PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema gijswinkel: 2009 Miami-Orlando-Miami



gijswinkel
26-05-08, 19:07
Hallo Florida fans,

Ik ben nieuw op dit forum en kijk mijn ogen uit. Wat een heerlijk gedetailleerd forum en wat een hoop goede tips. wij zijn van plan volgend jaar (2009) in juli florida aan te doen. Ik ben er vroeg bij, maar het lijkt me ook zo'n droomvakantie dat het nu al kriebelt. Dit wordt mijn eerste keer in de V.S. Nu ben ik iemand van het uitzoeken, en probeer natuurlijk zoveel mogelijk geld te besparen. ik wil echter wel vantevoren alles vastleggen (vlucht, hotels, disneytickets, autohuur, etc.) en ben ernstig op zoek naar tips (want waarom 2 keer het wiel uitvinden?). Ik ga reizen met mijn vrouw en 2 kids (op het moment dat we gaan resp.3,5 en 6,5 jaar oud) en heb globaal een schema opgezet, weet alleen niet of dit haalbaar is. Twijfel nog ernstig over key west, want ik zie wel heel veel goede berichten hierover. Willen jullie me helpen dit schema aan te vullen door tips te geven voor overnachtingen(villa of hotel?), uitjes, ritschema of absolute to do's? Mijn budget voor deze reis is om en nabij de 7000 euro.(exclusief verblijf)
Alvast mijn hartelijke dank. hieronder mijn (globale schema):

vliegen naar Miami
Dag 1: aankomst en slapen in Miami
Dag 2: strand Miami
Dag 3: strand Miami (Of rit naar Key West)
Dag 4: Strand Miami (Of Key West)
Dag 5: Everglades slapen in Naples Woensdag
Dag 6: Naples vrije besteding
Dag 7: Naples strand
Dag 8: rijden naar orlando (via?)
Dag 9: Disney dag 1 Animal
Dag 10: Disney dag 2 Disney
Dag 11: Disney dag 3 Animal
Dag 12: Disney Dag 4 Disney
Dag 13: Seaworld
Dag 14: Vrije besteding
Dag 15 Rit naar miami (via?)
Dag 16: Miami strand
Dag 17: Miami (whatever)
Dag 18: Miami uitrusten
Dag 19: Miami vliegveld en naar huis

Groetjes Gijs

ilssse
26-05-08, 19:11
Hebben jullie al een vliegticket?? Anders zou ik in Orlando blijven en niet terug reizen naar Miami. Is zonde van je tijd joh!
4 dagen Miami is in principe wel genoeg zodat je die laatste 4 geplande dagen extra in Orlando kan blijven en daar nog leuke dingen kan doen (Universal studio's, Sea World, shoppen!)

gijswinkel
26-05-08, 19:25
We hebben nog niets, maar willen in principe wel proberen als het kan direct te vliegen (kids zijn nogal klein, dus als ik ze dat drama kan besparen doe ik dat graag. Eventueel zou ik de dagen wel in orlando willen blijven, en dan de voorlaatste dag terug willen reizen naar Miami.( misschien zijn er echter handigere schema's/ vliegvelden waar ze ook rechtstreeks vliegen, dat vind ik ook goed.Dusseldorf of Brussel ofzo?)

Dus als het even kan wil ik rechtstreeks vliegen. hardstikke bedankt voor je reaktie!

Gijs

corrus
26-05-08, 21:52
Sorry hoor...

Drama's worden gecreëerd door volwassen, niet door kleine kinderen.

Je kunt natuurlijk vanaf Amsterdam naar Miami vliegen en dan "slechts" 4 uur autorijden naar Orlando...
Nee, da's geen drama voor kleine kinderen.

Anders kun je natuurlijk het "drama" een heel klein beetje verkleinen door eerst een takken eind te rijden naar één of ander vliegveld in het buitenland rijden om dan alsnog rechtsteeks te vliegen op Orlando... hetgeen trouwens nóg langer vliegen is...

Trouwens... welk "drama" ???
Voor kleine kinderen is overstappen juist heel fijn, de ouders zijn degene die het een drama vinden.



