PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema tom en valesca



tomenvalesca
26-05-08, 17:45
Dag 1: aankomst Orlando , hotel verkennen en uitrusten
Dag 2: Magic Kingdom
Dag 3: Animal Kingdom met shows
Dag 4: Magic Kingdom met shows
Dag 5: Epcot
Dag 6: typhoon lagoon , uitrusten en character dinning
Dag 7: Magic kingdom
Dag 8: hollywood studios met shows
Dag 9: downtown
Dag 10: weer naar huis:-(

Het is heel erg vol , maar omdat we beide zo een disney freaks zijn en we echt 'alles' gezien willen hebben nemen we er de tijd voor.
Magic kingdom staat 3 dagen op schema maar kunnen we veranderen moest er een ander park ons hartje veroveren!

Michael66
26-05-08, 18:13
Da's veel Magic Kingdom!!

Ik raad je aan om een 10-dagen ticket voor Disney te nemen. Liever een dag teveel dan eentje te weinig. Op de dagen dat je geen Disney-park hebt gepland kun je evt. 's avonds alsnog eventjes gaan, al is het maar voor het vuurwerk (dat schijnt erg mooi te zijn, ik heb zelf alleen nog maar Fantasmic gezien). Voor het prijsverschil hoef je het eigenlijk niet te laten, een kaart voor 7 of 10 dagen scheelt nauwelijks in prijs. Kijk wel even of het voor jullie gunstiger is om een Base-ticket te nemen met een los kaartje voor Typhoon Lagoon, of een Base-ticket met Waterpark Fun & More optie.

Njit
26-05-08, 19:51
kun je evt. 's avonds alsnog eventjes gaan, al is het maar voor het vuurwerk (dat schijnt erg mooi te zijn, ik heb zelf alleen nog maar Fantasmic gezien).

Schandalig!! Nog nooit Wishes gezien???? Tsssk..

Marjol
26-05-08, 20:13
Michael, heb jij nog nooit Wishes gezien? Dat kan écht niet hoor, als moderator hier :P

Ik zou nooit de laatste dag gebruiken voor Downtown Disney. Dit is best leuk hoor, maar niet voor een hele dag en zéker niet voor je laatste. Ik zou de laatste dag gewoon reserveren voor je favoriete park en afsluiten met een mooie avondshow!

Vorig jaar hebben we onze vakantie afgesloten met Wishes en dit jaar met Fantasmic en ik had dit niet willen missen! :)

Michael66
26-05-08, 20:14
Altijd weer een reden om zo snel mogelijk weer te gaan.

Los van Disney is er altijd nog genoeg te zien / doen in Florida. Zo ben ik nog nooit in Dinosaur World (Land?) geweest, en in Kelly Park. En in ... o jeetje, als ik begin op te sommen waar ik nog niet ben geweest hooudt het niet meer op. So much to do, so little time!

tomenvalesca
27-05-08, 09:18
inderdaad! vooral te weinig tijd .

Minervi
27-05-08, 12:38
Ga je niet naar Blizzard Beach?

tomenvalesca
27-05-08, 17:46
op dit moment hebben we enkel typhoon lagoon opstaan ,
door wat gebrek aan tijd hebben we een keuze moeten maken
en typhoon lagoon leek ons meer in de vakantie stemming te houden.
Nog naar geen van beide geweest , dus ben benieuwd!

tomenvalesca
22-06-08, 21:29
in september zijn we eindelijk weg , hiervoor hebben we ook een kleine website nodig waar jullie onze avonturen kunnen meevolgen...
http://www.tomenvalesca.be/
hierop staat de reis van parijs van vorig jaar , dan hebben jullie ongeveer een ideetje wat jullie kunnen verwachten! groetjes en veel plezier

ilssse
22-06-08, 22:15
Leuk om alvast het verslag van Frankrijk te lezen!! Ik ben er 2 jaar geleden met Kerst geweest ook erg leuk!!

tomenvalesca
09-07-08, 09:12
oké , door hier nog uren doorgelezen te hebben en uiteindelijk tourguideMike te raadplegen kwamen we tot de conclusie dat ons reisschema HELEMAAL verkeerd was uitgewerkt , ik was afgegegaan op cijfers die iemand op het forum had geplaats voor elke dag. Maar tourguideMike gaf net aan dat ik dat park niet mocht kiezen , wat ik net had opgezet (foeifoei) , nujah , dan doen we het nog maar eens opnieuw he!
dubbel zoveel pret! :-D
Zo zal het er dus uitzien , en hopelijk niet meer veranderen!!

