PDA

Bekijk Volledige Versie : Villa huren: gezocht / ervaringen / vragen (1)



Pagina's : [1] 2 3 4

Phileas Fogg
22-09-04, 16:04
Moderator Michael66: Dit is het onderwerp Villa huren: gezocht / ervaringen / vragen (1) (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=6640). Hier vind je de eerste 1000 berichten over het huren van een villa, over de periode 2004 tot eind november 2011. Berichten van na deze laatste datum vind je in Villa huren: gezocht / ervaringen / vragen (2) (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=14211).

Weet iemand of het voor 2 personen ook financieel aantrekkelijk is om in een privé villa te verblijven, in de buurt van Orlando? (we hebben een huurauto tot onze beschikking)

Ebelix
22-09-04, 17:00
Nee. Het financieel niet aantrekkelijker om voor 2 personen een villa te huren.

Je moet hier naar andere dingen kijken. Het comfort van een villa is veel hoger dan een hotelkamer. Je hebt de ruimte in zo'n villa, geen hotelkamer van bijvoorbeeld 3 bij 3 Je hebt een volledige keuken tot je beschikking. Je hebt je eigen zwembad. Een gek ander pluspunt is dat er in de villa een wasautomaat en droger staat. Je gooit de was in machine en je gaat weg. Als je terug komt gooi je het in de droger. Je hoeft tijdens je drie weken vakantie niet in een warm washok je was te doen.

De prijs zal rond de eur. 600,00 zitten incl alle belastingen, eind schoonmaak ed. Je moet maar eens op de volgende site kijken

www.americanestates.nl

Of klik op een van de ads onderaan de pagina.

Njit
22-09-04, 18:02
Weet iemand of het voor 2 personen ook financieel aantrekkelijk is om in een privé villa te verblijven, in de buurt van Orlando? (we hebben een huurauto tot onze beschikking)

voor 2 personen lijkt me een Condo (financieel) aantrekkelijker.

Je hebt dan alleen geen zwembad.....

zeekoe
22-09-04, 21:59
Wij (2 personen) hebben enkele malen een condo gehuurd; deze zijn veelal gevestigd in een woonwijk wat voorzien is van een gemeenschappelijk zwembad, sportzaaltje, winkeltje bij het zwembad, tennisbaan en speeltuintje! Van al deze faciliteiten mag je gebruik maken!! Informeer eens bij American Vacations!
Henky.

Ta2 Gerrit
23-09-04, 09:14
Wij zijn die keren dat we met z'n tweeën zijn geweest altijd ervan uitgegaan dat een villa veel duurder was dan een condo of een suite in een hotel (i.v.m keuken/fridge/wave). Al die andere keren, met vrienden en kennissen in de villa, hadden we toch een gevoel van meer comfort en luxe. Je hebt tenlotte vakantie :!: Na een beetje gespit en gezoek op 't net kwamen we bij Teo van American Vacations terecht en bleek het prijsverschil wel mee te vallen en was de keuze snel gemaakt en kunnen we in het vervolg vanuit de slaapkamer direct het zwembad in :D

kefke mouse
23-09-04, 09:17
He daar,

Kan iemand me vertellen hoeveel een Condo ongeveer per week kost?? Deze hebben toch ook een wasmachine en droger??
We zijn van plan volgend jaar 5,5 week naar the sunshine state te gaan. Voor deze tijd koffers met kleren meeslepen is gekkewerkt dus wij moeten wel gaan wassen in florida. Dit is voor ons denk ik wel aantrekkelijk omdat we dan ook een keuken hebben. Kunnen we 's morgens thuis ontbijten en enkele avonden daar eten maken om de kosten wat te drukken.
Hoe is de ligging van deze condos?? Liggen ze kort bij alle activiteit of moet je toch een stukje rijden??

Groet,

Kefke Mouse

Ta2 Gerrit
23-09-04, 09:29
Wat ze op dit moment kosten weet ik niet, maar is ongetwijfeld te vinden op diverse sites (o.a. Am. Vac.) maar diegene waar wij hebben verbleven (o.a. Royal Palm en Laguna Bay) lagen ± 1 mijl van de 192 schuin achter de wall-mart aan, ik dacht Poinciana Blvd. 10 tot 15 autominuten van Disney.

Gretzky
23-09-04, 12:31
Vorige week via am.vac een condo voor ons 2en en onze 2jarige dochter gehuurd voor 1 week (13nov t/m 20nov) Ik betaalde rond de 400euro.
Eerste keer voor ons in een condo dus afwachten maar.

toverfee
23-09-04, 15:12
voor mij geen condo maar een villa!
ik wil gewoon een prive zwembad :D
wat is er nu lekkerder dan vanuit je bed zo in je zwembad te kunnen springen ...heerlijk toch?
in het hoogseizoen zijn de villa's wel iets duurder dan buiten het seizoen

groetjes toverfee

Jacquiline
23-09-04, 15:51
Wij vertrekken de 2e week van oktober naar Orlando. Wij zijn ook maar met z'n tweetjes maar hebben toch echt wel een villa met zwembad gehuurd via American Vacations. Lekker wakker worden en zo 'plons' 8) het zwembad in. Je hebt met een eigen villa toch net ff meer privacy. Gewoon doen hoor, ook al ben je maar met z'n tweetjes! Als je eenmaal in een villa hebt gezeten wil je niet anders meer! :lol:

Ta2 Gerrit
16-10-04, 12:18
Weet iemand of er in de omgeving van Daytona (Beach) ook zoiets bestaat als de villaparken in Kissimmee e.o. of desnoods tussen Orlando en Daytona. En indien ja, waar die dan te boeken :?: Thnx

zeekoe
16-10-04, 14:29
Misschien heb je hier wat aan: :idea:
http://search.yahoo.com/search?fr=slv2-&p=rent+a+villa+in+daytona+beach

Succes en groetje van RuudB en Henky

Danny
17-11-04, 15:02
Het maakt toch niet uit hoe groot je villa is? Als je zegt dat het voor 2 personen is en ze hebben geen kleine villa dan krijg je vanzelf wel een grotere voor dezelfde prijs.

Vergeet niet, in Orlando en omgeving staan zo vreselijk veel villa's voor de verhuur dat er bijna altijd wel eentje vrij staat.

Succes en veel plezier alvast,
Danny :lol:

Fan
17-01-05, 15:37
Hoi,
Wij zijn alweer bezig voor onze volgende reis naar Florida Kerst 2005.
We willen dan een week gaan cruisen en een week villa huren. Maaaaar, de cruise die we hebben uitgezocht vertrekt van Fort Lauderdale, weten jullie of daar in de buurt ook villa's verhuurd worden ik kan er namelijk niets over vinden. Of weten jullie hoelang het rijden is van omgeving Orlando naar Fort Lauderdale?? Of zijn er misschien appartementen te huur in omgeving Lauderdale? Hoop dat jullie me weer kunnen helpen.
Alvast weer bedankt.
Groetjes Fan

Daniel
17-01-05, 16:09
Over villa's in Ft. Lauderdale weet ik niet zo veel, maar ik kan je wel een schatting geven van de reistijd. De afstand is ongeveer 180 mijl; als je gem. 60 mijl per uur rijdt dan doe je er dus 3-4 uur over. Aangezien de afstand die ik noem in een rechte lijn is zou ik zeker rekening houden met 4 uur of nog iets meer. Wellicht dat anderen een nauwkeurigere schatting kunnen geven?

Overigens kun je ook altijd een goedkoop hotel zoeken in Ft. Lauderdale...

Fan
17-01-05, 16:16
Hoi Daniel,
Ja hotel is wel een optie, maar de laatste keer hebben we in een villa gezeten en aangezien we met 3 volwassenen en een kind zijn was dat wel ideaal. Tja we zijn gelijk verwend.
Maar bedankt alvast
Fan

Ebelix
17-01-05, 16:31
Het is ongeveer 3,5 uur rijden van Orlando naar Fort Lauderdale. Het is een erg makkelijke weg die goed te doen is. Je kan makkelijk 's ochtends uit Orlando vertrekken als je 's middags de cruise moet halen.

Villa parken zoals in de buurt van Orlando vind je niet in zuid Florida. Wel zijn er genoeg appartementen te huur. Alleen zijn de prijzen veel hoger dan in de buurt van Orlando.

gretl
17-01-05, 22:36
Ik ben er vorig jaar ook naar op zoek geweest (omgeving Miami) maarre op wat appartementen of condo's na en een jeugdherberg kwam ik nergens op uit.
Wij hebben dus idd. maar voor hotels gekozen......

ekkie50
27-03-05, 14:33
Hi all,

ik heb in 2000 in Orchid Edge gelogeerd, aan de Hybrid Drive.
Mooi huis, leuke buren. Dit huis is met een x-aantal andere huizen gegroepeerd rond een klein meertje, dus een leuk uitzicht en verre overburen.
Het is inderdaad zo'n 20 minuten rijden vanaf Crescent Lakes (waar Orchid Edge deel van uitmaakt) naar de pretparken. Je moet een heel stuk naar het noorden rijden op Poinciana Blvd., maar het went snel.
Het was de 1e keer dat ik een huis huurde (en zeker niet de laatste!) en ik heb het er geweldig gehad.

Ik kan wel een paar foto's laten zien die ik van het huis en de omgeving heb gemaakt, maar misschien is dan de verrassing eraf. Zeg 't maar.

graag, hier komen ze (de meeste foto's zijn kleiner uitgevallen dan verwacht, maar als je erop klikt verschijnen ze vergroot in een nieuw window):

http://img202.exs.cx/img202/434/hybriddriveinterior1ms.th.jpg (http://img202.exs.cx/my.php?loc=img202&image=hybriddriveinterior1ms.jpg)
de woonkamer


http://img202.exs.cx/img202/2662/hybriddrivepool2tt.th.jpg (http://img202.exs.cx/my.php?loc=img202&image=hybriddrivepool2tt.jpg)
het badje


http://img202.exs.cx/img202/2833/hybriddriveegrets1dt.th.jpg (http://img202.exs.cx/my.php?loc=img202&image=hybriddriveegrets1dt.jpg)
met (echte) reigers erbij


http://img202.exs.cx/img202/1315/launch5vy.th.jpg (http://img202.exs.cx/my.php?loc=img202&image=launch5vy.jpg)
lancering van de Space Shuttle, gezien en
niet in de laatste plaats gehoord, vanaf de voordeur!

ekkie50
02-04-05, 17:28
een zeer late reactie, maar ik heb dit forum pas een paar weken geleden ontdekt :lol:

over het wassen van je kleren in een villa: da's een klus van niks! Die wasmachine en droger (bakbeesten zijn het trouwens) doen in een mum van tijd hun werk. Je moet alleen even de was van wasmachine naar droger overhevelen. Die dingen zijn trouwens supermakkelijk te bedienen, makkelijker dan mijn "bakbeest" thuis in Holland.

De arbeidsinspanning voor jou persoonlijk is al met al hoogstens 10 minuten werk. Dan neem ik overigens niet aan dat je gaat staan strijken in je vakantie :shock:

Een kind kan de was doen (ja, beetje flauw.. :oops: )

Willeke
23-04-05, 20:15
Hello allemaal,

nog een paar dagen en wij ter ere van ons 12,5 jarig huwelijk met onze meiden van 9 en 11 vertrekken naar Florida. Heerlijk, we hebben er zin in! Ik heb veel aan dit forum gehad en veel opgezocht. Naar aanleiding daarvan de volgende route en activiteiten gepland. Willen jullie hier nog even critisch naar kijken en evt. hyaten en tips melden zodat we dit nog kunnen veranderen! BVD

28 april vertrek vanaf Dusseldorf naar Fort Myers.
2 overnachtingen in het Best Western Waterfront hotel in Fort Myers.

29 april: Sanibel Island (is leuk, Captiva (ligt eraan vast) is mooier, helemaal doorrijden naar het einde van het eiland en dan schelpen zoeken.) Was een tip op het forum van Petra Thanks!

30 april: (weer van het forum....)

Met een kleine pontoonboot vaar je langs de mangrove eilanden in Estero bay naar een van de eilanden waar tegen avond alle watervogels hun slaapstek hebben. Onderweg krijg je vakkundig commentaar van de kapitein over de historie van Estero Bay en de dieren in dit beschermde gebied. Op weg naar de slaapplaatsen van de vogels kom je dolfijnen en manatees tegen. Naast de Ospreys kun je zelfs Bald Eagles zien als je geluk hebt.

Eenmaal aangekomen bij het eiland wordt er een rondje gevaren zodat je de vogels kunt bekijken. Het eiland stroomt tegen zonsondergang vol met pelikanen, aalscholvers, reigers en de zeer fraaie fregatvogels. Een prachtige gelegenheid om de vogels van dichtbij te zien.
Na een tijdje bij het eiland te hebben rondgedobbert is het tijd om de zonsondergang te gaan bekijken. Daarvoor wordt Estero bay verlaten via Big Carlos Pass. In de monding van de pass wordt dan de zonsondergang gadegeslagen. Een aanrader als je van natuur houdt.

Estero Bay Boat Tours Inc
5231 Mamie Street, Bonita Springs, FL 34134
(239) 992-2200
Lokatie Estero Bay Boat Tours

Dolfijnen achter de tourboot

Fregatvogels op een rookery island

Big Carlos pass gezien van de Golf zijde.

Zonsondergang in Big Carlos pass

1 mei: Krokodillen bekijken met een propellorboot...en

Naar een visitors center waar ze een treinritje doen met rondleiding. Je hebt dan de Everglades in een notedop....heb ik gelezen tenminste??

Overnachting moeten we nog regelen; tips welkom?! :oops:

2 mei: naar het Dolphin Research Centre op Grassy Key. Dan terugrijden naar Key Largo en...indien mogelijk Snorkelen in John Pennekamp Park

Is dit mogelijk in 1 dag???[/b]

3 mei: als het niet gelukt is om te snorkelen doen we dit eerst en daarna; vertrek naar Miami onderweg shark valley of miccosukee indian village en even zwemmen in een baaitje…. en ‘s avonds ocean Drive bars in Miami. ZIjn hier nog leuke dinershows?

4 mei: Miami beach en in de middag aanrijden naar Orlando. Daar slapen wij in een cottage voor 6 nachten in het Tropical Palms resort.

• Universal studio’s
• Animal Kingdom
• Kennedy space centre
• Sea World
• Epcot?
• Kelly park; must blijkbaar heb ik gelezen op dit forum
• MGM studio’s avondshow Fantasmic?! (is dit het disneypark..?)

We hebben 5 dagen in orlando. Zijn er parken die we op 1 dag makkelijk kunnen bekijken of waar we dan maar beter wel of niet voor kunnen kiezen..., anders komen we tijd tekort ben ik bang..??



10 mei: Vertrek naar Clearwater Beach

Hiervoor willen we graag een appartement, chalet of huisje liefst AAN zee of in ieder geval in de [b]directe nabijheid, graag met zwembad. Heeft iemand een tip voor ons. Kan ik zoeken ergenst op beschikbaarheid of last-minute villa's of dergelijke?

Tijdens deze laatste week (tot 17 mei) gaan we waarschijnlijk nog naar Homosassa Springs Wildlife Park en nog een een dagje naar Caladesi Island, "prachtig eilandje waar je met een bootje naartoe wordt gebracht, en daar kan je de hele dag lekker op de gat in het zand liggen, spierwit zand wel te verstaan, je kunt er wat eten, er zijn de prachtigste schelpen". (wederom van dit forum!)

Dus; wie wil nog even de 'puntjes' op de I zetten voor en met ons??
Dankewelverschrikkelijk alvast!! :wink: [/i]

Kleiduif
26-04-05, 12:22
Willeke,

Check villas op www.vrbo.com of www.vacationrentals.com. Volgens mij moet dit wel gaan lukken in de betreffende periode.

Groet,
Geert.

Marcel_db
13-05-05, 08:52
Wij staan op het punt om te boeken bij Fly2Florida. Wij gaan onder andere voor 5 dagen vertoeven in een 3-slaapkamer Villa. Deze boeken zij bij hun partner Endless Summer Vacations. Nu ben ik zeer benieuwd wat de ervaringen zijn met deze villa's. Valt de ruimte mee of tegen. Ook ben ik benieuwd of er een wasmachine en een wasdroger in de villa zitten. Bij Fly2Florida konden ze daar geen garantie voor geven. Dus als iemand ervaring heeft met deze villa's, laat aub even een berichtje achter.

Thnx,

Marcel

Njit
13-05-05, 09:26
Wij staan op het punt om te boeken bij Fly2Florida. Wij gaan onder andere voor 5 dagen vertoeven in een 3-slaapkamer Villa. Deze boeken zij bij hun partner Endless Summer Vacations.

Ik neem aan dat het om deze Villa's gaat: http://www.esvflorida.com/featured.htm
Waarom neem je geen contact op met hun via het formulier op de website? http://www.esvflorida.com/inquiryfeatured.html

Kan me trouwens bijna niet voorstellen dat er geen wasmachine/droger in je villa zit. Dit is in een hotel ook al bijna standaard...

Ta2 Gerrit
13-05-05, 09:59
Al de villa´s in en rond Kissimmee, want ik neem aan dat het daar om gaat, zien er vrij uniform uit, afgezien van het bouwjaar en grootte, en zijn ook qua inrichting hetzelfde.
Dus waarschijnlijk ruim, met roze vloerbedekking en bloemetjesbankstel :wink: en natuurlijk ook de snelle wasdroogcombi.
Ik zou me vooralsnog dus geen zorgen gaan makenof je wel of niet mag wassen tijdens je vakantie.
En anders is er altijd nog de laundromat, zak met quarters en een boekje mee, en weer een ervaring rijker :lol:

beppie
13-05-05, 20:48
Hallo Willeke

Onze grote aanrader in Clearwater Beach: Ritz Resort Motel / 355 So. Gulfview Boulevard / Clearwater Beach / Florida 33767 / tel (727) 441-9905 en fax 461-2199.

Echt super: aan het strand en ruime appartementen met mooie kamers en een zwembad. De eigenaren zijn Pools.

Succes!

Willeke
14-05-05, 02:00
Willeke,

Check villas op www.vrbo.com of www.vacationrentals.com. Volgens mij moet dit wel gaan lukken in de betreffende periode.

Groet,
Geert.

Bedankt voor de tip, is zeker gelukt bij vbro.
Super huisje zoals je op de site kan zien.

gr. Willeke vanuit het zonnige Florida Indian Rocks Beach

www.vakantie.vcdetac.nl

ekkie50
15-05-05, 17:51
ik (zei de gek..) heb al in aardig wat huizen vertoefd de afgelopen jaren, en zoals eerder gezegd, die lijken erg op elkaar qua indeling en uitrusting. Wasmachine en droger zijn nog meer standaard dan de McDonald's hamburger, bij wijze van spreken :wink:

sjaver
23-05-05, 00:45
Zijn zaterdag 21/5 terug gekomen van 2 weken villa in Aster Cove. Grandioze rustige en schone omgeving. Naar de winkels wel even 20 minuten rijden.

ekkie50
24-05-05, 04:01
juist die afstand staat garant voor een hele rustige omgeving. Mij lijkt die 20 minuten wel heel erg veel, maar dat hangt natuurlijk af van waar je boodschappen gaat doen. Als je rechtsaf de Orange Blossom Trail op rijdt zie je al gauw een Publix. De Walmart is een stuk verder noordelijk op Poinciana Blvd, en dan kom je al snel op 20 minuten rijden.
De andere kant op (zuidelijk), naar het dorp Poinciana zelf, is ook vrij ver. Waar hebben jullie de boodschappen over het algemeen gedaan?

Anthonie
01-08-05, 19:00
Hoi

Wij zijn bezig met een villa in Country Creek Kissimmee, nu is mijn vraag wie kent deze wijk en hebben er wel eens een villa gehuurd?Ik weet dat het maar 5 minuten rijden is naar de Walmart op 192, maar de rest van de buurt kennen wij niet.

Wie kan ons wat meer info geven?

Alvast bedankt,

Anthonie

ekkie50
03-08-05, 13:27
volgens mij heet die wijk Country Creek Estates.
Als je al eens eerder een villa hebt gehuurd in Kissimmee zal het je opgevallen zijn dat de meeste wijken niet erg veel van elkaar verschillen. Straten en huizen, meer eigenlijk niet. Ik wil je overigens niet ontmoedigen hoor, ik ga al jaren met plezier naar die omgeving. Het verveelt nooit. Hopelijk heb je aardige buren, dat scheelt wel.
En pas op met die Walmart, die werkt tamelijk verslavend!

Marcelg
05-12-05, 04:59
Vacation Village-Bonaventure
(954) 384-9196
16700 Blatt Pl
Weston, FL 33326

Is bovenstaande misschien het juiste nummer?

www.sidestep.com/hotel/hoteldetails1/US/FL/WESTON/VACATION_VILLAGE_AT_WESTON_AND_BONAVENTURE (http://www.sidestep.com/hotel/hoteldetails1/US/FL/WESTON/VACATION_VILLAGE_AT_WESTON_AND_BONAVENTURE)

Misschien helpt bovenstaande link je nog iets verder :?:

Horndoctor80
16-05-06, 15:00
Hoi luitjes.

Aankomende zomer ga ik lekker op vakantie naar Florida. We hebben hotels in Miami en Key West (Best Western) geboekt, en een mooie villa in Orlando.
De hotels geloof ik verder wel, na mijn vorige vakanties weet ik dat Best Western over het algemeen zeer goed aan mijn verwachtingen kan voldoen.

Echter ik ben wel benieuwd naar ervaringen met de villa's in en rondom Orlando. Uiteraard specifiek naar diegene die ik gehuurd heb van een Nederlandse eigenaar (www.florida-villa.nl), maar ook in het algemeen. Voordelen, nadelen, ervaringen met het direct boeken van de eigenaar zonder tussenpersoon.... Brand maar los aub.
Thanks, Twan

lies-hattink
01-06-06, 16:53
Hallo

Ik ben op zoek naar mensen met ervaring in het 5* resort Windsor Hills.
We hebben al geboekt via internet en eerlijk gezegd vinden we dat we een hele goede deal hebben. De site van het resort zelf ziet er heeeeeeeeeel goed uit en de site van de mensen van wie we het huisje zelf huren is ook toppie.

Windsor Hills is vrij nieuw april 2005 net klaar en alweer aan het uitbreiden heb ik begrepen. Super zwembad, uitstekende speeltuin en de huisjes mogen er ook zijn, maar ik wil graag van mensen zelf horen of het echt zo geweldig is??!!

Groetjes Lies

corrus
02-06-06, 01:12
Het is een geweldige suburb... maar zo nieuw is het nu ook weer niet... Emerald Island is alweer nieuwer maar uiteraard ook wéér duurder... zo gaat het maar door.
En dat ze uitbreiden... op ieder leeg plekje word wel iets gebouwd... als je na een paar maanden terugkomt staat er wel weer ergens een nieuwe wijk... :lol:
10 jaar geleden kon je een flinke 4 bedroom 3 bath villa kopen voor pakweg $170.000... zo'n zelfde huis met dezelfde faciliteiten en bouw... Nu zo rond de 4 ton is dollars... ik had makelaar moeten worden...
Vroeger had je rendement vanaf 35% verhuur per jaar... NU ri=ond de 65% per jaar...

Maar goed... Windsor Hills...Een hele goede keuze trouwens... :D :D

FloridaBmw
20-06-06, 11:31
We willen naar Florida (wie niet) :D en zijn op zoek naar een leuk huisje. Op diverse sites worden er door oa eigenaar rechtsreeks aangeboden voor leuke prijzen zoals villa2000 etc.

Soms zie ik dat men bij betaling van paypall gebruik wil maken ed en soms ook niet. Het schijnt gebruikelijk te zijn dat je vooruit betaalt of een cheque stuurt. Wie heeft ervaring hiermee tav de betrouwbaarheid.

Vast bedankt voor de reactie!

Ta2 Gerrit
20-06-06, 14:24
Heel veel ervaring hebben we nog niet (wel met villahuur), maar we hebben voor volgend voorjaar wel wat gehuurd via villa2000 en moesten via de CC een borg sturen van 50 pond (76 euri´s) en de rest 6 weken voor vertrek, waarna we dan ook de sleutelgegvens e.d. krijgen.

Het toonde allemaal betrouwbaar en we hebben ook al veelvuldig mailcontact gehad met de eigenaar(en), een jong engels koppel.
We gaan er maar van uit dat het wel goed zit, maar als je het zeker wil weten, moet je even wachten tot half Maart, als we weer terug zijn :wink:

christophe
20-06-06, 16:26
Wij hebben gewoon geboekt via het reisbureau en geen problemen gehad. Het kostte ons 95 euro per nacht.
Als je nog twijfelt tussen een villa of hotel... ga voor de villa, veel handiger en plezanter!

FloridaBmw
20-06-06, 18:21
Via het reisburo begrijp ik. Zeker met SGR is dat betrouwbaar. Maar als ik rechtreeks wil boeken via de eigenaar die parttime in Florida woont, dan zit ik met het bertouwbaarheids probleem. een bekend probleem mbt internet. vandaar mijn vraag of mensen ervaring hebben met boeken van een villa over internet in Florida.

Ik weet dat op ebay het nogal eens mis gaat tenzij je paypall ed gebruikt.

Ta2 Gerrit
21-06-06, 09:00
Wij hebben gewoon geboekt via het reisbureau en geen problemen gehad. Het kostte ons 95 euro per nacht.
Als je nog twijfelt tussen een villa of hotel... ga voor de villa, veel handiger en plezanter!

Wij hebben ook al via reisburo en via de hier veel genoemde aanbieders, AV en AE, geboekt met nagenoeg altijd prima resultaat. Maar we wilden nu eens volledig via internet op vakantie gaan. De vlucht met Delta, via Expedia, de auto met Carbookers en dus de villa via villas2000.com, en dus rechtstreeks van de eigenaar. Ziet er in ieder geval betrouwbaar uit.

Het grote voordeel van op deze manier een villa boeken is dat je precies weet waar je zit, op de straat af, en dat vinden wij belangrijk. Dat lukt je bij bovengenoemde organisaties niet altijd. Iemand die voor het eerst gaat, of de weg niet precies weet, zal het een zorg zijn, maar zo kun je exact uitzoeken waar je villa staat en wat voor faciliteiten (game room, hot tub :lol: etc.) je te wachten staan. Maar, zoals gezegd, half Maart 2007 zal ik jullie verslag doen of het werkelijk zo verstandig was om alles via het net te doen :wink: .

Carlo
22-06-06, 20:25
Heb al vier keer via www.vrbo.com een huis gehuurd in Florida. Rechtstreeks bij de eigenaar dus. Is iedere keer perfect gegaan. Heb voor dit jaar een een villa met zwembad in Davenport bij Orlando voor $350,- per week gereserveerd. Maar het blijft een kwestie van vertrouwen en als je er geen goed gevoel bij hebt moet je het niet doen. Op dit forum worden genoeg partijen genoemd waar je voor wat extra geld een hoop meer zekerheid kunt kopen.....

Ta2 Gerrit
25-06-06, 16:11
Over de villa van 2000 kan ik nog niets vertellen daar we hem pas volgend jaar gaan "bewonen". Ik weet alleen via de website van de eigenaren dat het een villa is met twee riante woonkamers waarvan er één omgebouwd is tot gameroom, met fussball, pool airhockey en dartbaan. En hij staat in Indian Creek, bij Formosa shopping centre.

Vorig jaar hadden we er één op Windsor Palms, met gameroom, en dat is erg goed bevallen.

Mytimothy
26-06-06, 12:33
Ja, ik hoop dat het wel allemaal goed gaat komen. Ik zelf heb ook een Villa gehuurd voor volgend jaar April-Mei (twee weken). Heb direct kontact met eigenaar, e.e.a. geregeld. Voor die 2 weken moet ik $1500 betalen, maar dat is dan All Inlcusief. Dus ook zwembad/Spa verwarming. etc. Gezien ik het zo goedkoop kon krijgen.. (kost normaal meer dan $900 per week, zie website: http://www.highgateorlando.com/ )
moest ik wel direkt betalen. Heb nu de helft kunnen aanbetalen en in September de rest. Nu maar hopen dat ik niet wordt opgelicht.

Njit
26-06-06, 13:21
Vind sommige zaken best wel aan de prijs bij die Villa:

- Internet : 20 euro / week
- Verwarming zwembad: 100 euro / week

Maar ik gok dat dit normale bedragen zijn voor een villa. Ik ben alleen erg gewend geraakt aan gratis internet in de USA..

knaapje
26-06-06, 13:32
Hoewel ik nooit een villa heb gehuurd, moet ik zeggen, dat ik mij ook meerdere keren verwonderd heb over de prijs voor zwembadverwarming, als ik zo eens op internet rondkeek.
Voor zo'n $125 kan je heel wat stroom gebruiken.
Ik denk dat een lage huurprijs met een goede prijs voor de "extra's" wordt goed gemaakt.
Knaapje

corrus
26-06-06, 14:11
@Carlo
Welke datums? want is wél errug goedkoop...Houd je er wel rekening mee dat het vaak ex. tax is? (13%) Heb je een linkje?? Kunnen we ff voorgenieten... :D

Carlo
26-06-06, 14:40
Heb meerdere malen contact gehad met de verhuurder, heeft een aantal huizen in Davenport die hij verhuurt. Hij vraagt 25% deposit en drie weken van te voren moet de rest betaald worden. Gaat via Pay Pall. Zoals gezegd heb ik via onderstaande sites al vaker huizen gehuurd (Ft. Myers Beach, Bonita Beach) en is altijd perfect gegaan. Wij gaan van 6 t/m 20 september naar Orlando :D Zal daarna mijn ervaring met deze villa uiteraard melden op dit forum. Deze manier van boeken is niet voor iedereen, want 100% zekerheid heb je inderdaad niet. Maar ik vind het leuk om Internet af te speuren naar dit soort aanbiedingen en ik besef me terdege wat de risico's kunnen zijn. Mijn advies: ga op je gevoel af als je contact hebt met de potentiele verhuurder en als je het niet vertrouwt, niet doen! heb ik zelf nog nooit gehad overigens.

De links (is zelfde villa, wordt op deze 2 sites aangeboden):

http://www.vrbo.com/72211
http://vacationrentals.com/vacation-rentals/19619.html

The Rate is $350.00/week including all Taxes
Cleaning fee is $80.00
Pool Heated $15.00/day (Optional)

Jasmino
26-06-06, 16:09
Ik heb vorig jaar in november ook een villa in Orlando gehuurd via een advertentie op VRBO.com, en daarnaast nog een condo in Siesta Key (Golf van Mexico), via dezelfde site.

Ik heb heel kort tevoren geboekt (2 weken tevoren), en telefonisch onderhandeld over de prijs. Ik kreeg uiteindelijk in Orlando een supergoede deal, niet voor het huis dat ik oorspronkelijk had uitgezocht, maar een vergelijkbaar (en zeeeeer luxueus) huis in dezelfde wijk. De prijs was na onderhandeling inclusief tax en zwembadverwarming, en bij het zwembad was ook een jacuzzi.

Ook voor de condo in Siesta Key heb ik goed kunnen onderhandelen omdat ik tot het laatste moment heb gewacht. De betaling heb ik gedaan via creditcard, en ik heb geen enkel probleem gehad. Ik heb alles als zeer betrouwbaar ervaren!

Wicked Florida
26-06-06, 20:01
Voor weinig geld in een villa, wie wil dat nou niet? In 2004 betaalden we via americanestates 400 euro pw in Mei. Dit jaar gaan we nog luxer (ja ja ook een gameroom :D) voor 650 euro pw in augustus. http://www.stantonvillas.com/PhotoLegacy.html

Het loont in ieder geval de moeite om goed te shoppen, voor eenzelfde soort villa kan je maar zo 100% meer betalen.

Pa2be
29-06-06, 13:46
Bij Jan Doets America Tours (www.jandoets.nl) hebben ze ook erg leuke villa's in de verhuur. En dan weet je dat het betrouwbaar is.

Groet,
Hans

ekkie50
01-07-06, 19:06
Die poolverwarming is inderdaad aan de prijs. Naar ik me herinner vroeg men mij destijds 25 dollar per dag. Dan maar liever een frisse duik.

Trouwens, die verwarming doet het wel erg goed. Bij m'n huurvilla verleden jaar stond hij al aan toen ik arriveerde. Blijkbaar vergeten uit te zetten. Nog nooit zoiets meegemaakt, zo warm was dat water. Dat moet de verhuurder een leuke stroombill hebben opgeleverd :shock:
Ik heb 'm meteen uit laten schakelen (de poolverwarming, niet de verhuurder).

:D :D Oef, wat zou een duik nu lekker zijn met de huidige Hollandse temperaturen.

corrus
01-07-06, 21:51
Nou... de gemiddelde zwembadverwarming vreet stroom...
Daarom heb je heel veel eigenaren van de goedkopere villa's die de verwarming maar een paar uur per dag aan hebben staan...

Er zijn zelfs organisaties die gratis pool heating aanbieden... nou dat is dus een zwembadverwarming die én op gas én maar een paar uurtjes per dag aanstaat, en dat is in nov. dec. jan. feb. mrt en april écht veééél te koud...

Het goedkoopst is een gasverwarmd zwembad, (kost de eigenaar ongeveer $12 tot $17 pd.) maar dan moet dat wel in de wijk zitten waar de villa staat... op Tuscan Ridge is alleen maar electriciteit...
Maar gemiddeld... gebruikt de gemiddelde zwembadverwarming op volle toeren, ongeveer tussen de $15 en $20 per dag...

Hangt ook wel een beetje van de soort installatie en de grootte van het zwembad af...

yabadabadoo
05-08-06, 14:45
Hoi, wij hebben een villa gehuurd via Interhome, gewoon via internet. Het ziet er allemaal prima uit en ook de reisbescheiden die wij gekregen hebben zijn erg duidelijk. Wij vertrekken 11 augustus en gaan dan na een overnachting op 12 augustus naar onze villa. We moeten natuurlijk afwachten hoe alles zal gaan verlopen, we houden jullie wel op de hoogte!

Bjorn
08-08-06, 17:26
Hey Iedereen

Wie kent er een leuke villa om te huren voor vakantie volgend jaar in de omgeving van Orlando.
Alvast bedankt voor de hulp.

Ta2 Gerrit
08-08-06, 18:03
Ik ken er wel een paar honderd, maar als je even kijkt op bijv. www.villas2000.com of www.vrbo.com zul je die zelf ook zien.
En in ons reisverslag staat ook nog een hele fijne op Windsor Palms.
Succes met je zoektocht.

Anthonie
08-08-06, 18:45
Hoi
Wij hebben een villa gehuurd voor volgend jaar, misschien ook wat voor jullie.
Anthonie

http://floridadisneyhome.com/index.html

http://img370.imageshack.us/img370/9498/10045020041nu6.jpg (http://imageshack.us)

Moderator Edit: aub foto's in 640x480 plaatsen!

