PDA

Bekijk Volledige Versie : Internet / Wifi in Florida



Pagina's : [1] 2

Balou
06-03-05, 22:00
Hallo mijn naam is Balou en mijn vrienden zijn onderweg naar W Palm Beach voor 1 nacht en dan naar Miami, en Key West .Everglades en Fr Meyers ,en dan weer naar Orlando
ze maken rondreis van 8 dagen.

Wie kan mij vertellen waar de intenet café zijn waar je ook kunt chatten.

hartelijk dank
Balou

Njit
06-03-05, 22:16
Wie kan mij vertellen waar de intenet café zijn waar je ook kunt chatten.

In veel plaatsen zie je wel een internet-cafe. In de meeste kun je ook wel chatten. Soms staat MSN los geinstalleerd en soms moet je de Web-versie van MSN gebruiken..

In Downtown Miami wordt je doodgegooid met Internet cafe's (volgens mij wil iedereen daar z'n ADSL aansluiting maximaal gebruiken).
In Orlando zullen ze vast ook wel aanwezig zijn. Wij hadden in ons hotel een terminal. Hier konden we wel op mailen maar Chatten ging niet.

Maar wees niet bang.. je zult genoeg te doen hebben om het chatten te vergeten :)

SpaceAce
06-03-05, 22:23
Maar wees niet bang.. je zult genoeg te doen hebben om het chatten te vergeten :)

My god, inderdaad...

Naar W Palm Beach, Miami, Key West, Everglades, Fr Meyers en Orlando. Dit alles in 8 dagen en dan nog tijd hebben om te chatten :lol:

(verder wel een leuk rondje om te doen trouwens) :)

Balou
09-03-05, 23:52
wie kan mij zeggen waar in Ft Meyers Beach een internet café is,mijn vrienden zijn nu op weg daar naar toe,

dank je Balou

Michael66
30-03-05, 06:16
Dit jaar gaat voor het eerst de laptop mee naar Orlando. Die laptop heeft een ingebouwde mogelijkheid om op een draadloos netwerk in te loggen, mits dat ergens aanwezig is.

Daarom mijn logische vraag: Wie weet punten waar je gratis kunt inloggen op een draadloos netwerk?
Bij Disney?
In hotellobby's? Welke hotels?

Eric
30-03-05, 11:01
Mijn ervaring is, dat vrijwel alle hotels nu (gratis) internet hebben, deels bedraad, deels wifi.
Onder druk van de concurrentie veranderd dit met de week, en ook de kosten worden steeds lager.
Ik zou zowel een netwerkkabel als mijn WiFi meenemen, dan ben je op alles voorbereid.
Eric

Daniel
30-03-05, 11:45
Misschien heb je hier wat aan:

www.wifinder.com
www.wififreespot.com/fl.html
www.jiwire.com/browse-hotspot-united-states-us-florida-fl-orlando-26301.htm

Succes!

Daniel

Michael66
31-03-05, 05:31
Mijn ervaring is, dat vrijwel alle hotels nu (gratis) internet hebben, deels bedraad, deels wifi.
Onder druk van de concurrentie veranderd dit met de week, en ook de kosten worden steeds lager.
Ik zou zowel een netwerkkabel als mijn WiFi meenemen, dan ben je op alles voorbereid.
Eric

Heb jij ervaring/tips hoe je gratis internet via de telefoon-draad kunt aanvragen/krijgen? Mijn laptop heeft nl. ook een ingebouwd 56k6 modem.
Ik ga in een villa in Kissimmee, waar m.i. de lokale telefoontjes (dus ook internettikken?) gratis zijn.

ekkie50
31-03-05, 08:44
Zoals al eerder op dit forum ter sprake kwam: check vooraf of het lokale nummer echt gratis is of niet. Ikzelf ben hiermee namelijk een keer gigantisch mee de mist in gegaan. Ik dacht ook "een lokaal nummer = gratis", maar bij thuiskomst kreeg ik rekeningen van in totaal 1000 euro :shock: . Na veel heen en weer mailen en nog meer misverstanden heb ik het hele bedrag gelukkig toch teruggekregen (maar vele grijze haren niet :roll: )

Ik vind dit overigens een interessante discussie. Welk systeem van provider/inbelverbinding werkt nou goed en goedkoop voor de vakantieweken (zonder kosten daarna)?

Ta2 Gerrit
31-03-05, 09:59
Je kunt nog wat meer info vinden onder deze draad;

http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=148

Eric
31-03-05, 11:48
Er zijn deverse mogelijkheden om gratis of goedkoop in Amerika in te loggen, als er geen breedband is.
De eerste mogelijkheid is daar een proefabonnement te nemen (Compuservice) en dat weer op te zeggen als je vertrekt.
Ik heb via Planet Internet een abonnement op I Roam, en dan kan ik in vrijwel elk plaatsje ter wereld lokaal inbellen, maar dat kost wel (weinig) geld. Dit gebruik ik bijna niet meer, omdat steeds meer hotels breedband hebben.
Let nog op: veel nummers op Key West lijken lokaal, maar zijn het niet, ook ik ben daar een keer mee de boot ingegaan voor $ 500,00 !!!
tegenwoordig check ik dagelijks even mijn telefoonbill.
Succes, Eric

Michael66
01-04-05, 01:05
Allemaal goeie tips, bedankt. Maar nog steeds weinig concreet. Wie in Kissimmee gratis en hoe?

ekkie50
12-04-05, 12:55
op internet speurend via zoekopdracht "temporary internet" stuitte ik op de firma Budget Dial-up (http://www.budgetdialup.com/index.htm)
Bij hun kan je gebruik maken van het prepaid systeem, vanaf $5,95 voor 10 uur, wat een jaar geldig is.

Ze bieden 2 inbelnummers in Kissimmee en 2 in Miami, en nog veel meer in de rest van de staat en heel de USA.

zo op het eerste gezicht lijkt me dit wel een optie voor vakantie-internet!

Eric
12-04-05, 13:03
Maar dat is dan wel een dial up connection, en volgens mij heeft nu wel ieder hotel breedband, en in de meeste zelfs gratis !!
Eric

ekkie50
12-04-05, 13:55
inderdaad, het gaat om dial-up.
Als je niet in een hotel met ADSL (luxe hoor!) zit maar in een gehuurde woning lijkt het me toch een serieuze optie. Ik ga het volgende keer beslist proberen (na gechecked te hebben of het inbelnummer vanaf het huis inderdaad local is natuurlijk :o ). Mogelijk kan ik dat laatste zelfs hier,vanuit langzaam-in-lente-ontwakend-Holland al checken.

True1969
12-05-05, 01:40
Hallo liefhebbers,

Ik heb een laptoppie aan de haak kunnen slaan voor onze komende vakantie in de VS (va 6 juni as) maar heb een (stomme) vraag.

Mijn computer staat hier ingesteld om via xs4all verbinding te maken met mijn ADSL verbinding. Hoe werkt dat nou dadelijk in de States? moet ik dan een of andere cd installeren om va daar te kunnen internetten?

Ik gebruik m'n laptop puur als foto-opslag, reisverslag maker en een enkele email verzending!?, wat moet ik in de states doen voor die simpele internet verbinding?

Groet...Henri

mellie
12-05-05, 01:52
Ik heb kunnen internetten zonder maar ook iets te moeten veranderen. Weet niet of dat altijd het geval is..

Michael66
12-05-05, 07:47
Je zult daar een tijdelijk (gratis) internetabonnement moeten regelen. Zorg er wel voor dat je het ook weer op tijd opzegt!

Ta2 Gerrit
12-05-05, 10:44
Stomme vragen bestaan niet, stomme antwoorden wel :wink: , dus ga ik het maar proberen.
Het is sterk afhankelijk van waar je verblijft. Als je in een hotel zit met free highspeed internet access hoef je niks te doen. Alleen inpluggen.
Met de langzame versie moet je je modem omschakelen (als er 2 modems in de laptop zitten) en heb je een (gratis) provider nodig. En lokale inbelnummers. Dit gaat ook op als je in een villa/condo zit.
Bij wireless (hotspot) geldt hetzelfde. Of het zit ingebouwd, of je moet een losse wireless access card meenemen/aanschaffen.
Wij hebben CS als wereldwijde provider en die heeft een lijst met inbelnummers voor zowat elk plaatsje ter wereld. En het werkt goed.
Wegens recente ervaringen (zie z´n laatste reisverslag) zal Njit hier ook ng wel wat over aanvullen.

Njit
12-05-05, 11:32
Wegens recente ervaringen (zie z´n laatste reisverslag) zal Njit hier ook ng wel wat over aanvullen.

Prima hoor :)

Zorg ervoor dat je Laptop ingesteld staat op Automatisch IP en Automatisch DNS instellen. Je Laptop zoekt dan zelf de juiste instellingen.
Een stukje van Microsoft over Netwerk toegang in hotels: Link (http://www.microsoft.com/windowsxp/using/mobility/learnmore/bowman_02march04.mspx)

Highspeed Internet

* Kabel inpluggen en internetten maar

Wireless Internet

* Laptop opstarten en het juiste access point kiezen. Sommige aanbieders moet je voor betalen. Je komt dan in Internet Explorer na het intikken van een adres eerst op een betaal-pagina terecht. Hier kun je dan via je credit-card een account aanmaken. Hierna kun je gewoon internetten.
Let op: de meeste access points maken geen gebruik van versleuteling zoals WEP of WPA. Kijk dus uit wat je over het netwerk stuurt. Onversleutelde communicatie is relatief eenvoudig af te luisteren!

Een paar puntjes van aandacht:

* Neem zelf een netwerk-kabel mee van voldoende lengte
* Zorg ervoor dat je draadloze netwerk-kaart minimaal de 802.11b standaard aankan
* Zorg ervoor dat er een Firewall op je Laptop staat. Bij Windows XP service pack 2 staat deze er al standaard op, anders kun je bijvoorbeeld ZoneAlarm draaien.
* Zet bestandsdeling volledig uit op je laptop. Dit voorkomt dat je per ongeluk bestanden deelt met andere mensen op het netwerk.

Milco
12-05-05, 11:53
Aansluiten via een dataport is het gebruik van internet dan altijd gratis in hotelkamers?

Ta2 Gerrit
12-05-05, 12:41
Aansluiten via een dataport is het gebruik van internet dan altijd gratis in hotelkamers?

Is niet altijd gratis. De Holliday Inn´s hebben vrijwel altijd de gratis snelle (Ethernet) aansluiting. Andere hebben free wireless, vaak in de lobby.
Weer andere hebben een dial-up dataport in de kamer, soms gratis, soms tegen lokaal tarief(ook vaak gratis). Het kan geen kwaad om te informeren of dit "gratis lokale tarief" ook werkelijk gratis is.Veel hotels rekenen vaak een bedrag om de verbinding naar buiten te maken, en daar kun je nog weleens van schrikken.
Voor de dial-up heb je natuurlijk wel een nummer nodig waar je heen kunt dial-uppen :lol:
Dus toch een provider met lokale inbelnummers.

Goed verhaal op de Microsoft Link trouwens. Ga het deze zomer ook eens wireless, op de KOA camping proberen.

mellie
12-05-05, 17:11
Bij ons had iemand in de buurt een onbeveiligd draadloos netwerk, daar konden we mooi van af tappen. Wel fout, maar goed, was alleen maar om te mailen. Ik weet niet of je laptop draadloze netwerken ondersteund, als dat wel zo is probeer het dan in ieder geval wel ff. Wie weet heb je geluk

True1969
13-05-05, 10:06
Alle meedenkers Bedankt :!:

Lotje
08-06-05, 22:24
Hallo allemaal

Ik ga eind dit jaar naar Florida op vakantie. Graag zou ik dan via bijvoorbeeld een weblog contact willen houden met het thuisfront. Heeft iemand hier ervaring mee, hoe werkt dat?
Zijn er in Florida veel internetcafés? Zo ja waar kan ik ze vinden?

Groetjes Lotje

Eric
08-06-05, 22:36
Je kan op veel plekken internetten.
De meeste hotels hebben wel een computer met internetverbinding, veelal gratis ter beschikking voor hun gasten.
Verder vaak in shoppingmalls, in computerwinkels waar je oog gratis terecht kan.
Ook zijn er nog internetcafe's en dat soort plaatsen, waar je tegen betaling terecht kan.
Er bestaat niet echt een lijst met adressen, dat kan ook niet, daarvoor veranderd de situatie teveel van dag tot dag.
Succes, Eric

Karin71
09-06-05, 01:18
En in de bibliotheken! Op de Key's (marathon) kan je er gratis terecht, maar in sommige (in Orlando bijvoorbeeld) moet je een week-abonnement nemen voor 10 dollar. Ook niet de hoofdprijs dus. Vooral als je een paar dagen op een bestemming zit en je wil elke dag ff updaten kan dat prima werken.

