PDA

Bekijk Volledige Versie : Internet / Wifi in Florida



Pagina's : 1 [2]

Michael66
08-03-10, 11:56
Hotels werken wel vaak met passwords om misbruik (vanaf parkeerplaats en zo) te minimaliseren. De inlognaam en password staan vaak in het informatieboekje dat op je lamer ligt, of je krijgt/haalt die informatie aan de balie.

Winkels/restaurants die wifi bieden hebben meestal gewoon een open/onbeveiligd netwerk. Daarvoor zet je gewoon je pc aan, kiest het betreffende netwerk en je kunt internetten.

Syllvia
08-03-10, 16:22
Bij Starbucks in Orlando, moesten we eerst een soort tegoed bon kopen.
Vervolgens moest je je inschrijven op de site van Starbucks. Daarna kon je gewoon internetten. (het internet was gratis) de bon kon je gebruiken voor koffie:)
Je moest die bon kopen, omdat daar een soort kode op stond.

Michael66
08-03-10, 17:58
Klinkt mij wel logisch in de oren! De wifi is een service voor hun klanten, dus als je iets koopt mag je het gebruiken.
Andere retailers zijn er weer wat makkelijker in, zoals McDonalds.

Geert76
15-03-10, 13:20
klein beetje off topic;

ik neem mijn Iphone 3GS mee, als ik die wil opladen in bijv een hotel en ik gebruik de omvormer NL naar USA, trekt mijn Iphone 3GS dat? Of is het dan KABOEM Iphone! of moet ik aparte USA stekker kopen voor mn Iphone 3GS??

Michael66
15-03-10, 13:43
Wat staat er op je lader die je bij je iPhone hebt? Als daar "100-240V" op staat kun je die zo in de VS gebruiken, wel met een verloopstekkertje.

Als daar alleen maar 230V of zo als input op staat, dan kun je hem daar niet gebruiken. Als je hem wel gebruikt (met verloopstekker) geeft dat geen "boem" of zo, aangezien het voltage daar lager is dan hier. Opladen daar zal trouwens waarschijnlijk wel gaan, maar heeeeeeeel erg langzaam.

Als je een laptop meeneemt zou je ook kunnen denken aan de aanschaf van een USB-laadsnoertje.

Marco Stern
21-03-10, 01:14
Deze vakantie hebben wij voor het eerst gebruik gemaakt van de Broadband2Go internet dongel van Virgin Mobile. Deze USB dongel werkt met een ingebouwde simkaart waarop je een prepaid tegoed kan storten. Vervolgens heb je een x aantal MB's beschikbaar tijdens een x aantal dagen.

Wij hebben deze dongel gekocht omdat het zat waren om je in allerlei bochten te wringen om gratis WiFi te lenen van restaurants etc. Maar we zijn er erg tevreden mee, werkelijk overal hebben we kunnen internetten, totaan in de Everglades toe. De snelheid is niet vergelijkbaar met je ADSL of kabelverbinding thuis, maar is snel genoeg om irritatieloos te browsen, mailen of MSN-en.

De dongel kan je kopen bij onder andere Best Buy voor $99, alwaar je ook Top Up (tegoed) kaarten kan kopen.

$10: 100 MB in 10 dagen
$20: 300 MB in 30 dagen
$40: 1 GB in 30 dagen
$60: 5 GB in 30 dagen

Wij hebben in twee weken ruim 1,2 GB verbruikt en aangezien we dit al voorzien hadden, gingen we voor de 5 GB variant. We hebben geen filmpjes gekeken o.i.d. want dan zit je zo over je tegoed heen.

Meer info: www.virginmobileusa.com/mobile-broadband (http://www.virginmobileusa.com/mobile-broadband)

ekkie50
21-03-10, 06:35
Bedankt voor je tip Marco. Dat zijn interessante gegevens.
Een stukje interessante software hierbij is misschien het gratis Shaplus bandwidth meter. Kan je bijhouden hoeveel data je verbruikt en onaangename verrassingen door overschrijding voorkomen. Ik wil nadrukkelijk geen reclame maken, maar dit is zo toepasselijk dat ik deze tip er maar op waag ;-)

nickx
21-03-10, 07:41
@Reza;
Als ik jou bericht hier zo lees zou ik je toch eens willen adviseren om ter plekke voor een ipad te kijken (www.Apple.com/ipad (http://www.Apple.com/ipad)) dit product is uitermate geschikt om te gebruiken voor foto's, mail, internet, navigatie enz). Met de huidige $ koers ook nog eens hartstikke interresant. Bekijk die links eens daar staan ook de films op.

Waarom voor jullie:
je komt over als een beginnende gebruiker.
De ipad zet je aan en werkt meteen.
Wifi spoort hij automatisch op en met 1 druk op de knop ben je verbonden.
Je hebt geen last van virussen of andere ongein.

Ik zou het serieus overwegen.
Als je vragen hebt dan hoor ik het graag.

Gr. Nickx

Marco Stern
21-03-10, 14:59
Een stukje interessante software hierbij is misschien het gratis Shaplus bandwidth meter. Kan je bijhouden hoeveel data je verbruikt en onaangename verrassingen door overschrijding voorkomen.

Uiteraard komt de Virgin dongel met een bandwidth meter geleverd :) Enig nadeel is dat dit per sessie is en geen totaal toont. Daarvoor moet je inloggen op de website, alwaar je wel je totaalverbruik ziet. Een andere tip is om de Automatic Updates van Windows tuidelijk uit te schakelen....

Reza
23-03-10, 13:30
@nickx
U bent geweldig ! we gaan er s goed naar kijken en denken zeker aan je igv opkomende vragen.
PS goede inschatting trouwens ;-)

nickx
23-03-10, 22:19
Graag gedaan,

Ik hoor het wel als ik je ergens mee kan helpen.

Reza
25-03-10, 22:32
@ Nickx, ehh even gekeken op de link en toch wat geschrokken van de prijs. Ik dacht aan een leuk klein laptopje speciaal voor de vakanties, dan is dit toch wel wat duurder. En eerlijk gezegd ziet een laptopje er voor mij een stuk bekender uit dan deze IPad.....

