PDA

Bekijk Volledige Versie : Restaurants in Florida: Tips!



Daniel
22-09-04, 15:03
Wat vinden jullie het lekkerste restaurant =P~ waar je hebt gegeten in Florida? Of misschien heb je er niet één, maar een top 3 of een top 5.

Hier zijn de mijne:

Salt Rock Grill (http://www.saltrockgrill.com/), Indian Shores
Island Way Grill (http://www.islandwaygrill.com/), Clearwater Beach
Jungle Jims (http://www.jungle-jims.com/), Lake Buena Vista
Hemmingways (http://grandcypress.hyatt.com/property/hotelinfo/dining/dining_info.jhtml?id=2&ssnav=0), Lake Buena Vista
Benihana (http://www.benihana.com/), door heel Florida en de USA.

Ik ben benieuwd naar jullie favoriete restaurant(s)!!

Ebelix
22-09-04, 15:14
Mijn favoriet is Steak 'n Shake. Dit restaurant is een diner achtige zaak. De hamburgers en vooral de shakes zijn daar erg goed.

Overige restaurants die goed zijn:

- Outback
- Roadhouse grill
- T.G.I. Friday's

Fast Food ketens:

- Subway
- Hardee's/ Carl jr.
- Steak 'n Sheak

Antonie
22-09-04, 16:04
Planet Hollywood, Downtown Disney en Las Vegas Buffet, Kissimmee.

Carlo
22-09-04, 22:43
1. Sapori di Roma
Address: 6984 Collins Avenue
Miami Beach, FL 33141
Telephone: 305-868-7001
Fantastisch authentiek Italiaans eten en erg aardige hulpvaardige bediening

2. Las Vegas Cuban restaurant
Address: 6970 Collins Avenue
Miami Beach, FL 33141
Telephone: 305-864-1509
Zelfde als 1 maar dan Cubaans

3. Johnny Rockets
Locatie: The Pointe mall in Orlando of downtown St. Petersburg,
maar ze zitten overal in Florida. Erg lekkere burgers, shakes en onion
rings in jaren 60 stijl (inclusief personal jukebox)

4. Olive Garden
is ook een keten die in elke groter plaats zit, Italiaans op z'n
Amerikaans, maar wel errug lekker

5. Red Lobster
Lobster en crab, all you can eat.......

Petra/VS
22-09-04, 23:03
(niet in volgorde van voorkeur)
1. Mai Kai in Fort Lauderdale. Een Polynesisch thema restaurant, erg leuk (http://www.maikai.com)

2. Checkers, de fast food keten, wij hebben die niet in deze buurt, dus heerlijk als we in FL zijn (http://www.checkers.com)

3. Het Coral Reef restaurant in Epcot

4. P.F. Changs China Bistro, heel lekker, ongewoon Chinees eten (http://www.pfchangs.com)

5. The Melting Pot, heerlijk fondue restaurant! (http://www.meltingpot.com)

Daniel
22-09-04, 23:47
5. The Melting Pot, heerlijk fondue restaurant! (http://www.meltingpot.com)
The Melting Pot hebben wij afgelopen mei geprobeerd in Tallahassee en dat is erg goed bevallen. Leuke sfeer en een lekkere fondue!

Orangedevil
23-09-04, 00:00
Ik zeg maar 1 woord en dat is DENNYS

Oh ja en die japanner naast de nike factory shop smaakte ook goed :lol:

toverfee
23-09-04, 16:05
ons favoriete restaurant is outback steakhouse en rainforest cafe
ook de fastfood ketens zoals mc donald,kfc en niet te vergeten pizzahut.....zo nu hebben we het hele liedje gehad! :mrgreen:
ook siszlers en ponderosa slaan we niet over en de volgende keer gaan we golden coral proberen :wink:

groetjes toverfee

Anthonie
23-09-04, 16:13
ons favoriete restaurant is outback steakhouse en rainforest cafe
ook de fastfood ketens zoals mc donald,kfc en niet te vergeten pizzahut.....zo nu hebben we het hele liedje gehad! :mrgreen:
ook siszlers en ponderosa slaan we niet over en de volgende keer gaan we golden coral proberen :wink:

groetjes toverfee
Nr 1 bij ons is Outback maar een goede 2e is toch zeker Bennigan´s met de gigantische Big Irisch.(Zie foto)mmmmmm Maar ook Golden Corral en Cattleman's is zeer goed te doen.

Anthonie
http://home.tiscali.nl/kostersfamily/vakant14.jpg

Daniel
23-09-04, 16:18
Outback Steak House is inderdaad ook erg lekker! Vooral de Prime Rib of Beef is een aanrader =P~

FrankS
28-09-04, 14:39
Hard Rock Cafe (bij Universal Studios)
Wolfgang Puck (Downtown Disney)
House of Blues (Downtown Disney)

Spocky
29-09-04, 13:55
Thank God it's Friday vind ik ook wel leuk. Vooral die gerechten met de Jack Danielssauce zijn gewoon heerlijk

scottboy
20-10-04, 01:47
1 plaats !!!!!! KRES Chophouse, 17 W Church Street, Orlando. Hippe kader, charmante bediening perfect gebakken Steak. MMmmmmm

rswfan
25-10-04, 10:46
Hallo,

wer einmal richtig urig Pizza essen gehen möchte, dem empfehle ich folgendes Lokal

Dockside Sportspub (http://www.docksidesportspub.com/)

Ich bin schon sehr häufig dort gewesen und war total begeistert.

