PDA

Bekijk Volledige Versie : Borg betalen



remco n.
03-06-08, 17:26
Kan iemand mij vertellen of Alamo borg vraagt op het vliegveld van Orlando ? en zo ja is vertoning van de credit card dan voldoende of dient er dan echt gepind te worden ?. Zelfde geldt eigenlijk voor de villa. Op zich begrijp ik het principe van een borg natuurlijk wel maar ben niet zo happig op het pinnen met een credit card voor je het weet kom je thuis en is er een groot bedrag afgeschreven. Wellicht zijn mensen onlangs nog met Alamo hier in aanraking meegekomen.........

Harm
03-06-08, 17:50
Bij Alamo is je CC nodig. Zij reserveren doormiddel van jouw CC gegevens de borg. DWZ zij hebben de mogelijkheid het bedrag via je CC te innen als het nodig is. Ze houden het bedrag niet al bij voorbaat af en storten dat later terug.
Harm

corrus
03-06-08, 17:59
Alleen je Cerdit Card tonen? Nee... da's niet genoeg.

Bij het afhalen van de auto wordt je Credit Card door een "zapper" heengehaald. (dit voor het geval dat je de auto steelt of verkeersboetes krijgt.
Dit is écht een heel normale zaak.
Geen gedwongen upgrades aannemen.. eigenlijk helemaal geen extra's accepteren.
Kijk bij het tekenen van de rental agreement, of op er bij "total costs" nullen staan.

Staat daar een bedrag, dan niet accepteren... dit BLIJVEN weigeren.
Desnoods laat je er een supervisor bij halen.

Want zodra je tekent voor een bepaald bedrag, dan ga je deze ook betalen.

Wat de villa beteft, deze maken alleen een imprint van de card en doen daar verder helemaal niets mee.
Of als je laat aankomt dan dien je het credit card nummer op een formulier in te vullen...

Teleton
03-06-08, 18:06
voor je het weet kom je thuis en is er een groot bedrag afgeschreven.

Corrus is mij net voor, maar misschien voegt dit nog iets toe:
In principe kan dat niet, je tekent immers altijd voor een bepaald bedrag. In de overeenkomst met Alamo teken je wel voor het innen van eventuele bekeuringen. Zoals al gemeld, bij het inleveren van de auto krijg je een bon met Balance due $ 0,00. Goed nakijken en bewaren, dan kan er niets gebeuren.

Voor de villahuur geldt hetzelfde. Per verhuurder zijn verschillende regelingen Bij Hotelbeds teken je voor de borg (ik geloof 250 dollar) maar ook dat wordt niet geind. Laat je de villa met schade achter, dan wordt maximaal 250 van je rekening afgeboekt.

Ik snap dat je de creditcard een beetje griezelig vind, maar zolang je maar niet klakkeloos je handtekening zet, kan er niets gebeuren.

corrus
03-06-08, 18:14
maar zolang je maar niet klakkeloos je handtekening zet, kan er niets gebeuren.

Ik heb een heleboel fans... mag ik dan ook niet klakkeloos handtekeningen zetten??? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Michael66
03-06-08, 19:34
Voor de villa's die ik de afgelopen jaren heb geboekt heb ik helemaal geen borg betaald. Geboekt via AV en in Orlando rechtstreeks naar de villa alwaar de sleutel in een sleutelkleisje zit. Verder helemaal niemand gezien van een beheerbedrijf of zo.

Zo kan het dus soms ook.

remco n.
03-06-08, 21:39
das inderdaad een goeie ik vroeg me al af hoe het zou gaan met een credit card bij een villa als je laat aan komt. Ik ben rond 21.00 uur in de villa maar dan weet ik nu ongeveer hoe het in zijn werk gaat. Nu wil ik ook een navigatie systeem huren bij Alamo is het een mogelijkheid om die contant te betalen ?. Ik vind het trouwens wel raar dat het allemaal geoorloofd wordt al die verhalen die je hier leest over je als klant laten tekenen voor allerlei extra's die je helemaal niet wil. Lijkt me nou niet echt een visite kaartje voor je bedrijf bijna spijt dat ik voor Alamo gekozen heb.
Ik heb in nederland al alles geregeld voor Fully Inclusive kwa verzekeringen heb alleen geen volle tank maar voor de rest moet alles erin zitten.