Deejay
09-04-06, 11:45
Hallo,wie kan mij helpen aan een gratis internet provider en tegen lokaal tarief(geen kosten) inbellen met mijn laptop vanuit kissimmee.
Bedankt alvast Deejay :lol:

Wicked Florida
09-04-06, 12:30
Je kan in de grote supers een CD halen van diverse providers. Vergeet niet je abo ook weer op te zeggen, anders gaat het je wel geld kosten.

Anthonie
09-04-06, 12:58
Je kan in de grote supers een CD halen van diverse providers. Vergeet niet je abo ook weer op te zeggen, anders gaat het je wel geld kosten.

Idd, moet je opzeggen en dat gaat niet makkelijk, tenminste dat is mijn ervaring.Kijk eens hier (http://account.juno.com/s/landing?action=viewProduct&productId=free&group=free_2Plat). Kost niets alleen weet niet of dit werkt.

Anthonie

Deejay
09-04-06, 13:34
Ben net ff bij juno geweest maar je moet dan wel een geldig vast woon adres in amerika hebben.dus dit lukte niet maar goed wie weet komt er nog een tip binnen

Anthonie
09-04-06, 14:36
Ben net ff bij juno geweest maar je moet dan wel een geldig vast woon adres in amerika hebben.dus dit lukte niet maar goed wie weet komt er nog een tip binnen
Ik heb gewoon een adres van een hotel in getikt en het wordt geaccepteerd.Maar kan het nog niet starten,pas alleen als ik in Florida ben.

Anthonie

ekkie50
09-04-06, 18:00
Goeie tip voor gratis internet via Juno. Bedankt.
Ik heb er meteen werk van gemaakt voor mijn aanstaande vakantie in
mei.

Local calls zijn een erg belangrijk gegeven, en checken loont.
Tijdens mijn vakantie in Kissimmee een paar jaar geleden heb ik van de
white pages alle lokale nummers opgeschreven. Ik zat toen in een
huurhuis in Indian Point (Alaqua Trail), wat volgens de white pages in dat
huis onder West Kissimmee valt.

Als ik het lijstje met inbelnummers van Juno daarmee vergelijk kom ik op
de volgende lokale (!) inbelnummers:
407-569-1084 (Kissimmee)
407-572-0625 (Kissimmee)
407-738-4283 (Kissimmee)
407-589-1044 (West Kissimmee)


Een andere internet aanbieder, Budget Dial-up, werkt met pre-paid
abonnementen.
De lokale inbelnummers daarvan zijn:
407-572-0625 (Kissimmee)
407-738-4023 (Kissimmee)
407-966-4072 (West Kissimmee)

Dit alles is dus geredeneerd vanuit Indian Point, West Kissimmee. Als je
in een ander gedeelte van Kissimmee of Orlando zit, moet je de white
pages van dat gebied raadplegen.
Het zou overigens makkelijk kunnen zijn dat sommige lokale nummers
intussen gewijzigd zijn. Ik neem aan dat de meest recente white pages
beschikbaar zullen zijn in huurvilla en hotel om e.e.a. te checken.

Iron_eagle
09-04-06, 19:03
De meeste hotels hebben daar tegenwoordig wel internet ter beschikking.
En steeds meer hotels krijgen het. Meestal bestaat de aansluiting uit een "netwerk" aansluiting in de muur.
De wat 'luxere' hotels hebben ook wireless internet ter beschikking.
Het is dus handig bij sommige hotels als je een netwerkkabeltje bij je hebt. want, steeds meer hotels bieden het 'gratis' aan.

Kortom, het loont ook om te kijken of het internet aangeboden wordt.

Deejay
09-04-06, 19:22
Nou bedankt laat ff weten of het werkte ik ga pas 25 juli voor 4 weken die kant op.Dus als er in de tussentijd nog andere mensen naar toe gaan .......
Deejay

Deejay
09-04-06, 19:30
Zit trouwens in Lindfields dus aan de andere kant van de i4
Deejay

Anthony
09-04-06, 20:05
Ikzelf heb niet zo'n zin om van die fake accountjes te organiseren enzo. Ik gebruik www.budgetdialup.com en betaal dan 10$ om op een maand 120 uur te internetten met een local dialup. Dat is eventueel ook een optie dus.

Barry1401
13-04-06, 00:07
Hallo,wie kan mij helpen aan een gratis internet provider en tegen lokaal tarief(geen kosten) inbellen met mijn laptop vanuit kissimmee.
Bedankt alvast Deejay :lol:

- - www.netzero.com - -

10 uur gratis internet (echt gratis) té veel om op te noemen lokale inbelnummers.

Betrouwbaar, doet het altijd, ik ben nog geen plek tegengekomen waar ik op deze manier geen internet had.

Je kunt, als je het tel. nr. van het vakantieverblijf al hebt, nu alvast jezelf gewoon vanuit nederland aanmelden (je moet nl. een tel. nr. opgeven van waar vandaan je gaat bellen, dan krijg je een voorstel met een rij telefoonnrs. om in te bellen)
En ze gebruiken een eigen Dial-up module... (verder gewoon internetexplorer oid.) Ik heb dat proggie zélf getest op spyware enz., maar is helemaal Ok.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

ekkie50
19-04-06, 16:25
Ik heb me intussen voorbereid met dialup abo's op Juno.com (10 uur
gratis) en BudgetDialup ($9,95 voor 20 uur, geldig voor een jaar na
ingebruikname).
En m'n wifi antenne neem ik ook mee, want er komen steeds meer wifi
hotspots in de Kissimmee/Orlando regio.
Om een paar te noemen:
- MacDonalds vestigingen langs de 192 en mogelijk ook in andere regio's
- Downtown Kissimmee (waar het gemeentehuis etc staat, vlakbij lake TohoPicalilly :wink: )
- Panera Bread vestigingen
- Orlando Int'l Airport

Of ze allemaal gratis zijn weet ik nog niet, maar ik ben van plan om me
er ter plaatse eens goed in te verdiepen, en verslag te doen zodat we er
allemaal wat aan hebben.

PENPE
20-04-06, 00:47
Ik heb me intussen voorbereid met dialup abo's op Juno.com (10 uur
gratis) en BudgetDialup ($9,95 voor 20 uur, geldig voor een jaar na
ingebruikname).
En m'n wifi antenne neem ik ook mee, want er komen steeds meer wifi
hotspots in de Kissimmee/Orlando regio.
Om een paar te noemen:
- MacDonalds vestigingen langs de 192 en mogelijk ook in andere regio's
- Downtown Kissimmee (waar het gemeentehuis etc staat, vlakbij lake TohoPicalilly :wink: )
- Panera Bread vestigingen
- Orlando Int'l Airport

Of ze allemaal gratis zijn weet ik nog niet, maar ik ben van plan om me
er ter plaatse eens goed in te verdiepen, en verslag te doen zodat we er
allemaal wat aan hebben.

Hoi Ekkie ,

We gaan in september , en voor het eerst nemen we een laptop mee dus we zijn reuze benieuwd wat de mogelijkheden zijn.
Ik heb geinformeerd bij 'AA' waarbij ik weer een villa heb gehuurd en zij deelden mede dat er op de 192 div hotspots zijn , maar vanuit de villa internetten is toch comfortabeler :wink:

Groetjes ,
Pieter

Anthony
20-04-06, 12:43
@Ekkie: Je kan voor die 10$ ook kiezen voor 120 uur access op een periode van 30 dagen bij budgetdialup. Dan kan je toch wat uitgebreider surfen tijdens die paar weken dat je er zit.

willie
06-05-06, 21:29
goedendag,

Wij gaan naar dit hotel
http://www.ichotelsgroup.com/h/d/6c/570/en/hd/DISWG

Ik zag staan dat ze daar draadloos internet hebben.

Weten jullie of daar voor betaald moet worden, of dat dit erbij inbegrepen is?

Gr Tonnie

Wicked Florida
07-05-06, 22:59
Betalen voor internet in hotels is iets van de vorige eeuw toch? :)

Njit
07-05-06, 23:06
Ik zag staan dat ze daar draadloos internet hebben.

Weten jullie of daar voor betaald moet worden, of dat dit erbij inbegrepen is?


Meestal is dat gratis, zeker bij hotels als Holiday Inn.. Er staat ook een email-adres op die site, vraag het ze gewoon even...

willie
08-05-06, 12:23
Ik heb het gevraagd.. Ik krijg als antwoord dat ik gewoon kan inloggen. Ik ga er dus vanuit dat er niet betaald moet worden..hij begint niet over kosten.

ekkie50
08-05-06, 21:45
Tip voor villahuurders:
check of de wijk een clubhouse heeft. Die is vaak centraal gelegen, of aan het begin van de wijk. Ik sprong een gat in de lucht van :D :D
toen bleek dat het clubhouse gratis internet (vaste lijn via 2 pc's, en wifi) ter beschikking stelt aan de huurders. Deze post komt dan ook van het clubhouse in de wijk Highgrove, aan de overkant van route 27 helemaal aan het westelijke eind van de 192.

Ik heb een oude laptop bij me, met windows 1.achterlijk en daarmee verbinding krijgen is een crime. De snelle vaste lijnen hier zijn dan ook een uitkomst.

Zo'n clubhouse is trouwens helemaal een aanrader als je anderen wilt ontmoeten. Je maakt al gauw een praatje, en de tips zijn niet van de lucht (licht bewolkt op dit moment).

corrus
08-05-06, 21:49
Dank!!! Dat weten we óók weer...

ekkie50
17-05-06, 13:14
Inmiddels kwam ik erachter dat m'n huidige verhuurder, IPG, ook een internet cafe runt in hun vestiging aan het eind van de 192. Kost wel $5 per uur. De toegang is overigens niet beperkt tot huurders van IPG. Hun kantoor is herkenbaar aan het geheel blauwe dak, en ligt recht tegenover de Publix aan de 192.

Nog een internet mogelijkheid is er in de library naast de Publix. Er zijn daar wel wachttijden, maar internetten is daar wel gratis.

Helemaal op luxe internetten kon ook via een gratis toegangspas (voor IPG huurders) voor Bahama Bay Resort, iets verder zuidelijk aan route 27, tegenover Regency Park resort. Maar daar hoorde helaas de luxe prijs van $10 per uur bij. Gek genoeg is het gebruik van hun wifi hotspot via je eigen laptop weer gratis.

Michael66
17-05-06, 16:34
Dat is al een paar jaar zo. Twee jaar geleden hebben wij ook via AE een huis gehuurd dat door IPG wordt beheerd. Bij het inchecken in het gebouw met het blauwe dak (staat daar echt in de middle-of-nowhere) zag ik toen links van de balie de internetcorner. Was vaak wel erg druk daar, met wachttijden tot een uur of meer. Prijs was toen nog $5 voor een half uur.

ekkie50
17-05-06, 16:56
De drukte bij IPG kan dus behoorlijk varieren. De paar keer dat ik bij de balie moest zijn zag ik niemand in de internetruimte.

Ik zit er overigens aan te denken om alle internetlocaties en internetmogelijkheden bij te gaan houden op een kaart of zo. Ik denk dat er best wel animo voor zal zijn. De info die nu op het forum staat is nogal versnipperd. Misschien is het zelfs wel een sticky waard, maar zoiets laat ik uiteraard aan de moderators over.

Michael66
17-05-06, 17:05
Misschien dat toen de drukte erg groot was omdat er nog vrij weiniig andere plaatsen waren waar je kon internetten. Tegenwoordig kan dat op veel meer plaatsen en hebben meer mensen zelf en laptop en gebruiken het wifi dat op vele plaatsen wordt aangeboden.

ekkie50
17-05-06, 18:50
Dat zou heel goed kunnen. Internet dringt nu echt door op alle fronten. Ik zou bijna zeggen: eindelijk!

PENPE
18-05-06, 00:12
Hoi allemaal ,

IPG heeft toch wel een aardige eye-catcher voor de deur staan !
( Of 'ie er nu nog staat weet ik niet , want deze foto is van juni 2005 )

Groetjes ,
Pieter & Petra

PENPE
18-05-06, 00:15
Hoi allemaal ,

IPG heeft toch wel een aardige eye-catcher voor de deur staan !
( Of 'ie er nu nog staat weet ik niet , want deze foto is van juni 2005 )

Groetjes ,
Pieter & Petra

Pfff... we zijn echt aan vakantie toe, dus hier bij dan alsnog de foto :

http://img234.imageshack.us/img234/8849/ipglimo0td.jpg

ekkie50
18-05-06, 10:43
Ik moet je teleurstellen: de afgelopen 2 weken stond die slee er in ieder geval niet. Alleen de mijne soms :wink:

lydeke
20-05-06, 14:09
Hoe zit dat dan in het Port Orleans Riverside resort?


Zijn daar wel kosten voor internet?

deh78
27-05-06, 00:22
@Ekkie: Je kan voor die 10$ ook kiezen voor 120 uur access op een periode van 30 dagen bij budgetdialup. Dan kan je toch wat uitgebreider surfen tijdens die paar weken dat je er zit.

