PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Janne66: Orlando-Key West-Orlando



Janne66
18-06-08, 20:44
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een logisch reisschema en ben al een eindje op weg. Er zitten alleen een paar manco's in .:-k

25 april Orlando, landen 's avonds laat
26 april: Op ons gemak naar Clearwater of St. Petersburg
27 april Fort Myers
28 april: Naples. Vanuit Naples bezoek aan de everglades. Ik wil graag heel veel zien bij de Everglades.
29 april: Naples : Twijfel: is het slim hier te blijven?
30 april Key largo
1 mei Key West
...mei Miami
...mei Cape Canaveral bezoek Kennedy Space center
5 mei St. Augustine
6 en 7 mei: parken Orlando
8 mei Orlando vertrek naar Huis


Vraag me af of het bij de everglades wel een beetje slim is, en of de oostkust wel handig is, elke dag verkassen of is het ook goed mogelijk 2 nachten te verblijven in bijv. Fort Myers ipv elke dag een ander hotel.

Verder heb ik nog een dag over in het schema, waar zou ik die het beste tussen kunnen zetten? Liefst ergens waar het idyllisch vertoeven is...

Waar kan ik het beste zeekoeien spotten??


Wie kan me helpen met dit opzetje?

Wij reizen met 2 kinderen ( 9 en 11) en het is de eerste keer Florida. We wilen graag een combi reis: veel zien, natuur, stranden, parken , cultuur etc.


Als ik het schema een beetje op de rit heb, dan ga ik op zoek naar hotels: priceline.com vind ik echt een ontdekking, het registreren ging ook prima, alleen mijn wel erg lage bod in Orlando werd niet geaccepteerd... (had ook niets anders verwacht hahaha).


Bedankt voor het meedenken!!Marian

Ta2 Gerrit
18-06-08, 21:36
Ik zou in eerste instantie de aankomsthaven veranderen in Tampa en dan direct de eerste overnachting in Clearwater of St. Pete doen.
Scheelt je al weer een reisdag, die je aan het eind mooi aan Orlando kunt toevoegen. Geen luxe na de trektocht door Florida, en meer opties tot relax, park en watergebeuren. Daar kun je, zeker met kinderen in die leeftijd niet genoeg dagen door brengen.

Ook zou ik na bezoek aan Cape Canaveral (is echt geen pretpark, hoor) direct basis kiezen in Orlando, en van daar uit een dagtocht naar Daytona/St. Augustine maken.
Dan ben je voor de laatste dagen mooi gesettled en hoef je niet zo vaak meer in en uit te pakken.

Voor ons is, in tegenstelling tot de meesten hier, 1 dag pretpark al genoeg (of teveel, mar wij hebben de meeste dan ook al wat vaker bezocht en updaten regelmatig), maar met kinderen is 3 weken nog niet genoeg, denk ik.
En die hebben tenslotte toch ook vakantie, niet ?

Janne66
18-06-08, 21:42
Tickets zijn al geboekt. Dus daar kan ik niets meer aan veranderen. De rest staat open. Ik vind het idee Orlando en dan en dagje naar St. Augustine een goeie! Dan heb je rust in de tent qua in en uitpakken. En ach, de kinderen hebben niets te klagen, hebben al genoeg pretparken gezien ( in Europa weliswaar,) en veel van de wereld. Trouwens de everglades lijkt hun ook echt erg leuk! Alligators spotten.... Spannend!

Njit
19-06-08, 08:04
En ach, de kinderen hebben niets te klagen, hebben al genoeg pretparken gezien ( in Europa weliswaar,)

Er zijn in Europa maar weinig parken die in de buurt komen van wat er in Orlando te vinden is. In Europa heb je pretparken, in Orlando heb je Thema parken. En dat laatste maakt een heel verschil.