FMB
03-06-08, 21:55
Vervelende ervaring in de meivakantie:

Ik had via eautohuur.nl een Economy car gehuurd bij Alamo voor 14 dagen. Kosten €290 (Gold pakket). Toen we naar het vliegveld gingen, konden onze koffers nauwelijks in de A6 stationcar...En in Orlando kwam er nog een gast bij... Dus besloten een upgrade te nemen voor een SUV. De moeilijk verstaanbare man aan de balie bood mij een deal van $120 voor de upgrade. Leek me redelijk. Overal handtekeningen gezet, niet goed gekeken en lekker rondgeknord in een dikke bak. Auto ingeleverd, bonnetje met $0,00 gekregen, dus ik denk: gooi alle papieren maar weg!
Dat was dom!! Kreeg ik mijn CC afschrift, is er $1964 afgeschreven door Alamo. Ik gebeld met de klachtenafdeling. Blijkt dus dat ik heb getekend voor dat bedrag en geen poot om op te staan. Ze hadden dus $120 PER DAG gerekend.... Toen gebeld met Alamo op de luchthaven en gevraagd naar de manager ( Amanda, 407 825 1885). Ik heb uitgelegd dat ik niet goed had opgelet, maar dat ik als trouwe klant dit vreemd vond. Ze keek het na en vond het bedrag voor de upgrade een beetje "odd". Normaal kost een SUV $700 voor 2 weken. Ze biedt haar verontschuldigingen aan en stort $1824 terug op mijn CC.
Het heeft wat telefoontjes gekost, maar zij was wel voor rede vatbaar.

Wat ik wel heb geleerd: een Ecar huren in NL is erg voordelig, maar met de upgrade van $120 zat ik in totaal op €400 voor twee weken een SUV, 5 persoons en alle koffers konden mee ( zelfs op de terugweg.....;-)
Dus voortaan doe ik het altijd zo, maar let ik wel op welk bedrag ze erop zetten.

corrus
03-06-08, 21:59
Lijkt me nou niet echt een visite kaartje voor je bedrijf bijna spijt dat ik voor Alamo gekozen heb.
Ik heb in nederland al alles geregeld voor Fully Inclusive kwa verzekeringen heb alleen geen volle tank maar voor de rest moet alles erin zitten.Dan krijg je zondermeer een naheffing voor de brandstof... Dit wordt namelijk vooraf in rekening gebracht en van je CC gehaald
De kans bestaat dat je het navigatiesyteem niet contant kunt betalen, dit gaat ook gewoon van je CC

Hoezo spijt dat je Alamo hebt gekozen... Dollar werkt op dezelfde manier, nét als Avis, Hertz en alle anderen.
Eigenlijk werken ze allemáál op dezelfde manier...
Wat ik wel heb geleerd: een Ecar huren in NL is erg voordelig, maar met de upgrade van $120 zat ik in totaal op €400 voor twee weken een SUV, 5 persoons en alle koffers konden mee ( zelfs op de terugweg.....;-)
Dus voortaan doe ik het altijd zo, maar let ik wel op welk bedrag ze erop zetten.De voordeligste manier is nog steeds hier je auto helemaal te regelen.
Bij upgrades terplaatse komen vaker dit soort vervelende dingen voor... Ze vertellen je altijd dat het maar een paar dollar kost. Dat is ook zo... De autohuur tenminste... maar over de verzekeringen vertellen ze je niets.

Ook wil het nog weleens voorkomen, dat je dan gelijk ook maar weer voor de meerdere bestuurders moet betalen.

FMB
03-06-08, 22:05
Naheffing voor brandstof is ook duur, althans voor USA begrippen.
Navi huren vind ik te duur.