Gruß

rswfan

ekkie50
27-03-05, 12:34
het water loopt me al in de mond, na al deze berichten gelezen te hebben.
Hebben jullie wel 's van Sonic gehoord? Daar ga ik minstens 1 keer heen bij elke reis die ik maak naar Orlando en omgeving.
Je kan bestellen vanuit de auto, waarna het bestelde bij je auto wordt gebracht (vaak door een jongedame op rolschaatsen). Betalen en genieten maar. Ze hebben ook een overdekt terras.

Hun breakfast burrito combo is mijn favoriet (rijk gevulde burrito, tater tots en drank naar keuze).
Aanrader!

Francien
05-05-05, 21:36
1 van mijn favorieten is toch wel "Carrabbas"in Kissimmee op 7890 W Irlo Bronson Hwy. Italiaanse specialiteiten tent. Meestal afgeladen, dus wel reserveerinkje maken of gewoon buiten wachten. Moeite wel waard!

ekkie50
06-05-05, 09:12
van mij een pleidooi voor SONIC.
Dat is een 60's style drive-in restaurant met erg
veel keuze aan lekkere burgers, burrito's en veel meer.
Te vinden op diverse plaatsen ik Kissimmee en omgeving.
Dun gezaaid, maar de moeite zeker waard :idea:

http://img40.echo.cx/img40/1751/sonic1gc.gif (http://www.imageshack.us)

http://www.sonicdrivein.com

Eric
06-05-05, 10:45
Ekkie, heb jij aandelen in Sonic? Ikzelf vind dat het niet kan tippen aan TGI Friday's, en ik verheug me altijd al van te voren op mijn eerste dag dat ik aankom in de USA, standaard inchecken, en direct naar TGI !!
Eric

mellie
06-05-05, 18:24
Geef mij de Outback maar!

Eric
07-05-05, 00:21
Heb je Lone Star al eens geprobeerd? Zelfde eten, maar je mag er met pínda doppen gooien. :D
Eric

Petra/VS
07-05-05, 00:49
Volgens mij mag dat niet meer, tenminste bij de Lone Star hier niet. Er werd ons verteld, dat die pinda's te veel problemen opleverden, mensen gleden uit over de schillen en allerlgische mensen konden het restaurant niet meer bezoeken.
Bij Texas Roadhouse (http://www.texasroadhouse.com/TRHintro_flash.html ) hebben ze ze nog wel.

annamaria
11-05-05, 21:30
1. Rod and Reel Pier, Anna Maria Island (westkust). Zoals de naam al doet vermoeden op een pier in Tampa Bay.
2. Crabby Joe's, Daytona Beach Shores (oostkust). Alsof we het erom doen, ook op een pier, de Sunglow Pier om precies te zijn! Met uitzicht, met een beetje mazzel, op de dolfijnen. En in ieder geval de surfers in de Atlantic.
3. Alle vestigingen van of Kentucky Fried Chicken (gelukkig nu ook steeds vaker in Nederland te vinden) of Popeye's.
4. Denny's. Altijd welkom voor de snelle, maar wel goede hap! Met als hoogtepunt de Peanutbutter Pie..
5. Tja, IHOP. En dan vooral die pannenkoek met heel veel chocola en heel veel whipped cream. Ben ff de naam vergeten, maar een absolute must!

Carlo
11-05-05, 21:37
Popeye's Chicken and Biscuits is inderdaad errug lekker!! Zeker de spicy chicken is super, lekker als hapje na het zwemmen......

clafra92
12-05-05, 05:26
Ik ben vanavond nav een juichende recensie hier op deze site naar Golden Corral geweest. Het was echt verschrikkelijk, de steaks waren baggervet, de andere voedselachtige zaken zaten onder de vliegen en die arme beesten konden het voedsel niet eens meer verlaten zo vet was het. Het publiek was zeer armoedig.
Het was in Inverness. Met ketens moet je dus een beetje oppassen, it's not the same anywhere.

Petra/VS
12-05-05, 05:33
Ik vind vaak, dat hier op het forum (en elders op Amerika fora ook) restaurants worden aangeraden, die nu niet bepaald het gezondste voedsel voorschotelen. Wij eten daar zelden, want het is mijn smaak nu eenmaal niet. Maar waar ik nu benieuwd naar ben is waarom die restaurants onder de Nederlanders zo populair zijn (afgezien van de prijs, dan)? Iedere keer als wij (noodgedwongen meestal) zo'n buffet bezoeken sta ik er weer versteld van. Niets verfijnds, alles vet en in boter of olie drijvend en deep fried (waar is dat "misselijk" smilie ;)). Misschien ben ik wel een prima donna, maar hoe eet je die dingen in 's hemelsnaam een hele vakantie lang zonder ponden aan te komen??

Michael66
12-05-05, 07:38
Ik vind vaak, dat hier op het forum (en elders op Amerika fora ook) restaurants worden aangeraden, die nu niet bepaald het gezondste voedsel voorschotelen.Helemaal mee eens. Wat mij altijd opviel was dat het vaak zo moeilijk is om wat gezonds te krijgen. In de pretparken kun je literbekers frisdrank krijgen, maar melk of sinaasappelsap zit in miniscule flesjes of pakjes. Idem dito bij McDonalds en andere fastfoodketens. Erg jammer. Daarom ga ik vaker naar Sizzler en Ponderosa. Daar kun je absoluut de meest vette en ongezonde dingen eten (ik herinner mij de vele mensen die veel mashed patatoes met heel veel vette gravy eten), maar ik laad mijn bord altijd vol met niet-vette warme groente en een heleboel salade-groenvoer. Naast een kleine (de kleinste) steak, en dan heb je een heel goede maaltijd voor weinig geld.
De verleiding om heel veel vet eten te nemen is in de VS nou eenmaal heel erg groot. "everything for a buck", toch?

max & mel
12-05-05, 11:07
Probeer Outback's eens. Dat is een steakhouseketen met het thema australie. Eigenlijk net zo iets als Thank god it's friday, Applebee's of Ruby Teusday. De kwaliteit is goed maar het gaat hier ook vooral om de beleving. Prijs kwaliteit verhouding is hier goed. T.o.v. van Sizzler's en Golden coral is het prijzig. Maar ook hier krijg je een goede prijs kwaliteit verhouding. Het kost bijna niets dus moet je ook niet veel verwaten. Heb zowiezo niets met buffet-toestanden. Gezond eten is natuurlijk ook gevarieerd eten. Ook heel erg goed zijn de japanse restaurants.

