PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Michachael: Orlando - West FL - Key West - Miami



michachael
20-05-08, 18:07
Hoi!

wij zijn Michael en Jolien, allebei 21 jaar en vertrekken in september naar de VS!

Eerst gaan we NY, Philadelphia en Washington ontdekken en daarna pakken we een binnenlandse vlucht naar Orlando. Vanaf Orlando ziet het er momenteel als volgt uit:

DAG 07
20/09/08
Washington DC – Orlando ‘s avonds: Binnenlandse vlucht à Orlando

DAG 08
21/09/08
Orlando

DAG 09
22/09/08
Orlando – Sarasota (2 uur / 144 mijl)


DAG 10
23/09/08
Sarasota – fort myers - naples (2u / 190 KM)

DAG 11
24/09/08
Naples

DAG 12
25/09/08
Naples – Everglades – Florida City


DAG 13
26/09/08
Florida City - Key West (2u30 / 127 mijl)


DAG 14
27/09/08
Key West

DAG 15
28/09/08
Key west – miami city (3 uur / 160 mijl)

DAG 16
29/09/08
miami city of miami beach


DAG 17
30/09/08
miami city of miami beach

DAG 18
01/10/08
miami – london – brussel

We zijn eigelijk aan het twijfelen om de rit aan de westkust van Florida (sarasota - keys) te verkorten, zodat we meer tijd hebben in de Keys, vooral dan Key West... vriendin van ons vond het prachtig; de sfeer, de zee met de koraalriffen, zeilboten, LEVEN! We hebben namelijk gelezen dat de westkust wel heel mooi is, maar vrij weinig te beleven valt, zeker voor onze leeftijd dan.

Hoe zou jullie route zijn in onze plaats? Meer rijden op een bepaalde dag om ergens anders langer te blijven?

EDIT: wij huren een auto (convertible!) gedurende onze trip in Florida. Dit is al geregeld, (Gold Underage etc, dat weten we al).

bedankt!

Njit
20-05-08, 18:09
Jullie huren een auto?

michachael
20-05-08, 18:17
Jullie huren een auto? ja, excuses... aangepast!

Njit
20-05-08, 18:25
Convertible is niet praktisch bij een rondreis maar dat weet je waarschijnlijk ook al :)
Maar wel een mooie auto..

http://www.chrysler.nl/photogallery/gallery_1002359/preview_big_1002361_1186667962.jpg

http://www.chrysler.nl/photogallery/gallery_1002359/preview_big_1002367_1186669120.jpg


Het interieur van de nieuwe Sebring Cabrio is nog royaler dan dat van zijn toch al zeer ruime voorganger. Dat maakt deze cabrio tot een volwaardige vierzitter met veel beenruimte achterin (tot 95 cm). Omdat de Sebring Cabrio 7,5 centimeter langer is dan de sedan, komt dat ook de bagageruimte ten goede. Met het dak open is er plaats voor twee golftassen in de bagageruimte. Met gesloten dak kunnen zelfs vier sets mee.

michachael
20-05-08, 19:37
ja, inderdaad, maar je vergeet de achterbank! daar gaat perfect de grootste reistas van ons twee in... We gaan echter voor de zekerheid in juli naar een Chrystler dealer in de buurt om het eens te kunnen controleren met eigen ogen... Het zou echt jammer zijn moesten we geen convertible kunnen nemen, is mijn droom, zeker in Florida (hoewel het bij té warm warm wss dak dicht + airco aan zal zijn :-) )

derrobbie
20-05-08, 20:46
Het zou echt jammer zijn moesten we geen convertible kunnen nemen, is mijn droom, zeker in Florida (hoewel het bij té warm warm wss dak dicht + airco aan zal zijn :-) )