Je kunt ook auto's huren met in dash navigatie.
Of je neemt een DomDom mee....

Ik heb op Ebay een Garmin 2610 gekocht voor $100 en in mijn huis gelegd.
Om daar te komen heb ik geen navi nodig, maar de rest van het verblijf is die beschikbaar.

Voorheen pakte ik de Garmin van mijn motor mee en zette daar de kaarten van Florida en omgeving op.

FMB
03-06-08, 22:08
Ik had dus hier Alamo GOLD gekocht, dus 4 bestuurders, alle verzekeringen en een tank brandstof.
Dit werd allemaal gerespecteerd met de upgrade.
En die tank van de SUV is ook groter dan van de Ecar, dus dat voordeeltje had ik ook nog.

Maar je hebt gelijk: je moet goed opletten, ook na een reis van 20+++ uur....

JKG
03-06-08, 22:41
Als je om 21u in Orlando aankomt, dan is het inderdaad gewoon een formulier invullen met je creditcard nr erop. Ik heb die reservering eigenlijk nooit zien staan, maar wellicht dat mijn mooie postbankcard geen reserveringen laat zien. Dat formulier lever je de dag erna in bij Hotelbeds (je had toch bij USAFV geboekt?) en klaar is kees. -of je vult 'm meteen in en gooit 'm in de brievenbus, maar ik had daar geen zin in, omdat ik pas tegen 23u in Kissimmee zat en mn bed wilde opzoeken-.

Als je trouwens je rotzooi niet achter je opruimt gaat er ook wat van de borg af.. 30 of 60 dollar meen ik (stond in een map in de woning). Nu hadden we de villa netjes achtergelaten, alle kastjes leeg.... op 1tje na. En onderweg naar Miami miste ik al wat dingetjes om te snaaien onderweg... wat blijkt nou, is mn vriendin nét dat ene kastje vergeten, terwijl ik alle kastjes zelf nog grondig heb geinspecteerd behalve die ene...

Maar er is nooit wat ingehouden, ik denk dat ze gewoon tevreden waren dat we de townhome netjes hebben achtergelaten, dat ze het opruimen van die spullen voor lief namen.

Bij Dollar liet ik m'n creditcard zien, ik weet niet eens meer of die door een zapper is gehaald. Ben benieuwd wie ik de volgende keer krijg als verhuurder. Ik meen Alamo, maar ik houd alle opties open tot ik alle reisinfo heb ontvangen van USAFV.. maar dat zal wel eind aug/begin sept. zijn. En vanaf dat moment is het wachten echt het langste ;)

Teleton
04-06-08, 08:55
Nu wil ik ook een navigatie systeem huren bij Alamo is het een mogelijkheid om die contant te betalen ? Lijkt me nou niet echt een visite kaartje voor je bedrijf bijna spijt dat ik voor Alamo gekozen heb. Ik heb in nederland al alles geregeld voor Fully Inclusive kwa verzekeringen heb alleen geen volle tank maar voor de rest moet alles erin zitten.CC of contant: Waarom zou je je zorgen maken? Controleer je rekening voor je tekent. Ook al ben je moe, je kunt toch wel zien welke bedragen er op een rekening staan? Het is al eerder gezegd (en ook bewezen in de verschillende onderwerpen) dat er nooit een bedrag wordt afgeboekt dat niet op de reklening heeft gestaan. Als de balance due op $0,00 uitkomt, maar er is eerst getekend voor een rekening die niet klopt, wie kan je dan de schuld geven?:-(

Spijt voor Alamo; Procedure is bij ale verhuurmaatschappijen hetzelfde. Fouten worden overal gemaakt. Wij zijn hier gewend contant te betalen, laten we eerlijk zijn, als je je wisselgeld niet natelt, vraag je er toch ook om om opgelicht te worden? Gewoon op je centjes letten..:D

