PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema catje1977



catje1977
22-06-08, 12:51
Hallo floridafans!

Na veel lezen en zoeken op dit forum en diverse reissites, ben ik tot het volgende idee gekomen over onze eventuele florida reis.
Misschien hebben jullie aanvullingen, opmerkingen, do's en dont's.
Als over een maand of 2 duidelijk is hoe de financien hier lopen (ivm nieuw huis) kan ik gaan boeken

Ik bedacht het volgende:
-aangezien mijn oudste in maart 2009 3 jaar oud wordt, kunnen we het beste in februari gaan, correct? Volgens mij als ik het goed gelezen heb scheelt dat honderden dollars aan entreekaartjes.

-vliegen met Northwest van Dusseldorf (goedkoper en geen vliegtax) naar orlando, via detroit. redelijke tijden. bijv 19 of 20 febr heen en 2 of 3 maart terug, kosten voor 2 volwassenen, 1 kind van 2 en een baby van dan 14 maanden: 1454 euro incl alle taxen :-)

-huurauto voor die 12 dagen ca 180 euro (ik krijg 25% korting omdat ik bij een reisbureau werk)

-al die dagen een townhouse van Story Time orlando (disney kamers) dat is een huis met mini zwembadje, 3 slaapkamers en badkamers, alles wat je nodig hebt. gelegen op een resort met speeltuinen en groot zwembad, op 5 minuten rijden van Disney. Kostprijs incl florida tax en pool heating ca 1000 euro

-dan kan ik later nog tickets voor Disney kopen, de kids dus nog gratis als ik het goed begrijp. 10 daags ticket 4 parken kost voor erik en mij samen 290 euro. (geen hopper, maar dat is met 2 kids en 10 dagen ook niet nodig denk ik)

is dit een beetje een goed idee, een gunstige deal? Of zie ik iets over het hoofd?

We krijgen wel agentenkorting als ik via een grote touroperator boek, maar volgens mij ben ik dan alsnog duurder uit dan zo :-)

Ik ben wel enorm zenuwachtig om met 2 peuters zo'n reis te gaan maken, ook nog met overstap. Maar ik denk dat het moet kunnen, aangezien we goed slapende en vriendelijke kids hebben.
groetjes
Carina

Teleton
22-06-08, 14:00
De planning ziet er leuk uit, februari is niet verkeerd met kleintjes. Jullie hebben bovendien een verwarmd eigen zwembad. De avonden kunnen "chilly" zijn, maar ik denk niet dat jullie tot het vuurwerk in de parken blijven. Welke categorie auto heb je voor die prijs? Neem je zitjes mee of huur je die daar? Tot slot wat opmerkingen


-aangezien mijn oudste in maart 2009 3 jaar oud wordt, kunnen we het beste in februari gaan, correct? Volgens mij als ik het goed gelezen heb scheelt dat honderden dollars aan entreekaartjes.

Nou, honderden dollars, een 10 daags Magic Base ticket voor een kind van 3 t/m 9 kost circa 125 euro...


--vliegen met Northwest van Dusseldorf (goedkoper en geen vliegtax) naar orlando, via detroit. redelijke tijden. bijv 19 of 20 febr heen en 2 of 3 maart terug, kosten voor 2 volwassenen, 1 kind van 2 en een baby van dan 14 maanden: 1454 euro incl alle taxen :-)

Hoeveel stoelen heb je dan, drie of vier?


- Of zie ik iets over het hoofd?

Misschien een stomme vraag, maar heb je aan de paspoorten voor de kids gedacht? Hakt er toch lekker in.


- Ik ben wel enorm zenuwachtig om met 2 peuters zo'n reis te gaan maken, ook nog met overstap. Maar ik denk dat het moet kunnen, aangezien we goed slapende en vriendelijke kids hebben.

Over de overstap zou ik me niet zo'n zorgen maken, dat wijst de weg vanzelf. Zorg wel dat je goed georganiseerd bent, neem twee rugzakken bijvoorbeeld, dan heb je je handen vrij als ouders.