Waarom zeggen mensen nu nooit eens eerlijk dat ze zelf liever rechtsteeks vliegen in plaats van dat het beter is voor de kinderen.

kayla
26-05-08, 22:08
Oeps Corrus, laatst was er ook al iemand die schreef over felle antwoorden.
De familie Winkel was juist blij een forum gevonden te hebben , maar ik weet niet of ze nu nog eens iets durven te vragen.
In essentie zit er zeker een kern van waarheid in wat je zegt, maar het is nog steeds de toon die de muziek maakt.
Je bedoelt het vast goed , maar als je niet aan jouw stijl van communiceren gewend bent zou je het verkeerd op kunnen vatten....:shock:

BroWorld
26-05-08, 22:09
Rechtstreekse vluchten zijn er niet heel erg veel vind ik.

Een veelgevoerde discussie is met of zonder overstap vliegen, als je de zoekfunctie gebruikt zul je hier meer info over vinden, met de voor en nadelen van nonstop en met overstap vliegen.
Zoals hier (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=6381&highlight=overstappen)

Gebruik kayak (http://kayak.com) eens en geef daar je reisgegevens in, zo kun je heel veel vluchten vinden en ook zelfs aanvinken of je nonstop wil of een overstap maakt. Dit scheelt je vaak ook nog in de prijs. Hou er wel rekening mee dat je genoeg overstaptijd neemt, ook hierover is veel informatie te vinden.

Maar neem vooral de tijd om alles rustig op een rijtje te zetten en uit te zoeken, je hebt er ruim de tijd voor en het is leuk om te doen.

Succes

Marianne Kuhnen
26-05-08, 22:48
hee Gijs,
ik heb geen idee waar je woont. Maar eh.. de LTU vliegt vanuit Dusseldorf (Duitsland) rechtstreeks naar Miami en is circa 235 Euro per ticket goedkoper dan Martinair. Das de eerste winst!

corrus
26-05-08, 22:50
Oeps Corrus, laatst was er ook al iemand die schreef over felle antwoorden.
De familie Winkel was juist blij een forum gevonden te hebben , maar ik weet niet of ze nu nog eens iets durven te vragen.
In essentie zit er zeker een kern van waarheid in wat je zegt, maar het is nog steeds de toon die de muziek maakt.
Je bedoelt het vast goed , maar als je niet aan jouw stijl van communiceren gewend bent zou je het verkeerd op kunnen vatten....:shock:

Als dit fel wordt opgevat, is dat jammer want dat is beslist niet mijn bedoeling...
Maar ik word een beetje moe van mensen die zich steeds achter hun kinderen verschuilen als het gaat om rechtstreeks vliegen.
En is zeker niet persoonlijk bedoeld aan het adres van Familie winkel.


Dus Familie WINKEL... Mijn excuses, maar ik moest het even kwijt. :mrgreen:

.

Marianne Kuhnen
26-05-08, 22:56
hee Gijs
ik zou persoonlijk gewoon een week uittrekken voor Orlando. Als je om de dag een park bezoekt geeft dat wat meer rust. Het is nogal een gesjouw ook voor de kids. Kun je de andere dagen lekker uitrusten aan het zwembad van je evt hotel: Best Western Lakeside in Kissimmee. Prima kamers voor ca 50 Euro per nacht incl ontbijt en 3 zwembaden! Ligt op 15 minuten rijden van de Disney pretparken. Is ons prima bevallen dit hotel, we gaan er nu in juli terug.

Wij boeken alleen een hotel voor Orlando, de rest van de trip boeken we niets. Er zijn legio hotels overal, in alle prijscategorieen. Je kunt vantevoren bekijken welk hotel je op het oog hebt, maar reserveren is niet noodzakelijk. Er zijn speciale - lagere - prijzen voor ANWB leden (AAA members) en voor 'passanten' die dus niet gereserveerd hebben. Voordeel van niet vooraf alles boeken: je kunt je reisschema wijzigen: heb je het ergens naar je zin dan blijf je langer. Drie nachten Key West is zeker aan te raden, immers vanuit Miami is het een uur of 4 rijden ernaar toe. Evt zou je Fort Lauderdale een paar dagen kunnen doen ipv Miami, is rustiger en zeker zo relaxed.

gijswinkel
27-05-08, 00:11
Als dit fel wordt opgevat, is dat jammer want dat is beslist niet mijn bedoeling...
Maar ik word een beetje moe van mensen die zich steeds achter hun kinderen verschuilen als het gaat om rechtstreeks vliegen.
En is zeker niet persoonlijk bedoeld aan het adres van Familie winkel.