Ik ga eind augustus naar florida maar ik heb alvast dit internet abonnement genomen $10 dollar en mocht dat te weinig zijn (denk het niet)ben aan een weblog begonnen om fam. vrienden mijn reis te laten zien en ga ik proberen iedere avond als we in een hotel zijn iets er op te zetten.Wel handig als je dus internet hebt.


Dennis

pyca
11-07-06, 19:59
Omdat ik een beetje opzie tegen het sjouwen met een laptop, overweeg ik een PDA mee te nemen, om draadloos te kunnen internetten. Heeft iemand hier ervaring mee?

Njit
11-07-06, 20:08
Dit werkt prima. Het scherm is alleen wat kleiner.
Ik weet niet wat je er allemaal op wilt internetten maar echt intensief tikken lukt er niet op..


Is de vraag trouwens of we ervaring hebben met een PDA met draadloos internet of met draadloos internet in de USA op zich?

pyca
11-07-06, 20:15
Is de vraag trouwens of we ervaring hebben met een PDA met draadloos internet of met draadloos internet in de USA op zich?


Sorry, ff voor de duidelijkheid: ik bedoel draadloos internetten op de pda, en dan natuurlijk in de USA.

Tis nl zo dat m'n abonnement voor m'n mobiel al lang verlopen is, dus ik zou een nieuwe kunnen aanschaffen en overweeg event. zo'n smartphone/pda te nemen.

Njit
11-07-06, 20:21
Zoiets bijvoorbeeld: http://www.mio-tech.be/products/GPS_PDA_Phone/a701/a701.html

Heb je er ook een GPS bij, ben je helemaal klaar :)

pascalbrouwers
11-07-06, 21:43
Ik heb al jaren de mda's van T-Mobile,
Hier ben ik uiterst tevreden over.

Bellen,internetten,tomtommetje erop.
En je bent klaar voor de hele vakantie.
Let wel op als je er 1 koopt dat hij wifi heeft.
Op plekken waar ze dit ondersteunen, kun je gratis op internet.
Die plekken zul je genoeg vinden, alleen moet je wat geluk hebben dat ze niet beveiligd zijn.

Ik heb mijn MDA in ieder geval kunnen gebruiken.

Nou moet er meteen bij zeggen, dat deze manier van surfen erg traag en vermoeiend is.
Voor basis info ok, maar als je grafische bestanden moet downloaden :cry: :cry:

Moet ik kiezen, neem ik mijn labtop ook mee.
Deze kun je ook nog in het vliegtuig gebruiken, om eventueel een film te kijken.

Overigens ik heb de Vario van T-Mobile en mijn vrouw heeft de voorganger.
En ook zij vind dit een super toestel, maar voor internet nemen wij de computer.

groet,
Pascal

FrankS
12-07-06, 09:36
Ik heb het al een aantal jaar (iPAQ 5450), maar gebruik het draadloos internetten niet echt. Veel meer geavanceerde websites werken slecht en het is toch behelpen op zo'n klein scherm. De modernere iPAQ/Smartphones (zoals de 6515 en 6915) hebben ook slechts een 240x240 schermpje, dat zelfs voor navigeren te beperkt is, laat staan internetten.

Daniel
14-10-06, 20:15
Ik kreeg laatst deze link doorgestuurd: http://www.tvunetworks.com/downloads/index.htm

Je kan er een programmatje downloaden waarmee je vervolgens (gratis) een heleboel televisiekanalen via je computer kan bekijken. Veel grote Amerikaanse zenders (o.a. ABC, CBS, NBC, ESPN, ESPN2, Fox) zijn vertegenwoordigd. En speciaal voor Michael66: ook het MLB channel!!

Michael66
15-10-06, 03:12
Hmmmm .... zag er veelbelovend uit, maar signaal komt erg slecht door. Jammer.

VinMor
23-01-07, 20:06
Zijn er veel Internetcafe's in Miami, zodat je toch nog een beetje contact kan houden met het thuisfront??

Alvast bedankt!!

Njit
23-01-07, 20:13
Heb er wel een aantal gezien. Het is voor veel mensen een goedkope bron van inkomsten om op 1 ADSL aansluiting een aantal PC's aan te sluiten. Het loont wel om een beetje te vergelijken.

calypso
23-01-07, 21:27
In de meeste hotels in Miami heb je ook bij de front desk wel een PC staan die je voor een uur mag gebruiken tegen betaling.

Als je zelf een laptop meeneemt kun je altijd wel ergens een gratis verbinding vinden, ga dan een naar de McDonalds die hebben meestal wel gratis Wifi.

Voor een volledige lijst kijk hier eens;
http://www.wififreespot.com/

globetrottertjes
28-01-07, 16:15
waarom ga je gewoon niet naar een bieb, daar mag je gratis internetten. Hebben wij tijdens onze vakantie in Californië, Utah en Nevada ook gedaan. Gewoon vragen bij de balie en dan mag het. 1 keer hebben we moeten betalen, ik geloof dat het iets van usd 2 was per half uur. Peanuts toch?

calypso
28-01-07, 19:56
Dat klopt in bijna iedere bieb in de USA kun je gratis internet gebruiken, alleen vind ik het niet makkelijk want dan moet je toch erna toe en hopen dat een computer vrij is.

Vind ik mijn eigen laptop toch makkelijker, en je kunt altijd in een hotel lobby gaan zitten waar meestal wel Gratis WIFI is.

VinMor
05-02-07, 11:23
Heb een laptop kunnen bemachtigen met internet, dus hoop dat we daar lekker kunnen MSN'en :p

Marcella87
10-02-07, 17:11
Even een vraagje.
Ik wilde zelf ook graag mijn laptop meenemen om daar te kunnen internetten. Maar ik heb begrepen dat je het niet in je handbagage mag meenemen, alleen in je koffer. En je koffers mogen weer niet op slot ivm controle. Ik ben dan best wel bang dat dit gestolen zal worden. Hoe hebben jullie dit gedaan?

nahnah9
10-02-07, 17:26
Naar Engeland mag een laptop gewoon mee in de handbagage.
Tijdens de controle moet je hem wel uit de tas halen.
Ik weet niet hoe dit naar Amerika is. Ben wel beniewd want ik wil er zelf ook eentje meenemen.

Michael66
10-02-07, 17:45
Ik wilde zelf ook graag mijn laptop meenemen om daar te kunnen internetten. Maar ik heb begrepen dat je het niet in je handbagage mag meenemen, alleen in je koffer. En je koffers mogen weer niet op slot ivm controle.
Laptop valt onder het ene "personal item" dat je naast een ander stuk bagage mag meenemen. Als je die meeneemt, dan dus geen handtas of zo meer.

Voor diefstal moet je veel beter opletten in je accommodatie. Het is absoluut aan te bevelen om een goed laptopkettingslot aan te schaffen en de laptop daarmee goed vast te leggen aan verwarming of kluisje. Of - als'ie daarin past - in het kluisje op te bergen.


Naar Engeland mag een laptop gewoon mee in de handbagage. Tijdens de controle moet je hem wel uit de tas halen.
Ik weet niet hoe dit naar Amerika is. Ben wel beniewd want ik wil er zelf ook eentje meenemen.
Zal wel goed gaan. Maar nu zag ik op de site van US Airways bij de update omtrent handbagage het volgende staan:
Carry-on Travel Policies
Traveling from the UK and Paris (CDG)
Passengers traveling on flights out of the UK and Paris will only be permitted one piece of carry-on baggage.Bron (http://www.usairways.com/awa/content/travelplanning/advisory/default.aspx). Is hier nou het personal item als extra handbagage vervallen, of mocht je voorheen vanuit deze plaatsen 2 stuks plus personal item meenemen? Wel handig om te weten als je via CDG (Delta) of Londen (BA) vliegt.

Iemand?

Eric
10-02-07, 22:17
In principe mag je een laptop in je handbagage meenemen (moet er wel steeds uit bij iedere controle) + een personel item. Dat laatste is dus geen stuks handbagage, maar bv. een boek, camera of dameshandtasje.
Eric

calypso
11-02-07, 10:51
Zelf heb ik de laptop nog altijd meegenomen en gewoon in de koffer gedaan. Koffer ook nog altijd afgesloten gehad. EN tot vandaag daarmee nog nooit problemen mee gehad.

1 keer heb ik de koffer op de terug weg moeten open maken voor de security die er toen met speciale doekje overheen gegaan is. en toen de koffer voor mij weer dicht deed en afsloot.
Dus je laptop meenemen moet echt geen probleem zijn.

Ik heb geen zin om dat ding te moeten meeslepen in mijn handbagage, laat die maar lekker in de koffer meegaan, lekker makkelijk. staan genoeg computers op airports die je wel effen kunt gebruiken.

Die van mij gaat in ieder geval weer mee dit jaar. kan ik echt niet zonder!

bianca033
10-10-07, 10:24
hoi

wij gaan as maandag naar WDW.. nu twijfelen we nog een beetje of we onze laptop wel of niet mee gaan nemen. kan iemand mij vertellen hoe makkelijk je in de disney hotels of net daar buiten gebruik kunt maken van internet.. wij gaan naar het allstars-movie hotel

thanx
Bianca

FrankS
10-10-07, 11:07
Er zit een dataport op de telefoon, maar dan kun je alleen inbellen als je een provider hebt die dit ondersteunt. Vanaf de moderate resorts is er ook een high-speed internetaansluiting aanwezig, maar dat kost $10 per 24 uur. Op de bovenste verdieping van Disney Quest kun je overigens gratis internetten.

Njit
10-10-07, 12:48
Op de bovenste verdieping van Disney Quest kun je overigens gratis internetten.

Alleen is DisneyQuest zelf weer niet gratis...

FrankS
10-10-07, 12:58
Alleen is DisneyQuest zelf weer niet gratis...

Dat niet, maar wel toegankelijk met je opties op je MYW, of met een annual pass.

bianca033
10-10-07, 13:29
ok ok wacht effe want nu snap ik er niks meer van ik ben namelijk BlonT. Disney Quest is? wij hebben een magic your way ticket voor 11 dagen + 6 dagen waterparken... en hoever ligt disney Quest van het all stars movie hotel en valt die dan onder de moderate resortst?

bluedolph1n
10-10-07, 13:59
All Stars movie is een value, oftewel lager dan moderate. Disney Quest ligt in Downtown Disney, en is te bezoeken met de pas die je hebt, als je ook de waterparken kan bezoeken. ( kost je dan dus wel 1 van die 6 dagen). Disney Quest is een overdekt soort themaparkje, of hoe je het wilt noemen, met o.a. videospelletjes etc.

Groetjes, Sandra

Mickey99
10-10-07, 17:46
Er zit een dataport op de telefoon, maar dan kun je alleen inbellen als je een provider hebt die dit ondersteunt. Vanaf de moderate resorts is er ook een high-speed internetaansluiting aanwezig, maar dat kost $10 per 24 uur. Op de bovenste verdieping van Disney Quest kun je overigens gratis internetten.

Wij hebben afgelopen april 1 week in All Star sport en in mei 1 week in All Star Movies gezeten maar volgens mij hadden wij geen internet via de telefoon.... Ik ben niet zo heel technisch :mrgreen: maar je kon een netwerkkabeltje (wat aanwezig is in de kamer) aansluiten op je laptop en dan kreeg je een Disneysite op je scherm. Op dat scherm wordt gevraagd om op toestemming "ja" te klikken (er wordt dan $ 9,95 in rekening gebracht op je kamernummer) en dan heb je voor 24 uur internet. Tijd loopt trouwens door dus als je 's avonds om 18.00 uur inlogt heb je tot de volgende avond 18.00 uur internet.

De kwaliteit (lees snelheid) viel mij 100% mee want ik had berichtjes gelezen dat het internet op de kamers erg traag kon zijn.

FrankS
11-10-07, 11:41
Dan heeft men blijkbaar de "high speed internet access" nu ook in de value resorts aangelegd. Dat wist ik nog niet.

De dataport op de telefoon is niets meer dan een aansluiting voor de kabel die naar je modem gaat, voor een ouderwetse inbelverbinding. Valt niet erg op op die telefoon en is zeker niet aan te bevelen voor veel surfwerk.

bianca033
11-10-07, 13:32
thanxx allemaal.. was er net uit dat mijn laptop dus thuis ging blijven maar begin nu weer te twijfelen :-) onze kinderen gaan namelijk mee en ik zal dus ook wel wat uurtjes door moeten brengen op de hotelkamer want volgens mij is een dagje Disney erg vermoeiend voor een kind van 4..

