PDA

Bekijk Volledige Versie : John Pennekamp State Park



Stephanie
14-04-05, 21:26
Hoe "interessant" is John Pennekamp eigenlijk?
Als je op Key West een glassbottom boat tour doet ipv John Pennekamp te bezoeken, mis je dan veel?
Ik heb het idee dat het koraalrif mooier is bij key largo, maar dat is maar een veronderstelling ;)
Wie weet raad?

Link: http://www.pennekamppark.com/

knaapje
15-04-05, 08:54
Ik heb in de loop der jaren alle twee gedaan.
Zelf vond ik JP mooier en er is ook een park bij, in KW vertrek je van de kade.
Misschien denken anderen er echter anders over.

Goede reis
Knaapje

clafra92
15-04-05, 09:26
Ik heb het ook allebei gedaan, ook ik vond Pennekamp leuker. Wij gingen bovendien met de boot naar het reef om daar te snorkelen. Vond ik heel apart om midden in de oceaan met niets dan zee om je heen door 1 meter diep water te snorkelen.

petra
15-04-05, 09:29
Jullie maken me erg nieuwsgierig, ik zet het op het 'to do' lijstje. Wij zijn van plan om 1 of 2 dagen naar Key West te gaan, vanaf Hawks Cay, dus goed te doen lijkt me.

Stephanie
15-04-05, 20:05
Vond ik heel apart om midden in de oceaan met niets dan zee om je heen door 1 meter diep water te snorkelen.
Dat lijkt me echt heel gaaf, maar ... ik vind het eng :oops:
Je weet maar nooit dat die ene haai nu net op dat moment op die plaats is en het nu net op mij gemunt heeft :wink:
Dus ik hou het toch maar bij de glassbottom boat denk ik, tenzij iemand me op andere (betere?) gedachten kan brengen?

Eric
15-04-05, 21:25
Gewoon doen dat snorkelen. Je krijgt er spijt van als je niet gaat, of je nu bij JP gaat of vanaf Key West met een catamaran.
Het water is zo helder en ondiep dat ze haaien al op een mijl afstand kunnen zien.
Succes, Eric

Daniel
16-04-05, 20:37
Volgens mij hoef je niet bang te zijn voor haaien... Het is ook niet zo dat als een haai je ziet hij je meteen opeet. Incidenten met haaien ontstaan voornamelijk doordat haaien mensen (en dan vooral golfsurfers) voor een zeehond of ander smakelijk hapje aanzien. Jaahaa... je leert nog eens wat tijdens Shark Week op Discovery :D

Je kan echt met een gerust hart gaan snorkelen in John Pennekamp Park; ik heb het ook gedaan en ben ook niet opgevroten! Wat je er wel aan overhoudt is een geweldige ervaring en een heerlijk dagje op het water!

Maartje
16-04-05, 22:20
Ja mijn kinderen hadden op Klokhuis (of zo) ook nog iets daarover geleerd: je moet als je een haai ziet jezelf helemaal onder water laten zakken, zodat de haai ziet dat je geen lekker zeehondje bent maar een vies mens. Theorie klinkt geweldig hoor, maar of ik zulk soort koelbloedige beslissingen in de praktijk ook zou nemen vraag ik me ernstig af! :roll:

Bai,

Maartje

Daniel
16-04-05, 22:54
Zo zou schreeuwen onder water ook haaien afschrikken, net als een stomp op de neus. Klinkt aannemelijk, maar ik heb het nog nooit geprobeerd. Mocht het ooit zo ver komen, dan laat ik wel even weten of het werkt! :mrgreen:

Eric
17-04-05, 01:27
Volgens mij zijn die haaien banger voor ons, dan wij voor de haaien.
Maar om je gerust te stellen: Ja, er staat continu iemand op de uitkijk, niet zozeer voor de haaien, maar voor als er een van de snorkelaars (is dit goed Nederlands?) in moeilijkheden komt.
Snorkel ze, Eric

Harm
17-04-05, 17:51
Hallo
Of je nou bij John Pennekamp, Key Largo of Key West gaat snorkelen
maakt niet uit. Zeker als het je eerste keer is. Het onderwater kunnen
zien is al een hele belevenis. De plaatsen waar gesnorkeld word is
mede afhankelijk van het weer. Als je geluk hebt zul je haaien
kunnen zien. De meeste soorten eten nl geen mensen en zijn dus
niet gevaarlijk. Het advies is Ga rustig snorkelen je kan er net zo
aan verslaaft raken als aan het gaan naar Florida (Amerika).