Chicco68
28-03-10, 21:02
Ik las laatst dat Lufthansa van mei 2004 t/m eind 2006 internetverbinding heeft gehad in 69 vliegtuigen. Aangezien het echter te duur werd zijn ze hiermee gestopt (kosten per vliegtuig--> $ 500.000)
Na wat zoeken lees ik op de site van Lufthansa dat men er vanaf midden 2010 weer mee wilt beginnen op lange afstanden.
Prijs zou rond de $30 per hele vlucht komen te liggen, dus van mij mogen ze er in mei 2010 al mee beginnen \\:D/

Marco Stern
28-03-10, 23:20
Bij AirTran hadden ze ook internet in het vliegtuig maar ik begreep dat het bij hun alleen binnen een straal van 100 mijl van het vaste land van Amerika was. Tja dan heb je er ook niet zoveel aan :p http://www.gogoinflight.com/gogo/cms/airlines.do

pietje
30-04-10, 20:12
Dit onderwerp is al vaker langs geweest, maar ik kan het niet vinden. Zijn er internet cafe's langs de 192? Pietje

Michael66
30-04-10, 21:15
Ik heb het wel gevonden. En jouw vraag aan dat/dit onderwerp toegevoegd.

Internetcafe's .... niet dat ik weet. Die tijd is alweer een beetje voorbij. Wel kun je terecht in de openbare bibliotheek. Kun je zelf wel even googlelen waar die is in Kissimmee, toch?

pietje
30-04-10, 22:11
ja, we kunnen helaas geen laptop meenemen, vandaar mijn vraag naar internet mogelijkheden, bedankt

kyra
30-04-10, 22:48
hallo Pietje

Wij hebben vorig jaar aan de 192 een internet cafe gevonden. Lag net na de afslag van de us 27. Gewoon in het telefoonboek gevonden. Wij moesten printen, internet en printen waren niet duur.

gr
kyra

Njit
30-04-10, 22:50
Volgens mij komen en gaan die zaakjes. Gewoon rondrijden en uitkijken naar een bordje met 'Internet Cafe'.

Teleton
01-05-10, 00:01
Zijn er internet cafe's langs de 192?

De 192 is nogal lang......Kijk ook eens voor alternatieven. In de foodcourt van het Outletcentre Lake Buena Vista staan twee pc'd die op dollars werken. Ook in het outletcenter aan de 535 is een interrnetcafe. Bij het kantoor van Hotelbeds aan de 192 kan je gratis terecht, als je klant bent....

petitpeter
07-05-10, 13:07
Ik ga binnenkort verhuizen naar florida op precies te zijn. Nu gebruik ik thuis een dongel (http://www.kpn.com/prive/mobiel/abonnementen/dongel.htm) en ik vroeg mij af of iemand weet of ik deze kpn dongel in florida kan gebruiken zonder dat ik een abo van kpn heb. Kortom als ontvanger van een andere provider.

Maarten-Annique
07-05-10, 13:20
Als het al kan, zal het je héél veel geld kosten!
Ik zou een alternatief zoeken!

ekkie50
07-05-10, 15:34
Nog een paar internetmogelijkheden ("cafés") aan de 192:

- in de lobby van het Best Western Lakeside hotel staan een aantal desktop pc's voorzien van internet. Internettijd kan je betalen aan de balie erachter.

- IPG villamanagement, een klein kantorengebouwtje met een knalblauw dak, tegenover de Publix aan het eind van de 192. Klein kamertje met een paar internet pc's. Ter plaatse te betalen.

Njit
07-05-10, 15:45
Ik ga binnenkort verhuizen naar florida op precies te zijn. Nu gebruik ik thuis een dongel (http://www.kpn.com/prive/mobiel/abonnementen/dongel.htm) en ik vroeg mij af of iemand weet of ik deze kpn dongel in florida kan gebruiken zonder dat ik een abo van kpn heb. Kortom als ontvanger van een andere provider.

Ik zou dat even navragen bij KPN. Het ligt eraan of er een Simlock op zit.
Heb je het exacte type van je Dongel?

PENPE
07-05-10, 22:17
Ik heb twee keer een dongel te leen gehad van de managementcompany omdat de door ons gehuurde villas geen internetaansluiting bleken te hebben,

Deze dongel was van een abbo bij Sprint : http://shop.sprint.com/NASApp/onlinestore/en/Action/DisplayPackages

Werkte overigens prima, dus misschien is dit dan wel een goede keuze :wink:

Groetjes,
Pieter

corrus
07-05-10, 23:39
Gaat alleen op contracten van minimaal 2 jaar... (US$ 49.95 per maand)

Marco Stern
07-05-10, 23:46
Ik heb twee keer een dongel te leen gehad van de managementcompany ....Deze dongel was van een abbo bij Sprin


Gaat alleen op contracten van minimaal 2 jaar... (US$ 49.95 per maand)

De dongel van Virgin, waar ik eerder over schreef (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?p=118353&postcount=256), werkt op het netwerk van Sprint, maar is een pre-paid variant.

Lea
08-05-10, 14:02
Die dongel van Virgin is iets wat ik in de gaten hou mocht er geen internet aanwezig zijn , heb al her en der bij andere winkels op hun websites gekeken en daar verkopen ze hem ook dus in geval van nood altijd makkelijk.

Wel fijn dat zoiets ook in prepaid vorm bestaat.
Neem aan dat je daar in de winkels ook de opwaardeerkaarten kan kopen ?

Marco Stern
09-05-10, 10:30
Neem aan dat je daar in de winkels ook de opwaardeerkaarten kan kopen ?

Jahoor, de Best Buy is je beste vriend. Volgens mij kan je ook online met creditcard afrekenen en heb je zo'n kaart nieteens nodig. Je kan met de dongel dan alleen de Broadband2Go website opvragen om hem te activeren en tegoed te kopen.

corrus
09-05-10, 11:07
a, de grootste kaart is 300mb... die kost US$20,-

En die 300mb zijn op voor je het weet...


Volgens mij kan je ook online met creditcard afrekenen en heb je zo'n kaart nieteens nodig.

Moet je wél aan Amerikaanse Credit Card hebben én een Amerikaans Adres...
Dat gedeelte verwacht een amerikaans adres...
Na een half uur hiermee te hebben geworsteld, heb ik het in de hoek gegooid...
Ik heb het hele zaakje teruggebracht...