Eet smakelijk ;-)

Anthonie
12-05-05, 15:17
Ja, Outback is perfect, maar een stuk duurder.Ook gaan we regelmatig eten bij Cattlemans op de I-Drive, ook een goed restaurant met een heerlijk saladebuffet met vers warm brood met kruidenboter.

Anthonie

Francien
12-05-05, 19:24
[quote="Petra/VS"]Ik vind vaak, dat hier op het forum (en elders op Amerika fora ook) restaurants worden aangeraden, die nu niet bepaald het gezondste voedsel voorschotelen.

Ja hoor, Petra, je hebt helemaal gelijk, maar ik moet wel lachen om al die "Junckies". Ze zijn wel enthousiast. Wij huren meestal een huis en rommelen zelf wat op de bbq. Vaak net zo lekker. Als we ergens gaan eten ben ik ook voorzichtig. Toch als je de tijd neemt om menukaarten te bestuderen vind je altijd wel iets "normaals". Ik stuur de serveester vaak 3x weg. Ze hebben altijd zo'n haast je order op te nemen. Kan me niks schelen. Ik snap soms die menukaarten ook helemaal niet. Na 10 jaar heb ik wel wat bijgeleerd, maar voor een Hollandsmeisje :wink: blijft het vaak tobben. Ik ben gek op vis. dat scheelt al in cal. en is licht verteerbaar. De "Carrabbas" in Kissimee is dus 1 van de tenten waar je wel gezond normaal voedsel krijgt, maar ze hebben ook pizza's hoor :( !!
Ik zou zeggen tegen de Forumvrienden die wel op de calorietjes letten, ga over op vis!!!! Maar af en toe duik ik toch echt wel in een "onionbread"!!!!!!! Het is tenslotte vakantie \:D/

Eric
13-05-05, 00:53
Ik ben in al die keren dat ik in Amerika ben geweest nog nooit in zo'n buffetrestaurant geweest, maar als ik zo hoor wat je daar te eten krijgt heb ik ook niets gemist, terwijl je zo lekker kunt eten in de States.
Volgens mij zitten in die buffetketens voornamelijk Amerikaanse ouden van dagen en zuinige Hollanders... Ik hoor alleen maar zeggen: je mag zo veel nemen als je wilt... dat kan toch nooit echt goede kwaliteit zijn?
Geef mij maar een lekkere steak (niet vet!!) bij inderdaad Outback, Lone Star of TGI.
Eric

51Vegas
14-05-05, 15:35
Om even terug te komen op het commentaar over The Golden Corral, wij zijn er een aantal keren geweest op de Higway 192 in Kissimmee.
Ja het is er druk en er komen veel......, maar de kwaliteit vonden wij prima. Normaliter ben ik snel van m'n eetlust af als ik iets zie wat niet proper er uit ziet.
Wij hadden veel keuze in groenten (spruitjes !!) en die waren kmapperig, het vlees was niet overdreven vet. Heerlijke salades en heerlijke toetjes.
Jammer dat in Iverness het zo erg tegenviel. Nou wij hebben in ieder geval geen ongedierte gezien, niet op het eten en niet op de grond of rondvliegend. Anders had ik er geen minuut gebleven, laat staan gegeten.

Verder hebben we ook heerlijk gegeten bij "Pacino's" een prima Italiaans restaurant t.o. Old Town aan de Hgw 192 Kissimmee. Er zijn diverse vestigingen in de omgeving.

Carlo
14-05-05, 21:22
Als je een keer echt lekker burrito's wil eten moet je naar Baja Burrito Kitchen op Colonial PLaze, E Colonial Dr., is vlak bij het executive airport en Fashion square mall. Eromheen zitten allemaal winkels (o.a. een grote Ross) en rond lunchtijd is het erg druk met bankpersoneel. Met name als je genoeg hebt van Taco Bell is dit een verademing.....
Hierbij een recensie:

Citysearch Editorial Review -- By Lynelle Lawrence
Totally fresh and healthy Cal-Mex fare served in an upscale fast-food setting.

The Scene
Bright and clean. Tile floors, upholstered wooden chairs and beach-themed wall murals set the stage for an open chrome kitchen where cooks whip up orders. Order at the counter, then nosh on complimentary chips and salsa from salsa bar.

The Food
Practically guilt-free--no MSG, lard, can openers, microwaves or freezers. The self-proclaimed "fresh food fanatics" behind BBK pride themselves on serving healthy, delicious food made from only the freshest ingredients. This means tacos, enchiladas, quesadillas, fajitas, tostado salads and giant burritos all filled with things like skinless chicken breast, lean steak and even, on request, fat-free sour cream and cheeses. Order the pesto burrito (filled with chargrilled chicken, plum tomatoes, Romano and mozzarella cheeses and pesto sauce); the portobello quesadilla (stuffed with sauteed portobello mushrooms and jack cheese); or the fish taco served "Baja style" (that's a fish filet lightly breaded and fried topped with shredded cabbage and a tangy cilantro-lime sauce).

Editorial content is independent of paid advertisers. Any expenses are paid for by Citysearch.

Karin71
16-05-05, 01:57
De Red Lobster! Wij hebben genoten van het geknutsel met de kreeft en de krab! Kregen er niet genoeg van!

