Florida Forum

Dolfijnen in het wild

Daniel
14 april 2005, 14:55
Las dit net op CNN.com:

KEY LARGO, Florida (CNN) -- In early March an estimated 80 rough-toothed dolphins stranded themselves in the shallows off Marathon in the Florida Keys.

Rescue workers and volunteers worked nonstop to help as many as they could to return to deep water. Some dolphins made it. About two dozen died.

For 26 that clung to life there was only one chance for survival -- transfer to the Marine Mammal Conservancy rehabilitation facility on Key Largo, farther up the Keys from Marathon.

Lees de rest van het verhaal hier: http://www.cnn.com/2005/TECH/science/04/13/dolphin.rehab/index.html

Volgens mij zijn de dolfijnen wel in goede handen daar in de Keys.

nolleke
17 mei 2005, 11:59
ik heb het reisverslag van willeke op de voet gevolgt en vond het fantastisch. ik heb nog 3 dagen te boeken aan de golf van mexico, komende van miami beach en zou graag weten waar deze best te spenderen, in sarasota, clearwater beach, tampa? elders?
ik weet dat dit nogal persoonlijk is maar ik zou het toch fantastisch vinden om van de kust af dolfijnen te bekijken in het water, dus waar maak je hier de meeste kans op en waar best te overnachten?

WIE KAN ME HIERMEE HELPEN

Njit
17 mei 2005, 13:01

Voor de meestgestelde vragen is er de FAQ (http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=310).

Hier staat deze vraag ook in:

Q:Waar kan ik zwemmen met dolfijnen?
A: Er zijn meerdere plaatsen in Florida waar je kan zwemmen met dolfijnen. Op het forum zijn daar twee onderwerpen over geplaatst: http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=73 en http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=9

Saskia
17 mei 2005, 17:03
Hoi Nolleke,

Wij waren 2 weken geleden in Naples en vanaf het strand en als je de pier op ging waren meerdere dolfijnen te zien. Mijn zoontje was aan het zwemmen en op een gegeven moment zwom er zelfs 1 een meter of 10 achter hem! :D Wij waren daar tegen het eind van de middag, 2 dagen en allebei de dagen hebben we dolfijnen zien zwemmen.
Groetjes Saskia

mellie
17 mei 2005, 19:15
Ik heb er in Fort Myers en St Petersburg gezien. Hartstikke leuk!

Maureen
17 mei 2005, 22:20
Wij gaan ook naar Ft Myers dus dat wordt dus goed opletten!
Ook een kansje op Key West?? (Buiten een boottocht dan)?

Groetjes,Maureen.

Willeke
20 mei 2005, 11:30
ik heb het reisverslag van willeke op de voet gevolgt en vond het fantastisch. ik heb nog 3 dagen te boeken aan de golf van mexico, komende van miami beach en zou graag weten waar deze best te spenderen, in sarasota, clearwater beach, tampa? elders?
ik weet dat dit nogal persoonlijk is maar ik zou het toch fantastisch vinden om van de kust af dolfijnen te bekijken in het water, dus waar maak je hier de meeste kans op en waar best te overnachten?

Hoi Nolleke,
Het verbaasd me dat er zoveel mensen ons verslag gevolgd hebben. Leuk!! Dolfijnen zie je aan de hele golf kust. Tijdens het rijden langs de kustlijn hebben we er vaak gezien. Zoek een hotel aan de Gulf, met een balkon....niks heerlijker als het geluid van de zee, en de dolfijnen recht voor je neus! Het is inderdaad persoonlijk, maar een perfecte manier om even bij te komen van alle indrukken die je opdoet in Florida. Als je rust zoekt kan je beter niet naar Clearwater Beach gaan, prachtig maar wel druk op het strand. Indian Rock beach, Madeira Beach, Sand Key, Siesta key enz... zijn een stuk rustiger en toch vlak bij Clearwater en St. Pete. Hotels zat daar!!