Tinkerbell
11-10-07, 14:05
Volgends de telefoniste is high speed internet alleen in de lobby van het hotel enz. en zijn de kamers voorzien van dataports,dus gewoon een kabeltje in je lap top stoppen.
Dat vonden we een heel erg trage verbinding. Foto`s uploaden en zo was echt een kwestie van ondertussen een kopje koffie drinken

tink
11-10-07, 18:07
Wij zijn net een kleine week terug van WDW en hebben een week in All Star Movies en een week in Wilderness Lodge verbleven. Ik kan je vertellen dat wij in beide resorts gebruikt hebben gemaakt van een laptop om foto's online te zetten, mail te checken e.d. en dat ging als een speer. Gewoon een kabel in de laptop en hup het internet op. Volgens mij was dat high speed internet.

Tinkerbell
11-10-07, 18:54
Wij zijn net een kleine week terug van WDW en hebben een week in All Star Movies en een week in Wilderness Lodge verbleven. Ik kan je vertellen dat wij in beide resorts gebruikt hebben gemaakt van een laptop om foto's online te zetten, mail te checken e.d. en dat ging als een speer. Gewoon een kabel in de laptop en hup het internet op. Volgens mij was dat high speed internet.

Dan dus maar hopen dat het volgende keer beter gaat.

Overigens was de snelheid zo laag volgens de intenetmensen omdat het te druk was op de lijn.

We zagen dus ook letterlijk elke gast met een lap top arriveren of vertrekken.

tink
12-10-07, 00:16
De snelheid van het internet (inderdaad High Speed Internet Acces, ff gecheckd bij mijn echtgenoot) was zo goed bij ons dat we zelfs probleemloos met het thuisfront konden Skypen. Dit terwijl we nog zaten te surfen e.d.

Misschien een tip: als je internet neemt op je kamer is het dus mogelijk om te skypen (gratis bellen), je moet natuurlijk wel een headset of een microfoon en boxjes bij je hebben.

mafo
12-10-07, 07:59
Ik gebruik al jaren voor bellen naar Nederland een Primus Passport (http://www.primustel.nl/?page=vast_primus_passport). Daarmee kan je redelijk voordelig met Nederland bellen zeker wanneer je een hotel heb waar ze geen extra kosten rekenen voor het bellen naar gratis nummers.

Het werkt als volgt, je belt een gratis nummer vanaf welke telefoon dan ook. Hierna moet je, je persoonlijke code invoeren en het telefoonnummer wat je wilt bellen.
Daarna krijg je dus verbinding en bel je tegen een laag tarief naar Nederland.

Achteraf krijg je dan de rekening die per automatische incasso van je rekening wordt gehaald. De kaart heeft geen abonnementskosten.

Bellen vanuit een telefooncel gaat ook alleen komt er dan wel $0,99 aan betaaltelefoonkosten bij. Als je vanuit een hotel belt waar ze geen kosten rekenen voor het bellen naar gratis nummers heb je die kosten niet. Momenteel kosten bellen vanuit de VS met deze kaart $0,30 + $0,07 = $ 0,37 per minuut.

Iemand nog een goedkopere manier, buiten het bellen via Skype ?

Tinkerbell
12-10-07, 08:43
De snelheid van het internet (inderdaad High Speed Internet Acces, ff gecheckd bij mijn echtgenoot) was zo goed bij ons dat we zelfs probleemloos met het thuisfront konden Skypen. Dit terwijl we nog zaten te surfen e.d.

Misschien een tip: als je internet neemt op je kamer is het dus mogelijk om te skypen (gratis bellen), je moet natuurlijk wel een headset of een microfoon en boxjes bij je hebben.

We bellen gewoon met onze eigen mobieltjes. We zitten 95% van onze tijd in het buitenland en de kosten van in Amerika bellen zijn zo ongeveer hetzelfde als Europa.

Het verschil is toch niet te merken op de eindafrekenig :razz: die is altijd gigantisch :cry:

vondutchga
28-10-07, 15:01
neem je laptop mee want bijna overal kun je wel een open netwerk oppikken.

in het ergste geval kom naar davenport en ik laat je mijn verbinding gebruiken :)

Michael66
28-10-07, 15:07
in het ergste geval kom naar davenport en ik laat je mijn verbinding gebruiken :)Dat wordt lastig, wan jouw netwerk kent geen hoofdletters, en nauwelijks leestekens!

Hint .... :mrgreen:

vondutchga
28-10-07, 15:41
heheheh, Dat krijg je als je een poos weg bent. Dan vergeet je hoe je in het Nederlands schrijft!!! BETER!!! :)

Michael66
28-10-07, 16:16
heheheh, Dat krijg je als je een poos weg bent. Dan vergeet je hoe je in het Nederlands schrijft!!! BETER!!! :)
Beter!!\\:D/

ponte007
29-10-07, 12:47
Ik kan iedereen adviseren om (als je die natuurlijk hebt) een laptop mee te nemen.
In 2001 had ons hotel Days Inn Lakeside (Orlando) een PC in de lobby staan. Hiermee kon je voor een paar dollar internetten.

Wij zijn net een weekje terug uit Florida en zijn maar weinig PC's tegengekomen die wij mochten gebruiken om te internetten e.d. Erg vervelend allemaal, maar ook zonder internet zijn wij onze vakantie goed doorgekomen.

Onze verlanglijst is echter wel aangevuld met de aanschaf van een laptop.

vondutchga
29-10-07, 16:12
Bijna IEDER hotel/motel heeft tegenwoordig HSWI (High Speed Wireless Internet) en een hoop (eigen ervaring) zonder extra kosten. Vaak is het wel zo dat als je in een 39.95/nacht motel verblijft er extra kosten zijn maar ik heb ook gezien dat je met gemak het netwerk van het buur hotel oppikt :)

Michael66
29-10-07, 16:56
Bijna IEDER hotel/motel heeft tegenwoordig HSWI (High Speed Wireless Internet) en een hoop (eigen ervaring) zonder extra kosten. Vaak is het wel zo dat als je in een 39.95/nacht motel verblijft er extra kosten zijn maar ik heb ook gezien dat je met gemak het netwerk van het buur hotel oppikt :)Mijn ervaring is juist andersom: goedkope hotels bieden vaak gratis wireless internet aan als lokkertje voor klanten, terwijl de duurdere hotels er vaak iets van $10 per dag / $ 30 per week voor vragen.

Tenminste .... da's mijn ervaring in Kissimmee en aan de Golf van Mexico.

bianca033
06-11-07, 18:56
hoi
nou we zijn weer thuis :-( maar goed om jullie even op de hoogte te stellen wij hadden all stars Movie hotel... en daar had je dus daadwerkelijk een hele goede internet verbinding op de hotelkamer.... gewoon msn... fotouploaden en nog even hyves bijwerken tegelijk was geen enkel probleem... de kosten waren 9.95 dollar per dag...

bedankt voor al jullie reactie's !!!!!!!!!!!!!!

ietie
18-12-07, 23:00
wij zijn van plan om een laptop aan te schaffen voor onze reis in mei 2008.
wie heeft er ervaring met gratis hotspots voor de internet verbinding? en zo ja waar bevinden die zich.
wij hebben een villa gehuurd via ae in de orlando/kissimmee omgeving weten dus nog niet waar we terecht komen .
ik heb gelezen dat oa een mac donalds een gratis hotspot heeft klopt dat?

remon
19-12-07, 01:40
*kuch* google *kuch*

Maar okay ik ben de moeilijkste niet :-D

Orlando
903 Mills Market - 903 S. Mills Ave.
Apple Store - 4200 Conroy Road
Around The Corner Coffee Shop - 6437 South Chickasaw Trail - 407/482-0066
Bad Ass Coffee - 13651 Hunters Oak Dr - 407-855-2019
Bear Rock Cafe - Millenia Plaza - 4696 Millenia Plaza Way Suite F-1 - 407-903-9533
Crispers - Metro West Metro Pointe Centre, 2228 S. Kirkman Road - (407) 296-4551
Crispers - Colonial Promenade Hunters Creek, 4000 Towne Center Blvd - (407) 852-3040
Dandelion CommuniTEA Cafe (http://www.dandelioncommunitea.com/) - 618 N Thornton Ave - 407-362-1864
Drunken Monkey Coffee Bar (http://www.drunkenmonkeycoffee.com/) - 444 North Bumby Ave - 407-893-4994
Friday's Front Row Sports Grill (http://frontroworlando.myfridays.com/index.html) - 8126 International Drive
Infusion Tea (http://www.infusionorlando.com/) - 1520 Edgewater Drive - 407.378.4675
Krystals locations
Long's Christian Book & Music (http://www.longschristian.com/) - 1610 Edgewater Drive - 407-422-6934
McDonald's - Lake Underhill Road
Napasorn Thai Rest. (http://www.napasornthai.com/) - 56 E Pine St - 407-245-8088
Natura Coffee & Tea - 12078 Collegiate Way
Old Chicage Steakhouse & Grille - 1725 Alafaya Trail
Orange County Libraries - see link at top of this page
Panera Bread - 227 North Eola Drive - (407) 481-1060
Planet Smoothie Cafe (http://www.planetsmoothie.com/) - 12720 South Orange Blossom Trail - 407.859.5966
Roccos Cafe of Thornton Park (http://www.roccos-cafe.com/) - 900 E. Washington Street - 407.246.0255
Stardust Video & Coffee - 1842 E Winter Park Rd - 407-623-3393
Subway - 4851 New Broad St - 407) 897-8600
Trish's Teas (http://www.trishsteas.com/) - 4844 New Broad Street - 407-896-3155
Omni Orlando Resort at Champions Gate (http://www.omnihotels.com/hotels/default.asp?h_id=65) - 1500 Masters Blvd - 407-390-6664
Best Western Airport Inn & Suites - 1800 McCoy Road
Wingate Inn Airport - 5750 Hazeltine National Drive
Holiday Inn Select - Orlando - 1853 McCoy Road
Radisson - lobby area - 1724 Alafaya Trail - (407) 658-9008
Orlando World Center Marriott - lobby, Lobby Bar and Starbucks - 8701 World Center Dr - 407-239-4200
Embassy Suites - Lake Buena Vista (http://www.embassysuiteslbv.com/) - 8100 Lake Ave - 407-239-1144
Holiday Inn Sunspree - 13351 Kissimmee-Vineland Rd - (407) 239-4500
La Quinta Inn & Suites (Orlando Airport North) - 7160 N. Frontage Rd. - (407)240-5000
La Quinta Inn - S. Orange Blossom Trail and Consulate Drive
Sheraton World at Sea World
Sheraton Vistana Resort - 8800 Vistana Centre Dr - 407-239-3100

PENPE
19-12-07, 23:44
wij zijn van plan om een laptop aan te schaffen voor onze reis in mei 2008.
wie heeft er ervaring met gratis hotspots voor de internet verbinding? en zo ja waar bevinden die zich.
wij hebben een villa gehuurd via ae in de orlando/kissimmee omgeving weten dus nog niet waar we terecht komen .
ik heb gelezen dat oa een mac donalds een gratis hotspot heeft klopt dat?

Hee Hoi,

Bij de MacDonalds is de wifi niet gratis, maar kost $ 2,95 per uur. ( vlgs mij was het zelfs voor 2 uur )
Tenminste, dat was bij het filiaal langs de Hwy27 in Davenport waar ik vorig jaar altijd ging...

Als je een villa via AE hebt heb je kans dat je ook wifi hebt, ik had dat dit jaar ookin een villa van AE. Ook konden wij vanuit de villa gratis bellen naar NL. ( het gratis bellen kon overigens alleen met het toestel in de keuken ) Dus in de villa je laptop ff laten zoeken naar een onbeveiligd netwerk en je kunt waarschijnlijk zo het internet op.\\:D/

In de Florida mall kun je in de buurt van de Apple Store ook gratis wifi oppikken.

Ook op Orlando Airport kun je zo gratis het internet op. ( Kunnen ze op Schiphol een voorbeeld aan nemen )

Groetjes,
Pieter

Weblog Florida 2006 : http://penpe.blogspot.com/
Weblog Florida 2007 : http://penpeintheusa2007.blogspot.com/

Michael66
20-12-07, 01:35
En Disney doet een (onverwachte) duit in het zakje: gratis Wifi in Disney's Wide World of Sports! Dus as. voorjaar van mij een live verslag van Spring Training van de Atlanta Braves.

reneefrankrijk
20-12-07, 08:38
http://www.superpages.com/cities/mtg/wifi/fl/orlando/

ietie
20-12-07, 11:33
gratis bellen? misschien een rare vraag maar ik neem aan via het net werk van de computer?

stefimke
20-12-07, 16:15
http://maps.fon.com/ en effe zoeken op een stad

... jullie hebben zelf toch ook een Fonera draaien? Toch?

ietie
20-12-07, 16:41
wat is fonera? en hoe werkt het?

stefimke
20-12-07, 16:56
Ik kan het zelf niet duidelijker uitleggen dan dat het hier staat: http://www.fon.com/en/

Michael66
20-12-07, 19:10
En hier ook: http://www.fonboard.nl/wiki/Main_Page

PENPE
20-12-07, 22:18
gratis bellen? misschien een rare vraag maar ik neem aan via het net werk van de computer?

Hoi hoi,

Hoe het technisch in elkaar zat weet ik niet, maar het gratis bellen was alleen mogelijk met het toestel in de keuken. Het toestel zag er ook een beetje apart uit, dus niet zo'n standaardtelefoon. Naast het toestel hing een lijst van een (telefoon)provider met daarop een overzicht van de landen die gratis te bellen waren. Nieuwsgierig zoals ik ben, ben ik in de hele villa + garage op zoek geweest of ik ergens een router kon vinden.
Een kast in de villa was afgesloten door de eigenaar, dus ik denk dat daar ook de router in zal hebben gestaan.

Zoals je kunt zien op de site van je sleuteladres : http://www.welcomehomesusa.com/ hebben de meeste villas dus zo'n telefoonsysteem.

Groetjes,
Pieter

Shena22
18-04-08, 13:04
hallo allemaal ,

Er is vast en zeker wel al een topic over dit onderwerp , maar ik kan het zo snel niet vinden!

Ik verblijf in hotel best western plaza , is er daar in de buurt een internet cafe? Ik wil graag mijn verslag dagelijk bijvullen maar ja dan heb ik wel internet nodig... Of weet iemand of er in het hotel internet is , heb wel gelezen dat er gratis draadloos internet is maar ik neem mijn laptop niet mee , Maar als er draadloos internet is , zal der vast toch ook wel pc 's zijn?

Wie kan mij helpen!

:D

AlexFL
18-04-08, 15:35
Maar als er draadloos internet is , zal der vast toch ook wel pc 's zijn?

Denk het niet, er is wifi en er wordt verwacht dat je zelf je laptop of pda bij hebt, wil je het zeker weten, bel ze even.

Ebelix
18-04-08, 16:58
Er zijn langs de 192 verschillende plaatsen waar je kunt internetten. Daarnaast kan je ook terecht bij Fedex Kinko's.

Veel plezier.

Shena22
18-04-08, 17:18
bedankt! Kan ik me weblog goed bijhouden!!

Marjol
18-04-08, 17:49
Waarom neem je eigenlijk je laptop niet gewoon mee?

Shena22
18-04-08, 18:16
ja is weer meer bagage loop ik daar weer mee te sjouwen , maar ja het is wel lekker als het gratis is en je kan lekke rop je kamertje internetten! Weet jij wat ik daar voor nodig heb, of kan je gewoon je laptop meenemen aan doen en er is internet verbinding of werkt dat anders , heb me laptop nog nooit mee genomen van huis namelijk...

alvast bedankt!

corrus
18-04-08, 19:36
Ooooh... je zoekt geen internet verbinding... je zoekt een GRATIS internet verbinding :mrgreen:

hannie
18-04-08, 20:49
Bij de bibliotheek staan computers,en kan je gratis internetten.

corrus
18-04-08, 21:28
Bij de bibliotheek staan computers,en kan je gratis internetten.

Bij diverse Mc Donald's restauramts ook vaak...

Op The Loop zit aan de kant van Michaels een soort eet en drinkgelegenheid, daar kun je op het terras ook gratis internetten... :mrgreen:

Marjol
18-04-08, 21:29
Laptop meenemen is toch niet zo'n enorm gesjouw? Ik vond het vorig jaar heerlijk om 'm bij te hebben. Wij zetten 'm gewoon aan en moesten een of andere code invoeren en hadden vervolgens twee weken lang heerlijk snel en gratis internet!

Laptop ging voor de zekerheid iedere dag wel in de koffer, maar verder hebben we er alleen maar gemak van gehad. Op Orlando airport konden we bijv. ook nog even internetten, ze hebben daar ook gratis wifi.

Ik zou dus zeggen: Neem gewoon je laptop mee!

Shena22
18-04-08, 21:48
ga er over na denken!!thanks

En nee het hoeft niet gratis , als het er maar is!

CorrineJ
19-04-08, 10:43
Hallo Marjol,

Die code kreeg je die dan in het hotel?

Wij gaan komende vrijdag nl. ook naar Florida en willen onze laptop meenemen om ons weblog bij te houden.

Groetjes,

Corrine

Ta2 Gerrit
19-04-08, 11:02
Die code kun je gewoon vragen aan de balie van het hotel, of je krijgt hem al bij het inchecken.

Marjol
19-04-08, 11:42
Die code stond bij ons in zo'n informatieboekje wat in de kamer lag.

Njit
21-04-08, 10:01
Verschilt per hotel. Soms hoef je niks in te voeren, soms heb je een code nodig.
En soms komt er een internet aansluiting uit de muur ipv draadloos.

Hamo
21-04-08, 12:33
een of andere code invoeren
Welke code en hoe kom ik die te weten?
Wij willen ook onze laptop meenemen maar ik heb geen idee hoe dat het daar werkt.
Enne.. echte Nederlanders zijn natuurlijk niet vies van gratis internetten!!

Michael66
21-04-08, 12:36
Code krijg je bij de receptie of staat in de hotelinfo op je kamer.

In maart zat ik in Clearwater in het Radisson Inn en daar heb ik de code bij de recpetie gevraagd. Was overigens heel simpel:

inlognaam = guest
password = guest

Maar andere hotels hebben uiteraard weer andere codes.

Hamo
21-04-08, 12:38
Wij zitten niet in een hotel maar in een villa van AE.
Hoe kom ik dan die code te weten?

Michael66
21-04-08, 13:12
Áls er een internetverbinding in het huis zit én er zit een beveiliging op (meestal niet!) dan kun je er van uitgaan dat je die of in het huis zult aantreffen (in veel huizen ligt een infomap) of je krijgt de code in het beheerkantoor waar je de slautel gaat ophalen.

Teleton
21-04-08, 13:50
Wij zitten niet in een hotel maar in een villa van AE.
Hoe kom ik dan die code te weten?

Hoewel je het wel steeds vaker aantreft, hoort een internetverbindinng niet tot de standaarduitrusting van een AE villa. Misschien heb je geluk, ik hoop het voor je. In dat geval wordt de code indedaad verstrekt via de slueteluitgifte of in het "handboek" dat bij de woning hoort. Of er steekt een draadje uit de muur.....

Hamo
21-04-08, 17:08
Bedankt voor de reacties.
Misschien hebben we inderdaad geluk want dat zou wel fijn zijn.
En anders gaan we naar het internetcafé!
Dan kunnen we dit forum toch blijven volgen.

JKG
21-04-08, 23:04
Áls er een internetverbinding in het huis zit én er zit een beveiliging op (meestal niet!) dan kun je er van uitgaan dat je die of in het huis zult aantreffen (in veel huizen ligt een infomap) of je krijgt de code in het beheerkantoor waar je de slautel gaat ophalen.

Of je 'leent' het signaal van een onbeveiligd accesspoint van een ander huisje in de buurt. Ik had de mazzel dat ik op die manier met m'n PDA nog online kon ;) Het mag wel niet, maar ze komen er toch niet achter. Hooguit als ze de statuslog/mac-log zien en welke ip's er zijn uitgedeelt ;)

corrus
21-04-08, 23:59
Hier hebben we het al een keer eerder over gehad..

ekkie50
27-04-08, 11:55
Nog een tip: voor 1 dollar per 5 minuten kan je ook terecht in de internethoek met 3 pc's in de lobby van hotel Best Western Lakeside, gelegen aan de 192 vlak tegenover Formosa Gardens Blvd.
Voor 3 dollar kon ik m'n emails checken en enkele websites bezoeken. Ik neem geen laptop meer mee.

marcelis10
08-05-08, 17:03
Hoi,

Kan iemand mij vertellen hoe het zit met het draadloos internet. Ik lees hier steeds verschillende verhalen. Wij hebben de eerste week een rondreis en dus diverse hotels. Bij de meesten hebben ze draadloos internet op de kamer. Betekend dit dan dat ik met een bepaalde code of zo gewoon in kan loggen of hoe werkt dit? De tweede week zitten we in een villa. Hoe werkt het dan? Ik lees ook dat je soms een abonnement moet nemen verkrijgbaar bij de Wallmart. Ik wil graag mijn laptop meenemen om een reisverslag te kunnen maken maar hoe het werkt is me dus nog steeds niet helemaal duidelijk.

Groetjes Monique

Nijntje
08-05-08, 17:23
Hoi,

ik weet van voorgaande jaren dat we met onze pda zonder inlogcodes bijna overal wel een draadloos netwerk oppikken. Ik heb zelf nog nooit in een hotel gezeten waar je een code moest invoeren. Misschien is dat ook alleen maar als je betaald internet hebt. Ik heb nu ook een nieuwe pda dit jaar bij me, dus ben ook erg benieuwd of alles werkt zoals het zou moeten ;-)

Michael66
08-05-08, 17:31
In hotels:
De meeste hotels hebben tegenwoordig wel internet. Vaak draadloos, soms met een draadje. Soms alleen maar middels hun eigen computers in de lobby. Soms is het gratis, soms betaal je ervoor. Het rare is dat het in goedkope hotels meestal gratis is en je er in de duurdere hotels voor moet betalen. Als je moet betalen zit het óf in de resortfee, óf je betaalt door het aanmaken van een account (ca. $10 per dag / $ 30 per week). En soms moet je eerst inloggen met een password en code, die staat dan in de informatiemap op de kamer of kun je vragen bij de receptie.

In villa's:
Sommige villa's hebben een eigen voorziening, en andere weer helemaal niet. Als er in je villa internet is, kan dat met een draadje of draadloos zijn. Is er geen voorziening dan kun je misschien wel het draadloze netwerk van een buurman "pikken", want veelal zijn de netwerken niet beveiligd. Is er helemaal geen netwerk, dan kun je bij Walmart op de electronica-afdeling een CDtje halen waarmee je een AOL account kunt aanmaken voor internet via de telefoon. In de meeste villa's zijn de lokale telefoontjes gratis. Je moet wel binnen 30 dagen je AOL account weer opzeggen (telefonisch, naar een gratis 1-800-nummer), anders betaal je $10 per maand.

Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker! 8-)

Fred.intheusa
09-05-08, 00:50
Afgelopen jaar heb ik in bijna alle hotels (gratis) draadloos internet gehad.
Wel moet je vaak bij de receptie om de code vragen. Dit is de code van de WEP/WPA beveiliging. Voornamelijk om ervoor te zorgen deze service voor de hotelgasten te bewaren en te voorkomen dat de gehele buurt gratis kan internetten.

Werkt erg eenvoudig. Laptop opstarten en zodra hij een draadloos netwerk heeft gevonden, hiermee laten verbinden. Dan wordt er (indien van toepassing) vanzelf om een password gevraagd.

AlexFL
09-05-08, 11:56
Hoop echt dat onze villa via ae wifi heeft, of een buurman natuurlijk :d

ekkie50
10-05-08, 22:24
ik hoop het ook voor je, want dat zou erg gemakkelijk zijn. Er is nog een andere mogelijkheid, maar dat vereist wel een ritje met de auto: Panera bread. Zij bieden echt gratis internet in hun zaken, waarvan er steeds meer verschijnen in Orlando en omstreken.
http://www.panerabread.com/cafes/wifi.php
Veel succes!

reneefrankrijk
11-05-08, 10:52
Afgelopen februari zijn we geweest. Ik moet zeggen dat het voor mij ook allemaal nieuw was en ik heb er ook al heel wat vragen over gesteld.
We hebben in een aantal hotels geslapen: je zet de laptop aan en hij pikt vanzelf de verbindingen die er zijn op. Je selecteert er eentje en soms moet je je naam en e-mail ingeven maar dat is alles. Waar wij zaten was het steeds gratis.
In de villa: er was geen wifi en ook van de rest van de buren pikte ik niks op. Jawel, eentje maar die was beveiligd. Dat pikt je laptop ook op. Ik heb dus een inbelaccount moeten nemen. Ik had van Hans van American Estates de provider NetZero doorgekregen en had thuis al een account aangemaakt. In Orlando geef je dan aan waar je villa precies ligt en dan heb je een lijst met inbelnummers. De laptop doet het meeste van zelf hoor. Onze vriend die mee was, kreeg geen verbinding omdat hij geen account had. Beetje vreemd, maar hij is erg chaotisch en het kan goed aan hem hebben gelegen.

Inbel is echter niet geweldig, heeeeeeeeeeeeeeel langzaam en de verbinding werd tussendoor zeer regelmatig verbroken, het uploaden van mijn foto's naar Picasa duurde wel 4 uur. Als ik geluk had ;-)

Als je een nieuwere laptop hebt dan vindt die alles vanzelf voor je. Als je moet inbellen heb je alleen een telefoonkabeltje nodig voor tussen de telefoonaansluiting en je laptop.
Succes!
groeten, Renée

AlexFL
11-05-08, 14:11
ik hoop het ook voor je, want dat zou erg gemakkelijk zijn. Er is nog een andere mogelijkheid, maar dat vereist wel een ritje met de auto: Panera bread. Zij bieden echt gratis internet in hun zaken, waarvan er steeds meer verschijnen in Orlando en omstreken.
http://www.panerabread.com/cafes/wifi.php
Veel succes!