Fully Inclusive: Volgende keer gewoon voor Gold kiezen. Zit echt alles in, inclusief de tank benzine. Is 9 van de 10 keer voordeliger.:lol:
Bij Dollar liet ik m'n creditcard zien, ik weet niet eens meer of die door een zapper is gehaald. Niet om vervelend te doen, maar hier begint voor veel mensen de ellende. Je laat je creditcard niet "zien", je creditcard afgeven is een zakelijke transactie. De scanner voor de cc zit in het toetsenbord, dus het is vrij gemakkelijk vast te stellen wat er mee gebeurt. Je kunt dit ook controleren want op je transactiebon staan de CC-gegevens vermeld en in de kleine lettertjes staan de voorwaarden en consekewenties. In combinatie met de bedragen die op de bon staan, is dit je rekening. Helaas nemen veel mensen niet de moeite om de bedragen te controleren en dan heb je achteraf problemen.:oops:


Tips voor mensen die hier onzeker over zijn:
zoek de voorwaarden (kleine lettertjes) van je verhuurder vooraf op. In veel gevallen vind je ook een voorbeeld van de transactiebon op hun site met uitleg van de paraafjes die je moet zetten.
Controleer alle bedragen voor je een handtekening zet, op welke transactie dan ook.
Bij de verhuurbedrijven nemen ze in de regel alle tijd om je van alles en nog wat te verkopen. Neem jij dus maar rustig de tijd om de bon na te kijken. Zie je iets wat niet klopt, vraag om uitleg. Kan je het niet eens worden, vraag om de manager.

Tot slot: Je wordt door schade en schande wijs. Ik controleer altijd goed. De medewerker gaf me in maart een mapje met de autopapieren. Dit mapje heb ik niet gecontroleerd. Bij het uitrijden beelk ik plotseling van identiteit veranderd te zijn:-$:-$. Wat heb ik weer geleerd? Dat ik zelfs na het afsluiten van de transactie het mapje na moet kijken voor ik de auto op ga halen\\:D/\\:D/

JKG
04-06-08, 12:05
Teleton, je hebt gelijk. Hij ging door een scanner in het toetsenbord heen herinner ik me nu. De autopapieren heb ik allemaal bewaard, dus zal er nog eens op kijken of mijn cc gegevens daar op staan. waar ik op moest letten, was dat er $ 0,00 stond omdat alles al vooraf was betaald. Nou dat is niet zo moeilijk na 20 uur reizen (iets vertraging en wachtrijen).

Verder geen problemen gehad, bij terugbrengen doen ze een rondje om de auto, vragen ze of ie beviel en je krijgt een klein bonnetje mee. Heb alles bewaard ;)

remco n.
04-06-08, 19:53
Nah ik vind het gebruik van een credit card of contant toch wel een groot verschil hoor. Bij een credit card heeft iemand direct je financiele gegevens en kan er mee doen wat hij of zij wil. (wellicht Peter R de Vries nog gezien afgelopen week ? ;)). Je besteld gewoon wat en het wordt bezorgd dat vind ik toch echt wat anders dan contant betalen dan lig ik niet wakker als de balie medewerken mij 3 dollar te weinig terug heeft gegeven. Daarnaast zijn er genoeg mensen die een bedrag afgeschreven hebben zien worden waar ze geen handtekening voor gezet hebben via autoverhuurbedrijven. Oke wellicht kun je het weer terug krijgen maar het is natuurlijk niet iets waar je op zit te wachten als je terug in Nederland bent.
Alamo kan mij trouwens toch niet verplichten een tank benzine via hun te regelen ? als ik dat ding halfvol af haal breng ik hem ook halfvol terug lijkt me. Anders is het niet nodig om een gold of Fully Inclusive keuze te hebben. navigatie wil ik zowiezo want anders gaat het in mijn geval flink fout met auto rijden. USAFVAC. raadde mij zelfs aan deze daar te boeken omdat ik hier negen euro per dag kwijt ben en daar iets van 8 dollar.