Succes,
Groet, Willeke :wink:

nolleke
20 mei 2005, 12:46
hai willeke
het is heel erg tof om een reisverslag te kunnen volgen op afstand, zeker op de manier hoe jullie het hebben gedaan, maakte het heel erg makkelijk om te volgen en dan de foto's nog erbij.
ik kon haast niet wachten en nu al helemaal niet meer. bedankt.

marisca
6 februari 2006, 22:53
Hier zie je onze zoon dolfijnen voeren. Dat vond hij helemaal geweldig. :D En dat kost je maar 4 dollar. Leuk altenatief als je met dolfijnen zwemmen te duur vind. Groetjes marisca.

http://img339.imageshack.us/img339/5360/afbeelding353small0yb.jpg (http://imageshack.us)

briljant
10 februari 2006, 12:53
En waar kan je de dolfijnen voeren?

Njit
10 februari 2006, 12:59
Bij Seaworld in Orlando..

MarLyd
29 april 2006, 10:47
Dolfijnen voeren kost je nu 5 dollar voor 3 visjes.

marisca
29 april 2006, 15:33
Ach, Alles wordt duurder, je kunt je er druk om maken maar of dat veel zin heeft?

mattrob
29 april 2006, 15:39
Normaal maak ik me er wel druk om. Maar dit is één van de weinige uitzonderingen. Het geld wordt besteed voor onderzoek e.d. Daar betaal ik graag aan mee. Tja, dierenliefhebber hè :wink: !

marisca
29 april 2006, 15:49
Zo is het maar net!
Ik vind het ook fijn dat het naar een goed doel gaat! :)

Michael66
30 april 2006, 06:03
Is inderdaad erg leuk en ja, $5 voor een paar visjes is aan de prijzige kant. Ook bij de zeeleeuwen kun je trouwens voeren. En dat vond ik eigenlijk nog leuker.

http://img56.imageshack.us/img56/456/200507140583jo.jpg

Dolfijnen voeren mag "in het wild" helemaal niet. Zie dit artikel (http://www.abc.net.au/widebay/stories/s1476216.htm).

meisje
1 mei 2006, 18:14
Ik vond het idd ook erg geweldig!! We hebben toen nog een foto gekocht die de mensen van Seaworld maken als ze zien dat je de dolfijnen vis voert. Het was een hele leuke ervaring om een dolfijn aan te raken en niet alleen voor onze dochter :wink:

meisje

Trainspotters
1 mei 2006, 21:55
Sommigen proberen voor $5 3 ballen in een basketbalnet te gooien.
Als je daar nu niet zo goed in bent -en een teleurgesteld kind naast je heb lopen- is dit geld in ieder geval beter besteed. Er komt geheid een smile op het gezicht van die kleine.

groet,
Trainspotters

pascalbrouwers
1 mei 2006, 23:49
ik vond het prijzig maar wel goed besteed.
Mijn dochtertje heeft hier van genoten.
Dus die 5 Dollar zijn naar mijn mening goed besteed :wink:

En dan te bedenken dat je mensen ziet lopen met wel meer dan 8 bakjes met visjes, dat is pas duur.

Van ons zouden ook 2 foto's zijn gemaakt.
Wij meteen naar gaan kijken, bleken beide foto's van iemand anders te zijn.
Sh..... :?

Michael66
2 mei 2006, 02:32
Sommigen proberen voor $5 3 ballen in een basketbalnet te gooien.
Als je daar nu niet zo goed in bent -en een teleurgesteld kind naast je heb lopen- is dit geld in ieder geval beter besteed. Er komt geheid een smile op het gezicht van die kleine.

Niet als je goed gooit (met een stel amerikaanse tieners ernaast die met open mond stonden te kijken hoe die "Stupid european" er met de grote dolfijn vandoor ging ....

http://florida.chantalsweb.nl/fl2005/images/2005-07-14%20171.jpg

Eric
2 mei 2006, 09:53
Hoe neem je zo'n beest in vredesnaam mee terug naar Nederland?
Ik kom op de terugweg altijd al ruimte tekort.
Eric

