PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Tufail: Miami - Miami juni 2008



Tufail
25-05-08, 16:35
Hallo allemaal,

Met veel interesse heb ik de afgelopen dagen de vele berichten op dit forum doorgelezen.
Wij (mijn vrouw (25) en ik (29)) zijn van plan a.s. zaterdag voor 2 weken op vakantie naar Florida te gaan.

Globaal hebben we het volgende in gedachten:

31 mei: Amsterdam - Miami: We komen om 14:15u op Miami IA aan. 1e overnachting in Miami.
1 juni: Miami. Lekker uitrusten, de stad verkennen en shoppen.
2 juni Miami - Cocoa Beach. Onderweg naar KSC.
3 juni: Cocoa Beach - Orlando
4 , 5 en 6 juni: Orlando
7 juni: Orlando - Fort Myers
8 juni: Fort Myers. Sanibel Island
9 juni: Fort Myers - Key West. Met een tussenstop in de Everglades
10, 11 juni: Key West
12 juni: Key West - Miami. Vertrek in de middag naar Miami
13 juni: Miami - Amsterdam. Laatste dingetjes kopen en 's avonds vertrek naar Amsterdam.

Kernwoorden voor dit reisschema: genieten van de omgeving: strand, zee, bezienswaardigheden onderweg. outlet shopping, eilandgevoel op Key West.

Graag jullie commentaar en eventueel aanvullingen op het schema.

Daarnaast hebben we nog de volgende vragen, waar jullie hopelijk antwoorden op hebben.
1. Is electronica (foto-, videocamera etc) in de outlets ook voordelig?
2. Is een navigatiesysteem aan te raden, of is de bewegwijzering afdoende? Zo nee, is US kaart materiaal voor bijvoorbeeld een Garmin Nüvi voordeliger daar aan te schaffen of liever hier?
3. Is het voordeliger de hotels ter plekke te boeken of toch liever vooraf.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Tufail

rrrick
26-05-08, 07:49
Wat betreft je eerste vraag; Mijn dochter heeft in Florida een iPod Classic gekocht. Deze was in de Prime Outlets in Orlando 299 dollar, wat een stukje duurder was dan de 249 dollar die we uiteindelijk bij een gewone RadioShack hebben betaald. Dus ga er niet automatisch vanuit dat elektronica in outlets goedkoper is.

Ik was heel blij met mijn (gehuurde) nav.systeem, dat heeft ons een hoop zoekwerk en tijd bespaard.

Verder fijn schema, let wel op dat vanaf Fort Myers naar Key West toch zeker 5 a 6 uur rijden is, dus veel tijd zul je voor de Everglades niet hebben. Vlak onder Fort Myers vind je overigens de Miromar Outlets (http://www.miromaroutlets.com/), daar hebben wij uitstekend geshopt.

Tufail
26-05-08, 07:54
Bedankt voor je antwoord.

We waren al aan het twijfelen of het haalbaar was binnen 1 dag van Fort Myers naar Key West + Everglades. Nou ja, anders maken we van die 2 dagen KW 1 dag. Zoveel is er niet te zien, toch? En het strand hebben we dan inmiddels voldoende gezien.

bluedolph1n
26-05-08, 09:13
Wij hebben het andersom gedaan, van Key west naar Fort Myers. Het is een dag dat je bezig bent, maar wij vonden het erg goed te doen. Wij hebben in Florida City een alligator farm bezocht met een airboattour, en vonden dat precies een goede tussenstop van een paar uur voor de lange rit. Daarna nog een paar uurtjes rijden en eind van de middag waren we in Fort Myers. Naar mijn mening in ieder geval wel goed te doen.
Zelf hebben wij er voor gekozen om 3 nachten Key West te doen, en zijn daar zelf erg blij mee geweest. De sfeer van Key West sprak ons erg aan.Maar dat is voor iedereen weer persoonlijk.
Ook wij hadden een navigatiesysteem wat wel erg makkelijk werkte, toch makkelijker dan alleen op kaarten te kijken.
Van te voren boeken of niet, daar zal je vast verschillende antwoorden op krijgen, dat is denk ik ook weer voor iedereen persoonlijk. Wil je je van te voren vastleggen of niet. Soms kun je door van te voren te boeken ook weer goedkoper uit zijn.
Voor Key West kan het wel handig zijn om het van te voren te doen, zeker als bepaalde festivals aan de gang zijn of voor de weekenden. Wij zaten in het Southernmost hotel. Die kamers die wij hadden (standaard) waren toen wij er waren vol, en de prijs is ook nergens anders meer goedkoper geweest.

Groetjes, Sandra

Tufail
26-05-08, 20:23
Ok, bedankt voor de tips.

Wij zijn inderdaad ook erg benieuwd naar de sfeer op Key West. Aangezien het zo'n beetje aan het eind van de vakantie zit, willen we niet nu al een hotel vastleggen. Als we ervoor kiezen ergens anders langer of korter te verblijven dan kan dat lastig worden.

BroWorld
26-05-08, 21:14
Ziet er goed uit en ik ben niet de enige denk ik die wou dat hij ook nu zaterdag kon vertrekken. Geniet er maar van.

Vwb hotels zou ik ter plekke kijken, want je kunt in de plaatsen waar je bent makkelijk iets vinden, voordeel is dat je dan ter plekke kan bepalen hoe lang je ergens blijft, nadeel is dat je elke dag de moeite moet nemen om een hotel of motel te vinden.
Verder heb je bij vele winkeltjes en benzinepompen ook kortingsboekjes liggen voor verschillende motels, dus kan ook de moeite waard zijn.

Idd fort meyers key west is een lang stuk, zeker als je een beetje wil genieten en een airboatride oid in de everglades wil maken. Navigatiesysteem kan handig zijn, afhankelijk van jullie kaartleesvaardigheden, kun je met een kaart ook overal komen, alleen de specifieke adressen zul je soms even moeten zoeken. Het leuke van een kaart en de weg kwijt raken is dat je weer eens een keer ergens komt wat niet de bedoeling was, dus meer cultuur meepikt ;-)


Heel veel plezier

Tufail
28-05-08, 08:52
Ik zag net op de Garmin US site dat een kaart van Noord-Amerika 99 USD kost. Dat is een schijntje vergeleken met de 180 EUR hier. Ik denk dat ik de Garmin meeneem en daar die kaart aanschaf.

Hoe zit het met het benzineverbruik van de auto's daar? Ik ben van plan een mid size te huren. Enig idee wat ik kwijt zal zijn aan benzine voor de hele trip?