Harm

Stephanie
17-04-05, 19:34
nog een vraagje: staan ze eigenlijk toe dat je oordopjes gebruikt, of laten ze je dan niet snorkelen? Als je aan de oppervlakte blijft is het niet zo 'n probleem lijkt me ...

Harm
17-04-05, 20:20
Hallo
Ik gebruik al jaren op maat gemaakte oordopjes tijdens het zwemmen en
snorkelen. Dit vanwege een probleem met een van de oren. ( ik kan er
niet zo goed meer mee luisteren). Dat is dus geen probleem. Wel als je
wilt gaan duiken. Met oor problemen is het onmogelijk om te duiken. De
oordopjes zouden dan door de druk verder je oor in geperst worden.

Harm

sleepwalker
25-04-05, 14:19
Snorkelen met oordoppen is goed mogelijk. Je moet dan alleen oppassen dat je niet te diep onder water gaat. Als ik ga snorkelen dan kom ik met een flinke hap lucht tot 15 meter diep. (mijn broer haalt zelfs de 25 meter, maar die is gek) Als je dan oordoppen in hebt kun je ze later uit je middenoor laten peuteren. Daarnaast kun je niet klaren. (druk in je oren gelijk maken aan de buitendruk) waardoor je kans hebt op trommelvliesperforaties en meer ellende.
kijk op:
http://www.seamasters.be/artikel/valsalva.htm

Je kunt dus wel snorkelen zolang je aan de oppervlakte blijft. Op een 1 meter diep gelegen rif kun je dus mooi snorkelen.

pedicure
17-02-06, 15:24
Hoi,

Ik vond het ook eng om te snorkelen, ik vind het niks die vissen die rond je zwemmen, maar toch gedaan om geen spelbreker te zijn, en het was bijna het mooiste en indrukwekkenste van de hele vakantie. Je vaart met zo'n catamaran een heel eind de Atlantische Oceaan op en dan ga je in het water, wat net zo warm is als aan de kant, en heel ondiep je zwemt bijna met je knieen over het rif en de vissen zwemmen heel relaxed om je heen, het is zo onwerkelijk, heel heel erg mooi. Moet je echt gaan doen.
Wij hebben de sunset snorkling gedaan met "champagne", die was niet echt, maar het was wel super gezellig. :D

A3
17-02-06, 16:17
Wij hebben inmiddels ook twee keer gesnorkeld bij John Pennecamo, 1 x in 1991 en 1 x in 2004. De eerste keer was het veel mooier.

Vlak langs de oostkust blijken ook een paar prima snorkelplekken te zijn, vooral voor beginners. Deze liggen direct aan het strand, op loop/zwembare afstand in elk geval.

Links:

http://www.funandsun.com/1tocf/reef/bathtub.html
http://www.bfsng.com/snorkel/BathtubReef.htm
http://www.ci.boca-raton.fl.us/parks/redreef.cfm
http://www.southflorida.com/attractions/19469,0,2028871.venue

Wij gaan ze in de zomer proberen, dus dan laat ik nog wel weten hoe het was.

Overigens is het ook super zoetwater snorkelen in Florida. De vele bronnen (Kelly Park!!)leveren prachtige herinneringen en plaatjes op. Zie ook ons reisverslag (link onderaan de pagina: kijk bij 27 en 31 augustus 2004).

MVG

A3

Golf
13-07-06, 14:47
Wij zijn ook bij John Pennekamp geweest. Prima geregeld daar!

Ben zelf niet zo'n snorkelfan, en heb ook wel eens mooiere koraalriffen gezien dan daar, maar het was toch wel indrukwekkend.