FMB
04-06-08, 20:05
Alamo kan mij trouwens toch niet verplichten een tank benzine via hun te regelen ? als ik dat ding halfvol af haal breng ik hem ook halfvol terug lijkt me.Wel dus. Auto zijn altijd afgetankt als je ze ophaalt.
Als je geen GOLD pakket kiest, teken je ervoor. Er wordt dan een vast bedrag in rekening gebracht voor het vullen van de tank, ongeacht hoeveel erin gaat. Daarom neem ik dus het GOLD pakket (naast de voordelen van meer chauffeurs en verzekeringen).

JKG
04-06-08, 23:35
Als je bang bent om een creditcard te gebruiken in Amerika, dan kan je beter thuisblijven. Een creditcard is daar heel erg normaal en je bent beschermd tegen misbruik. Daarnaast geloof ik ook nog eens iets van 180 dagen tegen diefstal en schade verzekerd van wat je koopt met je cc.

Daarnaast bekijken sommige creditcardbedrijven ook proactief naar je gemiddelde uitgaven en zien ze iets vreemds of een hoger bedrag, dan bellen ze je op of dat klopt.

Maar aan je verhaal te lezen, heb je dus alleen de vlucht en je huis/villa/whatever via USAFV en heb je de auto zelf besteld? Want USAFV gaat altijd voor het goldpakket (tenzij je zelf echt anders wilt, de klant is immers koning), zodat je je daar geen zorgen om hoeft te maken. Je krijgt 'm met een volle tank en je kan 'm inleveren met een lege. Ideaal! Althans, dat is mijn ervaring hoor, bij USAFV... ik zeg Ík wil naar Amerika, ik wil een townhome en een auto economy 2 deurs' en zij regelen het.
Bij de verhuurder zelf zie ik dan wel weer of ik eventueel een upgrade doe als ik ga vermoeden dat de koffers niet in de auto passen.


En wat jij bij Peter R de Vries ziet.. ach, ik zal je zeggen.. dat kan ook met gewone bank/girorekeningen. Een bedrijf kán gewoon een machtiging gebruiken om je rekening leeg te trekken.

remco n.
07-06-08, 15:43
Ik heb inderdaad de villa via hun gedaan en de auto maar op de offerte staat echt fully inclusive aangegeven dus waarschijnlijk heb ik dat destijds ook zelf aangegeven omdat ik het niet nodig vond via hun een tank te hebben. Waarschijnlijk met de gedachte dat ze er dan teveel voor zouden rekenen. Weet iemand wat een navigatie systeem ongeveer kost bij hun ?

Njit
08-06-08, 01:40
op de offerte staat echt fully inclusive aangegeven dus waarschijnlijk heb ik dat destijds ook zelf aangegeven omdat ik het niet nodig vond via hun een tank te hebben. Waarschijnlijk met de gedachte dat ze er dan teveel voor zouden rekenen.

Als je het allemaal niet vertrouwd dan snap ik in godsnaam niet waarom je er geboekt hebt ](*,) En zoals Corrus ook al zegt, bel of mail ze. De ervaringen op het Forum zijn dat ze snel en netjes antwoord geven op vragen. Met dit soort reacties wek je alleen maar ergernis op...

JKG
08-06-08, 11:02
USAFV die teveel vraagt??? Eerder te weinig!!! (laat ze het maar niet horen, hahaha)
Ik ga in september dus weer, maar had weer eens een vraag.. die stel ik niet hier, maar ik mail ze dan (of bel ze op, enige 'nadeel' is dat je dan weer een half uur met ze aan het kletsen bent :) ). Netjes per mail antwoord terug, zelfs na de aangegeven openingstijden. (Maar ga er nu niet vanuit dat ze dat altijd doen!)

Op mijn offerte staat 'Premium dekking', dus dat is volledige verzekering (casco), geen km beperking, volle tank ophalen, zo leeg mogelijk inleveren. Dit is voor zover ik weet altijd hoe ze normaal gesproken een auto aan de man brengen bij USAFV.


