PDA

Bekijk Volledige Versie : Vanuit Disney naar andere pretparken



Klaske
02-06-08, 14:45
Vraagje: Volgend jaar ga ik met een groep naar WDW, maar naast Disney willen we ook naar o.a. Seaworld en Universal. Is er openbaar vervoer in Florida wat vanuit een Disney Resort richting die parken gaat, of is het makkelijker om een auto te huren?

Teleton
02-06-08, 15:05
Is er openbaar vervoer in Florida wat vanuit een Disney Resort richting die parken gaat, of is het makkelijker om een auto te huren?

Hier is al veel over geschreven, probeer de zoekfunctie maar eens. WDW transportation verbindt de onderdelen van WDW. Daarnaast heb je lijndiensten zoals I-Link en Lynx. Het antwoord op jouw vraag is helemaal afhankelijk van jouw eigen voorkeur. Want voor mij geldt: Ja er is openbaar vervoer maar Ja het is veel gemakkelijker om een auto te huren.

Anderen denken daar weer anders over; duizenden mensen per dag maken gebruik van het openbaar vervoer. Kijk ook eens op deze site: http://www.orlandotips.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=17&Itemid=33

Klaske
02-06-08, 16:27
Dank je voor je antwoord. Het was even zoeken wat de juiste keywoorden waren, maar ik heb het gevonden. Na het lezen van de ervaringen met de bus... We huren wel een auto ;-) Enig nadeel is de grootte van de groep, maar meerdere auto's huren kan natuurlijk altijd!

Teleton
02-06-08, 17:41
Enig nadeel is de grootte van de groep,

Ging jij niet met een groep van een man of 20? Misschien is het in dat geval handig om prijsopgave bij Mears te vragen voor vervoer van en naar Universal en Seaworld. Zeker als je binnen WDW wel van plan bent gebruik te maken van het transportsysteem, zou het een mogelijkheid kunnen zijn.

rob gertsen
05-06-08, 21:01
Hoi Klaske,

Ik had dezelfde vraag en kom er na wat studie achter dat je toch wel op een auto aan bent gewezen. Het openbaar vervoer is erg behelpen want Amerikanen hebben het niet zo op OV.

De ervaren forummers hier weten hoe het werkt.

Daarom van mijn kant even aanhaken op dit onderwerp: hoe zit het dan met het vervoer naar de parken binnen Orlando? Stel je zit in een Disney hotel en je wilt naar Universal. Hoe pak je dat zonder auto aan?

Njit
05-06-08, 21:09
Als je met het OV wilt dan ben je wel even onderweg:

- Vanuit je Disneyhotel naar het Transportation & Ticket Center
- Daar met de Lynx bus naar Universal. Er gaat geen rechtstreekse bus dus je moet een aantal keren overstappen. En als je pech hebt mis je net je overstap.

Hier kun je je trip plannen: http://trip1.golynx.com/ntp/en/

Teleton
06-06-08, 11:11
Het openbaar vervoer is erg behelpen want Amerikanen hebben het niet zo op OV.

Je moet in ieder geval geen haast hebben. Wij gingen eens voor de aardigheid met de bus shoppen. In de bus zijn en aantal gereserveerde plaatsen voor invaliden en rolstoelers. Op onze route stapten er twee in. Dit is een heel sociaal gebeuren. De chauffeur stapt uit om de rolstoelers te helpen. Andere passagiers die bij de halte stonden, moesten buiten wachten tot dit achter de rug was. De rolstoel wordt met de lift in de bus getild, waarna de stoel met banden aan de wand en de vloer wordt vastgezet. Je kunt je voorstellen dat dit wel wat tijd kost en dat dezelfde tijd nodig is om de rolstoeler weer uit de bus te helpen. Mij viel op dat alle reizigers (locals en toeristen) zo geduldig wachtten, terwijl de hele reis zeker een half uur langer duurde dan gepland. Op de terugweg troffen we weer een rolstoeler. Omdat de bus erg vol was, moesten er passagiers uitstappen om ruimte te maken. Ervaren OV-gebruikers zijn we niet, 't kan best zijn dat het verder altijd vlot verloopt.

sylvester
06-06-08, 15:55
mijn ervaring was dat het voor ons met 2 volwassene en 2 kinderen goedkoper was om met de taxi van all star movies naar seaworld te gaan dan met de bus.

rob gertsen
06-06-08, 18:40
Hmmmmmm, de keuze voor een auto komt wel erg dichtbij denk ik. Voor de 1e keer naar Orlando; Disney parken en Universal is toch wel een must denk ik, of niet dan??

Teleton
07-06-08, 10:53
Hmmmmmm, Disney parken en Universal is toch wel een must, of niet dan??

..en Seaworld, Aquatica, Typhoon Lagoon, Islands of Adventure, Bush Gardens niet te vergeten..=D>=D> Groot gelijk, rij lekker zelf.

Tielemans
16-06-08, 22:26
Je moet in ieder geval geen haast hebben.dat is bij de bussen in wdw zelf ook zo...een rare gewaarwording voor nederlanders waar wij toch niet zo netjes zijn. het is heel raar om te zien dat de buschauffeur de deuren dicht doet en dan eerst de invaliden gaat helpen en ze helemaal vast snoert en dan pas de rest laat instappen. en alle amerikanen wachten gewoon heel geduldig.... respect...=D>