Verder genoten van de Key Lime Pie
http://img148.echo.cx/img148/1001/100043200984fz.th.jpg (http://img148.echo.cx/my.php?image=100043200984fz.jpg)

En ik moet ook nog even een pluim geven aan de Olive Garden!

Verder was ook de lemon & pepper kip van de Publix niet te versmaden!

Iron_eagle
16-05-05, 02:24
Red Lobster :idea: .
Die knoflook/kaas achtigge boordjes die ze daar hebben, heerlijk :roll: :mrgreen: .
ik weet niet hoe ze heten, maar ze worden altijd in zo'n mandje/bakje gebracht, als je zit te wachten voor het voor of hoofdgerecht.

clafra92
16-05-05, 09:45
Die broodjes die je bij The Olive Garden krijg kan ik ook maar niet vergeten!!

Karin71
16-05-05, 13:52
Klopt inderdaad, dat brood bij de Olive Garden is echt heel erg lekker. Daar staan ze ook bekend om heb ik me laten vertellen. Die broodjes van de Red Lobster vind ik persoonlijk een beetje klef en vullen te veel. Zonde van je trek als je je bedenkt dat er nog garnalen, kreeft en krab op tafel komen!

True1969
30-05-05, 13:15
Lekker om zo'n topic nog eens door te nemen vlak voor de lunchpauze :D het water loopt weer in de mond...

Klein vraagje; hoe zit dat eigenlijk met al die soorten lekkere steaks... zoals prime rib, beef, tenderloin, rib-eye etc... wat is nu wat ? (biefstuk? ossehaas, varkenshaas?)

Groet van een hongerige True.

Eric
30-05-05, 13:48
Vrijwel alle vlees in de USA is rundvlees, het verschil zit hem in het deel van de koe waar het vandaan komt.
Sommige steakhouses hebben een keurige tekening van de koe, met daarop aangegeven waar welk stk vandaan komt, maar ik weet het niet zo precies.
zelf houd ik wel van een stuk, waar ook nog wel wat vet aanzit, maar veel Nederlanders gruwen hiervan.
Het voordeel van een vetrandje is, dat het vlees veel smeuiger blijft.
Lekkere stukken zijn in ieder geval de New York Strip en een Filet Mignon.
mmmmmmm, krijg al weer trek.
Eric

LSC
30-05-05, 13:54
Chili's is erg lekker en hun drankjes...
Zo goedkoop, we aten daar met z'n vieren voor nog geen 100 dollar inclusief drankjes!

Charlie's moet je zeker proeven, versgemaakte broodjes en Subway mag je ook niet missen!

Daniel
30-05-05, 16:07
Klein vraagje; hoe zit dat eigenlijk met al die soorten lekkere steaks... zoals prime rib, beef, tenderloin, rib-eye etc... wat is nu wat ? (biefstuk? ossehaas, varkenshaas?)

Zoals Eric al aangaf hierboven zijn het allemaal verschillende "cuts" van de koe. Een aantal cuts hebben we hier ook zoals rib-eye en T-bone, maar andere ook weer helemaal niet zoals de prime rib of beef of de porterhouse. Wil je eens een ander stukje (!) vlees proberen neem dan eens een prime rib of beef bij bijv. Outback (http://www.outback.com) (daar noemen ze het de "Prime Minister"). Als je van een biefstukje houdt dan vind je dit zeker super!!

True1969
30-05-05, 16:57
Mmmmmm.... heb net even de menukaart van Outback bekeken..... heerlijk!

Wat is dan de meest malse steak, zoals hier de ossehaas?

Henri

Daniel
30-05-05, 21:12
Ik denk dat dat de Filet Mignon is. Lijkt qua uiterlijk ook veel op ons biefstukje, maar is veel lekkerder (vind ik althans!). Je hebt ook nog tenderloin, de naam zegt het al: malse lende...

Eric
30-05-05, 21:40
Ik heb even het menu van outback bekeken, en het stuk vlees wat het dichtste bij ossehaas komt is volgens mij "Victoria's centre cut filet".
Smakelijk eten, het is in ieder geval lekker !!
Eric

ducktown
01-06-05, 21:44
Afgelopen jaar een aantal maal naar de Bahama Breeze geweest wat ons zeer goed beviel.

Bahama Breeze
8735 Vineland Ave.
Orlando

Vooral de Beef Kabob en Chicken Kabob gingen er bij ons wel in een spie met stukjes vlees of kip jammie jammie.

Spike
11-06-05, 14:50
China Grill op Washington Avenue (South Beach) Miami

Bestel gewoon een "Seared Tuna" (zelfs als je geen vis lust !) en geniet ! Prijzig maar een "must" voor de Florida fanaat.

Beroemde bezoekers: Enrique Iglesias, Anna Kournikova, Jon Bon Jovi en vele anderen !

Spike

karen
12-08-05, 15:42
morada bay ligt op isla morada is leuk mooi en een beetje duur ligt naast de world wide sprortsman (prachtige winkel met booot van e hemmingway erin)! Karen

Guus
12-08-05, 15:52
prachtige winkel met booot van e hemmingway erin

Was het geen replica? Zover mij bekend had Ernest Hemingway maar één boot en dat was de Pilar. Deze staat op zijn voormalige landgoed Finca de Vigia in San Francisco de Paula in Cuba (± 15 kilometer ten zuid-oosten van Havana).

Tosca
04-08-06, 21:47
Vraagje,

Kun je bij Denny's lekker eten ??? bv. steaks ofzo.
Of is dit meer iets voor het ontbijt ?

