PDA

Bekijk Volledige Versie : Shopping:Zonnebril op sterkte



SjonnieM
16-06-08, 10:56
Hi,

Heeft iemand ervaring met de aanschaf van een zonnebril op sterkte?
Ik verblijf 2 weken in Orlando en vraag mij af of het mogelijk/handig is om daar een zonnebril aan te schaffen binnen de beschikbare tijd. :sun:

Groet.

AlexFL
16-06-08, 19:19
Goede vraag, ik zelf wil liefst ook een nieuw model, ik ben er zelf 3 weekjes, liefst even profiteren van de dollar koers en me een lekker montuur uitzoeken.

cant51
16-06-08, 21:15
Goede vraag, ik zelf wil liefst ook een nieuw model, ik ben er zelf 3 weekjes, liefst even profiteren van de dollar koers en me een lekker montuur uitzoeken.

Over het algemeen zijn brillen in de USA duurder dan in Holland ook de merk monturen.

Als je Varia lux glazen heb (lezen en kijken) in een glas, dan zijn onze glazen veel beter, moderne slijp technieken waardor de glazen dunner worden geslepen.

Ik had November vorig jaar het zelfde idee, ben daar naar en opticien gegaan om een zonnebril op sterkte te kopen, hij raden mij zelfs aan mijn
bril in Nederland te kopen (hij was hier tijdens zijn studie geweest) en
vertelde mij dat Nederland veel verder is met alle soorten glazen.

Misschien is het wel een optie daar een bepaald merk montuur te kopen en hier
er glazen in te laten zetten.

AlexFL
16-06-08, 23:36
Mwough, dat ze hier goedkoper zijn geloof ik niet, zeker niet met de lage dollar nu.

Verder met de technologie geloof ik graag, mja ik heb dan ook maar een gewone bril en geen multifocaal o.i.d.

Michael66
17-06-08, 04:16
Je kunt ter plaatse altijd even langs gaan bij een Walmart met een Vision Center en kijken wat de mogelijkheden zijn. "Nee" heb je al, "Ja" kun je krijgen.

SjonnieM
17-06-08, 10:27
Over het algemeen zijn brillen in de USA duurder dan in Holland ook de merk monturen.

Ik had November vorig jaar het zelfde idee, ben daar naar en opticien gegaan om een zonnebril op sterkte te kopen, hij raden mij zelfs aan mijn
bril in Nederland te kopen (hij was hier tijdens zijn studie geweest) en
vertelde mij dat Nederland veel verder is met alle soorten glazen.



Ik heb in andere draadjes gelezen dat ook de brillen daar goedkoper zijn?:?
Ik vind het wel vaag dat een opticien je wegstuurt met de boodschap dat ie eigenlijk rommel verkoopt.


Je kunt ter plaatse altijd even langs gaan bij een Walmart met een Vision Center en kijken wat de mogelijkheden zijn. "Nee" heb je al, "Ja" kun je krijgen.

Snap ik, het ging me ook meer om eventuele ervaringen..;)

AlexFL
17-06-08, 14:39
Of bij Sears Optical. www.searsoptical.com

cant51
17-06-08, 21:59
Ik vind het wel vaag dat een opticien je wegstuurt met de boodschap dat ie eigenlijk rommel verkoopt.


Ik werd niet weggestuurt met de boodschap dat hij rommel verkocht maar
dat hij niet dezelfde kwaliteit glazen kon leveren die ik in een bril had zitten die ik op had (ik heb varia luxe glazen).

Ik vond het erg eerlijk van deze man dat hij mij dit advies gaf, hij heeft het vast ook niet gedaan omdat ik haast had met de levering want ik zou daar 6 weken blijven en het was de eerste week van mij verblijf dus haast had ik niet.

Ben later ook nog eens bij W*mart geweest en ook daar was de dun geslepen varia luxe glazen ook een probleem.

Maar als je er kan slagen en minder betaald voor een bril alijd doen,
Ik heb hier alleen mijn ervaring maar neer gezet.

SjonnieM
18-06-08, 02:52
Ik werd niet weggestuurt met de boodschap dat hij rommel verkocht maar
dat hij niet dezelfde kwaliteit glazen kon leveren die ik in een bril had zitten die ik op had (ik heb varia luxe glazen)..

Ik had uit je eerdere bericht niet begrepen dat je zelf varia luxe glazen gebruikt, dacht dat je het in z'n algemeenheid bedoelde.:oops:



Maar als je er kan slagen en minder betaald voor een bril alijd doen,
Ik heb hier alleen mijn ervaring maar neer gezet.

Ik vind het nog steeds een beetje vreemd omdat je ook melde dat men in Nederland verder is met ALLE soorten glazen, gezien het niveau van de technologie is de USA. Maar hé, jij bent degene met de ervaring en tenslotte heb ik om de ervaringen gevraagd. Ik wil je in ieder geval bedanken dat je de moeite hebt genomen om je ervaring met mij te delen.:D

hazelnootje
20-06-08, 15:38
Duurt wel minstens een week voor je bril klaar is. Dan zit de helft er al weer op.

peer
03-07-08, 22:31
hallo

Ik heb al meen paar keer een nieuwe bril daar gekocht.
Ik koop ze altijd bij wal-mart, en zoek daar de duurste glazen uit welke ze daar verkopen.
De glazen kleuren mee met het zonlicht, extra dun geslepen,ontspiegeld, enz
Vorig jaar heb ik een montuur gekocht wat je kunt buigen en dan weer vanzelf terug buigt in de oorspronkelijke staat.(onbreekbaar dus)
Ik ben daar nooit meer kwijt als $350,-
In Nederland kost zo'n bril al gauw € 500,-

Je moet wel een week wachten nadat je hem besteld.

Groetjes Peer

patspoel
18-07-08, 15:22
Ik heb zelf geen bril op sterkte, maar wel met kopen van zonnebrillen daar.
Heb er 2 jaar geleden 2 oakley's gekocht, waarvan er 1 $109 kostte en de ander$129.
Hier kostten ze €199 en €249.
Ik neem er dit jaar weer 2 mee, plus mijn vriendin gaat kijken voor een mooi montuur daar en laat de glazen hier erin zetten

SjonnieM
21-07-08, 01:48
Mensen, ben net terug en voor iedereen die geinteresseerd is zeker de moeite waard. Een reisgenoot heeft het risico genomen om een 'gewone' bril met ontspiegelde varifocale glazen aan te schaffen. Het risico bestond uit het feit dat ze zeggen dat het standaard 10 werkdagen duurt en als je dan al weg bent sturen zij het kosteloos op naar Nederland. De extreem vriendelijke dame zei wel dat het meestal veel sneller gaat maar dat ze toch wat slag om de arm nemen. Toch wilde ik dit risico niet nemen maar een reisgenoot wel (vanwege zeer lage prijs, zeker de helft goedkoper :shock:). Op zondag 6 juli besteld en dinsdag 15 juli was de bril klaar en perfect. Overigens is de bril bij Lenscrafters in de Florida Mall gekocht.