PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen van/naar/via New York (JFK)



ulrich
16-04-05, 23:20
hoi,
heb vandaag myn reis geboekt naar orlando.
ik vertrek op 19 juli van brussel om 11u10 en aankomst in new york om 13u20 in terminal 3.
om 14u54 vertrekt myn vliegtuig naar orlando via terminal 2,dus heb ik ongeveer 1u 30 om myn vlucht naar orlando te halen.
nu is myn vraag, als ik aankom in new york moet ik dan terug opnieuw inchekken met myn baggage ???
heb totaal geen ervaring met overstappen,dus als iemand weet wat ik allemaal juist moet doen laat het dan aub weten hee
de vlucht is met delta airlines en myn hotel is de quality inn plaza op international drive.

ik dank u

Daniel
16-04-05, 23:37
Hallo Ulrich,

Welkom op het Florida Forum!

Het antwoord op je vraag kun je lezen in de Florida FAQ: http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=310

Indien je verder nog vragen hebt: stel ze gerust; er zijn genoeg forum-leden die je vragen graag beantwoorden!

Daniel

Ta2 Gerrit
17-04-05, 01:04
8) Even Snel; Ja, tijd genoeg en Ja, opnieuw inchecken. Have Fun :lol:

cleverred
17-04-05, 01:53
Hoi Ulrich,

Ik moet je helaas bekennen dat ik wat slechtere ervaringen heb met overstappen..... :cry:

Ik ben 2 weken geleden gevlogen via atlanta naar tampa, maar ik heb zowel op de heen als terugweg mijn aansluiting gemist.
Wij hadden 2 uur tussen de vluchten inzitten.....

Dat komt allemaal door de imigratie dienst daar. Ze vragen het hemd van je lijf tegenwoordig en je vingerafdrukken worden genomen en ook nog eens een foto's. Op zich niet zo tijd rovend zul je denken, maar ja, je staat er met een paar honderd man.....

Wij hadden zowel op de heen weg als op de terug weg onze vlucht op 5 minuten na niet gehaald......
Is wel overgeboekt toen (met upgrade naar business class :) ), maar ja wel een hoop regelwerk weer en irritatie natuurlijk. Op de terugweg naar nederland had ons toestel tank problemen, dus konden we later toch mee. Anders moesten we vliegen via Parijs.

Als ik je 1 advies mag geven, zorg dat je vooraan in het toestel komt te zitten zodat je er als eerste uit bent en loop stevig door naar de immigratiedienst. Dan ben je al die andere 400 man voor waarvan de meeste ook in diezelfde rij komen te staan.
Oh ja, en bewaar je geduld.....

GREETZ

Daniel
17-04-05, 13:49
8) Even Snel; Ja, tijd genoeg en Ja, opnieuw inchecken. Have Fun :lol:
Even voor de duidelijkheid: je hoeft niet opnieuw in te checken, maar je moet wel je koffers van de band halen en weer afgeven. Je krijgt wel in NL al je instapkaart voor de volgende vlucht.

Michael66
18-04-05, 03:16
Anderhalf uur is niet erg lang. Vorig jaar heb ik lang moeten wachten bij de douane, daardoor hebben we op het nippertje de vlucht nog maar gehaald. Eén van mijn koffers was niet zo gelukkig. Hoop geregel in Orlando, maar de volgende morgen stond hij keurig afgeleverd voor de deur van m'n huisje. Zorg dus dat je je bagage verdeeltover meerdere koffers (dus niet al je korte broeken in één koffer stoppen).

sneeuwwitje
18-04-05, 08:19
Hoi Ulrich,
Ik kan je geruststellen hoor. Wij zijn al verschillende keren naar Amerika geweest en hebben ook over meten stappen. Nog nooit geen problemen mee gehad! Gewoon op Schiphol zeggen bij het inchecken dat je koffers doorgelabeld moeten worden naar je eindbestemming. Dan hoef je niet je bagage mee te zeulen. Wij vertrekken 5 juni en stappen ook over in New York; Wij hebben 50 minuten. Nu schijnt er een 'verkorte' incheckbalie te zijn voor mensen die doorreizen. Ik vraag dat nog even na, dan laat ik het weten. In ieder geval heb je tijd zat, anders laten ze je de vlucht echt niet boeken, hoor.