Zelf ben ik voorstander van Tony Roma's favorite ribs, Black Angus, en voor de koffie achteraf Starbucks !

knaapje
05-08-06, 12:55
Vraagje,

Kun je bij Denny's lekker eten ??? bv. steaks ofzo.
Of is dit meer iets voor het ontbijt ?

Zelf ben ik voorstander van Tony Roma's favorite ribs, Black Angus, en voor de koffie achteraf Starbucks !

Gewoon kijken op :
http://www.dennys.com/en/cms/Dinner/64.html

Moet voor een stamgast op dit forum toch niet zo vreemd zijn.

Knaapje

Njit
05-08-06, 13:10
Het is inderdaad tegenwoordig heel makkelijk om te kijken wat de verschillende ketens aan eten aanbieden. Wij keken tijdens onze vakantie ook regelmatig online als we weer een onbekende keten in de buurt hadden.

Scheelt ook weer tijd :) Je kunt gewoon naar binnenlopen en gelijk je bestelling doorgeven...

Tosca
05-08-06, 13:33
ik snap wel dat je online kunt kijken wat je er allemaal kunt eten, maar mijn vraag was of het lekker was en dit kan ik nog steeds niet ervaren via de computer. jullie wel ?

Njit
05-08-06, 14:00
Wij hebben er alleen een keer 'Melt Sandwiches' gegeten. Die waren erg lekker maar ook erg groot.

De prijzen bij Dennys zijn niet dusdanig hoog dat je je er een buil aan kunt vallen. Wij hebben gewoon zoveel mogelijk verschillende ketens geprobeerd.

knaapje
05-08-06, 15:04
ik snap wel dat je online kunt kijken wat je er allemaal kunt eten, maar mijn vraag was of het lekker was en dit kan ik nog steeds niet ervaren via de computer. jullie wel ?

Wat vind je lekker, misschien vind je wel alleen pasta lekker, dat kan een ander toch niet voor je bepalen?
Denny's heeft, volgens hun site, zo'n 1600 vestigingen, per dag zullen er dus zo'n 700 a 1.000.000 mensen of meer eten dus zullen ze er wel gerechten hebben, die mensen lekker vinden.
Mijn ervaringen zijn er goed, maar niet alles vind ik er lekker.

Knaapje

enzob
05-08-06, 16:44
Sinds ik bij Denny's een meatlovers breakfast heb gegeten en meteen daarna bij Islands of Adventures in Cat in the Hat ben geweest, heb ik iets tegen Denny's :wink: .

Enzo.

Petra/VS
06-08-06, 03:59
Voor een steak zou ik absoluut van m'n leven niet naar Denny's gaan! Je kunt het natuurlijk treffen, maar de "odds" zijn niet aan hun kant, dat het een lekkere zal zijn. Als je lekkere steaks zoekt, ga dan naar Outback of Lone Star of een dergelijke keten.

Orangedevil
06-08-06, 22:05
Voor mij is Dennys sinds de eerste keer in Amerika een rode draad door de vakantie wat eten betreft. Het eten is er goed,het gaat erg snel,goedkoop en typisch Amerika. Bovendien kom je ze overal tegen. Wij moeten toch minimaal 1 keer in de 2 dagen naar de Dennys.

Het is ook niet echt een typisch steak restaurant. Dennys heeft vanalles wat en is niet gespecialiseerd in bepaald eten. Dus steaks bij een echte steakhouse zijn misschien wel beter maar ja dat ga je ook echt naar een gespecialiseerd restaurant. Voordeel van Dennys is dat iedereen er wel wat lust. Dus je hebt dan niet vaak dat iemand naar het ene rastaurant wil en de andere naar een andere.

Het is ook niet altijd goed hoor. De laatste keer dat ik bij Dennys ben geweest was de hamburger niet te eten. Dat was vlakbij de Holiday inn bij Universal. :wink:

MR. T
07-08-06, 00:01
Denny's rules 8)

Maar ik zou Denny's ook niet aanraden als specifieke plaats om steaks te eten. Dit ondanks mijn voorkeur voor Denny's !

Groeten en eet smakelijk,

Thijs

Dennan
14-08-06, 11:17
Denny's is ook leuk voor de kids..

Ze kunnen er hun eigen menu samenstellen, is weer eens wat anders dan een McDonald of Burgerking.

Ook vinden wij chick-a -filla(KFC look a like) erg lekker.. Echt heerlijke kip

bajito
24-05-07, 23:57
Ik las op cruisecritic dat je zeer romatisch kunt dineren op Little Palm Island.
Heeft een van jullie hier misschien ervaring mee?
Het is vast waanzinnig duur...

Ik heb al even op hun website gekeken http://www.littlepalmisland.com/default.aspx?pageid=dining
en dat ziet er te gek uit, het menu oogt ook erg luxe, maar ik kan geen prijzen ontdekken.

FloridaVerslaafde
25-11-08, 17:20
Hoi allemaal,

Als je in Florida bent en je bent toevallig in de buurt van Lakeland kan ik je een heel erg goed restaurant/diner aanraden.
Het is een simpele diner met Hot Rods als thema, en ze maken daar echt de lekkerste hamburgers en sandwiches die ik ooit gegeten heb. En geloof me ik heb er al heel wat op ;-)
De diner is gevestigd op 126 South Kentucky Avenue in Downtown Lakeland.
Ze hebben ook een myspace pagina: http://www.myspace.com/burgersthatrock.
En als je er bent doe ze dan de groeten van "those 2 guys from The Netherlands". Op de muur in de diner staan diverse opmerkingen van klanten en ook wij mochten daar iets opschrijven. Erg leuk !

PS: Moderator, dit is écht geen commerciële reclame uiting voor de diner ;-)

:cool:

PPS: Ik zou het leuk vinden als meerdere mensen een restaurant review zouden schrijven. Ik kon geen aparte discussie hiervoor vinden.