Dus Familie WINKEL... Mijn excuses, maar ik moest het even kwijt. :mrgreen:

.

No offence corrus, excuses niet nodig. Kayla heeft terecht gemeld dat je een punt hebt, van die kant had ik het nog niet bekeken. Feit is wel dat je je reistijd verlengd, maar ik heb hier ook gelezen dat het weer scheelt in douane bij aankomst op eindbestemming. Ik zoek eigenlijk een prettige manier om naar Miami/fort ld te reizen, en wil vooral rekening houden met de kinderen (Willen eigenlijk een droomvakantie combineren met een kindvriendelijke :razz:). We hebben namelijk erg lang getwijfeld of we de kinderen deze reistijd aan wilden doen. Heeft iemand hier ervaringen met kinderen van deze leeftijd, en zoja, wat raden jullie me aan?

In ieder geval bedankt voor je bericht!

Groet,
Gijs

gijswinkel
27-05-08, 00:13
hee Gijs,
ik heb geen idee waar je woont. Maar eh.. de LTU vliegt vanuit Dusseldorf (Duitsland) rechtstreeks naar Miami en is circa 235 Euro per ticket goedkoper dan Martinair. Das de eerste winst!

Marianne, we wonen in culemborg, 1 uur rijden van schiphol, en 2 uur van dusseldorf. Is dus zeer zeker een optie. Is LTU ook voorzien van gemakken zoals een schermpje in je stoel/pes? Dat geld is in ieder geval snel verdiend, bedankt!

Groet,

Gijs

gijswinkel
27-05-08, 00:22
evt hotel: Best Western Lakeside in Kissimmee. Prima kamers voor ca 50 Euro per nacht incl ontbijt en 3 zwembaden! Ligt op 15 minuten rijden van de Disney pretparken. Is ons prima bevallen dit hotel, we gaan er nu in juli terug.

Marianne,

Naar aanleiding van je bericht even gegoogled, en het hotel lijkt me prima. ik las ergens over een duur ontbijt, maar volgens mij kun je daar overal wel een smakelijk en betaalbaar ontbijtje op de kop tikken, toch? Dat gok ik dan wel. Ik zet hem in ieder geval op de possibility list. Bedankt voor je tip!

Vraag over bonne fooi reizen; bestaat er zoiets als hotelvouchers voor florida? Zodat je dus eigenlijk vantevoren een lijst hebt waar je uit kunt kiezen en dat ter plaatse kunt bepalen, maar stiekem toch al betaald hebt?

Nog even een totaal andere vraag: Iemand info over the glades? Wat zou leuk zijn voor de kids? Mijn vrouw ziet airboat niet zo zitten met onze mannen, bang dat ze eraf vallen enzo....:-$

Marianne, bedankt voor je antwoord!

Groet,

Gijs

pascalbrouwers
27-05-08, 00:36
hee Gijs
lekker uitrusten aan het zwembad van je evt hotel: Best Western Lakeside in Kissimmee. Prima kamers voor ca 50 Euro per nacht incl ontbijt en 3 zwembaden! Ligt op 15 minuten rijden van de Disney pretparken. Is ons prima bevallen dit hotel, we gaan er nu in juli terug.



Dit hotel of eigenlijk meer motel....
Zou ik voor 50 euro noooit en te nimmer nemen.
Veel te duur voor het geen je krijgt.
Prima schoon hotel, dat redelijk goed t.o.v. de parken ligt.
Ik heb vorig jaar dit hotel geboekt voor ongeveer 35 dollar per nacht (in mei)

Voor 50 euro kun je toch al en veel beter hotel krijgen.
Dit jaar in Country inn Suites geslapen voor 35 euro per nacht, inclusief ontbijt.
een paar minuten tot aan down town, 5/10 minuten naar seaworld etc.
1 nadeel zwembad valt tegen, maar daar zijn genoeg alternatieven voor..

Onder 50 euro kun je zeer zeker beter hotels/ motels boeken.
Wilde dit effe kwijt daar ik ook ervaring heb met lakeside.
Niet slecht, maar voor minder geld krijg je betere ...