Het enige (niet Disney) Europese park dat in de buurt komt is Europa Park. Zij besteden ook heel veel aandacht aan Theming en is ook groot genoeg om meerdere dagen te bezoeken. En daar ga ik morgen weer naar toe :)

Teleton
19-06-08, 18:17
Misschien wel een goed idee om de boel de boel te laten en gewoon te zien waar we uitkomen. Bedankt voor het meedenken, Marian

Misschien toch niet zo'n goed idee. Zorg in ieder geval dat je weet wat je kunt verwachten. Niet alleen de kilometers zijn belangrijk, denk bijvoorbeeld ook eens aan de weersomstandigheden. Als je op een dag reist wanneer er "een buitje" valt, kan je net als bij ons, de reistijden bijna verdubbelen.

Tip: begin vandaag nog met de reisverslagen te lezen die hier beschikbaar zijn. Zolang je Epcot nog in de categorie pretparken zet, kan een beetje meer voorbereiding echt geen kwaad. Zie Epcot overigens maar als een museum over de ruimtevaart, dan kom je al wat meer in de buurt.

Je hebt nu een overvol programma waar de meeste mensen drie weken voor uittrekken. Je geeft aan dat "de afstanden niet zo groot zijn" maar heb je het aantal kilometers dat je zo gaat maken al een uitgerekend?

De boel de boel laten kan je best doen, nadat je en planning hebt gemaakt. Dan heb je je keuzes gemaakt. Zolang je nog in de en/en fase zit, loop je de kans dat je jezelf en je gezin tekort doet door veel te veel hooi op de vork te nemen. Remember: Florida's too much!:lol:

Disneyfan1970
19-06-08, 19:01
Kennedy space center zou ik nou niet echt een pretpark noemen, als je er van houd, is het een erg leuk educatief park.
Maar wij zijn er nu 2x geweest, en vonden het vooral de laatste keer behoorlijk tegenvallen. (sorry voor de fans).

En ik zou persoonlijk juist wel plannen, maar ook met alternatieven komen, mocht je de ene planning toch niet redden vanwege bijvoorbeeld net op die ene dag erg slecht weer enz enz.
En ik al absoluut Disneyfan, zou 1 of 2 dagen minder natuur / cultuur e.d. doen, en voor alle 4 de Disneyparken gaan. Hier zul je zeker geen spijt van krijgen O:)

Janne66
19-06-08, 19:55
Tip: begin vandaag nog met de reisverslagen te lezen die hier beschikbaar zijn. Zolang je Epcot nog in de categorie pretparken zet, kan een beetje meer voorbereiding echt geen kwaad. Zie Epcot overigens maar als een museum over de ruimtevaart, dan kom je al wat meer in de buurt


Ik realiseer me terdege dat Epcot geen pretpark is à la Disney, en weet ook dat het een soort reality/museum is met diverse tours die je kunt boeken. En : niet iedereen wordt blij van heel veel dagen Disney. Tuurlijk, de kinderen vinden het altijd leuk, maar wij zijn er ook nog.... En wat ik bedoel is dat er ook dingen zijn die je kunt doen die wij samen leuk vinden, daar is Epcot een voorbeeld van, net zoals de everglades.

En ik heb zo'n beetje alle reisverslagen op dit forum weggewerkt. Mijn opzet is gebaseerd op een aantal reisverslagen juist uit dit forum.Daarom verbaas ik me eigenlijk over deze reactie.

De afstanden zijn dan wellicht groot, maar de wegen zijn natuurlijk ook goed. Iedereen is daar weer anders in. Je hebt gezinnen waarbij de kinderen na 1 uur al beginnen te piepen, bij ons kunnen ze met gemak zonder mopperen een dag in de auto. Maar ik heb gelukkig nog alle tijd om eea verder uit te werken.:-)

reneefrankrijk
20-06-08, 21:37
De afstanden zijn dan wellicht groot, maar de wegen zijn natuurlijk ook goed. Iedereen is daar weer anders in. Je hebt gezinnen waarbij de kinderen na 1 uur al beginnen te piepen, bij ons kunnen ze met gemak zonder mopperen een dag in de auto. Maar ik heb gelukkig nog alle tijd om eea verder uit te werken.:-)