Lannie
25-11-08, 17:43
Leuk item!! Wij hebben er ook wel één toe te voegen:

In Daytona/Ormond Beach aan de A1A, een echt Amerikaans restaurant waar voornamelijk de bevolking zelf eet. Geen grote kaart, maar betaalbaar en erg lekker: "Charlie's Horse", (http://www.charliehorserestaurant.com/home_page.htm)vlak naast de Red Lobster.

Carlo
26-11-08, 20:16
Wij hebben deze zomer erg lekker grieks gegeten in Tarpon Springs. We hadden in een winkel gevraagd waar we het beste konden gaan eten en drie mensen zeiden tegelijkertijd: Go to Mama's! En ik kan niet anders zeggen dan dat het top was. Leuke bediening, lekkere Raki en het eten smaakte als in de oude binnenstad van Rethymnion. Is weer eens wat anders: http://www.mamasgreekcuisine.net/

En wij zijn niet de enige die er zo over denken:
http://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g34680-d541196-Reviews-Mama_s_Greek_Cuisine-Tarpon_Springs_Florida.html

Michael66
26-11-08, 20:20
O ja, daar ben ik ook al enkele keren geweest. Onze vrienden in Florida wonen daar in de buurt en kennen de eigenaars. Heerlijke broodjes gyros, en een heel leuke sfeer.

mpahagens
10-02-09, 15:11
Hoi,

Voor diegenen die nog richting Miami gaan een tip: http://www.limefreshmexicangrill.com/index/flash/

Hier kan je lekker en niet duur eten! Wij vinden het een aanrader :smile:
Een vd de weinige adressen uit de lonely planet gids die ook echt (nog) bestond en de moeite waard was.

Enjoy!

dennis_diana
10-02-09, 17:31
mjammie mpahagens!

t water loopt me al in de mond.... ze hebben ook een mooie site trouwens!
k Heb m bij mn favorieten gezet: met een week in Miami zal t vást wel gaan lukken er een keertje te eten!

A3
10-03-09, 13:58
Goedendag collega Forummers,

Met z'n allen hebben we honderden jaren Florida-ervaring, dus wilde ik graag een beroep doen op jullie geheugen;

wie weet er - muv de bekende dinner shows - restaurants/food joints in Florida met iets bijzonders. Dit bijzonders kan bijvoorbeeld de ligging zijn (op het strand, op de top van een wolkenbrabber o.i.d.), qua interieur, qua exterieur, qua entertainment (live music, wandelende dinos o.i.d.), stromend beekje door het restaurant etc. etc.

De restaurants in de parken zijn me bekend, maar graag jullie ervaringen, zo mogelijk inclusief links.

THX.

A3

Natasja L.
10-03-09, 17:23
Morada Bay Café (Islamorada). Dit is echt een aanrader. Een tafeltje op het zand, fakkels, palmbomen en de zonsondergang...wat wil je nog meer?
Hieronder een link naar de foto's van dit restaurant.

http://floridaforum.nl/showthread.php?t=6763&highlight=morada+cafe

en

http://floridaforum.nl/showthread.php?t=4639&highlight=morada+cafe

Adres:
81600 Overseas Highway
(Mile Marker 81.6, Bayside)

Rusty Pelican op Key Biscayne met uitzicht op de jachthaven en skyline. Zorg dat je daar tegen de zonsondergang bent. Zo zie je eerst de skyline met een mooie oranje lucht, die langzaam donker wordt tot de skyline by night. (3201 Rickenbacker Causeway Key Biscayne)


PS: Er bestaan al een paar topics over leuke/goede tips voor restaurants:

Restaurants in Key West:
http://floridaforum.nl/showthread.php?t=594&highlight=restaurants

Restaurants in Orlando:
http://floridaforum.nl/showthread.php?t=1334

Wellicht hebben andere forumleden nog leuke tips voor je.

Njit
10-03-09, 20:04
Restaurant Snooks (http://snooks.com/) op Key Largo.
Lekker eten en genieten van de zonsondergang.

cant51
10-03-09, 20:18
www.hirams.com (http://www.hirams.com) dit is een erg leuk restaurant/bar erg vaak live muziek

robisjo
10-03-09, 20:44
http://www.cheyennesaloonandoperahouse.com/ in Downtown Orlando. Mooi uitgaansgelegenheid waar je ook heerlijk kan eten. Er wordt ook veel live muziek gespeeld.

Bianca

A3
14-03-09, 16:19
....nothing else..........?

A3

pascalbrouwers
14-03-09, 16:44
http://www.cheyennesaloonandoperahouse.com/ in Downtown Orlando. Mooi uitgaansgelegenheid waar je ook heerlijk kan eten. Er wordt ook veel live muziek gespeeld.

Bianca


Deze is inderdaad leuk, gingen wij vroeger toen church street nog een uitgaanscentrum was vaak naar toe.
Op donderdag altijd longneck en magarita night.......\\:D/

Pascal

Yvet
15-03-09, 00:00
Pffff ik ga ff nadenken want ik weet wel een restaurantje wat bovenin een toren/gebouw hotelachtig iets zit.
Het restaurant draait volgens mij en het ligt aan de oostkust maar waar ook alweer.......
Ik ga ook mijn externe geheugen hierop even naslaan.....

Njit
15-03-09, 00:04
Misschien heb je hier wat aan: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_revolving_restaurants#United_States

Yvet
15-03-09, 11:34
Het restaurant wat ik bedoel zit in Daytona Beach, er is daar 1 groot/hoog gebouw en daar zit op de bovenste verdieping een restaurant dat rond draait, erg mooi eten gedurende de zonsondergang.