Marco Stern
09-05-10, 12:09
a, de grootste kaart is 300mb... die kost US$20,-
En die 300mb zijn op voor je het weet...

Hebben wij het over hetzelfde? Bij Broadband2Go is het grootste tegoed $60 voor 5GB. Een tegoed van 300 MB zou bij ons ook zo op zijn. En als je alleen tegoedkaarten van $20 ziet in de winkel, kan je 3 kaarten kopen en die na elkaar activeren.

Dat van die creditcard staat mij niet meer bij, wij hebben een US creditcard en adres dus zijn niet tegen dat probleem aangelopen. In dat geval dus; kaarten kopen en niet je CC gebruiken :)

corrus
09-05-10, 12:34
Een 5 gig tegoed kun je op hun site met creditcard kopen.. Dit kost US$ 60,-
(zie mijn beschreven problemen)

Als ik 3 kaarten (totaal ook US$ 60,- ) volgens jouw voorbeeld zou kopen heb ik maar 900Mb...
Dat scheelt oog al een dwarsstraat :D

Hoe dan ook....

Ik heb de zooi teruggebracht en toch maar weer Brighthouse Cable Internet genomen...

Marco Stern
09-05-10, 12:51
Als ik 3 kaarten (totaal ook US$ 60,- ) volgens jouw voorbeeld zou kopen heb ik maar 900Mb...Dat scheelt oog al een dwarsstraat :D

Daar hebben ze bij Virgin al aan gedacht :)

Je kan meerdere top-up cards gebruiken en gewoon de codes na elkaar invullen. Ergens op hun site (http://www.virginmobileusa.com/mobile-broadband) staat beschreven hoe en wat. Stel je voert 3 codes in van $20 top up cards, krijg je gewoon het tegoed van 5GB. Je voert namelijk eest je codes in, waarmee je een 'cash balance' creeert, en pas daarna selecteer je het 'plan' waar je voor wil gaan.

Overigens zijn alle kaarten van Virgin Mobile te gebruiken, je hoeft niet per se een Broadband2Go kaart te gebruiken.

Hoe heb jij uiteindelijk je internet geregeld?

corrus
09-05-10, 13:15
Hoe heb jij uiteindelijk je internet geregeld?
Ik HAD Cable Internet van Brighthouse... (een soort amerikaanse versie van UPC) :D
We hebben zelf een hut in de Orlando area...
Maar omdat ik slechts 3 tot 4 per jaar daar ben dacht ik slim te zijn door het abonnement op te zeggen en over te gaan op een prepaid dongle...

Maar daar dit toen alleen maar ellende gaf, heb ik uiteindelijk weer gewoon Cable Internet van Brighthouse genomen... Er was een upgade aanbieding i.c.m. Digitale TV...

Ben wel weer duurder uit, maar met een snelheid van 20Mb ben ik zeer tevreden.

Ik ga nu niet meer veranderen...

Don Fernando
12-10-10, 09:51
hier in Nederland heeft iedere McDonalds gratis wifi, is dat in Amerika ook zo? Ik heb een smartphone en kan dan het thuisfront even op de hoogte brengen van mijn avonturen als ik bij de Mc even een mailtje kan sturen.

PENPE
12-10-10, 10:02
Jep, niet alleen bij de Mac maar ook bij o.a. Panera Bread en Dennys

Riverwood
12-10-10, 10:44
Wij hebben ook brighthouse maar kunnen door het feit dat wij aaneengesloten 3 tot 4 maanden verblijven gebruik maken van de snowbird mogelijkheid, wat tot op heden prima is verlopen.

groetjes Henke.

Ta2 Gerrit
13-10-10, 13:13
Ik heb er afgelopen Augustus gebruik van gemaakt. Was even, figuurlijk, de weg kwijt tijdens de rondreis en moest wat opzoeken.

Bij de Rushmore Mall, die al gesloten was, met de auto naast de Starbucks gaan staan, en via ATT (dat scherm kreeg ik eerst) de keus gemaakt voor "free Starbukcs Wifi" en gaan met die banaan.
Het staat ook op hun website, kijk maar (http://www.starbucks.com/coffeehouse/wireless-internet).

FrankS
01-02-11, 10:27
Kunnen de standaard verkrijgbare dongels (Support HSPA/UMTS/EDGE/GPRS/GSM (2100/1900/1800/900/850MHZ) gebruikt worden in combinatie met een prepaid Virgin Broadband2Go, of heb je daarvoor een Virgin-branded/locked dongel voor nodig?

Virgin heeft op dit moment een dataplan voor $40, geldig 30 dagen en unlimited dataverkeer. Aangezien wij 21 dagen in een Disney hotel verblijven is het een stuk goedkoper om een dataplan aan te schaffen dan elke dag $10 voor 24 uur internettoegang.

corrus
01-02-11, 10:45
Wij hebben ook brighthouse maar kunnen door het feit dat wij aaneengesloten 3 tot 4 maanden verblijven gebruik maken van de snowbird mogelijkheid, wat tot op heden prima is verlopen.

groetjes Henke.
Wij gebruiken ook de "snowbirds"optie, maar gaat best nog vaak mis... :sad:
Het wordt wél altijd weer opgelost hoor, maar ik word nog wel moe dat ik dan steeds weer moet bellen... :roll:

ralfbosz
04-02-11, 14:27
Kunnen de standaard verkrijgbare dongels (Support HSPA/UMTS/EDGE/GPRS/GSM (2100/1900/1800/900/850MHZ) gebruikt worden in combinatie met een prepaid Virgin Broadband2Go, of heb je daarvoor een Virgin-branded/locked dongel voor nodig?

Virgin heeft op dit moment een dataplan voor $40, geldig 30 dagen en unlimited dataverkeer. Aangezien wij 21 dagen in een Disney hotel verblijven is het een stuk goedkoper om een dataplan aan te schaffen dan elke dag $10 voor 24 uur internettoegang.

Virgin Mobile (http://en.wikipedia.org/wiki/Virgin_Mobile_USA) uses Sprint's CDMA network.

Nee dus, de stick is nodig. Volgens mij werkt CDMA ook niet met sim-kaartjes.