Toppertjes: bullshark gezien en een barracuda! 8)

Michael66
01-04-07, 15:35
Even omhoog "Kicken", want ik heb een leuke site met snokelfilmpjes gevonden over dit park. Zet wel je speakers aan, dan wordt je helemaal blij van het carribisch soundje ....8-)

Klik (http://www.realcities.com/multimedia/miami/news/archive/pennekamp/)

mac
01-04-07, 19:15
Ik heb 1x de glas bottom boot gedaan en 1x gesnorkeld vanuit de Keys. De boottoer is wwel leuk maar het snorkelen was super. :grin: Je wordt naar 3 verschillende locaties midden op zee gevaren en dan snorkel je dus midden op de zee. Geweldig om te doen . Heel veel vissen gezien en koraal. Ook een flinke verpleegsterhaai tegengekomen. Ben me toen rot geschrokken en teruggezwommen naar de boot. Er werd mij verteld dat deze haaien mensen niets doen en juist van de mensen schrikken en wegzwemmen.
Tip; neem een wegwerponderwatercamera mee, worden hele fraaie foto's.8) En pas je verbrandt heel snel.

ess
09-01-08, 14:31
Hallo,
We willen graag snorkelen en op glas bodem boot voor de heren deze willen niet snorkelen....watjes. (bang dat ze een haai tegen komen)
Waar kunnen we dat beter doen Jonh Pennecamp Coral Reef SP of Biscayne?
Groetjes ess

Corry
09-01-08, 14:53
IK ben zo'n (vrouwelijk) watje en heb gesnorkeld bij John Pennecamp. Ik vond het SUPER. Heb geen ervaring met de andere maar deze was uitstekend. Baracuda's gezien en een grote rog en allemaal andere mooie visjes.

Ik eet graag vis maar ben niet zo van zwemmen met...............:smile:

ess
10-01-08, 12:55
Ik denk dat het inderdaad John Pennecamp Reef State park gaat worden.
Jij hebt daar wel egsnorkeld toch?? ondanks dat je het eng vond?
Mijn oom gaat zeker niet!! en mijn vriend krijg ik ook niet zo ver denk ik.
Groetjes ess

Corry
10-01-08, 15:11
Nou het snorkelen is niet eng hoor. Ik heb wat moeite om niet te verdrinken omdat ik alsmaar met die stok onder water ga en dan loopt je stokje vol met alle gevolgen van dien. Maar ik vond het prachtig hoor. Zeker de moeite waard.

Renske1978
10-01-08, 19:45
Wij zijn wezen snorkelen op het Pennekamp Reef dat was echt heel erg mooi, toen wij waren stond er wel erg veel wind, nadeel dat het wat zwaar was naar het rif zelf toe te zwemmen voordeel was weer dat wij de enige boot daar waren waardoor het lekker rustig was.

Haaien heb ik zelf niet gezien maar er was wel een vrouw die riep dat ze een haai had gezien en dat vond ik dus best een enge gedachte maar omdat niemand in paniek raakte en gewoon door ging met snorkelen wilde ik niet de spelbreker door wel in paniek te raken.

Bij onze tweede stop zwom Michel alvast wat vooruit en toen ik net met mijn hoofd omlaag ging zag ik precies op tijd om te stoppen een enorme kwal, bah dus. Verder mooie vissen gezien en heel veel mooi koraal.

Biscane ben ik zelf niet geweest daar kan ik niets over vertellen....maar als je tijd en geld hebt zou ik je toch willen aanraden om the dry tortugas eens te gaan bekijken.

zzziggyman
22-01-08, 13:39
Als het hard waait wordt het afgeraden om te gaan snorkelen...

reneefrankrijk
22-01-08, 21:34
Ik ben gewoon bang voor alle vissen dus snorkelen doe ik niet. Maar wij zijn daar met de glass bottom boat geweest en mensen waren toen aan het snorkelen, terwijl wij tegelijkertijd door de glass bottom een haai zagen zwemmen, brrrrr. Eng hoor.

Petra/VS
22-01-08, 21:44
Wij hopen in maart te gaan duiken/snorkelen bij John Pennekamp SP. Dat schijnt een van de mooiste bestemmingen te zijn. Een haai tegenkomen is zo ongewoon en dan nog, die zijn meestal banger voor jou, dan jij voor hen. Wij snorkelen al jaren in het Caribisch gebied en een slapende zusterhaai is de enige, die ik ooit heb gezien.