Wat betreft navigatie; ik denk niet dat ze dat kunnen zeggen want dat moet je daar bij het ophalen van de auto aangeven en die prijzen zullen vast wel eens veranderen.
Maar je kan het natuurlijk wel proberen, bel ze de eerstvolgende werkdag op het vraag het ze. Ik denk dat je hetzelfde antwoord krijgt :)

remco n.
08-06-08, 18:50
haha nee ik bedoel navigatie bij Alamo , USAFUNV. heeft mij juist doorverwezen naar Alamo omdat ze het van tevoren boeken van zo'n systeem in nederland te duur vonden. Dus dat is een goed advies het is dus totaal niet zo dat ik USAFUNV. niet vertrouw juist integendeel.
Het is meer belangrijk dat ik even rekening moet houden met wat ik ongeveer kwijt ben ter plekke bij het ophalen van de auto.

Teleton
08-06-08, 19:19
haha nee ik bedoel navigatie bij Alamo

Als je de weg in de auto kwijt bent, gebruik je GPS. Kan je iets op Internet niet vinden? Even Googelen doet wonderen:roll:. Here we are:


New in Town?
Drive like a native with a
Garmin® StreetPilot® GPS unit!
Only $10.99 a day or $49.75/week
Price may vary depending on location
Get the hassle free vacation you deserve with painfree directions!

JKG
09-06-08, 09:55
Die prijzen veranderen heel snel hoor, kijk maar wat er nu staat op de Alamo site;


New in Town?
Drive like a native with a
Garmin® StreetPilot® GPS unit!
Only $11.95 a day or $49.75/week
Price may vary depending on location

Get the hassle free vacation you deserve with painfree directions!

Simple touch screen display.
Easy-to-follow turn-by-turn directions.
Routes to points-of-interests including: ATMs, hotels, restaurants, gas stations and local attractions.
Programmed for multiple languages.
It is even loaded with every Alamo Rent A Car location in the US and Canada so you can find your way back! All for only $11.95 a day or $49.75/week! * Price may vary depending on location.
To Reserve, simply add the Garmin unit at the time of reservation for guaranteed availability.
To Rent, pick the unit up at the rental counter or if using the kiosk to complete your rental transaction, proceed to the exit booth to receive your unit.

You can reserve your car and Garmin® StreetPilot® online right now.

http://www.alamo.com/alamo/en/US/images/buttons/reservations.gif (http://www.alamo.com/resRentalInfo.do?&noOfCouponOne=1&specialEquipment=GPS)


Er valt dus wel iets te zeggen over de prijs, maar niet veel.
Maar hoe dan ook, een GPS/navigatie in Amerika is gewoon lekker, hoef je niet te stressen. En sommige stukken herken je vanzelf wel, dan kan je gerust de GPS uitzetten. Ik nam 'm niet elke keer mee, maar voor de langere of nog onbekende stukken wel. Heerlijk, zo'n smartphone. :-)\\:D/

JKG
09-06-08, 10:26
Ligt er aan hoe lang je blijft.. als je 10 dagen blijft, ben je toch al weer 3 dollar extra kwijt. Maargoed, wat is nou 3 dollar als je op vakantie gaat?

Ben meer benieuwd of ze nog de Sunpass aanbieden.... geen zin om weer in de files te staan voor de tolpoort. :)

PENPE
09-06-08, 10:53
Volgens mij verkopen ze die pre-paid Sun-Pass bij Wal*Mart , dus ga in september ff kijken wat zo'n ding kost want het is toch wel lekker als je gewoon kunt doorscheuren bij die tolpoorten..

Groetjes,
Pieter

JKG
09-06-08, 11:06
Ja maar dan zit je weer met 25 dollar (en daar mag je dan nog eens een bedrag op plaatsen volgens mij) voor zo'n kastje en ik weet niet hoe snel ik weer naar Florida terug ga na de aankomende keer. Ik denk dat ik met mijn reisplannen meer kwijt ben als ik zo'n prepaid ding koop dan dat ik het huur bij de autoverhuurder. Maar dat laatste is maar de vraag, of ze het nog wel verhuren bij een auto.

