PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Petralala



Petralala
08-07-08, 19:06
Ha beste mensjes,

Vandaag opnieuw wezen googlen naar leuke info over Florida, aangezien ik daar over minder dan 2 weken zal zijn...!!! Yay :razz:

En...dit forum gevonden!

Even snel, 'k ben Petra en ga lekker met mijn mannetje en z'n dochter een dikke 15 dagen door Orlando en Florida heen hobbelen, dusseh...alle tips zijn welkom!

't Beste luitjes!

Groetjes,

Petralala:cool:

BroWorld
08-07-08, 19:28
Petralala van harte welkom op dit mooie forum.

Lekker hoor om over twee weken al naar Florida te gaan.

Je bent op de juiste plek terrecht gekomen om veel en nuttige informatie te vinden.

Wellicht leuk als je jullie eventuele plannen of reisschema laat weten, dan is het makkelijker om een goede tip te geven aan jullie.

Er staan heel veel reisverslagen (http://www.floridaforum.nl/forumdisplay.php?f=16) en veel reisschema's (http://www.floridaforum.nl/forumdisplay.php?f=26) waar je al veel tips uit kunt halen.
Verder kun je de zoekfunctie rechtsboven in de baluwe balk gebruiken en je zult veel informatie vinden

Gaan jullie op de bonnefooi of ligt jullie route en hotels al vast?

Petralala
08-07-08, 23:34
Hoi Bro,

Dank voor je reply. Nou, we hebben een vaste basis vanuit waar we wat rond willen rijden, we hebben een hotel in Orlando geboekt, maar willen op de bonnefooi nog wat hotelletjes prikken meer aan de westkust, een nacht of twee tussendoor. Auto is gehuurd en verder hebben we de passen voor Disney en de drieparken pas incl Seaworld al binnen....
Ik ben alleen niet zo'n wilde rittenfan, dus ik heb veel meer zin in buiten die parken rondkoekeloeren en rijden!

Het lijkt mij geweldig ook een nationaal park te bezoeken...en zonder te spieken dacht ik dat de everglades wel een optie was?

Waar ik een beetje mee zit zijn vragen als...hoe zit het met voorrangsborden en wegen in Amerika; is het erg anders om daar te rijden?
Hoe lang is het rijden van Orlando naar Miami;
hoe zit het met het weer, is het echt zo heet dat ik geen lange broek aan zal hebben, of hoe moet ik dat zien?
En ook niet onbelangrijk denk ik...zijn er nog gebieden in Orlando, maar ook daarbuiten, waar je vooral NIET doorheen moet rijden? Ik heb wel een kleine meid bij me he :-|

Ik ga eens lekker rondkijken hier, en nogmaals bedankt voor het warme welkom :o)

Syllvia
09-07-08, 07:59
Hallo Petra,

In de pretparken kun je je uitstekend vermaken, ook als je geen wilde ritten fan bent (ik ook niet). Er zijn veel attracties die gewoon mooi zijn, zonder op je kop te hangen.
Vooral de shows zijn heel leuk!

Het rijden in Florida word over het algemeen als zeer prettig ervaren, omdat het wat rustiger rijden is.

Van Orlando naar Miami, doe je ongeveer 5 uur over.


En het weer...............haha ik denk dat je je lange broek wel thuis kunt laten :) :)
Ik zelf neem meestal wel een vest mee in de auto, want in restaurants en winkels staat de airo zo hoog (of is dat laag?) dat het heel fris is.

Over gebieden waar je beter niet door kunt rijden, weet ik niet veel te vertellen, ik denk dat er in Miami wel wijken zijn waar je beter niet kunt komen, maar heb verder geen idee waar dat is.

Sjonge al over 2 weken!!! lekker zeg:)

Groetjes Sylvia

Teleton
09-07-08, 08:44
...hoe zit het met voorrangsborden en wegen in Amerika; is het erg anders om daar te rijden?


Hi Petra,

Sylly heeft gelijk dat het rijden in Florida er in de regel relaxed aan toe gaat. Maar dat betekent niet dat je je niet even hoeft voor te bereiden. Zo hangen de stoplichten na de kruising en zijn wij gewend dat ze voor de kruising staan. In de meeste gevallen mag je bij een rood stoplicht, mits je het andere verkeer niet hindert, rechtsaf slaan. Maar er zijn ook verkeersborden die aangeven dat dit juist niet is toegestaan. Verder moet je weten wat een 4Way stop inhoudt, blijf je in je rijstrook, moet je tijdig voorsorteren anders moet je afslaan en moet je weten hoe te handelen als er een schoolbus stopt. Ook handig om van te voren even uit te zoeken hoe een auto met automatische versnellingsbak bediend moet worden. De ANWB heeft een handig boekje waar de afwijkende regels duidelijk in staan en hier op het Forum is ook wel wat info te vinden. http://floridaforum.nl/showthread.php?t=3209

Veel plezier met de voorbereidingen ennne......, rij voorzichtig!

Petralala
15-07-08, 00:25
@Sylly:Superbedankt voor de info Sylly, en bedankt voor de tip!
Ik dacht zelf van, nou lange broek ivm verbranden door de zon misschien wel een idee? Maar idd, een vest is een goed plan om geen kou te vatten. Ik heb het al koud in Appie Heijn, dus misschien al die welpies even snel uit de kast halen en flink snel een vestje breien! hihi

Groetjes petra

@Teleton: Dank!

Ik ga zeker nog even langs de ANWB morgen, goed idee!
Automaatje is geen probleem :)

Syllvia
15-07-08, 06:55
Lange broek ivm verbranden is een goed idee.

Iets van wit linnen wat niet te strak zit :) Ik neem zelf ook altijd een witte halflange dunne broek mee. (broekie van niks, zoals mijn moeder zegt ....)
Maar heb er wel plezier van, heb ooit eens onwijs mijn knieholtes verbrand, doet echt pijn als je loopt........

En gewoon heel veel insmeren. Trouwens in de pretparken vind ik het best goed geregeld, ze hebben de rijen meestal zo gemaakt dat je in de schaduw staat :)

Groetjes Sylvia