snpatty
26-03-08, 14:47
Een paar jaar geleden zijn we ook naar Pennecamp geweest en ik als watje :oops: op het strand toegekeken....mijn man zei toen dat het echt de moeite was dus als we dit jaar teruggaan zal ik mijn angst es overwinnen en het zelf gaan beoordelen :sun:

beekenka
02-04-08, 00:35
Ook ik ben daar geweest, samen met echtgenoot. Ik heb wel in Thailand gesnorkeld, maar John Pennekamp is echt mooi. Nadeel was wel, dat ik terugzwemmend naar de boot mijn maag moest legen. Wellicht te koud of te veel zout water naar binnen gekregen. Het was in oktober, meen ik.
Snorkelspullen: Je kan daar alles huren, inclusief snorkelbril met "glazen" op sterkte! Door die ervaring met zo'n snorkelbril heeft mijn man in Nederland eentje op zijn maat laten maken. Er ging een wereld voor hem open!
Neem een camera mee, die tegen water kan, Olympus heeft een vrij goede digitale.
Veel plezier, Anja

gijs1985
11-04-08, 20:26
Het snorkelen lijkt mij ook geweldig!! Is het nodig om te reserveren? Zo ja, kan dat de dag van te voren of kan ik het beter vanuit Nederland doen?

Harm
12-04-08, 15:30
Het snorkelen hoef je niet te reserveren vanuit Nederland, er zijn ter plaatse veel aanbieders van snorkel trips. Als je een dag van te voren door Key West wandelt kun je op elke hoek een trip reserveren.
Harm

rrrick
05-05-08, 13:41
Hartstikke leuk! We hebben 1 mei jl. de snorkeltrip gedaan, ons verslag kun je hier (http://menaldaflorida.wordpress.com/2008/05/03/1-mei-dag-6-john-pennekamp-reef/) lezen.

ponte007
16-05-08, 15:33
Wij hebben in oktober 2007 ook een bezoekje gebracht aan John Pennekamp.
Wij konden niet snorkelen vanwege het "slechte" weer. Het had namelijk geregend en onderwater was het daardoor erg onrustig. Ook de glassbotom boten gingen daardoor niet. Balen dus.

Namens ons ook heel veel plezier,
Nancie

hazelnootje
20-05-08, 14:16
Gezien alle reacties denk ik dat het voor ons ook Pennekamp wordt om te gaan snorkelen. Enne, die haaien hoef je niet bang voor te zijn want de meeste soorten zijn absoluut niet gevaarlijk voor mensen. Overdag zijn ze ook erg slaperig. en als je er een ziet niet gaan spartelen want dan lijk je op een gewonde zeehond :razz:

ilzze
12-06-11, 19:12
Zie je nou veel in zo'n glazen bodem boot? ik heb ooit op zo'n boot gezeten maar toen zag je daar niet veel door en ik werd er behoorlijk misselijk van omdat het zo schommelde en nogal een benauwd hokje was. Het lijkt me leuker om te snorkelen maar dat heb ik nog nooit gedaan en ik lees hier nogal veel over kwallen. Ik vind het nog wel lastig om te plannen wat je op een dag kunt doen, hoeveel tijd moet je reserveren om te snorkelen en hoeveel voor zo'n boot? En gaat dat dan de hele dag door of moet je er vroeg bij zijn?

JvdL
12-06-11, 20:30
Wij vonden het wel leuk je ziet genoeg en je wordt niet misselijk ( daar heb ik ook last van)

trails
13-06-11, 22:22
De glass botom boat vonden wij en onze kinderen (toen 3 en 6) erg leuk.

Tinkerbell
14-06-11, 10:57
@ Ilzze.
Voor mij was het in ieder geval zonde van het geld. Mijn man en ik vonden beiden dat wat je zag gewoon een grauwe massa was maar dat zal wel aan ons gelegen hebben.
De enige kleur die we gezien hebben was een blauwe vissoort.

Al ruim voor de aankomst in het koraalgebied was het binnen op twee personen na helemaal leeg.
Het bovendek daarentegen was net een ziekenhuis. ;) (ondergeteken zat daar ook)

Een van de bemanningsleden was net zuster Ursula,sprak bemoedigende woorden en deelde pepermuntjes uit. :mrgreen:

fransje
14-06-11, 12:21
Tinkerbell, wat jammer dat het niet goed bevallen is.
Zo zie je maar weer hoe verschillend mensen iets ervaren: wij vonden het helemaal geweldig, en doen tour altijd als we naar Key west gaan. Inmiddels nu 4 keer gedaan, over drie maanden de vijfde keer, en hadden altijd heel goed zicht en kalm weer zonder "zeezieken" aan boord.
Maar, afkloppen, we gaan voor het eerst in het najaar, dat kan schelen.

