PDA

Bekijk Volledige Versie : Hotelervaring: San Juan Hotel South Beach, Miami



Susie One
04-06-08, 20:46
Hallo,

Heeft er iemand nog in hotel San Juan in Miami Beach gelogeerd en wat zijn de ervaringen?

Wij hebben voor onze vakantie september 3 hotelovernachtingen via onze touroperator geboekt:roll:

Bedank!
Groetjes,
Susie One

shadowgae
10-06-08, 12:27
Heb er verbleven op memorial weekend (24-25-26 mei)
We waren de enige blanken in het hotel en toe we buiten kwamen hoorde ik one of the brothers zeggen " there's white's in here, man they must be crazy... " dat zegt genoeg, maar het hotel personeel is vriendelijk en behulpzaam ook was er bewaking s'nachts dus geen reden om je zorgen te maken.
In Miami moet je zowie zo niet rondlopen met je dure horloge of DG handtas ( tenzij het een fake is )
van het hotel zelf moet je niet veel verwachten. de spleet onder de deur was zo groot de er een kat onder kon. De vloer was verzakt op diverse plaatsen en het tapijt was vuil.
het uitzicht was een grote airco met een venster die maar 50 cm hoog was.
Maar we zaten wel op south beach met Lincon road om de hoek en het art deco wijk op wandel afstand, wat doet het ertoe hoe een hotel kamer eruit ziet.
zoalng je op een goedkope plaats zit op de beste plaats van de stad. De over geburen zijn hotel delano en The rits..
Parking is er niet, maar 2 straten verder op 16 street zijn er 2 bewaakte parkings waar je 20 dollar voor 24 uur betaald.

JKG
12-06-08, 21:44
Voor de grap moet je tripadvisor eens lezen (wel altijd met een korreltje zout, net als vakantiereiswijzer). Hebben ze het ook over die spleet onder de deur en dat er een kakerlak of een enorme 'waterbug' naar binnen kwam rennen. Nooit van 'waterbug' gehoord, tot ik even ging googlen.....

yikes!!!
http://www.bugman123.com/Bugs/Waterbug.jpg

Probleem is gewoon, hoe dichter bij South Beach, hoe meer je moet betalen voor een beetje hotel. Dan zit ik liever wat verder weg voor een redelijk bedrag, want de goedkope hotels zijn vaak voor zover ik het lees op tripadvisor of vakantiereiswijzer niet veel soeps, maar nu zeuren natuurlijk veel mensen of dikken ze het aan of zijn het zelfs concurrenten van die hotels die het even op tripadvisor kwakken. Zul je nooit weten. Ik bekijk altijd het gemiddelde van de ervaringen en is dat over het algemeen negatief, dan ga ik er gewoon niet heen, al zegt dat vaak nog niet alles. :)

Eric55
14-06-08, 21:23
Laat je niet afschrikken door het bericht over de enige blanken. Wij arriveerden op 26 mei j.l. in Miami. Wij schrokken ook.Maar na wat info van de bartender bleek dat dit een holiday weekend was voor black College Fraternities. De volgende dag was alles weer normaal. Tips zijn: lekker eten bij cafe Nuvo op Espanola Way. Niet heel goedkoop (alhoewel vergeleken met Nederland) en gewoon een toertje nemen door Miami om een indruk te krijgen.

michachael
15-06-08, 00:57
ohnee, waarom zet je dit gruwelijk beeld op het forum ! ik lig in mn bed wat te lezen over mn komende reis en opeens zie ik dit ! hier komen de nachtmerries

AlexFL
15-06-08, 01:27
Waterbug is een synoniem voor kakkerlak :)

Teleton
15-06-08, 10:06
Maar na wat info van de bartender bleek dat dit een holiday weekend was voor black College Fraternities. De volgende dag was alles weer normaal

Lees je quote nu eens terug....:-&Je bedoelt het hopelijk niet zo maar het komt wel een beetje kwetsend over. En dat is in 2008 niet normaal[-X[-X

Eric55
15-06-08, 15:43
Excuus als het verkeerd geinterpreteerd wordt. Is inderdaad niet de bedoeling. Het is slechts een feit en een verklaring waarom er zoveel afro-Amerikanen in Miami waren. Maar je moet er wel bij geweest zijn om te begrijpen dat dit voor sommige mensen bedreigend kan overkomen. Overigens zelf verder helemaal geen last gehad sávonds op straat.

JKG
16-06-08, 16:05
Waterbug is een synoniem voor kakkerlak :)

Voor jou misschien wel, toch is het een ander beestje. Leeft meer in het water, bijt zn slachtoffer, gooit er wat van zn speeksel in en zuigt 'm dan helemaal leeg. Enige overeenkomst met de kakkerlak is dat ze kunnen vliegen als het moet.

Maargoed, laat je niet bang maken met dit soort plaatjes, maar met zo'n spleet onder de deur komt het wel eerder binnen. Maar dan nog, overal heb je insecten. Ze gaan en staan waar ze maar willen.

