PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Rob Gertsen



rob gertsen
28-05-08, 19:12
Hallo allemaal,

Mijn naam is Rob Gertsen, 40 jaar, gehuwd en vader van twee dochters van 12 en 16.

Deze zomer nog gewoon naar Italië maar de gedachten zijn reeds bij volgend jaar om dan een trip naar Orlando te maken. Wat we daar gaan doen kan iedereen waarschijnlijk wel raden!

Ik ben toevallig op deze site terecht gekomen en heb daar dank zij jullie al enorm veel informatie vandaan kunnen halen. Toch zullen jullie er niet aan ontkomen dat ook ik nogal wat vragen heb. Ik ben er volgens mij lekker vroeg bij maar als ik de berichten op dit forum lees dan vergt een tripje naar Florida de nodige voorbereiding.

Ik zal niet gaaan vragen wanneer je het beste naar Florida kunt gaan en ook niet hoe het klimaat daar is. Daarover staat genoeg te lezen.

Direct dan maar even met de deur in huis:

Ik weet dat de afstand naar Florida ongeveer 10 uur is. Stel je nu voor dat je de keuze had om rechtstreeks naar Orlando te kunnen vliegen( vanaf Frankfurt) of via een tussenstop (vertrekplaats maakt dan niet uit). Wat adviseren jullie om te doen gezien de berichten die ik lees over de douane controles in Amerika.

Zo, de eerste vraag is geland. Er zullen er nog wel wat volgen.

Groeten,

Rob Gertsen

Njit
28-05-08, 19:50
Welkom op dit gezellige Forum. Je bent er inderdaad vroeg bij :)

Ook over rechtstreeks en overstappen is al veel geschreven. Over de Douane moet je je niet echt druk maken. Zolang je maar voldoende overstaptijd tussen je vluchten hebt kun je het prima halen. Zoek maar eens op 'overstap' ...

Harm
28-05-08, 20:46
Of je rechtstreeks vliegt of met een tussen stop bij het eerste punt waar je Amerika binnen komt krijg je te maken met customs (duane, voor de goederen die je het land binnen brengt ) en immigrations ( marechaussee, die bepaald of je wel Amerika of welk ander land binnen mag). Na de tussenstop is die controle niet meer van toepassing.
Een rechtstreekse vlucht is natuurlijk makkelijker maar met een tussenstop kan het wel eens goedkoper zijn
Harm