Groetjes Sneeuwwitje

Daniel
18-04-05, 10:35
Ik kan je geruststellen hoor. Wij zijn al verschillende keren naar Amerika geweest en hebben ook over meten stappen. Nog nooit geen problemen mee gehad! Gewoon op Schiphol zeggen bij het inchecken dat je koffers doorgelabeld moeten worden naar je eindbestemming. Dan hoef je niet je bagage mee te zeulen.
Voor Amerika gaat dit helaas niet op. ALLE koffers moeten opgehaald worden bij "The Port of Entry" en door de douane heen gebracht worden. Je koffers worden wel doorgelabeled zodat er niet een nieuwe label op hoeft, maar je moet ze van de band halen en ermee door de douane om ze vervolgens weer op een andere band te leggen of af te geven bij een balie.

Over het algemeen is 2 uur voldoende tijd om over te stappen. Een enkele keer kan het langer duren bij bijv. de immigration en is 2 uur niet voldoende. Met wat geluk haal je het in anderhalf uur.

Aan 50 minuten op JFK heb je denk ik te weinig, maar wie weet heb je geluk: staat er geen rij bij immigration, kun je je koffers weer kwijt zonder in de rij te hoeven staan en is je gate vlakbij. En ik ben bang dat websites niet controleren op voldoende overstaptijd; een goed reisburo zal je er wel op wijzen.

knaapje
18-04-05, 10:36
Sneeuwwitje,
Of je de koffers nou doorlabelt of niet je zult ze toch bij de eerste stop door de douane moeten brengen, in zijn geval dus op JFK.
Persoonlijk vind ik 1 1/2 uur voor JFK rijkelijk kort met alle veiligheids- en controle procedures. Ik hoop dat hij dan nog niet ook eens van terminal hoeft te wisselen.
Ik hoop voor je dat ik het verkeerd heb, maar 50 minuten voor de hele procedure en overstap op JFK lijkt me vrijwel onmogelijk.

Goede reis
Knaapje.

Eric
18-04-05, 11:15
1,5 uur is niet echt veel, vooral niet op JFK.
Meld je korte overstaptijd bij de stewardess, zorg dat je 2 formulieren goed zijn ingevuld (blokletters en geen doorhalingen) en ondertekend (ook op de achterkant) probeer snel het vliegtuig uit te zijn, zodat je snel bij de immmigration bent, hier kun je echt tijdwinst boeken.
En inderdaad, houd er rekening mee, dat je bagage een dagje later komt, dus verdeel je bagage, en doe wat in je handbagage.
Als je de bagage hebt opgehaald op JFK, en je bent door immigration en customs, moet je de bagage meteen weer afgeven voor de volgende vlucht. Doe binnenin ook een papier met je naam, en jullie eerste bestemming, gewoon voor de zekerheid.
Succes daar, Eric

jet
18-04-05, 11:41
goeie tips!
Wij vertrekken volgende week donderdag :D en vliegen via Newark met een overstaptijd van 1 uur 10 minuten. Maar ik hou er rekening mee dat we die vlucht niet halen...dus ik zal mijn bagage goed verdelen en wat schone kleren etc... in m'n handbagage stoppen!!!!

Eric
18-04-05, 11:47
Op Newark airport loopt het wat anders, meestal vertrek je van de zelfde terminal, maar als dat niet zo is (jullie vliegen waarschijnlijk Continental denk ik zo, en die zit verspreid over meerdere terminals) moet je met de monorail, en dan is 1:10 te krap, maar er zijn zat vluchten iedere dag, dus dan kom je gewoon wat later aan.
Neem bij de immigration de meest rechtse rij, die gaat vaak het vlugst !1 Tenzij die natuurlijk erg lang is.
Eric

Ta2 Gerrit
18-04-05, 11:47
Was wel erg kort door de bocht wat ik zei, maar ik bedoelde natuurlijk dat je je koffers weer op de band moet mikken en gaf dat aan als inchecken, beetje dom.
Maar bij de relatief kleine Delta terminal heb je in principe tijd genoeg met die 1½ uur, mits de douane meewerkt en de Deltastaff doet er alles aan om dat vlot te laten verlopen. Afgelopen Maart loodsten ze ons, en anderen, naar de domestic booths omdat het bij de andere booths erg druk was en bij die voor de US citizens niemand stond.
De wandeling tussen de terminals was nog wel een fikse, maar dankzij een aardige man op zo'n golfkarretje viel dat ook erg mee, maar dan moet je mazzel hebben. Wij hadden ruim 3 kwartier over van onze 1½ uur.
Als je vlucht aankomt in Terminal 1 en de binnenlandse ook hier weer vertrekt (zoals onze terugvlucht) heb je zelfs ruimschoots tijd, want je hoeft dan niet de wandeling naar Terminal 2 te doen.

knaapje
18-04-05, 16:17
Ik heb even moeten zoeken.
Op deze link:
http://cbp.gov/linkhandler/cgov/travel/wait_times/airport_wait_times.ctt/airport_wait_times.xls

vind je een heel eenvoudig schema met de waiting times voor de immigration. Let wel dit is de tijdsduur van aankomst in de rij totdat je papieren gecontroleerd worden. Vorig jaar op MCO kreeg mijn zoon toen wij in de rij gingen staan een formulier in zijn handen gedrukt en daarop stond de tijd en bij de controle moest hij het weer inleveren en werd de tijd er weer opgeschreven. Toen wij vroegen wat dit was vertelde men dat de wachttijd zo statistisch gecontroleerd werd.

Je ziet dus dat je op Newark vorige week zo'n 40 minuten in de rij stond voor immigration.

Groeten
Knaapje

Iron_eagle
18-04-05, 18:36
Mocht je de vlucht niet redden, dan zullen je koffers ook niet met die vlucht meegaan, dus dan kan je altijd je bagae nog ophalen :wink: .
Het is namelijk nooit mogelijk dat er een koffer zonder 'passagier aan boord' in het vliegtuig komt.

ulrich
18-04-05, 19:25
hoi,
iedereen vriendelyk bedankt voor jullie reacties op myn onderwerp. ja ik hoop dat ik het haal hoor in 1 uur en 25 minuten. ik vertrek niet uit nl maar van brussel.
en zoals ik hier lees kom ik aan in terminal 3,en vertrek in in terminal 2. operated by delta as song staat er nog by zie ik.terminals liggen juist tegen elkaar zie ik op de website van jfk. dus als ik het allemaal begryp moet ik proberen om vooraan in het vliegtuig te zitten,en kyken wat voor label er aan myn koffer hangt als ik vertrek in brussel. wat moet er dan opstaan op die label ,mco of zo iets.
dus door de douane ,dan koffers van de band halen ,dan terug afgeven,en dan word myn koffer automatich naar het juiste vliegtuig gebracht.
en dan naar de gate waar ik kan instappen.
ik hoop dat het zo juist is, anders hoor ik het nog wel van jullie.
nog een vraagske,wat betekent domestic booths.

groetjes ulrich

Eric
18-04-05, 19:45
Beste Sneeuwitje, je hebt het hiervoor al kunnen lezen, Dat lukt niet op JFK.
Kun je niet proberen nu al een latere doorverbinding te regelen? dan weet je waar je aan toe bent, en hoef je niet op JFK een uur in de rij te staan bij de transferdesk, met het risico dat je pas veel later door kunt vliegen, omdat veel vluchten vol zitten.
50 minuten lukt nooit op JFK, en op de heenweg land je ook nooit veel te vroeg, zodat je daarop kan gokken.
Eric

Ta2 Gerrit
18-04-05, 20:06
Met de domestic booths bedoel ik de boxen waar de douaniers in zitten die alleen de US inwoners behandelen. Altijd veel rustiger dan de all passenger boxen. Maar wij mochten dus bij de rustige staan.

Eric
18-04-05, 20:28
Maar daar mag je alleen met speciale toestemming gaan hoor...anders wordt je weer ijskoud teruggestuurd, en kun je alsnog bij de andere immigration officers in de rij !!
Eric

Inge
18-04-05, 21:15
Wij vertrekken 1 mei en vliegen met US Airways. We moeten overstappen in Philadelphia en daar zit tussen: 1 uur en 50 minuten.
Is dat een beetje te doen daar? Wie kent dat vliegveld?
Hoe zit het met wind tegen, wind mee die kant op? Kan ook schelen in aankomsttijd...