1 sept: aankomst hotel/uitpakken/zwemmen
2 sept: Animal Kingdom (+shows)
3 sept: Magic Kingdom (geen shows)
4 sept: Epcot (+shows)
5 sept: MGM studios (+shows)/ Mickey's not so scary Halloween
6 sept: typhoon lagoon/downtown/character dining
7 sept: Magic Kingdom met shows (EMH 2.00)
8 sept: Magic Kingdom of ander park
9 sept: park naar keuze om mooi af te kunnen sluiten
10 sept: vertrekken naar de luchthaven om 10.30uur

8 en 9 september laten we gewoon wat leeg staan en kiezen we daar , we kunnen nu
al wel kiezen maar uiteindelijk heb je pas een echte keuze als je alle parken gedaan hebt.9 september zal onze vakantie afsluiten met Wishes of Fantasmic.
Doordat we een hopper ticket hebben kunnen we dan ook eventueel wat heen en weer springen tussen de parken.

Marjol
09-07-08, 09:40
Heel verstandig! :)

Teleton
09-07-08, 10:02
Zo zal het er dus uitzien , en hopelijk niet meer veranderen!!

..tenzij....:-k! Hou in ieder geval wel het weerbericht in de gaten. Shows als Fantasmic! worden bij "inclement weather" afgelast. Het zou zonde zijn als je dit spektakel waarmee je je supervakantie wil afsluiten, door de weersomstandigheden zou missen. Dan maar liever het schema aanpassen, zou ik denken. Have fun!

ilssse
09-07-08, 15:10
en shoppen dan???
haha ik ben helemaal verslaafd hier aan het shoppen!!!

tomenvalesca
10-07-08, 08:57
we zullen het moeten stellen met downtown disney. Omdat we geen huurwagen hebben , en ik denk niet dat er een disney bus is die ons toevallig naar de dichtsbijzijnde outlets zou willen brengen? maar dat is dan een leuk excuus om nog eens terug te moeten gaan!

robertbu
10-07-08, 10:40
Leuk verslag van Parijs, ga volgend jaar met vriendin met d'r 2 dochtertjes ook naar Parijs.
Grappig om te zien dat je in de Halloween periode bent geweet, wij gaan in oktober naar de Not so scary Halloweenparty, kaartjes inmiddels al in huis.
Ben zelf ook een disney fan, dus gaat het de 5 dagen dat we er zijn helemaal goed komen. Voor Robert wordt het de eerste keer Disney.

We gaan in september zeker jullie verslag volgen.

Groetjes,
Marion & Robert

Michael66
31-08-08, 19:44
Ik zie op jullie website staan dat je op dag 1 het ambitieuze plan hebt om meteen te gaan shoppen. Ik zie dat jullie met BA vliegen, dan landt je rond half vier in Orlando. Daar moet je dan door Immigrations, je koffers ophalen, langs Aggriculture, koffers weer inleveren en door naar het hoofdgebouw. Er even vanuitgaand dat jullie met de bus naar je hotel gaan (Disney hotel = met de Magical Express) ben je daar mogelijk pas rond 19.00u. Dan inchecken, een taxi regelen en je bent rond 20.00u in de outlets. Dan heb je nog drie uurtjes om (uitgeput door de lange reis) te shoppen. Het is er waarschijnlijk wel erg druk, aangezien veel amerikanen vrij zijn i.v.m. Labor Day.

Ach, wie weet vallen de tijden nog wel wat mee en ben je er wat eerder. Maar het blijft in mijn ogen erg "ambitieus".

ferret
31-08-08, 19:48
Het zou me verbazen als jullie nog fut hebben na een lange vliegreis, maar wie weet.
Ik zou het niet kunnen. Wel wens ik jullie veel plezier.
Wij gaan over 25 dagen en hebben tickets voor 21 dagen Disney, dus waarschijnlijk verslinden wij jullie verslag.

Geniet ervan, want het gaat zo snel voorbij

tomenvalesca
31-08-08, 21:21
ja inderdaad , was bij het maken van het verslag ook rats vergeten dat het op 1 sept een feestdag is ginder... dus ik denk dat het gewoon even kijken gaat zijn wat we nog aankunnen , en anders passen we onze planning wat aan...
hou jullie op de hoogte!!

HenkR
01-09-08, 18:36
Als je er toch bent moet je (:oops: ik bedoel zou ik) Seaworld meenemen. Drie dagen Magic Kingdom is toch wel wat veel.
Tevens al ben je zo weer op je laatste vakantiedag ergens op dag 3 of 4 wat rust inbouwen kan ook geen kwaad.

HenkR
01-09-08, 18:37
Als je er toch bent moet je ( moet ik bedoel zou ik) Seaworld meenemen. Drie dagen Magic Kingdom is toch wel wat veel.
Tevens al ben je zo weer op je laatste dag ergens op dag 3 of 4 wat rust inbouwen kan ook geen kwaad. Tevens een dag Downtown kun je vervangen door downtown en een andere Mall om te shoppen.