Belangrijker zijn de stoelen. Wij reisden in maart met een vol vliegtuig. Ouders met twee kleintjes hadden er op gerekend dat ze extra ruimte zouden krijgen. Luchtvaartmaatschappijen doen dit ook, maar dan moet er wel ruimte zijn. In een vol vliegtuig lukt dat niet. Iemand was zo vriendelijk om een stoel aan het gangpad te ruilen. Zelfs dan is het een hele zit met een kleintje op je schoot met een economy seat. De vader zette het kind ten einde raad op het vliegtuigtafeltje waar het prompt doorheen zakte....Wat waren deze mensen blij dat ze eindelijk het vliegtuig uit konden.

catje1977
22-06-08, 14:32
Hoi teleton

Bedankt voor je input!

de auto is compact dus chevrolet caobalt of gelijkwaardig. Voor iets meer kun je ook intermediate nemen of fullsize. Kinderzitjes nog niet inbegrepen, daar had ik even niet aan gedacht... 8-[

We hebben voor die prijs 3 stoelen dan. Anders wordt het iets van 1900 euro, toch weer flink wat meer... Maar wat je zegt is waar: het is een enorme flinke reis met een kind van 14 maanden op schoot. :?

En het vuurwerk, nee dat zullen we misschien 1 keer doen. Onze oudtse gaat om 7 uur naar bed en kan wel eens een uurtje of 2 later maar niet constant tot 22 uur ofzo.

Met honderden dollars bedoelde ik ook dat je bij Seaworld ook weer geld uitspaart, want ook daar zijn kids vanaf 3 jaar pas betalend. En zo zal het misschien bij meer dingen zijn.
We gaan geen 10 dagen naar disney maar die 10 daagse pas is maar 20 dollar meer dan een 5 daagse :-o dus dan zou je wel gek zijn, kunnen we rustig aan doen, halve dagjes.

oja de paspoorten; de oudste heeft al een eigen paspoortje, de jongste nog niet. Toch iets om erbij te rekenen (kan ik mooi van de uitgespaarde vliegtax betalen LOL)

cloggie68
22-06-08, 16:54
Hoi Catje,

Leuke reis... onze kids zijn iets ouder (nu 4 en 6 maar we gaan pas in april 2009) maar we hebben net deze week ook story time orlando geboekt (townhouse 3). Ik ben heel benieuwd hoe het jullie gaat bevallen dus zeker even laten weten tegen die tijd! En of het verwarmde zwembad echt nodig was (want die optie hebben we nu even laten zitten voor april, kan later ook nog wel).

Voor de kinderzitjes, ik heb hier even gelezen op het forum en zelf even bij Walmart gekeken. Voor de stoeltjes voor mijn kids betaal ik bij walmart nog geen 15$ dus die halen we daar. Misschien is het voor jullie ook een optie om ze gewoon bij Walmart te kopen ipv te huren.

Welke parken willen jullie gaan doen?

groet,
Karen

Lady-M
22-06-08, 18:55
Natuurlijk hangt het erg af van je kinderen, maar ik weet één ding zeker: met die mannen van mij zou ik zo'n reis absoluut nooit op die leeftijd hebben ondernomen. Mijn zoons zijn nu 10, 12 en 14 jaar oud en ik ga aanstaande vrijdag voor het eerst naar Florida met ze. Hiervoor gingen we altijd naar Center Parcs, maar ze worden er nu te groot voor. Volgens mij herinneren kinderen onder de 4 zich die hele reis later niet eens meer. Wat een onderneming met twee van die hele kleine kinderen! Alles draait de hele dag om die kids. Eten drinken, luiers verschonen, slapen.....en dan die vliegreis! Echt, ik moet er niet aan denken! :shock: Misschien is het anders met hele rustige kindjes hoor, maar met die mannen van mij op die leeftijd? Echt niet! :p

catje1977
22-06-08, 19:34
Hoihoi

Ja ik zal laten weten hoe het was. Goede tip van die kinderzitjes! Wij willen de disney parken rustigjes aan doen en seaworld. We zijn zelf al eens naar universal en ioa geweest en dat vond ik voor kleintjes iets minder leuk dan de disneys. (denk ik, ben nog nooit in disney geweest)

LadyM tja ieder zijn ding he. Natuurlijk herinneren de kinderen zich het later niet, maar we doen het ook niet speciaal voor de kinderen. We vinden het zelf leuk. En ondanks dat ze het zich niet zullen herinneren, zullen ze zich wel enorm vermaken! En met luiers, potjes en slaapjes zit ik toch, ook in centerparcs en op mallorca. Dan maar liever luiers verschonen in Florida, kan ik tussendoor lekker winkelen :-o De enige optie is anders om zonder de kids te gaan. We zijn al eens 10 dagen naar florida geweest toen ik alleen de oudste nog maar had, maar om ze nu allebei zo lang bij opa en oma achter te laten...is misschien wat veel gevraagd.
Trouwens, een hele fijne reis alvast gewenst, ik zie dat je zo weg gaat! Enjoy!

raygwencaith
22-06-08, 19:36
Lady M,

Op een punt na moet ik je toch even tegenspreken. Kinderen onder de 4 herinneren zich genoeg. Mijn dochter was 2.5 en 3.5 toen ze ging en weet de nodige dingen nog. Natuurlijk niet van elke dag maar dat weet ik zelf ook niet meer.