Eric
18-04-05, 21:34
Helaas voor je, wind mee heb je altijd op de terugweg, en niet heen.
Maar met alle tips hier op het forum, moet 1:50 uur haalbaar zijn, vooral omdat je op een vliegveld aankomt met relatief weinig internationale vluchten.
Gewoon even de tips goed lezen, dan lukt het wel.
Succes, Eric

Ta2 Gerrit
19-04-05, 09:40
Zoals ik al melde, werden wij daar heen geloodst door een dame van Delta, en ging het dus goed. Uit mezelf zou ik dat ook niet gokken, wetende dat ze streng formeel kunnen zijn en je zo weer terugsturen.
En dan sta je weer achteraan :?

cipierke
29-10-06, 11:29
Hoi,


Wij vliegen terug van orlando naar brussel via new york.

Nu de tijd tussen de landing in new york en het vertrek naar brussel is maar 1u 05 min.

Volgens mij is dit niet genoeg?

Wij vliegen met Delta.

Eric
29-10-06, 12:32
Allereerst een vraagje: Is het wel dezelfde luchthaven?
New York heeft meerdere luchthavens.
Indien ja, dan moet het tijd genoeg zijn, als je in dezelfde terminal blijft heb je zelfs aan 30 minuten genoeg, mocht je van een andere terminal vertrekken, is een uur aan te bevelen.
Delta heeft een eigen terminal in op JFK, dus dat maakt het meestal makkelijker.
Trouwens, je vliegt met één mij, dus het is de verantwoordelijkheid van Delta dat jullie de vlucht halen !!
Eric

corrus
29-10-06, 20:22
Als je vliegt op La Guardia vliegt en dan weer vertrek vanaf JFK... wordt je écht niet vrolijk...
Maar meestal heb je dan 3 uur de tijd voor die verhuizing... maar toch...

pvroovert
02-02-07, 15:04
ha wij gaan 5 mei met delta airlines naar miami met een tussenstop in new york
eerst zouden we maar 4 uur stop hebben maar is inmiddels veranderd naar 7 uur
is daar wat te doen tijdens het wachten
en moet je op het vliegveld blijven
wie hebben hier meer ervaring mee ?

Njit
02-02-07, 15:37
Laptop inpluggen in een stopcontact en ergens op het vliegveld een open WiFi Accespoint zoeken en daar gaan internetten :)
(maar da's ook saai om 7 uur lang te doen)

Ta2 Gerrit
02-02-07, 15:46
Even met de taxi naar Long Beach of Manhattan misschien ?
Tenminste dat was ons plan, a.s. Maart op de terugweg (bijna 8 uur layover)

Marjol
02-02-07, 17:14
't Lijkt me niet dat je dat met 7 uur aandurft, het centrum ingaan. Ik zou dat in ieder geval niet doen.
Tja, beetje winkeltjes kijken en lezen? 't Is saai, maar er zit volgens mij niks anders op!

Ta2 Gerrit
02-02-07, 17:20
In de Delta terminal winkeltjes kijken. Dan ben je met 10 minuten klaar.
Taxi naar Manhattan = ±45 min. , naar Long Beach nog minder.
Is bij ons op de terugweg, dan heb je toch geen haast ;-)

Eric
02-02-07, 20:50
In de Delta terminal winkeltjes kijken. Dan ben je met 10 minuten klaar.
Dan moet je het wel heeeel rustig aan doen, anders sta je al na 5 minuten buiten.
De Delta terminal is een van de oudere, wij hebben daar vorig jaar ook een paar uur gewacht, het enige is boek meenemen en gaan lezen of zo.
Inderdaad een taxi naar Long Beach lijkt me een leuk alternatief.
Eric

Anthonie
03-02-07, 07:10
Dan moet je het wel heeeel rustig aan doen, anders sta je al na 5 minuten buiten.
De Delta terminal is een van de oudere, wij hebben daar vorig jaar ook een paar uur gewacht, het enige is boek meenemen en gaan lezen of zo.
Inderdaad een taxi naar Long Beach lijkt me een leuk alternatief.
Eric

Ik heb bijna geen winkel gezien daar op New York Airport.Moesten nog zoeken en naar een nadere terminal lopen om bij de BK te gaan eten.Laptop gebruiken, ho maar, kon geen WIFI punt vinden.Neem een goed boek mee of een paar leuke games op de laptop en je komt je tijd wel door.

Succes

Anthonie

mattrob
03-02-07, 11:48
Misschien een optie is naar Coney Island te gaan. Wij zijn daar een paar keer met de kinderen naar toe geweest toen we in Manhattan woonden. Is een soort pier van Scheveningen. Is wel een beetje oud, maar is nog steeds redelijk populair. Je kan naar het strand, ze hebben er een soort kermisattracties (hele jaar door), Nathan's Hot Dog stand, etc. Er zit zelfs een soort Seaworld (maar dan veel kleiner). Wij vonden het echt leuk daar.

Ligt een beetje aan wanneer je precies gaat, en hoe laat je die 7 uur moet wachten. Is ongeveer 25 min. met de taxi vanaf het vliegveld. Misschien is er ook wel andere verbinding. De kans dat je in de file komt is ook niet zo groot.

Ta2 Gerrit
03-02-07, 12:24
Bedankt voor de suggestie. Ik zal dat eens even gaan uitzoeken. Is ook declareerbaar ;-) , want daar zaten toch Amerika's eerste commerciële tattoo-artiesten, dus wordt het een werkbezoek :-)

mattrob
03-02-07, 14:47
Bedankt voor de suggestie. Ik zal dat eens even gaan uitzoeken. Is ook declareerbaar ;-) , want daar zaten toch Amerika's eerste commerciële tattoo-artiesten, dus wordt het een werkbezoek :-)

Haha ! Dat heb ik gemist dan, ik ben er ook maar 3 keer geweest of zo :-P !

Ze hebben er wel een beroemde houten achtbaan, officieel beschermd of zo, die al heel lang daar staat. En ook erg snel is. Ik heb hem ook een keer geprobeerd, je wordt van hot naar her geslingerd. Maar ik moest het een keer doen. Hij heet de Cyclone, hier de link:

http://www.astroland.com/cyclone.html

Ta2 Gerrit
03-02-07, 15:09
Ik heb een behoorlijk oud boek over tatouage (mooi oud woord ook) waar dat in vermeld stond en het schijnt dat de originele eerste tattoo shop er nog is. En op de website http://www.coneyisland.com/ staan ook nog een paar heftig getatoeëerde personen. Ik ga gewoon even kijken.
En dan pak ik die achtbaan ook nog even mee.

Njit
05-02-07, 16:10
Ik heb een behoorlijk oud boek over tatouage (mooi oud woord ook) waar dat in vermeld stond en het schijnt dat de originele eerste tattoo shop er nog is. En op de website http://www.coneyisland.com/ staan ook nog een paar heftig getatoeëerde personen. Ik ga gewoon even kijken.
En dan pak ik die achtbaan ook nog even mee.

Ben benieuwd hoe de Cyclone je bevalt.. De site van het pretpark staat trouwens hier: http://www.astroland.com/ (wij hebben hem nog nooit gedaan..)

Leuk feitje: ze hebben hem een kleine periode achteruit laten rijden :)

rSFhoXx88xo

Maar vooruit lijkt hij ook leuk :) :

FZNt7V32-iE

Ta2 Gerrit
05-02-07, 16:41
De achtbaan gaat helaas niet door Astroland opent op 9 April en zo lang wou ik niet blijven wachten......:-)
Dus het wordt solemente de Boardwalk met zijn freakshows, ook leuk tijdverdrijf.

Andre100
17-12-07, 19:04
Hallo Allemaal,

Graag zou ik jullie ervaring even lenen voor de volgende vraag:
Wij willen in februari naar Orlando en maken dan een tussenlanding op JFK New-York. We hebben daar een wachttijd van 4.30 uur. We zouden van de gelegenheid gebruik willen maken om even snel naar de fotozaak H&M te gaan.
Vraag 1:
Mag je bij een tussenlanding de luchthaven verlaten?
Vraag 2: Als dat mag, hoelang voor vertrek moet je dan weer terug zijn?
Vraag 3: Denken jullie dat ik genoeg tijd heb om dit te doen?
Vraag 4: Zien jullie ergens een reden om het NIET te doen?

Alvast bedankt!