Hee, toevallig.
Wij gaan eind augustus en hebben ook een convertible gehuurd omdat 't mijn droom was.
Maar ben ook aan 't twijfelen door de negatieve berichten. Lees graag je ervaring van de dealer. ( al weet ik nog niet wat voor convertible ik krijg)

michachael
20-05-08, 21:35
Hee, toevallig.
Wij gaan eind augustus en hebben ook een convertible gehuurd omdat 't mijn droom was.
Maar ben ook aan 't twijfelen door de negatieve berichten. Lees graag je ervaring van de dealer. ( al weet ik nog niet wat voor convertible ik krijg)

Bij Alamo zeggen ze "Sebring Convertible" of gelijkwaardig..... nu, als mijn koffers passen in de Sebring en niet in die gelijkwaardige wagen, dan is ie niet gelijkwaardig !!! :) Dat zal ook mijn argument zijn, moesten er problemen zijn....

negatieve berichten? Wat dan nog buiten het feit dat je niet de grote ruimte hebt van een SUV?

2e keuze is een intermediate of full SUV... nu gaan we voor de eerste keer "cruisen" in ons leven, dan gaan we het maar op een mooie manier doen hé! Anders dan anders... daarom de interesse in convertible of SUV. Hummer was te duur ;) haha


Alleszins, ik zal iets op het forum laten weten ivm de dealer (hopelijk video en/of veel foto's).... en laat je me dan jouw ervaring weten met de convertible hé!

Njit
20-05-08, 21:54
Dit is je kofferbak:

http://a332.g.akamai.net/f/332/936/12h/www.edmunds.com//pictures/VEHICLE/2008/Chrysler/2008.chrysler.sebring.20115733-E.jpg

Ik zou gewoon voor een zachte tas gaan voor op de achterbank. De kofferbak is meer een verlengd handschoenen-kastje :)

corrus
20-05-08, 22:00
Bij Alamo zeggen ze "Sebring Convertible" of gelijkwaardig.....

Kan dus ook best zijn dat er alleen nog maar PT Cruisers Convertible staan...

derrobbie
20-05-08, 22:01
negatieve berichten? Wat dan nog buiten het feit dat je niet de grote ruimte hebt van een SUV?


't schijnt daar en die maanden ERG warm te zijn en je 'verbrand levend' dus je rijdt toch de hele tijd met de kap omhoog, kreeg ik als antwoord op m'n convertible vraag een tijdje geleden.
Nu rijd ik hier in nederland ook een cabrio\\:D/dus heb wel ' enige' ervaring.
Heb gewoon altijd een pet bij de hand en als je met z'n tweeen bent loopt die bagageruimte ook wel los. Je hebt idd ook nog een achterbank.
Zie wel hoe het bevalt daar. Vind dat ik het gewoon eens moet proberen.
Net als wat jij ook al zei: het is al tijden een droom van me.

michachael
20-05-08, 22:06
Kan dus ook best zijn dat er alleen nog maar PT Cruisers Convertible staan...

die zijn qua bagage iets ruimer, aangezien je de achterbank naar beneden kan klappen, dacht ik.. maar ik vind de auto wel lelijk (ieder eigen mening uiteraard!!)

Die foto van de achterbank had ik ook gevonden (toch dank voor het hier nog eens te posten), maar ik moet het toch eens met mn eigen bagage testen, hoor... Daarom naar een dealer gaan mét alle bagages en vragen of we het eens mogen proberen... ze zouden verschrikkelijk slechte verkopers zijn, moesten ze dit weigeren! :)

Ja als je met een convertible rijdt, goed insmeren tegen de zon én een hoofddeksel dragen hé!!

BroWorld
20-05-08, 22:26
:p Ik kan je geen ongelijk geven, maar wil de blik van de dealer weleens zien als je daar met je bagage staat hahaha.

Maar ik geef je groot gelijk om je droom waar te maken. succes met "passen".
;)

aeroxerel
20-05-08, 22:36
We waren vorig jaar ook aan het twijfelen om een cabrio te nemen via Alamo, maar toch maar niet gedaan omdat de kans op een (lelijke) PT cruiser toch wel reëel is, en het de meerprijs (naar mijn gevoel) niet waard is.
Hadden toen een HHR en is toch ook wel een zalige wagen.
Is altijd leuk om met een wagen te rijden die hier in België niet verkrijgbaar is via een gewone dealer (op dat moment toch niet)

corrus
20-05-08, 23:04
Wij hebben zelf daar een HHR, met een groot sun roof...