FrankS
05-02-11, 10:51
Bedankt voor je antwoord. Ik had het inmiddels zelf ook gezien. Jammer, want volgens mij is Virgin de enige die een beetje fatsoenlijke pre-paid service heeft. Het heeft weinig zin om voor 3 weken per jaar een 2-jaar abonnement af te sluiten.

ralfbosz
05-02-11, 21:12
Bedankt voor je antwoord. Ik had het inmiddels zelf ook gezien. Jammer, want volgens mij is Virgin de enige die een beetje fatsoenlijke pre-paid service heeft. Het heeft weinig zin om voor 3 weken per jaar een 2-jaar abonnement af te sluiten.
Even gekeken, zolang je elk jaar de stick gebruikt kun je hem elk jaar weer van $40 voorzien. Of je verkoopt hem hier op het forum, en haalt zo nog wat van de waarde van die stick eruit (voor $40 wil ik hem wel van je kopen :).

Zie op in de Q&A dat er een cap opzit: They will be limiting speeds after 5GB starting on 2/15/11.

FrankS
15-02-11, 10:33
Virgin Mobile heeft Broadband2Go, voor $40 per maand unlimited, maar daar moet je dus nog wel (eenmalig weliswaar) een USB modem bij kopen van $80. Als er goedkopere mobiele oplossingen zijn voor 1 maand unlimited access, dan hoor ik het graag. (Ik bedoel dus niet verplicht bij een Mac zitten of een hotel uitkiezen waar Wifi gratis is...)

corrus
15-02-11, 10:36
Virgin Broadband3Go is op dit moment de goedkoopste...
Werkt best redelijk...(een beetje lange handshake, maar voor de rest is het ok.)

Essie72
29-05-11, 14:44
Echte leek hier met (voor jullie waarschijnlijk) simpele vraag:

Smartphone gaat mee naar Orlando. In de villa hebben we internet en wifi. Ideaal dus, want dan kunnen we sowieso via de smartphone op internet via wifi. Ik zet internet op mijn smartphone uit want dat kost klauwen met geld. Maarrr, wifi is niet altijd gratis volgens mij? Weet inmiddels dat er meerdere plekken zijn waar je gratis wifi kunt gebruiken (Mc, Starbucks etc). Wie kan mij vertellen of dat wifi in de villa óók gratis is of dat je daarvoor moet betalen? Is dat altijd standaard?

Maar om onze blog bij te houden, inclusief foto's wil ik ook de laptop meenemen. Kan ik daarmee dan draadloos op de internetverbinding van de villa? Zijn daar dan weer kosten aan verbonden?

Iemand die een leek hier kort antwoord op wil geven?

[verwijderd]
29-05-11, 14:52
Normaal gesproken is de wifi in de villa of condo gewoon gratis. Voor de toegang is meestal een wachtwoord benodigd die je zal aantreffen in de villa of condo.

Jen876
07-06-11, 12:05
Kom net terug van een vakantie en kwam er achter dat ik wel via wifi mijn mail kan binnen halen op mijn iphone maar niets kon verzenden (server staat geen relaying toe).
Heeft me meer dan een week gekost om er achter te komen dat dit gewoon niet gaat met de accounts die ik had wel via 3g maar dus niet via wifi.](*,)
Heb nu een gmail account aangemaakt en deze verbonden met mijn andere accounts (onsbrabantnet en hetnet) nu werkt het wel,weliswaar via een omweg met gmail maar het werkt.
Kan nu dus via wifi mijn mail binnenhalen en verzenden.
M.A.W controleer eerst even thuis via wifi of je wel , je mail kunt binnenhalen met je smartphone!

Njit
07-06-11, 20:08
Via je eigen Wifi thuis zal het altijd werken omdat je dan op je eigen netwerk zit. Maar zoals je zegt, het aanmaken van een Gmail account is de oplossing (vind ik sowieso een stuk prettiger werken :) )

r.teeuwsen
07-06-11, 20:40
Als WiFi in de Villa zit kun je onbeperkt gebruik maken van internet.
Bij sommige Villa's kun je ook onbeperkt naar het buitenland bellen, bijv. NL of BE ;-)
Kijk goed op de website waar je boekt of je Villa die mogelijkheid heeft, het kan je een hoop geld schelen.....

Succes!
Remco

Jen876
07-06-11, 22:00
Via je eigen Wifi thuis zal het altijd werken omdat je dan op je eigen netwerk zit. Maar zoals je zegt, het aanmaken van een Gmail account is de oplossing (vind ik sowieso een stuk prettiger werken :) )


Via wifi thuis werkte het ook niet kwam ik dus daarna achter.
Dus ik kon wel ontvangen maar niet verzenden.
Met gmail lukt dit dus wel,daarom probeer even thuis via wifi iets te verzenden.
Dit om te voorkomen dat je net als ik 10 dagen lang je mail niet meer kunt versturen,was dus echt balen.

knaapje
07-06-11, 22:26
Daarom werk ik al jaren via smtp2go
Ik had zelfs in Nederland, dat ik mijn mails niet kon verzenden, nu "wereldwijd" geen problemen meer.

Knaapje

Jen876
07-06-11, 22:42
smtp2go ?
Verdere uitleg graag.

Heb het gegoogled maar zie dat het $3,99 per maand kost.
Dan blijf ik het toch maar via gmail doen is toch gratis.

knaapje
08-06-11, 11:29
Je stelt als uitgaande mail server smtp2go.com in in je account, dat is alles.
Iemand had meervoudige abonnementen en was zo vriendelijk mij toegang te geven.
Wat het kost weet ik niet, wel dat het vlekkeloos werkt "overal".

Toen bestond Gmail nog niet, dus misschien is dat nu een goede vervanger.

Knaapje

knaapje
08-06-11, 18:34
Verdere uitleg graag.$1,99 per maand of $ 23,88 per jaar voor 5 e-mailadressen..
Eventueel kan je, als je op vakantie bent en tegen problemen aanloopt, een free trial voor 1 e-mailadres voor 1 week doen.
http://www.smtp2go.com/

Knaapje

Daan
08-06-11, 20:15
Even een "domme" vraag hier, maar de smtp problemen hebben jullie met nederlandse provider e-mail (bv ziggo, upcmail etc)? Want ik ga er vanuit dat je met hotmail gewoon kan mailen. Die heeft ook een smtp die je in kan stellen nl. En dat geldt waarschijnlijk als je een mail applicatie gebruikt, en niet via webmail. Of werkt het via webmail ook niet?

Jen876
08-06-11, 21:15
Ik maak gebruik van accounts bij HetNet en Onsbrabantnet.
Schijnbaar blokeren deze servers iets zodat je geen mail kunt versturen dit geld alleen voor wifi niet voor 3g (die werkt wel goed)
Krijg dus wel mijn mail binnen maar kon niets versturen,maar dat kun je thuis gewoon uitproberen kreeg namelijk thuis ook geen mail verstuurd via wifi.
Nu dus wel via gmail,volgens mij werkt hotmail ook gewoon overal,gewoon proberen voordat je vertrekt.

[verwijderd]
09-06-11, 01:38
Zoals Baluga ook al aangeeft zal je in het buitenland via je webmail moeten werken als je geen internationaal emailadres hebt zoals hotmail/live/gmail.

Zelf heb ik de router thuis zo ingesteld staan dat ik indien de webmail niet mee werkt gewoon thuis kan inloggen op mijn desktop computer en dan verwerk ik de mail op afstand op mijn eigen PC thuis. Deze moet overigens dan wel aan staan. Je hebt er verder geen programma voor nodig aangezien "Verbinding met extern bureaublad" onderdeel is van Windows, staat vaak onder bureau accesoires.

Daan
09-06-11, 07:11
Extern bureaublad ken ik, verwijderd :)

Het was meer de vraag omdat ik niet snap waarom smtp niet werkt. Niet dat ik dat probleem heb. Ik kan mailen via 3G en wifi, met al mn providers. Maar het kan ook zijn omdat ik het allemaal ingesteld heb in smtps. Daarnaast heb ik altijd nog een hotmail en een gmail account als backup.

Naast gmail kan je ook je hotmail account als smtp gebruiken (als je een hotmail account hebt). pop-server = pop3.live.com en de smtp-server is smtp.live.com. Als poort heb ik 587 staan (werd standaard ingevuld).

Wat je ook kan doen (maar wel wat meer werk zal zijn) is vragen in het hotel/condo waar je zit, welke ISP ze hebben, en dan hun smtp instellen. Vaak zijn dat smtp-servers die geen authenticatie nodig hebben.

Sanibel
10-06-11, 15:54
SMTP werkt bij vele providers niet omdat poort 25 waarover het smtp protocol over het algemeen gaat dichtgezet wordt. Dit om te voorkomen dat men spam gaat versturen via de provider waar je op dat moment te gast bent. Gmail kan je wel gebruiken omdat Gmail poort 587 gebruikt en deze staat veelal open. Je moet dat alleen even een gmail account aanmaken zodat je de smtp server kan gebruiken. Op deze (http://mail.google.com/support/bin/answer.py?hl=nl&answer=77662)pagina staat beschreven hoe je dan bv thunderbird kan instellen.

Sjon, Bianca en Romy

Marco Stern
25-06-11, 01:18
Even een korte update over Broadband2Go van Virgin; deze werkte in Zuid Florida (alles onder Orlando) zelfs op de meest achteraf gelegen plekken nog, maar in Noord-Florida heb ik andere ervaringen. Ik krijg op veel plaatsen te weinig bereik om connectie met het internet te kunnen maken. Alleen bij wat grotere plaatsen werkt het. Ik ben daarom al verschillende keren uitgeweken naar een McDonalds, Burger King, StarBucks of een hotel om hun open verbinding te gebruiken.

Jen876
25-06-11, 14:37
Daarom werk ik al jaren via smtp2go
Ik had zelfs in Nederland, dat ik mijn mails niet kon verzenden, nu "wereldwijd" geen problemen meer.

Knaapje


Heb toch maar smtp2go geinstalleerd is nu $1,99 per maand voor 5 mailadressen.
Is toch makkelijker dan dat de mailadressen via gmail doorverzonden worden.
Nog bedankt voor de tip.

AstridV
02-08-11, 11:47
Misschien een domme vraag.
Maar als je WIFI op je smartphone hebt, dan kan je toch gratis mailen en internetten, als er gratis WIFI in het hotel is?

Teleton
02-08-11, 12:13
kan je toch gratis mailen en internetten, als er gratis WIFI in het hotel is? precies, en bij de McDonalds en de TGI Fridays en.....nou ja, overal waar gratis WIFI is.

AstridV
02-08-11, 15:28
Geweldig. :smile:
Dank je wel Teleton.

Njit
02-08-11, 15:44
Smartphone, iPod, iPad etc etc.. kun je allemaal gebruiken met gratis Wifi..

Let er wel op dat de verbinding in het algemeen niet beveiligd is. In theorie kan iemand deze afluisteren.
Als je deze wilt beveiligen kun je een (gratis) VPN gebruiken. Zie hier: http://www.makeuseof.com/tag/2-free-vpn-services-secure-browsing-ios-device/ (voor iOS maar op een Android kan het vast ook)

AstridV
02-08-11, 16:16
Hoi Njit,

Wat is VPN?
Het gaat mij erom dat ik dan kan mailen.
Want volgens mij kan ik geen skype op mijn Nokia krijgen/installeren.

ralfbosz
09-12-11, 19:30
@AstridV;
Virtual Private Network, maar dan moet je wel een VPN-connector hebben waarmee je een verbinding opzet en die kosten ook geld.

Bij het gebruik van mail kijken of je in de config kunt aangeven dat TLS gebruikt wordt, dan is je verbinding gewoon met SSL-encrypted en is meeluisteren een stuk moeilijker (voor de gewone sniffer is er niks te zien).

Ik blijf erbij dat een prepay van AT&T het makkelijkst werkt, voor $25 kun je 500Mb verbruiken en voor nog eens $10 kun je 250 minuten bellen naar vaste nummers in Nederland. Er is ook een oplossing via T-Mobile, maar daar heb ik geen ervaring mee, schijnt $80 per maand te zijn voor onbeperkt internet/bellen (ook richting Nederland), maar dan moet je wel aardig wat bellen om dat tegenover die AT&T oplossing te zetten. Enige voordeel van die bundel is dat SMS richting NL ook 'onbeperkt' is, maar wie gebruikt er nog geen WhatsApp.

En je zou ook voor $15 een 100Mb pack kunnen kopen, dan ben je voor $25 dollar helemaal onder pannen en kunnen onbekenden je ook niet wakker bellen op je Nederlandse 06 :).

