PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Francien



Francien
15-04-05, 18:02
Hallo allemaal! Ik ben Francien en ben 42 jaar. Heb 2 kids van 11 en 13 jaar. Ik heb een internetbedrijfje en ben stapelgek op Florida. Denk het hele jaar door aan het moment dat de wielen van het vliegtuig de grond daar weer raken. Ik kom dan weer thuis! Ik 1990 zijn we met 6 man rondgetrokken door de States. Zo'n 16 staten aangedaan. Florida stond eigenlijk bij niemand op het verlanglijstje, maar wel Disney World gekgenoeg. We arriveerden in Miami reden langzaam noordwaards langs de kust richting Orlando en we waren verkocht. De natuur, de warme zee en de aardige mensen. In 1991 direct samen teruggegaan om 11 dagen rond te trekken. We kwamen per ongeluk terecht op Sanibel Island in de Golf. Liefde op het eerste gezicht. Met de kids doen we altijd enige tijd "mijn eiland" aan. Dit jaar wordt het o.a. Long Boatkey! We gaan weer genieten. Mocht je vragen hebben over accomodaties, we hebben overal al gelogeerd: hotels,villa's, tikihutten etc!!! Tot mailens....

Eric
15-04-05, 19:28
Hallo Francien, van harte welkom hier op het forum, het is altijd fijn om weer iemand erbij te hebben met de nodige ervaring.
Hoe meer zielen, hoe meer en hoe betere antwoorden.
We hopen veel van je te horen
Eric

Natasja L.
16-04-05, 10:21
Hoi Francien,

Welkom op dit forum! Ik ben altijd op zoek naar bijzondere hotels of B&B. Heb je nog goede tips? Wat voor hotel had je op Sanibel Island en waar staan die "Tikihutten"? Ik ben benieuwd!

Groetjes van Natasja

Maartje
16-04-05, 12:21
Hoi Francien!

Sanibel staat hoog op ons voorpretlijstje. Weet jij of we daar ook goed kunnen fietsen (huren)? We verblijven in Fort Myers, bij Outriggers, en houden erg van fietsen, dus het zou leuk zijn (ook gezien de parkeerproblemen en gretige bonnenschrijvers die jij vermeldde) om de fiets te kunnen pakken.

Bedankt!

Bai,

Maartje

Natasja L.
21-04-05, 14:40
Hallo Francien,

Ik was eigenlijk wel benieuwd met wat voor leuk hotel je zou komen in Sanibel Island, maar je zal het wel druk hebben. Wij wachten nog even af!
Groetjes van Natasja

Francien
28-04-05, 18:47
Sorry, inderdaad wat druk hier! Heb even gegevens erbij gezocht waar wij o.a. geslapen hebben op Sanibel. Wanneer je Sanibel oprijdt via de brug(causewayroad), sla je rechts af bij het eerste kruispunt. Dit is de hoofdstraat(Periwinckle Way). Hier bevinden links en rechts van de weg een aantal makelaarskantoortjes(rentaloffice). Zij verhuren alle condo's op Sanibel en Captiva. Leg even voor wat je wensen zijn b.v. 4 pers./2 bedrooms 2 bath/zeezicht/ etc. na prijsoverleg krijg je dan een aantal sleutels mee. Je bezichtigt dan de condo's en kiest de mooiste uit. Kids vinden dat reuze spannend. Op zijn hollands nog wat afdingen en hupatee met je gat in het zand. We hebben ook verschillende huizen gehuurd via www.vacationrentals.com. Prima betrouwbare website met prima huizen.Op Sanibel kan je volgens de wet alleen voor 2 weken een huis boeken. geldt niet voor condo's. Trouwens Billy's Bikes zit naast VIPrentals op Periwinkle. kijk ook ff bij www.finnimores.com voor fietsverhuur. De hut op het strand was Shalimar resorts. Hoe de conditie na de storm is weet ik niet. Ben met kids niet kapot van hotels. Ik ken alleen het Holiday Inn en de Sanibel Harbour Resort(voor de brug). Best prijzig, maar ja...wel lekker. Deze laatste heeft trouwens ook apartementen. Geweldig eten doe je natuurlijk helemaal aan het eind van onze tropische zuster eilanden op Captiva. Rijd tot het minicentrum van dit eiland en sla links. (andy rosse lane) 1e restaurant rechts:RC OTTER'S. Live muziek en super eten. Dit was het voor nu, heb gelijk trek!!! : :D ...I will be back!

Njit
28-04-05, 19:36
Sorry, inderdaad wat druk hier! Heb even gegevens erbij gezocht waar wij o.a. geslapen hebben op Sanibel. Wanneer je Sanibel oprijdt via de brug(causewayroad), sla je rechts af bij het eerste kruispunt. Dit is de hoofdstraat(Periwinckle Way).

Even een plaatje erbij:

http://img170.echo.cx/img170/9536/sanibell3oh.png

Harm
29-04-05, 08:56
hallo
Sanibel Island is een mooi eiland toegangsprijs $3 via de Causeway Blvd.
The Sandpiper Inn is een van de aardige verblijven met gratis gebruik
van fiets.
http://www.sandpiperinnsanibel.com/
Ook zijn er fietsen te huur. Het eiland is nl niet erg groot. Het strand is
afhankelijk waar je verblijft moeilijk toegankelijk. Er zijn een aantal
doorgangen naar het strand omdat er langs de kustlijn nogal wat
condo’s staan met privé toegang tot het strand. Het J N Darling
National Wildlife Refuge is zeker de moeite waart om te bezoeken.
Te voet per fiets maar ook met de auto.
Harm

erik64
21-05-05, 09:20
Ik ben net terug uit Cape Coral en heb Sanibel Island gezien. Het eiland is door de orkanen afgelopen jaar zeker voor de helft verwoest. Het heeft een direct hit gehad door een van de orkanen. Zal zeker 5 jaar duren voordat alle glorie weer is hersteld.

Doordat ze voor een nieuwe brug aan het sparen zijn kost de entree naar het eiland (tol) nu $6.

Francien
23-05-05, 20:16
Het eiland is door de orkanen afgelopen jaar zeker voor de helft verwoest. Het heeft een direct hit gehad door een van de orkanen. Zal zeker 5 jaar duren voordat alle glorie weer is hersteld.




:cry: Wat vreselijk om te lezen, Eric! Ik zag vorig jaar wel livebeelden op NBC van het getroffen Sanibel en Captiva vanuit een helicopter. Ben benieuwd hoe de Upperkeys er nu aan toe zijn. We'll see!!

Trouwens, leuk je weer te horen, Eric! Lekker alles verhuisd??