PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Minervi



Minervi
01-06-08, 12:19
Hier ons reisschema "Florida in 10 dagen"

maandag 18 augustus
- vliegtuig naar Chicago vertrekt om 11u05
- na 9u vliegen komen we aan om 13u05 in Chicago
- vliegtuig naar Orlando om 14u45
- na 3u vliegen komen we aan in Orlando om 18u25
- auto ophalen bij Dollar Car Rental
- naar hotel “Springhill Suites Orlando Lake Buena Vista” rijden (30 min rijden)

dinsdag 19 augustus
- Disney “Animal Kingdom”
- terug naar hotel “Springhill Suites”
- avondeten in het hotel of in Disney Village

woensdag 20 augustus
- Aquatica waterpark in de voormiddag
- SeaWorld in de namiddag
- avond: dinner show in Seaworld
- terug naar hotel “Springhill Suites”

donderdag 21 augustus
- Disney “Typhoon Lagoon” ofwel “Blizzard Beach” waterpark in de voormiddag
- Disney “Magic Kingdom” in de namiddag en avond (tot 22u, met vuurwerk)
- terug naar hotel “Springhill Suites”

vrijdag 22 augustus
- Disney Epcot voormiddag en namiddag
- ’s middags om 13u45 character lunch in The Garden Grill restaurant
- in de avond naar Sanibel eiland rijden (3u 30min rijden)
- hotel “Song of the Sea” op Sanibel eiland

zaterdag 23 augustus
- in de voormiddag schelpen rapen op het strand (laagtij is om 12u ’s middags)
- in de namiddag naar “Ding Darling” natuurpark (vogels, zeedieren), toertje met een tram, touchpool
- naar Everglades rijden (1u 50 min rijden)
- hotel “The Ivey House” in het Everglades park

zondag 24 augustus
- in de voormiddag toertje met een airboat in de Everglades
- naar Shark Valley Loop rijden (1u rijden) en daar middageten
- in de namiddag toertje met een tram in de Everglades vanuit Shark Valley Loop
- naar Isalomorada of Marathon rijden (1u 50 min of 2u 30 min rijden)
- op Islamorada of Marathon avondeten
- naar Key West rijden (2u of 1u 20 min rijden)
- hotel “Southernmost hotel”

maandag 25 augustus
- in de voormiddag naar het Hemingway House
- in de namiddag rondwandelen de stad
- van 16u30 tot 20u met de zeilboot “Carribean Spirit” op zee, gaan snorkelen in het rif en naar de zonsondergang kijken
- terug naar hotel “Southernmost hotel”

dinsdag 26 augustus
- naar Islamorada rijden (2u rijden)
- in “Theater of the Sea” zwemmen met dolfijnen
- naar Miami rijden (1u 30 min rijden)
- “Hotel Nash”
- avondeten in Miami “The Rusty Pelican”

woensdag 27 augustus
- Miami bezoeken
- Seagrass Mall
- terug naar “Hotel Nash”

donderdag 28 augustus
- naar Cape Canaveral (3u 20 min rijden)
- bezoek Kennedy Space Center
- toer “Nasa Up Close” in Kennedy Space Center om 14u
- naar Orlando rijden (1u rijden)
- hotel “Nickelodeon Family Suites by Holiday Inn”

vrijdag 29 augustus
- naar luchthaven rijden (30 min rijden)
- auto bij Dollar Car Rental afgeven
- vertrek vliegtuig om 12u45 naar Chicago
- na 3u vliegen aankomst in Chicago om 14u40
- vertrek vliegtuig om 16u30 naar Brussel

zaterdag 30 augustus
- na 9u vliegen aankomst in Brussel om 7u40

Njit
01-06-08, 14:00
Heb je al een week vrij gevraagd na je vakantie? Want die zul je zeker nodig hebben om uit te rusten :)

Michael66
01-06-08, 15:43
Een paar dingen die mij opvallen:

Zoals Njit ook al opmerkt is je programma erg volgepland. Ook al omdat je in augustus gaat en de temperatuur en vochtigheidsgraad dan slopend kunnen zijn.

De reistijden die je noemt zijn allemaal "netto"-tijden. Die haal je alleen maar als alles meezit, je constant de maximaal toegestane snelheid rijdt en geen tussenstops maakt.

Die rit van Epcot naar Sanibel ga je niet redden in 3,5 uur. Zelfs als alles helemaal meezit niet en je geen tussenstops maakt. En aangezien je "in de avond" wilt gaan rijden is de kans dat het niet helemaal meezit erg groot, de I4 kan nog wel eens erg druk zijn.