Anthony
2 mei 2006, 10:12
Handbagage van junior zeker :P

marisca
2 mei 2006, 21:52
Je had zeker geluk michael? :lol:
Zo wilden onze zoon graag bij pondarosa zo'n grijpspel doen!
Wij maar zeggen, orlando jongen...! de kans dat je iets grijpt is heel erg klein.
Nee, papa ik grijp wat!
Na lang zeuren toch maar laten doen.. En wat gebeurde er?
Ja hoor , Een shrek pop!
De volgende morgen bij het hotel stond er weer 1. :D
En je raad het al, Hij wilde weer, En wij hadden zoiets van dat is goed kan hij ook eens meemaken dat het nu niet lukt!
Tot onze grote verbazing flikte hij het weer! Cat in the hat pop.
En daar sta je als ouder die het helemaal mis had.
Maar wij hadden de grootste lol.
En ja de derde keer moest hij de terleursteling echt verwerken! Gelukkig maar, Want wij hadden genoeg mee te sjouwen uit Orlando! :shock:

2lingmams
3 december 2006, 21:34
Ik heb net een documentaire op National geographic gezien die ik nogal schokkend vond.
The Hunter hunted: Dolphins.
Ik heb de televisiegids van deze week nagekeken en volgens mij komt hij deze week helaas niet meer.

Het ging over dolfijnen die agressief gedrag vertonen en mensen aanvielen en/of beten.
Zowel in het wild als tijdens het zwemmen met dolfijnen in gevangenschap.

De gevallen in het wild kwamen voornamelijk voort uit het feit dat de zichzelf beschermde of als vergelding
voor de treiterpartijen of mishandeling welke ze hadden ondervonden.
Zoals bij 2 mannen welke een dolfijn zijn spuitgat volgooide met bier.
En stokjes in zijn spuitgat stopte waardoor hij geen lucht meer kon halen.
1 van deze mannen heeft het dan ook met de dood moeten bekopen.
Je mag het niet zeggen maar…..maar goed ook.
Het 2de geval in het wild werd een vrouw in haar been gebeten en mee naar de diepte getrokken.
Dit was naar aanleiding van het geval dat er op dat moment 2 boten waren die allebei om de aandacht van de dolfijn aan het wedijveren waren.
Op de ene boot het gezin met die vrouw.
En op de andere boot wederom 2 mannen welke de dolfijn iedere keer naar hun boot lokte om hem vervolgens hard te slaan.
Hierdoor reageerde de dolfijn zich af op de vrouw die in het water was.

De gevallen in gevangenschap gebeurde, in deze documentaire, alleen daar waar je mocht zwemmen met dolfijnen,
maar waar de trainers/begeleiders niet zelf in het water waren en waar er vrij gezwommen kon worden met de dolfijnen.
Dus er werd niet een bepaald programma afgewerkt zodat de dolfijnen, trainers en ook de toeristen wisten wat er te wachten stond.
In 1 geval stonden er wel veel trainers aan de kant maar kon je gewoon vrij zwemmen met de dolfijnen, dus geen bepaald programma.
Een vrouw werd gebeten, meegesleurd en tegen de rand van het zwemband aangesmeten.
Uit onderzoek is gebleken dat de schuldige dolfijn door de andere dolfijnen flink te grazen was genomen. (ze had behoorlijk diepe wonden)
Hierdoor was zij onderaan in de hiërarchie komen te staan.
Toen de mensen in het zwembad kwamen stonden zij dus weer onder haar.
Waardoor zij die vrouw greep als vergelding.
Nb de mensen zwommen in een relatief klein bassin met 6 volwassen dolfijnen.
Ik vind dat de trainers/begeleiders hier schuld aan heb hebben zij hadden dit moeten zien aankomen.
Het schokkende hiervan vond ik dat het eruitzag als een goedgeorganiseerde instelling.
Basin zag er mooi uit, de mensen kregen wetsuits en zwemvesten aan, er waren flink wat trainers aan de kant, met allemaal een keurig uniform aan.
Maar je ziet maar dat uiterlijk niet alles zegt, want het was duidelijk dat er weinig kennis van zaken was.
Geen 1 trainer wist wat hij/zij moest doen ten tijde van de aanval.

In het 2de geval zwommen heel veel mensen in een, met netten afgesloten, heel groot buitenverblijf met veel dolfijnen.
Wederom waren de mensen en dolfijnen vrij om te doen wat zij wilde.
En wederom geen trainers in het water.
Het schokkende hieraan was dat veel dolfijnen hier zelfs duidelijk seksueel verdrag vertoonde.
Sommige mensen werden onder geduwd of overzwommen. Ook kinderen.
Je moet je realiseren een dolfijn weegt al gauw 200 kilo.

