PDA

Bekijk Volledige Versie : Linedansen in Florida



bertvlug
11-06-08, 12:28
Beste Forum leden,

Aangezien ik een groot fan van Linedansen \\:D/ ben en ik nog niets over dit onderwerp op dit Forum heb kunnen vinden wil ik graag dit topic starten.

Wie van jullie weet leuke locaties in Florida waar je kan Linedansen ? Ben je daar "toevallig" tegen aangelopen of juist (zoals ik) ook expres opgezocht ?

We zijn zelf vorig jaar oktober in een Linedance club in St. Petersburg geweest (The Gunslinger Saloon), het was erg leuk, ondanks dat het Amerikaanse Linedansen sterk afwijkt van het Europese Linedansen. Ik zou het dus leuk vinden om meer uitgaansgelegenheden te bezoeken waar men aan Linedansen doet. In oktober zullen we weer richting Amerika gaan en zullen dan vanaf Atlanta richting Florida gaan, dus ook locaties in de Staat Georgia zijn erg welkom.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties, maar meer nog naar hoevelen van jullie ook van Linedansen houden

Guus
11-06-08, 15:18
In Orlando zou je naar de Wildhorse Saloon in Downtown Disney kunnen gaan. Beetje een slap aftreksel van het origineel maar wel leuk.
In Georgia zou je naar de Cavalier kunnen gaan (Savannah). Ligt niet echt op de weg naar Florida, maar Savannah is zeker een omweg waard.

truja
27-07-08, 21:55
The Barn
3820 Minton Road,
Melbourne FL 32904
Telephone: (321) 722-1664 Fax: (321) 727-7374

bij deze club kan je lijndansen en denk dat ze je daar ook aan andere adressen kunnen helpen.
wij doen zijn zelf aan square dance.

bertvlug
28-07-08, 08:12
Truja,

Bedankt voor deze tip :razz: :razz: :razz:. Ik heb inmiddels hun internetsite gevonden en ga zeker proberen daar een keer naartoe te gaan.
Ben jij er zelf al eens geweest, zo ja hoe was dat :?::?:

Groet,
Bert

truja
31-07-08, 18:11
ja ben er al vele keren geweest.
En vindt de mensen erg aardig en altijd berijd je verder te helpen aan adressen.
als je dan niet oppast ben je elke avond op bezoek bij een club.
Ook is daar de leeftijd gemiddeld veel hoger.
Het werkt daar wel iets anders als bij ons.
Tenminste danste ik al vele jaren hier in Nederland bij clubs,en als we gasten kregen hoefde die nooit te betalen en dat is daar anders.
dan heb ik het wel over Square Dance clubs hier in nederland.
hoe dat hier bij lijndansen geregeld is weet ik niet.
ik ga er oktober weer met plezier naar toe.

bertvlug
25-03-09, 22:46
Voor andere Linedancers die dit topic misschien nog eens doorlezen, op bijgaande link

http://www.worldlinedancenewsletter.com/wtd_USA.html

kan je dansclubs in ALLE Staten van de USA vinden, het gedeelte van Florida heb ik al helemaal uitgespit en heb diverse locaties op de agenda staan voor de komende vakantie in mei.

Guus
26-03-09, 12:49
Ook is daar de leeftijd gemiddeld veel hoger.Ik weet niet precies waar je bent geweest, maar over het algemeen is de leeftijd van het gemiddelde line dance publiek toch echt een stuk lager dan hier in Nederland. In Nederland wordt het voornamelijk bedreven door houterige senioren ;-), terwijl in de US vooral de jeugd op de dansvloer staat. Dat maakt het ook gelijk een stuk aantrekkelijker om naar te kijken.

bertvlug
26-03-09, 20:21
Hier moet ik je toch even "terugfluiten" Guus, het is echt niet zo dat Linedansen in Nederland alleen maar door senioren bedreven wordt, of je moet mij met mijn 46 jaar een "senior" noemen en ik ben niet de jongste bij de clubs waar ik dans. Ik ben al op veel Festivals in Nederland geweest en er is ook veel jeugd die zich met Linedansen bezighoud en geloof me hier ziet dat er ook goed uit !

Guus
27-03-09, 09:20
Haha, die Bert. Had wel verwacht dat je zou reageren. Met 46 ben je inderdaad nog geen senior, maar feit is wel dat je dichter bij de 60 dan de 30 zit .
Hoewel ik bepaalde stromingen van country beschouw als de 'the greatest sound on earth', heb ik niet de behoefte om daar in Nederland openlijk voor uit te komen. Country wordt hier toch vooral gezien als muziek voor senioren en mensen die zich in het weekend graag verkleden (heb zelf ook een cowboy pak, maar dat draag ik alleen met carnaval). Dit alles hebben we te danken aan het programma 'Western Lifestyle' met voice-over Bob de Jong, dat in de jaren 90 door Veronica werd uitgezonden.
Als ik in hillbilly central ben, dan valt het me op dat country daar vooral erg populair is bij het jongere deel van de samenleving (zeg maar tot ±35). Je ziet daar ook geen rare verkleedpartijen zoals in Nederland. Gewoon een goede (designer) bootcut-jeans, simpel (liefst wit) shirt en goede laarzen waar de jeans overheen wordt gedragen (vandaar de noodzaak voor een bootcut-jeans), riem & buckle (niet te opvallend) en een mooie Stetson. Less is more dus. Daarnaast beweegt het daar toch allemaal wat soepeler dan in Nederland, waar de gemiddelde Line-Dancer toch iets weg heeft van een geprogrammeerde robot die nauwgezet de ingestudeerde stapjes afwerkt. Dat niet alles zwart/wit is weet ik ook wel, kijk daarvoor alleen al naar de prestaties van mannen als b.v. Tom Mickers (11-voudig wereldkampioen Line-Dance). Als alle senioren zo zouden dansen dan zou dat erg gaaf zijn (alleen die kleding hè).