PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Timscheers



timscheers
05-06-08, 19:57
Hoi allen,

Volgend jaar (2009) einde april ga ik samen met mijn moeder en vriendin naar Florida voor 12 dagen (10 nachten).
We verblijven de hele periode in Orlando, in het Marriott Village - Springhill Suites Hotel - Lake Buena Vista omgeving.
We zijn van plan om een 7-tal pretparken te bezoeken, op 7 dagen:
-SeaWorld
-Epcot
-Disney's Hollywood Movie Studios
-Magic Kingdom
-Animal Kingdom
-Universal Studios
-Islands of Adventure


De overige 3 dagen willen we graag spenderen aan een uitstapje naar een plaats aan de Golf van Mexico/Atlantische Oceaan. Een plaatsje met een mooi strand dat (gratis) toegankelijk is om wat te zonnen en te zwemmen.
Welke plaatsjes, niet al te ver rijden van Orlando, kunnen jullie ons aanbevelen? Liefst een niet al te druk dorpje/stadje waar je makkelijk je auto kwijt kan en dicht bij het strand bent, en misschien ook nog een winkeltje kan meepikken.
Is er zo iets?
Graag jullie bevindingen. Bedankt!

edit voor Moderator: Graag mijn bericht verplaatsen naar het correcte forum, ik heb me vergist. Mijn excuses

aeroxerel
05-06-08, 20:02
Saint Pete of Clearwater beach (ook eenvoudig om daar een hotel te boeken via Priceline)

timscheers
05-06-08, 20:20
We zijn niet van plan om een ander hotel te boeken dan hetgene in Orlando.
We willen namelijk die 2-3 dagen 'strand'vakantie verspreid tussen de pretparken plannen, dan is het niet zo handig om een hotel te nemen...

sonja
05-06-08, 20:24
Kijk eens naar dit hotel, op het strand, gratis parkeren, winkeltjes op loopafstand en een behoorlijke mall (Tyrone) op 10 minuten rijden en Ellenton outlet op 30 minuten rijden, mooie rit over de sunshine skyway.

http://www.dolphinbeach.com/
http://www.webshots.com/g/32/579-sh/35022.html

desteijntjes
05-06-08, 22:16
Ik begrijp dat je vanuit je hotel in Orlando af en toe een dag naar het strand wilt.

Je kunt naar ClearwaterBeach gaan, maar dat is anderhalf uur heen, maar ook weer terug!! Wij hebben het ook voor een dagje gedaan en dat was leuk. Maar het is net even te lang om dat nog een dag te doen vonden wij.

Maar goed dat is ieder voor zich natuurlijk.. Wij vonden ClearwaterBeach erg leuk!

Mariëlle

bertvlug
06-06-08, 16:23
Ook ik zou zeggen, ga naar Clearwater of St. Pete's Beach.
Wij hebben vorig jaar in het hotel gezeten waar Sonja de link van bijgesloten heeft (Dolphin Beach) en ik zou je aanraden (zeker gezien de afstanden) om een overnachting te boeken, in de maand april is het nog geen hoog seizoen en zou je voor een redelijke prijs een kamer moeten kunnen krijgen, dan kan je lekker de hele dag aan het strand zitten, of bij het zwembad van het hotel, want die ligt bijna op het strand.
Je hoeft dan geen rekening te houden met de tijd en dan kan je ook lekker 's avonds een strandwandeling maken.

Tegenover het hotel is een winkelcentrum met o.a. een publix en volop parkeer gelegenheid, als je dus niet wilt overnachten, dan kan je daar je auto parkeren, je kan de straat oversteken en je bent op het strand.

Tot slot nog het volgende, toen wij vorig jaar de eerste dag gingen zwemmen in de golf, waren er vlakbij dolfijnen, dat geluk kan je dus ook nog eens hebben.

In ieder geval alvast veel plezier toegewenst, ondanks dat het nog zover weg is.

inavm
06-06-08, 22:25
Clearwater beach en St Pete zijn erg leuk, maar als wij naar het strand gaan, dan rijden we via Tampa, St Petersburg (route over de bruggen) naar Anna Maria Island. Een hele leuke tocht van ongeveer 2,5 uur, als je vroeg weggaat uit Kissimmee, dan ben je toch aardig wat uurtjes op het strand. Ook pakken wij dan meestal de Pier bij St Petersburg er nog even bij.
Terug via de I 75 om nog even bij Ellenton de Prime Outlet te bezoeken.

Veel plezier met de voorbereidingen.
Ina