PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Wiljan en Ilse: Miami-Miami



kaboens
02-07-08, 22:01
Hallo Floridagangers,

Wij gaan van 31 augustus 2008 tot 16 september 2008 voor het eerst naar Florida. We hebben voor deze 17 dagen een auto, de Equinox gehuurd. We willen de vakantie combineren met strand, (klein beetje) cultuur, de Everglades, shoppen en pretparken. We hebben er wel bewust voor gekozen om maar één pretpark te nemen.

We hebben het volgende schema in ons hoofd. We staan open voor alle positieve kritiek cq opmerkingen. Laat maar horen :-P.

31-08 Aankomst Miami (hotel Richmond)
01-09 Miami, Sobe verkennen en 's avonds nachtleven verkennen
02-09 Vertrek Miami richting Key West
03-09 Key West, relaxen
04-09 Key West, relaxen en shoppen of een vistrip vanuit Key West
05-09 Vertrek Key West richting Key Largo, snorkelen John Pennekamp
Coral reef
06-09 Vertrek Key Largo, bezoek Everglades, daarna door naar Fort
Meyers
07-09 Vertrek Fort Meyers richting Tampa
08-09 Tampa, Wat we hier willen doen is nog niet duidelijk. Tips welkom :p
09-09 Vertrek Tampa richting Orlando
10-09 Orlando, Sea world of een van de Disney parken. Tips Welkom :razz:
11-09 Orlando, Shoppen
12-09 Orlando, Kennedy Space centre en Daytona Beach (of is dit te veel van het goede?)
13-09 vertrek Orlando richting ???. Ja zeg het maar waar heen. Tips Welkom :razz:
14-09 Tip, relaxen en strand
15-09 vertrek vanaf de tip richting Miami of Fort Lauderdale
16-09 vertrek vanaf Airport Miami

Lannie
03-07-08, 08:29
Ik zou jullie adviseren, van Orlando naar Daytona te gaan, vanuit Daytona naar Kennedy Space Center en vandaaruit weer terug riching Miami. Anders blijf je heen en weer rijden. En inderdaad KSC en Daytona op één dag dat is teveel.
Succes!

Lannie

Teleton
03-07-08, 09:32
15-09 vertrek vanaf de tip richting Miami of Fort Lauderdale
16-09 vertrek vanaf Airport Miami

Mooie reis! Maar waarom vliegen jullie vanaf Miami terug? Vanwege de "tijdwinst" van een rechtstreekse vlucht misschien?

kaboens
03-07-08, 09:50
Dank je wel!

Dat is inderdaad de reden. We hebben nu een rechtstreekse vlucht terug naar Amsterdam. Met overstappen hebben we al meerdere slechte ervaringen.

Lannie: Dank je wel voor de tip. Gaan we toch maar overwegen om nog een dag langer in Orlando te blijven en KSC en Daytona Beach ieder apart op een dag te doen. Blijft tenslotte vakantie en geen race om de klok.

iemand nog tips voor 13-09 vanuit Orlando?

Michael66
06-07-08, 08:44
Waar zat je zelf aan te denken?

Als je met de zoekfunctie zoekt naar "strand" of "westkust" vind je een heleboel goede tips. :p

HenkR
07-07-08, 18:51
Ft Meyers - kun je een bezoek brengen aan Edison house
Tampa bv Bush Gardens. Stel je doet Seaworld in Orlando kun je een combiticket kopen.
Ik zou zelf zorgen dat ik in ORlando toch ook een Disney of Universal zou meepakken (je raakt dan wel verslaafd:p). De terug tocht vanuit Orlando heb je tijd genoeg om en een overnachting voor KSC te bezoeken en overnachting(en) in Ft Launderdale/Miami voordat je terug vliegt.