Wij hebben ook voor volgend jaar een townhouse van Storytime gehuurd (nr 1).

Het reizen met een kleine vonden wij reuze meevallen. Autostoel hadden wij zelf mee.

Lady-M
23-06-08, 19:39
Hahaha! Ja, je kunt inderdaad beter in Florida zitten met je potjes en je luiers :-P Ik moet er ook niet meer aan denken om met kleine kinderen naar Center Parcs te gaan. Ik denk dat ik het gewoon ontgroeid ben. :-?

nicole-onno
24-06-08, 10:52
Hallo catje1977,

Zelf ben ik ok aan het zoeken waar ik nu tegen aan loop zeker bij de disneyhotels dat je maar tot eind 2008 kan boeken hoe doe jij dit dan?

groet nicole

calypso
24-06-08, 11:20
Hallo floridafans!
(ik krijg 25% korting omdat ik bij een reisbureau werk)
groetjes
Carina
Ik weet natuurlijk niet wat voor een werk je doet daar bij dat reisbureau, maar vind dit wel een leuke uitspraak....

Iemand die bij een reisbureau werkt dus eigenlijk andere advies moet geven voor hun vakantie, komt hier om advies vragen :-)

Die had ik nog niet eerder gezien!

cloggie68
24-06-08, 11:26
Haha, ik heb ook jaren in de reisbranche gewerkt maar juist de tips van anderen zijn zo waardevol! Ervaringsdeskundigen zijn niet te verslaan toch ?

En ja, wij gaan ook met jonge kids naar Florida (ze zijn dan 5 en 6). Waarom? Omdat het volgens mij nu voor ons betaalbaar is en de kinderen graag meenemen in zo'n ervaring. Mijn zoon herrinnert zich nog vakanties van toen hij 3 was dus of hij alles vergeet? Ik denk het niet. We hebben er allemaal zin in (ook al duurt het nog 10 maanden).

raygwencaith
24-06-08, 13:03
Hallo catje1977,

Zelf ben ik ok aan het zoeken waar ik nu tegen aan loop zeker bij de disneyhotels dat je maar tot eind 2008 kan boeken hoe doe jij dit dan?

groet nicole

Wij zitten net als catje1977 in een townhouse van StoryTime, wij zitten er vanaf 19 juni 2009.

Je kunt deze townhouses, villa of condo direct via hun site boeken.

Het adres is: www.storytimeorlandorental.com (http://www.storytimeorlandorental.com)

Het is gelegen op Windsor Hills en ligt op nog geen 5 min van Disney. Via de volgende link kun je veel van he resort zien in een leuk filmpje met leuk commentaar: http://www.youtube.com/watch?v=d1lDT5eheho

Succes met boeken voor 2009

moniqueo
24-06-08, 14:43
Ik weet natuurlijk niet wat voor een werk je doet daar bij dat reisbureau, maar vind dit wel een leuke uitspraak....

Iemand die bij een reisbureau werkt dus eigenlijk andere advies moet geven voor hun vakantie, komt hier om advies vragen :-)

Die had ik nog niet eerder gezien!

Hihihi, dat dacht ik ook toen ik bovenstaande las. Ik geloof niet dat ik direct bij je zou boeken als je er zo onzeker over bent.:oops:

catje1977
24-06-08, 20:27
Hoi allemaal

Ja natuurlijk weet ik precies wat we verkopen. Ik kan een perfect advies geven over amerika reizen van hotelplan, kuoni, en noem ze maar op! Maar jullie weten net zo goed als ik dat die vaak een stuk duurder zijn dan 'los' op internet boeken. zelfs met onze korting komt ik nog duurder uit als ik het via zo'n touroperator doe.

Daarom ben ik los op zoek en daar hebben jullie veel ervaring mee.
Ik vroeg me gewoon af of er waardevolle tips waren, ben er niet onzeker over.
Maar goed, ik boek dus niet bij disney, maar bij storytime (vandaar dat ik al voorbij 2008 kan boeken, bij disney kan dat vaak niet inderdaad) Dus storytime is geen onderdeel van Disney, het is alleen erg disney ingericht LOL

cloggie68
24-06-08, 20:41
Wel leuk dat een aantal van jullie ook Storytime hebben geboekt. Wij gaan daar van 25/4 tot 4/5 heen (we zitten in no. 3).