We hebben 1 keer zo'n tour vanaf Key West gedaan, en die vonden we wel heel erg tegenvallen; geen zicht en al helemaal geen interessante vissen:cry:.
Dus voor ons wel John Pennenkamp;)

Tinkerbell
14-06-11, 12:51
@ Fransje.
Ach niet goed bevallen is weer te sterk uitgedrukt. Het was een ervaring en een les geleerd.

Trouwens de "zuster" op het bovendek was erg lief en dat maakte weer heel veel goed. ;)

ilzze
14-06-11, 18:22
ik denk dat ik maar wat lucht en zeeziekte pilletjes ga inslaan :-)

baluga
26-06-11, 20:23
Vorig jaar heb ik voor de eerste keer gesnorkeld in Discovery Cove. Wat een ervaring, zo mooi. Nu heb ik de smaak te pakken en gaan we dit jaar snorkelen in John Pennekamp State Park. Ben benieuwd en hopelijk blijft Jaws op veilige afstand.;)

e-line
27-11-11, 13:46
Wij slapen 1 nacht op key largo, na key west en we zouden daar ook graag gaan snorkelen. Nu vroeg ik me af of ik de snorkel trip van 12.15 haal als ik s'ochtens vanuit key west moet komen..? Ik geloof dat ik ergens gelezen heb dat de rit langer duurt dan bv google maps beweert..

trails
27-11-11, 15:31
@ e-line: wij hebben de rit van Key West naar Key Largo ook gemaakt. We vertrokken op tijd en zijn nog een uurtje op Bahia Honda geweest. Om 12:00 uur waren we weer in ons hotel op Key Largo. Valt me trouwens net in, we hebben toen op een brug ook nog een tijdje stil gestaan waarbij we uit de auto zijn gegaan.
Dus, als je vroeg vertrekt en je stopt niet onderweg, dan kun je het in principe wel halen, behalve als je al een uur van te voren daar moet zijn, dan wordt het misschien wel krappie an.

e-line
28-11-11, 01:09
bedankt! ja.. we kunnen ook kiezen voor de sunset trip, hoeven we minder te haasten.. of te stressen of we t wel halen. de keys bezoeken matched niet helemaal met t woord stess geloof ik! iemand ervaring met zo'n sunset snorkel trip? is het dan wel nog licht genoeg om te snorkelen?

trails
28-11-11, 09:05
Overigens, een uurtje Bahia Honda S.P. is zéér de moeite waard hoor, dus als je toch gaat voor een latere tour, neem die dan nog even mee.

DJesse
05-04-12, 17:41
Hoi allemaal,

Ik weet er zijn meerdere topics over dit onderwerp, maar omdat dat redelijk oude zijn, heb ik daar niet heel veel aan om mn eigen vraag daar te stellen ;)

Ik wil gaan snorkelen op de keys en zeer waarschijnlijk Key Largo.

Nou las ik veel dingen over John Pennekamp Coral Reef.
Dat lijkt mij erg leuk om daar naar toe te gaan. nou had ik dus de vraag, vooral aan mensen die daar zijn geweest, of het rif waar je naartoe gaat mooi is? wat ik vooral wil zien zijn de onderwaterdieren en koraal. onder de waterdieren bedoel ik: Barracuda's, schildpadden, roggen, andere soorten vissen en haaien. (ik hoorde zelfs dat er ooit een manta is gezien?). vooral haaien, barracuda's, roggen en schildpadden zou ik toch echt wel perse willen zien. nou is mijn vraag dus, of die dieren daar zitten. het lijkt me prachtig om die dieren in het echt van dichtbij te zien. (haaien natuurlijk de ongevaarlijke zoals verpleegsterhaaien). want ik ben een echte (onderwater)dierenfanaat.

Ook zou het leuk zijn als er wat prachtige koralen waren en niet alleen zand, zand en nog eens zand op de bodem. op de foto's laten ze dat niet zien maar sommigen filmpjes op youtube wel....

Sorry dat ik zo kieskeurig en misschien wel verwend overkom, maar ik wil mijn kans gewoon niet verspillen om die dieren en koralen te zien ;)


Jesse.

