PDA

Bekijk Volledige Versie : Ziekenhuis



laanvdj
02-07-08, 22:59
Ik ben op mijn vakantie vorige week maandag in het ziekenhuis terecht gekomen.
We gingen met vrienden naar Seaworld en binnen 2 uurtjes was ik doodziek. Duizelig en braken.
Terug naar huis, maar ik knapte niet op.Toen naar een walk-inn clinic, vandaar naar de emergency.
Gelijk opgenomen met uitdrogingings verschijnselen. Ik heb toen 4 dagen in het Celebration-hospital gelegen. Alle lof voor het amerikaanse personeel, je wordt behandeld als een koninging, indien je goed verzekerd bent. Wij hebben toen onze plannen moeten wijzigen en onze terugkomst moeten uitstellen.
Uiteindelijk is alles goed afgelopen, maar je moet alles zelf regelen.
Worldassist zegt je toe dat hun het doen, maar vervolgens hoor je niks meer. We hebben veel extra kosten moeten maken en nu moeten we maar afwachten of deze vergoedt worden door de reisverzekering. Alle lof voor U.A., zij kwamen ons in alles tegemoet zonder extra kosten.
Het was een hele belevenis en een ander einde van de vakantie dan dat we in gedachten hadden. Ben nog steeds aan het sukkelen en moet verdere onderzoeken gaan doen, we wachten maar af.

kayla
02-07-08, 23:03
Jeetje, wat vervelend zeg!

Dat is ook schrikken als je vakantie zo eindigt. Hopelijk brengen de verdere onderzoeken niets vervelends aan het licht en herstel je verder goed.

Sterkte toegewenst!
groetjes van Marja

cindyke
02-07-08, 23:04
Wat vervelend!!! Veel beterschap alvast!!!

calypso
03-07-08, 07:59
vervelened zeker.
Heb het zelf ook meegemaakt in 2005, ook naar ziekenhuis moeten gaan, wel gelukkig maar 1 avond daargeweest. maar alle kosten werden gewoon vergoed door mijn ziektekosten verzekerign en de reisverzekering. Dus als je die hebt zou je dit geld zo terug moeten krijgen!

JKG
03-07-08, 09:27
Vervelend om te horen, hopelijk mankeer je niets ernstigs!
En natuurlijk balen om zo je vakantie eigenlijk te eindigen... nou, beterschap!

laanvdj
03-07-08, 10:28
We hebben een reisverzekering met werelddekking , die nemen de kosten voor hun rekening(hopen we).
Mijn ziektekostenverzekering was alleen Europa, we hadden hier niet op gelet.Dit weten we weer voor een volgende keer.

Arie
03-07-08, 11:34
Sterkte met het verdere herstel.

Marcelg
03-07-08, 20:08
Zit er bij de reis verzekereing helemaal geen ziekte kosten in?

Ik wil je niet afschrikken, maar een Amerikaans ziekenhuis is niet afgelopen met 1 rekening, je krijgt een heleboel verschillende rekeningen en 4 dagen ziekenhuis zal niet veel goedkoper zijn dan $4000.00, nogmaals je zult meerdere rekeningen ontvangen.

Het is eigenlijk jammer dat dit onderwerp nooit is aangehaald, Wat te doen bij een ziekenhuis noodgeval zowel met als zonder verzekering.

Helaas als je een heel eerlijk persoon bent kost geneeskundige verzorging heeeeeeeeeeeel veeeeel geld in de US, zelfs met verzekering, vaak betalen Nederlandse verzekeringen naar een vergelijkbare situatie in Nederland, jammer dat dat veel goedkoper in Nederland was geweest voornamelijk door de ongecontroleerde health voorziening alhier.

mc.kunst
03-07-08, 20:46
Wat een naar einde van zo'n supervakantie. Heel veel sterkte! Ik hoop dat je snel weer helemaal opgeknapt bent.

Groetjes, Claudia

Susie One
03-07-08, 21:56
Dat is schrikken. Hopelijk komen er snel achter wat het nu is geweest.

Sterkte!
Susie One

laanvdj
03-07-08, 22:35
marcelq

Onze reisverzekering dekt de medische kosten.
Het hospital moest eerst een billingadres hebben voor ik werd behandeld.
Wij hadden dit jaar de med. kosten meeverzekerd i.v.m. reizen naar China en Thailand. Deze betaald de gemaakte kosten.
Dit is ons geluk geweest.

Marcelg
04-07-08, 01:21
Gelukkig.
Je zult de rekeningen dus zelf te zien krijgen, het is meestal veel geld, iedereen die je in het ziekenhuis zo'n beetje gesproken hebt sturen een rekening, verzorging, artsen, eerste hulp, het ziekenhuis etc.
Maar gelukkig ben je verzekerd, heel veel sterkte en beterschap.
Marcel

Geert76
04-07-08, 13:56
Kijk naar de film "Sicko" van M. Moore en je weet genoeg over hun healthcare

(en voor mij een bevestiging dat ik graag naar de US op vakantie ga, maar nooit zal gaan wonen...)

Victoria
04-07-08, 16:32
Die hebben wij onlangs ook gekeken. Daar wordt je niet echt vrolijk van.

Blij dat je in ieder geval goed verzekerd bent.
Nog leuk om ziek te worden op vakantie :(

Syllvia
04-07-08, 17:53
Heel veel beterschap verder!

Als ik dus goed begrijp had je een ziektekostenverzekering voor europa en je medischereisverzekering voor werelddekking?

Ik heb namelijk ieder jaar hetzelfde probleem, en verzeker mij dan bij, voor de tijd dat ik wegga.

Dus dan doe ik mijn gewone ziektekostenverzekering tijdelijk voor werelddekking.
Ik dacht namelijk dat anders de reisverzekering niet zou betalen als er wat zou zijn.

blijkbaar dus wel! Maar toch maar even na vragen .

groetjes sylvia

knaapje
04-07-08, 18:35
Ik heb op basis van een uitbreidingspakket bij mijn standaard ziektekostenverzekering werelddekkking voor ziektekosten. Op basis kostende prijs, dat houdt dus in alle kosten worden vergoed, niet zoals ook voorkomt maximaal op basis van 1 of 2 keer de kosten in Nederland.
Daarnaast heb ik ook bij mijn ziektekostenverzekeringsmaatschappij een doorlopende reisverzekering met werelddekking.
Alles bij 1 maatschappij en het sluit naadloos op elkaar aan.

Mijn volwassen zoon is hier ook verzekerd en moest een keer met een gipsvlucht uit Frankrijk komen. Alles werd geregeld en zelfs de gesprekskosten van zijn GSM werden vergoed als zijnde noodzakelijke communicatiekosten.

Hoop het wel nooit nodig te hebben.

Knaapje

Sabine_1979
04-07-08, 20:14
jeetje dat is schrikken zeg. En meteen ook goed om te weten inderdaad. Volgens mij zou ik namelijk niet goed verzekerd op reis gaan. Heb wel een ziekenfonds en reisverzekering maar allebei volgens mij alleen voor europa. De enige die op basis van wereld verzekerd is betreft de annuleringsverzekering... Hmmm, toch nog maar een keertje nakijken voor ik in september weg ga dan. Bedankt voor de tips en beterschap.

groetjes