Mooi, Panera ken ik nog van de tijd dat ik in Vero Beach heb gewoond, hebben wel een paar lekkere soepjes dus daar zou ik inderdaad wel naar toe kunnen gaan, mja internetten doe je toch liefst thuis denk ik.

Ook al netzero en aol gehad als inbelproviders, heel leuk allemaal alleen opzeggen vond ik vreselijk irritant, je belt dan met een 1-888 nr en krijgt in feite een computersysteem eraan die zo menselijk mogelijk probeert over te komen, hij vroeg me zelfs hoe het gaat en dan gaat het me toch al iets te ver :P. Ook begreep hij niet waarom ik wilde opzeggen...

reneefrankrijk
11-05-08, 14:59
Voor het opzeggen van NetZero heb ik 2 x gebeld (kan ook 3 x zijn geweest) geloof ik en ook een e-mail gestuurd. Ik heb in elk geval de e-mail met de bevestiging bewaard. Dat was inderdaad irritant.
Ik zou zelf ook geen inbelaccount meer nemen, dat heeft niet veel zin.

Ta2 Gerrit
11-05-08, 15:12
Ik heb al een paar jaar een account bij Compuserve, maar ga die na deze vakantie opzeggen. We hebben er veel gebruik van gemaakt, maar 90% van de hotels die we nu bezoeken hebben internet (al dan niet draadloos, bekabelt, gratis of betaald) en de villa's die we in Kissimmee aandoen sorteren we gewoon op "internet included".

We zitten nu In Myrtle Beach SC op de KOA in een lodge, daar is uitstekend Wifi, maar niet gratis. Je kunt dit met een CC betalen, ware het niet dat een NL CC niet geaccepteerd werd (je kon alleen een US state invullen, geen country). Dus hebben we een prepaid Visa CC aangeschaft (ik wist niet dat dat bestond, weer wat geleerd) en nu werkt het probleemloos.

Marjol
11-05-08, 17:45
Wij hadden nu geen draadloos internet in de kamer, maar wel met een kabeltje en het was gratis en supersnel, dus ik was tevreden ;)

hannie
12-05-08, 19:45
Bij de bibliotheek kun je gratis een computer gebruiken.
En als je je eigen laptop bij je hebt kan je gratis draadloos internetten.

RonaldD
24-06-08, 02:58
Hallo,

Kan je in florida wireless internetten ? zo ja waar en hoe werkt het ?
zijn er ook internet cafes in miami en ook in de keys?

Njit
24-06-08, 08:22
Heb je de zoekfunctie van het Forum al eens geprobeerd? Dit soort algemene vragen kun je makkelijk zelf beantwoorden :)

Antwoorden: ja, overal, simpel, ja, ja

ietie
24-06-08, 16:32
Je kunt in ieder geval bij bijna iedere bibliotheek gratis draadloos internetten, en tegen betaling bij sommige mc donalds .

HenkR
24-06-08, 20:43
RonaldD,
Je voorstellen was kort en krachtig, maar met je vragen sla je toch door. Je stelt een korte vraag en hebt volgens mij niet eens de moeite genomen om op dit forum eerst te zoeken. Dit geldt voor al je vragen die ik van je zie. Jammer[-X

jort13
04-10-08, 17:30
We hebben een villa gehuurd via globe/oad. Nou weten wij niet of wij in Davenport (waarschijnlijk wel davenport) of in Kissimmee komen dat krijgen we van de agent in Davenport waar we de sleutel moeten ophalen. Maar nu wil ik graag weten of er ook internet aansluiting in de villa zal wezen aangezien ik dan een weblog zal bijhouden.

we vliegen de 17e.

En weet iemand of het dezelfde stad Davenport is als in het liedje Big River van Johnny Cash. Gewoon nieuwsgierig.

hannie
04-10-08, 17:35
Er is niet standaard in elke villa een internetaansluiting.
Je zult dit toch bij je reisagent moeten vragen.

Dickmans
11-01-09, 16:38
Heb al veel ervaringen gelezen met draadloos internet in Florida, los van de gratis wifi voorzieningen in Hotels en Restaurants, ben ik eigenlijk benieuwd of er mensen zijn die ervaringen hebben met een prepaid abo in Florida.
Ik wil onafhankelijk zijn in Florida vwb internet, zijn er mensen die m.b.v. b.v. een prepaid dongle (zoals in NL) prima gebruik hebben kunnen maken van internet toegang ?

gr Dick

corrus
11-01-09, 18:06
Moi!

Ik heb het 3 dagen gedaan... toen was het tegoed al op...
Kostte een belachelijk hoog bedrag met verbruik...
(misschien is het nu lager hoor, maar ik wil het in ieder geval niet meer)

mafo
11-01-09, 18:58
In Florida was ik verbaast op hoeveel plaatsen je gewoon gratis kan internetten. Bij de Starbucks op Key Largo kan je uiteraard gebruik maken van de Starbucks Wifi. Maar even zoeken leverde een gratis Wifi punt op. Gelukkig bieden de meeste goedkopere hotels gratis Wifi. De Hiltons van deze wereld vragen er rond de $10 per dag voor.

RonnyS
16-02-09, 13:42
Wie kan mij meer verstellen over internetten en het verblijf in een villa (zonder internet aansluiting)

Mogenlijkheden om via de vaste telefoon aansluiting goed ,en tegen redelijk tarief , internet toegang toegang the verkrijgen?

Het is niet mijn bedoeling om ergens zittende in mijn auto ,een netwerk op te pikken en daarmee mijn e-mail te checken.

corrus
16-02-09, 13:44
Dit is echt al héél vaak besproken op deze forums...
Ik denk dat je het beste hiervoor de zoekfunctie even moet gebruiken...

Njit
16-02-09, 14:05
Misschien kun je hier alvast wat mee: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=1632

ietie
16-02-09, 19:53
De plaatselijke bibliotheek heeft ( meestal)een gratis wifi netwerk je kunt er dus gaan zitten met je laptop en gratis inloggen.

Njit
16-02-09, 19:59
De plaatselijke bibliotheek heeft ( meestal)een gratis wifi netwerk je kunt er dus gaan zitten met je laptop en gratis inloggen.

De topic starter wil het in z'n villa. Leuk advies dus maar niet wat hij zoekt...

Joontje
16-02-09, 20:23
Je kunt ook vaak bij Denny's gratis internetten.

Maar goed, wij hebben vorige keer een lokale provider opgezocht (in Nederland al). Vlgs mij heet het toastnet. Je kunt dan lokaal inbellen. Dat lijkt mij de beste optie. Wel een snoer meenemen om te verbinden met de telefoonverbinding van je villa.

Het ging bij ons prima!

Groetjes,
Joontje

reneefrankrijk
16-02-09, 20:44
Ik heb ee kabeltje gekocht bij de Wal*Mart en via inbel verbinding gemaakt vanuit onze villa die geen internet bood.

Ik had thuis al de benodigde zaken op mijn lapto gezet, da's we

Ta2 Gerrit
16-02-09, 23:13
Het zal vast wel werken, met free local calls, maar is wel errrrrrrg traaaaaaggggg.
Wij hebben het ook een paar keer noodgedwongen zo gedaan, maar selecteren nu bewust een villa met minimaal highspeed internet, bij voorkeur wireless.

Lekker surfen bij de pool, met een cocktail binnen handbereik, that's life as it is ment to be.

ekkie50
07-03-09, 09:42
Ik zit zo 's te denken, Floridavrienden. Tegenwoordig is internet (wifi of DSL) zo normaal dat velen het ook op vakantie zouden willen gebruiken. Ikzelf ben daarop geen uitzondering. Lijkt het jullie daarom een goed idee om op dit forum een lijst met villa's en hotels met gratis of betaald internet te gaan bijhouden, gebaseerd op eigen ervaringen? En dan bedoel ik internet in de villa en in de hotelkamer want dat is natuurlijk de meest comfortabele oplossing. Helaas kan ik zo'n lijst niet zelf starten want ik heb nog nooit een dergelijke villa of hotelkamer gehuurd. Als we zelf zo'n lijst bijhouden hoeven we geen uren te spenderen om alle verhuursites te doorzoeken. Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Tinkerbell
07-03-09, 15:42
Kijk om te beginnen eens op de site van Expedia. daar wordt bijna altijd verteld of een hotel internet beschikbaar heeft. Ook de site van de hotels zelf zijn een bron van wijsheid op dit gebied.

Het lijk me verspilde webruimte hier om een lijst van hotels te maken hier terwijl de informatie gewoon beschikbaar is.
Villa's weet ik niet dus dat is misschien wel zinvol.

ekkie50
07-03-09, 15:53
en de villa's dan?

Ta2 Gerrit
08-03-09, 11:57
In principe zou je dat kunnen vinden op VRBO, Villas2000, Orlandovillas, allen .com en nog veel meer van die websites.
Op die manier zoeken wij altijd "onze" villa's, want ook voor ons is dat een must.

Dus zijn we net weer terug uit een villa met werkelijk supersnel draadloos internet :-)

an25
11-03-09, 19:21
Wij hebben via Home away.com een villa geboekt, de meeste vermelden wat er te vinden is in hun huis , zie voorbeeld

http://www.homeaway.com/vacation-rental/p192034

goerik
12-03-09, 21:13
Als je eenmaal van supersnel wireless internet hebt geproeft terwijl je aan je biertje naast het zwembad zit in de avonduren met een graadje of 25.. dan wil je echt niet anders meer :wink:

Mijn eega zat pakweg 10 uur na aankomst in de vroege morgen met de laptop op schoot aan het zwembad te internetten, skypen, mailen en secondlifen..

De villa was voorzien van Brighthouse Road Runner pakket met 7 mbps download, 54mb wireless access. Daarnaast 52inch HDtv met tig kanalen.. en pay per view voor bijvoorbeeld WWE (worstelen)

Lekker hoor !

Ferno
23-04-09, 23:42
Hoi,

Ik heb een beetje onderzoek gedaan voor wifi access in florida.
Gezien ik daar niet opgezadeld wil worden met hoge roaming kosten voor mijn 3G verbinding ben ik op zoek gegaan naar de mogelijkheden.
Sommige hotels bieden het aan voor een redelijke prijs of gratis maar dat is niet altijd het geval.

De meest betaalbare opties in mijn ogen zijn:

Fon (kan access passes kopen voor redelijke prijzen, maar niet veel hotspots in Florida).

En Boingo http://www.boingo.com , via boingo krijg je toegang tot heel veel hotsport over de hele wereld en dus ook in Florida.
Bv. bij alle McDonald’s en die zitten natuurlijk op elke straathoek.

Boingo kost 7 dollar per maand en de eerste maand is zelfs gratis, je zou dus na je vakantie dus zelfs op kunnen zeggen en dan heb je gratis toegang.

Anyway, ik wou het nog effe melden.

Greetz!

Jen876
13-07-09, 10:25
He dat is een goeie tip,heb zelf een iphone met t-mobile abbonement en probeer er achter te komen hoe ik zo goedkoop mogelijk op internet kan met mijn telefoon ik dacht dat het ook mogeljk was bij starbuck?
Maar heb je hier een inlog voor nodig want dat is volgens mij wel bij de hotspots bij mc donald?

LEOnie211
13-07-09, 11:34
ik dacht dat internet gratis was bij de mac vlakbij wdw. Klopt dit?

USAnneke
13-07-09, 11:38
Ik heb ook een iPhone (3GS, superfijn!) met een T-Mobile abonnement. Ik ga een reisverslag bijhouden met mijn iPhone en heb dus wel internet nodig. In de meeste hotels hebben ze wifi, maar zeker weet je het nooit.

Verder ben ik natuurlijk ook erg bang voor enorm hoge roaming kosten. Ik heb gisteren ook even een onderzoekje gedaan en kwam er achter dat T-Mobile ook in de USA een bekende provider is. Ze verkopen er Prepaid telefoons, maar ook losse Prepaid simkaarten. Je kan hier aanvullend een data pakketje bij krijgen voor internet, kosten $ 1,- per dag.

Ik heb gisteren een mailtje naar de Klantenservice van T-Mobile NL gestuurd om te vragen of ik een dergelijke simkaart in mijn T-Mobile simlockte iPhone kan gebruiken. Als ik hier meer over weet, laat ik het hier zeker even weten.

Verder kun je als T-Mobile abonnee in ieder geval gratis gebruik maken van de hotspots in de USA. Voor de rest even sneupen via de app FREE Wi-fi naar andere locaties.

Zal ook eens kijken bij Boingo!

Teleton
13-07-09, 12:05
ik dacht dat internet gratis was bij de mac vlakbij wdw. Klopt dit?