Is toch ook bijna een Cabrio...

michachael
20-05-08, 23:21
Wij hebben zelf daar een HHR, met een groot sun roof...

Is toch ook bijna een Cabrio...


Chevrolet HHR?


(http://www.nl.chevrolet.be/hhr/hhr-index.html)wist niet dat ie bij Alamo beschikbaar was... staat dan geklasseerd onder welk type?

corrus
20-05-08, 23:24
Compact (als het goed is)
Soms, bij grote drukte (kerst enzo) proberen ze deze als een Mid Size SUV weg te zetten...

Michael66
20-05-08, 23:45
Heb gewoon altijd een pet bij de hand ...Zo'n pet helpt erg goed tegen de zon, maar da's niet het grootste probleem in Florida. De vochtigheid houd je met zo'n pet namelijk niet buiten.

aeroxerel
21-05-08, 09:40
Chevrolet HHR?


(http://www.nl.chevrolet.be/hhr/hhr-index.html)wist niet dat ie bij Alamo beschikbaar was... staat dan geklasseerd onder welk type?

Volgens mij een midsize, type Pontiac G6

Echt een zalige auto, zou hem hier ook wel willen, maar kost 25000€, meer dan een Captiva dus (eigenlijk schandalig als je de prijs vergelijkt met in de USA #-o)

corrus
21-05-08, 09:59
Een Pontiac G6 is echt een Mid Size auto...

Een HHR staat bij Alamo in Orlando (Airport) in de rij van de Compacts.

aeroxerel
21-05-08, 12:47
Hebben we vorig jaar uit per ongeluk een klasse kleiner gekozen dan :-)

Syllvia
21-05-08, 16:48
Wij huren dit jaar een Dodge Magnum........je ziet ze hier ook wel eens rijden ik vind het echt cooooooooooool :)

derrobbie
21-05-08, 17:39
Zo'n pet helpt erg goed tegen de zon, maar da's niet het grootste probleem in Florida. De vochtigheid houd je met zo'n pet namelijk niet buiten.

Da's ook weer waar:D
Ach, we zullen wel zien. De kap kan altijd nog dicht.
En gaan we volgend jaar gewoon voor een SUV.

hazelnootje
22-05-08, 10:00
Als het maar rijdt nietwaar? En liefst een beetje comfortabel.

michachael
25-06-08, 00:34
Hey,

wij zijn 2 studenten, allebei 21 jaar en zijn volop onze US reis aan het plannen. De eerste 7-8 dagen bezoeken we NY,Philadelphia en Washington. Daarna vliegen we naar Orlando en daar begint het 8/9 daagse Florida avontuur (23/9 tot 2/10).

we kiezen de westkust aangezien de kust daar veel mooier is dan de Atlantische oostkust. De bedoeling is om een mooie mix te creëren van alles. (de nodige natuur, grote steden, shopping, relaxing, ... ). Stranden aan de westkust dat echt overvol zit van toeristen zou ik graag willen mijden... Iemand een idee waar de stranden exotisch en "ongerept" zijn aan de westkust?

Hier volgt ons schema, graag tips en suggesties... !! Dank je!

dag 1: Orlando (Disneyworld Magic Kingdom)
dag 2: Orlando – Sarasota (Disneyworld Water Park “Blizzard Beach" en late namiddag naar Sarasota met huurwagen)
dag 3: Sarasota – fort myers - naples
dag 4: Naples – Everglades – Florida City
dag 5: Florida City - Key West (2u30 / 127 mijl)
dag 6: key west
dag 7: key west - miami
dag 8: miami city / beach
dag 9: miami - thuis

Mickey99
25-06-08, 10:15
Moderator Mickey99:
Michachael; je had al eens een reisschema geplaatst. Ik heb je "nieuwe" schema toegevoegd aan je eerder geplaatste schema.