Ik vond dit alles behoorlijk schokkend maar vooral een eye opener.
Dus mensen denk eraan het zijn en blijven wilde dieren.
Respecteer mens en DIER!!!!!

Maar wat ik toch wel het schokkendste van alles vond is dat je in sommige reservaten/parken de dolfijnen mag voeren.
Wat ik hier zag ging alles te boven.
Mensen gaven de dolfijnen junkfood, plastic bekers, zonnebrillen en zelfs sigaretten om ze maar te lokken.
De dolfijnen waren zo vet dat ze er zelfs helemaal misvormt uitzagen.
Verscheidene mensen en kinderen werden hierbij gebeten.

Wij hebben zelf ook met dolfijnen gezwommen in Venezuela.
Voordat wij het water in mochten, kregen we een introductie film te zien.
Eenmaal in het water, 4 mensen en 2 dolfijnen en meerdere trainers/begeleiders in en om het water,
moesten we in een rij gaan staan en mochten de dolfijnen niet aanhalen.
Ze zouden langs ons komen zwemmen om ons te verkennen.
Als wij dan door de trainer de opdracht kregen het water te verlaten moesten wij hier aan gehoorzamen.
Het kwam hier op neer: de dolfijnen kwamen ons besnuffelen en als het hun niet beviel moesten we vertrekken.
Gelukkig was dit voor niemand het geval en begon het programma.
We kregen de gelegenheid de dolfijnen te aaien, we kregen kusjes, we werden door een dolfijn het basin geduwd. (met zijn snuit tegen je voetzolen)
En we werden door het basin gesleept. (aan de vinnen van 2 dolfijnen)
Geweldige ervaring!

Ik zeg ook niet dat men nu niet meer met dolfijnen moet of mag zwemmen.
Maar wat ik uit de documentaire heb geconcludeerd is dat ik alleen nog met dolfijnen ga zwemmen als er trainers/begeleiders in het water aanwezig zijn.
En er een bepaald programma wordt afgewerkt.
Zodat de dolfijnen weten wat er van ze verwacht word en er op die manier minder snel hachelijke situaties zullen ontstaan.

Er is hier op het forum al veel over zwemmen met dolfijnen geschreven.
Maar waar ik nu naar benieuwd ben is hoe het er precies per reservaat/park aan toe gaat.
Dus is het vrij zwemmen, zijn er trainers/ begeleiders in en om het water aanwezig, en wordt er een bepaald programma afgewerkt,
er wel duidelijke instructies vooraf etc etc.
Ik hoor het graag van jullie.

Groetjes Patries

Dr. Phlox
4 december 2006, 11:03
Ik denk zelf dat in parken dit wel beter geregeld is, met het voeren etc. Maar zoals iedereen wel weet is de mens de grootste vervuiler van de natuur. Kan me wel voorstellen dat dieren het niet meer pikken op een bepaald moment. Het mooie is dan wel zo dat de dieren na een aanval soms afgemaakt worden. Een gevaar voor de mens :roll:

Hopen dat de mens in de toekomst beter zal omgaan met de natuur, zodat wij en onze kinderen ook nog kunnen genieten van Florida (en de wereld natuurlijk)

Grz
Dr. Phlox

Michael66
4 december 2006, 17:52
Vanuit de parken zijn er genoeg berichten over bijt-incidenten. Volgens mij zijn er in Seaworld Orlando afgelopen jaar minstens twee incidenten geweest, met kids. En uiteindelijk blijkt één ding: het blijven dieren, die kun je nooit 100% vertrouwen. Niet voor niets geldt voor televisie: nooit iets doen met dieren of kids, die heb je nooit 100% in de hand.

Dick
12 mei 2007, 14:21
ik krijg van een collega, een zeer ervaren duiker, te horen dat je altijd moet oppassen voor Dolfijnen. Ze hebben een veel te lief imago door oa de Flipper films, maar het zijn wilde dieren en ook gevaarlijk !
Bij de ervaren duikers is dat goed bekend oa door bijtincidenten.
Wees gewaarschuwd, het is zoals zovaak gewoon onwetenheid.

Corry
12 juli 2007, 13:38
Tjonge, dit vind ik wel schokkend. :shock: Heb het me idd nooit gerealiseerd dat DAT natuurlijk ook nog kan.

Zou graag met de dolfijnen willen zwemmen maar misschien is kijken beter!!(voor mij dan)

Karin71
13 juli 2007, 15:23
Het is in en in triest dat er altijd mensen zullen zijn die het nodig vinden om dieren te mishandelen. Natuurlijk is het zo dat het imago van een dier geen garantie geeft op zijn/haar gedrag. Ik heb zelf twee honden die altijd in mijn strandtent zijn. Beide honden zijn aangelijnd als het druk is. Het imago van deze honden is dat ze lief zijn voor kleine kinderen.. het zijn namelijk golden retrievers..
Ik durf er mijn handen NIET voor in het vuur te steken..
Zo ook met dolfijnen, je weet het nooit..
Ik kan me voorstellen dat je na het zien van de documentaire wel even slikt voor je in het water stapt om met ze te zwemmen!

bono
13 juli 2007, 17:28
Maar goed................als je heel eerlijk kijkt naar andere dieren dan heb je zo een hele waslijst van dieren die heeeel lief zijn maar toch eens uit zijn slof schiet........tja dat is vervelend maar over het algemeen gaat het gelukkig vaak goed dan slecht.
Kijk niet verder dan Bokito, ja............ook z'n verhaal...toch??
En ik denk dat dat verhaal ook best op gaat bij Dolfijnen.
Wij zijn ook niet altijd erg vriendelijk en zo en ja we zijn mensen maar ja dat is precies hetzelfde bij dieren.

Gr. Monique

xox-Sam
9 oktober 2007, 11:57
Vorig jaar heb ik in Orlando met mijn ouders en tante en oom gezwommen met Dolfijnen. Naast Sea World in Discovery Cove. Het is het echt waard!

Het enige kleine incident dat bij ons gebeurde is dat er een dolfijn over mijn vader sprong en de staartvin van de dolfijn tegen hem aan kreeg. Volgens hem geen fijn gevoel, maar de dolfijn bedoelde het niet om hem bewusteloos te slaan. Zoals al eerder werd gezegd, het blijven dieren. Hij stond toen naast een begeleider/trainer en die trainer die schrok ook dat de dolfijn opeens sprong. Maar daarna kwam de dolfijn voor hen liggen en mochten ze m aaien. Dus het was vast ook niet de bedoeling van deze dolfijn.

Ik raad Discovery Cove trouwens ook aan! Het is duur... maar het is het zeker waard voor je geld. Het is niet lang met de dolfijnen. Maar daarnaast kan je met allerlei tropische vissen zwemmen in het water. Ook is er een route door het park met warmer water. Daar kan je ook leren snorkelen! Vervolgens kan je dan naar het koudere water waar de tropische vissen zwemmen. Eerst vond ik het wel eng.. die vissen die in groepen zwemmen(scholen) en achter glas dan weer soort haaien. Wel beetje eng en vooral met die grote roggen! Maar ik heb het toch gedaan en geen spijt van!

Verder gratis eten en drinken. Ontbijt, middag, avond en tussendoortjes. Niet het dagelijkse pretpark voedsel, nu kan ik me niet meer zo goed herinneren wat er allemaal was. Maar zalm en een stuk vlees kan ik mij iig herinneren. Over het algemeen een stuk gezonder dan het pretpark voedsel. Verder hadden zij ook nog 7 dagen lang onbeperkt toegang tot Sea World en Busch Gardens.

Tevens wordt alles opgenomen. Je kan een dvd kopen en de foto's. De foto's in verschillende formaten; Normale foto formaat, poster formaat of op een cdtje and so on.

Kortom: Ervaring om nooit te vergeten!

ess
29 juni 2008, 19:00
Een paar maanden geleden zijn we naar Florida op vakantie geweest.
We zijn met de SeaScreamer in Clearwater beach dolfijnene wezen spotten.
De eerste keer hadden we pech... maar dan mag je gratis nog een keer mee en de tweede keer zagen we er echt veel!!!
Voor iedereen een aanrader!!!
Hier een kort filmpje van onze ervaring http://www.vidster.nl/watch/d3c3b8269faf0ba7491d/Dolfijen-in-Clearwater-Beach

Groetjes ess

ilssse
29 juni 2008, 19:04
wooooow wat geweldig!!! Ik ben helemaal jaloers haha

kol
29 juni 2008, 19:32
Waaaw, geweldig. Het lijkt wel of ze surfen. Hey Dude.

Susie One
29 juni 2008, 20:56
Helemaal Super!!!!=D>
Staat op het lijstje. Wij verblijven in september 1 nacht in Chearwater Beach.

Ben benieuwd!
Susie One

ess
30 juni 2008, 23:15
Zeker doen is echt de moeite waard.

Ik heb de link van het filmpje ook naar de mensen van de seascreamer gestuurd, ze willen het filmpje op hun site gaan zetten!!

mc.kunst
30 juni 2008, 23:40
Gaaaaaf filmpje, Ess!! Ik ben net aan het kijken wat er allemaal te doen is in Clearwater Beach, maar dit gaat het zeker worden. Wij gaan in december! En we willen 1 nacht in Clearwater Beach doorbrengen. Weet jij nog andere bezienswaardigheden/activiteiten in Clearwater Beach? Ik hoor het graag van je! Heb je meer plaatsen aan de westkust aangedaan? Zo ja, welke en welke vond jij het meest de moeite waard? We willen in iig naar Sanibel. En is er wat in Fort Myers te doen?

Groetjes, Claudia

ess
1 juli 2008, 09:23
Hoi Hoi,
Ik vond Clearwater Beach geweldig. Je hebt daar vlak bij ook de state parks Caladesi Island en Honeymoon Island, hier moet je met de boot naar toe. Voor ons liep dat de mist in omdat er een sukkel op het strand met een geweer liep te zwaaien!!:mad:
In Fort Myers ben ik niet geweest dus daar kan ik je niet mee helpen.
Wat wel ook hel mooi is is Alexander Springs en Juniper Springs geweest echt geweldig, veel beesten gezien.
Ik heb hier een link van verslagen van die dagen met foto's
Clearwater Beach http://www.esthervanderzouw.com/2008/31maartdag9.htm

Juniper Springs http://www.esthervanderzouw.com/2008/26maartdag4.htm

Alexander Springs
http://www.esthervanderzouw.com/2008/28maartdag6.htm

Hoop dat je er wat aan hebt,
Groetjes ess

mc.kunst
1 juli 2008, 10:06
Hoi hoi,

Dank je wel, Ess! Zeker dat ik hier wat aan heb. Ik heb het al genoteerd! Wat een mooie foto's hebben jullie gemaakt. Ik het het bij mijn favorieten gezet, zodat ik ook het reisverslag even helemaal kan lezen.

Dank je wel!

Groetjes, Claudia

CorrineJ
1 juli 2008, 10:54
Hallo Esther,

Ik kan het filmpje niet zien. Moet ik me soms eerst registreren?

Gezien de foto's was het een hele bijzondere ervaring.

Groetjes,
Corrine

ess
1 juli 2008, 19:17
Hoi Hoi,
Misschien ligt het aan je Flash Player, heb er nog geen klachten over gehad.

CorrineJ
2 juli 2008, 14:00
Hallo Esther,

De aanhouder ](*,)wint zeggen ze wel eens.

Na eerst adobe 9 geïnstaleerd te hebben kon ik het filmpje nog niet zien:(.

Maar op het Orlandoforum las ik dat het iemand anders op de laptop wel lukte om het filmpje te kijken.
Dus heb ik dat ook maar geprobeerd en dat lukte \\:D/.

Wat een leuk filmpje zeg ! En dat van de Everglades ook trouwens.

Het moet wel een hele bijzondere ervaring geweest zijn.
In de meivakantie waren we o.a. in Fort Myers en toen hebben we ook een boottocht gemaakt waarbij we dolfijnen konden zien.

Maar we hadden niet zoveel geluk we hebben er een veraf gezien en van een kleine de rugvin. Ze dachten dat het kwam omdat het de dag erna zou gaan onweren.
Ze hebben wel zo lang mogelijk doorgevaren tot we er tenminste 1 van dichtbij gezien hadden.
De tocht was verder wel heel leuk we zagen pelikanen, manatees en een zee-arendnest. Verder konden we schelpen zoeken op een heel mooi strand.

Volgend jaar mei gaan we weer naar Florida en willen dan richting St. Petersburg gaan.
Dus de tip van de SeaScreamer nemen we zeker mee want zoiets willen we toch ook wel heel graag zien. Al blijft het natuurlijk geluk hebben.

Groetjes,

Corrine

Teleton
2 juli 2008, 16:13
Goeie muziekkeuze ook, Bill Withers....!

When the day that lies ahead of me
Seems impossible to face
When someone else instead of me
Always seems to know the way

Then I look at you
And the world's alright with me
Just one look at you
And I know it's gonna be
A lovely day.....

petrajessy
2 juli 2008, 18:00
Echt heel mooi filmpje Esther! Leuke muziek ook van Bill W. ......favoriet nummertje van me!

ess
2 juli 2008, 22:02
Corrinej,
Gelukkig dat het is gelukt, heb inmiddels wat meer mensen gehoord ie het niet is gelukt, de Vidster waar ik de filmpjes heb op staan is heel nieuw en net uit de testfase dus misscien dat het daar ook even niet lekker liep. Ze geven je op de seascreamer een nieuwe ticket als je geen dolfijnen ziet, onze eerste boot tochtje hebben we ook alleen een paar rugvinnen gezien, en du mochten we gratis nog een keer mee.... toen zagen we er dubbel zoveel!!!

Teleton & Pertajessy, Ik ben eigenlijk ook al een tijdje fan van het liedje en gebruik hem heel vaak met video bewerken.

Groetjes ess

ilssse
10 juli 2008, 04:24
Wij willen morgen in Fort Myers op zoek naar dolfijnen met een boot.... Heeft iemand nog goede tips???

CorrineJ
11 juli 2008, 17:53
Wij willen morgen in Fort Myers op zoek naar dolfijnen met een boot.... Heeft iemand nog goede tips???

Hallo Ilse,

Ik heb je berichtje te laat gelezen want ik zag op je weblog dat jullie de dolfijnentocht al gedaan hebben.

Leuk dat jullie ook met de Beachcomber geweest zijn. Die tocht hebben wij afgelopen april ook gedaan. Wij vonden het ook heel leuk. Jody is inderdaad erg enthousiast.

We hadden ook de "pech" dat we niet zoveel dolfijnen zagen. Maar ze is net zo lang doorgevaren tot we een van dichtbij zagen.

Ondanks dat we niet veel dolfijnen gezien hebben en dan nog alleen maar de rugvin vonden we het toch een hele leuke tocht. Mede door het enthousiasme van Jody.
We waren maar met z'n vieren en Jody had alle tijd voor onze dochters. Ze mochten ook een stukje varen dat vonden ze geweldig.
Verder vond onze jongste dochter het geweldig om Jody dropjes te geven want die kennen ze in Amerika niet zo.

http://img172.imageshack.us/img172/9524/p1040357bg9.th.jpg (http://img172.imageshack.us/my.php?image=p1040357bg9.jpg)

Op deze foto kun je wel zien hoeveel plezier we gehad hebben.

Nog een hele fijne vakantie gewenst en geniet van alle leuke dingen die jullie nog gaan doen.

Groetjes,

Corrine

Yves007
14 juli 2008, 17:30
wij zijn vanaf Honeymoon island, naar Caldesie Island geweest, terwijl we aan het zwemmen waren, zwommen er op 100 m. afstand 5 dolfijnen heen en weer zo gaaf !!!

Toontje
31 juli 2008, 15:43
Hallo,

Mooi filmpje van de dolfijnen, staat op ons lijstje voor onze vakantie 31-08 t/m 16 -09-2008

groetjes Ton

MoWi
10 augustus 2008, 18:47
Geweldig filmpje en goeie muziek erbij. Ik denk dat wij in november ook eens gaan kijken of we dolfijnen kunnen spotten...

EZ Archive Ads Plugin for vBulletin Copyright 2006 Computer Help Forum