PDA

Bekijk Volledige Versie : Tax-Free of gewoon in Amerika kopen



Bullyleo
17-04-05, 19:16
Wij vertrekken eind van de maand naar Fort Myers. De heenreis met Lufthansa via Frankfurt en de terugreis met United via Washington. Nu willen mijn vrouw en ik wat parfum kopen, mijn zoon een Apple I-pod en ikzelf nog een leuk horloge. We zitten erover te denken om dit tax-free te kopen, maar ik hoor ook berichten dat het voordeliger is om dit gewoon in Florida te kopen, zeker met de huidige dollarkoers. Iemand tips?
We bezoeken dus in totaal vier luchthavens: Schiphol, Frankfurt, Miami en Washington. Zit daar ook nog verschil in qua tax-free winkels/prijzen?
Ik weet dat we maar voor 175 euro mee mogen nemen, maar volgens mij moeten we daar creatief mee omgaan. Daar heb ik hier al het een en ander over gelezen.... :lol:

Eric
17-04-05, 19:39
De Apple I pod zou ik in amerika kopen, je kan zo op het internet opzoeken wat hij daar kost (overal hetzelfde daar) Meestal kost hij in de VS in dollars, wat hij hier kost in euro's, dus 25 á 30 procent goedkoper.
De parfums moet je hier op Schiphol kopen op de heenweg, dus voor vertrek.
Het horloge, daar heb ik geen verstand van.
Succes, Eric

knaapje
17-04-05, 20:17
Ik heb zelf diverse keren naar een horloge lopen kijken.
In de gewone malls vind ik ze echter duur, als je de Tax erbij telt heb je niet veel verschil met hier. Hangt een beetje van de actuele $ koers.
Als je het doet moet je het meer voor de aardigheid doen, denk ik.

Groeten
Knaapje

mattrob
17-04-05, 22:15
Tot op heden dacht ik altijd dat op Schiphol parfum het goedkoopst was. Maar in de outlets in California (waar ik enkele weken terug was), waren die toch echt goedkoper dan in Nederland. De meeste 100ml eau de toillette voor mannen was incl. tax ongeveer $ 42. Dat is volgens mij wel redelijk goedkoop.

Let op, dit was in een outlet. In de gewone winkels kan het best wat duurder zijn, maar daar heb ik niet zo op gelet !

ekkie50
18-04-05, 09:08
in outlet malls en veel electronic shops (niet die in de reguliere malls zoals de Florida Mall) zal het je wellicht lukken om af te dingen. Mij is dat gelukt voor een video capture box voor m'n zwager. Voor de retourvlucht heb ik het spul uit de doos gehaald, en tussen mijn eigen electronische spullen gestopt zodat het niet zo opvalt.

Je kan overigens altijd proberen om af te dingen. Dat kost immers niks.

succes!

Eric
18-04-05, 12:21
Houd je er wel rekening mee, dat als je elektronische apparatuur koopt, zoals bv. die I-pod, er een oplader bij zit.
Let dus goed op, of deze ook het europeese voltage aankan (moet dus zijn 125 - 230 volt) en er zit natuurlijk een amerikaanse stekker op, waardoor de douane hier kan zien, dat ie daar is gekocht.
Eric