Tina
09-08-06, 11:45
Wij huren altijd via American Estates (zoals wel meer mensen hier). Zeer goede prijs en heel goed geregeld!

Njit
09-08-06, 11:52
USA Fun Vacations kun je ook nog vragen voor een offerte. Zie banner bovenin...

Michael66
10-08-06, 02:48
Wie kent er een leuke villa om te huren voor vakantie volgend jaar in de omgeving van Orlando.
Wat"is "leuk"?

Voor iedereen is "leuk" anders. Is dat dicht bij Disney? Is dat zo goedkoop mogelijk? Is dat groot (5sk/4bk) of klein (3sk/2bk)? Is dat een "leuke" inrichting, met gamesroom en volledig TV- en internet-pakket, of juist helemaal "kaal"? Wil je er een zwembad bij? Is dat in een "gated community" of juist niet? Wil je luxe of kun je volstaan met een wat oudere/mindere woning?

Er zijn in FL zoveel mogelijkheden dat ik niet zo 1-2-3 een antwoord op je vraag kan geven. Hangt zo ontzettend af van wat je wilt en verwacht.

Ikzelf wil alitijd graag centraal in Kissimmee zitten, vlakbij de highway 192 en dichtbij een WalMart. De afgelopen twee keer heb ik daarom via AV een huis gehuurd in Indian Point, vlak achter de WalMart aan de 192. Geregeld via Teo van AV, dit jaar het huis dat voorheen zelfs eigendom van hem was. Daar heb ik enorm veel plezier gehad.

Voor meer info kun je mijn verslagen bekijken, zie link onderin dit bericht.

Mamalief
10-08-06, 14:12
www.americanvac.nl

daar huurden mij ouders altijd een huisje(en andre hazes ook niet dat dat betekend dat het vanzelfsprekend leuk is maar, je weet nooit )


groetjes ik hoop dat je er iets aan hebt!

Dennan
14-08-06, 09:29
www.mands-executive-villas.com

Ga er dit jaar voor de 2de keer heen. 5 min. van Disney, je kan de US192 mijden.

Suusje
17-08-06, 20:07
Wij gaan al jaren naar een villa in Davenport, park Westridge (ligt vlakbij Orlando 10/15 minuten rijden vanaf Disney). Wij huurden dit altijd van Engelse vrienden. Het huis van onze Engelse vrienden was reeds voor de periode die wij wilden bezet. Nu bleek dat daar ook een Nederlands gezin een woning heeft. Deze woning hebben wij dit jaar gehuurd. Nog 2 weekjes wachten en dan zitten wij ook weer in Florida.
Kijk eens op www.home-xp.com/faber

PENPE
17-08-06, 20:43
Hoi Suusje ,

De villa ziet er goed uit ( hou je nog een 'open huis' ? :wink: )
'jullie' villa staat toevallig ook op deze site :

http://64.224.228.1/_clients/aimrinc/aimhomeslist.cfm

en de villa die eronder staat , dat is 'onze' villa waar wij verblijven van 1 t/m 21 september !

Groetjes ,
Pieter & Petra

Suusje
19-08-06, 13:43
Hallo Pieter en Petra,

Dat is ook toevallig. Jullie hebben ook een mooie villa zo te zien daar. We kunnen inderdaad wel iets afspreken, als jullie ons vakantiehuisje willen bekijken. Leuk dat jullie ook dezelfde periode gaan. Wat gaan jullie allemaal doen tijdens de vakantie. Weten jullie dat al.

Groetjes Suzanne

Wicked Florida
19-08-06, 15:20
Dit bericht word geschreven op ca 2 meter afstand van de Jacuzzi bij de Lagacy Villa. Prachtig en betallbaar. H is te vinden op www.stantonvillas.com

:)

bumperbritt
28-08-06, 15:59
Hallo allemaal,

Wij gaan mei 2007 2 weken naar Florida met 2 kinderen van 4 en 7 jaar oud. Wij willen een paar dagen strand, we denken omgeving Clearwater Beach en de rest omgeving Orlando voor de pretparken, in ieder geval Disney World.
Ik ben me aan het orienteren en lees dat American Estates goede huizen te huur heeft. Iemand daar ervaring mee?
Is het slim om de eerste dagen aan het strand een hotel/appartement te nemen?
Alle tips zijn van harte welkom!

groetjes Britt

Horndoctor80
29-08-06, 08:45
Hoi,

geen ervaring mee. Wel met www.florida-villa.nl
Ik ben vorige week terug gekomen van een 8 daags verblijf in deze villa. Ik kan iedereen deze aanraden. Zie bovenstaande link voor info of mijn log horndoctor.waarbenjij.nu voor foto's van mijn vakantie daar.

Mvg
Twan

Wicked Florida
29-08-06, 17:21
Wij hebben ook de eerste 2 dagen aan de kust doorgebracht (Ft Lauderdale), en zitten nu nog in een villa. Het is prima te doen. Het hotel hebben we geboekt bij AE, en de villa bij Stantonvillas.com. Laatst genoemde heeft net de beetje extra wat bij de villa's van AE ontbrak voor onze prijsklasse.

bowie13
31-08-06, 09:28
Het lijkt mij ook heel geweldig en relaxed in een villa. Maar ik vind het huren van zo'n villa vrij prijzig als je met 3 personen (volw.) gaat.
Dan heeft een hotel van gewone klasse een betere prijs.
Of denken jullie daar anders over.

Bowie13

PENPE
31-08-06, 09:57
Hoi Bowie ,

Wij vertrekken morgen vd 6e keer naar Florida en wij zitten wederom weer met z'n 2'tjes in een villa. We hebben 1x 14 dagen in een hotel gezeten , maar als je eenmaal de ruimte van een villa gewend bent , dan wil je niet anders meer want die hotelkamer zijn niet echt groot.
En dan heb ik het nog niet over het privezwembad ... :wink:
Dus zou ik maar lekker gaan 'shoppen' voor een leuke villa-aanbieding als ik jou was :roll:

Groetjes ,
Pieter & Petra

Suusje
31-08-06, 12:33
Wij vertrekken zaterdag voor de 4e keer naar Orlando samen met onze zoons van van 2 en 4 jaar. Ik kan een villa echt aanraden. Je hebt je eigen plekje. Zwembad aan huis. Zoveel voordelen noem maar op.
Kijk is op home-xp.nl/faber. Daar zitten wij nu.

yabadabadoo
31-08-06, 12:51
Wij zijn zondag teruggekomen van 2 weken Florida en wij hadden een villa gehuurd via Interhome in Cape Coral. Het was een prachtige villa met 2 huiskamers, 2 badkamers en 3 ruime slaapkamers ( wo. een masterbedroom) en garage en zwembad. Hij was van alle luxe voorzien en alles was inclusief schoonmaak, zwembadverwarming etc. voor 670 euro per week en............... er hoefde ook geen borg betaald te worden van de sleutelhouder, hij vond dat onzin. :wink:
Het was voor ons de eerste keer in een villa, maar wij willen nooit anders meer!

jastsali
01-09-06, 20:26
Ik kan je American Estates van harte aanbevelen. We hebben inmiddels enkele jaren ervaring met dit bureau en ook een paar keer een prachtige villa gehad. Alleen maar positieve ervaringen. Zie onze website: www.jastsali.nl

bumperbritt
01-09-06, 22:22
Alvast bedankt voor jullie reacties, daar kunnen we wat mee.
Wat is een aanrader om te verblijven nabij Clearwater Beach?

Verder zag ik ook dat je huizen kunt huren via D-tours, iemand daar ervaring mee?
Als ik het zo lees dan is mijn top 3 in willekeurige volgorde:
Usafun, American Estates en American Vacations.
Alleen lijkt Usafun mij niet zo flexibel, als je de website goed leest, je moet bv 7 dagen boeken en ze zitten alleen in Orlando.

Hopelijk nog meer tips!

gr Britt

susan
02-09-06, 09:08
Heeft iemand tips waar wij een villa kunnen huren, met zwembad, in Orlando of omstreken. In ieder geval in de buurt van de parken.

Voor 4 tot 6 personen in juli 2007.

gr. Susan

corrus
02-09-06, 11:03
Heb je toch niet zo goed gelezen... Bij USA Fun Vacations staat er bij villa's ... de huur kan op iedere dag ingaan ... er staat nergens dat het alleen maar per week kan...

Ta2 Gerrit
02-09-06, 11:08
Ik zou eerst even de zoekfunctie van het forum gebruiken, daar deze vraag regelmatig voorbij komt en ook beantwoord is.
Of even kijken bij www.villas2000.com of www.vrbo.com ,daar staan er vele. Succes

Nance
02-09-06, 14:50
Wij hebben een villa gehuurd aan de rand van Orlando via D-Reizen, Particulier. De naam van de villa is Legacy. Op www.stantonvillas.com (http://www.stantonvillas.com) zie je foto's van de villa :D

Het is een villa met privé zwembad en jacuzzi. Wat het per dag kost weet ik niet. Huur ligt op ongeveer $ 500 per week. Via D-Reizen kan je de villa vinden :wink:

Natasja Stanton geeft echt veel en goede info.

Wicked Florida
03-09-06, 21:46
Zoals eerder al aangekondigd, wij hadden een villa van Stanton Villa's, hierbij onze ervaringen :)

Een stukje voorgeschiedenis:

Het was nog in de afgelopen winter dat we op zoek waren naar een verblijfplaats nabij het pretparkgeweld in Orlando. Hotels vinden we eigenlijk maar niets voor een lang verblijf, en reeds 2 keer eerder hadden we een villa gehad wat uitstekend was bevallen.

Omdat we ruim de tijd hadden en dus nog volop keus hebben we via het www, maar ook via reisgidsen nagenoeg alle opties bekeken. We hadden onze zinnen gezet op betaalbare luxe in een aantrekkelijke wijk en niet te ver van de bekende pretparken af.
Natuurlijk was het gemakkelijk geweest om een villa te huren via één van welbekende www aanbieders, maar die waren uiteindelijk duurder. Daarbij weet je vaak niet direct waar je terecht komt. We namen dus wel overwogen wat risico en boekten zonder SGR garantie particulier via D Reizen. Dit overigens nadat we via de mail contact hadden gemaakt met Natasja Stanton, de eigenaresse van oa deze villa. Dat mailcontact was prettig, op elke vraag kwam snel een antwoord. Zakelijk waar nodig, maar met altijd een persoonlijk tintje.

Het is zover:

Bijna een half jaar later was het zover, 2 en een halve week werd deze villa ons vakantieparadijs. De villa is aantrekkelijk gelegen boven op de heuvels van Florida, tussen Haines City en Clermont op een paar 100 meter van de welbekende 192.
We kwamen aan bij het toegangshek wat na zonsondergang sluit, en reden de wijk in. Het zag er nieuw en keurig netjes uit. Een minuutje later was ook de villa zelf gevonden. Met een cijfercombinatie openden we de deur. Wat een prachtig smaakvol ingericht huis!!!

We werden verrast met een verrassingskado die klaar stond in de masterbathroom, de grootste badkamer van de drie. De koelkast was deels gevuld om de 1e dag goed door te komen. Het huis heeft 3 TV's, zo'n 100 DVD's en een spelcomputer. Daarnaast kan er via de beschikbare laptop ook nog gratis gebeld worden met Nederland (voipcheap).

Met de aangenaam warme temperaturen hadden we over het algemeen weinig binnen te zoeken, eten deden we dan ook buiten. Daarnaast hebben we natuurlijk uren door gebracht in het zwembad, de jacuzzi was een verademing voor de vermoeide voeten na een dagje uit.

Zowel Publix als een Walmart zijn nabij gelegen, we hebben een verschrikkelijk mooie vakantie gehad. Als we ooit weer terug gaan, en dat kan bijna niets anders :D Dan willen we zeker weer terugkeren in een Stanton Villa.

Horndoctor80
04-09-06, 14:55
Hoi,

probeer anders eens www.florida-villa.nl
Daar heb ik afgelopen maand 8 dagen gezeten, voor een goede prijs.

Zwembad, Jacuzzi, wasmachine+droger, alles dus....

Groet,
Twan

Wicked Florida
04-09-06, 20:09
De villa hebben we geboekt via www.dreizen.nl (http://www.dreizen.nl) --> Vakantiewoningen--> Huren via particulier --> Land van mijn keuze --> Verenigde staten. Vliegtickets, autohuur, entreetickets etc hebben we elders geboekt. We hebben de reis dus geheel zelf samen gesteld wat voor ons enorm voorpret verhogend werkte. Bovendien is dat in veel gevallen een stuk voordeliger dan een pakketreis.

Wat overigens wel belangrijk kan zijn bij het zelf samen stellen van een reis is dat je een goede annuleringsverzekering hebt afgesloten. Wij hebben een doorlopende annuleringsverzekering afgesloten bij unigarant, die dekken naast de vluchten en verblijfplaatsen, ook de van te voren aangeschafde entreekaarten voor parken en evenementen.

Horndoctor80
05-09-06, 14:25
850 euro voor 8 nachten met 4 personen, inclusief alles (schoonmaak, wifi)

Wij hadden geen pakketreis, maar alles los geboekt, dus ook deze villa. Dit was een van de goedkoopste die ik kon vinden. Nederlandse eigenaar, rechtstreeks contact, rechtstreeks betalen, Amerikaanse vertegenwoordiger woont 3 huizen verder….

Wij hadden geen klagen, echt een aanrader dus. Ik heb geen ervaring met andere villa’s, en wellicht zijn er nog goedkopere te vinden…..

Ta2 Gerrit
05-09-06, 15:23
Als je echt wat te zoeken wilt hebben, moet je eens kijken op www.vamoose.com , de verzamelsite voor accomodaties (villa's en condo's) in de US.
Voor de Orlando/Disney omgeving geven ze meer dan 10.000 opties (zitten wel wat "dubbelen" tussen) die je dan kunt sorteren op aantal slaapkamers, met zwembad, met gameroom enz. enz.
Ze linken direct door naar de verhuursite, erg handig, en je hebt gelijk wat te doen :?

Michael
06-09-06, 02:54
Hoi,
Wat je zeker moet doen is eens kijken bij www.americanestates.nl
Wij zij net 2 dagen terug en hadden, net als vorig jaar, hier geboekt. Goede prijs, service, mooie villas.

bowie13
08-09-06, 10:46
Ja, die foto's zien er echt geweldig uit en zeer aantrekkelijk.
Maar........
Yabadabadoo had het over 670 euro per week, dat vind ik toch aan de prijzige kant voor dit geld kan je 2 weken in een hotel.
En voor 2 weken villa, 4 weken hotel enz enz.
Het is voor mij niet echt de bedoeling dat ik de hele dag thuis(nou ja thuis) blijf. Als ik 2 weken in Orlando ben wil ik veel doen en zien en dan moet de verblijf plek alleen maar voor te slapen zijn.
Zo zie ik het een beetje. Misschien zie ik het wel verkeerd. Maar toch...
:oops: :( :wink:

Cees
10-09-06, 13:11
Kijk ook eens even bij American Vacations (http://www.amercicanvac.nl)

Kijk eens op www.floridafun.nl (http://www.floridafun.nl)

Of www.usafunvacations.nl (http://www.usafunvacations.nl)

Juul35
10-09-06, 21:09
hoi,

zou zeker ook even kijken op www.americanestates.nl (http://www.americanestates.nl)! Heb er net zelf geboekt (wel geen villa maar hotel) maar mijn vriendin heeft daar wel een villa geboekt afgelopen mei, en is haar goed bevallen!!
groetjes

juul

Floortje
12-09-06, 22:06
ha Susan,

Ik sluit me aan bij een van de andere forumleden om via D-reizen te boeken. Is een particuliere villa (garantie voor goede inrichting), maar je hebt wel de zekerheid van een reisorganisatie. Bevalt uitstekend, blijken veel jaarlijks terugkerende gasten te hebben naar dezelfde villa, dus dat is een goed teken, nietwaar ?
Kies een lekker rustige locatie (niet in een drukke stadswijk van Orlando), met een lekker groot zwembad en jacuzzi om na je bezoek aan de parken heerlijk uit te rusten. Want van een paar dagen parken moet je tussendoor wel even bijkomen....

Veel succes met zoeken !
Floortje

susan
13-09-06, 12:16
Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie tips, maar ik denk dat we het allemaal even uitstellen. We zijn ons rot geschrokken van de vliegtarieven. 3000 euro is ongeveer het goedkoopste wat we hebben kunnen vinden voor ons vieren. De auto en de villa is het punt niet maar alles bij elkaar ben je toch zo'n 6500 tot 7000 euro(incl. eten en zakgeld) kwijt voor 16 dagen Florida in juli. En dat is toch wel heel veel geld voor 2 weken! We wachten nog even, misschien dat er eind dit jaar een goede aanbieding komt.
Misschien heeft er iemand nog tips, graag!!

gr. Susan

bumperbritt
17-09-06, 22:47
Hallo!

Ik lees hier veel nuttige dingen op het forum, Toch nog een vraag: welke buurt in Orlando/Kissimmee is aan te raden om een villa te huren? Of maakt het allemaal niets uit:grin: ?
Tis voor ons belangrijk redelijk in de buurt van de grote parken te zitten en we huren natuurlijk een auto.
Ben nu bezig met een offerte USA-fun,

doei Britt

Wicked Florida
17-09-06, 23:13
Het maakt wel degelijk wat uit hoor in afstanden, Haines City ligt bijvoorbeeld helemaal niet zo dicht bij de parken, en ook villa's in het oosten van Kissimee zijn niet zo heel dicht bij. Reken maar een half uur a drie kwartier rijden. Wij zaten dit jaar in Legacy Place, en dat ligt een stuk dichter bij. Dit park, maar ook andere omringende parken liggen aan de 192 west/27. Wellicht zijn er dichter bij nog meer parken, wij vonden een kwartiertje rijden naar Disney iig dichtbij genoeg. :)

millhill
20-09-06, 10:37
Bumperbritt,

Wij zijn vorig jaar naar Orlando geweest en hebben toen via "webholiday"
(www.webholidays.nl (http://www.webholidays.nl)) een villa gehuurd in Davenport. Dit ligt tussen Orlando en Haines City in. Is heel goed bevallen, het rijden naar Orlando is heel goed te doen, je bent er in ongeveer een half uur.
Prima parken en in Haines City (20 minuten) een Wal-Mart 24 uur open.

Jelle van der Meulen
Heerenveen

Carlo
22-09-06, 20:37
Heb net 2 weken in een villa in Davenport gezeten. Als je van Davenport richting Orlando gaat op de 27 en dan niet de afslag naar de 192 neemt maar even doorrijdt (500 meter of zo) dan zie je aan de rechterkant ook een WalMart Supercenter. Verder vind ik het wel lekker om iets buiten Orlando te zitten, heerlijk rustig en je bent zo waar je wezen moet, 192 de I4 en turnpike zitten vlakbij.

Ta2 Gerrit
22-09-06, 20:46
@bumperbritt;
Onder deze link http://www.kissimmee-us192.com/orlandovacationhomes/subdivision_locator.htm vindt je zo'n beetje alle "buurten" waar villa's te huur staan rondom Disney. En op www.vamoose.com (http://www.vamoose.com) kun je ze huren.

bumperbritt
22-09-06, 22:56
Hoi

We hebben nu een offerte voor een villa in de wijk Florida Pines, highway 27.
Zou 20min rijden zijn naar WDW

groet Britt

Michael66
23-09-06, 11:32
We hebben nu een offerte voor een villa in de wijk Florida Pines, highway 27. Zou 20min rijden zijn naar WDW
Aan de 27 vind ik persoonlijk minder. Maar anderen zweren erbij.

Ikzelf geef er de voorkeur aan de (drukke) 192. Daar is op korte afstand veel meer leuks te zien en te doen. Nadeel kan daar soms het drukke verkeer zijn, waardoor je reistijd wat langer kan zijn.

Barry1401
23-09-06, 12:16
Tja, kwestie van smaak.

Wij hebben vorig jaar op Westridge gezeten, en beviel ons prima...
floria pines is nog dichterbij de 192.
Ik vid het wel fijn om een villa te hebben in een wat stiller stuk.
Naar disney hebben wij zeer kort over gedaan kwartiertje ofzo
Via de 192 is het ongeveer 20 minuten vanaf westridge, moet je natuurlijk wel een sluiproute nemen. wij gebruikte altijd Blacklake road en dan via sherbert road.
dus vanaf florida pines zal het ongeveer 15 tot 20 minuten rijden zijn.
Goede keus, vind ik, we zitten daar volgend jaar mei, ook via de zelfde aanbieder.

bumperbritt
23-09-06, 18:48
Grappig wij dus ws ook, vanaf 5 mei tot en met 18 mei. We moeten van onze werkgever nog officieel "ja" horen dat we dus vakantie hebben in die weken maar dat moet geen probleem zijn. Kinderen hebben dan 2 weken vakantie. Julllie ook met USA-fun?

gr Britt

Dutch
03-10-06, 18:44
@Carlo;
Da's leuk..Wij zitten nu in Davenport! Maar wat worden er hier in de omgeving een hoop van die vakantiewoningen gebouwd zeg. Dus wil je hier een vakantie doorbrengen, dan kun je zelfs op de gok hiernaartoe gaan. Bij diverse huizen staat een bord in de tuin met een telefoonnummer erop voor als je het wilt huren. Verder is de Winn Dixie een klein stukje verder naar het noorden op dezelfde weg ook de moeite waard voor de dagelijkse boodschappen. Wij hadden nog een klantenkaart van een vorige vakantie, en die heeft ons in 1 week al over de $100,- bespaard. Blijven echte Nederlanders ;)

kentcourt
13-10-06, 17:34
Haines City ligt rustig in de natuur en qua rijden scheelt het niks met kissimmee, want vanaf de 192 is het alleen maar filerijden en stoplichten. Haines City ligt geografisch misschien verder maar in praktijk blijkt anders, zeker als je naar Disney,Universal,SeaWorld of de outlets wilt.

Syllvia
23-10-06, 06:44
Wij zijn vorig jaar op vakantie geweest in een villa in Southern Dunes, haines City.
helemaal perfect, maar we zoeken nu eigenlijk een villa dichterbij Orlando/Universal.
iemand een tip?
nog een vraag, bij een ander forum zag ik het emailadress staan van Natascha Stanton, helaas werkt dat forum niet meer, weet iemand hier mischien haar emailadres?

alvast bedankt!
groetjes Sylvia

Ta2 Gerrit
23-10-06, 14:11
Je zou even kunnen informeren bij Teo van AV. Die zitten met hun villa's in Kissimmee rondom WDW (in tegensstelling tot AE, waarbij je bijna altijd in Southern Dunes terechtkomt). Of natuurlijk zelf kijken op www.vamoose.com (http://www.vamoose.com) , de verzamelsite van alle verhuurders, o.a. vrbo, vacationrentals etc. etc., in heel Amerika, en daar buiten.

orlando2005
31-10-06, 15:24
Wij boeken onze villa meestal bij mid florida villa's. Zij hebben hun villa's in de omgeving van de 192, slechts 5 minuten vanaf Disney. Ook zit je zo bij Universal.
Kijk even op anderstaande site.
Gr. Ronald

www.mid-floridavillas.com (http://www.mid-floridavillas.com)

roos1811
22-01-07, 10:52
Hoi allemaal,
Ik heb misschien een typische moeder vraag maar ik ben een beetje bang gemaakt door een collega.Wij hebben een villa gehuurd in Orlando en dit wordt onze eerste ervaring daarmee.Weten jullie uit ervaring of het kindveilig is?Kan bv. de deur naar het zwembad goed afgesloten worden?Ze zijn groot genoeg om te begrijpen dat ze er niet zomaar in moeten springen maar ze hebben nog geen diploma's,vandaar.
Alvast bedankt voor jullie reaktie.
groetjes,
Marja Roos

bono
22-01-07, 11:04
Hoi,

Weet niet waar je hebt geboekt, anders zou je dat kunnen vragen in een mail naar de eigenaar van de villa, en anders via het reisbureau proberen dat ze dat voor je na vragen of zoiets!
Verder zijn er meerdere forumleden die ook met kinderen gaan dus ................valt het misschien wel mee, anders zet je er een stoel voor de deur als je wilt dat ze er niet door gaan, er zijn altijd eenvoudige oplossingen hoor, even simpel denken,
succes ermee!!

gr. monique

raygwencaith
22-01-07, 14:18
Wij hebben afgelopen juni/juli in een villa gezeten en ten eerste ging er als de deur naar het terras/zwembad openging zonder daarna gesloten te worden een alarm af (na circa 7 seconden) en ten tweede zat er bij ons een scherm voor het zwembad datje eerst moest openmaken om toegang te krijgen tot het zwembad. Dit zag ik bij alle villas in onze buurt.

Met onze kleine meid van toen 2.5 hebben we totaal geen problemen gehad.

Ta2 Gerrit
23-01-07, 13:57
Die vervelende dingen, zoals alarm en hekje, zijn min of meer verplicht bij iedere villa die verhuurd wordt aan gezinnen, dus ze zouden er altijd moeten zijn.
Althans dat is ons door een managementbureau te plaatse verteld, en dat geloof ik dan ook wel weer. Je zou het op de website van de verhuurder ook moeten zien, bij de foto's.
Wij, DINK's, vinden ze vervelend, want je kunt eigenlijk nooit eens de schuifdeur naar de pool open laten staan (maar met een beetje ducttape, hoewel streng verboden, lossen we dat wel op), of vanaf de eettafel het zwembad induiken ;-) , want er staat een hekje voor :-P
Maar ik kan mij heel goed voorstellen dat ouders met jonge kinderen hier heel wat geruststelling in vinden.

Njit
23-01-07, 14:13
of vanaf de eettafel het zwembad induiken ;-) , want er staat een hekje voor :-P

Klinkt erg acrobatisch..

3342990709416509335

angelique100
26-02-07, 09:22
Beste allemaal,

afgelopen kerst zijn wij met ons gezin voor de eerste maal naar Orlando geweest,inderdaad helemaal geweldig.
Veel van jullie waarschuwde al voor het Amerika virus en inderdaad gister middag spontaan tickets geboekt voor 18 dagen eind augustus.
Aangezien we met 4 jonge kinderen reizen willen wij een vaste plek waarvandaan we van alles kunnen ondernemen (Everglades/Keys ed) wij denken dan aan een villa in de buurt van Miami b.v Fort Lauderdale/Hollywood.Nu is dit lastig te vinden maar hoop dat iemand van jullie ons kan verwijzen naar een villa waar wij kunnen verblijven met de kids.

Alvast bedankt,groetjes Angelique

Ta2 Gerrit
26-02-07, 11:21
Misschien dat je via deze link (http://www.vamoose.com/search?vID=86)wat kunt vinden ? Suc6 !

Michael66
26-02-07, 18:09
www.vrbo.com (http://www.vrbo.com) heeft nog wel eens wat daar in de buurt, je huurt dan van particulieren. Als je iets meer "zekerheid" wilt hebben kun je beter naar één van de Floridaspecialisten (AV - AE) gaan, die kunnen je vaak helpen met specifieke wensen.

angelique100
26-02-07, 20:54
Dank je wel gerrit en michael,inderdaad afgelopen kerst via AE een villa geboekt in Orlando maar volgens mij hebben zij geen Miami.Av zou ik nog wel kunnen proberen,alhoewel ik denk dat ik al iets heb gevonden in Hollywood......mooie grote villa met prive zwembad en alles erop en eraan.
We gaan nog even googlen..

groeten Angelique

Michael66
26-02-07, 20:58
Genoeg te vinden via Google .... http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&aq=t&hl=nl&ie=UTF-8&rlz=1T4GGIH_nlNL208NL208&q=miami+villas

Maar ik heb er geen ervaring mee. Dus of het wat is ... laat ik graag aan anderen over!

Ta2 Gerrit
27-02-07, 08:44
De link die ik genoemd heb (www.vamoose.com (http://www.vamoose.com)) omvat zo'n beetje alle vehuursites, oa VRBO VacHomerentals etc. etc.
Is dus een verzamelsite van verhuurderssites, waar je je gewenste gebied in de US (en daarbuiten) kunt selecteren.
Via deze site zijn wij bij een aantal particulieren terecht gekomen (één op VRBO, twee op VacationHomeRentals) waar we geboekt hebben.
Werkt dus erg makkelijk als selectiesite, die je doorstuurd naar de specifiekere websites.

angelique100
27-02-07, 10:18
Hallo Gerrit,

ik heb al direct een mailtje terug gekregen van TEO van AV maar zij hebben geen Miami,...
Nu schreef jij dat je via particulieren hebt geboekt..ik heb namelijk iets heel leuks gevonden maar ook via een particulier nu vraag ik me af kan ik het risico nemen dat ik ook daadwerkelijk een villa boek en dat ik niet iemand zijn/haar bankrekening vul zonder er iets voor terug te krijgen,misschien een beetje achterdochtig maar ik heb totaal geen ervaring hiermee.Zou jij of iemand anders eens willen kijken of dit betrouwbaar lijkt (zeker weten doe je het nooit)de link is http://www.greatrentals.com/index.cfm/fa/find.aquery?keywords=155014

om heel eerlijk te zijn vind ik het een beetje eng maar goed misschien hebben jullie er meer kijk op.
Alvast bedankt Angelique

Michael66
27-02-07, 10:42
De villa is behoorlijk prijzig, vergeleken met de villa's in de omgeving van Orlando. Of dat gebruikelijk is in de omgeving van Miami ....

Komt totaal op:
2 weken a $ 990 + 4 dagen a $ 175 = $ 2.730 + Cleaning fee a $ 100 = 2.830 + tax 10% = $ 3.113. In euro's: gedeeld door 1,3 = € 2.400.

Van deze website heb ik eerder goede dingen gehoord. Zekerheid krijg je uiteraard nooit 100%. Mail eerst eens, bel ze ook eens, vraag naar het bedrijf dat het huis beheerd (en bel/mail die ook even) en betaal t.z.t. uitsluitend per credit-card.

Fan
07-03-07, 14:10
Hoi allemaal,

Wij zijn alweer plannen aan het maken voor de vakantie in 2008. Nu huren wij altijd via een reisorganisatie een villa, bevalt op zich goed, maar je weet nooit van tevoren waar je terecht komt. Nu las ik zovee reacties over de stanton villa's en ben via d-reizen op hun site terecht gekomen en inderdaad pracht huizen zeg. Maar heeft er iemand van dit forum ervaring met het huren van de villa 4 corners? Ik lees wel reacties over de legacy maar helaas niet over de 4 corners.

Ben zeer benieuwd of er al mensen van dit forum geweest zijn.

Groetjes
Fan

NemoRocks
08-03-07, 09:06
Four corners is een villawijk aan de 27, da's alles wat ik weet.

Almereontour
08-03-07, 09:57
Ik heb er voor a.s. zomer ook een villa gehuurd in de wijk 4 corners.
Niet bij Stanton maar direct bij een eigenaar.
Dus kan ik je er ook weinig over vertellen.
Maar als je hier verder zoekt op Stanton vind je veel positieve verhalen. Dus wie weet is het wat.

JariLitmanen
09-03-07, 07:34
Wij gaan in de zomer maanden naar Four Corners in een Stanton Villa.
Tot nu toe alles goed everlopen. Contacten via e-mail gaan prettig en krijgen snel antwoorden.
Aan alle reacties op diverse forums geloof ik dat wij een super deluxe verblijf hebben.

Fan
09-03-07, 10:09
Hoi hoi,

Fijn te lezen dat jullie naar four corners gaan van de zomer. Ik hoop dat je dan een berichtje hier achterlaat hoe het was daar. En het is juist door al die positieve reacties hier dat wij nu zoiets hadden van "zo'n supervilla willen wij ook wel" =P~ . Was er eerst een beetje huiverig voor om via particulier te boeken maar nu durven we dat wel aan. Alvast een hele fijne vakantie gewenst.

Groetjes
Fan

MR. T
18-03-07, 15:24
Goedemorgen,

zoals beloofd dus hierbij een reactie inzake de Stanton Villa 4 Corners. Gisterenavond aangekomen en nu maar alvast een eerste indruk van de villa 8-)

Het is nu onze derde keer in Florida (lees: omgeving Orlando) en vorig jaar zaten we ook op 4 Corners. We zijn dus al bekend met de omgeving maar voor de zekerheid ook nog de TomTom aangezet. Perfect te bereiken...dik half uurtje rijden vanaf het vliegveld.

We zijn hier omstreeks 21 uur aangekomen. Met de verkregen toegangscode (lekker hoor niet eerst ergens anders de sleutel ophalen) konden we zo binnen. WAUW...ziet er allemaal perfect uit. De foto's op de website geven een goed beeld van hoe perfect het is. Mooie grote villa met veel ruimte. De kamers zijn ruim en voorzien van alle luxe. Badkamers zijn ook netjes van afmeting. Ter informatie wij zijn hier met vijven dus wij hebben meer dan genoeg ruimte.

Qua locatie is het ook ideaal...zowel dicht bij de parken, outlets als de I4. Walmart en Publix vlak bij. Dat was voor ons ook een reden om weer voor 4 Corners te kiezen !

Ik evalueer het een en ander nog wel over een paar dagen. Toch wel handig een pc met internet ter beschikking =D>

Komt helemaal goed dus voor ons :-\"

Groeten,

Thijs

Ps ter informatie...vandaag slechts 20 graden en vanaf morgen richting de 27 graden 8-)

laura77
22-03-07, 15:10
Hallo allemaal,

Wie kan mij vertellen via welke organisatie ik het beste (prijs-kwaliteit verhouding) een pakketreis (vliegticket, autohuur en villahuur Golf van Mexico) naar Florida kan boeken? Ik ben me op dit moment aan het orienteren en kom American Estates en American Vacations het meeste tegen.
Ik hoor jullie suggesties graag, alvast bedankt!

Groetjes,
Laura

Njit
22-03-07, 15:34
De meest genoemde Floridaspecialisten hier op het Forum:

AE = American Estates (http://www.americanestates.nl/index.html)
AV = Amercan Vacations (http://www.americanvac.nl/)
USAFV = USA Fun Vacations (http://www.usafunvacations.nl/)

Stuur ze gewoon alle 3 een mailtje met je wensen en zie waar ze mee komen.

pieterpostma
26-03-07, 12:30
Hallo Laura, misschien mosterd na de maaltijd, wij huren een bungalow in Kissimmee three bedroom, two bathroom voor 99 dollar per nacht via Florint vacations ook Nederlandstalig personeel. Dit park heet venetian bay.
Hoi.
Pieter

Melanie
02-04-07, 09:47
Hoi,

wij boeken altijd via Exit Reizen (www.exitreizen.nl (http://www.exitreizen.nl)) onze vlucht en auto en een villa huren wij in Davenport (www.floridafun.nl (http://www.floridafun.nl)).

groetjes Melanie

floridagek
02-05-07, 19:50
Hallo mede liefhebbers.
Ik vroeg me af of er mensen met slechte ervaringen zijn met villa`s en eventuele tips waar je op moet letten.:?:
groetjes Patrick

PENPE
02-05-07, 20:33
Hoi Patrick,

Wij gaan binnenkort vd 7e keer naar Kissimmee in zo'n villa, en hebben pas 1x een probleem gehad. 4 jaar geleden hadden wij een villa in een community(wijk) waar de mensen niet zo gesteld waren op toeristen of zo.
Toen ik na 3 dagen zag dat snachtsonze nieuwe huurauto was bekrast, heb ik bij het verhuurkantoor gevraagd om overplaatsing naar een andere villa(wijk). Daar bleek dus ook dat ze ons dus de verkeerde villa hadden gegeven en kreeg zo de sleutels van een splinternieuw huis in een hele nieuwe wijk. ( Overige bestaat het reisburo in nederland waar we dit hadden geboekt niet meer )

De 4 'villaverhuurders die het meest in de forums worden genoemd , zijn stuk voor stuk hele goede bedrijven. Het is denk ik alleen een kwestie van wie er op een bepaald moment voor jou de beste aanbieding heeft.

Ik begrijp dat je ook nog wat tips wil , maar wat voor tips begrijp ik niet helemaal dus dat hoor ik dan nog wel even.

Groetjes,
Pieter

Dick
02-05-07, 21:25
Hoi Angelique,

wij huren al jaren een villa van een Nederlander, betrouwbaar en goed.
Er is er een in Hollywood en een in Hallandale.
Klik op deze link en je weet meer...
http://www.fbreek.net/

Als je nog vragen hebt, stel ze maar.

Dick.

Ta2 Gerrit
02-05-07, 21:30
De betrouwbaarheid van de vaak voorbijkomende verhuurders (o.a. AV en AE) staan buiten kijf, maar met particulier verhuur weet je het nooit.
Tot nu toe hebben we geen slechte ervaring met de particulier, maar ook niet echt veel ervaring. We hebben vaak gehuurd via bovengenoemde en andere NL reisburo´s en dat was over het algemeen goed. Soms een echte droomvilla, meestal een gewoon goede villa en één keer een wat mindere, wat overigens prima gecompenseerd is door de reisagent.
We hebben nu één keer via een engelse particulier gehuurd en dat was top. A.s. Juni gaan we weer voor particulier in Vegas en Oktober in Kissimmee, en het ziet er goed en betrouwbaar (via www.vrbo.com (http://www.vrbo.com) ) uit.
Het voordeel van particulier t.o.v. de reisagenten is, vinden wij, dat je precies de community kunt uitzoeken die jij wilt, en ook de villa met de inrichting die jij wilt. Iets spannender, maar wel zoals jij het wenst. Dat is bij de reisagenten min of meer afwachten tot je de villa binnenstapt.

nounou
04-05-07, 15:57
:) Wie heeft er ervaring bij een van deze 3 verhuurders voor de villa's ?
Wie heeft de meest recentere villa's en de ligging ?Is er altijd een jacuizi bij,en is de verwarming inbegrepen ?
Bij sommige wel hoor ik maar voor ons is dit wel belangrijk want wij gaan in januari 2008 voor 3 weken ! En dan heb je dat toch nodig denk ik ,want per dag 22dollar loopt vlug op hé?
Graag nuttige tips
Alvast bedankt op voorhand=D>

Ta2 Gerrit
04-05-07, 16:45
Wij hebben zowel bij AE en meer bij AV ervaring en ik kan je zeggen dat er over de jacuzzi en de ligging niets te zeggen valt. Je kunt voorkeur opgeven maar het blijft afwachten. Vandaar dat wij tegenwoordig particulier huren via www.vrbo.com (http://www.vrbo.com) of www.villas2000.com (http://www.villas2000.com) bijvoorbeeld. Dan zie je direct wat er allemaal bij en in de villa zit en waar die gelegen is.
Zwembadverwarming moet je nagenoeg altijd betalen, of je moet solarheating hebben, dan is het inbegrepen. Voor Januari zou ik hem zeker laten verwarmen.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt en veel plezier met de voorpret.

JariLitmanen
10-05-07, 21:29
Hoe is de "community four corners" ? Is het mooi aangelegen, is er nog iets te doen??

Wat is de afstand naar dichtbijzijnde winkels/supermarkten??

gr
Jari

jaap
10-05-07, 23:14
In community "four corners" is verder niets te doen. Wij hadden bij expedia een villa geboekt. We moesten de sleutel af halen bij Highlandreserve daar kregen wij ook bandjes voor het community zwembad. Ik weet niet of je die bandjes ook krijgt als je de Stanton villa boekt. De supermarkt is daar ook. (publix). Vanaf de Publix ga je rechtsaf richting four courners. Daar doe je zeker 5 minuten over voordat je daar bent. Ligt aan je rechterhand. Als je vanuit "four corners" gezien rechtsaf gaat, ga je alsmaar rechtdoor en kom je na ongeveer 10 minuten aan de linkerkant een grote Wallmart tegen.

Dick
11-05-07, 21:34
Wij hebben alleen maar van particulieren gehuurd, en altijd middenin communities. Nooit problemen gehad, altijd aardige mensen.
De laatste paar keer ( dit jaar wordt het de 8ste keer met de kids) hebben we van een nederlander gehuurd, zie: http://www.fbreek.net/.

Michael66
20-05-07, 22:49
Ik heb een jaar of drie geleden een villa via AE gehuurd. Dat was een "gewone" villa. Voor vertrek kregen we alleen het adres van het management bureau dat ter plaatse de verhuur van de villa's regelt. En pas daar kregen we te horen dat we een villa in Westridge aan de US27 bij Davenport kregen. Villa vond ik erg goed, basis inrichting met zwembad en verder geen poespas. Locatie aan de US27 vond ik minder prettig, er is daar in de buurt nauwelijks wat te doen.

De laatste twee jaar heb ik via AV gehuurd, villa centraal aan de 192 achter de Walmart. Ben daar erg tevreden over.

Maar ik heb dus geen ervaring met de verschillende klassen die AE hanteert.

pzomerdijk
27-05-07, 15:42
Verleden jaar bij AE gehuurd een superior 3 personen. Hebben toen sleutel opgehaald bij HotelBeds via een locker(code na sluitingstijd). Kwamen toen terecht bij Mission Park aan 27. Prima villa, wel een stukje van 192 maar als je auto hebt geen probleem. Heb begrepen dat bij superior (****) je veelal terecht komt in ,,nieuwere'' accommodaties. Onze ervaring met AE is goed. Ook dit jaar weer geboekt. Wij willen ook graag weten waar we naar toe gingen maar was alleen mogelijk bij Highland Reserve. Is dan zo maar een paar honderd euro duurder. Villa's zijn over het algemeen goed. Sleuteladres kun je inderdaad op formulier vernoemen.

reneefrankrijk
28-05-07, 12:41
Bedankt Pzomerdijk voor je reactie.
Ja er zijn ook hele mooie villa's te huur van particulieren via www.holidaylettings.co.uk (http://www.holidaylettings.co.uk) en via vele andere websites, maar dat hebben we niet gedaan omdat we gewoon alles via American Estates hebben geboekt.
Mijn vraag ging over het verschil luxury en superior villa's via AE.

Pluisje
09-06-07, 20:28
Wij willen een villa huren via AE dit betreft een 4 bedroom Palm Key Village in Orlando/Kissimmee. Is een van de forumleden hier al eens geweest en wat vonden ze ervan.

:razz: Pluisje

reneefrankrijk
10-06-07, 09:51
Hoi Pluisje,
Wij hebben een superior villa via AE geboekt. Ik zie nergens Palm Key Village in Orlando/Kissimmee staan op hun website. Mag ik vragen waar je dit vanaf haalt?
Wij hebben nog geen idee waar onze villa ligt, dat horen we pas een paar weken voor vertrek. Of vetrekken jullie binnenkort?

Pluisje
11-06-07, 18:55
:razz: Hallo Renee

Als je een offerte vraagt bij AE kan je zelf aangeven wat voor villa je wilt. De onderste is de Palm Key Village villa. Deze hebben ze met 2 , 3 en 4 slaapkamers. Ik heb nu ook een offerte aangevraagd bij USA Fun Vacation
voor zo'n villa zoals Henry aangaf.
Dus nu ben ik aan het overleggen met mijn medereizigers wat we doen.

Pluisje :razz:

Lex
11-06-07, 19:52
Ik heb een offerte gevraagd bij USA Fun Vacations voor een villa in Palm Key Village. Het ziet er leuk uit, maar ik vraag me af: hoe is de ligging ten opzichte van de parken? Het is 15 min naar Disney en 20 min naar Seaworld volgens USA Fun Vacations. Kan dat een beetje kloppen?

Michael66
12-06-07, 02:19
http://img373.imageshack.us/img373/328/palmmapsf8.jpg

15-20 minuten vind ik persoonlijk erg optimistisch weergegeven. Reken op een half uurtje tot drie kwartier.

Persoonlijk vind ik de US27 niets aan, daar is echt heel weinig "te doen". Scheelt wel duidelijk in de prijs t.o.v. villa's aan de 192 en zo.

pzomerdijk
12-06-07, 09:04
Wij zouden ook graag particulier een villa huren maar hebben ook nog een drempeltje. Dit kan misschien weggenomen worden door een eigen topic. Heeft volgens mij niets te maken met commercie. Voor andere zaken, neem bijvoorbeeld de tickets, wordt toch ook uitgebreid een vergelijk gepubliceerd. Of dat niet naar commercie riekt. Kom op met die topic zou ik zeggen! En verhuurders, dat jullie maar veel mogen publiceren tegen aantrekkelijke prijzen. Gaan we nog iets vaker.

Lex
12-06-07, 19:23
Bedankt, Michael66, daar kan ik iets mee. Ik ga dan denk ik toch nog even verder zoeken naar iets dichterbij.

Michael66
12-06-07, 19:39
Bedankt, Michael66, daar kan ik iets mee. Ik ga dan denk ik toch nog even verder zoeken naar iets dichterbij.
Heel veel dichterbij ga je niet snel vinden. Een half uurtje ben je vanuit elke locatie wel kwijt.

Lex
12-06-07, 19:52
Nou ja, dichterbij... Eigenlijk ligt alles wat we, buiten Disney, op onze vakantie willen gaan doen aan de andere kant van Disney t.o.v. Palm Key. Ik bedoel eigenlijk iets wat voor onze plannen wat centraler gelegen is.

aikonaina
14-06-07, 08:42
Wij hebben vorige maand in een villa van een privé verhuurder gezeten, en dat is ons prima bevallen. Het geeft ook een enorme rust in je vakantie, want laten we eerlijk wezen; Floridavakanties zijn er in het algemeen niet voor je rust! Maar als je dan 's avonds thuis komt in je "eigen" huis, daar kan geen hotel tegenop! Alleen al om die reden lijkt het mij zinvol als privé verhuurders zich hier kunnen profileren. Dat geeft ons Floridagangers toch alleen maar extra informatie?

(Voor de lezers van mij reisverslag: PZomerdijk heeft een drempeltje... Wij hadden ook een drempeltje. Waar ik mijn teen tegen in de prak trapte! Maar ik loop weer hoor!)

reneefrankrijk
15-06-07, 09:34
Op de website van AE staat:

Onze verhuurorganisatie in Orlando/Kissimmee is 24 uur per dag voor service bereikbaar.

Kan iemand zeggen waar deze verhuurorganisatie in Orlando/Kissimmee ligt? Ik neem aan dat je daar alrijd je sleutel moet ophalen?

mac
15-06-07, 13:45
Hai Rene,

Wij gaan 15 - 07 naar Florida en hebben via AE voor de eerste helft v vakantie een villa in Kissimmee. Wij kregen afgelopen woensdag al de reispapieren:-D en hierin staat het adres met routebeschrijving waar je de sleutel kunt ophalen.
Ik weet nog niet waar de villa ligt dat is een surprise:cool: .
wij moeten ons melden op 3150 Vineland Road SR 535 Kissimee Ik weet natuurlijk niet of dit voor iedereen hetzelde is.

Syllvia
16-06-07, 08:53
In 2005 hebben wij een villa gehuurd via AE, we moesten de sleutel ophalen in West Ridge, je kreeg een goede beschrijving hoe je daar moest komen. Ik vond het wel een beetje scouting achtig, je komt moe van het vliegveld, je rijd een soort speurtocht met je routebeschrijving : daar en daar dat huis, hangt een brievenbusje......Op het brievenbusje stond: NIET AANBELLEN, die mensen waren zeker al vaak midden in de nacht gewekt ofzo...haha ik werd er wel een beetje melig van.
We hadden een huis in Southern Dunes, was verder allemaal goed geregeld.

groet Sylvia

pzomerdijk
16-06-07, 10:08
Maak je geen zorgen. Ook wij hebben dit jaar en vorig jaar geboekt bij AE. Is gewoon goed geregeld. Vorig jaar sleutel opgehaald bij Hotel & Beds, na kantoortijd. Zit er een envelop in een kastje aan de deur. Krijg je een code van. Een keurige routebeschrijving (die wij niet goed hebben gelezen) heeft ons naar het adres begeleid. Onderweg even met een ,,hulpnummer'' (staat op de papieren) gebeld voor wat ondersteuning. Het was toen al laat dus goed geregeld. Het sleuteladres is inderdaad op de Vineland Road vlak achter de 192. Hans Schippers is ok, je kunt hem volgens mij ook altijd bellen voor vragen. Dus 24 uur ondersteuning is waar. Voorwaarde: Je moet wel betalen natuurlijk ..... Maar dat wist je natuurlijk al
Veel plezier!

Syllvia
17-06-07, 13:21
Hoi Renee, wij hebben destijds overlegd wat we wilden. Het was de 1e keer voor ons in een villa.

De Hr. Schippers zei toen dat southern dunes mooie villa's had, en rustig gelegen. Dus dat hebben we gedaan.

Maar het is toch wel vreemd als je bij hem een villa boekt en je weet niet eens waar? of is dat juist het leuke ervan een soort suprise villa?

groet Sylvia

wimk
29-06-07, 07:54
Hallo,

Wij willen volgend jaar Juli 3 weken naar Florida te gaan.
We willen graag een villa huren, we zijn met 5 volwassenen en mijn dochter van 12.
We willen natuurlijk alle bekende attractie parken bezoeken, vandaar de keuze Orlando.
Welke site heeft het grootste aanbod qua villa's?
En zijn er nog dingen waar ik op moet letten???


Gr Wim

Njit
29-06-07, 08:17
Er zijn een aantal bekende aanbieders:

AE = American Estates (http://www.americanestates.nl/index.html)
AV = Amercan Vacations (http://www.americanvac.nl/)
USAFV = USA Fun Vacations (http://www.usafunvacations.nl/)

Ik zou bovenstaande aanbieders gewoon allemaal een mailtje sturen met je wensen en kijken waar ze mee komen.
Bovenstaande aanbieders worden veelvuldig genoemd op het forum. Zoeken op de naam of afkorting levert voldoende ervarings-topics op.

Verder kun je nog kijken naar de VRBO (http://www.vrbo.com/) site kijken. Hier bieden particulieren hun villa's aan.
Verder staan er op de Florida Accommodaties Startpagina (http://florida-accommodaties.startpagina.nl/) ook veel villa's.

Veel plezier met uitzoeken..

Karin17
29-06-07, 09:25
Wim,

Wij hebben (hadden) voor dit jaar onze villa (en vlucht en auto) geregeld via webholidays (http://www.webholidays.nl/). Wij zijn prima geholpen en de villa's zien er allemaal keurig uit. Helaas hebben wij onze reis moeten annuleren en ook dat is door webholidays zeer goed geregeld. Volgend jaar hopen wij een nieuwe poging via webholidays te doen.

Succes met uitzoeken!!

groetjes, Karin

ruuddewaal
29-06-07, 15:02
Wim,

Wij hebben 2 jaar geleden rechtstreeks bij eigenaren een villa gehuurd. Daar gaan wij volgend jaar weer een villa van huren. Kijk maar eens op de
site van de eigenaren: www.porterrental.com (http://www.porterrental.com)
De villa;s liggen op net 5 minuten rijden van DisneyWorld in de wijk Indian Ridge

jaap
29-06-07, 16:32
WIj hebben dit jaar bij deze site geboekt: http://www.holiday-rentals.co.uk/

Anthonie
29-06-07, 18:13
Hoi

Wij hebben deze villa geboekt.
http://www.twohootsorlando.co.uk/

Anthonie

Carlo
01-07-07, 22:30
Kijk ook eens op www.vrbo.com (http://www.vrbo.com). Goede ervaringen mee

didi
04-07-07, 19:42
wij huren nu voor de 6 keer een villa bij american estates nog nooit
problemen mee gehad.
20 juli gaan we weer met ze
sjannie

angelique100
29-07-07, 17:30
Hallo Jaap,

beetje late reactie maar het adres is Forest Mere Drive/Bonita Spring
gehuurd via interhome.

groetjes Angelique

silvia37
08-08-07, 23:01
wij zijn net een weekje terug uit florida en hadden via www.usafunvacations.nl (http://www.usafunvacations.nl) onze reis geregeld uit lelystad.
onwijs leuke mensen en als je de mazzel heb dat ze zelf in orlando zijn halen ze je nog op ook op het vliegveld en gaan met je mee naar het sleuteladres om de sleutel te halen en dan brengen ze je naar je villa.
wij hadden een onwijse villa op ongeveer 15 min bij disney vandaan.
de villa had 3 slaapkamers en drie badkamers met bad,een keuken toaal ingericht met echt alles erop en aan,wij zijn ongeveer 4 keer uit eten geweest en de rest heb ik lekker gekokkerelt. ook lekker een prive zwembad dus voor de kids was het elke ochtend om 8 uur een duik en zwemmen maar.
omdat er meer dan 17000 villas in de verhuur zijn is het moeilijk te zeggen van te voren welke je krijgt maar dit is wel leuk want dan is het een verassing en als je dan voor je villa staat weet je echt niet wat je overkomt.
wij gaan zeer zeker terug volgend jaar en ik boek zeer zeker weer bij hun.

succes en als je iets wilt weten vraag maar op.\\:D/silvia

Jasmino
09-08-07, 06:59
Kijk eens op de site www.vrbo.com (http://www.vrbo.com). Kan ik zeer aanbevelen, en je hebt veel meer keuze!

Ta2 Gerrit
09-08-07, 09:00
Kijk eens op de site www.vrbo.com (http://www.vrbo.com). Kan ik zeer aanbevelen, en je hebt veel meer keuze!
En je weet precies en op de millimeter waar je terechtkomt :-D
Ook wij hebben ook al een paar keer via deze site een huis "op maat" gevonden.

sasja
09-08-07, 09:35
www.villas2000.com (http://www.villas2000.com)

een zeer ruime keuze!!

angie29
09-08-07, 09:45
hallo sjannie
wij zij zelf trouwe boekers bij www.americanvac.nl (http://www.americanvac.nl) zijn echt goede mensen die alles tot in de laatste puntjes voor je regelen
hopelijk heb je er wat aan

mezzootje
16-08-07, 07:19
Hallo Florida-fans,
Wij staan op het punt een villa te huren van een particulier, via internet.
Omdat we over 7 weken al gaan wordt ons gevraagd om het hele bedrag ineens te betalen. Hoe weet ik of dat goed zit?
Iemand hier ervaring mee?

Ta2 Gerrit
16-08-07, 09:16
Wij hebben al een aantal keren een villa via internet ( www.vrbo.com (http://www.vrbo.com) verzamelsite van particulieren ) gehuurd en de normale procedure is dan een aanbetaling en het restant ± 6 weken voor aankomst, dus de gehele directe betaling is niet vreemd.
Uiteindelijk moet je toch betalen, niet waar. Onze ervaringen zijn uitsluitend positief, hoewel ik de eerste keer ook mijn bedenkingen had. Je betaald veelal per creditcard, dus heb je altijd een "spoor" naar de ontvanger en mag je er van uit gaan dat het goed zit.
Zolas gezegd, onze ervaringen zijn prima en mij zijn ook geen spookverhalen bekend, zeker niet via dit forum, waar ik ook al weer een tijdje meedraai.
Succes en alvast een zeer goede vakantie gewenst.

mezzootje
16-08-07, 09:57
Hoi Ta2 Gerrit,
Bedankt voor je reactie!
Wat ik vervelend vind is dat zij ons vragen het geld over te maken op een amerikaans bankrekening. Dat doe ik liever niet. Moet ik er op staan met de creditcard te betalen?
Groet, Esther

jaap
16-08-07, 10:43
Wij hebben dit jaar ook voor het eerst een villa particulier gehuurd. Wij hebben het geld gewoon naar een amerikaanse bankrekening overgemaakt. De villa is van een engelsman. Het is allemaal prima verlopen. De villa was perfect: http://www.192villa.com

Hoi Gerrit, wij zijn van plan de villa die jij gehuurd had in Las vegas ook te huren. We hebben van de week een mailtje gestuurd, maar nog geen bericht terug gehad. Wij gaan pas in mei dus nog tijd genoeg. Wel hebben we de vlucht en cruise al geboekt.

laanvdj
16-08-07, 12:18
wij hebben al 2x een villa via ebay gehuurd, dit scheelde enorm veel
het was beide keren een gok omdat wij ook vooruit moesten betalen
beide keren een prachtige villa gehad
bij ebay kun je wel de feedback lezen, dan ben je iets zekerde van de verhuurder
volgend jaar doen wij dit weer, gewoon via ebay.com

diaantje
12-09-07, 19:18
Hallo,

De zoveelste vraag over een villa :roll:
Ik krijg van veel mensen te horen dat je het beste een villa kan nemen aan de 192 ivm de ligging met winkels en restaurants enz.
Nu wil ik de reis boeken maar meld de AE dat dat de oude villa's zijn en naar zijn reactie heb ik zoiets van o dan toch maar de 27?
Heeft iemand ervaring en valt het best nog wel mee met de "oude" villa's.

Groetjes
Diana

Ta2 Gerrit
12-09-07, 20:01
Klinkt een beetje als een verkooppraatje, want wij zitten altijd aan de 192, op verschillende locaties, en de villa's zijn altijd tiptop. De laatste keer in Indian Creek, in een nagelnieuwe villa. Er zijn wel wat oudere villa's, maar ze zien er nagenoeg altijd super uit. Dus een beetje l*lkoek van AE, zeker gezien hun eigen aanbod op Southern Dunes.

Michael66
12-09-07, 21:56
Helemaal eens. Ik kies (na één keer de 27) liever voor de 192, ergens in de buurt van de Walmart. Persoonlijk vind ik de directe nabijheid van winkels en restaurants erg "motiverend" voor mijn vakantie. Als je meer de relatieve rust zoekt, dan ben je misschien beter uit op de 27. Qua huizen (inrichting, staat, modernheid ...) maakt het niet zoveel uit. Het gaat puur om de persoonlijke wens van de ligging. Ode huizen .... b*llsh*t!!

Ta2 Gerrit
13-09-07, 09:11
Ik krijg nu een Lindfields villa aangeboden is dat wat?

Gr Diana

Wat Michael66 al zegt; de villa (er is een villatype met de naam Lindfields, maar die kan overal staan, is gewoon een bouwtype) of de locatie.

Er is een villapark Lindfields bijna aan het eind van de 192 (of aan het begin, het is maar hoe je het bekijkt, vlak bij de 27 in ieder geval, bij Milemarker 2, als die zou bestaan) ongeveer op 15 autominuten van de grens van WDW gebied (en dus een klein half uurtje van de diverse parkingangen). Kijk hier (http://www.kissimmee-us192.com/map/map1/kiss192map1.htm) maar eens voor de locatie en omgeving.

Zowel links als rechts van de locatie vindt je een grote Publix supermarkt op ± 5 autominuten. Wal*Mart (op de 27) zo'n 10 autominiuten. Diverse verschillende restaurants rondom, binnen 5 tot 10 autominuten.
Universal en Seaworld liggen wat verder weg, zo'n 1/2 uur tot 3 kwartier.

Op deze site (http://www.kissimmee-us192.com/orlandovacationhomes/lindfields.htm) vindt je nog wat aanvullende informatie, en diverse leuke links.

Wij proberen altijd, om diverse redenen, wat dichter bij de I4 (snelweg) te zitten, maar op zich is Lindfields (en al zijn subdivisions) een prima locatie voor de Disneybezoeker

raygwencaith
16-09-07, 12:01
Je zou ook nog even contact kunnen opnemen met de ander bekende organisaties zoals AV (www.americanvac.nl (http://www.americanvac.nl)) en USA Vacations (http://www.usafunvacations.nl)

Beide hebben ook voldoende villa's en andere mogelijkheden. Wij hebben via AV twee keer een villa gehuurd en beide villa's waren top.

Groet

Gwenda

PENPE
21-09-07, 11:15
Hoi allemaal,

Langs de 27 is het eigenlijk de vinex-lokatie van Kissimmee. Hier zul je dus nieuwbouwvilla's vinden. Niet dat dat iets zegt, want in 1993 zaten wij al in een nieuwe villa in Greater Groves langs de 27. De jaren erna hebben wij daar veel bij zien bouwen. Ook langs de 192 vindt je nu inmiddels ook wel nieuwbouw communities.

Het grote verschil zal hem voornamelijk zitten of je een Luxury- danwel een Superiorvilla boekt. En dat verschil zal bij zowel AE als AV en de rest hetzelfde zijn. Tis maar net wat je kwijt wilt aan villahuur.

Groetjes vanuit een warm ( 38 graden ) Griekenland, onze 2e liefde,
Pieter & Petra

Njit
15-10-07, 16:25
Villa's kun je huren bij 1 van de bekende aanbieders:

AE = American Estates (http://www.americanestates.nl/index.html)
AV = American Vacations (http://www.americanvac.nl/)
ER = Exit Reizen (http://www.exit-reizen.nl/)
USAFV = USA Fun Vacations (http://www.usafunvacations.nl/)

Verder kun je nog kijken bij www.vrbo.com (http://www.vrbo.com). Tevens zijn er nog een aantal Forumleden die een huisje verhuren.

Rechtstreekse vlucht kan alleen met Martinair (Schiphol) of LTU (Dusseldorf).

master
18-10-07, 01:23
welke villa(wijken) liggen op 10-15min afstand van de WDW?
en vrij recent gebouwd?

Ta2 Gerrit
18-10-07, 09:54
Weinig, de meest recente bouwprojecten liggen in o.a. Davenport, Crescent Lakes en dus iets verder van Disney, al moet het met een snelle auto en geen verkeer op de weg wel binnen 15 min. lukken ;-)
Wel zijn er bij Windsor Hills en Indian Creek bijv. nieuwe gedeelten aangebouwd en dichter bij WDW dan Windsor Hills kom je haast niet.
Zie ook deze kaart (http://www.villas2000.com/kissmap.html)

Ta2 Gerrit
25-10-07, 12:02
VRBO is een goede tip, daar hebben wij o.a. http://www.floridavilla4rental.co.uk/villa-page.htm en http://www.sunshinevilladisney.com/index.htm gevonden in Indian Creek (5-10 min. van WDW) beide met jacuzzi (1 los en ander vast aan de pool) en mooie game room.

De eerste hebben we al gehad (erg fijne hot tub) en de tweede gaan we volgende keer doen (al wel bezocht, ziet er goed uit). Die heeft ook hi-speed internet, een nieuw toegevoegde wens. Vandaar dat de eerste, ondanks goede ervaring, nu afviel.

Bij de bekende aanbieders is het vaak een verrassing waar je terecht komt en wat de villa allemaal te bieden heeft, op VRBO kun je ze echt "zien".

ienelien
25-10-07, 23:53
The Sunshine villa was al verhuurd voor de periode dat wij zouden willen.
Maar een hele tijd zoet geweest op de site van VRBO. Wat een keus. Ik heb er 3 gevonden in Indian Creek. Wel lekker dichtbij de parken. Dit jaar zaten we in Clermont. Ik ga het doorspelen naar AV.

meisje
27-10-07, 22:16
Heb de site van VRBO bekeken en dat geeft ons idd een goed beeld, alleen...moet je rechtstreeks bij hun boeken of kan het ook via een reisbureau?

Op de site van ExitReizen kan ik geen villa's vinden...of kijk ik verkeerd?

verder bedankt voor de bruikbare tips!:p

thanx,
meisje

jaap
28-10-07, 12:12
Rechtstreeks boeken bij de eigenaar met internetbankieren, dat is toch geen enkel probleem. Je moet wel even goed opletten, het wijst zich zelf.

Wij hebben ook wel eens gehuurd bij expedia en:
http://www.webholiday.nl/

Deze villa hebben we het laatst prive gehuurd:
http://www.192villa.com/.

vondutchga
28-10-07, 13:21
ik woon in Davenport tussen huur villas weet niet of ze jacuzzi's hebben maar bijna alle huizen hier hebben een zwembad. Ik zit ong 5 minuten vanaf I4, om naar Disneyworld te gaan (ik werk voor disney) ben je ongeveer 15 minuten onderweg.

Als je wilt kan ik kijken bij huurders van wie ze huren. (ik zit hier op een jaar lease)

sleepwalker
29-10-07, 10:20
Wij hebben voor volgende week (ja ja...) via

http://www.orlandovillas.com/

geboekt. Dan boek je ook direct bij de eigenaar en krijg je wat je ziet. Een collega van me heeft bij zo'n grote organisatie geboekt op een mooi plaatje, heeft hem heel wat gesodemieter gekost om iets fatsoenlijks te krijgen).
Wij betalen 700 dollar per week, volgens mij valt dat wel mee (komt nog wel pool heating bij).
Het ligt wel een stukje rijden van de meeste parken maar met een dikke SUV onder de kont vinden we dat niet zo erg.

gr
Ralf

vondutchga
29-10-07, 12:15
700 per week is niet verkeerd. ik heb de pool heater niet aanstaan maar wordt wel een beetje kil. maar ik denk als je hier op het moment aankomt vanuit nederland ben je waarschijnlijk geen pool heater nodig :)

Ik hoor van familie etc dat het in NL niet echt warm is, hier nog steeds zon 28-30 graden overdage :) als je zwembad in de zon ligt, geen probleem.

mattrob
29-10-07, 12:26
Zo, de planning voor onze zomervakantie 2008 komt een beetje van de grond. Ik wil eigenlijk eerst een villa gaan regelen, dan hebben we dat maar vaststaan.

Ik ben weer aan het zoeken via vrbo.com, vind ik wel een prettige site. Met name omdat je daar ook goed kan zoeken op de communities. En ik wil natuurlijk lekker in de buurt van de parken. Nu zie ik een aantal communities die vlakbij Disney zijn. Heeft iemand met deze ervaringen, bv dat het met name hele nieuwe villa's zijn (omdat het nieuwe locatie is), of andere ervaringen (bv dat het toch verder weg ligt dan je denkt, dichtbij supermarkt, etc) ?

Windsor Hills (heel nieuw ?)
Formosa Gardens
Rolling Hills
Emerald Island Resort
Oak Island Cove
Indian Creek

Verder, prijzen liggen vaak redelijk dichtbij elkaar, maar soms uitschieters naar boven en beneden, echte addertjes kan ik niet vinden. Hebben jullie nog tips/ervaringen waar je goed op moet letten als je direct via internet huurt in Orlando ? Ik heb er alle vetrouwen in overigens, heb zelf al enkele malen in Colorado gehuurd, maar slechts 1 keer in Orlando. Bedankt ;) !

Ta2 Gerrit
30-10-07, 16:08
Windsor Hills ligt het dichtst bij Disney en is gedeeltelijk nog in aanbouw (fase 4). Van de bouwwerkzaamheden heb je echter geen last, want er wordt naar achteren toe bijgebouwd. Het is een schitterende gated community met een mooi clubhuis en groot zwembad.
Wij hebben daar vorige maand (met z'n 2-en) in een townhouse (http://www.storytimeorlandorental.com/index.html) gezeten en het ziet er allemaal picobello uit. Dezelfde mensen hebben daar, buiten nog 3 townhouses, ook een villa voor de verhuur.

Rolling Hills, Formosa Gardens, Oak Island en Indian Creek (http://www.orlando-maps.info/top_down_maps/formosa_gdns_sub_div.htm)liggen daar direct achter gebouwd en dus 5 minuten verder van Disney. Ook dit zijn gated communitys, maar dan zonder slagboom zoals bij Windsor Hills en ook minder clubhouse faciliteiten. Maar daarom niiet minder mooi.
Wij hebben inmiddels al 2 keer in Indian Creek gezeten en gaan er volgend jaar Maart voor de derde keer hier (http://www.sunshinevilladisney.com/index.htm) naartoe.

De huizen op al deze communitys zijn redelijk inwisselbaar, met als verschil het aantal slaapkamers en natuurlijk de extra's (game room, jacuzzi, internet, lanai enz. enz.) Ze zien er nagenoeg allemaal perfect uit.
Op korte afstand (zie kaartje) zit het Formosa Gardens Shopping Centre met diverse winkels, een grote(ik dacht Goodings) supermarkt en diverse restaurants van de bekende ketens a.i. Fridays, Outback, Cracker Barrel, Carrabas and then some.

Aan restaurants zowiezo geen gebrek op dit stuk US192 en iets verderop (vanaf WDW gezien) zit ook nog een mega Publix en (voor wie dat belangrijk vindt ;)) een Liquor Store. Nog een eindje verder, rechtsaf de 27 op, zit een Wal*Mart Supercentre.

Een belangrijk criterium voor ons bij huur via VRBO (bijvoorbeeld) is dat de betaling en de eventuele deposit via CC of Paypal verloopt. Geen money order of personal cheque dus. Voor ons idee heb je met CC of PP nog enige verbinding op papier met de verhuurder en maak je minder kans om op je vakantie adres een braakliggend stuk land met "For Rent" aan te treffen. Maar dat is zuiver gevoelsmatig, voor ons althans.

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt, en als je nog meer wil weten hoor ik het wel.

Michael66
30-10-07, 18:31
Mijn favoriete locatie is nog steeds vlak achter de Walmart aan de 192. Richting Disney vind ik dat een prettige rit en ook naar de andere attracties en winkelcentra rond Orlando vind ik dit een zeer goed bereikbare plaats.

Een vrij nieuwe community vlak achter de Walmart (aan Poinciana Boulavard) is Cumbrian Lakes. Ik ben er zelf (nog) niet geweest, maar wta ik er van gezien heb zijn het zeer ruime en mooie villa's met "uitgebreide" zwembaden.

Misschien iets voor jou?

vondutchga
31-10-07, 17:22
Ik woon in de Santa Cruz subdivision hier is een link http://www.vrbo.com/vacation-rentals/usa/florida/central-disney-orlando/davenport#2518

Santa Cruz ligt ongeveer 2 mijl ten noorden van I4 aan US27 en als je 192 west uit rijdt en dan riching US 27 zuid ongeveer 4 mijl.

Rustige Subdivisie, een hoop vakantie huizen (ik ben 1 van de weiningen die er vast woont) kinderen kunnen op straat spelen (maar met een zwembad in de tuin komt dat er vaak niet van :) )

Nicole
31-10-07, 19:24
Wat is het verschil tussen en Condo of een townhouse??

Michael66
31-10-07, 19:43
Wat is het verschil tussen en Condo of een townhouse??
Condo = appartement (in NL ook wel "flat" genoemd)
Townhouse = meestal een "rijtjeshuis". Geen "eigen" zwembad zoals de meeste "villa's", maar meestal wel een gemeenschappelijk zwembad.

Deze townhouses staan in Lake Berkley, Kissimmee:

http://img215.imageshack.us/img215/4148/orlando20hapimag20resorit1.jpg

Ta2 Gerrit
31-10-07, 21:12
Het townhouse wat wij hadden in Windsor Hills had wel een eigen zwembad(je), maar dat is echt een uitzondering.
Het was wel klein (±5x4m), maar toch. De volgende keer weer gewoon een villa. :-)
Probeersel niet geslaagd, dus.

Nel van Ree
01-11-07, 14:46
Hallo,

wie kan mij vertellen hoe mijn villa eruit ziet.
AV kon het mij niet vertellen.
het adres is Hortonparkdrive 109 in Highlands reserve

Ben heel benieuwd ga voor het eerst.
alvast bedank.

gr nel

Ta2 Gerrit
01-11-07, 15:41
Zo te zien staan (http://www.google.com/maps?hl=nl&output=search&q=Highlands+Reserve+Golf+Club&fb=1&cid=0,0,6819048819593280828&near=Davenport,+FL&oi=manybox&ct=10&cd=1&resnum=1) er maar 2 villa's. Maar een exact beeld is moeilijk te geven, of Vondutchga zou even moeten gaan kijken ;-).
Wel kun je een algemene indruk van de villa's op Highlands Reserve krijgen als je hier (http://www.villas2000.com/frbvo/Central/Highlands_Reserve_Golf_and_Country_Club.php) even kijkt.

vondutchga
01-11-07, 17:51
Heb het adres gevonden, is slechts een paar mijl bij mij vandaan, als het geen gated community is waar ik een kaart of code nodig ben om binnen te komen kan ik wel even langs rijden en een foto of twee plaatsen.

mafo
01-11-07, 19:53
Weet je zeker dat het geen Harton Park Drive is ?? Dan zou het namelijk een van deze 2 villa's kunnen zijn.

Via Live Search Maps (http://maps.live.com/default.aspx?v=2&cp=28.308448%7E-81.676451&style=h&lvl=18&tilt=-90&dir=0&alt=471.550136674196&cam=28.308448%7E-81.676451&scene=-1&encType=1) en hier wat foto's (http://loc.alize.us/#/geo:28.310341,-81.673532,15,h/) uit de omgeving. (vooral op de 3e pagina staan wat "zinvolle" foto's.)


http://static.flickr.com/2223/1815308900_fe78c34cca.jpg (http://www.flickr.com/photos/mafo/1815308900/)

http://static.flickr.com/2149/1814470339_ffc486dc92.jpg (http://www.flickr.com/photos/mafo/1814470339/)

bemmel47
01-11-07, 22:56
Hoi wij gaan in december naar de volgende Villa in Orlando. www.cwayrents.com (http://www.cwayrents.com) zit op het windsor hills park. Kan je nog niet vertellen hoe het was, maar ik plaats wel een bericht als ik terug ben.

vondutchga
01-11-07, 23:41
ok Nel, ben er langs gereden, dat huis is groot, het is op de hoek van de straat.

Hier zijn je fotos ik kon mijn olympus niet vinden dus dit zijn fotos met een goedkoop cameraatje. Het is erg bewolkt vandaag dus helaas geen blauwe lucht.

http://www.dutchspecialties.com/floridaforum/109hartonparkdrive1.jpg


http://www.dutchspecialties.com/floridaforum/109hartonparkdrive2.JPG





http://www.dutchspecialties.com/floridaforum/109hartonparkdrive3.JPG







http://www.dutchspecialties.com/floridaforum/109hartonparkdrive4.JPG

mattrob
02-11-07, 08:49
Ik heb ook gisteren een villa gehuurd in Windsor Hills. Ik ben benieuwd naar je ervaringen in dat specifieke gebied. Wij hebben wel een los-staande villa gehuurd, geen town home dus zoals jullie.

mafo
02-11-07, 20:18
Ook van deze villa's staan luchtfoto's op maps.live.com (http://maps.live.com/#JnE9eXAuMTE4MCtSb2JlcnQrUmlkZ2UrQ3QlMmMrS2lzc2ltb WVlJTJjK0ZMKzM0NzQ3JTJjK1VTQSU3ZXNzdC4wJTdlcGcuMSZ iYj02MS43MzE1MjU2NTExMzQlN2UzMS4zNzY5NTMxMjUlN2U0M S45Njc2NTkyMDM2NzgyJTdlLTIxLjYyMTA5Mzc1) linkje klikken en dan op birds eye view.

vondutchga
02-11-07, 22:44
anthonie hier zijn jouw fotos

De eerste is waar jij naar toe gaat, maar er was een huurder en een hoop bomen dus weinig vanaf de weg te zien.

De tweede is de buren, ziet er ongeveer net zo uit als die jij gehuurt hebt maar kon een iets betere foto maken.

Helaas had ik geen camera dus deze zijn gemaakt met mijn mobiel.

cheers.

http://www.dutchspecialties.com/floridaforum/1180robertridgect.jpg




http://www.dutchspecialties.com/floridaforum/1180robertridgectnb.jpg

vondutchga
02-11-07, 22:47
anthonie, de subdivision waar jij huurt is een wat oudere subdivisie, lijkt erop dat er meer mensen permanent wonen, het is zo'n 2.5-3 mijl vanaf 192.

Nel van Ree
03-11-07, 13:21
Hallo Vondutchga,

Is de route daarna toe makkelijk te vinden.
Of kunnen we jou strikken om ons daarna toe
te brengen. Wij rijden dan wel achter jou aan.
Als je daar tijd voor heb natuurlijk.
En wat leuk dat alles kort bij is bij die villa.
Hij is wel mooi he jongens die villa.
We vielen van onze stoel af toen we hem zagen.

groetjes nel

vondutchga
03-11-07, 14:42
Wanneer komen jullie aan? als ik vrij ben heb ik er geen probleem mee maar jullie Villa is erg makkelijk te vinden.

Vanaf het vliegveld volg je de borden naar de I4. Hier neem I4 WEST richting TAMPA.

Daarna neem je afslag 56 US 27 North, aan het eind van de afrit links af.

Nou even denken, inclusief het verkeerslicht bij de afrit sla je linksaf bij het 4e verkeerslicht (SandMine road) daarna de eerste weg naar links, zodra je de subdivision binnenkomt meteen rechts en dan zo'n halve mijl links op de hoek.

Maar zoals gezegd als ik vrij ben (of een uurtje er tussen uit kan) heb ik geen probleem om jullie die kant op te brengen.

Nel van Ree
03-11-07, 15:27
Hallo Vondutchga,

Wij gaan 24 november onze papieren ophalen bij AV dan weet ik precies
hoelaat wij vertrekken. Wij vliegen met united airlines.
Maar je hoort het nog wel van ons en als je tijd heb graag.
Je hoef het niet voor niks te doen dat willen wij niet.
Drop krijg je zeker van ons zeg maar wat jij het lekkerst vind.

groetjes nel

marcel dijkman
03-11-07, 16:10
Nou mensen we zijn onze voorbereidinen aan het treffen , de tickets zijn besteld .Wij vliegen van curacao naar miami voor 320dollar p/p.
Nu een dak boven ons hoofd ,we willen een villa gaan huren voor de eerste 8 dagen in florida, deze dan ook zo dicht mogelijk bij de parken.
Nu ben ik met 1 in de mail geraakt , moet betalen met paypal , heeft iemand daar ervaringen mee en hoe werkt dat?
dit is de villa:

http://www.homeaway.com/vacation-rental/p217772

Heeft iemand wel eens in deze villa gezeten??

groet marcel

vondutchga
03-11-07, 16:22
Kla, je kunt bijna iedere vakantie woning wel voor 5-6 maanden huren.

Kwestie van onderhandelen.

Om je een idee te geven ik woon in dit huis http://www.dutchspecialties.com/florida (geen fancy page, open de pagina's 1 voor 1 geen foto van het zwembad) anyway, gemiddeld lopen deze huizen voor vakantie rentals tussen de 800 en 1100.

ik betaal 1100 per maand (gemeubileerd) op een 7 maand contract (State of FL minimum 7 months lease).

Ik kan voor je rondkijken of iemand hier in de buurt vragen.

Ta2 Gerrit
03-11-07, 18:12
Wij huren ook vaak particulier en daar wordt dan de betaling via Paypal geregeld (net als zo veel aankopen via E-bay o.a.)
Je meldt je aan bij Paypal (bijv. www.paypal.nl (http://www.paypal.nl) ) en krijgt daar een account wat gekoppeld zit aan je creditcard, of wat tegenwoordig ook kan, je bankrekening. Je kunt dan (beperkte) betalingen aan derden via internet doen op een (voor ons tot nu toe) veilige manier.
Bij grotere bedragen moet je je paypalkrediet opkrikken, wat ook vrij eenvoudig kan.
Wij vinden het super makkelijk, zowel voor de aanbetalingen van villa's als de aankopen via E-bay. Er staat een uitgebreide handleiding op de site.

De villa op zich ken ik niet, maar het buurtschap (Indian Creek) wel, omdat we daar al enkele keren hebben gebivakeerd. Kort bij Disney, als je daar wat aan hebt, en heel kort bij allerlei winkels en restaurants.
En aan de website te zien ziet de villa er niet verkeerd uit, een aanrader.

Veel plezier met je voorbereiding.

kentcourt
05-11-07, 17:51
Hallo een mooie en zeer rustige omgeving is Natures Edge's at Sun Air.
Natures Edge's is voor een groot deel in bezit van nederlanders en ligt op ongeveer 30 minuten vanaf Disney vlakbij de 27. De wijk in gesitueerd tussen een 18 holes golfbaan en de meeste woningen hebben uitzicht op of de golfbaan of op het meer, sommige beide.
Alle woningen zijn voorzien van een prive zwembad en doorgaans 3 slaapkamers en 2 badkamers.
Ook weet je ruim voor vertrek waar je terechtkomt.En gegevens kan je gemakkelijk in het nederlands uitwisselen.:razz:

Syl71
07-11-07, 20:07
Mijn favoriete locatie is nog steeds vlak achter de Walmart aan de 192. Richting Disney vind ik dat een prettige rit en ook naar de andere attracties en winkelcentra rond Orlando vind ik dit een zeer goed bereikbare plaats.




Welke community heb jij het nu over Michael?

Michael66
08-11-07, 05:02
Lake Berkley. Een gated community. Maar er zijn er meer, ik bedoelde niet één bepaalde community, maar een bepaald gebied. Ik heb twee keer in Indian Point gezeten. Ook ideaal in mijn ogen. Een nieuwe community vlak daar achter is Cumbrian Lakes, die ga ik zeker ook eens proberen. Eagle Point is een wat oudere community, vlakbij maar geen ervaring mee. Andere communities ... ik heb het lijstje thuis hangen, als ik daar weer ben zal ik die eens posten.

Syl71
08-11-07, 13:16
Een heel duidelijk overzicht van de ligging van de verschillende communities is volgende link:
http://www.orlandovillas.com/Map.aspx

Wellicht is hij al een keer ergens genoemd, geen idee.

Groetjes Sylvia

mattrob
12-11-07, 11:39
Ik heb de websites afgestruind en uiteindelijk 2 prachtige villa's gevonden. Alleen nu is mijn probleem nog, welke ga ik doen .... :? ?

Wat zouden jullie overwegingen zijn:

Villa in Rolling Hills; niets bijzonders erop en eraan, standaard kamers, standaard zwembad, goede locatie (tov WDW) en een mooie prijs; $ 1.800 voor 12 dagen.
http://www.vrbo.com/99414

Villa in Windsor Hills; prachtige villa, alles erop en eraan (HDTV, Playstations, flatscreens, luxe inrichting; leren banken etc; gameroom, groot zwembad), aparte prinsessenslaapkamer (ziet er op foto's echt geweldig uit) voor onze kleindochter, piratenslaapkamer voor onze kinderen, mooie master bedroom, superlocatie (meest dichtbij WDW) en super-de-luxe resort (met groot zwembad, speeltuinen, filmtheater, 24 uur beveiliging met poort) en de prijs $ 2.800 voor 12 dagen ....
http://www.vrbo.com/124327

Ik vind het zo moeilijk. Tuurlijk kan je veel doen voor $ 1.000, maar ik ga er niets voor laten tijdens de vakantie. Maar ik blijf een zuinige Hollander natuurlijk. Zou ik zoveel in die villa zijn, dat ik vanalles gebruik ga maken ... Ik weet het niet .... Twijfel twijfel .... #-o

Njit
12-11-07, 11:55
Vind de eerste er ook erg leuk uitzien op hun eigen website: http://www.magnoliadisneyhome.webeden.co.uk/
Vind het prijsverschil ook aardig wat. Voor dat verschil kun je met de kinderen veel leuke dingen doen buiten het huis.

Die kamers op de tweede zien er idd erg luxe uit. Maar of je dat allemaal echt gebruikt?

Michael66
12-11-07, 12:15
Tsja, als die $ 1000 voor jou de extra luxe en de nog leukere ervaring waard is, dan zou ik het gewoon doen!

Als ik de keuze voor mezelf zou maken ..... ik zou voor de goedkopere kiezen. Ondanks dat wij over het algemeen wel redelijk wat tijd besteden in de villa (genoeg rustdagen tussendoor) ben ik allang blij met de extra ruimte = privacy = rust in een "simpele" villa ten opzichte van een hotelkamer. Luxe inrichting doet me niet zoveel, als het bed maar goed is en m'n zoon een eigen kamertje heeft.

Maar uit jouw verhaal maak ik op dat je behoorlijk enthousiast bent over het luxere huis. En dat (als je het wilt) het best binnen je budget valt. Zorg in ieder geval dat je geen spijt krijgt!!


NB: Weet je wat mijn eegaatje allemaal aan scrapbookspulletjes kan kopen voor $ 1000 ...... Dat zijn ruim 6000 papiertjes in de uitverkoop bij JoAnn's, of ruim 500 rub-on's, of ... of .... Hmmmm, misschien toch maar eens naar een duurdere villa kijken, dan hoeven we komend jaar niet zoveel zooi mee terug te slepen ... ;)

Saskiac1977
12-11-07, 12:20
Ik, hou ook van luxe maar ik zou een afweging maken naar aanleiding van de tijd die je er van plan bent door te brengen...kijk een playstation 3 enzo best heel leuk, maar als je `s morgens vroeg weg gaat en `s avonds weer terugkomt....dan gaat het bij mij al gauw naar de categorie overbodige luxe...en dan kan je $ 1000,- beter spenderen aan leuke dingen doen....

reneefrankrijk
12-11-07, 15:38
In eerste instantie zou ik best bereid zijn meer te betalen voor een mooier en luxer huis. Toen heb de huizen eens bekeken en ik kan niet zeggen dat het goedkopere zoveel minder is, ziet er ook goed uit hoor (mmoie master bedroom!). En dan zou ik toch voor die $ 1000 iets anders leuks gaan doen. Maar ik moet wel zeggen dat wij overdag weg zijn en in de villa slapen, zwemmen en heel misschien een beetje tv kijken, that's it.

xl1067
12-11-07, 15:57
Je kan het eerste huur huren + een auto huren voor het bedrag van enkel de huur van de tweede huis. Het uitzicht aan de achterkant van dat eerste huis vind ik trouwens erg mooi, ook fijn dat de achterburen op een flinke afstand zitten.
Ik zou het wel weten en aangezien ik de helft van de vakantie in de shopping malls te vinden ben kan ik veel kopen voor die 1000 dollar. Je kan ook aardig wat kilo's aankomen voor die 1000 dollar ;):D

mattrob
12-11-07, 16:44
Overigens, en dat is niet bemoeizuchtig bedoeld, kleindochter???? In alle andere verslagen lees ik alleen maar over 'de jongens'.....


Tja, dan lees je al mijn weblogs niet heel uitgebreid [-X ! Maar inderdaad, ik heb toch echt een kleindochter =D> ! Lang verhaal, is een keer wat voor op de off-topic. Theoretisch is het een 'stief' kleindochter, maar dat vind ik een beetje negatieve ondertoon hebben, dus dat gebruiken we nooit ! Dus ja, opa op mijn 33e (en ze is inmiddels net 3 geworden) ;) !



PS: Kelly Park?

Tja, dat zou er nu toch misschien wel eens van gaan komen. Staat zeker op het lijstje :-k !

En bedankt voor alle reacties. Ik weet genoeg, ik ga vanavond die 'goedkopere' definitief bevestigen.

PENPE
12-11-07, 23:03
Hey Mattrob,

Mooie villa en dat voor een redelijke prijs !!
Petra en ik zijn ook op zoek naar een villa voor september 2008, maar een 5-bedroom is wel erg groot voor als je maar met zn tweetjes bent.
We hebben inmiddels al dik 200 villas bekeken op de site van VRBO, maar op een gegeven moment zie je daar door de bomen het bos niet meer.
Dus ga eerst nog maar ff shoppen bij de 'bekende aanbieders' denk ik.

Groetjes,
Pieter

Weblog Florida 2006 : http://penpe.blogspot.com/
Weblog Florida 2007 : http://penpeintheusa2007.blogspot.com/

meisje
13-11-07, 08:35
Misschien mag ik naar aanleiding van dit onderwerp iets vragen...

Ook wij willen graag volgend jaar een villa huren en ik heb ook op de site gekeken (echt hele mooie villa's) maar hoe betrouwbaar is het? Ik bedoel weet je ook zeker dat je de villa krijgt die je "besteld"?
En het betalen...ik heb geen paypal dus geef ik mn cc-nummer dan via de mail? of is het beter om te bellen?
In het verleden boekten wij altijd een hotel via een reisbureau dus we hebben helemaal geen ervaring met het boeken van een villa...

Via de vaak genoemde bureau's zoals AE en AmericanFunVacations weet je volgens mij niet van te voren in welke villa je terecht komt.

meisje

raygwencaith
13-11-07, 17:25
Wij hebben al twee jaar via American Vacations ( www.americanvac.nl (http://www.americanvac.nl) ) gehuurd en dit jaar kregen netjes bij de reisbescheiden het adres en de routebeschrijving naar de villa. De villa hebben we toen op internet opgezocht e wisten precies waar we in terecht zouden komen. Heb je bepaalde eisen voor een villa dan kun je deze gewoon opgeven.

Succes

Ta2 Gerrit
14-11-07, 09:07
Tot nu toe hebben wij altijd nog de bestelde villa gekregen (en waarom ook niet, je huurt immers rechtstreeks van de eigenaar) en betaald zowel via Paypal (account is heel eenvoudig aan te maken) of CC (via mail) en nooit geen problemen hiermee ondervonden. Zo gauw als er een personal cheque of money order wordt gevraagd haken we zowiezo af. Er moet iets van de betaling op papier staan.

Bij de bekende aanbieders weet je inderdaad van te voren vaak niet exact waar je terechtkomt. Uiteraard krijg je bij je reisbescheiden wel een adres en routebeschrijving, maar dat lijkt me logisch.
Voorheen kreeg je in het algemeen alleen een adres waar je de sleutel kon halen, maar veel villa's hebben tegenwoordig een electronische sleutel of een sleutelkastje met code naast de voordeur, vandaar dat je het exacte villa adres bij je papieren krijgt. Maar van te voren je adres uitzoeken (zoals bij VRBO, Villas2000 of Oradovillas bijv.) is er bij de bekende aanbieders vooralsnog niet bij, helaas.

Fr@nk
25-11-07, 13:38
Even voorstellen:
Ik ben Frank en ga met regelmaat 1 @ 2 maal per jaar naar Orlando op vakantie meestal in Feb,maart en Okt,nov. In feb.2008 gaan we met het hele gezin voor de 16 de keer.
Normaliter huren we een villa op southern Dunes ligt in Haines city maar dat gedoe op de 4 (ze zijn al jaren bezig de weg te verbeteren resulteerd in lange files tot aan de 27) hebben we besloten om in feb. een villa te huren op lindfields.....iemand ervaring met lindfields.....ook tips zijn welkom.

reneefrankrijk
25-11-07, 19:39
Iemand bekend met de lokatie Formosa Gardens? Zo te zien ligt het erg dicht bij Disney.

PENPE
25-11-07, 21:49
Formosa Gardens ligt een beetje tegen het einde van de '192' richting de '27'. Vanaf die lokatie ben je inderdaad zo in de disney-area. Er ligt daar een soort van kleine mall met een megagrote sjieke supermarkt waarvan de naam me even niet te binnen schiet. Achter die mall en supermarket liggen inderdaad ook villawijken.

Groetjes,
Pieter

Nel van Ree
26-11-07, 13:35
Hallo Petra en Pieter,

Ja dat is zeker jammer wij waren er om 10 uur wij zaten te wachten
er waren nog mensen binnen. Misschien waren jullie dat.
Wij gaan vrijdag om 10 voor half een, en gaan met ons hele gezin.
Ik vind het wel spannend gaat voor de eerste keer ben 59 jaar oud
gaat met ons hele gezin 6 gr en 2 kleinkids.
Wanneer ga jij, wij gaan naar orlando hebben een villa gehuurd.

groetjes nel

reneefrankrijk
26-11-07, 21:27
We hebben een mooie villa gevonden in Oak Island Cove, lijkt me erg nieuw maar wel mooi. We gaan eerst in feb 2008 in een villa, geen idee waar, van AE en misschien toch eens gaan kijken in Oak Island en Formosa Gardens want over 2 jaar gaan we weer.

almeretoppers
30-11-07, 23:06
Wij gaan de 23e december 2007 t/m 7 januari 2008. voor het eerst naar Amerika en dus ook Florida.
En we hebben geen idee wat we ervan verwachten moeten.
Mijn vrouw Alice ziet er nog wel een beetje tegenop, Ze vind het wel erg ver en kent Amerika alleen maar van die rare criminaliteits berichten, onze dochter van 16 en zoon van 12 zijn er al maanden vol van. Ik ben ook nogal sceptisch ten opzichte van de Amerikanen, maar hoop dat mijn vooroordeel daar totaal weg genomen wordt.
Ik heb het n.l. niet zo op met autoriteiten en dat vrije wapen bezit daar. Dat is eigenlijk de enige reden, dat wij het lange tijd af hebben gehouden, een Amerika trip. Waar mijn vrouw zich ook druk om maakt, wat voor kleding ze mee moet nemen in die periode van het jaar. zomers of toch wel wat warms?
Grtjs Alice en Rob van Dijk

Eric
30-11-07, 23:38
Omdat het zeker 's avonds flink kan afkoelen, en ook de Amerikanen de nogal gekke gewoonte hebben om de airconditioning op steenkoud te zetten is het zeker raadzaam om ook wat warms mee te nemen.
Dikke truien zijn overdreven, maar een dunne trui en een vest zijn raadzaam.
Voor de avonden in de parken is ook een jas raadzaam.
Ik zeg altijd: denk in laagjes, zodat je kan aanpassen.
Dat wapenbezit valt wel mee hoor, de enigen die je met een wapen ziet lopen zijn politieagenten. Criminaliteit? Nou, ik voel me in Amerika stukken veiliger op straat dan hier.
Iedereen heeft gewoon ontzag voor de politie, en doet wat hem wordt gezegd, ook al lijkt het in de films heel anders.
Wij lopen hier toch ook niet met een bos tulpen in onze handen op klompen tussen de molens door wiet te roken?? (Tenminste, ik niet....).
Ik weet zeker dat jullie een leuke vakantie tegemoet gaan, met maar een nadeel: de kans is groot dat je wordt besmet met het nooit meer overgaande 'Florida virus' .
Eric

Syllvia
01-12-07, 08:34
Net zoals Eric al zegt, in iedergeval een vest mee nemen, ik ben best een koukleum, en als we in een restaurant gaan eten neem ik altijd mijn vest mee naar binnen, want ik heb het idee dat in restaurants en winkels de airco op standje invriezen staat.

ik zou me om kleding niet te druk maken hoor, wat je te kort komt koop je daar! alles te kust en te keur.

Verder vind ik de amerikanen erg aardig. Een voorbeeld : wij vragen aan een amerikaan of hij weet waar de Fudruckers zit in Orlando (hamburgertent), hij wist het niet maar pakt zijn mobiel belt een soort informatie nummer, en vertelt ons 2 minuten later waar het restaurantje zit! aardig toch?

Criminaliteit valt erg mee, je bent wel in Florida en niet midden in Harlem NY.

groetjes Sylvia
ps. Mocht je vrouw echt niet mee willen, ben ik wel zo aardig om mij op te offeren om met de feestdagen in Florida te zitten! (grijns)

mauricem1974
07-12-07, 13:31
Floridafanaten,

We hebben gisteren het besluit genomen om naar Florida te gaan met 4 volwassenen en 2 kinderen (2 en 4 jaar). De reis is gepland van 23 april t/m 9 mei. 15 hele dagen. De vlucht is nog niet geboekt, maar dat gebeurt dit weekend. De vlucht gaat naar Orlando en we vertrekken vanaf Miami weer terug. Ons plan was om 7 dagen in Orlando te verblijven in een luxe villa. Ik heb het een en ander gelezen op dit forum, maar het lukt me niet om daar iets van te maken, vandaar dit berichtje. We willen dicht in de buurt van Disney zitten i.v.m. de kinderen. We willen ook wel luxe, maar moet wel nog betaalbaar zijn. Onze vraag is bij welke villa-aanbieders moeten we zijn, welke locaties zijn centraal en wat is een goede prijs?
Het zou mooi zijn als er een thema-kamer in zat voor ons oudste dochtertje, de jongste zal nog in een kinderbedje slapen.

Alvast bedankt voor jullie informatie

Anthonie
08-12-07, 20:03
Hoi

Wij hebben bij Engelse mensen onze villa geboekt.
Kijk maar eens hier (http://www.twohootsorlando.co.uk/)

Anthonie

mauricem1974
19-12-07, 22:21
Hoi,

Wij willen een villa boeken in Orlando. Op de VRBO website staan tientallen villa's die ons leuk lijken.
Bij sommige villa's staat een hekwerk omheen.

Waarom is dat? Is het dan niet veilig? Moeten we juist een villa nemen met hekwerk of is zonder ook geen probleem?

Alvast bedankt voor jullie reacties

Njit
19-12-07, 22:26
Dit heet een Gated Community. Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Gated_community
Vaak staan er villa's met dure apparatuur. Het hek staat er omheen om de boel een beetje te beveiligen.

Michael66
20-12-07, 00:44
Wat bedoel je preies met "een hekwerk eromheen"?

Om het huis of om de community?

Om het huis? Meestal hebben de huizen een zwembad / terras met "webbing", horren om alle ongedierte buiten te houden. Ziet er misschien uit als een hekwerk, maar is het niet. Houdt de insecten en alligators uit je pool.

Om de community? Zoals Njit al aangaf ijn er diverse "gated communities". Dat zijn wijken met een hek eromheen en de toegang wordt geregeld via een bewaker of een hek met toegangscode of zo. Dit heeft tot gvolg dat de wijk niet zomaar vrij toegankelijk is en de straten daardoor wat rustiger zijn. Verder geeft het vooral schijnveiligheid, want als iemand echt kwaad wil klimt'ie zo over de hekken.

mauricem1974
20-12-07, 08:59
Ik bedoel ook de community. Maar als jij zegt dat het vooral schijnveiligheid is dan heb ik mijn antwoord al. Ik vroeg dit omdat ik het vreemd vind. Waarom hekwerk en bewaker? Is het dan zoveel veiliger daarbinnen en vooral is het daarbuiten zoveel onveiliger (in de niet gated communities)?

Ta2 Gerrit
20-12-07, 13:13
Je hebt ook nog ommuurde communitys zonder bewaker en/of slagboom (o.a. Indian Creek) dus daar kan iedereen "veilig" naar binnen rijden ;-).
Maar als er geen muur omheen stond was het geen community, maar een verzameling losse huizen :-) en je kunt er zo mooi de naam van je "buurtje " op zetten.
Voor een beetje het "ons eigen stekkie" gevoel.

Yvet
20-12-07, 14:23
Ja het is heel erg schijnveiligheid.

Wij hadden vorig jaar (of eigenlijk nog net dit jaar) een gated.
3 deuren verderop woonde een politieagent, hij reed in een sherrifauto maar dat doet iedereen daar vlg mij......

1 van de dagen was er volop politie in de straat en een helicopter boven de community waren ze wrs op zoek naar iemand, dus tja........

Michael
20-12-07, 17:45
Al je wat wilt stelen, een tv oid, zul je dit moeten vervoeren. Als je met je auto de community al niet binnen komt, kom je er dus ook niet uit.
Tevens is er (mijn ervaring) beter toezicht , zowel bij ingang alsmede op het terrein zelf.
Ook ben je zonder auto, als dief, slecht uit. Je bent niet snel weg en de helicopter heeft je al snel in de smiezen.
Tevens lopen er in de niet ommuurde community, nog wel eens ongure typjes. En gelegenheid maakt de dief. Dit zal in een gated dus minder snel het geval zijn. Straffen zijn bij mijn weten ook hoger als men gepakt wordt.(het artikeltje 461 voor onbevoegden in NL ter vergelijking)
Kortom, niet alleen schijnveiligheid dus en zo zijn er nog meer voordelen van een gated tov een niet gated community.

Ta2 Gerrit
20-12-07, 17:52
Eén van de aspecten van de gated community is ook dat ze vaak een gemeenschappelijk clubhouse met megapool e.d. hebben. Ook daarvoor dient het hek met de bewaker.
Of het allemaal zo veilig is weet ik niet. Wij zijn al een paar keer met een guest pass (even een huis bekijken) zo naar binnen gereden. Geen gegevens of wat ook genoteerd, dus ik had zo een TV in de Trailblazer kunnen laden :-)
Alleen, hoe krijg je die in de koffer........;-)

jaap
20-12-07, 20:48
Wij logeren meestal in een onbewaakte community, die hadden tot nu ook vaak een gemeenschappelijk zwembad en clubhuis (trimapparaten). Wel reed er om de zoveel tijd een prive bewakingsbedrijf rond. Er lopen heel weinig mensen op straat want iedereen gaat met de auto, dus als je gaat lopen zonder hond ben je al verdacht.

Misschien zijn wij wel aan ongure typjes gewend. Wij hebben ze nog nooit bij de villa's gezien, alleen rood verbrande britten ;) Wel in Miami en Tampa; veel zwervers maar weet niet of die gevaarlijk zijn.
Een heer in maatkostuum kan ook een inbreker of dief zijn volgens mij.

We zijn een keer per ongeluk de inrit ingereden van een bewaakte community, kwam de bewaker als een cowboy aanlopen. Daar kregen wij echt de kriebels van.

Het eerste jaar in Florida (1991) hebben wij ook vaak bordjes gezien bij prive huizen met de tekst; wij schieten eerst en vragen dan. Maar die zie ik eigenlijk niet meer.

Tot nu toe maar een keer nachts wakker geworden in een hotel in Ft lauderdale. Toen stond de parkeer plaats vol met politieauto's. De t.v. aan gedaan, bleek er iets verder op bij een beroving twee mensen dood geschoten te zijn.

PENPE
20-12-07, 22:03
Hoi allemaal,

Tot nu toe pas 2x in een gated community ( Westridge ) gezeten, maar ik heb het idee dat de codes van de hekken bij alle communities wel bekend zullen zijn bij de pizzakoeriers, grasmaaiers, pool cleaners en ga zo maar door. Zag ze regelmatig aankomen en dus ook gewoon een/de code intikken. Dus de beveiliging is een beetje een wassen neus denk ik.

Wat de vreemde types betreft, ik heb 4 jaar geleden in een community gezeten die er vol mee zat. Ook waren ze niet zo gesteld op toeristen dus behalve het na 3 dagen verhuizen naar een ander community moest ik ook nog ff mn auto omruilen bij ALAMO omdat ie daar snachts compleet bekrast was....
Bij het villaverhuurbedrijf gaf men ook toe dat ze een fout hadden gemaakt en ter compensatie kregen we splinternieuwe villa op een pas opgeleverde lokatie.

Groetjes,
Pieter

Ania
04-01-08, 23:41
Wij gaan in Mei naar Florida (4 volw. + kind), wij hadden geen problemen met het vinden van een leuke villa in de buurt van Orlando maar wij willen ook richting Miami. Ik heb overal gezocht om iets in de buurt te vinden maar helaas is er niets te vinden (alleen appart.) of de prijzen zijn enorm hoog.
de villa in de buurt van Hollywood welke op deze forum genoemd is helaas niet beschikbaar

Heeft iemand tips? of misschien ooit iets gehuurd

livia
05-01-08, 01:37
Gated maar hoe gated ....

Als de bewaking niet goed is, er niet altijd is en niet aan iedereen die binnengaat een "ID" vraagt... dan heb je er niet veel aan.
Want die codes kunnen gaan van hand tot hand.

In ons resort hebben ze nu een nieuw bewakingssysteem waarbij
iedereen die binnenkomt zich in moet checken en zijn coordinaten achterlaten. De "guard is er 24/24 en 7/7

Ik denk dat een goed gated resort net als het onze ook een bewaker moet hebben die de mensen incheckt dat is denk ik pas echt een veilig resort.

betreft resorts waar je "normale mensen" kunt vinden.
Ik denk dat je dan gewoon moet boeken bij iemand die zeker geen afkraakprijzen aanbiedt. Maar gewone marktprijzen.

IK weet van kennissen die een huis hebben in een resort waar alles binnen enkele jaren verloedert was omdat de management van het resort geen echt regelement had opgesteld. Het resultaat is dat de huizen in waarde dalen, de mensen met moeite hun huis verhuurd krijgen en dus om maar hun lening te kunnen betalen spotprijzen aanbieden. Voor korte en lange duur. Dus ook aan de lage amerikaanse klasse. Toeristen komen dan niet in een ideale omgeving terecht.

Als je in een vrij nieuw resort boekt (niet ouder dan 1 of 2 jaar dan is de kans dat je er 'vreemde types' rond ziet lopen vrij klein ook als het goed bewaakt is, dan laten ze niet zomaar iedereen binnen, ook niet eender welk voertuig.

succes !

Ta2 Gerrit
05-01-08, 12:04
Graag zou ik willen weten wat de definitie is van "normale mensen" en "vreemde types" en hoe je die kunt onderscheiden.
Dan kan ik daar een beetje rekening mee houden, ook bij de bediening in restaurants en winkels en aan de kassa in de supermarkt. Of waar dat dan ook maar van pas komt.