Gerard056
21-03-12, 12:57
Is er bij bv. de Mac Donalds in Kissimmee mogelijk ook een gratis wifi verbinding beschikbaar, zoals in veel vestigingen van Europa.
Of zijn er andere optie,s om een kort durende internet verbinding tot stand te brengen ( om bv even foto,s en informatie door te sturen naar de thuisblijvers) in Florida en met name in de omgeving van Kissimmee ?

Gerard.

sonja
21-03-12, 13:08
Ja hoor, bij Mac Donalds en o.a. ook bij Starbucks.

FMB
21-03-12, 13:20
In veel restaurants hebben ze gratis WiFi. Soms moet je even de codes vragen.
Er zijn ook apps voor de iphone, die gratis WiFi spots in de buurt tonen.

Sanibel
21-03-12, 15:25
Ook bij Burger King en Chick Fil A heb je inmiddels gratis Internet.
In de Florida Mall en de Mall at Millenia lopen wij gewoon even binnen in de Apple store om even de mail binnen te halen.

Sjon, Bianca en Romy

stephie
21-03-12, 18:11
Vorig jaar hebben we bij de T-Mobile shop in Bradenton een soort van dongel aangeschaft. In ons appartement bleek toch geen Wifi te zijn en mijn vriend moet tijdens de vakantie de beschikking hebben tot internet i.v.m. zijn eigen bedrijf.

Volgens mij waren de kosten iets van 90 euro in totaal. Tja....
Een gratis wifi-hotspot zoeken is natuurlijk goedkoper :grin:

Goede tip trouwens over die app, gaan we zeker downloaden!

bruggeling
21-03-12, 18:21
Hier een vraagje, wij gaan 4 mei naar orlando, en willen de laptop meenemen, we verblijven in een vak.park, en wel in het homes welcome center. Kunnen we daar de laptop gebruiken??
He zijn Townhomes.
groetjes Yolanda

trails
21-03-12, 18:42
we verblijven in een vak.park, en wel in het homes welcome center.

Correct me if I'm wrong, maar volgens mij is dat Homes Welcome Center gewoon waar je je sleutel moet halen. Dus niet je onderkomen zelf. Heb je geen idee waar jullie townhouse is gevestigd (welke community)?

ietie
21-03-12, 19:46
Home welcome centre is een kantoor, hier meld je je eerst en ontvang je je papieren voor je gehuurde villa.
Je krijgt een grote envelop met een sleutel of sleutel code, het adres en route beschrijving.
Je kunt dus overal in de omgeving terecht komen van davenport, tot clermont ect.
Staat er niks specifiek in jullie reis papieren? misschien iets van disney area of misschien een plaats naam.?

sleepwalker
21-03-12, 19:54
maar om op de eigenlijke vraag terug te komen.
Kunnen we daar de laptop gebruiken?? Ik zie geen redenen waarom je je laptop waar dan ook niet zou kunnen gebruiken. Daar is een laptop voor gemaakt.:idea: Om mee te nemen en op je lap te gebruiken.:-?

Zorg er wel voor dat je een verloopstekker hebt als 'ie leeg is.

En als je ook wilt internetten/skypes/bloggen moet je zorgen voor een internetverbinding. Dit kan een kabel zijn die uit een zogenaamde router komt of een draadloze verbinding met dezelfde routeer via het zogenoemde wifi.

Of jullie vakantiepark/woning wifi of een bedrade aansluiting heeft moet je nakijken. Dat zou in je boekingformulieren moeten staan. Als dat niet het geval is dat kun je "thuis" niet online en moet je elke keer naar de McDonalds, Starbucks\\:D/ of andere eettenst die gratis wifi aanbiedt.

succes!

bruggeling
24-03-12, 19:00
okee,het townhouse is in disneyarea apartements en townhomes ,en er staat niks in de papieren over de internet aansluiting, dan zien we het wel, toch bedankt! groetjes yolanda

Michael66
13-10-12, 16:00
Publix kondigt aan dat er gratis wifi is in al hun winkels. Makkelijk als je boodschappen doet en je lijstje vergeten bent ..... zoals ik gewoonlijk. ;)

zie https://www.facebook.com/photo.php?fbid=425005620881813&set=a.387549954627380.79905.168342453214799&type=1&theater
(facebook)

54

ekkie50
18-02-13, 03:57
Als de community waarin je verblijft een club house heeft is de kans heel groot dat daar gratis wifi aanwezig is. High Grove en West Ridge, bijvoorbeeld.
En wat een wifi dongle betreft (mobile broadband), daar heb je ook een zgn. top-up card voor nodig met een internet saldo. Het hangt van de provider af hoeveel saldo je per kaart kan kopen. Soms begint het al bij slechts 10 dollar. Ga voordat je hieraan begint eerst na of de betreffende provider dekking heeft in jouw gebied.

knaapje
18-02-13, 20:21
Ik heb een USB stick van Virgin. Daar kan je o.a. in de Walmart top up kaarten voor kopen. Werkt goed in de buurt van Orlando en Kissimmee, maar niet al te vlot.

ekkie50
19-02-13, 06:07
Goed om te weten, knaapje. Dat het niet al te vlot gaat had ik ook al eens in een review gelezen, maar het blijft een prettig alternatief. Ik ga naar Palm Key Villages waar sommige (de meeste?) woningen geen wifi hebben dus nu weet ik wel wat ik ga kopen.
Gebruik maken van m'n NL abonnement op m'n smartphone komt totaal niet in aanmerking want de kosten bedragen maar liefst 5 euro per MB en dat gaat dan weer niet van m'n MB bundel af maar van m'n beltegoed. Ik dacht dat het goed was om ook dit even te vermelden voor de lezers.

Marcocmc
04-04-13, 12:11
Ben benieuwd hoe Lindfields bevalt, wij gaan de 15e voor de tweede keer naar Palm Key Village, nu via Homeaway.com geboekt bij een Engelse eigenaar. Inderdaad een leuk park, ons vorige huis had wel Wifi, deze niet. Ik ben dus ook nog aan het puzzelen aangaande data en wifi daar. Geniet er van en ik ben zeker benieuwd hoe het verblijf is daar!

koenkamphuys
05-04-13, 21:32
In dit topic heel veel over wifi bij McDonalds en andere eettenten, winkelcentra, airports. Tip: ook bij bouwmarkt Lowe's - en hun parkeerplaats :-) hebben ze wifi en dat is nog eens razendsnel ook - stukken beter dan bij de Mac in elk geval, zij het gelimiteerd tot 2 uur.