Welke bedoel je precies, d'r zitten nogal wat Macs in de buurt van wdw...Zelf ging ik bij de MAC aan de 192 naast het Holiday Inn hotel. Daar pik je het signaal van het hotel op......en dat is wel gratis. Aanvankelijk leek dit signaal sterk, later bleek toch dat het soms erg zwak was. Achter het hotel op de parkeerplaats, was het iets beter. Maar wel armoeiig om zo te internetten.......

LEOnie211
13-07-09, 12:09
ik weet de straat niet maar volgens de gegevens zit er een mac vlakbij de all star hotels.Het gaat mij niet perse om het gratis internetten, want wat ze in het hotel vragen is goedkoper dan internet via een nederlandse dongel.

Jen876
13-07-09, 12:33
Heb ook intresse in dat datapaketje van $1 per dag laat dus even weten als je iets hoort van t-mobile. Vind het sowieso raar dat t-mobile in nederland geen vakantie paketten verkoopt voor internet in het buitenland.Kom er ook niet echt achter hoe ik nu precies weet wanneer ik moet betalen voor internet en wanneer het gratis is.Ik dacht dat het via wifi altijd gratis was,maar dit schijnt dus niet zo te zijn.Heb de dataroaming in ieder geval al uit gezet

USAnneke
13-07-09, 12:43
Wifi is in principe wel gratis, maar sommige locaties / providers e.d. vragen een bedrag voor het openstellen van hun internet verbinding. Ik heb zelf thuis ook wifi en dat is natuurlijk gratis (nou ja, de kosten van mijn internet abonnement). Je komt er trouwens meteen wel achter of de aangeboden wifi verbinding gratis is of niet. In het geval dat het niet gratis is, krijg je nl. een login scherm waar je de gegevens die je koopt in moet zetten om toegang te krijgen.

1250
13-07-09, 13:50
Voor de mensen met een iPhone 3G.
In de Starbucksen in Duitsland (weet niet ook in USA) kan ik inloggen met een T-Mobile Hotspot. Bij het iPhone abonnement zijn T-Mobile Hotspots inbegrepen. Kijk even op de website van T-Mobile hoe je daar gebruik van kunt maken.

mattrob
13-07-09, 16:12
Aanvankelijk leek dit signaal sterk, later bleek toch dat het soms erg zwak was. Achter het hotel op de parkeerplaats, was het iets beter. Maar wel armoeiig om zo te internetten.......

:mrgreen:, krent ;-) !

USAnneke
14-07-09, 14:07
Ik heb gisteren ook even een onderzoekje gedaan en kwam er achter dat T-Mobile ook in de USA een bekende provider is. Ze verkopen er Prepaid telefoons, maar ook losse Prepaid simkaarten.

Ik heb gisteren een mailtje naar de Klantenservice van T-Mobile NL gestuurd om te vragen of ik een dergelijke simkaart in mijn T-Mobile simlockte iPhone kan gebruiken. Als ik hier meer over weet, laat ik het hier zeker even weten.

Inmiddels gebeld door T-Mobile. Het is helaas niet mogelijk om een Amerikaanse T-Mobile simkaart in mijn iPhone te gebruiken, jammer! Ook meteen even extra navraag gedaan over het data roaming verhaal. Als je de optie data roaming op de iPhone uit zet, loop je geen risico. Je kan dan nog wel connectie maken met wifi netwerken.

Ook nog even gevraagd naar de T-Mobile Hotspots, deze zijn gratis in NL maar niet in de USA.

mattrob
14-07-09, 15:55
:mrgreen:, krent ;-) !

Touche Ton :mrgreen: ! Ik had er misschien nog bij moeten vermelden, dat ik dat er zelf ook voor over zou hebben :lol:

Jen876
19-07-09, 00:00
Dat van die hotpots was ik ook al achtergekomen was te leuk om waar te zijn.:-(
Zet mijn dataroaming uit en voor de zekerheid ook maar mijn 3g ga eens in de itune schop kijken voor een goeie free wifi finder app.Hopenlijk zijn er genoeg free wifi spots daar in de buurt.

charlottejustin
21-07-09, 08:42
De amerikaanse sim kaart kan niet in de iphone ivm de sim lock.(ga ik vanuit)
mijn iphone is simlock vrij. dus dan zou het voor mij moeten kunnen werken.
mischien wel de moeite waard om te proberen.

mickmak
21-07-09, 19:10
Wij zijn in mei in Orlando geweest en we hebben beide een Iphone 3G. We konden bij Starbucks helaas niet internetten.
Bij navraag bleek dat dit komt omdat in Amerika de Iphone verbonden is aan een andere provider (kan even niet op de naam komen).
In ons appartement hadden we helaas geen wifi maar omdat de Starbucks voor de deur zat dachten we daar dagelijks even te kunnen internetten. Helaas dus :cry:
In de Florida Mall zijn we regelmatig bij de apple store geweest maar ook konden we op verschillende andere plekken (voornamelijk bars en eettentjes) signalen oppikken.
Jackie

LEOnie211
21-07-09, 21:04
waar kan ik zien waar ik gratis kan internetten via wifi?

Renske1978
21-07-09, 21:53
Bij de ingang van de diverse eetgelegenheden enzo, en via google.

Jen876
21-07-09, 22:07
Het komt er toch opneer dat zogauw je een wachtwoord moet intypen het een betaalde wifi is en als ze geen wachtwoord vragen is het een gratis wifi .
Toch?
Want ga je via google zoeken betaal je ook weer voor de verbinding.

corrus
21-07-09, 22:15
Bij navraag bleek dat dit komt omdat in Amerika de Iphone verbonden is aan een andere provider (kan even niet op de naam komen). AT&T :lol:

Renske1978
21-07-09, 23:15
Het komt er toch opneer dat zogauw je een wachtwoord moet intypen het een betaalde wifi is en als ze geen wachtwoord vragen is het een gratis wifi .
Toch?
Want ga je via google zoeken betaal je ook weer voor de verbinding.
ALs je hier nou leuk via google zoekt dan weet je waar je gratis internetverbinding hebt, dat bedoelde ik met google.

FrankV
22-07-09, 13:58
waar kan ik zien waar ik gratis kan internetten via wifi?

Ik heb tijdens ons verblijf in Florida het programmaatje "wifi radar" gebruikt op mijn smartphone (Windows Mobile, maar volgens mij ook beschikbaar voor Iphone en Nokia). Programmaatje zoekt wifi punten zelf op en kijkt of internetverbinding mogelijk is.
Kijk maar eens op http://www.makayama.com/pocketwifiradar.html. Ik hoop dat het geen reclame is, anders even googlen.
Daarnaast gebruik gemaakt van het programmaatje "Nodata" wat voorkomt dat je per ongeluk internetverbinding maakt zonder wifi (= erg duur).

Michael66
23-07-09, 13:15
waar kan ik zien waar ik gratis kan internetten via wifi?
Via Google met de steekwoorden wifi hotspots floridavind je een aantal websites die een overzicht geven van m.n. hotels, winkels en restaurants die gratis wifi aanbieden.

LEOnie211
24-07-09, 07:42
ok bedankt. Ik heb even gekeken en kan bijna nergens gratis internet gebruiken, of zou ik een auto moeten huren of de bus moeten pakken.

Jen876
04-08-09, 05:04
Zit op het moment in Amerika, en kan met mijn ipone bij elke starbuck mijn mail ophalen en in de hotels is het meestal zo dat je op je kamer moet betalen maar in de lobby het gratis is via wifi.

Renske1978
04-08-09, 11:06
Je zou ook kunnen denken aan boingo voor op de smarthone, ipod een goedkope manier om gebruik te kunnen maken van wifi points. http://www.boingo.com/

USAnneke
04-08-09, 11:48
Ik wil Boingo gaan proberen tijdens mijn vakantie (nog minder dan 3 weken!), ze hebben echt enorm veel hotspots en de kosten zijn erg laag (€ 5,95 per maand). Je kan op ieder moment opzeggen, dit moet wel telefonisch, maar via Skype vallen die kosten ook enorm mee!

mickmak
04-08-09, 20:38
Zit op het moment in Amerika, en kan met mijn ipone bij elke starbuck mijn mail ophalen en in de hotels is het meestal zo dat je op je kamer moet betalen maar in de lobby het gratis is via wifi.

Heb je ook de 3G met een Hollands t-mobile abonnement?
Bij ons lukte het niet en bij de apple store vertelde ze ons dat het niet mogelijk was.

SjonnieM
04-08-09, 22:49
Hoi allemaal,

Ik ben bezig om ons tripje voor volgend jaar te regelen en ben op zoek naar een villapark waar de kans op een villa met wi-fi groot of verzekerd is. Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn mij jullie ervaring door te geven? :grin:

Groetjes,
SjonnieM

USAnneke
04-08-09, 22:53
Als je 3G gaat gebruiken, kan dit volgens mij behoorlijk in de papieren lopen. Je bent dan namelijk aan het roamen via een buitenlandse provider. Je betaalt dan per MB die je aan internetverkeer verbruikt. De prijs per MB Ligt rond de € 15,- a € 20,-. Je kan je voorstellen dat eventjes internetten dan een kapitale bezigheid wordt. Dus zet altijd je 3G en je dataroaming uit, scheelt weer in de kosten.

Ta2 Gerrit
04-08-09, 23:07
Villa's met wifi zul je op alle parken vinden, dat kan ik je verzekeren.
Maar voor 100% zekerheid kun je dat het beste vragen aan de eigenaar, of tussenpersoon die je de villa verhuurd.

Als je die nog niet kent, en je moet de villa nog uitzoeken, kijk dan eens op VRBO, villas2000 of orlandovillas, allen .com. daar staan de villa's per park of omgeving ingedeeld en kun je in de beschrijvingen vinden of er internet is, en hoe snel.

Dat vinden wij altijd de makkelijkste weg, met alle informatie over elke indivindulele villa.

cloggie68
04-08-09, 23:23
Wij hadden een villa met Wifi, echt ideaal (StorytimeOrlandoRental op Windsor Hills), volgend jaar gaan we naar Bella Vida, als het goed is weer met Wifi.

SjonnieM
05-08-09, 00:54
Bedankt voor jullie tips/reacties, ik ga even snuffelen.

Michael66
05-08-09, 01:09
Ik had geen zin om zelf te gaan zoeken en heb bij AV een verzoek ingediend voor een villa in een bepaalde omgeving, met als eis snel (wifi) intenet en een uitgebreid televiezender-aanbod. Zij hebben dat verzoek naar hun plaatselijk contact doorgestuurd met een zeer positief resultaat (ik zit er nu en aan alle eisen is voldaan).

Kost misschien ietsje meer om het te laten regelen, maar voor mij een uitstekende optie.

SjonnieM
05-08-09, 02:05
Kost misschien ietsje meer om het te laten regelen, maar voor mij een uitstekende optie.

"Kost" in de zin van meer moeite doen of moest je extra betalen om het geregeld te krijgen?

Michael66
05-08-09, 03:38
In de zin van "als je het zelf via internet bij particulieren regelt betaal je vaak minder".

mattrob
05-08-09, 06:31
Ik heb inderdaad op de manier zoals Gerrit aangeeft zelf een villa uitgekozen. Met voor mij als harde eis dat er wifi internet aanwezig was. Dat staat normaal gesproken aangegeven, maar ik heb het voor de zekerheid natuurlijk nadrukkelijk nagevraagd :wink: !

mickmak
05-08-09, 07:47
Wij internetten (in het buitenland) alleen met onze 3G via wifi en dan is het gewoon gratis.

USAnneke
05-08-09, 10:34
Ah je bedoelt de iPhone 3G en niet de verbindingsmogelijkheid 3G! Ja die kun je daar gewoon met wifi gebruiken. Ik heb zelf de 3GS na 2 jaar trouwe dienst van de 2G. Ik ga mijn weblog bijhouden met de iPhone.

Eddy76
06-08-09, 19:54
Ik zit er over te denken om mijn labtop mee te nemen naar Florida.
In Nederland (Thuis, bij familie, etc) kan ik gewoon inloggen op een wifi hotspot met mijn internetabonnement, maar lukt dat in Florida ook met mijn Nederlandse abonnement of moet ik hiervoor nog wat anders aanschaffen??

Njit
06-08-09, 20:01
Gewoon een gratis Hotspot opzoeken. Voor de rest gaat het inloggen gewoon hetzelfde.
In de USA zijn er echt heel veel plekken waar het gratis kan..
De meeste hotels bieden het standaard aan (of met een netwerk-kabel).

Eddy76
06-08-09, 20:35
Gewoon een gratis Hotspot opzoeken. Voor de rest gaat het inloggen gewoon hetzelfde.
In de USA zijn er echt heel veel plekken waar het gratis kan..
De meeste hotels bieden het standaard aan (of met een netwerk-kabel).
Geld dit ook voor de meeste campings??
Dit omdat ik de eerste week van mijn rondreis voornamelijk op campings zal overnachten.
En helaas weet ik op dit moment niet welke campings het zullen worden, omdat deze overnachtingen ter plaatse pas worden geregeld.