André

Yvet
17-12-07, 19:16
Ik denk niet dat je tijd hebt dit te kunnen doen.
Je moet als je geland bent eerst door immigrations heen wat op JFK zo maar een uur tot 1.5 uur kan duren.
Dan moet je je bagage gaan afhalen en opnieuw laten inchecken.
Vervolgens wil je naar een fotozaak die naar alle waarschijnlijkheid niet om de hoek ligt, als het in of bij manhattan ligt dan ben je heen en weer zonder uit de taxi te stappen ook zomaar minimaal een uur onderweg.

Vraag 1:
Ja het mag geen probleem, je kan de luchthaven verlaten als je dat graag wilt.

Vraag 2:
1.5 uur van te voren weer aanwezig op de luchthaven. Je moet opnieuw door de controles waar lange rijen voor staan (zeker op een luchthavben als JFK) en je moet een half uur voor vertrek ongeveer bij je gate zijn omdat ze dan beginnen te boarden.

Vraag 3:
Nee.

Vraag 4:
Qua tijd ga je dit nooit redden dus dat is een goede reden dit niet te gaan proberen.

Eric
17-12-07, 20:20
even snel naar de fotozaak H&M te gaan.

Enig idee hoe groot New York is, buiten eerdergenoemde en volledig juiste opmerkingen?
Eric

Njit
17-12-07, 21:05
We zouden van de gelegenheid gebruik willen maken om even snel naar de fotozaak H&M te gaan.

En voordat je je rot zoekt in New York - de fotozaak heet B&H (http://www.bhphotovideo.com/find/HelpCenter/NYSuperStore.jsp)

Locatie: http://www.bhphotovideo.com/find/jsp/area_map.jsp

Eric
17-12-07, 21:37
En voordat je je rot zoekt in New York - de fotozaak heet B&H
Locatie: http://www.bhphotovideo.com/find/jsp/area_map.jsp

Hmm, uit eigen ervaring is dat met een beetje druk verkeer ongeveer anderhalf uur vanaf JFK, zowel met de metro als met de shuttlevan.
Als je met de taxi besluit te gaan, kun je voordeliger je spullen hier in de allerduurste winkel kopen....
Eric

wippelgem
18-12-07, 19:48
wij reden van jfk naar manhatten: 2u per shuttlebusje... en dat was nog niet eens tijdens de spitsuren... in manhatten is het ALTIJD spits!!!

ik vrees dat je dat niet haalt hoor!

haring
07-03-08, 16:32
WIJ vliegen op 7 Juli via jfk naar Miami voor 3 weken vakantie en hebben een overstaptijd van 2 uur.Is dit voldoende?
Wij vliegen met Delta Air. Kan iemand nog tips geven hoe het gaat met de koffers en de douane op jfk?
Heeft Delta Air ook tv in de stoelrug of losse?

Ta2 Gerrit
07-03-08, 16:51
Is allemaal al een keer voorbijgekomen, maar vooruit ;-)

2 uur op JFK is ruim voldoende - eerst door immigrations - daarna koffers van de band - door de douane - koffers weer afgeven voor de volgende vlucht - dan lopen (wss binnendoor naar de Domestic terminal) naar de gate van jouw vervolgvlucht.

Delta heeft toestellen met personal TV (767 400 ER) maar die vliegen (nog)niet op New York.

Seca
07-03-08, 21:34
Na NY vlieg je waarschijnlijk met SONG (onderdeel van DELTA) de vliegtuigen die wij van song hadden hadden leren stoellen en TV schermen. Idd op de "grote overtocht" geen schermpje in de stoel.

Ja 2 uur moet genoeg zijn.....als je koffers er snel zijn wij hebben een keer ruim 1 1/2 uur moeten wachten op een buggy. Maar uit eindelijk had de connected flight vertraging en hebben we deze nog net kunnen halen,


GreetzZ

RoRo
14-07-08, 11:50
Wij vliegen volgende maand via New York naar Orlando en zo ook weer terug. Alleen... op de terugweg moeten we (zoals de vluchttijden na de wijziging aangeven) 7 uur op JFK wachten. http://www.allesamerika.nl/forum/images/smilies/icon_eek.gif Erg lang dus. Weten jullie of wij in deze tussentijd van het vliegveld af mogen?

