PDA

Bekijk Volledige Versie : Shell factory, Fort Myers



valerie
07-07-08, 13:35
wie is bij de shell factory in fort myers geweest en is het de moeite waard? Ik ben gek op schelpen namelijk en atrributen die met schelpen te maken hebben:-o

usa66
07-07-08, 20:02
Wij willen er volgende maand ook naar toe, Valerie. Omdat we er niet zover vanaf zitten. Je hebt de website gezien neem ik aan? (www.shellfactory.com (http://www.shellfactory.com)) het is tot 7 uur geopend, dus ook leuk om aan het eind van de dag nog even te doen. Er zit een klein dierenparkje bij en restaurants. Lijkt mij wel leuk!

Nijntje
08-07-08, 11:18
Ik kan alleen maar zeggen dat ik er een jaar of 4/5 geleden geweest ben en dat het eigenlijk geen indruk heeft gemaakt. De winkel is wel mooi, groot assortiment, maar het dierenparkje was echt alleen een paar beesten in een hok die voor apegapen lagen. Dierenpark moest je wel appart entree voor betalen, dus je zou dat ook links kunnen laten liggen en alleen de winkel doen. In ieder geval, veel plezier!

kol
08-07-08, 12:24
Wij zijn er 2 jaar geleden geweest. Zoals nijntje al zegt stelt het dierenpark niets voor. De winkel zelf is leuk om eens gezien te hebben. Natuurlijk hebben ze veel schelpen en koraal in alle soorten en maten (en prijzen). Verder hebben ze haaienkaken en babyhaaitjes op sterk water (niet kopen hoor). Ook de gebruikelijke toeristische souveniers zijn er te koop. Volgens mij was er ook een postkantoortje en wat spelletjes waar je muntjes in kon gooien.
Als je erg van schelpen houdt is het wel leuk om te zien en er misschien iets te kopen. Schelpenwinkels vind je trouwens veel in de buurt.

Michael66
08-07-08, 15:06
Als je helemaal "into" schelpen bent, kun je ook eens een kijkje nemen in Shell World, gelegen aan de US 192 in Kissimmee. Ze hebben ook een website: http://www.shellworld.com/

http://www.shellworld.com/images/site/beatlebug.JPG

Ceetje
08-07-08, 20:16
Kom je niet in de problemen bij de douane als je exotische schelpen en koraal meeneemt? Ik ben ook dol op schelpen, maar heb uiteindelijk niks gekocht [wel wat schelpjes meegenomen van Sanibel]. De site van de douane laat niet duidelijk zien welke schelpen je wel en welke je niet mee mag nemen. Eigenlijk alleen NIET! Ik hoor het graag als iemand daar duidelijkheid over heeft.

Michael66
08-07-08, 23:07
Yup, je moet uiteraard wel vaststellen welke "stukken" je al dan niet mee kunt nemen. Wat daar is toegestaan is niet altijd (vaak!) toegestaan om in te voeren in NL. Een waarschuwing is derhalve absoluut op zijn/haar plaats.

Syllvia
09-07-08, 08:49
IK vind schelpen echt heel leuk, maar ga expres niet naar zo'n Shell winkel, je mag namelijk niets mee nemen naar nederland, en dan loop je daar maar te watertanden.

De eerste keer dat wij naar Florida gingen, had ik op Miami beach leuke schelpen gevonden, gewoon in een plastic zak in de koffer gedaan. (Wist ik veel!)

Gelukkig niet aangehouden op schiphol :), maar ik wil het risico niet lopen dan ik een bekeuring krijg.

groetjes Sylvia

Ceetje
09-07-08, 21:32
Volgens mij doen ze niet moeilijk over een paar schelpjes meenemen uit Amerika, zeker geen "gewone", maar het probleem is dat ik nergens heb kunnen vinden welke je dan wél mee mag nemen van die mooie (grote) exotische schelpen die ze daar verkopen... en ik denk niet dat ze in de winkel wel goede informatie kunnen geven. Dan blijft alleen het "watertanden" over :-)

Teleton
10-07-08, 09:02
Volgens mij doen ze niet moeilijk over een paar schelpjes meenemen uit Amerika,

Maar ik zou er niet op rekenen...........:oops: