PDA

Bekijk Volledige Versie : Villa huren: gezocht / ervaringen / vragen (1)

Pagina's : 1 2 [3] 4

Ta2 Gerrit
30-01-09, 14:35
Daar (RPB) hebben wij ook al eens verbleven. Qua grootte en inrichting net een villa, maar dan zonder zwembad en garage.
En de lokatie (Poinciana Blvd) is ook gunstig qua ligging.

kimvaarle
30-01-09, 22:21
Ben al weken/maanden bezig om het juiste huis te kunnen vinden. Omdat ik er intussen zoooooveel gezien heb (op sites) ben ik denk ik ff de weg kwijt. Even een opsomming:
gezin met 3 kinderen (1 jongen van 7, een jongen die wordt daar 5 en een meisje van 3) en mijn ouders (tevens de trouwdag van hen van ook van mijn man en mij).
Er valt dus nogal wat te vieren. Eerst een week aan de westkust (ook nog geen huis voor....tips...?) en een week Orlando.
Nu heb ik een optie op de villa van Storytime Orlando. Lokatie: Windsor Hills. Heel dichtbij dus en mooie villa met hele mooie kamers. Nadeel is dat het veel duurder is als een andere villa en zeker wanneer die verder weg ligt. Een ander nadeel vind ik de geringe privacy. De buurman ligt nog net niet bij me in het zwembad, zo lijkt het. Maar begreep intussen dat het overal zo is.
Ook heb ik een optie op een andere villa van de Stanton villa. Veeeel goedkoper, ook themed bedrooms maar veeeel verder weg.
De hoofdvraag is eigenlijk aan jullie: hoe belangrijk is afstand van en naar de parken? Is het extra geld waard om in de avond bij ons huis het vuurwerk te kunnen zien en bv 2 x op een dag op een neer te rijden met de kleine kinderen? Of is de afstand van Davenport ook te doen? Ik ben bang dat je niet 2x op een neer gaat rijden als je er meer dan een half uur over doet? En misschien met de kleintjes is het toch even makelijk om naar huis te gaan. Het scheelt echter zo veel geld dat ik niet meer weet wat ik moet doen: Aftstand, budget, mooie kamers, meer privacy........ik weet het niet meer!! Ik ben bijna bereid om iemand van jullie het te laten boeken. Surprise me, zou ik zeggen.......
Dus....... graag jullie meningen. Ik ben ergens het spoor bijster geraakt met al die villa's.:-k:???:

PENPE
30-01-09, 22:43
Hoi Kim,

Wat de privacy betreft, de huizen liggen meestal vrij dicht naast elkaar, meestal zit er iets van 4-6 meter tussen. Ook heb je wel dat er ook villa's aan de achter kant liggen en dan heb je minder privacy inderdaad.
Het afgelopen jaar hebben we 2x een villa gehad zonder achterburen en dat is toch wel fijn. Ook dit jaar krijgen we een villa zonder achterburen.

Wat de rijtijd naar Disney betreft, dat is altijd gokken. het is mij nog nooit gelukt om vanaf een villa in de aangegeven tijd ( soms gaven ze 10 minuten op ) naar Disney te rijden. 15-20 min is in de praktijk al gauw een half uur.
Dus vanaf een villa die halverwege of verder (Davenport) aan de Hwy 27 is gelegen gaat het je zeker niet lukken in 20 minuten. Vooral smorgens sta je op de 192 al in de file richting Disney, de file wordt hoofdzakelijk veroorzaakt door een slechte afstelling van 'de groene golf'.
Ik betwijfel ook of je vanaf die lokaties het vuurwerk goed kan zien ( horen doe je het in ieder geval wel )
:-k overigens ligt de Storytime-villa in Clermont ( wel langs Hwy27 ) en ik weet ook dat meerdere mensen uit het forum daar gezeten hebben.

Ik heb ook wel gehoord van mensen hier uit het forum, die gingen dan overdag naar Disney, dan in de loop vd middag terug naar de villa om lekker te zwemmen en de kinderen nog even konden slapen, en dan aan het begin vd avond terugreden voor het vuurwerk.

Groetjes,
Petra & Pieter

Ta2 Gerrit
30-01-09, 22:47
Ik zou me niet helemaal laten leiden door afstand. Windsor Hills ligt weliswaar het dichtste bij Disney,maar 5 tot 10 minuten zit je wel in de auto tot de dichtbijzijnde Disney attractie (wss AK) en het vuurwerk zien vanuit het huis is ons niet gelukt.

Davenport ligt een stukje verder weg, dat wel, maar het rijdt wel vlot over de 192, maar het maakt natuurlijk wel uit hoe ver je links of rechts de 27 af moet rijden.

Er zijn in de buurt van Windsor Hills (dat wel een hel mooie community is, met een evenzo mooi Clubhouse, om het even moeilijker te maken ;-)) nog meer villaparken, met aantrekkelijkere prijzen, zoals o.a Indian Creek, Indian Ridge, Indian Ridge Oaks en Rolling Hills. 2 Minuten verder van Disney, met ook heel fraaie villa's.

Of aan de andere kant van de I4, rondom Poinciana Blvd, in de buurt van de Wal*mart aan de 192, altijd nog een stuk dichter bij WDW dan vanuit Davenport, met ook heel aantrekkelijke huurtarieven, en al veel genoemd op het forum.

Kortom, van mij wordt je ook niet wijzer:-)

corrus
30-01-09, 22:49
Hoi Kim,

Wat de privacy betreft, de huizen liggen meestal vrij dicht naast elkaar, meestal zit er iets van 4-6 meter tussen.

De "villa" waar ze het over heeft is een Townhome op Windsor Hills...
En geen villa zoals men misschien zal denken...
Het zwembad ik eigenlijk ook alleen maar een (wat men noemt) een "Splash Pool", minder dan een meter diep...

Wicked Florida
30-01-09, 22:53
Stanton villa ver weg? Het zijn echt slechts 10a 15 (auto)minuten van de Disney parken, dat scheelt nogal met Davenport. Zo nu en dan even een paar uur terug naar je villa voor een paar uurtjes is dus goed te doen. Wij hebben goede ervaringen met de Stantonvilla in Cleremont, veel waar voor je geld :)

Ta2 Gerrit
30-01-09, 22:54
Ik betwijfel ook of je vanaf die lokaties het vuurwerk goed kan zien ( horen doe je het in ieder geval wel )
:-k overigens ligt de Storytime-villa in Clermont ( wel langs Hwy27 ) en ik weet ook dat meerdere mensen uit het forum daat gezeten hebben.
Groetjes,
Petra & Pieter

Even rechtzetten, Storytime villa's en townhomes liggen in de Windsor Hills community, ongeveer de meest nabije community t.o.v. WDW.
Vanuit WDW de 192 west op, en dan na 1 mijl de eerste afslag links, dan nog 1 mijl tot WH.

chester2203
30-01-09, 22:55
Voor ons was het ook een gok welke villa we moesten boeken voor 4 . 2 volw. 2 kids 9/7 jaar. Laten adviseren door kenners welke er al een paar keer geweest zijn en veel lezen op het forum. Eén van die tips was kijk op google hoe je villa ligt. die info krijg je door je verhuurder direct te mailen en vragen om info. Somige zijn soms wat terughouden daar ze bang zijn (eig wonen vaak in engeland) dat er dan wordt ingebroken. Maar over het algemeen zijn ze vrijgevig in het verstrekken van info..
gewoon blijven vragen wat je wilt weten. Naar mijn idee zijn de afstanden waar de meeste villa's liggen binnen het half uur aan te rijden. Dit kun je gemakkelijk ook checken met google earth..
Gewoon voor je zelf een lijst maken met waar je het meeste prioriteit aangeeft. Ook daar probeert men op je gevoel in te werken. Is die themed bedroom zo belangrijk als je het meeste deel van de dag weg bent en 's nachts je ogen dicht hebt..
susces met je keuze maar neem gewoon een beslissing......
Groet Chester

Dave en Marsha
30-01-09, 23:05
Hallo Kim,

Het is en blijft moeilijk plannen met kinderen. Ik zou zeker niet het vuurwerk vanuit een huisje bekijken. Je zal het idd alleen maar horen. Eigenlijk mag je dat gewoon niet missen aangezien het niet alleen maar vuurwerk is. De shows met de lazers zijn eveneens waanzinnig, en die zie je al helemaal niet van een afstand.

Probeer gewoon een villa te vinden zo dicht mogelijk bij de parken. Ik geef je 1 een tip. Stop op een gegeven moment met zoeken want je blijft bezig. Je ziet altijd een mooiere en grotere met meer luxe.

Wij gaan eind april ook weer 3 weken naar florida. Wij hebben een villa geboekt in Kissimmee. Is ongeveer 25 min rijden naar de parken. Je zou misschien ook later op de dag kunnen gaan dat kinderen het misschien wat langer volhouden. Je hoeft natuurlijk niet altijd 's morgens vroeg al voor de deur te liggen. Parkeerruimte is er zat, er rijdt een shuttle naar de ingang en disney by night is trouwens ook waanzinnig om te zien. Met de hopperpassen heb je tegenwoordig zoveel mogelijkheden.

Succes

raygwencaith
30-01-09, 23:16
Wij hebben voor de komende zomer de Sunrise villa van Stanton gehuurd en de afstanden zijn echt niet zo groot. De vorige keren hebben we er ook nog geen 20 min over gedaan om bij Disney te komen en ook nu zal dat niet echt anders zijn. Overigens zijn de ritten dar leuker dan hier een halfuur in de auto te zitten.

De toenhouse van Storytime hadden wij eerst gehuurd maar dt werd zo duur dat we overgestapt zijn

robisjo
31-01-09, 08:47
Welke westkust bedoel je, die van Florida of die van Amerika?

Als je die van Amerika bedoeld, dan kan ik je dat afraden. Wij hebben dit zelf tijdens onze eerste Amerika bezoek gedaan en dat is niet goed bevallen. Wij hadden zelfs een totaal van 3 weken vakantie.

De westkust van Florida heb je in Naples villa's, maar die zijn volgens mij duurder als in Orlando. Het ligt er een beetje aan wat je wil gaan doen aan de Westkust. Misschien is het een idee om een dagje heen te rijden en 2 weken in Orlando te zitten. Wij hebben zelf hele goede ervaringen met de community Highlands Reserve. Ligt aan de 27, dichtbij Publix en Walmart en ongeveer 20 minuten rijden vanaf de ingang van Disney. Maar verder zit je ook zo op de I 4, de snelweg die door het gebied loopt en ben je dus ook snel bij bijvoorbeeld Sea World en de International Drive.

En als laatste: Wat is 5 minuten als je met vakantie bent........!

Groetjes,

Sjon, Bianca en Romy

ietie
31-01-09, 11:04
Wij zaten afgelopen jaar in davenport met 3 kinderen en dat is ons prima bevallen, de afstand naar de parken valt reuze mee er is genoeg te zien onderweg dus de tijd gaat snel, alle auto`s hebben airco dus van de warmte heb je geen last.
Het park waar wij zaten was heerlijk rustig en ondanks dat de huizen dicht bij elkaar liggen merk je daar weinig van, het is in florida geen vakantie op dat moment dus veel mensen zijn overdag naar hun werk, de kinderen naar school, en als ze thuis zijn zie je ze niet veel buiten. pricvacy genoeg
I k zou liever 2 keer per dag op en neer rijden naar een pret park ipv zo veel extra geld te betalen voor een huis dichterbij, en laat je niet te veel af lijden door die mooie thema slaapkamers ziet er leuk uit maar je moet jezelf afvragen of het daadwerkelijk dat geld waard is.

gabje01
31-01-09, 16:56
hoi.,
mijn advies, bel henk van webholiday die kan je goed adviseren, zeker als je met kinderen gaat. Kijk eens op www.webholiday.nl
Groetjes
Gabrielle

cloggie68
31-01-09, 19:42
Wij gaan 25 april naar Storytime, voor jullie waarschijnlijk te laat om jullie advies hierover te geven. Hebben jullie een optie op een van de townhomes of 1 van de 2 villa's? Het contact met de eigenaren is heel efficiënt verlopen en wij zijn blij met onze reservering maar hebben inderdaad niet heel veel verder gezocht dan dit townhome. Hoe verder je zoekt, hoe moeilijker het volgens mij wordt! Succes met je keuze!

kimvaarle
01-02-09, 11:12
bedankt voor de reacties. Ga waarschijnlijk toch voor de stanton villa. Scheelt inderdaad een hoop geld en dan maar geen princessenkamer. we hebben onze ogen immers dicht s'nachts. Door jullie reacties heb ik ze weer een beetje op een rijtje....... thanx!
Nu nog een villa aan de westkust van Florida. Heeft iemand hier een leuk adresje van? Bradenton, clearwater, Charlotte. Ik zat te denken aan 2 of 2,5 rijden van Orlando. Hier verblijven we de eerste week en willen we gewoon relaxen; naar het strand, golfen, winkelen, zwemmen, met de boot mee om dolfijnen te spotten en verder zien we wel.
Is Cape Coral nog iets? Of wordt dat te ver? Mocht er iemand tips hebben hoor ik het graag en anders bedankt nogmaals voor de reacties.

diznie
01-02-09, 14:44
Misschien heb je hier iets aan:

VBRO.com (http://www.vrbo.com)
ownersdirect.co.uk (http://ownersdirect.co.uk/USA-Florida-Gulf-of-Mexico-4bed.htm)
holiday-rentals.co.uk (http://holiday-rentals.co.uk/Florida/Florida-Central-Gulf-Coast/r345.htm)

Succes met zoeken!

mattrob
01-02-09, 15:04
Nu nog een villa aan de westkust van Florida. Heeft iemand hier een leuk adresje van? Bradenton, clearwater, Charlotte. Ik zat te denken aan 2 of 2,5 rijden van Orlando. Hier verblijven we de eerste week en willen we gewoon relaxen; naar het strand, golfen, winkelen, zwemmen, met de boot mee om dolfijnen te spotten en verder zien we wel.

Wij zitten eind april in een villa van Nederlanders (splinternieuw) waar golf op 4 banen (81 holes) inclusief is voor 2 volwassenen en 2 kinderen. WIj gaan daar ook golfen, strand, zwemmen en winkelen. Dat klinkt hetzelfde als waar jij naar op zoek bent, dus wie weet is het wat voor jullie ?

http://www.golfvilla-in-florida.com (http://www.golfvilla-in-florida.com/)

sonja
01-02-09, 15:49
Misschien is dit iets in Cape Coral:

http://florida-usa.nl/index.html

disney-golf
02-02-09, 16:02
@kimvaarle.

Buiten alle twijfel zijn de villa's in Kissimmee het dichtste bij de parken.
Echt wel binnen de 15 minuten rijden te bereiken en dus perfect om ff heen en weer te rijden tussen de middag.
Ikzelf heb een villa in Indian Oaks Ridge en heb dit in alle seizoenen kunnen doen.
Waar je WEL moet op letten is dat deze villa's postcode 34747 Kissimmee hebben!
Anders zit je bijna even ver dan Davenport, clermont of Haines.
Hopelijk heb je er wat aan...

svenehans
04-02-09, 19:48
Klinkt allemaal goed! Eerst eens zien of we tickets kunnen krijgen voor eind december; dan wordt het daarna een bungalow regelen! Bedankt allemaal voor de reactie!

ekkie50
08-02-09, 08:37
Ik heb de website ook bekeken, en ik vind het een zeer overzichtelijke site met aanbiedingen in alle windstreken. Heb meteen informatie gevraagd over een zeer betaalbare villa in Clermont. Leuk toch, die voorpret!

petrajessy
26-02-09, 13:25
Laatst kwam ik op een site terecht met een hele nieuwe community. De huizen waren erg mooi ingericht door designers. Nu sla ik meestal deze sites meteen op in mijn favorieten maar helaas ben ik het vergeten. Wie op het forum weet welke communities van 2007 en 2008 zijn?

reneefrankrijk
26-02-09, 15:57
Wij gaan naar Aviana, die is vrij nieuw. Een andere die nieuw is, met mooie huizen is Watersong (Providence). Beide liggen langs de 17-92. Daar zijn ze blijkbaar van alles aan het bouwen met golfbanen er bij.
Ik ben aan het wachten tot de satellietbeelden eens worden ge-update zodat ik Aviana goed kan bekijken.