Michael66
15-03-09, 11:51
Is 't misschien deze? http://www.topofdaytona.com/

Yvet
16-03-09, 13:41
Is 't misschien deze? http://www.topofdaytona.com/

Yep dat is hem!!!

6foot6
16-03-09, 14:52
http://www.cheyennesaloonandoperahouse.com/ in Downtown Orlando.
Bianca

Helaas, per 15-3-2009 gesloten, alleen nog groepen en partijen

robisjo
16-03-09, 15:13
Helaas, per 15-3-2009 gesloten, alleen nog groepen en partijen

Ik had het gelezen, baal er goed van, was zo'n gezellige tent.

brin
16-03-09, 15:45
Manuel's on the 28th in downtown Orlando. We zijn daar geweest op oudejaarsavond, heel lekker eten en een fantastisch uitzicht. Het is gelegen op de hoogste verdieping van de Bank of America.

nbh
16-03-09, 16:44
www.beachbistro.com (http://www.beachbistro.com) op Anna maria Island. Ben er nog niet geweest maar ziet er erg goed uit. In augustus zal ik mijn ervaring met jullie delen!

brin
18-08-09, 17:24
La Dolce Vita op Sanibel. Upscale restaurant met elke avond (wisselende) live-muziek. Er worden ook speciale avonden georganiseerd zoals Marokkaanse of Hawaïaanse avonden. Je kan je speciaal voor die avonden in de kledij uitdossen v/h thema (hoeft niet).
Heel lekker eten en vlotte bediening. Er is ook dansgelegenheid voor degene die graag een danspasje wagen !

marcelis10
03-09-09, 21:16
Wij hebben in Tarpon springs bij Costas gegeten. Dat was niet slecht maar ook niet bijzonder goed. We waren hiernaar verwezen via degene waar we kaartjes voor de boottocht hadden gekocht. Hellas ziet er wel leuk en gezellig uit. We hebben daar niet gegeten maar het was er wel druk en we hebben wel wat in de naast en erbij behorende zaak, gebak gegeten. Dat was in ieder geval heel lekker. Hellas ligt tegenover de haven.

Groetjes Monique

irmaatje123
05-12-10, 18:49
Vorig jaar hebben wij heerlijk gegeten bij Bahama Breeze aan de International Drive.
De sfeer is daar geweldig, en het eten overheerlijk! Niet vet, heel gezond, en heel fijn van smaak. Prijs/ kwaliteit dik in orde!

Don Fernando
05-12-10, 20:14
Een geweldig Cubaans restaurant vind je op Deerfield Beach, het restaurant heet Little Havana.

Remco Weijts
22-03-11, 10:48
PF chang
Logans roadhouse
outback

SenT
24-03-11, 09:33
Nog een vraagje over restaurants:
Welke restaurant(ketens) bieden er een saladbar aan? Liggen er wat gezondere dingen op?
Bestaat er in Florida eigenlijk ook iets zoals de deli's in New York ?

trails
24-03-11, 12:09
De Sizzler en Golden Corral hebben een uitgebreide saladbar en er liggen zeer gezonde dingen op. Je kunt bij elk restaurant zo gezond of ongezond eten als je zelf wilt.

Ebelix
24-03-11, 12:17
Deli's vind je door heel Amerika. Ik weet 2 ketens die een salad bar voeren. Dit zijn de Pizzahut en Ruby Tuesday. Daarnaast kom je bij Brazilaanse restaurants zoals Texas de Brasil een zeer uitgebreide salad bar tegen.

Ook heb je een keten genaamd Soup plantation & Sweet Tomato waar alles draait om de salad bar. http://www.souplantation.com/

Als laatste optie heb je de supermarkten zoals Plubix en Sweetbay maar ook de walmart supercentres en de Target superstores waar ze kant en klare salades verkopen.

Als je wil kan je aan de nodige vitamines komen tijdens je vakantie.

knaapje
24-03-11, 12:32
Alle buffetrestaurants zoals bijv. Ponderosa hebben uitgebreide saladbars.
Ik denk, dat zo'n 80 tot 90% van de gewone restaurants een saladbar hebben.
Heb je een naam van een keten, gewoon even googlen naar hun site en meestal staat het er wel bij of ze een saladbar hebben.
Bijv. Googlen op Orlando AND saladbar levert al het nodige op.
http://business.intuit.com/boorah-restaurants/25000/FL/Orlando/best-salad-bar.html
Knaapje

SenT
24-03-11, 14:58
@ Trails, ebelix en knaapje: bedankt voor jullie reacties.

De Soup Plantation zullen we zeker uitproberen, het was naar zoiets dat ik op zoek was.

frits steegmans
24-03-11, 16:19
een absolute aanrader in indian rocks beach (bij clearwater) heet guppy's on the beach!
supper lekkere scallops (st-jakobsvruchten) en een paar km verderop is er saltrock grill met overheerlijke tartaar van tonijn, ik zou daar beslist vele miles voor wille omrijden

christophe
26-03-11, 16:22
Tips voor clearwater beach zijn nog steeds welkom !

irmaatje123
05-04-11, 16:36
Ga naar het oude walvisdorpje st johns pss village,een super leuk dorpje met leuke terrasjes op het water,live muziek,en de dolfijnen zwemmen voor je neus.Ook het strand daar,madeira beach is mooi,en lekker rustig.Het is ongeveer een half uurtje rijden,richting st petersbeach.Een echte aanrader.

christophe
05-04-11, 17:23
bedankt voor de tip, zullen we zeker proberen !