Ik kan me daar wel in vinden. Wij zijn ook van die mensen die het niet erg vinden om in de auto te zitten en onderweg veel te zien en doen. Ook onze kinderen niet. Toch vind ik jouw schema wel heel erg gehaast. Wij hebben in 2000 in 3 weken minder afstand gedaan maar wel heel veel gezien en genoten, nou net omdat we ook wat pleisterplaatsen hadden. Paar daagjes Miami, Key West, Key Largo, Clearwater Beach en Orlando. Dan zie je net iets meer dan alleen maar sjezen, want de afstanden zijn toch behoorlijk en heel veel kilometers kun je niet afleggen als je tenminste niet alléén maar in de auto wilt zitten.
Waarom niet een deel van je schema uitlichten en daar wat meer tijd aan besteden?
Maar, de keuzen is natuurlijk aan jou. Fijne vakantie in elk geval en veel plezier bij de voorbereidingen!
gr. Renée

Janne66
16-08-08, 08:25
Hallo allemaal,

Hierbij mijn def. reisschema. Heb mijn oorspronkelijke aangepast nav tips van de forumleden. Zo blijven wij nu langer op dezelfde plek om rust in te bouwen.

Dag 1: Aankomst in Orlando om 23.45 uur. Moet nog op zoek naar hotel goed en goedkoop dichtbij vliegveld.

Dag 2: De tocht langs de kust naar Ft. Myers. Outrigger Beach resort.Hier blijven we 3 nachten. We willen oa Sanibel ( schelpen!) en Captiva bezoeken.

Dag 5: Everglades bezoeken. We overnachten in Travelodge Florida in Homestead.

Dag 6: Naar Key West , we overnachten 2 nachten in het Southernmost Hotel.

Dag 8: Naar Miami. We overnachten in het Newport Beach Resort 3 nachten. We hebben bewust niet gekozen voor South Beach. We hebben 2 kinderen bij ons en een huurauto. Van stappen zal niet veel komen en met de auto ben je zo waar je zijn moet. Een goedkoper alternatief aan het strand lijkt me dan prima.

Dag 11: Best Western Hotel cocoa Beach in Cocoa Beach. Goedkoop en veel zullen we er niet zijn.

Dag 12: Bezoek Kennedy Space Center en 's avonds door naar Orlando.

Dag 13: Bezoek Seaworld

Dag 14: Bezoek Universal Studio's

Dag 15: Weer naar huis:cry:

De hotels heb ik geboekt rechtstreeks. Ik heb ook nog vergelijkingen gemaakt met expedia etc. maar steeds bleek dat rechtstreeks bij het hotel boeken het voordeligste was of dat het wel erg weinig uitmaakte. Dan boek ik liever rechtstreeks.

We zijn dus nog op zoek naar een hotelletje in Orlando, dichtbij het vliegveld en een ander hotel dichtbij Seaworld en Universal. Weet nog niet hoe ver de laatste parken uit elkaar liggen.
Iemand tips? Voor deze hotels geldt bij ons: Goed maar goedkoop, we zullen er weining zijn.

Verder mijn complimenten over dit forum: Is erg informatief en zal mijn bevindingen posten als ik weer terug ben. Maar aangezien ik pas in 2009 ga, duurt dat nog even....

Marian

Njit
16-08-08, 09:59
Waarom zoek je twee hotels in Orlando? Als je een hotel neem op de International Drive dan ben je zo bij Seaworld en Universal. En naar het vliegveld rijden is vanaf daar ook niet ver (ca 30 minuten)

http://img170.imageshack.us/img170/6811/themeparkswm3.png (http://imageshack.us)

HenkR
27-08-08, 19:52
- Orlando - Ft Myers of is het zelfs Orlando - Clearwater of St. Petersburg en dan door naar Ft Myers.
- Ft - Myers - Napels.
Los zijn het kleine afstanden en hier zou je een dag kunnen winnen.
Wat ik ook zonde vind is Napels - Everglades - Napels en dan rijdt je via de Everglades naar Key Largo en hier is dan ook een dag te winnen.
Samen met de vorige adviesen geeft je in je schema of meer rustdagen of voor de kinderen een extra pretpark dag met daartussen een rust of waterpretpark dag.