Pascal

Wat betreft reistijd met kleine kinderen, heb ik ervaring met martinair ( rechtstreeks) en delta/ united richting florida.

Rechtstreeks heeft zijn voordelen, echter een tussenlanding vind ik achteraf toch ook prettig.
Ik geef de voorkeur aan een tussenlanding, en vaak is de reistijd niet veel langer, sterker nog vaak ook nog hetzelfde.....

Reizen met de auto, is een ander probleem.
Ik rijd graag auto, dus tijden maken voor mij niets uit.
Kan goed een hele dag aan 1 stuk rijden 100, 500, 1000 km maakt mij niets uit.
Maar mijn dochtertje denkt daar heel anders over.

Op weg van Miami naar Key West heeft ze wel 100, misschien nog vaker gevraagd: papa duurt het nog lang :-s.
Achteraf valt het wel mee, zolang ze maar wat afleiding hebben.
Stop wat vaker, of maak minder lange ritten door meer plaatsen aan te doen.

Pascal

Njit
27-05-08, 08:34
Ik zoek eigenlijk een prettige manier om naar Miami/fort ld te reizen, en wil vooral rekening houden met de kinderen (Willen eigenlijk een droomvakantie combineren met een kindvriendelijke :razz:). We hebben namelijk erg lang getwijfeld of we de kinderen deze reistijd aan wilden doen. Heeft iemand hier ervaringen met kinderen van deze leeftijd, en zoja, wat raden jullie me aan?

Over het reizen met kinderen is al wel meer geschreven op het forum. Ieder kind is uiteraard anders en uniek maar misschien heb je er wat aan :)

Naar Florida met een kind van 3/4 jaar (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=5055) ‎
Vliegen met kinderen (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2260)
Wat geef je kinderen als het vliegtuig opstijgt en daalt? (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=985) ‎
Verblijf met kleine kinderen rond pretparken (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=5680)
Advies gevraagd over pretparken (kleine kinderen) (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3980) ‎
Florida met kinderen (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=1290)
Pretparken voor kleine kinderen (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2155)
Vakantie in Florida: het weer en kleine kinderen (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=4600)
Kinderwagen (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=4563)
Tips voor gezin met kind (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3572)
eten in Orlando - Kissimmee met kinderen (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3413)
Ervaring gevraagd: kinderen met een huurauto of niet?? (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=1857) ‎

kayla
27-05-08, 13:02
Hoi Gijs,
Wij zijn net terug uit Florida en zijn met 2 gezinnen geweest met kinderen van 3,6,7,9 en 12 jaar oud.
Ze vonden de airboat geweldig en je zit gewoon naast je kind met je arm evt om hem of haar heen. Die van ons vonden het in ieder geval erg stoer.
Die van 3 is zelfs in slaap gevallen (ik kan je de foto evt wel sturen in een pb) maar ik weet niet of dat nu pleit voor de airboat tour.....
Wij hebben in een villa in de buurt van disney gezeten ( een goed kwartier rijden) en ik vond dat met kinderen ideaal. Eigen zwembad erbij en net wat meer rust en een eigen slaapkamer voor de kids. Zelf ontbijt maken vond ik zelf ook prettig en relaxed en wat je met het avond eten doet kun je natuurlijk altijd bekijken. Het kan ook voordelen hebben om er 1 al vast in bed te hebben terwijl je zelf lekker zit te barbequen. T'is net waar je van houdt.
Veel plezier met het uitzoeken.

petrajessy
28-05-08, 10:45
Gijs, bekijk mijn weblog maar eens. We zijn net terug en reisden met een 3, 10 en 12 jarige! Ze vonden het vliegen geen enkel probleem en het overstappen ook niet. Terug moesten we 6 uur wachten op NY. Dat was inderdaad wel minder, maar dan vooral voor ons. de kinderen vermaakten zich eigenlijk prima: we gingen winkeltjes kijken, ijsje eten, nog meer winkeltjes kijken, spelletjes doen (die ik mee had in de handbagage). Ach en dan is het ook zo weer voorbij die 6 uur.

pieterpostma
28-05-08, 21:56
Hallo, travellers.
Ik als Key West fan, vindt dat jullie Key West tekort doen, ik beloof je daar krijg je spijt van, zo relaxed, ook, of zelfs met name, voor kinderen.

Succes en veel plezier met de voorbereidingen!