PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Claire Cluistra: westkust Florida



claire cluistra
26-05-08, 16:06
Wij gaan in juli 3 weken naar florida en hebben 1 week orlando,
1 week miami en key west gepland en al geboekt.

De laatste week willen we een aantal leuke plaatsen aan de westkust
bezoeken maar we weten nog niet precies wat te doen:
a) ergens een huis huren voor 1 week en vanuit daar elke dag trips maken
b) overal een dag of wat blijven waar het leuk is en ter plekke iets huren

Ons idee is om de volgende plaatsen aan te doen:
Naples, Fort Myers, Captiva en Sanibel island, Sarasota, Clearwater Beach
en van daar weer naar Orlando.

We willen wat zien en ook op het strand liggen.
Heeft iemand ervaring cq suggesties voor ons

Claire

Michael66
26-05-08, 18:03
Op zich kun vanuit Bradenton of Sarasota alles daar wel redelijk bereiken. Dat ligt lekker centraal.

Als je die kant op gaat raad ik je aan om zeker ook een bezoek te brengen aan Tarpon Springs. Dat is een Grieks dorpje. Vroeger was dit hét plekje van de sponzenvissers, tegenwoordig gewoon een Grieks-Amerikaans plaatsje met een heerlijke sfeer (vind ik).

Je geeft zelf al een aantal plaatsen aan die zeker de moeite van een bezoekje waard zijn. Die kant van Florida heeft de allermooiste stranden, jaarlijks komen ze hoog terug in de verschillende ranglijsten.

Vergeet ook St. Petersburg niet. De Pier is zeker leuk om te gaan bekijken, met een leuk kleinschalig aquarium. En als je dan toch in die plaats bent: de Tampa Bay Rays. Gewoon een keertje America's Pastime opsnuiven tijdens een honkbalwedstrijdje in het overdekte stadion Tropicana Field (koel!). Vanaf $10 heb je al een kaartje.

In Tampa heb je ook nog het MOSI. Even met Google zoeken en je kunt zien wat voor leuks daar is.

Als verblijfplaats kan ik je trouwens ook St. Pete Beach aanraden. En specifiek het Tradewind Grand resort. Niet goedkoop, maar zeker de moeite waard met alles wat ze daar bieden. Een afrader daar: Travelodge.