PDA

Bekijk Volledige Versie : Zie door de bomen de parken niet meer



Syl71
12-04-05, 17:17
Hallo forummensen, ik heb een vraag over het volgende. We gaan met ons gezin (2 kids van 7 en 2 jaar) in augustus naar Florida.
Onze planning is om van 17 aug. t/m 24 aug. in Orlando te blijven en daarna door te reizen. Zowieso willen we graag Magic Kingdom, Universal Studio's, Sea World en Epcot aandoen.
Wie kan ons adviseren wat betreft de entreetickets en het aantal dagen dat we hiervoor uittrekken. Als ik nl. een bepaalde meerdaagse pas aanschaf valt er weer een park buiten en omgekeerd ook. En kunnen we bovengenoemde parken elk in één dag bezoeken of is dat niet verstandig?
Help... ik zie door de bomen de parken niet meer :cry:
Alvast vriendelijk dank voor een antwoord!
Sylvia

Michael66
12-04-05, 18:18
Onze planning is om van 17 aug. t/m 24 aug. in Orlando te blijven en daarna door te reizen. Zowieso willen we graag Magic Kingdom, Universal Studio's, Sea World en Epcot aandoen.
Wie kan ons adviseren wat betreft de entreetickets en het aantal dagen dat we hiervoor uittrekken. Als ik nl. een bepaalde meerdaagse pas aanschaf valt er weer een park buiten en omgekeerd ook. En kunnen we bovengenoemde parken elk in één dag bezoeken of is dat niet verstandig?

Aantal dagen (mijn eigen inschatting):
Magic Kingdom = 1 dag, misschien zelfs 2. In de periode dat jij gaat niet al te druk, dus niet zulke lange wachttijden. Wel erg warm dan. Zorg dat je voor de parade een plekje in de schaduw bemachtigd!
Universal Studio's = 1 dag. Maar als je ook het 2e Universalpark wilt doen zou ik toch een 2e dag daarvoor uittrekken.
Sea World = driekwart dag. Maar als je een enkeltje koopt (kaartje voor één dag) kun je een 2e dag gratis krijgen, te gebruiken binnen één week. Leuke speeltuin, ook voor kele jonge kids. Ik ben zelf al meerdere keren geweest.
Epcot Center = 1 dag. De snelle attractie zijn niet geschikt voor kleine kids, maar moet je zelf absoluut doen! Als je alles doet inclusief alle landenpaviljoens en de (schitterende) vuurwerkshow ben je echt wel een hele lange dag onder de pannen.

En dan de tickets:
De prijs van losse tickets ligt zo rond de $ 60 per persoon, voor kinderen iets goedkoper zo rond de $ 50 (ik hou even ronde bedragen aan voor het gemak). Je jongste kind is waarschijnlijk overal gratis. Per dag dus zo'n $ 170. Voor bovengenoemde 4 parken (=5 dagen, 2x seaworld) samen dus $ 680.
Er zijn allerlei combinatietickets verkrijgbaar, daar was je geloof ik zelf al achter. Maar de Disney-parken kennen geen combinatie met de andere parken. Als je echt de bovengenoemde parken wilt doen, dan kun je volgens mij het beste een 3 daagse disneypas Plus (3 dagen een park, 2 dagen zwempark of zo), een 1 of 2-daagse Universal 2-parkenpas en een los ticket Seaworld nemen. Of als je nog langs Tampa gaat (zie je vraag bij een ander topic over je "restdagen") dan kun je ook een combiticket Seaworld - Busch Gardens doen.

NB: neem je wel nog wat tijd om te shoppen?



Help... ik zie door de bomen de parken niet meer :cry: Sylvia

Die bomen staan in Animal Kingdom (tenminste: de Tree of Life). :lol: :wink:

Syl71
12-04-05, 19:38
NB: neem je wel nog wat tijd om te shoppen?

Hmm... ja.... dat zullen we vast ook nog wel ergens tussen kunnen proppen! :?



Die bomen staan in Animal Kingdom (tenminste: de Tree of Life).

Ohh! :o staan ze daar!! Dat schept al enige verlichting in ons donkere bos!! :wink:


Nee even zonder gekheid, bedankt voor je duidelijk en snelle antwoord.

knaapje
12-04-05, 20:00
Hallo forummensen, ik heb een vraag over het volgende. We gaan met ons gezin (2 kids van 7 en 2 jaar) in augustus naar Florida.
Onze planning is om van 17 aug. t/m 24 aug. in Orlando te blijven en daarna door te reizen. Zowieso willen we graag Magic Kingdom, Universal Studio's, Sea World en Epcot aandoen.
Wie kan ons adviseren wat betreft de entreetickets en het aantal dagen dat we hiervoor uittrekken. Als ik nl. een bepaalde meerdaagse pas aanschaf valt er weer een park buiten en omgekeerd ook. En kunnen we bovengenoemde parken elk in één dag bezoeken of is dat niet verstandig?
Help... ik zie door de bomen de parken niet meer :cry:
Alvast vriendelijk dank voor een antwoord!
Sylvia

