PDA

Bekijk Volledige Versie : Hotelervaring: Courtyard Miami Beach Oceanfront



Natasja L.
10-06-08, 14:28
Courtyard Miami Beach Oceanfront
3925 Collins Avenue
Miami Beach, Florida 33140
http://www.marriott.com/hotels/travel/miabh-courtyard-miami-beach-oceanfront/

In Orlando zijn we gaan zoeken naar een hotel in Miami. Veel hotels zaten vol of waren echt te duur. Uiteindelijk kwamen we bij het Courtyard by Marriott Miami Beach Oceanfront. Op de site kregen we al een goede indruk van het hotel en ook de reviews op Tripadvisor waren positief. Op Tripadvisor de nummer 10 (van de 196) in Miami Beach. We zijn er gebleven van woensdag 14 mei tot zaterdag 17 mei. De prijs was $151 per nacht. We hadden een kamer aan de straatkant. Voor die drie nachten hoefde ik niet de luxe van een balkon en zeezicht. Ik ruil mijn balkon liever in voor een avondje Ocean Drive. Miami is te leuk om op tijd op je kamer te gaan zitten. Onze kamer was aan de kleine kant (formaat New York). Ik denk vanwege de prijs en het feit dat we op het laatste moment voor dit hotel hebben gekozen. De kamer had alles wat je nodig had; een flatscreen TV, een ruime badkamer (bijna net zo groot als de kamer), een goed bed etc.

We hebben gebruik gemaakt van valetparking ($25). De ruimte voor het hotel om je auto af te geven, was wat aan de krappe kant Het stond dan ook vaak vol met auto’s.

Het hotel heeft een mooi (compact) zwembad met ligstoelen en parasols. Voor handdoeken wordt gezorgd. Loop je verder richting het strand, dan heb je nog een tuin waar hangmatten en strandstoelen staan. Heerlijk om in te relaxen. Overdag is de Tikibar geopend voor lunch, cocktails en snacks. Na de boardwalk is er een toegang tot het strand. Ook hier strandstoelen, parasols en handdoeken. Al met al, een prima hotel.

De locatie was voor ons prima. We zijn met de auto naar Ocean Drive gereden en deze daar in een parkeergarage gezet. In die garage kunnen we onze auto altijd kwijt. Je schijnt het ook te kunnen lopen. De één zegt 10 minuten, de ander zegt 20 minuten. Ik vond het met mijn hoge hakken niet echt een goed plan om te gaan lopen.

Het enige minpuntje van dit hotel was dat we erg lang op onze koffers moesten wachten. Die zouden nadat we hadden ingecheckt, naar boven gebracht worden, maar na drie kwartier wachten (als het al niet langer was) is John de ‘kar’ met onze koffers zelf maar gaan halen. Ze stonden net op het punt om ze te brengen. Dit zou sneller moeten kunnen, want zo druk was het niet toen wij aankwamen.

Ik vond het een fijn hotel met vriendelijk personeel. Dat uitte zich bijvoorbeeld dat ze je altijd een goedemorgen/middag/nacht wenste bij het openhouden van de deur. (bijv. 'Good evening, welcome back at the Courtyard Miami Beach oceanfront) Ook aan de receptie werden we goed ontvangen en vriendelijk te woord gestaan.

Ik vind het leuk om in Miami wat hotels uit te proberen, maar mocht het zo zijn dat we uit moeten wijken naar dit hotel, dan heb ik daar helemaal niets op tegen. Ik durf het zeker aan te raden bij familie en vrienden.

http://cache.marriott.com/propertyimages/m/miabh/phototour/miabh_phototour62.jpg

Njit
10-06-08, 15:03
Dank je voor je uitgebreide verslag. Miami Beach is altijd lastig om een goede EN een betaalbare locatie te vinden.

Zie hier (http://www.marriott.com/hotels/travel/miabh-courtyard-miami-beach-oceanfront/) ook dat ze gratis HS internet hebben op de kamer. Dat is ook wel fijn.

Ceetje
11-06-08, 21:28
Wij hebben twee jaar geleden met de kerst in dit hotel gezeten: prima! We hadden 'm geboekt bij Hotelpronto voor een spotprijs. Die prijs was zo laag dat ik het niet vertrouwde en Hotelpronto opgebeld en idd de prijs die op de site stond klopte (de prijs voor 3 nachten: €252 :shock:) direkt boeken natuurlijk en keurig betaald. Bij het inchecken bleek dat er geen reservering was, maar de receptioniste zei dat het geen probleem was, want we hadden tenslotte een voucher. We waren allang blij want na een lange reis wil je graag naar je kamer. Het hotel had mijn creditcardnummer voor de ontbijtjes en het valetparkeren en eind januari kwam de afrekening van de twee genoemde zaken. Wij toch wel opgelucht, want je weet het maar nooit ..... totdat in maart er een afrekening van mijn creditcard kwam. Dat was raar want ik had 'm na de vakantie niet meer gebruikt. Afschrift voor 3 nachten hotel ruim $600. Om een lang verhaal kort te maken: eerst kregen we na heel lang gezeur het geld van Hotelpronto terug [die vond dat het onze eigen schuld was, want dan hadden we maar contact moeten opnemen; goede leer voor een volgende keer!] en na heel veel e-mailtjes kregen we het verschil met het bedrag van Hotelpronto terug van Mariott. Uiteindelijk goed opgelost, maar dat heeft wel maanden geduurd.

Teleton
12-06-08, 11:00
Afschrift voor 3 nachten hotel ruim $600. Om een lang verhaal kort te maken: eerst kregen we na heel lang gezeur het geld van Hotelpronto terug [die vond dat het onze eigen schuld was, want dan hadden we maar contact moeten opnemen;

Wat vreemd, heb je dan geen afrekening van het hotel gekregen bij het uitchecken? Als het goed is, kan je daarop toch zien dat je CC voor $600 belast wordt, naast de rekening van de ontbijtjes etc?

Regelmatig lees je hier verhalen over spookrekeningen. Je ziet ook dat sommige reizigers daar erg onrustig van worden. Meestal blijkt dat er een fout of misverstand bij het opmaken van de rekening is ontstaan. Als je de rekening niet controleert en deze tekent, wordt het lastig om je geld terug te vragen. Hoe dan ook, in jouw geval heb je gelukkig je geld terug.

Natasja L.
12-06-08, 11:54
Ik kan me niet voorstellen dat je geen eindafrekening hebt gekregen bij het uitchecken. Die hoor je te krijgen, gebeurt dat niet, dan vraag je er toch om. Wij controleren de rekening altijd! Dat is je eigen verantwoording. De meeste hotels hebben ook een speciaal menu op de TV. Daar kan je (als je dat zou willen) dagelijks checken wat ze die dag berekend hebben. Mocht je al iets aan treffen wat niet klopt, dan kan je daar gelijk mee naar de receptie en hoef je niet te wachten tot de dag van vertrek!

Ceetje
12-06-08, 16:45
Ik verzeker jullie beiden toch echt dat wij geen afrekening van de kamer gekregen hebben. Voor het ontbijt en de valet wél [en ik zou graag gewild hebben dat die $600 daarop gestaan had, want dan hadden we het terplekke kunnen regelen] en dat werd ook keurig afgeschreven in januari. En pas in maart kwam die rekening voor de kamer. Wij denken dat ze bij Hotelpronto geschrokken zijn van hun veel te lage prijs op de site en daardoor is de reservering nooit doorgezet. Als argument naar Mariott heb ik aangevoerd dat ik nooit getekend heb voor die $600. Helaas had ik een postbankcreditcard en bij hen kan je niet zomaar een bedrag direkt terugvorderen wat bij Visa wel schijnt te kunnen.

Teleton
12-06-08, 17:20
Ik verzeker jullie beiden toch echt dat wij geen afrekening van de kamer gekregen hebben.

Daarom vroeg ik er speciaal naar........;-). Zorgelijk dat deze praktijken voorkomen. Maar hier blijkt gelukkig wel uit dat je sterk staat als je niet getekend hebt. Uiteindelijk komt het dan toch op zijn pootjes terecht.

Ceetje
12-06-08, 18:26
Gelukkig wel, maar het heeft wel heel veel e-mailtjes gekost en dat in het engels ... praten gaat toch makkelijker dan schrijven. Overigens voor alle duidelijkheid: Het hotel was echt prima en loopafstand naar South Beach deels over de boardwalk.