Harm
05-04-12, 18:44
Het snorkelen en duiken door toeristen gebeurt altijd op vaste plaatsen wij hebben al op diverse plaatsen te weten pennekamp key west en fort jefferson gesnorkeld. Deze plaatsen zijn overduidelijk door de toerist al afgegraast en de filmpjes tonen voor het grootste deel de waarheid.
http://www.usa4every1.nl/usa/index.php/amerika-2001-pictures-3/2002-dag-4
Verder dan het zien van een barracuda en een schilpad zijn wij ook niet gekomen. Dit jaar gaan wij wel weer snorkelen op key West maar daarnaast brengen wij in Orlando ook een bezoek aan discovery cove. Hier kun je de hele dag tussen de vissen etc verblijven.

DJesse
05-04-12, 22:48
@Harm;
Is het wel mooi bij Pennekamp onder water? ik bedoel of er nog een beetje mooi koraal is enz?

Er zijn wel meerdere topics maar wil toch even antwoord op mijn vraag.

Ben van plan te snorkelen én te varen op een glassbottom boat. Ik ben van plan bij John Pennekamp state park te gaan omdat ik daar veel over heb gehoord. Mensen met ervaring met dat park: hoe vonden jullie het? is het een mooi rif qua koraal, was er veel fauna (onderwaterdieren) etc. ? En is er een redelijke kans om een rog of haai tijdens het snorkelen tegen te komen?

Zou het heel fijn vinden om jullie ervaring met dit park te delen met mij :lol:

Jesse.

mhendriks
15-05-12, 15:48
Wij zijn net terug en hebben op Pennekamp gesnorkeld. Prachtig prachtig prachtig!! Zoveel soorten vissen en zoveel kleuren!!! En ook heel mooi koraal! Aanrader, zonder meer. Ik heb ook gefilmd en kan evt een filmpje online zetten.

mvanbeem
15-05-12, 16:18
Hoi leuk om te horen, maar moet je reserveren van te voren of kan je gewoon aan komen waaien.

wij gaan wel in july

Sanibel
16-05-12, 10:07
Wij hebben er nu drie keer gesnorkeld in july met de reefroamer.
Reservering hebben wij steeds een dag van te voren gemaakt, en geen problemen hiermee ondervonden.

Sjon, Bianca en Romy

DJesse
18-05-12, 14:55
Wij zijn net terug en hebben op Pennekamp gesnorkeld. Prachtig prachtig prachtig!! Zoveel soorten vissen en zoveel kleuren!!! En ook heel mooi koraal! Aanrader, zonder meer. Ik heb ook gefilmd en kan evt een filmpje online zetten.

Nou ben erg benieuwd naar dat filmpje, wij hebben namelijk ook besloten om bij Pennekamp te gaan snorkelen dus zou het erg leuk zijn als je het filmpje online zet ;)

romyonline
16-09-12, 17:20
Hoelang duurt de snorkel-trip (Inclusief de tocht ernaar toe)? En ga je dan naar verschillende plekken of blijf je op 1 plek?

rogzwanenburg
16-09-12, 18:52
Wij hebben in augustus de 2,5 uur tocht gedaan.
Dat is een half uur varen naar rif op zee, daar dan 1,5 uur snorkelen en dan weer een half uur varen terug.
Er is ook een langere tocht van 4,5 uur met ik dacht wel 2 locaties.
Wij vonden de 2,5 uur trip voldoende, hou er rekening mee dat het diep is waar je gaat snorkelen.
Je kunt nergens even staan, je kan wel eerder naar de boot terug om even uit te blazen.
Dochter van 17 is wel bijna de volledige tijd in het water gebleven maar vond het ook voldoende.

romyonline
16-09-12, 19:21
Thanks voor de snelle reactie :-) Ja, dat is inderdaad wel handig om rekening mee te houden.

Michael66
01-06-13, 11:41
Wie is hier het afgelopen jaar geweest?

Is het nog steeds mooi en de moeite waard?

http://img194.imageshack.us/img194/714/62590101516962870818332.jpg

moniquekruiningen
01-06-13, 22:10
Ik ben ook aan t kijken om hier te gaan snorkelen.. Tijd kan een issue worden.. We rijden op 8 juli 's ochtends vanuit Miami South Beach naar Key West, waar we een nachtje blijven slapen, om de volgende dag na, de jetski tour om het eiland smiddags weer terug te gaan naar onze studio aan de Ocean Drive.. Vraag is dus eigenlijk hebben we de 8e genoeg tijd om bij John Penn te snorkelen.