Als je de wifi voor een laptop gebruikt zul je met je internetbrowser eerst naar een pagina worden doorverwezen waar je met de terms and conditions akkoord moet gaan voordat de wifi werkelijk gaat werken; en omdat je meestal met de browser aan de slag gaat wijst dat zich vanzelf.

Maar als je met je smartphone van de wifi wilt genieten moet je dat dus ook! Start dus altijd eerst even je browser en ga akkoord met de voorwaarden. Daarna kun je naar hartelust whatsappen, facebooken en wat je verder nog maar met de internetverbinding van je mobieltje wilt doen.

Michael66
16-11-14, 00:37
Wifi in het vliegtuig is me nog net iets te duur ....

http://s2.postimg.org/l85c605jt/B2_S6_K9w_CYAE_MRp.jpg
Bron: http://www.myfoxtampabay.com/story/27382147/man-gets-1200-bill-for-in-flight-wi-fi4 en http://dailym.ai/1Bz3fnr

cant51
16-11-14, 13:05
Ben benieuwd hoe Lindfields bevalt, wij gaan de 15e voor de tweede keer naar Palm Key Village, nu via Homeaway.com geboekt bij een Engelse eigenaar. Inderdaad een leuk park, ons vorige huis had wel Wifi, deze niet. Ik ben dus ook nog aan het puzzelen aangaande data en wifi daar. Geniet er van en ik ben zeker benieuwd hoe het verblijf is daar!

Hoi Marcocmc,
Wij zijn net 2 dagen terug uit Florida, wij hadden problemen met de Wifi in de condo waar wij waren, ik heb zo'n man die dat dan na 2 dagen zat is :-), is naar Best-buy gegaan en heeft een T-Mobile 4G hotspotZ64 gekocht voor $49,00 en een 3gb data simkaart van $30,00 die een maand geldig is, en daarna op te waarderen is via internet, op al onze app, en telefoons super ontvangst je kan er max 8 app. op aansluiten. is dan wel niet gratis maar wij vonden het super :-). Grtjes Toos.

Zuiril
16-11-14, 15:45
Via T-Mobile een simkaart gehaald (wel in de States!). Internetten , onbeperkt bellen en sms in de States en daarnaast onbeperkt bellen met Nederland zowel vast als mobiel voor 30 dagen. Was er 80 dollar voor kwijt....we hebben er al dankbaar gebruik van gemaakt!.. verder bij onze accommodatie gewoon wifi aanwezig.

Pris32
16-11-14, 17:41
80 dollar vind ik wel meevallen, en dan ook nog eens onbeperkt bellen naar Nederland.
Deze ga ik onthouden, wel handig.

angela67
01-12-14, 10:09
Je kunt ook in Nederland een mobiele hotspot huren. Kost dan 10 euro per dag 500mb en daarna met vertraging. Kun je 5 apparaten op aansluiten. Heb ervaring in Frankrijk en Spanje, werkt prima

Ta2 Gerrit
01-12-14, 15:50
Hoi Marcocmc,
Wij zijn net 2 dagen terug uit Florida, wij hadden problemen met de Wifi in de condo waar wij waren, ik heb zo'n man die dat dan na 2 dagen zat is :-), is naar Best-buy gegaan en heeft een T-Mobile 4G hotspotZ64 gekocht voor $49,00 en een 3gb data simkaart van $30,00 die een maand geldig is, en daarna op te waarderen is via internet, op al onze app, en telefoons super ontvangst je kan er max 8 app. op aansluiten. is dan wel niet gratis maar wij vonden het super :-). Grtjes Toos.

Die hebben wij ook (gekregen, niet gekocht :o) maar dan van Verizon, en dat werkt super. Uit ervaring weten we dat hij prima voldoet in heel de USA want hij is het laatste jaar van hot naar haar het land door gesleept. Opwaarderen is bij Verizon nog vrij primitief (website en app zijn regelmatig in storing) maar via het 0800-nummer wel weer in een minuut geregeld. In de villa is de WiFi overigens uitstekend, we hebben de MiFi dan ook puur voor onderweg, zowel in FL als elders.
Maar als je geen regelmatig US bezoeker bent is een simkaart misschien handiger.

Njit
01-12-14, 16:11
Dekking van t-Mobile is prima zo te zien: http://www.t-mobile.com/coverage.html
Zijn die Mifi's simlcok-vrij of werken ze alleen met een t-Mobile SIM?

Cindy1969
01-12-14, 20:16
Via T-Mobile een simkaart gehaald (wel in de States!). Internetten , onbeperkt bellen en sms in de States en daarnaast onbeperkt bellen met Nederland zowel vast als mobiel voor 30 dagen. Was er 80 dollar voor kwijt....we hebben er al dankbaar gebruik van gemaakt!.. verder bij onze accommodatie gewoon wifi aanwezig.

Waar haal je dat soort kaarten? Bij Walmart of Best Buy, of echt bij een T-Mobile winkel?

PENPE
01-12-14, 21:27
Ik heb vorig jaar bij Walmart een MiFi van Virgin gekocht en er inmiddels al 3 vakanties gebruik van gemaakt. Databundels zijn in verschillende groottes verkrijgbaar maar de bundel van $20 voor 1Gb voldoet ruimschoots voor 1 maand verblijf in Florida.

De laatste keer mn nieuwe tegoed voor mn Virgin-account met creditcard online aangeschaft, ging prima en kon binnen 10 minuten al online :-)

http://www.penpe.nl/penpeintheusa-sept2013/wp-content/uploads/2013/10/07-10-DSCN4854.jpg

cant51
02-12-14, 06:56
Ta2Gerrit, wij verblijven twee tot 3 maal per jaar in de USA met rond reizen nooit grote problemen gehad met internet in de hotels, en in Florida altijd in dezelfde villa waar het internet goed is, maar deze werd dit jaar verbouwd toen wij er waren dus hadden we een ander onderkomen, moet zeggen super condo op het strand in Vero Beach en als je daar dan gratis kan verblijven is die $80,00 een koopje :-) voor internet. Grtjes Toos.

koenkamphuys
02-05-15, 08:44
Ik heb ook zo'n apparaatje als Penpe heeft, en ik kreeg net een mailtje van Virgin Mobile dat de ondersteuning van 4G per november 2015 wordt beëindigd, en alleen nog maar 3G zal worden aangeboden. Dit omdat het 4G netwerk wordt ge-upgradet en de apparaatjes zijn daar niet compatible mee.