Die reisverslagen op vakantiereiswijzer.nl en tripadvisor.com neem ik altijd met een korrel zout, maar als het dus echt te vaak negatief is zoals bij een persoonlijke keus van mij (Casablanca on the Ocean), dan wil ik wel ergens anders zitten. Bij mijn reisorganisatie dus ook dat aan laten passen, Casablanca On the Ocean was mij wat té negatief.

shadowgae
17-06-08, 12:31
Het was niet bedreigend, maar we waren wel een lichtpunt op Oceans Ave ...:D die avond.
Trouwens er was er wel één die vroeg al ik een probleem had omdat ik naar zijn auto aan het zien was en dat terwijl er enkele andere foto's stonden te nemen. Ik had zelfs geen camera mee.
Nu Miami is nu ook niet een voorbeeld stad wat veiligheid betreft.
Wat het Hotel betreft is het wel zo dat er op speciale gelegenheden zoals memorial day en spring break een nacht portier zit die toch probeert alles in goede bannen te leiden door oa geen 'niet gasten' in het Hotel te weren.

JKG
18-06-08, 13:33
Dat kan overal gebeuren, ik denk als je sorry zegt en dat je het een mooie auto vind, hij niet zo snel zelf problemen zal maken. Ik had in elk geval totaal geen onveilig gevoel in Miami Beach en we liepen ook wat in de achterstraatjes en stukken met weinig andere mensen 's avonds.

Wel ben ik benieuwd wat Susie One straks van het hotel heeft gevonden als ze weer terug is in NL.

Susie One
22-06-08, 11:47
Hoi,

Bedankt voor jullie reacties.
Wij zijn benieuwd naar het hotel. Het hotel heeft een kitchennette wat voor mij erg handig is ivm een voedselallergie. Wij zijn van plan om zelf de laatste dagen het avondeten daar klaar te maken.

Als wij daar geweest zijn zet ik de ervaringen in deze topic.

Groetjes,
Susie One

Susie One
19-09-08, 00:07
Wij hebben de eerste nacht in San Juan achter de rug.

Personeel is super vriendelijk. Ligging is goed. Na div. klachten over de eerste kamer. Knop van de douchekraan kapot, kluis kapot en de lamp mochten wij naar een andere kamer. Daar bleek de warmwater van de douch kapot te zijn. Vanmorgen is dit gedeeltelijk verholpen (centraal probleem bij het hotel).

Hotel is erg oud en heeft dringend een opknap beurt nodig.
b.v. Gordijnen hangen op half 11. Geen aanrader op dit gebied.

Groetjes,
Susie One

utah
19-09-08, 17:56
Ik werd zelfs scheef bekeken toen ik m'n T-Shirt droeg van een vriend die een tattoo shop heeft in Indiana , Lake Station.

Maar aangezien ik een ietsiepietsie groot ben (2.01m) en nogal breed lieten ze me ongemoeid. :-k

Het is nou niet dat het er gevaarlijk is. Er rijd ontzettend veel politie rond en toen wij er waren was het heeeeeeeeeel rustig volgens Miami normen.

Amsterdam of Brussel zijn voor mij veel gevaarlijker!

Jveldt
21-09-08, 22:20
Mijn ervaring in San Juan:
Hotel zeer verouderd, maar de service was prima!
En ik zat centraal en dat vind ik ook wel erg belangrijk. Als je een beetje betaalbaar centraal in South Beach wilt zitten, kom je wel op een hotel als dit uit.
Ander nadeel is dat het hotel niet rookvrij is. Ze hebben wel rookvrije kamers, maar je moet er wel expleciet om vragen.
Een leuke tip voor als je 's avonds niet weg wil: Ga zitten op de stoeltjes voor de ingang van het hotel. Dan zie je de ene na de andere luxe auto voorbij komen.
Ook is het regelmatig een verkeerschaos bij het hotel aan de overkant( Delano) mede veroorzaakt door de taxi's. Heb al menig bijna-ongeluk zien gebeuren:mrgreen:
Gr Jveldt

wenniemetie
14-02-09, 12:16
hoe zit het met parkeren in de buurt van het hotel?

Susie One
14-02-09, 20:47
Het hotel heeft geen parkeerplaatsen. je kan wel je auto max. 15 min voor het hotel zetten om je koffers naar je kamer te brengen.

Een paar blokken verderop heb je een grote parkeergarage. De receptionist kan je de exacte lokatie zeggen. Wij hebben daar de auto voor 1 nacht neer gezet.

Susie One.:grin:

wenniemetie
14-02-09, 20:55
wij blijven 5 nachten, heb je misschien nog enig idee wat de kosten waren?

Susie One
15-02-09, 14:06
Vermoedelijk zijn de parkeerkosten tussen USD 15 en USD 20 per 24 uur.

Susie One

mlfranken
28-11-11, 20:20
Hoi Eric,

Hoezo alles weer normaal?
Is is bruin niet normaal dan?