PENPE
28-02-09, 00:26
Wij zitten in juni in een villa op Sandy Ridge, ook dit is een nwe community.

Groetjes,
Petra & Pieter

reneefrankrijk
28-02-09, 09:11
Toch wel lekker zo'n hele nieuwe villa.....kan nooit tegen vallen met achterstallig onderhoud .....

Hoi Petra,
Nee dat denk ik ook niet. "Onze" villa eigenaren gaan er zelf ook jaarlijks naar toe en doen dan ook wat aan hun villa, afgelopen jaar verschillende muren een kleurtje gegeven. Dat vind ik ook wel fijn. Het zag er meteen war fleuriger uit.
Nog 11 maanden wachten, helaas.

ceesntien
02-03-09, 19:26
hallo allemaal,
Kan iemand iets meer vertellen over de townhomes op palm key village?
wij hebben hier wel interesse in, echter de ervaringen over dit "park" zijn lastig te vinden.

Wij hoeven niet perse een prive zwembad, echter een klein tuintje om te zitten is wel lekker.

iemand?

Alvast bedankt,
Cees en Jantine

corrus
02-03-09, 19:40
Volgens mij zijn dat géén townhomes...
Een townhom is nl. een luxe soort rijtjeshuis...
De bungalows op Palm Key zijn allemaal vrijstaand...

Tuintjes kennen ze trouwens niet...
Er zit wel een zogezegde patio (een open stuk met horregaas) met zitje aan die bungalows... kun je toch lekker buiten zitten :D

Flufjuh
06-03-09, 18:44
Wij zaten afgelopen juli/augustus in Palm Key. Mooi huisje (vrijstaand inderdaad), grote keuken, grote slaapkamers, badkamers etc. Geen tuin, maar een patio zoals Corrus al aangaf. Verder hadden wij geen eigen zwembad, wel een gemeenschappelijk zwembad en een tennisbaan waar we veelvuldig gebruik van hebben gemaakt. :) Ik weet natuurlijk niet of alle huisjes daar dezelfde inrichting/indeling hebben, maar wij hadden in ieder geval helemaal niets te klagen! Behalve die kakkerlakken dan, maar daar kan het huisje niets aan doen. ;)

ekkie50
07-03-09, 08:25
Ik huur sinds 2000 elke jaar een villa voor mezelf. No wife, no kids. Het is misschien prijzig omdat je het volle bedrag zelf moet ophoesten, maar de vrijheid die je dan hebt is totaal niet te vergelijken met een hotelkamer. Ik heb 1 keer een hotel geboekt om wat goedkoper uit te zijn, wat op zich ook een fijne vakantie opleverde (je bent tenslotte in Florida \\:D/), maar dat doe ik echt niet meer. Leve de villa's! Dit jaar dus weer :D, en ik kan het iedereen aanraden.

an25
10-03-09, 12:46
Wij hebben ook via Holiday Rentals een huis geboekt. Ook gewoon in ponden betaad zonder Tax. Zelfs een nachtje gratis gehad....

MichelAngelo66
10-03-09, 21:43
Ik heb inmiddels via www.holidaylettings.co.uk (http://www.holidaylettings.co.uk) eenzelfde townhouse geboekt als ik al had gevonden op www.holiday-rentals.co.uk (http://www.holiday-rentals.co.uk). Beide sites zijn prima zoals ik al eerder aangaf. Voor woningen dichtbij en ver weg. Altijd het bekijken waard.

Nu ook gewoon in ponden betaald. En een leuk prijsje van 600 GBP voor 11 nachten. Tegen een koers van 1,11. Ik ben tevreden!

reneefrankrijk
10-03-09, 21:57
Wij ook via holiday-rentals. Kregen én vroegboekkorting, én prijzen van 2008 (we gaan in 2010) én 1 nacht gratis. Toch mooi meegenomen. 950 pond voor 17 nachten, inclusief pool- en spaheat.

reneefrankrijk
27-05-09, 11:44
Ik heb ooit eens een site gezien waar je op villa's kon zoeken en waar één van de zoekcriteria ook de richting van het zwembad was.
Weet iemand welke site dit is?
Bedankt, Renée

Ta2 Gerrit
27-05-09, 14:48
Misschien staat hij wel in deze FAQ post (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=6901)

reneefrankrijk
27-05-09, 22:49
Blijkbaar weet niemand welke site ik bedoel dus wat mij betreft mag het topic op slot.
Typisch wel dat er altijd commentaar moet komen, zelfs op een gewone vraag. <<ModMichael66: posts met commentaar verwijderd>>

Michael66
28-05-09, 05:34
Mijn ervaring met sites als VRBO.com en zo (waar prive-eigenaren dus hun woning te huur aanbieden) meestal wel vermeld wordt wat de ligging van de pool is, vaak zelfs in de "titel". Ik heb echter nergens kunnen vinden dat je daar op kunt selecteren in een zoekmmachine of zo. Gewoon een kwestie van het aanbod doorspitten.

disney-golf
29-05-09, 00:27
@reneefrankrijk.

Ik dacht dat het nuttig was om je beweegrede te kennen waarom je een zuid zwembad moest hebben.
Dit is gebleken door de vragen die gesteld zijn geworden in de posts volgend op je éérste bericht.
Voor hetzelfde geld moest je een noord zwembad hebben omdat je v.b. niet tegen direct zonlicht kan.
Of een oost of west zwembad omdat je v.b. fotografe bent die mooie zons opkomsten of ondergangen wil fotograferen.
Een forum gaat toch over informatie uitwisselen. Niet dan?
Waarom je je dan stoorde aan de posts en moesten verwijderd worden is mij dan ook niet helemaal duidelijk.

Maar om op je vraag te beantwoorden: orlandovillas.com.
Bij keyword search typ je "south facing pool"
Graag gedaan hoor...

reneefrankrijk
29-05-09, 07:14
@disney-golf

Het had misschien nuttig kunnen zijn als ik een andere vraag had gesteld, maar waarom ik die site zoek is niet van belang. Waarom ik een zwembad op een bepaalde richting zoek ook niet. Het was een vraag waar een gewoon antwoord op gegeven kon worden.

Weet je het niet, reageer dan gewoon niet. Waar ik me aan stoor is dat er reacties komen die mij willen vertellen dat het een "domme" gedachte is om een zwembad op een bepaalde richting te hebben.
Zoiets bepaal ik nog altijd zelf. En helaas lees ik dat tegenwoordig in heel veel topics terug.
Gelukkig zijn er op dit forum ook nog wel mensen die echt anderen proberen te helpen, zonder nutteloos commentaar te leveren.

Overigens is het orlandovillas.com ook niet want die site ken ik al. Vrbo helaas ook niet.

Njit
29-05-09, 07:23
Vind de vraag ook niet zo heel gek. Een Forum is veelal twee-richtings verkeer. Op een vraag komt een wedervraag. Mocht je enkel een simpel antwoord willen dan is een cursus Google misschien een optie?

PENPE
29-05-09, 13:04
hallo allemaal,

Ik heb even een poging gewaagd, op deze site is het mogelijk :

http://www.floridadreamvillas.net/

Maar ik heb het wel eens eerder op een andere site gezien maar die
schiet mij 1-2-3 niet te binnen...:-k

koenkamphuys
30-05-09, 15:01
Zeker in de zomer staat de zon overdag zoveel hoger dat het nauwelijks uitmaakt aan welke kant het zwembad is. Villa's zijn zelden zo hoog dat ze enige schaduw van betekenis maken. Mijn zwager heeft zijn zwembad op het noorden en heeft nooit schaduw van zijn huis in zijn zwembad of op een significant deel van de ruimte eromheen.

chester2203
07-06-09, 10:45
Ik kreeg bericht van mijn "villa" dat ik daar in huis een kabel voor de computer moet gebruiken om op internet te kunnen.
Weet iemand of dat dit daar een "gewone" UTP kabel is of heeft de VS weer iets bijzonders....

:oops: ik zie nu dat ik het bericht het in het verkeerde topic heb gemaakt
helupp... sorry!!

FrankS
07-06-09, 11:08
Een normale UTP moet werken. Maakt niet uit of je die hier gekocht hebt of daar, die zijn universeel. (Vandaar ook die "U" in UTP ;) )

6foot6
07-06-09, 11:14
(Vandaar ook die "U" in UTP ;) )

De U van Unshielded?

En als je em rechtstreeks in een modem gebruikt zou het ook nog wel eens een crossed kabel kunnen zijn

Michael66
07-06-09, 12:10
<<topic verplaatst>>

Als het het gebruikelijke (A)dsl of kabelmodem betreft zou je met een normaal netwerkkabeltje (http://www.paradigit.nl/info.php?group=18&art=10004774) (utp) uit de voeten moeten kunnen. En anders: ter plaatse even naar de Walmart of Best Buy en je bent weer helemaal voorzien!

http://img35.imageshack.us/img35/6677/netwerkkabel.jpg (http://img35.imageshack.us/my.php?image=netwerkkabel.jpg)

6foot6
07-06-09, 12:28
Voor mijn copperjet 816 thuis had ik toch echt een crossed nodig
In mijn gehuurde floridavilla met kabel juist weer niet.

Topicstarter weet nu i.e.g. dat er twee mogelijkheden zijn

Gisteren nog twee 1,8mtr utp-kabels gekocht bij de wibra voor € 0,25 per stuk(in de opruimingsbak)

FrankS
07-06-09, 14:48
De U van Unshielded?

En als je em rechtstreeks in een modem gebruikt zou het ook nog wel eens een crossed kabel kunnen zijn

Je hebt gelijk. Ik suggereerde dat de "U" voor universal staat, maar dat is niet zo.

Desalnietemin lijkt me een UTP het meest voor de hand liggend. Een crossed cable wordt in de regel alleen gebruikt bij directe verbindingen tussen 2 pc's en is zeker geen standaard voor het aansluiten van een modem of router.

yohn
07-06-09, 16:39
Een crossed cable wordt in de regel alleen gebruikt bij directe verbindingen tussen 2 pc's en is zeker geen standaard voor het aansluiten van een modem of router.
Bij mijn CopperJet 1616-2P anders wel.

6foot6
07-06-09, 18:01
mischien is het iets van copperjet, voor het aansluiten van mijn router daarop had ik weer een straitverbinding nodig

chester2203
09-06-09, 20:42
Bedankt voor jullie reacties. Hier kan ik wat mee..

Lea
27-06-09, 21:03
Hoe zit het eigenlijk met het cocntact met je "buren"zeg maar.
wat voor mensen zijn dat in het algemeen amerikanen of engelsen.

en ik weet dat het water niet de drinken is omdat het erg naar chloor smaakt kan je daar dan wel gewoon je groente en aardappels mee koken of kan je beter ander water gebruiken.

Michael
27-06-09, 23:09
Kan van alles zijn. Ligt er ook aan waar je terecht komt. In de villa's waar wij tot nu toe geweest zijn was het een mix van toeristen (ook Amerikanen) en permanente bewoners. Veel contact, behalve soms een praatje of gedag zeggen hadden wij niet. Wel iedere keer met oud en nieuw, dan komen ze buiten kijken wie dat vuurwerk aan het afsteken is :-D
Koken is geen probleem hoor. Men zegt dat je het water zelfs kan drinken (heb ik ook wel eens gedaan), maar ja die chloor smaak hé. Koffiezetten deed mijn vrouw dan ook met flessenwater.

oma van tijn
28-06-09, 20:52
wij hebben via D-reizen (huren direct particulier) de DisneyVilla Orange Tree gehuurd in Clermont Blossom Hill Loop. is hier iemand misschien al geweest. Hoe is Clermont en de afstand naar de parken etc.
Het eerste contact met de eigenaren is in ieder geval al erg prettig verlopen. de foto's zien er veel belovend uit. Nog 8 weken en dan vertrekken wij.

vondutchga
28-06-09, 21:31
clermont is iets verder weg maar niet te gek ver uit de buurt.

afhankelijk van waar je zit natuurlijk.

clermont begint al net aan het eind van 192. Als je dan verkeerslichten etc. meerekent kun je binnen 30 minuten bij de Disney parken zijn.

alexmb78
18-07-09, 22:49
we gaan volgende week voor het eerst naar Florida!!\\:D/
Vandaag de papieren gekregen via AV, het adres is Pebble Creek, Clear Creek 34714

iemand ervaringen met de villa's in deze buurt/wijk?
Hoe zijn de afstanden tot Disney en de supermarkten?

nog 1 weekje!!!!!!:sun:

Ta2 Gerrit
18-07-09, 23:02
Life can be so simple. Even de postcode, 34714, intiken bij Google maps en je ziet dat je in Clermont zit.
Ongeveer 20+ autominuten van Disney en redelijk dicht bij de Walmart (hoek 27-192) en Publix supermarkt, om de hoek op de 192.

http://img41.imageshack.us/img41/3374/34714s.jpg (http://img41.imageshack.us/i/34714s.jpg/)

alexmb78
18-07-09, 23:39
Thanx, ben zelf even wat verder gaan googlemappen...volgens mij zitten we een stuk dichterbij WDW...

Is Clermont niet de overkoepelende regio, waarvan Clear Creek dan weer een onderdeel is?? Net zoiets als gemeente Rotterdam waaronder bijvoorbeeld Schiedam valt???

Ta2 Gerrit
18-07-09, 23:49
Het ligt inderdaad net even anders dan op de grote kaart.
Net iets achter de Walmart, een klein stukje de 27 op vanaf de 192.
Maar wel een klein kwartiertje van Disney.

ClearCreek is één van de vele communitys in Clermont. Pebble Creek is de cul de sac achterin, zo te zien.

http://img199.imageshack.us/img199/2743/pebblecreek.jpg (http://img199.imageshack.us/i/pebblecreek.jpg/)

alexmb78
19-07-09, 13:04
Bedankt voor de info!!!

alexmb78
16-08-09, 21:57
We zijn terug!!! Clermont zat overal dichtbij... WDW op 20 min, Seaworld op 25 min, Walmart op 10 min....Longhorn Steakhouse op 15 min..jammie...

Villa was mooi en groot, midden in woon/vakantiehuizenwijk...

mrloes
16-08-09, 22:59
hee

Welkom terug!
Als je foto's van de villa hebt ... altijd leuk.

Ta2 Gerrit
18-08-09, 13:01
Er zit hier op het forum ene Ton, die weet er wel wat van.
Lange Ton of zo, oh nee Teleton ;-) Kijk maar eens op zijn reisverslag (http://permaton.blogspot.com).

PENPE
18-08-09, 20:54
Hallo Lea,

A.s. vrijdag hebben wij bij AV een afspraak en gaan op aanraden van "Teleton"
(hoogstwaarschijnlijk) ook een condo boeken op Cane Island.
Wij zijn in juni tijdens onze vakantie even wezen kijken op het resort en het ziet er prachtig uit en ligt lekker centraal.

Dus wij houden je op de hoogte, ik heb Ton in Kissimmee persoonlijk gesproken
over Cane Island en hij is er zeer tevreden over ;)

Groetjes,
Petra & Pieter

corrus
18-08-09, 22:01
Een geweldig complex...

Hartstikke mooie condo's... mooie echte luxe interieurs.... echt een topper...