lief
26-04-11, 05:12
Het is 04.04am en ik heb nu dus honger na het lezen van deze topic maar zouden jullie mij kunnen helpen aan een goed buffet restaurant waar je vooral vis kunt krijgen? Ik weet dat Pondorasa een goeie schijnt te zijn, maar om daar nu vaak te gaan eten is ook zo ééntonig.
Wij zijn eigenlijk wel een beetje gedwongen om buffetrestaurants te zoeken omdat ik een maagbandje heb en maar kleine porties kan eten, rundvlees (steaks) kan ik helemaal wel vergeten. Met vis daarentegen, dát gaat een stuk makkelijker maar ik kan nu eenmaal niet veel eten en om dan maar één hoofdgerecht te bestellen in een restaurant vind ik jammer omdat ik het bij voorbaat tóch niet op kan en dat is niet alleen jammer van 't geld maar ik ben nog opgevoed dat ik m'n bordje moet leegeten omdat er véél mensen zijn die het niet zo goed hebben.
Aangezien het ene buffet restaurant het andere niet is, wil ik graag eigenlijk de zgn. "vreetschuren" vermijden want dat er goede tussen zullen zitten is zeker maar welke?

yabbadabbadoo
27-04-11, 00:15
Grappig dat je Ponderosa goed vindt, zit momenteel in Kissimmee, en Ponderosa is ongeveer het enige restaurant waar ik met een grote boog omheen rij. Als je vis wilt eten, waarom ga je dan niet naar Red Lobster of Lobster Feast ?

cindy74
27-04-11, 10:02
Olive garden moet je echt proberen het is wel italiaans maar het was er echt lekker en je krijgt bij elk hoofdgerecht een salade of soep bij .

yabbadabbadoo
27-04-11, 14:45
Olive garden moet je echt proberen het is wel italiaans maar het was er echt lekker en je krijgt bij elk hoofdgerecht een salade of soep bij .
Helemaal mee eens ! Ben gisteravond weer geweest, lekker eten !

reneefrankrijk
27-04-11, 15:08
@ Lief: je kunt natuurlijk ook ergens alleen een voorgerecht nemen. En volgens mij heeft bijna elk restaurants wel garnalen op het menu staan. Mijn moeder heeft ook een bandje en die kan garnalen in elk geval goed eten. Zij bestelt ook altijd een voorgerecht en laat het gelijk met de hoofdgerechten komen.
Een andere optie is voor een kindermenu gaan. Als je het even uitlegt 'tenminste áls ze moeilijk zouden doen) dan mag ik aannemen dat dat geen probleem zal zijn voor het restaurant.
Overigens vonden wij Ponderosa vorig jaar ook niet voor herhaling vatbaar. Vergeleken met 2 jaar daarvoor was het erg achteruit gegaan. Kan natuurlijk aan die betreffende vestiging liggen.

lief
27-04-11, 19:29
Dank jullie wel voor het meedenken en jawel, Red Lobster staat op het verlanglijstje en ik dacht dat Ponderosa juist een goeie was, volgens sommige hier op het forum, maar ja... smaken verschillen natuurlijk en ik moet het tóch allemaal zelf gaan ondervinden.

@Reneefrankrijk, hier in Nederland bestel ik ook meestal een voorgerecht of kindermenu máár dat moet ik dan wel steeds uitleggen en heb al een paar keer meegemaakt dat het eigenlijk niet zo gewaardeerd werd. Ze zeggen het niet maar je voelt het gewoon dat ze te weinig aan je verdienen #$%^! Is je moeder veel afgevallen?

reneefrankrijk
27-04-11, 19:44
@ Lief, ik zal je een PB sturen.

corrus
27-04-11, 20:53
Het is leuker voor iedereen als je dit gewoon openlijk op het forum doet...
PBtjes heeft niemand iets aan... komop :D
Gewoon in publiek! :lol:

Syllvia
28-04-11, 11:43
Bij de Outback heb je ook kleine porties, volgens mij bedoelt voor senioren (?) maar dat maakt niet uit natuurlijk:)

lief
28-04-11, 18:17
Ach Sylly, ik zie de 45 toch al verschijnen en dan maakt dat senior ook niks meer uit ;-)

Syllvia
29-04-11, 08:44
Ach Sylly, ik zie de 45 toch al verschijnen en dan maakt dat senior ook niks meer uit ;-)

haha, ik ben 50+ dus kan met gemak een seniorenmaaltijd bestellen ;)
misschien maar eens wat vaker doen, want sinds we in belgie wonen,(lekker eten daar) ben ik typetje, rond en gezond...
Sorry beetje offtopic.

DrDre
05-05-11, 17:05
En zo zie je maar dat veel mensen toch verschillende meningen/smaken hebben.
Wij vonden afgelopen week de Outback een stuk minder dan drie jaar geleden, en de Ponderosa vonden we wel goed.
Verder waren we op de 192 al een paar keer langs "Miller's AleHouse Restaurant (http://www.millersalehouse.com/)" gekomen, waar de parkeerplaats elke keer nokkie vol stond.
Toch maar een keer proberen dus.
Het is een toko à la Outback, met ontzettend veel flatscreens aan de muur waar zowat alle sporten te volgen zijn. (incl. Europees voetbal).
De bediening is erg vriendelijk, en het belangrijkste: het eten is erg goed!!
En voor de toetjesliefhebbers: probeer de “Capt’n Jack’s Buried Treasure”.
Op aanraden van de ober hebben we dit "toetje" genomen, en het is dus echt een aanrader.
De parkeerplaats was dus niet voor niets elke keer zo vol.... :wink:

lief
05-05-11, 17:36
Slurp... het water loopt me in de mond van al dat lekkers DrDre en ik zag dat ze er ook eentje hebben in St. Petersburg, heb ik een leuk vooruitzicht... Nu alleen maar hopen dat ik al dat lekkers door mijn (pas bijgespoten) maagbandje krijg want nu krijg ik er nóg geen half tartaartje door :-(