corrus
09-06-08, 13:35
Volgens mij verkopen ze die pre-paid Sun-Pass bij Wal*Mart , dus ga in september ff kijken wat zo'n ding kost want het is toch wel lekker als je gewoon kunt doorscheuren bij die tolpoortenAlleen heb je aan uitsluitend de Pre-Paid Card helemaal niets... Je hebt nog wel het kastje nodig.
Hassle Free noemen ze dat bij Alamo....volgens mij bedoelen ze Hassle Fee....#-oJe bedoelt Hussle fee... :lol: :lol: :lol:

remco n.
20-06-08, 19:45
Inmiddels contact opgenomen met USAFVC. en de huur van de auto om laten zetten naar Gold voor 27 euro. Volgens hun rekenen Alamo een prrijs die 30 procent hoger ligt dan de gemiddelde tank benzine die aan de pomp afgerekend wordt :?

JKG
21-06-08, 10:12
Hele verstandige keuze! Nu alleen wel zorgen dat je 'm zo leeg mogelijk inlevert bij vertrek naar Nederland :) Dat was voor mij geen probleem en zal de volgende keer ook geen probleem worden. Ideaal.. kom je met nog weinig in de tank aan, ze vragen je hoe de auto was, ze lopen er dan een rondje omheen om te zien of er geen schade is en je krijgt een bonnetje mee met daarop je totaal aantal miles en dan de hartelijke groeten en dan mag je in de shuttlebus stappen die je naar het vliegveld brengt.. alhoewel, zo was dat in Miami, denk dat je in Orlando geen shuttlebus nodig hebt, maar dat merk je daar gauw genoeg.

corrus
21-06-08, 13:44
En indien je het bonnetje niet krijgt... ER OM VRAGEN!!!

Op dat bonnetje moet ook weer "00,00" staan.
Staat dit er niet, dan neer binnen lopen en navraag doen, meestal heb je dan de huurovereenkomst niet goed nagekeken en ingevuld.

remco n.
21-06-08, 15:42
Die lege tank komt wel goed haha blijf een nederlander natuurlijk. In principe heb je natuurlijk ongelimiteerde kilometers ik ga alleen dan de navigatie er dan nog bij nemen dus dan zou het enigste moeten zijn waar ik dan voor afreken als het goed is........
Pff wel een gedoe in vergelijking met een auto'tje huren in Griekenland bijv. ](*,)

remco n.
21-06-08, 23:21
Vind ik niet heb dat echt wel nodig vindt het in Amerika juist niet goed aangegeven dat gedoe met die straten Oost en West enzo. In 2000 heeft de toenmalige bestuurder 4 uur gedaan over het vliegveld naar de villa dus dat geeft wel aan dat een navigatie niet overbodig is :D. En aangezien ik in Nederland al vaak verkeerd zit wil ik na 10 uur vliegen wel graag in 1 keer goed rijden...

JKG
22-06-08, 11:16
Ik neem ook mn navigatie mee hoor, PDA met geintegreerde GSM. Scheelt weer ruimte. Tomtom 6, kaartje van Florida erop. Daarbij komen wij er niet zo vaak (wordt pas de 2e keer) en vind ik het absoluut geen noodzaak om de weg wel of niet te kennen (omdat we er dus niet vaak komen en de volgende trip bijv. de westkust wordt en ik niet weet wanneer we terug gaan naar Florida). Als je ergens normaal nooit hoeft te wezen, vind ik navigatie prima. Maar het moet ook weer niet zo zijn dat je ALTIJD navigatie gebruikt.

De 192 enz. ken ik wel, grote dingen zoals KSC kan je ook nog wel vinden zonder navigatie, maar downtown disney bijv. vond ik slecht aangegeven, blij dat ik navigatie had. Vanzelf leer je bepaalde wegen kennen en heb je herkenningspunten, ik neem 'm dan nam 'm dan ook niet elke trip mee, maar dat de navigatie mee gaat deze keer? Dat is een zeker punt.

Corrus is al zo vaak geweest, die heeft geen navigatie nodig :) Als ie dat wel nodig had, zou het een schande zijn :-P