Ieder zal zijn eigen invulling kennen.
Gezien je gezinssamenstelling en de temperaturen zou ik in deze week de 4 parken verdeeld bezoeken iedere keer er 1 rustige dag er tussen. Zwembad, shoppen , een klein park bezoeken of wat van de omgeving zien.
Misschien moet je i.v.m. met de 2-jarige tussendoor nog wel terug naar het hotel/de villa. Vergeet niet dat het vuurwerk, en dat moet je natuurlijk niet missen, pas 's avonds om 9 a 10 uur is, dus voor je weer "thuis" bent is het zo 11 uur.
In de 2-de helft van augustus is de gemiddelde temp 34 C met uitschieters tot 38 a 39 C en niet te vergeten een zeer hoge luchtvochtigheid. Het is werkelijk een slopend klimaat deze periode. ( zie voor meer info : www.weather.com)

Goede reis
Knaapje

Michael66
12-04-05, 20:12
Helemaal met je eens. Wij hebben er met onze zoon steeds voor gekozen om halve dagen te doen (was wel makkelijk met de FitS-passen: je kunt altijd nog een keertje terug), en ons te beperken tot de Disney-parken en KSC (FitS dus). Meestal gingen we tussen 2 en 3 's middags al het park uit (9 uur 's ochtends starten, kinderen zijn meetsal vroeg op) en dan via de Walmart lekker weer naar ons heerlijke villaatje en meteen het zwembad in.
Dit jaar doen we dat weer zo, maar dan met de FLEX-parken. Die hebben we de vorige 5x nog niet aangedaan, dus dat wordt nu echt genieten van Florida zonder ook maar één dagje Disney (of toch ....).

Die halve dagen "kunnen" wij ons permiteren, omdat we zeker weten dat we nog een keertje terug gaan komen. Maak daar trouwens maar gerust "meerdere keertjes" van. En al die attracties die we nog niet hebben gezien lopen echt niet weg, we hebben dan tenminste nog iets om naar uit te kijken.
Maar als je "de reis van je leven" gaat maken, kan ik me voorstellen dat je vooraf wilt voorkomen dat je achteraf het idee hebt iets gemist te hebben. En dus alles, maar dan ook echt ALLES gezien wilt hebben in de beperkte tijd die je hebt.

Toch blijft gelden: onderschat het klimaat niet. De voorgaande posts zijn duidelijk en welgemeend. Ik spreek hier duidelijk uit ervaring (ook bij ons is het wel eens mis gegaan).

Eric
12-04-05, 21:51
Hallo forummensen, ik heb een vraag over het volgende. We gaan met ons gezin (2 kids van 7 en 2 jaar) in augustus naar Florida.
Onze planning is om van 17 aug. t/m 24 aug. in Orlando te blijven en daarna door te reizen. Zowieso willen we graag Magic Kingdom, Universal Studio's, Sea World en Epcot aandoen.
Wie kan ons adviseren wat betreft de entreetickets en het aantal dagen dat we hiervoor uittrekken. Als ik nl. een bepaalde meerdaagse pas aanschaf valt er weer een park buiten en omgekeerd ook. En kunnen we bovengenoemde parken elk in één dag bezoeken of is dat niet verstandig?
Help... ik zie door de bomen de parken niet meer :cry:
Alvast vriendelijk dank voor een antwoord!
Sylvia

Ik mis in dit stukje Animal Kingdom, en denk persoonlijk dat AK voor de kinderen leuker is dan Epcot, wat toch meer gericht is op volwassenen!!
Ik denk dat jullie een 3 daagse Parkhopper (met bezoek aan waterpark) en voor de rest losse tickets moeten kopen.
Eric

Michael66
12-04-05, 22:01
Voor de kinderen kan AK inderdaad leuker zijn, ben ik helemaal met je eens. Maar ikvind ook dat je best ook wel wat ego"istisch mag zijn bij je keuzes. Zodra je kids hebt leg je jezelf al snel meer dan genoeg beperkingen op m.b.t. je parkkeuze en je reisschema (als je kids genieten,geniet jezelf ook), dus kun je soms ook wat puur voor jezelf doen. En m.i. is Epcot echt een park waar volwassenen het heelerg naar hun zin kunnen hebben ( zoals ikzelf) en kinderen ook (mijn zoon van 5 wil dit jaar weer!!).

Eric
12-04-05, 22:11
Voor de kinderen kan AK inderdaad leuker zijn, ben ik helemaal met je eens. Maar ikvind ook dat je best ook wel wat ego"istisch mag zijn bij je keuzes. Zodra je kids hebt leg je jezelf al snel meer dan genoeg beperkingen op m.b.t. je parkkeuze en je reisschema (als je kids genieten,geniet jezelf ook), dus kun je soms ook wat puur voor jezelf doen. En m.i. is Epcot echt een park waar volwassenen het heelerg naar hun zin kunnen hebben ( zoals ikzelf) en kinderen ook (mijn zoon van 5 wil dit jaar weer!!).

Zo zie je, de enige oplossing is toch proberen alle parken, dan maar vroeg uit de veren !!
Eric