Indy
19-08-09, 20:19
heeft iemand ervaring met Holliday lettings co.uk?? een site die villa's in florida verhuurt.

cloggie68
19-08-09, 20:49
Het huis wat wij hebben gehuurd staat ook op Holiday Lettings (hier (http://www.holidaylettings.co.uk/rentals/kissimmee/37839)). Het is gewoon een verzamelsite van particuliere eigenaren dus verder regel je alles particulier.

kentcourt
19-08-09, 21:31
heeft iemand ervaring met Holliday lettings co.uk?? een site die villa's in florida verhuurt.
Hallo,

De woningen op de site zijn redelijk prijzig, heb je al eens op Dreizen gekeken dan huur je van een nederlander en gaan de onderhandelingen vaak in het nederlands.

cloggie68
20-08-09, 08:20
Onze kids waren afgelopen vakantie 5 en 6 jaar en wij verbleven in Windsor Hills in een townhouse van Storytime Orlando Rental. Is ons echt perfect bevallen. Leuk huis, splashpool bij het huis en het grote zwembad op loopafstand. Verder ook superdicht bij de parken. Ik heb er voor komend jaar weer naar gekeken maar het enige nadeel van WH is dat het zo gewild is en dus ook relatief wat duurder. Volgend jaar gaan we dus naar BellaVida Resort.

cloggie68
20-08-09, 09:48
Hoi Pieter,
In BellaVida zijn idd ook townhomes maar we hebben nu een villa gehuurd (opa en oma gaan nu ook mee dus wat meer ruimte 'nodig'). Ik vind BellaVida wel lekker gunstig liggen zo vlak achter de Walmart!

Indy
20-08-09, 16:24
ik ben nu aan het uitzoeken wat we willen en waar we willen zitten.
wij zijn van plan om in july 2010 de vakantie in Orlando te vieren.
het is alleen nog niet duidelijk welke datum we kunnen en met hoeveel personen we gaan (vriend en vriendin van de kids wel of niet mee?) maar ik heb het idee dat er zoveel villa's zijn en als we niet al te kieskeurig zijn dat er in januari of februari ook nog wel een villa voor ons zal zijn of is dit iets te optimistisch?

cloggie68
20-08-09, 16:36
Volgens mij is er altijd wel een villa te vinden maar als je hele specifieke wensen hebt (voorkeur voor locatie, prijs en wat er in een huis moet zitten) dan kun je het maar beter vastleggen. De datum moet je natuurlijk wel weten, hoeveel personen er mee gaan is minder belangrijk ...meestal zijn de huizen toch al snel met minimaal 4 slaapkamers!

Teleton
20-08-09, 16:36
dat je waarschijnlijk een leuk prijs kan vinden als je er wat tijd insteekt, dat ga ik zeker doen.

Is zeker de moeite waard. Goed kijken en vergelijken loont de moeite. Toch vonden wij de laagste prijs voor 'ons' appartement echt bij één de bekende aanbieders hier. Nadat ik de particuliere verhuurders netjes had bedankt voor hun offerte, kreeg ik nog berichtjes van sommigen dat ze tegen die prijs niet op konden en wilden. 't Is een vreemde handel, dus vraag ook bij de grote jongens offertes aan......

Indy
20-08-09, 17:00
@Teleton met de grote jongens bedoel je American Eastate ?

Ta2 Gerrit
20-08-09, 17:07
En American Vacations, USAFunvacations, Exit, D-reizen etc. etc.
Zie ook deze pagina (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2873):-) (te lui om zelf de links te koppelen)

damian08
21-08-09, 17:16
Mijn ouders gaan over 3 weekjes naar Orlando, en hebben ook een villa gehuurd. En totaal niet duur.
Het is van een Engels stel, en ze hebben een villa in Eagle Point.

En ik weet niet of ik nou de site hier neer mag zetten, maar stuur anders maar ff een pb'tje.

Ik zelf heb ook een offerte bij hun opgevraagd voor september volgend jaar en ik zou volgens de koers van nu €683 kwijt zijn voor 2 weken.. nou das niet duur toch \\:D/

belinda680
28-08-09, 12:52
hallo allemaal.
Ik loop maar te zoeken naar de ervaringen van de villas op lindfields.
Ik kan alleen niets concreets vinden.
We wilen er volgend jaar heen gaan maar nu heb ik ergens gehoord dat dit vrij oude villas zijn.
Wie heeft er ervaring met de villas en omgeving?
groetjes!!!!!!!

Ta2 Gerrit
28-08-09, 13:53
Wij hebben de laatste reis, en zitten de komende reis, in een villa op Lindfields (http://www.orlandodream.com).
Het is inderdaad een oudere community, maar met de villa's is niks mis.
Wordt voor ons voorlopig de vaste verblijfplaats. Kijk maar eens in ons reisverslag.

rarossel
28-08-09, 23:05
Wij zijn 5 dagen geleden teruggekomen van een villa op Lindfields. Niets op aan te merken. De locatie is perfect!

maeycke
30-08-09, 13:28
even een vraag met betrekking tot het huren van een villa.
In princippe hebben we een optie (tot morgen) op 2 tickets vanaf 17 december t/m 7 januari via United van Amsterdam naar Orlando gereserveerd via America Estate (gevonden door dit forum waarvoor al onze dank :D) Nou willen vandaag de rest beslissen en hebben we onze voorkeuren op een rijtje gezet. Na lang dubben hotel/villa willen we vooral graag ergens zijn wat maximaal 20-30 minuten van de parken af ligt, maar wat wel in het groen ligt met het liefst een meer(tje) of een park. Bestaat dit uberhaupt ? en wie heeft er ervaring met het desbetreffende hotel/ of villa?? Alle info is welkom
We gaan met z'n 2tjes en hebben zelf geen kinderen maar houden wel van een beetje comfort (het liefste een waterbed hahahaha)

corrus
30-08-09, 14:58
Een meertje??? en dan??? Watvoor park bedoel je...

mrloes
30-08-09, 15:32
hi

Misschien kun je eens zoeken naar een villa die gelegen is op een golfcourse, bv Southern Dunes. Verder is t mij opgevallen tijdens mijn "eeuwige" zoektocht (en die is nog gaande!) naar een leuke villa dat veel 'gated communities' een meer hebben en toch wel wat "aan natuur doen".
Ik overweeg Lake Berkley nu ... of Terra Verde .. want Southern Dunes is misschien toch net iets te ver weg van alle fun, zo'n 40 minuten.
Wij gaan wel met kinderen, anders koos ik wrschlk voor S.Dunes.

maeycke
30-08-09, 15:41
@ Corrus : een park is inderdaad een wat algemene benaming ...ik bedoel meer dat je niet aan een drukke weg beland, maar een soort (tja hoe noem ik dit nou precies???) resort?? waar je lekker een rondje zou kunnen lopen , iets wat rustiger is dan aan een drukke (snel) weg.

@ Mrloes :
inderdaad is southern dunes nogal ver weg van alles

@ iedereen : wie heeft er ervaring met boeken bij american estate en dan vooral welke villa beviel wel en welke niet en waarom wel of niet...

oooooo, ik voel me echt een newbey en een dommie omdat ik echt geen idee heb van alles wat er op me afkomt...er is zoveel info overal ik zie door de bomen het bos niet meer...

corrus
30-08-09, 16:01
@ Corrus : een park is inderdaad een wat algemene benaming ...ik bedoel meer dat je niet aan een drukke weg beland, maar een soort (tja hoe noem ik dit nou precies???) resort??
Een villa wijk... :D

maeycke
30-08-09, 16:04
Een villa wijk... :D

ja zoiets :oops:

disney-golf
31-08-09, 07:57
Misschien is Indian oaks Ridge iets voor jou.
Neem dan een villa aan de buitenzijde van de subdivision.
Deze liggen aan het eind van de Mystic Dunes golfclub en op een kwartiertje van Disney.
Lekker veel rust, groen en wijdse uitzichten.

Njit
31-08-09, 08:38
oooooo, ik voel me echt een newbey en een dommie omdat ik echt geen idee heb van alles wat er op me afkomt...er is zoveel info overal ik zie door de bomen het bos niet meer...

dat schrijf je als newbie :p

Maar gewoon vragen hoor. We hebben allemaal moeten ontdekken hoe het werkt. En niets leukers dan iemand op weg helpen naar een leuke vakantie :)

cloggie68
31-08-09, 09:27
Ik vond Windsor Hills ook wel groen aangelegd en vooral - lekker dicht bij de parken -. Maar het blijft aangelegd groen, het ziet er niet uit alsof je in een natuurpark verblijft.

JKG
31-08-09, 13:43
Is heel Florida niet redelijk groen?

Syllvia
31-08-09, 17:12
Ik vond Windsor Hills ook wel groen aangelegd en vooral - lekker dicht bij de parken -. Maar het blijft aangelegd groen, het ziet er niet uit alsof je in een natuurpark verblijft.

aangelegd groen.....ja ik vind het prachtig, keurige rechte paden door keurige groene grasveldjes. Netjes allemaal op de gelijke hoogte gemaaid.

Das nou zo mooi aan Orlando/kissimee :-({|=

cloggie68
31-08-09, 20:09
Ik vond 't ook een mooi park hoor maar of dat nou bedoeld werd met 'een villa in 't groen'? Ik zie dan meer een villa voor me waarbij groen het zicht van de buren wegneemt zeg maar... en dat zul je op WH niet vinden :) Maar verder vond ik het er top!

vondutchga
01-09-09, 16:43
als je geinteresseerd bent in een woning ruil dan kunnen we wat regelen.

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?goto=newpost&t=9895

dit is in Haines City, vlakbij heb je lake eva http://ci.haines-city.fl.us/content.php?page=407 en vanaf mijn huis zit je binnen 25 minuten bij Walt Disney World

Fresco
14-09-09, 08:25
Hoi,

Wij willen in mei/juni 2010 voor het eerst naar Florida en in de buurt van Orlando. Er zijn zoveel villa's te huur in even zovele parken en/ofin woonwijken.

Voor ons is het heel belangrijk dat we wel privacy hebben en dat het rustig is. We hebben geen trek in schreeuwende en/of dronken toeristen, gillende kinderen.......................

Misschien heeft iemand een goede suggestie voor een bepaald park en/of villa?

Groeten,
Fresco

pzomerdijk
14-09-09, 09:47
Als je het idee hebt dat je hier alleen in vakantieparken terecht komt heb je het fout. Over het algemeen is het zeer rustig in de woongemeenschappen, soms zelfs zeer rustig Verder lijken alle communities op elkaar, soms gated soms niet. Dus ..... de CenterParcs gedachten zijn niet juist. Vaak is ligging t.o.v. winkel- cq horicavoorzieningen en parken bepalend voor keuze van veel Floridagangers Voorzieningen in en bij de villa (internet, gameroom, pool, ouderdom villa, enz.) zijn prijsbepalend. De grote keuze maakt het moeilijk maar op dit forum kun je heeeeel veeeeel ervaringen vinden wat een goed beeld geeft. Succes met jullie keuze!

cloggie68
14-09-09, 10:05
Precies... ik had ook al geen beeld bij dronken vakantiegangers in relatie tot Florida, maar ik ben er dan ook pas 1x geweest. Volgens mij zijn de meeste communities niet te vergelijken met een 'hollands' vakantiepark. Sommige FLorummers klagen zelfs dat het soms een beetje 'te' rustig is, door de recessie. Op youtube kun je ook filmpjes terugvinden van een aantal communities, misschien dat dat je wat meer gerust stelt? Afgelopen jaar zijn wij naar Windsor Hills geweest, komend jaar naar Bella Vida. Maar zo zijn er nog een stuk of (minimaal) 50 communities.

JKG
14-09-09, 13:49
Dronken toeristen? Het is geen Spanje, Griekenland of Turkije waar je last hebt van andere hotelgangers bijv.
De afgelopen 2x vond ik het zelfs erg rustig in de communities waar ik zat (Club Cortile en Fiesta Key), maar ik ga dan ook buiten het seizoen om.. keertje maart, een keertje september.. en nu dan weer september. Ik heb in elk geval geen buren naast me gehad. Heerlijk!!!! Geen herrie waar je van wakker wordt.

Ebelix
14-09-09, 13:54
Dronken Engelsen kom je alleen tegen op I-drive en dat is altijd 's avonds laat.

marijke8
14-09-09, 20:02
Enkele parken waar ik ben geweest zijn: Hampton Lakes, Highland Reserve in Davenport en Windsor Palms in Kissimmee. Zeer rustig overal, en volgens mij kom je er om te slapen en een heerlijk rust dagje houden bij je zwembad.

Fresco
14-09-09, 20:15
OK OK, ik word alweer wat geruster....... bedankt alvast. Nu nog een villa uitzoeken waar we wel wat privacy hebben. Ik bedoel dat we niet op 1 meter afstand van de buren zitten en dat we onze buren kunnen natspatten......... dta heb ik hier ook ergens op het forum gelezen....

Als er iemand suggesties heeft voor datgene wat wij zoeken, we houden ons zeer aanbevolen. Stuur anders een PB.

AlexFL
15-09-09, 01:10
Als je b.v. je key moet ophalen bij HotelBeds zit je meestal in villa's tussen gewoon huizen van amerikanen die daar wonen, het zal je dan ook opvallen dat het doodstil is in je straatje en er een goede kans is dat je je buren nooit zult zien, ook al staat hun auto dagelijks voor hun garage.

reneefrankrijk
15-09-09, 08:36
Wij zaten de laatste keer in een villa, gehuurd via AE, compleet aan alle kanten ingesloten door andere huizen. Wij vonden dat niet prettig en ik denk dat jullie zoiets dus ook niet zoeken i.v.m. privacy.
Wij hebben voor nu een villa gehuurd, via een particulier, in een nieuwe rustige community (Aviana) en met de achterkant helemaal vrij.
Daar kun je je villa op uitzoeken, uitzicht op een conservation area, een lake of golfbaan.
Succes en plezier met zoeken.

Nel van Ree
16-09-09, 14:27
hoi renee,

ik lees net op jou berichtje dat jij een villa van een particulier huurt.
ik durf dat is niet zo aan bij welke particulier huur jij dan de villa.
je heb gelijk dat je dan kan zien waar je zit en hoe de villa eruit ziet.

groetjes nel

reneefrankrijk
17-09-09, 06:56
Hoi Nel,
Wij hebben gehuurd via www.holidaylettings.co.uk (http://www.holidaylettings.co.uk) geloof ik. Daarna de persoonlijke website van de eigenaar bekeken en zagen daarop dat de bezetting van zijn villa goed was. Dat is ook wel een prettig teken.
Onze villa voldoet in elk geval op papier en foto's aan alles wat wij zoeken. We hebben in elk geval alle toegangscodes al ontvangen en de routebeschrijving, maar natuurlijk wisten we al precies waar onze villa ligt.
Groetjes, Renée

parrot
17-09-09, 08:29
Vaak verloopt de afhandeling gewoon via dezelfde agenten. Wij huurden onze villa dit jaar via AV maar die was ook gewoon rechtstreeks via de eigenaar te boeken. In Amerika handelt dezelfde agent het dus af. Iemand moet immers toezien op schoonmaak etc.

Belangrijkste nadeel van direct boeken SGR, ANVR etc staan buitenspel

Belangrijkste voordeel : je boekt exact de locatie van voorkeur via de grote verhuurders is het bij mijn weten meestal cq altijd "op indeling"

PENPE
17-09-09, 08:39
Hoi Renee,

:roll: jij zou toch die villa huren op Sandy Ridge ??? Aviana ligt daar vlakbij en is ook Hwy 192 en Disney in 15 min te bereiken. ( Via Old Lake Wilson Road )

Sinds kort ben ik ook actief op een engels forum en daar worden ook veel villa's aangeboden. ( de forumleden mogen daar blijkbaar reclame maken voor hun eigen villa )

Groetjes,
Pieter

Nel van Ree
17-09-09, 09:20
hoi renee,

bedank ik ga op die site kijken, nou heb ik ook gekeken op orlando tips
en zag ook van een particulier site orlandocirle .com maar ik durf het
eigenlijk niet zo aan. Weet jij ook wat van deze site of iemand anders.
ik ben 61 jaar dus wat voorzichtige met alles renee.
Maar ik ga kijken en je hoort het wel van mij want wij gaan pas volgend jaar. Maar met oktober moet je dan al boeken heb ik gehoord.

groetjes nel

PENPE
17-09-09, 09:55
Maar ik ga kijken en je hoort het wel van mij want wij gaan pas volgend jaar. Maar met oktober moet je dan al boeken heb ik gehoord.
groetjes nel

Het belangrijkste is dat je vliegtickets hebt voor de periode die je wilt
dus die wel bijtijds boeken, villa's zijn er genoeg beschikbaar dus die kun
je wel wat later boeken.