rogzwanenburg
03-06-13, 10:06
Het lig er denk aan hoe laat je van Key West vertrekt! Hou rekening met een rit van zeker 2 uur voordat je voorbij JohnPennekamp komt.
Boten varen wel de gehele dag door, maar als je daar ter plekke reserveert dan moet je vaak toch even wachten voordat je op de boot kan. Wij hebben ook daar ter plekke gereserveerd omdat we ook even wilden kijken hoe het weer die dag was!
Met zon is het toch wel het gaafste om zo'n snorkeltoer te gaan doen!
We hebben toen een uur moeten wachten voordat we mee konden.
Op zich is dat ook geen straf hoor want de natuur is er prachtig en ook voldoende gelegenheid om wat te eten, toiletten en zelfs douchegelegenheid!
Wil je daar toch even de ruimte voor uit trekken dan zou ik toch zeker zorgen om rond het middaguur richting Key Largo te gaan rijden!

moniquekruiningen
03-06-13, 10:41
Dank voor de tip!!

Als het ff kan wil ik om een uur of 8 aanrijden... Ik kan de dag van te voren natuurlijk ff reserveren voor een uur 11..
We hebben er zo'n zin in... in onze vakantie over 27 dagen joehoeeeee

rogzwanenburg
04-06-13, 16:46
nou dan hebben jullie ruimschoots de tijd om daar te gaan snorkelen.
heel veel plezier toegewenst!

travelbug
05-06-13, 17:41
Is dit Pennekamp State Park ook een bezoekje waard als je niet gaat snorkelen? Of toch maar niet doen dan?

Lannie
05-06-13, 18:34
Wij zijn hier vorig jaar zomer geweest. In het park is een strandje, ik meen ook een restaurant, maar dat weet ik niet meer zeker. Je kunt direct vanaf dit strandje het water in gaan en snorkelen. Er liggen op de bodem veel verschillende objecten en er zwemmen veel vissen. Waterschoentjes vanwege de rotsen zijn wel aan te raden. Wij vonden het absoluut de moeite waard en dit staat voor aankomende zomer weer op het programma.

moniquekruiningen
05-06-13, 18:40
Ik kan het je na 8 juli laten weten.. Dan gaan wij er naar toe.. Ik heb gereserveerd voor t snorkelen, maar omdat we er sowieso meer dan uur van te voren moeten zijn om onze tickets, te betalen en op te halen, zullen we er vast wel even wat rondsnuffelen.. Maar mss is 8 juli te laat?

travelbug
05-06-13, 20:01
Wij zijn er op 3/4 juli. Dus idd... ietsje te laat. ;)

rogzwanenburg
05-06-13, 22:23
Onze ervaring begin aug. 2012 was dat het vanaf het strandje toch wel erg troebel was.
Het is niet te vergelijken met het heldere water waar je met de boot naar toe gaat.
Wel ontdekten we een hele grote groene leguaan tussen de bosjes!
Als het niet te warm is dan kan je je eigen daar best wel even vermaken.
Je moet wel als je het park in gaat entree betalen, vlgs ons rond de 7 $ p.p

Maarten-Annique
06-06-13, 06:44
Wij zijn er vorige maand geweest en hebben ons er goed vermaakt.
Het snorkelen was leuk, maar iets minder dan verwacht. Maar dat kan misschien ook een kwestie van geluk zijn als je meer ziet.
Wel de moeite om er een stop te maken. We hebben er ook op ons gemak zitten lunchen onder de palmbomen.

TimSchuts
20-06-13, 15:30
Heb ongeveer 1,5 week geleden daar gesnorkeld. Op het park met de boot mee, 5 miles de zee op.
Als onervaren snorkelaar was het zeker de moeite waard. het koraal was mooi, diverse vissoorten gezien (kleurrijke vissen, roggen, barracudda's etc.)

Leuke ervaring dus.

moniquekruiningen
21-06-13, 05:34
Leuk om te lezen... We can hardly wait....

Its
12-10-13, 10:42
Ik kan het je na 8 juli laten weten.. Dan gaan wij er naar toe.. Ik heb gereserveerd voor t snorkelen, maar omdat we er sowieso meer dan uur van te voren moeten zijn om onze tickets, te betalen en op te halen, zullen we er vast wel even wat rondsnuffelen.. Maar mss is 8 juli te laat?

