PDA

Bekijk Volledige Versie : Halfvolle melk



Syl71
05-07-08, 13:02
Hoi hoi allen,

de meest vreemde vraag waarschijnlijk maar ik herinner me ineens weer van voorgaande jaren dat we dagen erover doen voor we erachter zijn in de supermarkten in Amerika wat ik moet kopen als ik gewone, normale (halfvolle) melk wil.
Hoe heet dat, of welke kleur is dat?
Ik kan me herinneren dat we steeds verschillende kleuren uitproberen (kleur op het pak, rood, groen, blauw) en steeds het verkeerde kiezen.

Karnemelk, zure melk... brrrr wie weet dit zo uit zijn/haar hoofd?

Morgen vertrekken we.... :mrgreen:

Ta2 Gerrit
05-07-08, 13:22
Ik ben zelf niet zo'n melkert, maar mijn vrouw pakt altijd de rode dop, 2% low fat dacht ik.

corrus
05-07-08, 13:29
Groene dop... Reduced Fat.
De rode dop die Gerrit aangeeft is wat wij in Nederland magere melk noemen... :D

Michael66
05-07-08, 14:58
Bij Walmart: Blauwe dop = halfvol.

Marcelg
05-07-08, 19:27
De kleuren gaan helaas niet op voor de melk.
De verschillende winkels hebben verschillende kleuren, en sorrie maar de rode dop is nog de meest voorkomende als volle melk met veel vitamine D zegt de verpakking.

Wij gebruiken half volle melk en dat is de melk waarop vermeld staat 2% reduced fat milk.

Voor de koffie gebruiken wij HAlf & Half fat free.

jaap
05-07-08, 20:46
Karnemelk, zure melk... brrrr wie weet dit zo uit zijn/haar hoofd?
Morgen vertrekken we.... :mrgreen:

Karnemelk, ik vind het heerlijk, het wat dikker dan in nederland en het heet buttermilk

Syl71
05-07-08, 21:48
Nou... de meningen zijn nogal verdeeld tot nu toe! http://valtaf.nl/smilies/1881.gif (javascript:showSmilie("message",":lacheuh:"))

Michael66
06-07-08, 08:49
Meningen? Ik heb alleen nog maar feiten gezien, geen meningen. Zoals Marcel al zegt: elke winkel heeft weer een andere kleurcode voor de verschillende melksoorten. Gewoon even goed kijken op de verpakking en eerst eens uitproberen welke melksoort je lekker vindt.

Sabine_1979
06-07-08, 09:40
Over melk gesproken... heb eens ergens gelezen dat de prijs van melk in het disneyresort nogal kan verschillen. Zo zou je in de foodcourt een andere prijs betalen als in t winkeltje (welk winkeltje, souvenierswinkeltje???). Weet iemand hier meer van?

groetjes
sabine

Syl71
12-07-08, 02:59
Meningen? Ik heb alleen nog maar feiten gezien, geen meningen. Zoals Marcel al zegt: elke winkel heeft weer een andere kleurcode voor de verschillende melksoorten. Gewoon even goed kijken op de verpakking en eerst eens uitproberen welke melksoort je lekker vindt.

al goed hoor... :-#