Het enige "probleem" wat je dan nog zou kunnen hebben is dat je een
leuke villa ziet waarvan de beschikbare periode niet matcht met de data
van je heen- en terugreis #-o

Groetjes,
Pieter & Petra

reneefrankrijk
17-09-09, 12:44
:roll: jij zou toch die villa huren op Sandy Ridge ??? Aviana ligt daar vlakbij en is ook Hwy 192 en Disney in 15 min te bereiken. ( Via Old Lake Wilson Road )
Sinds kort ben ik ook actief op een engels forum en daar worden ook veel villa's aangeboden. ( de forumleden mogen daar blijkbaar reclame maken voor hun eigen villa )Hoi Pieter,
Nee, we hebben nu eerst de villa op Aviana gehuurd. Voor de volgende trip is Sandy Ridge een optie, wij plannen graag ver vooruit.
Ben je actief op het forum van www.orlandovillas.com (http://www.orlandovillas.com) of misschien www.thedibb.co.uk (http://www.thedibb.co.uk) daar zit ik ook regelmatig op.
Groetjes, Renée
Het belangrijkste is dat je vliegtickets hebt voor de periode die je wilt dus die wel bijtijds boeken, villa's zijn er genoeg beschikbaar dus die kun je wel wat later boeken.

Het enige "probleem" wat je dan nog zou kunnen hebben is dat je een leuke villa ziet waarvan de beschikbare periode niet matcht met de data van je heen- en terugreis.Toch hebben wij eerst de villa gehuurd, 22 maanden van te voren. Later hebben we nog wat nachten erbij geboekt en weer later zagen we dat vliegen op zaterdag goedkoper was dan zondag en hebben we een optie genomen op nog een nacht. Dat is meestal geen probleem. Natuurlijk hebben we ook de vlucht 11 maanden van te voren geboekt en toen de exacte data, die overigens wel al klopten, nog eens aan de eigenaar doorgegeven.

Maar er zijn nog genoeg villa's te huur voor februari als wij gaan. Dus keuze zat. Alleen, als je echt bepaalde voorwaarden (o.a. budget) stelt dan wordt de spoeling dunner. Hoe minder voorwaarden je stelt hoe meer villa's er beschikbaar zijn.

Ik ken de site van Orlando Circle wel meer ook niet.
Wij geven momenteel de voorkeur aan boeken via Engelse eigenaren omdat de pond zo laag staat.

We vinden het trouwens heerlijk om al die villa's te bekijken hoor.
Groetjes, Renée

ekkie50
18-09-09, 15:21
hoi Fresco,
ik heb tot nu toe 10 keer een villa gehuurd in diverse wijken bij het Disney gebied, en ik heb nog nooit overlast gehad van buren. Alleen gezellige poolgeluiden, geen gebral of ander raar gedoe. Gelukkig maar, want ik hou daar ook niet van. De wijken zijn zeer rustig, precies zoals het hoort :D

Voor echte privacy raad ik je aan om te kijken naar een villa met een schutting aan de achterkant en eventueel ook aan de zijkanten. Je kunt er gewoon naar vragen bij de reisagent. Ze gaan zonder meer voor je op zoek, en het zou mij zeer verbazen als ze daar niet in zouden slagen. Zo'n villa met schutting is echt een genot.
Veel succes, en alvast veel plezier daar!

PKrijger
18-09-09, 18:18
Wij hebben afgelopen zomer een villa geboekt bij AE, vaker Florida bezocht en dan altijd bij Hotelplan geboekt met prima acc. Mede door dit forum besloten we dit jaar een luxury villa te boeken en zaten op Hillcrest Drive, nou dat viel erg tegen! (zie onderwerp 'erv Hillcrest Drive')

Zaterdagavond laat op het park aangekomen lagen de vuilniszakken aangevreten langs de weg (worden 's maandags opgehaald), vanaf ons terras keken we op een villa met een zwembad dat de kleur had van een moeras en hadden ook zicht op luidruchtige vaste bewoners die met hun hele inboedel tot in de nacht voor hun garage zitten. 's Avonds kwamen ze nog even intimiderend langs ons terras rijden op een quad over dat smalle strookje gras tss de villa's.

Door het onprettige en onveilige gevoel op dit park en de staat waarin de villa verkeerde (vies met tal van gebreken) wilden we hier geen 21 nachten verblijven. We hebben dit de volgende ochtend meteen gemeld bij AE die nogal bot reageerde. Bij Hotelbeds deden ze in eerste instantie ook moeilijk, maar toen we voorstelden dat we evt bij wilden betalen, konden we na 2 nachten naar Aviana.....een verademing! Een mooi afgesloten park met vrij uitzicht vanaf ons terras.

Wij vonden dat de eerste villa absoluut niet voldeed aan de beschrijving op de site van AE en ook niet als je de reisverslagen op dit forum leest. Hebben dit ook gemeld aan AE, maar die reageerde wederom bot. Misschien een prima organisatie als alles goed gaat, maar bij een klacht word je daar absoluut niet serieus genomen.

Zou nu alleen nog bij een (andere) organisatie boeken omdat ze bij SGR zijn aangesloten, de rest moet je toch zelf regelen.

Nu kun je bij AE een park kiezen en kun je dus hier navragen of dit park rustig en/of prettig is. Wij konden dat toen nog niet en dat was dus een groot nadeel.

Veel succes!!

Diana

reneefrankrijk
18-09-09, 19:56
Onze ervaring is ook dat ze een klacht niet serieus nemen.

Onze villa voor 10 personen was niet voorzien van voldoende kookmateriaal (we hebben zelf bijgekocht) om te koken voor 7 personen. Na onze "opmerking" hierover was hun antwoord "In Orlando gaat iedereen uit eten". Wat een bull. Je huurt een villa zodat je ook kunt koken als je dat wilt.

veghel
02-10-09, 12:59
Wij hebben in de meivakantie een villa gehuurd in Indian Point.(kissemmee)
een gewone community, vlakbij de Wallmart (heel makkelijk) en een zeer centrale ligging voor alle atrakkties.
kijk op de sites met villa aanbod goed op de foto's en dan zie je vanzelf wat je uitzicht is!! Wij hadden ook gekozen voor begroeiing aan de achetrzijde en geen buren in het zicht. Goed kijken!!
succes met de voorbereidingen

corrus
02-10-09, 13:13
Ik vind alleen de wijk India Point aardig achteruit gaan de laatste maanden... (het begint er een beetje onverzorgd uit te zien) en zie daar steeds vaker "tokkies" volk...
En da's jammer... want het was een redelijk mooie wijk

Guido
02-10-09, 20:35
Wat zijn volgens jullie de beste wijken/communities om een villa te boeken op dit moment?

Gr.
Guido

PENPE
02-10-09, 20:52
- Sandy Ridge
- Aviana
- Solana
- Highlands Reserve
- Hampton Lakes

en eigenlijk zijn alle communities langs Hwy27 en Celebration en Champions Gate
wel goed.

Groetjes,
Petra

corrus
02-10-09, 21:09
- Sandy Ridge

Nou Sandy Ridge???

Ik lees weleens mensen helemaal lyrisch schrijven zijn over deze community, maar ik vond het helemaal niets...
Slecht onderhouden... meer leegstand dan ergens anders... ik vond het helemaal niets deze afgelopen zomer.
Veel mensen buiten aan het sleutelen aan hun auto's...
In sommige watertjes stond het schuim op de oppervlakte... (dat zegt mij al genoeg,)

veghel
02-10-09, 21:57
Hoi Flufjuh
we hebben geboekt via www.sunnyfloridavillas.com (http://www.sunnyfloridavillas.com)
4664 prairie point boulevard kissemmee.
we waren met 6 personen en vonden het geweldig. volop ruimte alles aanwezig en een heerlijk zwembad. met de wijk heb je verder niets te maken en we hebben van niemand "last"gehad.
succes

Ta2 Gerrit
02-10-09, 22:14
Wat zijn volgens jullie de beste wijken/communities om een villa te boeken op dit moment?

Gr.
Guido

Daar kun je zo maar 300 verschillende antwoorden op krijgen, lijkt mij :lol:
Iedere community heeft zo zijn dingen. Maar vooruit, dicht bij Disney; Windsor Hills, Windsor Palms, Indian Creek, Indian Ridge (al vind ik de laatste wat minder).

Maar ook in Indian Wells, Laguna- en Royal Palm Bay hebben we ons goed vermaakt.
Evenals de laatste keren in good ol' Lindfields. Take you pick.

sus
03-10-09, 08:20
wie kan ons iets vertellen over Windsor Palms villa's (te boeken via USAfunvacations).
Leuke omgeving? rustig? directe achterburen waar je volop van kunt genieten? wij horen graag jullie bevindingen!

Ta2 Gerrit
03-10-09, 09:49
Wij hebben ons daar goed vermaakt, aan de Sun Palm Way. Rustige gated community, met veel vermaak rond het Clubhouse.
Aan de buitenring heb je geen achterburen, dus ook geen genieten :-), maar wel uitzicht, al is dat aan één kant wel op de nieuwe tolweg.

Wij hadden wel achterburen, gescheiden door een muur, dat wel, maar hebben er geen moment iets van gemerkt. We vonden het een lekker rustige community, niet al te ver van Disney en de Formosa Gardens shopping & dining. Aanrader.

marijke8
03-10-09, 12:48
sus, afgelopen zomer in Windsor Palms verbleven, mooie afgesloten commnity. Keken met onze villa op de condo's. Als je met kinderen komt kunnen zich goed vermaken in het clubhouse, met een grote gameroom met arcade en Wii. Ook een groot zwembad en een klein supermarktje.

corrus
03-10-09, 14:05
Afgesloten community???
Nu is windsor Palms wel mooi hoor, maar dat afgesloten zegt verder niets...
Het is in ieder geval niet veiliger dan "open" communities... :D

disney-golf
03-10-09, 14:42
Heel juist corrus!

Het is altijd heel grappig te lezen dat veel toeristen een "gated" comunity wensen omdat ze zich daar veilig zouden voelen.
De waarheid is echter dat er zich veel criminaliteit afspeelt tussen de toeristen zelf in de vorm van vandalisme en diefstal.
Dit word dan door de "cops" met de mantel der liefde bedekt omdat, ten éérste het toerisme er onder lijdt en ten tweede, als het onderzoek afgerond is de dader(s) waarschijnlijk terug thuis is/zijn.
In een gated comunity gaat de politie ervan uit dat de security, aanwezig in die parken, het voor hen gaat oplossen... niet dus!
Dit zijn dingen die je te weten komt op het moment dat je een Florida "ancien" bent en als het (hopelijk) niet te laat is...:-\"

maanbo
03-10-09, 20:13
Nou val ik, met mijn beperkte Florida ervaring, een beetje in bij Marijke8.
Wij gingen met ons gezinnetje een dag op bezoek bij de villa die Marijke8 gehuurd had op Windsor Palms en wij kwamen echt het resort/wijkje niet in voordat ik mijn rijbewijs of ID had laten zien, naam en nummer werden genoteerd en we kregen een speciale dagkaart om het terrein op te gaan.
Of het echt schijnveiligheid is weet ik niet maar het gaf zeker wel een veilig gevoel.

corrus
03-10-09, 21:24
Windsor Palms heeft inderdaad een hoop voordelen...
Goed Clubhouse, veel mogelijkheden, geweldig gemeenschappelijk zwembad...
En.... dichtbij Disney
Top of the crop... :D

Flufjuh
04-10-09, 15:10
Bij AE is er in onze prijsklasse (de goedkoopste dus :)) de keuze uit vier communities, namelijk The Palms and Lake Davenport, Lindfields, Southern Dunes en Clear Creek. Nu lijkt Lake Davenport mij erg leuk omdat je misschien 's avonds ook een wandeling kan maken om het meer (of een stukje van het meer), maar misschien is dat wel helemaal geen optie? Iemand daar ervaring mee? Lindfields ligt vrij ver van Disney als ik het zo zie op Google Maps en Southern Dunes hoeft van mij niet per sé met al dat golfgedoe. :)
Iemand een mening over één van deze parken of misschien wel over allemaal? :) Alle tips zijn welkom!

Aanvulling: Ondertussen door lekker te zoeken op het forum al veel informatie verkregen over o.a. Lake Davenport en Lindfields, dus voordat iedereen weer begint te roepen dat ik de zoekfunctie moet gebruiken: Dat heb ik dus gedaan! :D Neemt niet weg dat een ieder die zijn/haar ervaringen alsnog met mij wil delen dat natuurlijk nog mag doen!

corrus
04-10-09, 16:15
The Palms and Lake Davenport, Lindfields, Southern Dunes en Clear Creek.Van de 3 communities die je hebt opgenoemd is Southern Dunes het vérste weg van Walt Disney World en Lindfields meest dichtbij...

Iris02
07-10-09, 06:42
Wij hebben een townhouse gehuurd op Regal Palms in Davenport. Huis en park zag er mooi uit en is vrij nieuw. Goed centraal gelegen, leuk zwembad voor de kinderen.

We zijn ook wel eens in Liki Tiki Village (Isle of Bali) geweest in Kissimmee. Dat is ons toen ook goed bevallen.

We hebben deze keer gekozen voor een recentelijk gebouwd complex. We hebben particulier geboekt via Holiday Lettings.

Iris

reneefrankrijk
07-10-09, 07:54
Hallo Iris,
wij hebben een rondleiding gehad op Regal Palms, ziet er inderdaad geweldig uit hoor. Ook de townhouses zijn mooi. De reden dat wij toch niet naar Regal Palms gaan is dat als je niet dicht bij het `centrum` zit, dan moet je steeds met de auto naar het zwembad.
Ik hoop dat je het heel erg naar je zin gaat hebben daar!!
Renée

Iris02
07-10-09, 12:22
Hoi Renee,

Ik heb begrepen van de eigenaar dat het zwembad op loopafstand is. Maar wel goed dat jij het verteld, ik zal het voor de zekerheid nog eens goed navragen !
Leuk om te horen dat Regal Palms er mooi uitziet. We hebben er ook ontzettend veel zin in.
Iris

kay
15-10-09, 10:24
Hallo Allemaal,

ik ben in onderhandeling met mensen uit de uk om een villa te regelen voor volgende jaar.

Nu heet deze villa: sun kiss villa ( niet sunkissvillas.com ). Heeft iemand ervaringen met deze villa?

Heeft iemand ervaring met het huren van een villa in florida van mensen uit een ander land. Krijg je ook een rekening?

Alvast bedankt.

groeten Kay

Teleton
15-10-09, 11:20
Heeft iemand ervaring met het huren van een villa in florida van mensen uit een ander land. Krijg je ook een rekening?

Hi Kay, misschien vind je wat informatie over het huren van een villa in de bestaande discussie (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=6640)over dit onderwerp.

Voor wat betreft je vraag over de rekening; misschien een beetje flauw antwoord, maar je krijgt waarschijnlijk een mail van de eigenaar of zijn management company met de periode waarin je huurt, de kosten en de betalingscondities. Nadat je de rekening het voldaan krijg je de sleutel of de code van het huis. Houd rekening met een waarborgsom en maak goede afspraken over de terugbetaling. Het voldoen van de rekening kan soms per bank of per creditcard, in veel gevallen wordt Paypal gebruikt.

Als je over een bepaalde villa informatie op het Forum navraagt, kan je het best de site noemen. Op Google barst het van de sunkisses, niet iedereen heeft zin en tijd om dat allemaal uit te vogelen.

aggie
15-10-09, 11:23

Wij hebben afgelopen jaar een villa particulier geboekt bij mensen uit de UK, dit ging prima, deposit overgemaakt en 6 weken voordat we gingen het restbedrag. Kregen iedere keer netjes te horen als het geld op de rekening daar stond. Wij vermelden ook als we overgeboekt hadden. Bij terugkomst was het geld (deposit) ook weer snel terug bij ons. We hadden echter geen rekening, via IBAN gedaan. Het is natuurlijk wel een vertrouwings kwestie, die bij ons prima bevallen is:-)
Onze villa stond in Sandy Ridge, Davenport.

Njit
15-10-09, 11:24
Op Google barst het van de sunkisses, niet iedereen heeft zin en tijd om dat allemaal uit te vogelen.

vooral de zin ontbreekt me.. ik vind raadsels best leuk maar dit is me net iets te vaag :)

kay
15-10-09, 11:43
ze hebben zelf geen site. Heb via windsor palms villa site mijn voorkeuren ingevoerd en dan kunnen de eigenaren hierop antwoorden. Deze eigenaar heeft zijn villa sun kiss genoemd.

Njit
15-10-09, 11:45
Totdat je meer details hebt zou ik niet teveel op reacties rekenen..

desteijntjes
15-10-09, 13:18
Ik zou toch ook graag wel foto's willen zien, als ik jou was. Het zegt natuurlijk niet alles maar het geeft in ieder geval wel een beeld van de villa. Veel eigenaren van villa's hebben tegenwoordig toch wel een eigen site waarin ze hun huis aanprijzen

Anders hebben de aanbieders van villa's via bv. vrbo.com (of andere sites, maar ze schieten niet even te binnen :roll:) wel een beschrijving met foto's van de villa.

Wij hebben voor volgend jaar ook rechtstreeks een villa geboekt en konden de aanbetaling via paypal regelen.

Teleton
15-10-09, 14:21
In een markt waar honderden villa's verhuurd moeten worden, heeft een eigenaar die onvoldoende informatie verstrekt over zijn product geen schijn van kans. Ik zou de beste man dan ook een welgemeend toedeloe toeroepen.

Het aanbod is enorm en eigenaren doen hun uiterste best om te verhuren, dus ik zou zeggen "kom maar naar beneden en sla je slag". Alleen in de bestaande topics op dit FLorum vind je al erg veel informatie om een goede keuze voor een betrouwbare verhuurder te maken.

kay
16-10-09, 11:38
Ten eerste bedankt voor de info tot zover.

Ik heb de eigenaar meer info gevraagt en heb div foto's ontvangen en zijn villa staat op deze website.
http://www.windsor-palms-florida.net/property/4_0_285/view.aspx

heb ook div contracten etc gekregen waar niets in stond over het terug storten van de security deposit dus daar heb ik nu info over aangevraagt.

Verder wil hij de betaling via paypall doen.

Iemand ervaring met deze villa?

Het ziet er verder allemaal erg goed uit.

Nel van Ree
30-10-09, 11:26
Hallo allemaal,

Wij gaan via teo naar Sandy Ridge hebben daar een villa gekregen nou lees ik dat Sandy Ridge wat achter uit is gegaan is dat zo.
Laat het mij even weten dan kan ik teo even daarover bellen, want hij vertelde mij dat dat ook een mooi park is.

Hallo Pieter,
Wil jij aan Jackie vragen wat voor villa wij hebben daar misschien weet zij
al welke het is. En stroopwafels zullen wij ook meenemen.
Weet jij of ze ook gamerooms in die villa hebben, volgens teo zijn het prachtige villa"s en er waren daar maar 5 villa,s.
Wij gaan 26 juli tot 12 augustus.En gaan met 8 man dus ons hele gezin.

groetjes nel

elcrack
05-11-09, 09:46
Wij hebben deze villa afgehuurd van 10 tot 20 oktober 2009 en het is echt een aanrader.
Ook wij hebben via Paypal het voorschot eerst betaald, en dan acht weken voor afreis de rest van de som. Daarna krijg je de code van het sleutelkastje dat naast de deur hangt.
Het huis is erg proper en ruim. Ook het zwembad wordt prima onderhouden, en alles is enorm gedetailleerd uitgelegd bij aankomst in de villa, via een informatiemap. Als er problemen zijn dan is er een managementsfirma die zich de zaken aantrekt. Wij hadden een klein probleem met de internetverbinding en dit werd snel opgelost.
De ligging van de villa is natuurlijk ideaal zo dicht bij Disney, en langs Hwy 192 zijn er veel eet- en shoppingszaken.
Wij gaan er in elk geval terug binnen een paar jaar. Moest je foto's willen dan geef je maar een seintje.....

sjemmie
07-11-09, 11:30
Foto's zijn natuurlijk altijd welkom...

Is het niet voor hem, dan is het wel voor andere forummers.

kay
08-11-09, 22:12
aah super, is eff geleden dat ik op het forum heb gekeken. Bedankt voor de info. Heb vorige week ook het voorschot betaald.

In ieder geval goed om te horen dat het allemaal positief is. Word mijn eerste keer USA dus wil alles goed geregeld hebben.

Foto's zijn altijd welkom :)

MarLyd
15-11-09, 09:25
Wij willen in mei / juni 2010 naar Florida. Nu twijfelen wij tussen een villa in Lindsfield of Clear Creek. Heeft er iemand tips of foto's van de villa's en wijken?

Ta2 Gerrit
15-11-09, 19:01
Lindfields, meer foto's in onze laatste 2 reisverslagen of o.a. deze site (http://www.orlandosunvilla.co.uk/).

http://img130.imageshack.us/img130/2551/btf09014.jpg (http://img130.imageshack.us/i/btf09014.jpg/)

http://img130.imageshack.us/img130/251/btf09015.jpg (http://img130.imageshack.us/i/btf09015.jpg/)

http://img130.imageshack.us/img130/4146/btf09097.jpg (http://img130.imageshack.us/i/btf09097.jpg/)

patgooss
19-11-09, 15:56
Ik krijg toch steeds meer het idee dat er maar een beperkt aantal bouwstijlen zijn. Overal waar je villa's kijkt zie je dit soort. De een met 3 en de ander met 5 slaapkamers. Hebben ze in Florida soms bepaalde bouwvoorschriften over kleur en stijl?

Overigens zijn ze prachtig hoor!!!!! Zouden ze van mij hier ook mogen bouwen. Maar dan wel met dezelfde temperatuur en dat heerlijke zonnetje!!!!

Ta2 Gerrit
19-11-09, 15:59
Ik zal het je nog sterker vertellen; die bouwstijl vindt je over nagenoeg de gehele US terug.

Jojo
21-11-09, 12:23
Beste Formubezoekers,

Ik heb een vraagje.

Wij willen in maart een villa huren in orlandao. Dit omdat we met 4 personen zijn en we 1 2pers kamer en 2 1 per kamers nodig hebben.

Aangezien mn moeder minder mobiel is leek het ons wel beter om een villa te huren omdat zeniet elke dag mee zal gaan en om dan alleen op een hotelkamer te zitten leek ons een villa toch een betere optie.

Nu hebben we een aanbieding van Exit reizen (www.exit-reizen.nl)

Dat is een vlucht met villa huur en autohuur voor een week.

Ik heb de volgende vraagjes:

Heeft er iemand ervaring met een villa huren in Florida?

Ik las dat er ook zwembadverwarming bij kwam en las op het forum dat dat wel aan te raden is in Maart. Klopt dit?

Weet er iemand ook of je bij disney en andere parken van die scootmobieltjes kunt huren en wat de prijzen daarvoor zijn? Dit omdat mn moederde niet zo ver kan lopen en dan is in mijn opzicht zo'n scootmobiel een mooie oplossing. Moet ik van te voren aangeven bij het park dat ik er een wil huren?

Graag hoor ik suggesties van jullie.

Met vriendelijke groet,

Joost van Wely

Ta2 Gerrit
21-11-09, 12:55
Er zijn talloze forummers die reeds een villa gehuurd hebben. Via de zoekfuntie in de blauwe balk boven aan de pagina zul je veel topics kunnen vinden hierover.

Zwembadverwarming is zeker aan te raden in Maart. Het wil snachts nog wel eens (gelukkig :-)) afkoelen en dan is het water frisjes de volgende dag.
Ook hierover is wel het één en ander te vinden op het forum.

Scootmobieltjes zijn zeker te huur in de parken (zoals je ook al twee keer in een andere vraag gesteld hebt, waarvan ik er één verwijderd heb wegens dubbel posten), maar daar heb ik geen ervaring mee.
Ik ben er van overtuigd dat anderen die ervaring wel hebben en je zeker daar mee verder kunnen helpen.

A.Hofman
26-11-09, 21:02
Is er iemand die eens een villa heeft gehuurd in Remington (http://maps.google.nl/maps?source=ig&hl=nl&ie=UTF8&q=remington+kissimmee&fb=1&gl=nl&hq=remington&hnear=kissimmee&view=map&cid=3995293544865858852&iwloc=A&ved=0CA8QpQY&sa=X&ei=z90OS4-3KpfMjAfV9aCGDQ) , een community ten oosten van Kissimmee ? Ik heb een aantal villa's gevonden voor een aantrekkelijke prijs. Misschien zijn er huurders die er meer over weten, en het af- of juist aanraden. Op de foto's ziet het allemaal goed uit, maar ja, foto's..

Gladys
26-11-09, 23:10
Dichtbij Disney vebleven wij in appartementen van Hapimag, een duits bedrijf. Wij hebben er echt een super vakantie gehad.

Riverwood
27-11-09, 23:53
Hebben Harwood circle bezocht, is gelegen op mooie golfbaan, straat heeft kleindere, oudere woningen (1999) die dicht op elkaar staan, aan de openstaande garages te zien veel permanente bewoners, pal bij groot meer enkele miles van 192.

Groetjes Henke.

nati
27-12-09, 08:25
Hallo
Wij hebben een mooie aanbieding voor Sandy Ridge,is dit een afgesloten community of wat moet ik mij daarbij voorstellen?
Op Glenbrook,Magic Landings en Indian Point staan voor ons ook interessante villa's,maar zie op den duur door de bomen het bos niet meer want ze hebben allemaal wel iets wat ons aantrekt.
Kan ons iemand hierbij advies geven?

aggie
27-12-09, 12:26
Wij zijn afgelopen zomer in Sandy Ridge geweest en ons is dit goed bevallen. Is geen gated community, goed gelegen, ongeveer 15 minuten van Disney en 5 minuten naar de dichtsbijzijnde Publix! ;-)

PENPE
27-12-09, 14:02
Ook wij hebben afgelopen zomer 3 weken op Sandy Ridge verbleven en hebben daar een prima verblijf gehad. De community is heel erg rustig en er staat een keur aan villa's. Ook is de wijk goed verzorgd maar zoals in bijna alle communities staat er ook hier veel villas te koop.

Kijk voor een indruk eens op onze weblog van juni 2009 : http://penpeintheusa-juni2009.blogspot.com/

N.a.v. berichten in dit onderwerp dar SR de laatste maanden achteruit zou zijn gegaan, ben ik +/- 3 weken geleden daar nog even wezen kijken maar alles zag er pico-bello uit ;)

Groetjes,
Pieter

weer een frank
28-12-09, 14:26
Ik ben afgelopen jaar 3 keer te Sandy Ridge geweest (april, juli en november). Ook in de zomer was het er vrij rustig en van verval is m.i. geen sprake.

Eind januari ga ik er weer heen en zie er nu al naar uit.

sabrientje
28-12-09, 14:45
Heeft iemand ervaring met Homelidays.com? Ziet er op het eerste gezicht betrouwbaar uit.
Wij gaan in mei naar Florida (waarvan ongeveer een week in de buurt van Orlando) en ik dacht dat homelidays eigenlijk zo'n beetje de enige site was, maar nu ik jullie berichten heb gezien, weet ik wel beter. Maar andere tips zijn welkom!

Ta2 Gerrit
28-12-09, 19:13
Behalve de bekenden (VRBO, Villas2000, Vacationrentals) hebben we we nog een paar sites gevonden.
O.a. via Yahoo (http://dir.yahoo.com/Business_and_Economy/Shopping_and_Services/Travel_and_Transportation/Lodging/Vacation_Rentals/), waar we ook www.homeaway.com (http://www.homeaway.com) tegenkwamen met een uitgebreid pakket rondom Disney waarvan we voor Oktober een leuk stekje gezien hebben voor $80,- p/n.
In het, voor ons "bekende grond", rustige Indian Creek.

Ta2 Gerrit
29-12-09, 09:33
Hoewel ik D-reizen niet echt wil vergelijken met de genoemde verzamelsites (het is immers een reisorganisatie) staan daar inderdaad een (beperkt) aantal villa's voor verhuur in Florida.
Niet direct de goedkoopste, hoewel soms met toch leuke aanbiedingen, maar wat me dan weer intrigeerd (of iriteerd) is dan het * achter de prijs, en de vanaf prijs.

* Exclusief extra kosten, o.a. schoonmaak en poolheat en vanaf blijkt nooit de echte prijs. Dat bleek na een paar snelle testjes. Waarom niet wat meer openheid ?
Dus wij, maar ieder zijn ding, blijven dapper zoeken op de voornoemde sites, die i.h.a. alle bijkomende kosten en het tarief direct op hun eerste pagina melden.
Maar zoals gezegd, dat is onze mening.

Michael
30-12-09, 06:28
Daar kan ik mij bij aansluiten. Vaak rare kosten en ik vind het helemaal niet zo goedkoop. Momenteel zitten wij in een villa van een Engelse eigenaar, veel goedkoper en geheel naar wens.
Wel begrijpelijk dat Kentcourt D-reizen aanbeveelt want daar staat zijn huis toch ook op, niet?

PENPE
30-12-09, 07:55
Wij ook actief op een Engels forum http://www.thedibb.co.uk/forums/index.php (http://www.thedibb.co.uk/forums/index.php) en daar mogen de leden wel adverteren voor hun villa.
Er is zelfs een zoekfunctie aanwezig : http://www.thedibb.co.uk/villa-rentals.php

Groetjes,
Pieter & Petra

Ta2 Gerrit
30-12-09, 09:07
The Dibb ken ik ook, struin daar af en toe wat rond, maar dat is een toch wat meer commercieel ingesteld forum, met merchandising etc.
Dat daar huiseigenaren wel mogen adverteren is een keuze, hier is het niet direct toegestaan.

Dat is ook een keuze, en de "betere" lezer weet inmiddels wel wie er een Floridiaans huis bezit dat ook verhuurd wordt. Mocht iemand dat willen, dan zal dat via een PB moeten.

reneefrankrijk
30-12-09, 19:26
De keuze bij Engelse huiseigenaren is gewoon veel en veel groter. Inderdaad, ook qua prijs een heel stuk voordeliger vaak dan D-reizen. En e-mailen is met een Engelse net zo makkelijk. Wij hebben tot nu toe helemaal niks te klagen over "onze" eigenaar.

Regina1977
06-01-10, 19:23
Wij zijn afgelopen njaar naar een bungalow in Palm Springs geweest in Davenport, een wij van Orlando.
Heerlijk rustig en op een kwartiertje van het feestgedruis van Orlando en haar pretparken!!

Teleton
07-01-10, 11:26
En de offertes komen binnen....Wij hebben natuurlijk ook deze keer weer bij particulieren geinformeerd, hoewel zij ons in de afgelopen jaren nooit een bijzondere prijs vroegen, zodat we uiteindelijk altijd weer bij één van de grote aanbieders terecht kwamen.

Gezien het grote aantal foreclosures in Kissimmee (volgens een site lopen er op dit moment meer dan 4300) blijft het voor ons toch spannend om straks de centjes over te gaan maken....helemaal als er bijzondere (lees lage) aanbiedingen komen.

Een 3BR town house op Emerald Island 'doet' 29 euro per nacht omdat we zes aaneengesloten weken huren. Voor dat geld vind ik het niet zo erg om naar het Clubhouse te lopen voor de internetverbinding. Iemand toevallig bekend met 2754 Sun Key Place ?

belinda680
07-01-10, 13:56
2 jaar geleden hadden wij daar ook een villa gehuurd en overtrof al onze verwachtingen.Nu hadden wij voor het eerst een villa gehuurd en waren we niets gewend qua villas ,en we kregen ook een 4kamer villa ipv 3 kamers gr:razz::razz:

JKG
07-01-10, 14:16
Aankomende vakantie ook maar eens in een villa zitten ipv een townhome (ervaring met Club Cortile en Fiesta Key). Bij Club Cortile zijn die wandjes veelste dun. Als de buren 's avonds de tv beneden aanhebben, hoor je 'm boven in de master bedroom zeer goed. Eerste keer hadden we geluk dat we geen buren hadden. Daarnaast mag je zelf niet meer aan de A/C komen (eerste jaar wel!), dat moet je dan bij het welcome center laten aanpassen. En dan komen ze vaak niet opdagen :mrgreen: .
Al met al niet negatief over Club Cortile hoor, je kan er voor weinig geld prima zitten en de voorzieningen zijn meer dan goed.

Dit keer gewoon lekker 10 nachten een 3BR villa met zwembad 'op' Indian Point. Hopelijk nog wel de vrijheid om zelf aan de A/C te komen. Walmart & Publix om de hoek en zelfs de Outback zit niet te ver weg. Komt helemaal goed! :)

kentcourt
08-01-10, 16:33
Hallo Gerrit,

Op de site doel ik dan ook meer op het onderdeel vakantiewoningen van particulieren. Daar heeft de organistatie verder niets mee te maken. En vanaf prijzen is logisch omdat je met verschillende periode's (bijv binnen/buiten schoolvakanties) in het jaar hebt te maken. En deze site werkt inderdaad op prijs en andere weer op periode maar dan komt ook de goedkoopste bovanaan. En poolheat is uiteraard een optie omdat dit alleen in een beperkte periode nodig is en ook niet iedereen dit wenst. Openheid is zeker belangrijk. Maar er zijn ook mensen die zelf willen schoonmaken. Overigens zijn er ook mensen die willen electra en water zelf afrekenen (omdat ze denken dan goedkoper uit te zijn ) daarom zijn er een aantal overgegaan op excl prijzen, naar mijn mening ook niet echt handig.

Gr Edward.

star
10-01-10, 13:12
Wij vertrekken 25 april naar Florida (tot en met 12 mei), wij landen in Orlando. We hadden eerst een huisje op het oog welke gelegen is in Windward Cay maar toen we ervaringen van andere op deze site lazen willen we daar toch vanaf zien.
Zijn er nog lezers die goede ervaringen hebben met huisjes. Wij gaan met twee kleine kinderen en zoeken een huisje met zeker drie slaapkamers, met een zwembad en gelegen in een niet te drukke wijk??!!

famvis
10-01-10, 16:04
wij hebben geboekt bij AE , een disney area luxury home, nu is mijn vraag of er mensen zijn die deze villa`s hebben gehuurd en , wat ze hier van vonden.
caroline

ietie
10-01-10, 16:13
Tot nu toe 2 keer een villa gehuurd via ae, prima bevallen, de eerste keer kregen we een villa in polopark in davenport, de tweede keer kregen we een villa in clermont, wij waren beide keren zeer tevreden zowel over de lokatie als over de villa.

mrloes
10-01-10, 17:19
Daar verbazen wij ons ook over ja, over de grootte en luxe van een Amerikaans vakantie"huisje". Qua inhoud is onze villa wrschlk groter dan t huurhuis v mijn broer.
Sowieso hebben we 3 badkamers!!
Het klinkt heel onwennig en decadent om te vertellen aan vrienden of collega's dat je een villa hebt gehuurd maar t is gewoon de waarheid. En als je dan vertelt wat je aan huur betaalt ... niemand die t gelooft ... geweldig!! :)

mattrob
10-01-10, 18:03
Een 3BR town house op Emerald Island 'doet' 29 euro per nacht omdat we zes aaneengesloten weken huren.

Ongelooflijk ... wat een extreem laag bedrag ... Wij hebben 'toch', ondanks de twijfel om misschien toch maar eens een townhouse te huren, voor een villa gekozen voor onze april/mei trip, dezelfde villa waar we 2,5 week in de zomer zitten. Een villa in Acadia Estates, een closed community met een beperkt aantal enkel grote villa's, direct gelegen achter Formosa Gardens (Outback :mrgreen: !!!!! Op letterlijk loopafstand ;)).

In Acadia Estates liggen enkel gigantische villa's, heel mooi ingericht en vrij prijzig ook. Maar 1 villa loopt niet via een tussenverhuurder, en de prijzen liggen een stuk lager. Ik heb vanalles gechecked (via de tussenverhuurder, waarom zij dat huis als enige niet verhuren via hen; maar ook via de management company; en alles lijkt 'in orde'), maar inmiddels zit die villa zo ongeveer hele jaar al vol. Dat was ook de reden die hij mij gaf; dat hij gewoon snel vol wil zitten en dus (ver) van te voren ook een goede prijs aanbiedt. En ik heb zelfs nog flink wat af kunnen krijgen. Voor 'all-in' 6 dagen, betalen we $ 700 :-k.

Vorig jaar (zomer) was ik ook een beetje 'onrustig', maar bleek (ook na veel uitzoeken) alles ok, zal nu dus ook wel. Ondanks dat ik ook nu weer een beetje dat onrustige gevoel heb .... ;)

1250
10-01-10, 22:25
Tja wij beginnen een beetje Inverness verslaafd te raken, heerlijke cormmunitity, goed contact met van de Valk, fantastische villa's, en super goedkoop (relatief) golfen!
Dit jaar zitten we in deze villa... hopen dat 'ie even mooi is als de ander (www.grvacationhome.nl).

A.Hofman
10-01-10, 23:42
Wij gaan er in november voor het eerst naar toe, het zal mij benieuwen. Ik weet niet exact welke villa we huren, maar het ziet er allemaal mooi uit.

Als je nog tips hebt over activiteiten in de regio, restaurants, handigste route van naar Orlando dan hoor ik graag!

1250
11-01-10, 07:28
Yes, ik ga in februari terug omdat het zo fantastisch was vorige keer...
Gaan jullie d'r ook golfen of komen jullie alleen voor de rust?
Eten bij vd Valk zeker doen, relatief prijzig maar oh zo heerlijk! Echt NL sfeer hangt er in het restaurant die ik zeker qua sfeer prettiger vindt dan in sommige US restaurants.

De Outback in Inverness is natuurlijk heerlijk :wink:.

Ik zelf vind de Publix op de 45 prettiger voor het echte eten boodschappen dan de Wal*Mart Supercenter op de 44.

Wij denken er nog over om met Manatees te gaan zwemmen in Crystal Water, dat schijnt ook fantastisch te zijn om te doen.

Ik ga nog meer tips proberen te bedenken....

P.S Als je mij een adres kan PB'en wil ik in februari wel wat foto's maken...

Teleton
11-01-10, 09:41
Ongelooflijk ... wat een extreem laag bedrag ... De eerlijkheid gebied te zeggen dat de townhouses een vrij hoog "Villa Sidonia"gehalte hebben. Styled by Leen Bakker, kleine bedjes, ouderwetsche televisietoestellen, tijgerprintvloerkleden. De community zelf maakt door de imposante entree met de dolfijnornamenten, een hele luxe indruk. Deze categorie is inmiddels afgevallen en netjes afgeschreven.

Ondanks dat ik ook nu weer een beetje dat onrustige gevoel heb .... ;) Dat gevoel ken ik inmiddels ook. Cane Island (want dat gaat het hoogstwaarschijnlijk toch weer worden) boekten we tot nu toe altijd het voordeligst via de bekende verhuurders. Tot mijn verbazing waren de particuliere verhuurders altijd een stuk duurder.

Inmiddels is er een priceline-achtig proces met de particulieren op gang gekomen. Een aantal van hen is, nu het om zes weken verhuur gaat, wel bereid om scherp te onderhandelen. We zijn er nog niet helemaal uit en er zijn nog een paar nieuwe quotes toegezegd.Tot die tijd zijn we i.i.g. ook onrustig......#-o.

Mooi hoekje,overigens daar bij Formosa Gardens. Wij zaten vroeger geregeld in de Comfort Suites. Je kent vast de short cut naar Disney over Black Lake en Sherbert?

Teleton
13-01-10, 17:49
Inmiddels is er een priceline-achtig proces met de particulieren op gang gekomen. Een aantal van hen is, nu het om zes weken verhuur gaat, wel bereid om scherp te onderhandelen. We zijn er nog niet helemaal uit en er zijn nog een paar nieuwe quotes toegezegd.Tot die tijd zijn we i.i.g. ook onrustig......#-o.

Inmiddels is de rust hier wedergekeerd. De particuliere verhuurders blijven ons, ook nadat we ze netjes een mailtje hebben gestuurd waarin we ze hartelijk danken voor hun aanbod, gezellig emailen. De vrolijke Frits die zijn Townhouse voor 29 euro per nacht (!) verhuurde, liet ons doodleuk weten dat hij nog wel iets aan de prijs kon doen....Onbegrijpelijk, maar het geeft wel aan hoe hoog de nood bij sommigen kan zijn.

Hoewel het budget bij ons beperkt is en we graag het onderste uit de kan halen, kiezen we toch ook wel voor kwaliteit en comfort. En verder willen we toch ook wel een beetje zekerheid dat het huis niet, net wanneer wij met onze twee koffertjes op de stoep staan, gedwongen verkocht blijkt te zijn.

Uiteindelijk bleven er dus twee mooie aanbiedingen over. Omdat we wel eens iets anders wilden, vonden we de spiksplinternieuwe appartementen Heritage Key (http://www.heritagekey.com/)die we bij dreamvacation.nl (http://www.dreamvacation.nl/) voor de beste prijs konden boeken eerst wel aantrekkelijk. Maar omdat deze toch een dikke 13 miles down the 192 state road liggen, kozen we toch uiteindelijk weer voor 'ons' Cane Island (http://www.caneislandresort.com/index.html)vanwege de gunstige ligging. Voor deze locatie kwam usafunvacations.nl (http://www.usafunvacations.nl/)voor de tweede keer op rij met de meest gunstige offerte uit de bus zodat we daar met plezier geboekt hebben.

Weinig avontuurlijk, ik geef het onmiddellijk toe maar wij zijn er weer erg blij mee.

mattrob
13-01-10, 18:11
:mrgreen:, je had inderdaad wel wat moeite kunnen besparen ! Maar wel weer een ervaring rijker :-k

En verder willen we toch ook wel een beetje zekerheid dat het huis niet, net wanneer wij met onze twee koffertjes op de stoep staan, gedwongen verkocht blijkt te zijn.

Hoe heb je die zekerheid nu gekregen dan, doordat je via een tussenpersoon huurt, is dat wat je bedoelt ? Die angst had ik namelijk vorig jaar ook (en heb ik dit jaar ook weer); alhoewel ik het vorig jaar goed uitgezocht hebt, en 'in de praktijk' elke nieuwe eigenaar de verhuurders voor de toekomst overneemt .... Maar ja .... Het huis stond toen (en nog steeds) te koop.

De villa voor april/mei en juli die we nu gereserveerd hebben, staat in ieder geval niet te koop, maar het kan snel gaan natuurlijk.

Teleton
14-01-10, 08:45
Hoe heb je die zekerheid nu gekregen dan, doordat je via een tussenpersoon huurt, is dat wat je bedoelt ?

Er waren ook particuliere verhuurders waar ik met een gerust hart zaken mee had gedaan,hoor. Je merkt wel dat zij er helemaal op ingesteld zijn om de prijs uit te onderhandelen. Hun eerste reactie bevat in veel gevallen nog geen overeenkomst maar meer een voorstel met de vraag of je je in het aanbod kunt vinden. Logisch dat hun eerste vraagprijs soms wat aan de hoge kant is. De grotere aanbieders hebben geen tijd voor dat geneuzel en komen gelijk met een scherpe prijs en een offerte waar nauwelijks onderhandelingsruimte in zit.

Maar wat ik precies bedoel is dat het tricky wordt als je voor de allergoedkoopste oplossing denkt te gaan. Zo'n knaap die voor 29 euro per nacht verhuurt en dan aangeeft dat het nog lager kan, dat moet fout lopen. Bij jullie lijkt me dat nu ook niet echt het geval.....:lol:

theovg
14-01-10, 10:15
Hallo

Wij zijn ondertussen ook al weer begonnen met kijken voor Cane Island maar dat is pas eind November .
Maar ik kom ook nergens goedkoper uit dan bij usafun vacation.
Maar wij hebben nog tijd genoeg eerst de vliegtickets maar ,en dat is een stuk duurder dan vorig jaar .
Zal nu ook wel van Brusssel worden.

JKG
14-01-10, 11:14
Hoe zit het met de gehorigheid bij Cane Island van de andere bezoekers die rondom je wonen. Want volgens mij is het toch een appartementencomplex met mensen boven en eventueel onder je (en natuurlijk aan de zijkanten :mrgreen: )?

Ik heb voor Indian Point gekozen bij USAFV. Gaat volgens mij weer via hotelbeds, dus geen concreet adres (wat me niet uit maakt), hoe waren de ervaringen daarvan, ik geloof dat er toch genoeg florummers zijn geweest de afgelopen jaren?
Hiervoor ook gekozen voor de nabijheid van de 192 (en dan het stuk 192 waar het meeste te doen is zeg maar). Helaas niet meer op loopafstand van de Wendy's (Club Cortile), maar wel lekker dicht bij de Walmart.

Heb ook wel eens bij Fiesta Key gezeten, dat zit 1 minuut verder naar het zuiden rijden dan Indian Point langs de Poinciana blvd.

theovg
14-01-10, 12:04
Toen we in December in Cane Island waren totaal geen last gehad van de buren, onder ons zaten toen Pieter en Petra [penpe] en die heb ik er ook niet over gehoord.
Teleton zat er in een gebouw er naast en die heeft wel geluidsoverlast van de buren gehad .
Het ligt er maar net aan in welk gebouw dat je zit.
Dit jaar gaan we toch weer voor Cane Island ook omdat het lekker centraal zit en de prijs gunstig is.

Teleton
14-01-10, 13:05
Teleton zat er in een gebouw er naast en die heeft wel geluidsoverlast van de buren gehad .
Inderdaad zat er een druktemaker in ons portiek. Moet wel zeggen dat wij thuis totaal niet gewend zijn om ook maar iets van de buren te horen. Het was wel eens even vervelend, maar de herrie die hij maakte stond in geen verhouding tot de herrie die moeder natuur maakt als de kikkers en de krekels in de paartijd zitten......;). Over het algemeen is het er inderdaad erg rustig. Leuk dat jullie ook weer terug gaan, Theo!

JKG
14-01-10, 21:32
Kwestie van geluk hebben dus, net als wat ik bij Club Cortile heb gehad. Maar als je de kwaliteit van de deuren en wanden ziet, is het niet zo verwonderlijk. Maargoed, hier in Nederland hoor ik heel af en toe ook wel eens de kinderen van de buren. Je mag van mij best wat horen, er moet ook geleefd worden, maar zo hard als ik met de TV kon meeluisteren bij Club Cortile was echt niet normaal. Alsof er niet eens glaswol of steenwol tussen de wanden zat en of het net gipsmuurtjes waren (de tussenmuren), zal wel niet, maar toch... :)

Nouja komende trip een villa op Indian Point. Daarna hoop ik eens de westkust aan te doen voor ik weer op bezoek ga naar Florida.

r.theys
15-01-10, 12:34
Wij gaan in maart naar orlando en hebben een villa gehuurd via American Estates. Heeft er iemand daar ervaringen mee? Hoe vlot verloopt de sleutel ophaling en de comunicatie ginder? Alle info is welkom.