Groetjes, RoRo

Yvet
14-07-08, 12:21
Ja hoor dat mag, alleen is dit niet echt handig om te doen.
Voordat je buiten staat en in New York bent, ben je zo maar een 1.5 uur verder.

Dan moet je ook weer terug dus ook daar kun je een uur tot 1.5 uur voor rekenen.
Maar dan moet je opnieuw door de douane heen, dus opnieuw de rij in, controle van de tassen enz enz.
Dat kost je op JFK zomaar ook nog eens een uur tot 1.5 uur.

Dus opgeteld ben je met weggaan, en terugkomen een 4.5 uur kwijt van de 7 die je hebt..........

Mijn inziens iets te weinig tijd om dqan door te brengen in New York zelf.
En is het je zoveel gedoe waard om dan maar even in New York door te brengen.
Daarnaast heb je dan ook nog eens extra kosten: zo'n $100 voor een taxi ben je zomaar kwijt.
Ga je ander evrvoer overwegen dan ben je alleen maar heel veel tijd meer kwijt om er te komen en ook terug te komen dus weer minder tijd in de stad zelf.

Ta2 Gerrit
14-07-08, 17:56
Wij hadden vorig jaar een layover van 8 uur op JFK en hebben toen een kamer genomen bij Holliday Inn airport. Tien minuten met de taxi en lekker relaxen en een beetje TV kijken. Bij terugkomst was er bij de Delta domestic terminal (vanwaar wij richting A'dam vertrokken) een wachtrij van 0 minuten bij de security.

Buiten ben je binnen 5 minuten, maar een taxi naar Manhattan ($45,- ex. tip enkele reis) kan in het gunstigste geval zo maar een klein uur duren (erg afhankelijk van de dag en het tijdstip), maar het is wel even leuk.

Ons originele plan was om naar Coney Island (ligt redelijk dicht bij JFK)te gaan en daar de boardwalk onveilig te maken, maar het was in Maart en de verwachtingen waren takkebosserukweer, dus hebben we de avond voor vertrek uit Orlando toch maar even de HI geboekt. Maar misschien is Coney Island wat voor jullie.

ietie
27-07-10, 15:22
Wij hebben in oktober op de terug weg van orando naar amsterdam een tussen stop van 5 uur in new york, nu las ik dat het winkel centrum jersey gardens vlak bij ligt( 10 MIN met de bus), wie heeft dit wel eens gedaan tijdens zijn tussen stop?

Ebelix
27-07-10, 15:54
Ik ben er wel geweest maar niet tijdens een tussenstop. Met 5 uur en zonder vertraging kan je ongeveer 3 uur in de outlet mall verblijven. Het is wel een goede om te zijn want er is van alles te koop en een heel groot food court.

Hou er rekening mee dat je een uur voor vertrek weer terug moet zijn op de luchthaven ivm de veiligheidscontrole. Het kan er druk zijn wanneer alle vluchten vertrekken naar Europa.

Syllvia
27-07-10, 19:10
Ik heb het nooit gedaan, maar als je het vliegveld af bent geweest, moet je toch weer door de grote controle als je terug komt?
Lijkt me dan allemaal nog wel krap worden eigenlijk.

mattrob
27-07-10, 19:17
Ik neem aan dat je op Newark een tussenstop hebt (en niet op JFK, want dat ligt aan de andere kant van New York); vanaf Newark is het te doen.

Ik weet niet of het relaxed is om tussen je vluchten te doen, maar 5 uur is wel een hele tijd. Je koffers worden doorgelabeld, dus aankopen moeten wel als handbagage. En je moet weer door de controle, dat kan tegenvallen qua tijd, dus houd daar rekening mee ... Maar verder lijkt het mij een aardig idee :lol:

car66
27-07-10, 23:31
Vanaf het vliegveld NewArk vertrekt er een shuttle bus naar Jersey gardens. In het voorjaar hebben wij er in het tegenovergelegen hotel gelogeerd. http://www.countryinns.com/hotels/njnewark)
Het hotel was prima maar voor Jersey Gardens zou ik zelf geen omweg meer maken. Hoop spul van het vorig seizoen. Erg bijzonder vond ik het niet.

ietie
28-07-10, 11:01
Het leek mij een aardige tijd opvulling, ben ook niet van plan er uren rond te lopen, 2 uurtjes vind ik genoeg omdat ik ook zeker wil zijn dat ik mijn vlucht niet ga missen.