Is het nodig om te reserveren? Maar wellicht wel slim. Wat als het slecht weer is en je gaat niet meer, heb je dan toch een betalingsverplichting?

belg
17-08-15, 17:48
weet er iemand of er in john pennekamp of ergens in de buurt vanaf de kant kan gedoken worden.
ik vraag dit omdat mijn vrouw niet mee duikt en aan de kant wil blijven.

dank u

sunnyrojo
17-08-15, 23:18
Niet vanaf de kant, bij John Pennekamp varen ze naar een goede locatie om te snorkelen, bij de uitgebreidere tour gaan ze naar verschillende locaties.

belg
18-08-15, 19:25
ok bedankt

Gunther84
02-09-15, 11:31
wij gaan zondag naar het john pennekamp state park voor een deluxe snorkling tour. Iemand hier al ervaring mee?

Digitalman
02-09-15, 12:08
Ik weet niet of het deluxe was, maar wij hebben wel gesnorkeld bij John Pennekamp. Half uurtje varen naar een rif. Daar zijn genoeg visjes en koraal te zien. Helaas geen haaien gezien, wel een barracuda. Er stond om een of andere reden een groot Jezus beeld op de bodem. Wij vonden het helemaal prima. Zie ook:
http://reisflorida2014.blogspot.nl/2014/04/dag-4-snorkelen.html

Veel plezier!

Gunther84
02-09-15, 14:41
Leuk verslag! wij hebben gekozen voor de uitgebreide snorkeltour, dus meer stops. Na jullie veslag heb ik er nog meer zin in :)

Thrypa
02-09-15, 17:29
Wij hebben 2 jaar geleden ook een uitgebreide snorkeltour gedaan. Was best wel even met de boot varen naar alle plaatsen en hoewel ik niet snel misselijk word, was dat de eerste keer!
Ik voelde me beter in het water dan op het bootje, maar bij ons was het wel best een ruwe zee en helaas vol kwalletjes. Er werd echt door de crew geroepen wanneer een gepast moment was om in het water te springen als er even een kwalvrij plaatsje was.
Maar zeker wel mooi en de moeite, die barracuda hebben wij ook gezien :D Mensen in onze groep hebben ook een schildpad gezien, maar wij helaas niet.

mijnie
09-09-15, 11:53
Ik twijfel om te gaan snorken in Pennekamp. Ik wil graag naar Christ of the Abyss, maar ik denk dat mijn man daar niet warm voor loopt.

sunnyrojo
09-09-15, 22:43
volgens mij gaan ze alleen naar Christ of the Abyss op de uitgebreide tour waar ze naar meerdere plaatsen gaan, wij vonden het zeker de moeite waard maar je moet wel een lange adem hebben om er dichtbij in de buurt te komen, ik kwam er niet bij :confused: maar goed wel veel gezien ook zoals een verpleegsterhaai en barracuda's.

Nootje
13-09-15, 16:20
Ik ben ook niet zo'n "zwemmen met vissen" held, maar wil toch in november gaan snorkelen.

Ik heb alleen een klein vraagje; in het begin van dit topic lees ik dat het heel ondiep is waar je heen gaat, enkele posts terug lees ik dat je niet kunt staan. Betekent dit dat er verschil is qua tours? Thnx!

Nootje
02-10-15, 20:12
Niemand een antwoord? :)

mikevrind
03-10-15, 17:07
Snorkelexcursies bezoeken altijd relatief ondiepe plaatsen. Het ene stuk kan zo ondiep zijn dat je er kan staan en een ander stuk weer niet. Maar er niet kunnen staan betekend natuurlijk niet dat het gelijk 10 meter diep is. Mijn ervaring tot nu toe met snorkelexcursies is dat ze niet op plekken komen waar het dieper is dan 5/6 meter. Vaak blijven ze dicht bij een rif, omdat daar veel leven zit.

Ferdi
23-03-16, 20:17
zijn er snorkel excursies waar ze ook het christ of the abbys beeld aandoen? Of iss dit alleen bij duikexcursies?

moniquekruiningen
23-03-16, 20:35
Ik zou ze een mailtje sturen, dan weet je het zo!
ik kan niet meer vertellen dan als het te hard waait, je niet eens op zee mag.

Digitalman
23-03-16, 21:42
Wij hebben gesnorkeld vanuit John Pennekamp en zijn 'losgelaten' bij het beeld. Dus ja, je kunt daar snorkelen.