PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Marijke



mverspeet
08-06-08, 11:42
Graag even voorstellen: Marijke
Ik ben Marijke en plan om eind september/ begin oktober met mijn vriend 2 weken naar Florida te gaan voor een autorondreis.
Ik ben natuurlijk op zoek naar tips qua vluchten, verblijfplaatsen en beste route die we kunnen volgen.
Ik twijfel ook nog of we wel in die periode (september/oktober) zouden gaan, daar het dan eigenlijk "orkaanseizoen" is... Heeft iemand ervaring met deze reisperiode?

Syllvia
08-06-08, 12:15
Wij gaan voor de 4e keer naar Florida, de eerste keer was in mei, prachtig weer gehad.
De andere 2x waren we begin oktober, ook mooi weer, maar wel een stukje koeler, dus dit jaar gaan we half september.

We hebben 1x last gehad van Orkaan Wilma, maar dat viel erg mee.

Met de zoek knop op dit forum kun je echt van alles vinden over routes, hotels enz.

Echte pretpark fanaten blijven vaak lang in orlando, wij maken dit jaar voor het eerst een rondreisje : Orlando - Ft. Myers - Key West - Melbourne - Orlando.

groetjes en succes met het uitstippelen van de reis.

Sylvia

groetjes Sylvia

Teleton
08-06-08, 12:39
Ik twijfel ook nog of we wel in die periode (september/oktober) zouden gaan, daar het dan eigenlijk "orkaanseizoen" is...

Tsja, het weer. Wie wil het niet van te voren weten als 'tie met vakantie gaat. Zelfs in Florida is het altijd weer een afwachten hoe het uitvalt. Kijk eens op http://www.weather.com/outlook/homeandgarden/home/wxclimatology/monthly/graph/USFL0372?from=search voor de gemiddelde temperaturen rond Orlando. Je ziet dat de gemiddelde temperatuur in oktober drie graden lager is dan in september. Maar ja, als het van 32 naar 29 graden gaat, lijkt me dat niet zo'n ramp. Belangrijker is het verschil in neerslag. In september valt er bijvoorbeeld gemiddeld 146 mm neerslag en in oktober nog niet de helft. De keuze is aan jou, enne....niet op mij mopperen als het in oktober toch nog heel hard en veel regent.......[-X

Syllvia
08-06-08, 13:07
haha ja, want wij hadden dus 2x in oltober HEEL veel regen........

Toch een fijne vakantie hoor:)