nikie1968
28-08-11, 12:02
hallo,

zit zo is ff teug te lezen op dit forum en nou zag ik iets waar ik toch ff antwoord op wil hebben of dat het nu nog zo is...

wij vliegen met AA naar key west met een tussenstop in New York en in Miami....
moeten we nu de koffers in New York ophalen en vervolgens weer helemaal inchecken??? of gaan de koffers gewoon door en halen we ze in Key West pas op????

trails
28-08-11, 12:09
Normaal gesproken moet je de koffers na aankomst in de VS oppikken en dan weer elders afgeven. Je hoeft niet opnieuw in te checken.
Het gaat allemaal heel makkelijk en staat goed aangegeven.

nikie1968
28-08-11, 12:16
Normaal gesproken moet je de koffers na aankomst in de VS oppikken en dan weer elders afgeven. Je hoeft niet opnieuw in te checken.
Het gaat allemaal heel makkelijk en staat goed aangegeven.

Ga nu voor de 5e keer dit aar achter elkaar en weet je dat ik me dat eigenlik helemaal niet meer kan herinderen.....stom...
Heb ik nog een vraag....
bij ons zit er 2 uur overstap tussen....is dat genoeg in New York???

Ta2 Gerrit
28-08-11, 12:22
2 uur zou in principe genoeg moeten zijn. Toen wij nog regelmatig Delta vlogen was het i.i.g. ruim voldoende.

nikie1968
28-08-11, 13:36
we vliegen dan vanaf New York dan ook weer door naar Miami....moeten we ook daar de koffers wwer pakken en doorzetten of gaan ze dan gewoon door naar Key west???
Weet het echt niet meer....

Ta2 Gerrit
28-08-11, 15:02
Je hoeft ze maar 1 keer te verslepen, op je POE (Port of entry), in jullie geval New York. De koffers zijn al doorgelabeld naar de eindbestemming, Key West, dus die zie je na Customs niet eerder weer als in Key West.

nikie1968
28-08-11, 15:09
Je hoeft ze maar 1 keer te verslepen, op je POE (Port of entry), in jullie geval New York. De koffers zijn al doorgelabeld naar de eindbestemming, Key West, dus die zie je na Customs niet eerder weer als in Key West.


thanks:wink:

Sophieke
26-07-14, 23:47
Weet iemand of 55 minuten overstaptijd van terminal 2 JFK naar terminal 4 JFK voldoende is?
We komen van Miami naar JFK DL2577 en vliegen dan door van JFK naar Brussel met DL408?
Iemand ervaringen hiermee?:cool:

corrus
27-07-14, 00:02
Voor Delta naar Delta van Domestic naar International staat 49 minuten voor.
Geen probleem dus.

sitechris
27-07-14, 21:13
Persoonlijk ben ik nooit fan van dergelijke korte overstaptijden. Bij de minste of geringste tegenslag mis je je vlucht en ben je verder van huis.

knaapje
21-11-16, 15:00
Zijn er nog recente ervaringen met een overstap (AMS-JFK-MCO met Delta/KLM) op JFK?
Moet je dan van terminal wisselen?

Anthon14
21-11-16, 20:14
Geen ervaring op JFK met de wissel tussen deze 2 maatschappijen maar wel op andere airports en daar wissel je altijd van een domestic terminal(DELTA) naar een internationale terminal(KLM). Op Chicago moet je daardoor opnieuw door de security.

knaapje
22-11-16, 11:40
De vlucht is dus precies andersom.
Delta vliegt. Boeking is via KLM.

Anthon14
22-11-16, 18:38
Dus je vliegt beide vluchten met Delta, dan is het volgens mij in dezelfde terminal. Maar het is al even geleden dat wij via JFK hebben gevlogen met Delta.

Ebelix
22-11-16, 19:09
Er is een kans dat je op terminal 2 aankomt en dat je van terminal 4 vertrekt. Er rijden bussen tussen beide terminals.

knaapje
22-11-16, 19:45
..............en moet je in dat geval zelf je bagage meenemen van terminal naar terminal??

theovg
23-11-16, 08:05
Nee, die geef je direct af als je door de douane bent, zo was het bij ons vorig jaar.