Ta2 Gerrit
06-08-09, 20:44
Heel veel campings (o.a. KOA) bieden tegenwoordig wifi aan, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Gewoon even checken op internet :-).

Eddy76
06-08-09, 21:04
Heel veel campings (o.a. KOA) bieden tegenwoordig wifi aan, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Gewoon even checken op internet :-).
Dat is enorm goed om te weten.
Maar alleen weet ik nog niet welke campings het gaan worden, die zitten namelijk bij de georganiseerde rondreis inbegrepen.
Moet ik de touroperator maar eens vragen, misschien kunnen zij mij antwoord geven.

Ingg
15-08-09, 15:38
Ik ben van plan om mijn oude laptop mee te nemen, maar ik snap dat hele roaming verhaal niet helemaal. Geld dat alleen voor IPhones of ook voor laptops.

Ebelix
15-08-09, 15:59
Ook voor laptops als je een mobiel internet abonnement hebt voor je laptop. Wifi of internet access dat wordt aangeboden in hotels of campings heeft het probleem van roaming niet.

FloridaVerslaafde
16-08-09, 01:02
Gebruik NOOIT het mobiele internet op je iPhone of andere mobiele telefoon, of via een doggle. Het kost je klauwen vol met geld. Gewoon via een gratis Wifi die overal te vinden is.

:cool:

LEOnie211
16-08-09, 09:48
de dongel die wij gaan gebruiken is 5 euro per mb. Aangezien wij niet meer dan twee emails willen versturen is dit best te doen.

USAnneke
16-08-09, 11:26
Geldt dat tarief in NL of ook in het buitenland? Het mobiele internet tarief bij T-Mobile is namelijk bijna € 20,- per MB in Amerika. Ik waag me alleen aan wifi, ik ga me wel inschrijven bij Boingo. Voor € 5,95 heel veel hotspots in Florida.

rreedijk
16-08-09, 11:38
Als je een beetje creatief omgaat met je phone of laptop, dan is er altijd wel ergens een wifi verbinding te vinden. Ik zou ook niet mijn mobiele internet gebruiken, kost kapitalen met geld, best belachelijk eigenlijk in deze tijd.

LEOnie211
16-08-09, 11:46
volgens de site van t mobile is het met de dongel 5 euro per mb met een maximum van 50 euro per dag. Het gaat dan wel over mobiel internet op je laptop. Wij zitten op disney terrein. Daar zijn bijna geen gratis wifi verbindingen aanwezig. Voor die 2 e mails die wij gaan sturen valt 5 euro wel mee

FrankS
16-08-09, 11:55
Als je in een Disney resort zit, dan kun je voor 10 dollar per 24 uur de breedband internet aansluiting op je kamer activeren. Niet draadloos, maar gewoon old-school met ethernet. Wel stabiel en redelijk snel trouwens.

LEOnie211
16-08-09, 12:09
ja klopt maar 20 dollar voor 2 emails is altijd duurder dan 2 mails voor 5 euro. Net een echt nederlander....

Renske1978
16-08-09, 12:48
Geldt dat tarief in NL of ook in het buitenland? Het mobiele internet tarief bij T-Mobile is namelijk bijna € 20,- per MB in Amerika. Ik waag me alleen aan wifi, ik ga me wel inschrijven bij Boingo. Voor € 5,95 heel veel hotspots in Florida.
Let op hé die 5,95 is alleen voor de pda, ipod, iphone en dergelijken en niet voor de laptop dat wordt gelijk een stuk duurder.

USAnneke
16-08-09, 19:29
Dat weet ik, ik neem alleen mijn iPhone mee. Dus dan is Boingo ideaal.

Nina
24-08-09, 12:23
Hoi,

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met villa's of vakantiewoningen waar je ook internet hebt. Het is namelijk nog best lastig om dit te vinden.

Hopenlijk heeft iemand goede tips of suggesties :D

Alvast bedankt!

cloggie68
24-08-09, 12:41
Bij deze site (http://www.holiday-rentals.co.uk/searchForm) kun je o.a. op internet access selecteren. Dit zijn particuliere aanbieders.

patgooss
24-08-09, 17:18
Vaak krijg je heel snel een reaktie als je een mailtje doet.

corrus
24-08-09, 17:49
Hoi,

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met villa's of vakantiewoningen waar je ook internet hebt. Het is namelijk nog best lastig om dit te vinden.

Hopenlijk heeft iemand goede tips of suggesties :D

Alvast bedankt!

Heb je datums???

Michael
24-08-09, 19:27
Ik wel :D
Ben nog zoekende voor 18-12-09 t/m 31-12. En 30-4-10 t/m 15-5.

parrot
24-08-09, 22:25
Er is ongelofelijk veel gratis internet in FL! Dus ik zou het niet te zwaar laten meewegen! In veel vi;;aparken zijn er open onbeveilgde netwerken in de lucht (dus waarom heb je er 1 in je villa nodig...) Ten 2e zijn er veel restaurant/hotels/winkels/openbare gelegenheden die gratis WiFi hebben. Even langs gaan en voila de hele Internet Highway ligt aan je voeten........

corrus
23-11-09, 06:41
Hoi,

Er is iemand op het forum geweest die heeft het gehad over een soort prepaid bundels voor internet...

Ik heb me te pletter gezocht op dit forum maar ik kan daar niets meer over vinden...

Wie helpt? :D

knaapje
23-11-09, 12:42
Corrus,
Als je bedoelt van Nederlandse providers, dan kan je op de sites van de diverse providers ze vinden.
O.A. Vodafone kent het:
https://www.vodafone.nl/prive/internetten/Mobiel_internet_op_je_laptop/opwaarderen_prepaid

Let wel op de tarieven

Op een ander forum is er ook over gesproken:
http://www.caravan-forum.nl//viewtopic.php?f=65&t=3772&hilit=+internet+prepaid


Succes
Knaapje

corrus
23-11-09, 13:00
Tnx....

Maar het ging over een buitenlandse provider... Ik weet alleen niet meer welke... :(

Yvet
23-11-09, 14:21
Corrus,

Ik denk dat je deze bedoelt, ik hoop het.....
Ooit eens op het forum tegen gekomen en toen maar gelijk bij mijn favo's gezet:
http://www.mobilitypass.com/internet_devices.html

annette
23-11-09, 19:21
Gebruiken jullie dit ook? Zo ja, hoe zijn de ervaringen hiermee?

Groet Annette...

Yvet
24-11-09, 12:33
Ik heb de link die ik geplaatst heb nog nooit gebruikt.
Ik had wel zoiets toen ik het zat te lezen van heey dat moet ik onthoe=uden en evt verder uitzoeken.
Vandaar dat het is opgeslagen onder mijn favo's.

Tot op heden heb ik het nog niet nodig gehad zoiets dus ook nog geen ervaringen mee.

jurgen&stefan
24-11-09, 21:56
Internet in Amerika doe ik in het hotel met wifi, tijdens het ontbijt bij bijvoorbeeld Panera of tussendoor bij Starbucks. Overal is wel wifi gratis te vinden, zie het nut zelf niet van in om bundels in te kopen

corrus
24-11-09, 23:53
zie het nut zelf niet van in om bundels in te kopenIk wel... #-o

Riverwood
25-11-09, 05:45
In 2005 is er door Ekkie 50 en Anthony geschreven over www.budgetdialup.com (http://www.budgetdialup.com)
ik heb er zelf geen ervaring mee.

Groetjes Henke.

junkie26
03-02-10, 22:30
Ik ga volgende week naar Florida zonder laptop. Wij gaan op de bonnefooi een paar weken rondtrekken. Om de overnachtingskosten wat te drukken, vind ik de optie om via Priceline o.i.d. op een hotelcategorie te bieden erg aantrekkelijk, zo kun je voor een goede prijs vaak een hotel vinden in een bepaalde regio. Maar zonder computer is dat natuurlijk niet te doen. Weten jullie of zo'n aanpak zonder laptop te doen is? Zijn er nog steeds volop internet cafe's te vinden in het tijdperk waarin iedereen zijn laptop overal mee naar toe sleept? Zo ja, waar kan ik die cafe's het beste vinden, gewoon in het centrum, of is het handiger om bijv. een bibliotheek o.i.d. op te zoeken? Het hoeft niet gratis te zijn, als we maar 15-30 min verbinding kunnen maken om op een hotel te bieden.....

nickro
03-02-10, 22:58
De meeste hotels waar wij verbleven hebben altijd wel een PC ter beschikking van de gasten. En dat zijn niet altijd de duurste geweest. De iets betere hotels hebben vaak zelfs een business centre mocht je dat nodig hebben.

Ferno
05-02-10, 23:39
Je zou ook kunnen denken aan boingo voor op de smarthone, ipod een goedkope manier om gebruik te kunnen maken van wifi points. http://www.boingo.com/


Hmm,

Dat is toch waar ik deze thread om ben begonnen?

Ik heb er uiteindelijk maar weinig gebruik van gemaakt omdat ik bijna overal gratis WIFI had (al moest ik wel vaak in de Hotel lobby zijn).

Moet wel zeggen waar ik het nodig had (vliegveld voornamelijk) werkte het perfect!

ekkie50
20-02-10, 15:28
McDonalds biedt sinds kort in ons land gratis wifi, en uit een korte zoektocht op internet blijkt dat dat al het geval is in Frankrijk, Engeland, en de USA. Prettig nieuws dus :D

Minnie
21-02-10, 06:25
Hallo, wij verblijven sinds een week in Florida en vannacht slapen wij op onze 5e slaapplek en ik heb maar in 1 hotel geen internet op mijn kamer gehad, daarvoor moest ik naar de lobby. Maar voor de rest laptop aan het hup internet..............

Reza
07-03-10, 17:01
wij hadden altijd een hele snelle laptop van de zaak maar die gaat niet mee op vakantie, aangezien onze villa (lindfields) draadloos internet zou hebben denken wij aan de aanschaf van een laptop om mee te nemen. Leek ons wel handig ivm email, dingen opzoeken/boeken en terugvlucht inchecken. Er eentje kopen lukt ons wel alleen moet ik er dan hier een internet abbonnement bij nemen of kan het ook zonder in de villa? en hoe zit het dan met de wifi spots is zoals hierboven omschreven bij de Mc en hotellobby s ? Ws voor sommige een wat domme vraag maar je bent een "natural blonde" of niet ;-)

baluga
07-03-10, 22:43
Nou ik ben anders ook reuze benieuwd hoe dat allemaal werkt met wifi. ;)

knaapje
07-03-10, 23:05
@reza

Als je iets wilt opzoeken zal je internet op moeten en je zal een mailadres moeten hebben als je wilt mailen of iets wilt boeken/bestellen en je moet antwoord krijgen. Hoewel er andere mogelijkheden zijn zou ik dan een abo afsluiten, ook voor thuis.
Gezien je vraag lijkt je me redelijk onbekend met het geheel en daarom zou ik je adviseren gewoon hier in Ned. een internet abonnement af te sluiten en alles in te stellen en uit te proberen. Je weet dan dat het werkt. Lijkt me wat geruststellender dan in de US tegen problemen aan te lopen en welicht in een vreemde taal alles werkend moeten zien te krijgen.

Als je een notebook met wifi koopt (zit er vrijwel standaard op tegenwoordig) kan je bij een MacDo e.d. je notebook laten zoeken naar draadloze netwerken en dan kan je daarop inloggen. (zit in Windows)

Knaapje

Reza
08-03-10, 00:03
bedankt voor je uitleg, punt is dat we met 1 pc thuis incl internet abonn wel uitkomen en dus ons afvragen of om met wifi laptop te kunnen internetten aldaar hier wel zo nodig een nieuw abonnement voor moeten afsluiten. en idd redelijk onbekend met het geheel, een juiste inschatting !
Kan ik bv een laptop met wifi hier uitproberen op bepaalde lokaties zonder abonn. ?

jurgen&stefan
08-03-10, 00:23
Ja hoor, je kunt met je nieuwe laptop naar de Mac, daar het draadloos netwerk detecteren en inloggen. Er liggen folders in de Mac hoe het werkt. Je hebt er geen abo voor nodig. Zoals het hier werkt, gaat het ook in Amerika. Bij veel zaken kun je gratis het wifi gebruiken

baluga
08-03-10, 10:42
Als je wil inloggen, waar haal je dan de inlogcode vandaan. Ik neem aan dat het een beveiligd netwerk is?

[verwijderd]
08-03-10, 11:38
In de hotels is het vaak toegankelijk door het invullen van je kamernummer en je reserveringsnaam, verder zijn er ook veel netwerken waar je zonder moeite op kan komen en geen codes nodig hebt.