JKG
15-01-10, 13:20
In je andere topic las ik dat je al aardig op het forum had rondgekeken, maar ik denk dat je wat topics over het hoofd hebt gezien bij het zoeken. :)

Maar dat geeft niet, we zijn hier om vragen te stellen en te beantwoorden.
Ik ga er vanuit dat je een sleuteladres hebt waar je de sleutel moet ophalen (hoogstwaarschijnlijk Hotelbeds). Vanaf vliegveld rijd je daar heen (+/- 30 minuten, al vliegt de tijd voorbij), je haalt je sleutel op. Instructies zitten in een envelop + routebeschrijving enz. Bij problemen moet je ook eerst bij dit sleuteladres je klachten melden. Kom je er met hun niet uit, dan pas contact opnemen met AE.

Overdags zijn er altijd wel medewerkers bereikbaar, 's avonds telefonisch een nr voor noodzaken.
Weet je al een beetje in welke community je komt te zitten en heb je al pool heating geregeld? Dat laatste is in maart denk ik wel lekker.

r.theys
15-01-10, 13:42
Het sleutel adres dat we al door gekregen hebben is 6365 W Irlo Bronson Memorial Hwy, Kissimmee, FL 34747
het juiste adres van de villa zouden we samen met de reisdocumenten +/- 6 weken voor vertrek toegestuurd krijgen.
Wat betreft de poolheat hebben we nog niets gedaan, zou dit een must zijn?
Zal eens informeren bij AE. Kan mischien ginder terplaatse ook wel geregeld worden zeker.

ietie
15-01-10, 15:11
Twee keer gehuurd via ae, ik moet zeggen dat gaat prima .
De gegevens van je villa haal je op bij het kantoor van hotelbeds, meestal is dit al gesloten als je aankomt, er hangt bij de voordeur een soort kastje wat je kunt openen met een code die je voor die tijd al thuis gestuurd krijgt.
In het kastje zitten allemaal envelopen, je zoekt je eigen naam eruit, maakt de envelop open, daarin bevind zich een route beschrijving en het adres van de villa en of een sleutel of een code.
Heb je alleen een code dan hangt er een kastje naast de voordeur van de villa die je met die code kan openen daar bevindt zich dan de sleutel van de voordeur.
In je envelop bevind zich tevens een formulier dat je de volgende dag bij hotelbeds weer moet inleveren, je kunt dan gelijk eventuele klachten doorgeven.
Het adres van de villa krijg je dus pas als je daar aan komt en niet in nederland al, tenminste zowas het tot nu toe altijd.

Teleton
15-01-10, 15:14
Wat betreft de poolheat hebben we nog niets gedaan, zou dit een must zijn?

Tsja, ik ben bang dat de temperatuur in maart toch nog wel een vrij hoog Nieuwjaarsduik gehalte heeft. Maar je frist er wel lekker van op.....;-).

Overigens gingen vrij veel forumleden je voor bij het huren van de villa (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=6640). Ook over AE is al veel geschreven (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=1036). Op veel logische vragen is dan ook al een antwoord gegeven. Tip van Ton: Kijk eens naar de forumnavigatie of gebruik de zoekfunctie. De informatie op dit forum is vrij aardig gerangschikt, (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=8863) en dat blijft ook zo als alle forumleden daar aan meewerken. Als je je vraag in het betreffende topic stelt, help je mee het forum overzichtelijk te houden.

Ta2 Gerrit
15-01-10, 15:14
Als jullie in Maart gaan zou ik zeker de poolheat op voorhand vast regelen.
Je kunt het gokken dat die nog aanstaat, maar als dat niet het geval is, duurt het zeker een dag of 3 voordat de pool op temperatuur is.

JKG
15-01-10, 15:59
Ik zou denk ik die gok niet wagen en het dan gewoon nemen. :)
In juni neem ik de gok wel, dan is het water goed zat denk ik.

Kiwi80
16-01-10, 07:22
Wij zijn aan het rondkijken voor een villa, maar zien eigenlijk bij alle villa's alleen een groot zwembad (diep). Lijkt ons niet ideaal voor onze 2 jaar oude dochter. Weet iemand of je ook villa's hebt die iets van een peuterbadje hebben ofzo? Of een stukje waar het ondiep is? Alvast bedankt!

cloggie68
16-01-10, 09:26
Ik heb heel wat sites afgezocht en was er ooit een tegengekomen http://www.vacationhomes.com/13934

Ken alleen verder niks van deze villa of de community!

aggie
16-01-10, 09:26
Ik heb echt al heel veel villas bekeken, maar ben er nog geen tegengekomen met een peuterbadje#-o
Je zou daar natuurlijk een klein badje kunnen kopen en dat vullen voor je peuter...andere mogelijkheid is om een condo of villa in een resort of community met pool te huren, daar heb je meestal wel een peutergedeelte bij het gemeenschappelijke zwembad! :-)

ekkie50
16-01-10, 10:57
Een apart peuterbadje kopen bij lijkt mij ook de snelste en makkelijkste oplossing. Op het pooldeck is meestal zat plaats daarvoor. Target heeft een aantal leuke kid pools in de aanbieding, maar het leeftijdsadvies is vaak 5 jaar of ouder. Wat natuurlijk ook kan is hier in NL een opblaasbaar badje kopen bij Bart Smit of zo en meenemen naar de villa. Het zal niet zo'n groot en zwaar pakketje zijn in je koffer vermoed ik.

Teleton
16-01-10, 11:03
andere mogelijkheid is om een condo of villa in een resort of community met pool te huren, daar heb je meestal wel een peutergedeelte bij het gemeenschappelijke zwembad! :-) En....de gemeenschappelijke zwembaden zijn (gratis) verwarmd.......;)

reneefrankrijk
16-01-10, 12:06
Ik heb toch wel al een aantal villa's gezien met kinderbadje ernaast. Dat is dan vaak i.p.v. de spa. Maar ja, welke villa's dat waren?? We hebben er al zoooo veel gezien.
Als je echt een villa met peuterbadje wilt, dan zou je eens een berichtje kunnen plaatsen op één van de Engelse fora waar villa-eigenaren op actief zijn: www.orlandovillas.com (http://www.orlandovillas.com) (ga naar forum) of www.thedibb.co.uk (http://www.thedibb.co.uk) (forum). Er zal vast iets uitkomen daar.
Succes!

reneefrankrijk
16-01-10, 12:43
Deze hebben een kiddie pool i.p.v. spa http://www.vamoose.com/search/freebee/noheaders?id=537302&search_params=95|-kiddie|0|M|0|M|0|M|0|M|0|000000000000|M|-Q|0|10

Deze ook http://www.justfloridavillas.com/villa_florida/property_view/42.html

Deze ook, kun je mooi zien http://www.floridahills.co.uk/

Hopelijk heb je hier al iets aan.

Kiwi80
16-01-10, 13:40
Ik zie er wel wat tussen, jullie hebben er iig een paar gevonden, ik kon echt niets vinden. Lijkt me dat er wel meer vraag naar is ...

Kiwi80
16-01-10, 13:45
Hebben jullie voorbeelden van villa's in een resort? Ik heb wel al in de reisgidsen en wat op internet zitten kijken, maar dat zijn meestal losse villa's. Ik heb geen resort gezien met villa's ...

Ta2 Gerrit
16-01-10, 13:47
Windsor Hills en Windsor Palms zijn communitys met community en kiddie pools. En villa's.

raygwencaith
16-01-10, 14:29
Onze dochter was ook twee op haar eerste florida reis. Geen apart badje maar gewoon met ons en een zwemvest aan in de grote pool. Werkte uitstekend en we hebben de grootste lol gehad.

PENPE
16-01-10, 14:52
Wij zijn op dit moment zelf ook op zoek naar een mooie villa en kwamen deze tegen :

http://www.vrbo.com/17509

Heeft een leuk apart gevormd kinderbadje en dat zie je toch niet vaak ;)

Groetjes,
Petra & Pieter

They call me a loser, 'cause I drive a PT Cruiser...

Ta2 Gerrit
16-01-10, 15:37
Dat is dezelfde als die van Cloggie. Wel grappig, dat badje, alleen wel een beetje prijzig.
Vanaf $300,- p/n..... Dan kocht ik wel een badje bij de Wal*Mart. Of een zwemvest.

cloggie68
16-01-10, 16:51
Onze jongste te kon ook niet zwemmen (en het zwembadje dat we hadden in Florida was te diep om te staan) maar altijd bandjes om rond het zwembad werkte prima! Je kunt ook kiezen voor een community als bijv. Windsor Hills met een central zwembad, daar zitten ook ondiepe delen in (zero entrance).

reneefrankrijk
16-01-10, 18:16
Hele dure villa, en dat alleen voor een kinderbadje?

Je kunt natuurlijk ook een townhouse met privé zwembad huren waar tevens een community pool bij is.
http://www.vrbo.com/38143
http://www.vrbo.com/176377

i.westdijk
16-01-10, 23:34
Hallo

Deze zag ik ook nog, ook erg duur.

http://www.vacationrentals.com/vacation-rentals/28705.html

http://www.conceptvillas.com/villa.aspx?villaID=135#rates

http://www.alwaysonvacation.com/vacation-rentals/121650.html

Volgens mij hebben sommige villa`s in Formosa een peuterbadje, maar ze zijn wel erg duur.
Een plastic peuterbadje is inderdaad een goedkopere oplossing.

Succes met zoeken

Irene

tamaar
17-01-10, 20:05
Hoi

Wij gaan ook in aug naar orlando en hebben een villa gehuurd.
Ons zoontje is dan bijna 2 jaar en kan dus ook niet staan in het zwembad.
Ik heb nu al van die zwembandjes gekocht/vleugeltjes voor kinderen tot 2 jaar en nu gaan we vaak hier in het zwembad oefenen.
Zodat als we dadelijk in amerika zijn hij weet hoe het werkt met die bandjes.
We zijn 2 keer geweest en hij heeft al aardig door hoe het werkt.

En ook al heb je een peuterbad ik laat hem toch nooit alleen dus dan maar samen in het grote zwembad.

Groetjes tamara

Kiwi80
17-01-10, 21:52
Je hebt gelijk! Ik moet me denk ik maar over dat peuterbadje heen zetten ... Dan heb je wat in je hoofd O:) ... Je gaat toch altijd mee met zwemmen. De villa's met een peuterbad zijn een stuk duurder.
Welke villa gaan jullie heen? Ben lekker nieuwsschierig :) ... Wij moeten nog een villa boeken nl.

Ta2 Gerrit
17-01-10, 22:15
In dit topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=6640)staan behoorlijk wat ervaringen evenals in het hoofdstuk Orlando en omgeving. (http://www.floridaforum.nl/forumdisplay.php?f=12)
En in de reisverslagen staan ook vaak ruime omschrijvingen van villa's. Kijk maar eens in de onze :-)

Er zijn duizenden villa's te huur, ook bij de hier vaak genoemde aanbieders (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=6901). Hier is een handig kaartje (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=10569).
Kortom, weer genoeg leesvoer voor een koude winteravond ;-)

r.theys
18-01-10, 09:46
Heb jullie raad opgevolg en de poolheat aangevraagd bij AE, volgens hen is het ook aan te raden. Kostprijs ligt wel vrij hoog vind ik 150euro/week; of is dit de normale prijs?

JKG
18-01-10, 10:31
Volgens mij is het gemiddeld zo'n 150 dollar per week.
Ik vind het alleen jammer dat AE zelf niet met het advies van pool heating kwam, maar gelukkig is er dan nog altijd Florida Forum :mrgreen:

Misschien dat het rechtstreeks als je daar bent via Hotelbeds goedkoper kan (dan AE), maar dan kan je pas na 2 of 3 dagen lekker het zwembad in. Maar of dat die paar euro's goedkoper waard is... ik zou het er dus dan wel gewoon bij boeken bij AE.

mrloes
18-01-10, 16:45
Beetje een andere vraag: is poolheat nodig tussen 1-14 mei ?
Iemand daar ervaring mee?

ghermsen
18-01-10, 16:52
Ben vorige jaar, begin mei,in Florida geweest. Hadden geboekt zonder verwarming maar het zwemwater bleek toch wel te koud voor de kinderen te zijn. Hebben het toen ter plaatse alsnog laten verwarmen. (duurde wel 2 dagen voor het water op temperatuur was....). Ligt er ook aan of het zwembad de gehele dag in of uit de zon ligt natuurlijk.......

huug & Astrid
18-01-10, 21:00
Wij waren vorig jaar ook begin mei in Orlando.
Water was te koud voor de kinderen (voor ook ons trouwens !)
Ik zou zeker zwembadverwarming nemen

corrus
18-01-10, 21:06
It depends....soms niet soms wel...

Houdt er in ieder geval rekening mee dat een zwembad ook tijd nodig heeft op de temperatuur te bereiken... dit gaat niet in "even een paar uurtjes"
Verder is er verschil tussen gas en electrische verwarming, waarbij een GAS heater vele malen beter verwarmd dan z'n electrische broertje...
Maar is ook veel duurder...

tamaar
18-01-10, 22:00
Je hebt gelijk! Ik moet me denk ik maar over dat peuterbadje heen zetten ... Dan heb je wat in je hoofd O:) ... Je gaat toch altijd mee met zwemmen. De villa's met een peuterbad zijn een stuk duurder.
Welke villa gaan jullie heen? Ben lekker nieuwsschierig :) ... Wij moeten nog een villa boeken nl.

Wij hebben geboekt via exit-reizen en krijgen pas te horen in orlando zelf welke villa er voor ons beschikbaar is.
Blijf dus nog even een verassing.

Je kan van die speciale zwembandjes kopen voor kindjes tot 2 jaar.
Die zijn minder groot om die kleine armpjes.
Ga lekker een paar keer zwemmen en ze hebben het zo door.

Groetjes Tamara

1250
18-01-10, 22:31
Oké, nu we het toch over Pool heating hebben...
Wij hebben voor februari (20-27 feb) een villa gehuurd in Inverness met Pool heating, nu moeten wij alleen aan de receptie van Van Der Valk doorgeven hoe warm wij het zwembad willen hebben... wa's een beetje goede temperatuur?

corrus
18-01-10, 23:37
De gemiddelde pool heater redt het tot 10F bovenop de gemeten buiten temperatuur...

Het hangt er een beetje vanaf hoe koud/warm het buiten is

Marita
19-01-10, 09:29
Ook wij zijn vorig jaar (dit jaar ook\\:D/) in mei in orlando geweest met poolheating. Het is toch heerlijk om na een dag shoppen of pretparken in een heerlijk getempureerd:-k zwembad te relaxen. Heeeeeerlijk.

groetjes Marita

Ta2 Gerrit
19-01-10, 10:49
Als het maar niet te warm is. Wij hadden vorig voorjaar een pool waar je niet afkoelde.
Mijn vrouw vond het heerlijk, maar ik vond het alleen lekker als je zo uit de jacuzzi de pool in ging.

Die stond dan ook op 100F, dan is alles eronder verkoelend :-).

mrloes
19-01-10, 11:06
Even contact gehad met villa-eigenaar: hun zwembad is binnen 16-24 u warm, kost $25 per nacht om t te verwarmen (elektr) en hun advies is: 'deken' over t water en dan blijft t water warm! We zien wel hoe t is als we aankomen. Thuis hebben we ook geen privé zwembad dus dan redden we t daar vast wel voor 1 dag zonder :)

reneefrankrijk
20-01-10, 08:06
€ 150 per week voor poolheat is erg veel. De hoogste prijs die ik heb gezien is 100 Britse ponden, da's € 120 per week. De meeste villa eigenaren zitten zo rond de 70 pond per week.

Wij hebben 2 jaar geleden voa AE gehuurd met poolheat. We kwamen op maandag aan en de vrijdag erna werd ie pas aangezet na telefoontjes van ons naar Management en e-mail naar AE. Balen. We wisten niet of ie aan stond of niet en hebben na een dag aan de bel getrokken.
Ja, we hebben een paar dagen terugbetaald gekregen maar een kleine week niet kunnen zwemmen. Daar ging het tenslotte om.
Wij boeken niet meer via AE, we waren niet tevreden.
Deze keer hebben we alles zelf geregeld en tot nu toe verloopt alles al beter.

baluga
31-01-10, 18:58
Vraagje???

We hebben inmiddels een 'villa' op het oog en zijn in onderhandeling met de eigenaar.
Nu vraagt hij een getekend formulier, zodat hij geld via de creditcard kan afboeken oor alle geleden schade aan de villa.
De villa hebben we gezien op www.holidaylettings.co.uk (http://www.holidaylettings.co.uk) en op www.vrbo.com (http://www.vrbo.com).
De verhuurder 'klinkt' symphatiek, en verder wordt alles geregeld met het agentschap in florida.
Wij zijn hier helemaal niet bekend mee, is dit de gebruikelijke manier om borg te betalen/ af te rekenen?

Ta2 Gerrit
31-01-10, 19:49
Het is vrij normaal dat je een security-deposit betaald, buiten de gewone deposit.
Dat is voor de eventuele achtergelaten schade, en die wordt in de regel vrijwel direct na het verlaten van de villa teruggestort.

De beide deposits wordt vaak via de CC geregeld, of via bankoverschrijving.
Dus er is niets vreemds aan. Ik neem aan dat je de rest van de betalingen ook via de eigenaar doet ?
Als je die via het agentschap doet, dan zou de deposit logisch gezien ook naar hun moeten.

Faith1
12-02-10, 14:52
De vraag "kunnen jullie ons adviseren waar we het beste een villa kunnen huren en/of welke wijk" etc. wordt op de forum regelmatig gevraagd.
Er wordt dan een opsomming van verhuurders e.d. gegeven. Erg handig, maar beantwoord niet de vraag wat heb jij voor gekozen hebt en hoe beviel het (ervaring).

Op dit moment ben ik zelf op zoek naar een villa. Ik vind het nogal onoverzichtelijk om direct info hier over te vinden. Dat is mijn mening.

Twee jaar gelden zaten wij op een 12 pers. villa in een fantastische gated community in Cumbrian Lakes. Ik ben op zoek naar een soortgelijke villa. Dit keer in een andere community, dit valt niet mee.

Is het misschien mogelijk om een soortgelijke topic als bijv.: autohuur: welke kreeg je mee of vliegtickets voor 2010 op te starten.

Bijv. verhuurder: part. of nederlandse verhuursite (AV e.d)
soort villa/hoeveel pers./kamers
community
plaats

Tot slot, ik begrijp dat het kiezen van een verblijfplaats persoonlijk blijft, maar om het overzichtelijk te hebben in een soort topic als autohuur etc. kan wel helpen bij het maken van je persoonlijke keuze, denk ik.

Teleton
12-02-10, 15:47
Het eerste wat mij te binnen schiet is; als het al zinvol is om zo'n overzicht te maken, dan moet je het adres van de villa vermelden. De villa's verschillen immers allemaal van inrichting, staat van onderhoud en stijl omdat ze van particulieren zijn. Een Equinox is een Equinox en een stoel van United kan je ook nog wel met Martinair vergelijken. Maar villa's.....

Het noemen van de community is eigenlijk zinloos: Wij zaten bijvoorbeeld in Lindfields, 8 persoons villa, particulier gehuurd en het was perfect. Leuke info, maar je kunt er niets mee, ook niet als het netjes in een topic met soortgelijke info staat. In dezelfde wijk staan namelijk ook villa's die ik zeker niet zou aanbevelen. Veel particuliere verhuurders (zoals die van ons) houden hun exacte adres om veiligheidsredenen maar liever geheim. Je krijgt het niet voor niets vaak persoonlijk. Hun reserveringen staan immers op internet en je kunt dus zo zien wanneer er niemand verblijft.

Goed over nadenken dus of zo'n overzicht haalbaar en zinvol is, lijkt mij.

kyra
12-02-10, 16:02
Hoi

Wij hebben deze gehuurd in juni http://www.floridaholidayrental.co.uk
Ik ben lid geworden van het DIBBS- forum en kreeg ook nog 10% korting.
Wij vonden het ook moeilijk welke villa, waar te huren.
We willen ieder jaar een andere.
Deze gevonden op het DIBBS- forum waar ik hier op het forum over gelezen had.
Ik heb hier gewoon alles gevolgd wat over villa's ging en zo informatie op gedaan.
Dit is wel ook een beetje van de voorpret

kyra

Ta2 Gerrit
12-02-10, 21:49
Ik ben het helemaal met Ton eens, het is nauwelijks zinvol.
En de vergelijking met het autotopic gaat ook niet helemaal op. Daar wordt alleen maar verteld welke auto je meekreeg, niet hoe die bevallen is.
Hetzelfde met de vliegtickets, alleen de prijs is het bewijs.

Ervaringen zijn altijd puur persoonlijk, zowel voor de villa als voor de community waar hij staat. De één is de ander niet, dus dat is zinloos.

Wij hebben al vele villa's gehuurd in verschillende communitys, en ons criterium is, behalve de specifieke villawensen,; hoe ver van de I4 ?
En wat de vila zelf betreft; we hebben een keer met kennissen in een villa in Indian Wells gezeten, een perfecte lokatie qua uitval naar Daytona, maar we vonden de villa zelf maar zozo, terwijl onze kennissen (firsttimers) hem helemaal geweldig vonden.

Verder denk ik dat er al heel veel villa-ervaringen (ook in de reisverslagen) op het forum staan, dus vergelijkingsmateriaal is er genoeg. Wijzelf blijven de laatste tijd bij één eigenaar hangen, maar vonden (en vinden) het altijd nog een prettig tijdverdrijf met voorpret om alle sites af te struinen naar die ene perfecte villa.

pyca
10-03-10, 12:24
We zijn al diverse keren in Florida geweest maar hebben altijd in hotels overnacht. Nu hebben we voor a.s. zomer gebruik gemaakt van een goede aanbieding bij American Vacations waarbij 1 week een Villa is inbegrepen. Ondertussen heb ik hier op het forum al weer veel gelezen over de villa's maar ben er nog niet uit. Welke locatie te kiezen?
Ben zelf niet zo gecharmeerd van Kissimmee, maar dat is wel gebaseerd op een ervaring uit 1999, misschien is het inmiddels wel veranderd, maar in m'n geheugen was het 1 lange weg met veel stoplichten en winkels en restaurants:shock: met veel vergane glorie.
Volgens AV kan ik dan beter kiezen voor Davenport, daar zijn de villa's moderner. Klopt dat? De afstand tot Disney niet zo belangrijk voor ons, daar gaan we niet naar toe, ik zou wel graag in de buurt willen zitten (redelijke afstand, we hebben tenslotte een auto) van winkels en restaurants.
Kortom om een lang verhaal kort te maken: welke community en/of omgeving raden jullie aan?

weimar
10-03-10, 13:23
Ik denk dat het handig is als je eerst vertelt waar je wél heen gaat... :D

pyca
10-03-10, 14:18
Oja, handig natuurlijk, voor mij zo vanzelfsprekend, maar voor "de buitenwereld" natuurlijk niet.:mrgreen: De bedoeling is dat we een rondreis zullen maken, met in ieder geval 1 week een verblijf in een villa in Orlando.

Njit
10-03-10, 15:31
Volgens AV kan ik dan beter kiezen voor Davenport, daar zijn de villa's moderner. Klopt dat?

Ik denk dat ze die ook vooral aanprijzen omdat ze daar Villa's verhuren :)

Behalve AV heb je nog een aantal mogelijkheden om een villa te huren. Zie de FAQ: Villa huren in Florida (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=6901)

pyca
10-03-10, 19:05
Behalve AV heb je nog een aantal mogelijkheden om een villa te huren. Zie de FAQ: Villa huren in Florida (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=6901)

Dat is me bekend hoor dat er meerdere mogelijkheden zijn, maar we hebben al gereserveerd bij AV, maar nog geen keuze gemaakt in welk gebied/community we willen huren.

Michael
10-03-10, 21:28
Wij zijn twee keer op Highlands reserve in Davenport geweest via AV. Mooie wijk, en mooie huizen. Kan ik je aanraden.
Op de twee onderstaande links kun je foto's zien van de huizen en wijk. beide keren waren in een ander gedeelte.

www.kerstinflorida.web-log.nl (http://www.kerstinflorida.web-log.nl)

http://www.kerstinflorida.blogspot.com/

ekkie50
11-03-10, 07:44
Langs route 27 zijn talloze mooie en recente wijken met villa's die kunnen worden gehuurd. Vooral richting Clermont wordt er tegenwoordig driftig gebouwd, en ook links en rechts van de Ronald Reagan Parkway (54). Ook verder naar het zuiden aan route 17 bij Loughman. Meer richting Kissimmee kan je de wat oudere wijken vinden.

marijke8
11-03-10, 20:47
2007 in Hampton Lakes aan de 27, Dit was zo goed bevallen dat we weer een villa gehuurd hebben in 2008 dit was het Highlands Reserve. De straat was Birkdale drive 626, hier hadden we een beneden en een boven verdieping zeer handig als je met 5 personen bent, 1 familie had alle ruimte boven en de andere personen zaten beneden keken uit op de golfbaan. In 2009 weer dezelfde villa gekregen maar door prive omstandigheden hebben wij dit niet gedaan en via AV een andere villa gekregen in de wijk Windsor Palms deze ligt in een zijweg van de 192 wel vlakbij de Outback. Met de kerst op het Legacy Estate Park gezeten. Dit was nog een grotere villa. Wil je wat foto's ontvangen dan kan ik je die versturen. Misschien je e-mail via een PB'tje

r.theys
11-03-10, 21:29
Weet iemand als je bij American Estates een villa huurt in de Disney area, waar deze ongeveer gelegen zijn? Want we hebben nog geen juist adres gekregen en we zijn wel heel benieuwd.

Teleton
12-03-10, 08:39
Want we hebben nog geen juist adres gekregen en we zijn wel heel benieuwd. Nog even geduld en je zult het weten. De villa kan overal in een omtrek van, pakweg maximaal een half uurtje rijden vanaf Disney. Dat kan zijn Southern Dunes, Davenport, of Lake Buena Vista misschien? Of toch Lindfields.....Het voordeel van dit systeem is dat je vast een hele lage prijs hebt betaald en ter plekke verrast wordt. Spannend hoor!

ietie
12-03-10, 11:22
Wij hebben 2 keer via ae gehuurd , de 1 keer kwamen wij terecht in het polo park in davenport, de 2 de keer in clermont, beide keren betrof het een villa die viel onder de catagorie disney area.

corrus
12-03-10, 12:46
De vraagstelsters wilde iets weten over welke lokatie zij zou nemen...

En niet met welke reisorganisaties...

ietie
12-03-10, 14:10
Weet iemand als je bij American Estates een villa huurt in de Disney area, waar deze ongeveer gelegen zijn? Want we hebben nog geen juist adres gekregen en we zijn wel heel benieuwd.

Wij hebben 2 keer via ae gehuurd , de 1 keer kwamen wij terecht in het polo park in davenport, de 2 de clermont, keer in beide keren betrof het een villa die viel onder de catagorie disney area

De vraagstelsters wilde iets weten over welke lokatie zij zou nemen...

En niet met welke reisorganisaties...

Dit was een reactie op een vorig bericht.....

pyca
05-05-10, 12:31
Zit nog even dit topic door te lezen, ben het een tijdje terug gestart maar heb nog steeds niets vastgelegd. Ik weet niet wat het is, op de een of andere manier ben ik deze keer niet zo bezig met de vakantie (veel te druk met andere dingen) maar ik moet nu toch eens iets gaan beslissen.

We hebben dus bij American Vacations een "all-inclusive" geboekt dat houdt in: 4 vliegtickets, 3 wkn autohuur en 1 wk villa in Orlando (de rest van de tijd vullen we zelf nog in).

Ik heb me nooit zo verdiept in de villa's en diverse communities, we verblijven meestal in de buurt van International Drive, en we nemen nu voor het eerst een villa.

Zijn er nu nog zaken waar we op moeten letten?(disney aera vinden we niet zo belangrijk) wel in de buurt van grote supermarkten. En is bij jullie bekend of je voorkeuren bij AV(internet access bijv) op kunt geven, nou ja opgeven zal wel, maar of er ook voldaan wordt aan het verzoek?

Bedankt alvast voor de reacties (ook eerder gegeven in dit bericht)

Sunshine State
05-05-10, 12:37
Wellicht kun je je eerst orienteren waar je wel wilt zitten via de volgende link:
http://www.onlinefloridavillas.com/Map.aspx

En vraag je daarna aan American Vacations of ze daar in de buurt een villa hebben in hun bestand ?:oops: Volgens mij kun je Wifi cq internet access gewoon als optie aangeven ..

nancy1
05-05-10, 14:48
Wij hebben via AV op Highlands Reserve gezeten, goede ligging. Dichtbij grote walmart en bijna naast een Publix.
Mooi park en op zich een mooi huis. Maar we hebben daar wel veel last van kakkerlakken gehad.
Daarna hebben we 2x via AV Westhaven geboekt. Vorig jaar zaten we op The Shire @ Westhaven, super mooie Villa! Momenteel zitten we in the Abby @ Westhaven. ook zeer mooie villa. De ligging van de parken op Westhaven vind ik ideaal. Vlakbij een Publix en je zit ook heel dichtbij de 27, waar Highlands Reserve en dus een Walmart ligt. Verder ben je met 10 minuten bij Disney. Westhaven vind ik een echte aanrader!

Michael66
05-05-10, 14:49
Mijn ervaring met AV is dat je je voorkeuren altijd op kunt geven en dat ze er (mits redelijk en tijdig ingediend) alles aan zullen doen om die voorkeuren in je boeking te verwerken.

Dus wat let je, schrijf een mail of pak de telefoon en geef je bovenstaande vragen door. Het advies of de reactie die je van ze krijgt kun je dan altijd even hier voorleggen voor evaluatie.

Overigens geldt die welwillendheid voor meer reisorganisaties. De hier vaak genoemde Florida-specialisten in ieder geval. Voor hen geldt nog altijd: Een tevreden klant komt nog een keer terug, een heel erg tevreden klant z'n hele leven.

Sunshine State
05-05-10, 15:19
Momenteel zitten we in the Abby @ Westhaven. ook zeer mooie villa. !

He wat leuk te horen, wij zitten in the Abbey tijdens onze vakantie in Okt/Nov
zie : http://rick-mandy.blogspot.com/

Misschien wil je een foto nemen van Windsor Place 405 :oops:?

pyca
05-05-10, 21:46
Dus wat let je, schrijf een mail of pak de telefoon en geef je bovenstaande vragen door. Het advies of de reactie die je van ze krijgt kun je dan altijd even hier voorleggen voor evaluatie.

Dat heb ik inderdaad gisteren gedaan, maar vandaag 5/5 zullen ze wel niet aanwezig zijn geweest, ik verwacht het antwoord morgen en zal het hier even laten weten.

nancy1
06-05-10, 05:28
@Sunshine State:

Tuurlijk geen probleem! Zal er een foto van nemen.

ekkie50
06-05-10, 14:36
Aha, de wifi kwestie. Ik heb het bij AV gelukkig voor elkaar gekregen. Ze moeten dan wel iets meer moeite doen door flink rond te vragen onder de villa aanbieders. Op een lijst met tips die ik kreeg van AV staat o.a. "wifi komt nog niet heel veel voor". Bovendien is er nog het probleem dat veel villa's van eigenaar veranderen die dan wel of juist geen wifi in hun villa installeren. Inderdaad lastig bij te houden voor AV en andere aanbieders. Maar.........de aanhouder wint ;-)