Toontje
03-08-08, 13:04
Hallo Kaboens,

Ik zie toevallig dat jullie de zelfde dag vertrekken als ons richting The States.
Het is voor ons ook de 1e keer, we verheugen ons er echt op, het enigste waar ik tegen op zit is de landing ( gigantiche oorpijn altijd) maar laat dat heb ik er voor over hahaha.
Wij wensen jullie veel plezier en misschien tot ziens op schiphol 31-08, wij vliegen met Delta.

Groetjes Ton

didierc
03-08-08, 14:20
Hoi

Ik zou kiezen i.v.m je geplande dagen of voor Tampa of voor FT Meyers.
Ft Meyers heerlijke stranden,eilanden,shoppen e.d.
Tampa o.a. Bush gardens en stranden. In je huidige schema is je tijd in beide plaatsen zo kort dat je helaas weinig kan doen, zeker na een rit vanuit Key west naar FT Meyers.
Succes

kaboens
13-08-08, 15:33
Hallo Kaboens,

Wij wensen jullie veel plezier en misschien tot ziens op schiphol 31-08, wij vliegen met Delta.

Groetjes Ton

Hoi Toontje. Wij vliegen met Martinair (als ze niet failliet gaan haha) dus ben bang dat we elkaar niet tegen gaan komen. Maar wie weet :razz:

Verder hebben we ons reisschema naar aanleiding van een aantal tips aangepast.:razz: Iedereen bedankt voor de tips.

kaboens
13-08-08, 15:52
Heb geprobeerd het reisschema in het eerste bericht in het topic te veranderen maar dit wil niet. Vandaar maar even op deze manier:

31-08 Aankomst Miami (hotel Richmond)
01-09 Miami, Sobe verkennen en 's avonds nachtleven verkennen
02-09 Vertrek Miami richting Key West (hotel Southernmost)
03-09 Key West, relaxen
04-09 Key West, relaxen en shoppen of een vistrip vanuit Key West
05-09 Vertrek Key West richting Naples met bezoek aan de Everglades
06-09 Vertrek Naples richting Clearwater Beach (Hotel Quality Hotel on the Beach)
07-09 Clearwater Beach
08-09 Vertrek Clearwater Beach richting Orlando
09-09 Orlando, Relaxen en shoppen
10-09 Orlando, Sea World
11-09 Orlando, Shoppen
12-09 Orlando, Kennedy Space centre
13-09 Orlando, dagje Daytona Beach
14-09 Vertrek Orlando richting Miami
15-09 Miami, Shoppen en relaxen
16-09 vertrek vanaf Airport Miami

Njit
13-08-08, 16:19
Moderator: Zie Bewerken eigen berichten maximaal 2 weken mogelijk (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=4259)
Als je je bericht later aanpast ziet niemand meer de wijzigingen. Vandaar dat een nieuw bericht de voorkeur heeft.

Teleton
13-08-08, 19:15
12-09 Orlando, Kennedy Space centre
13-09 Orlando, dagje Daytona Beach
14-09 Vertrek Orlando richting Miami
15-09 Miami, Shoppen en relaxen
16-09 vertrek vanaf Airport Miami

Volgens mij is het al eens eerder opgemerkt, maar het is opvallend dat jullie tussen de Oostkust en Orlando pendelen. Logischer zou zijn om daar te overnachten tot je richting Miami vertrekt, maar misschien rijden jullie graag:wink:.

kaboens
14-08-08, 10:13
Dat klopt. Toch hebben we hier over nagedacht. De reden om in Orlando te blijven ligt in het feit dat we niet steeds maar weer willen verkassen en dat de reisafstand "maar een uur is" naar bijv KSC en Daytona. En auto rijden vinden we inderdaad niet erg :razz:.

Toch gaan we je opmerking nogmaals overwegen. Dank voor je tip!!

marjoleinvr
22-08-08, 22:26
Hoi, ik lees over je oorpijn. Misschien kan je airplanes proberen. Die doe je in je oren voor en tijdens het opstijgen en ongeveer een uur voor de landing. Mijn vriend heeft daar veel profijt van. Ze zijn te koop bij oa de Etos.

Wij vertrekken trouwens de 30e.