Ik verwacht niet dat je er veel van zult merken. In Sebring had ik toch geen 4G, en de bedoelde snelheid van 4G is zodanig dat je je bundel in een paar seconden (!) op kunt maken. Ofwel: bij normaal gebruik trek je toch maar heel beperkt profijt van het 4G netwerk. Mijn apparaatje liep nog wel eens vast bij omschakelen van 4G naar 3G. Dat is dan mooi verleden tijd.

EddieG
07-01-17, 15:45
Hallo allemaal,

Over een paar maanden ga ik met mijn vrouw en dochtertje weer naar Florida. Omdat we deze keer grote stukken willen gaan rijden, ben ik van plan om een MiFi router aan te schaffen. Handig om mijn dochter mee zoet te houden tijdens de ritten (is op dit moment zo goed als vastgeplakt aan haar iPad).

Nou ben ik benieuwd of leden recent zo'n ding hebben gekocht? Welke ze hebben gekocht? En misschien nog wel het belangrijkste: wat zijn de ervaringen?

Ik hoor het graag van jullie.

Groet,
Eddie

hannie
07-01-17, 16:25
Ik heb een Huawei E 5573 gekocht. Een pre paid simkaart met 12 GB heb ik voor ongeveer 22 GBP gekocht bij: http://www.three.co.uk
Vorige maand hebben we de mifi voor het eerst gebruikt in New York. Ik de hotelkamer werkte het matig. De enen keer deed hij het goed en de andere keer een stuk minder.
We waren daar natuurlijk bijna hele dagen op stap en buiten deed de mifi het heel goed. Als we de mifi overdag niet nodig hadden zetten we hem wel uit om de batterij te sparen.
Als je de mifi aan laat staan is de batterij na een halve dag leeg.

EddieG
07-01-17, 22:08
Bedankt Hannie! Die Huawei had ik zelf ook al in gedachte. Twijfel alleen of ik zo'n simkaart online moet bestellen of dat ik hem daar ergens koop?

hannie
08-01-17, 08:24
Denk dat online kopen een stuk goedkoper is.
Op het Alles Amerika forum is er een uitgebreid topic hierover.

EddieG
08-01-17, 09:08
Oh dan ga ik daar ook even kijken, nogmaals thanks!

mblokland
08-01-17, 15:37
Ik heb een Huawei E 5573 gekocht. Een pre paid simkaart met 12 GB heb ik voor ongeveer 22 GBP gekocht bij: http://www.three.co.uk
Vorige maand hebben we de mifi voor het eerst gebruikt in New York. Ik de hotelkamer werkte het matig. De enen keer deed hij het goed en de andere keer een stuk minder.
We waren daar natuurlijk bijna hele dagen op stap en buiten deed de mifi het heel goed. Als we de mifi overdag niet nodig hadden zetten we hem wel uit om de batterij te sparen.
Als je de mifi aan laat staan is de batterij na een halve dag leeg.

dit zijn toch simkaarten met data voor gebruik in de UK?

hannie
08-01-17, 19:14
Nee, doet het ook in Amerika.
Ik heb deze gekocht: http://www.ebay.co.uk/itm/371598351562 (tik rechts onder op skip these deals)

stephie
16-03-19, 22:46
Wat zijn jullie meest recente ervaringen? Ik wil dit jaar gebruik maken van een simkaart en hotspot. Er zijn diverse mogelijkheden. Ik kan dus hier al een simkaart en mifi apparaat kopen. Maar dit kan ook bij Walmart zag ik. Wat is handig?
(ik wil geen andere simkaart in mijn telefoon)

Fleurida
17-03-19, 15:23
Hallo Stephie, wij hebben een mifi van T-mobile en het ding werkt super.
Overal bereik alleen Alaska was een beetje lastig.
We hebben een account bij T-mobile aangemaakt en met een kraskaart zet je daar dan tegoed op.
Dat blijft geldig en je kunt naar behoeven tegoed op je mifi zetten.
Als je er even niet uitkomt is de klantenservice via Messenger super.
Je kunt deze kopen in de winkel met $ 25,00 starttegoed en ze maken hem dan ook gebruiksklaar voor je.

https://www.t-mobile.com/internet-device/alcatel-linkzone-4g-lte-mobile-hotspot

stephie
17-03-19, 18:43
Thanks, het lijkt mij de meest handige oplossing. Wij gaan een kleine rondreis maken van Houston naar Bradenton en ik vind het een fijn idee om dan internet te hebben onderweg. Normaal gesproken verblijven we ruim twee weken op dezelfde plek en dan hebben we gewoon sowieso internet in ons appartement.

Fleurida
17-03-19, 19:19
Internet onderweg vinden wij ook erg handig.
Ik zag dat je zelfs een afspraak kunt maken bij een T-mobile winkel en kunt zien of ze de mifi op voorraad hebben.
Dan weet je zeker dat je terecht kunt aan het begin van je vakantie.

stephie
17-03-19, 20:12
Bedoel je trouwens dat we de mifi hier in NL kunnen aanschaffen of in Amerika?

Fleurida
17-03-19, 21:48
In Amerika, dan kun je online even kijken waar in Houston een T-mobile winkel zit die handig is voor jullie.
En dan kijken of ze de mifi op voorraad hebben en een afspraak maken.
Voor zover ik kon zien kan dat 14 dagen van tevoren.
Dan kun je de afspraak maken vanuit Nederland en weet je zeker dat de mifi klaar ligt voor jullie en kun je hem direct laten activeren.

stephie
17-03-19, 22:42
Ja goed idee! Ga het ook nog eens allemaal lezen. Bedankt voor het meedenken.

ietie
14-08-22, 09:36
Wie heeft er recent een mifi gekocht in nederland en wat zijn jullie ervaringen in usa met de mifi ? Welke provider gebruiken jullie ?