PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Jochem en Lisa: Miami - Miami



jochemenlisa
25-06-08, 12:35
Hallo allemaal,

Wij zijn Jochem en Lisa en vertrekken 23 juli voor het eerst richting Florida. De bedoeling is dat we een auto huren en 2 weken het zuiden van Florida gaan bekijken met als start en eindpunt Miami..

Dit is de grove planning:

1. 23 juli aankomst in Miami
2. zo'n 3 dagen in Miami (Miami Beach, uitgaan, strand, bezienswaardigheden)
3. vertrek richting Naples (onderweg bekijken van Everglades, propellorboot? Shark Valley?)
4. in Naples overnachten (strand? is hier überhaupt iets te doen?)
5. vertrek richting Sanibel Island voor 1 of 2 nachten
6. Tampa area (1 overnachting)
7. naar Orlando (4 a 5 dagen pretparken)
8. richting oostkust (Cape Canaveral / Fort Lauderdale / Palm Beach)
9. resterende dagen in Miami

Ik vermoed dat ik de belangrijkste plaatsen er wel tussen heb staan, mochten jullie desondanks nog aanvullingen of tips hebben, heel graag!

Ik heb er trouwens meteen 2 vragen aan toe te voegen..

1. Tips voor de auto

- type auto (voegt een real American iets toe aan de ervaring of is een kleinere aan te raden ivm gasprijzen? Neig eigenlijk naar een grotere ivm mijn studietijd in Montana :razz:)
- hier huren of daar huren?

2. Eerste dagen Miami
We willen 2 of 3 nachten beginnen in Miami, met wat uitgaan, wat strand en wat bezienswaardigheden. Welke hotels zijn aan te raden, in welk deel van de stad? Mag ook elke nacht een ander (per activiteit een ander stadsdeel?)

Alvast super bedankt!

Tot op het forum,

Jochem & Lisa

Alexandra
25-06-08, 13:00
Welkom op dit leuke forum en je vragen zullen hier zeker beantwoord worden:smile:

Heb je even een privé berichtje gestuurd;-)

Njit
25-06-08, 13:51
Over auto's huren kun je hier veel lezen: Auto huren (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=5619) ‎(conclusie van het topic: hier huren). Type auto is toch iets persoonlijks. Wij huren meestal de EQuinox klasse bij USAReisen. Dan krijg je een Midsize SUV of groter mee. Voor de benzine-prijs hoef je het niet te laten, die is altijd nog een stuk minder dan in Nederland.

Uitgaan is denk ik het leukste in Miami Beach. Ik ga er vanuit dat jullie boven de 21 jaar oud zijn. Zelf sliepen we vorig jaar in het Sonesta Hotel in Coconut Grove. Daar zaten we vlak bij Coconut Grove, een uitgaanscentrum met restaurants, bars, bioscoop, discotheken. Ook best leuk.

Zelf zou ik niet elke nacht een ander hotel willen. Dan blijf je aan het slepen :)

jochemenlisa
26-06-08, 14:52
Heb even bij USAReisen gekeken, goeie prijzen inderdaad, vooral bij Alamo.. Heb even gekeken naar de Equinox-klasse, vind die persoonlijk minder leuk dan de Dodge Magnum \\:D/ Maar als het zeer waarschijnlijk is dat de Equinox-klasse wordt ge-upgrade naar een SUV is de keuze gauw gemaakt natuurlijk!

Ik lees overal dat je zoveel mogelijk aanvullende verzekeringen moet afsluiten, heb je enig idee of ik met de Super-Spar-Plus voldoende verzekerd ben of moet ik echt voor de Super-Inklusiv-Plus gaan (afgezien van de volle tank)?

Ik denk inderdaad dat we dan de eerste dagen gewoon in Miami Beach verblijven, en dan desnoods 's avonds met de auto andere delen van de stad gaan bekijken..

marcelis10
26-06-08, 18:09
Hoi Jochem en Lisa,

Wij vertrekken de 24e en we maken zo'n beetje dezelfde rondreis. Wij gaan nog 2 dagen naar de Keys i.p.v. Miami. Leuk schema in ieder geval. Wie weet komen we elkaar nog wel tegen. Alvast veel plezier. Het begint te korten.

groetjes Monique

AlexFL
27-06-08, 01:04
Maar als het zeer waarschijnlijk is dat de Equinox-klasse wordt ge-upgrade naar een SUV is de keuze gauw gemaakt natuurlijk!

Zeer waarschijnlijk is dat niet, kom je 's avonds aan dan is de kans al wat groter omdat het dan mogelijk dat alle equinoxes weg zijn voor die dag.

jochemenlisa
27-06-08, 14:27
Zeer waarschijnlijk is dat niet, kom je 's avonds aan dan is de kans al wat groter omdat het dan mogelijk dat alle equinoxes weg zijn voor die dag.

We komen om 18:30 aan in Miami.. Ik denk dat we gewoon de Equinox boeken, afgaande op de tips in het forum.. Wat voor auto geven ze doorgaans als de Equinox niet meer beschikbaar is?

Mickey99
27-06-08, 18:59
In onderstaand topic kun je zien wat er al zoal is meegekregen in plaats van de Equinox: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=4062

Vorig jaar hebben wij in Orlando 1 x een Mitsubishi Outlander (http://www.mitsubishi.be/models/new_outlander/_nl/index.htm) meegenomen en 1 x een Kia Sorento (http://kia.nl/showroom/sorento.aspx). Eind mei hebben we (in Los Angeles) een Pontiac Torrent (http://www.pontiac.com/torrent/) meegenomen.

Alledrie de keren zijn de auto's ons prima bevallen. Volgende keer boeken we zeer waarschijnlijk weer een "Equinox" ;)

jochemenlisa
01-07-08, 15:04
Mailtje terug van usareisen met de volgende strekking:

Beste heer blabla...

Uw auto kon niet meteen gereserveerd worden, maar we proberen het nog een keer. U krijgt van ons z.s.m. definitief antwoord (waarschijnlijk komende week).

(vij vertaald uit het Duits)

Betekent dit dat ik de kans loop dat ik over een week te horen krijg dat ik toch geen auto heb? Of regelen zij sowieso een auto, ongeacht of de door mij gevraagde klasse beschikbaar is? Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt,

lichtelijk gestresste Jochem

Teleton
01-07-08, 18:14
lichtelijk gestresste Jochem

Geen stress, lijkt mij. Ik heb er geen ervaring mee, maar stel dat het zo is, dan kies je of een andere categorie, of een andere broker/verhuurder.

Hoofd koel, voeten warm, dan komt het best voor elkaar......[-o<[-o<