De character lunch in de Garden Grill vond ik wat tegenvallen. Qua characters (weinig en een beetje "verlopen") en ook qua eten (vast menu).

Magic Kingdom in een middag en een avond is erg krap. Alles zien en doen zal m.i. lastig worden. Keuzes, keuzes, keuzes ... :-)

Wat ik mis in je schema: shoppen in de outlets in/rond Orlando. Nergens anders in Florida vind je zoveel koopjes per vierkante kilometer!

Veel plezier!

Minervi
01-06-08, 18:06
Die rit van Epcot naar Sanibel ga je niet redden in 3,5 uur. Zelfs als alles helemaal meezit niet en je geen tussenstops maakt. En aangezien je "in de avond" wilt gaan rijden is de kans dat het niet helemaal meezit erg groot, de I4 kan nog wel eens erg druk zijn.

Ah, ok. Dat wordt dan wat langer. Maakt uiteindelijk niet zo erg veel uit, ik ben niet gehaast :)


De character lunch in de Garden Grill vond ik wat tegenvallen. Qua characters (weinig en een beetje "verlopen") en ook qua eten (vast menu).

Mja, mijn dochter is niet zo voor prinsessen en Mickey, maar wel voor Knabbel en Babbel (Chip and Dale). Vandaar de Garden Grill.


Magic Kingdom in een middag en een avond is erg krap. Alles zien en doen zal m.i. lastig worden. Keuzes, keuzes, keuzes ... :-)

Ik weet het ... Maar we willen graag naar een waterpark, en bij Magic Kingdom gewoon de sfeer wat opsnuiven. Hoeven niet persé op elke rollercoaster te zitten.


Wat ik mis in je schema: shoppen in de outlets in/rond Orlando. Nergens anders in Florida vind je zoveel koopjes per vierkante kilometer!

Ja. Ik dacht eigenlijk te shoppen rond Miami. De reis is al duur genoeg, ik hoef niet nog eens een lading goedkope t-shirts en jeans die ik nooit ga dragen erbovenop. Ik heb de berg van mijn trip naar Californië nog liggen. Maar ik wil wel wat "kwaliteitswinkels" zien. Ik hoop die rond Miami ook te vinden, bv. de Seagrass Mall. Of de Prime Outlet in Naples.


Veel plezier!

Dankje!

Minervi
01-06-08, 18:16
Heb je al een week vrij gevraagd na je vakantie? Want die zul je zeker nodig hebben om uit te rusten :)

Ja. Ik ga betaal geen dure reis om uit te rusten, dat doe ik inderdaad thuis wel.

Ik vind het overigens wel meevallen. Ik ga gewoonlijk naar Disney Parijs op 1 dag heen/terug, zowel Studio's als het gewoon park, én we zitten op élke attractie. En shoppen. Afin, in betere tijden, toen de Thalys nog reed.

Vorig jaar ben ik in Londen geweest, 1 overnachting, en we hebben de hele toeristische gids gedaan (wisseling van de wacht aan Buckingham Palace vanop de 1ste rij, Tower, Tower Bridge, in Harrods een halve reistas koopjes, in Hamleys de 2de helft, China Town diner late night, Picadilly, Hyde Park diagonaal doorgewandeld, speeltuin, James Park eenden gevoederd, Big Ben, bootje varen, London Eye, 2 km langs de Theems gewandeld, British Museum). Niks moe achteraf.

Weinig slapen en ADHD helpt wel :)

Teleton
01-06-08, 19:14
Weinig slapen en ADHD helpt wel :)

36 graden Celcius en 'high humidity' helpt dan weer niet, daar heb je ook meteen het verschil tussen Florida, Londen en Parijs te pakken......;-) Verder zie je wel vaker dat mensen Disney Parijs en Orlando met elkaar vergelijken. Met 1 middag en 1 avond in de drukke maand augustus kan je misschien net langs alle attracties lopen:-& Aan de ene kant geef je aan dat je geen dure reis maakt om uit te rusten, aan de andere kant schrijf je dat je alleen wat sfeer wilt opsnuiven. Da's dan weer wel dure sfeer:lol:

Alles kan, ook dit programma in 10 dagen. Have fun, but remember; Florida is too much!

cindyke
02-06-08, 20:05
Wij zitten van 12 tot 26 augustus ook in Florida! Leuk dat je dan ook gaat!
Van 18 tot 22 augustus zijn we in Orlando.

Minervi
02-06-08, 20:49
Fijn, nog een Vlaming om wat tegengewicht te bieden aan die Hollanders! :razz: