PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Minervi



Minervi
16-05-08, 11:10
Ik ga samen met mijn docher (9 jaar) de laatste 2 weken van augustus naar Florida. We wonen in Leuven, België.

ma aankomst
di-vr Disney (al geboekt)
vr-za Sanibel
za-zo Everglades
zo-di Key West, zwemmen dofijnen
di-do Miami, Cape Canaveral
vr terugvlucht

Dr. Phlox
16-05-08, 11:51
Hoi Minervi,
Welkom op het Forum. Je schema ziet er leuk uit. Heb je al een idee wat je wil gaan doen in de Everglades. Verder zie ik staan : di-do Miami, Cape Canaveral
Reis je dan de laatste dag van Miami naar Olando en die breng je een bezoek aan Cape Canaveral (Kennedy Space Center).
Grz
Ton

Minervi
16-05-08, 12:02
Ja, da's de bedoeling, op do van Miami naar Orlando via Kennedy.
En toevallig is er die dag ook een lancering van een Space Shuttle gepland - hopelijk blijft dat zo.

Dr. Phlox
16-05-08, 12:22
Hou er rekening mee dat je van te voren kaartjes moet kopen als je op KSC wil komen op de dag dat er een lancering is. zie onderstaande link waar je meer info kan halen.
http://www.kennedyspacecenter.com/launches/index.asp

Verder moet je ook rekening houden dat de laatste tour om 14:45 uur weg gaat aangezien het wel even rijden is vanuit Miami.
http://www.ksctickets.com/

Hoop dat je er wat aan heb.
Grz
Ton

Teleton
16-05-08, 14:47
Voor zover ik weet staat het vertrek van de shuttle gepland om 17:02 uur in de middag. Houd er rekening mee dat de wegen rond KSC al vrij vroeg in de middag verstopt kunnen zijn.

Michael66
16-05-08, 15:51
Als je alleen voor de lancering gaat kun je het beste vroeg in de ochtend vanuit Orlando vertrekken (6-7 uur) en doorrijden naar Cocoa Beach. Van daaruit schijn je een schitterend uitzicht te hebben op de lancering. Als je de lancering vanaf KSC wilt meemaken kun je het best zo vroeg/snel mogelijk aan kaartjes proberen te komen, want die zijn snel uitverkocht. En al heb je een kaartje, als de lancering wordt uitgesteld is er "no refund".

Op de dag van een lancering is de kans zeer groot dat de rest van het complex niet geopend is:
Kennedy Space Center Visitor Complex is open every day of the year, except December 25 and certain launch days.En:
Prices and exhibits are subject to change and tour routes may be altered or closed due to operational requirements or launch preparation. On launch day, the KSC tour may not be operational.

utah
16-05-08, 17:41
Leuk, we zitten ook in Orlando op 28 augustus om de lancering in"real time" mee te maken.

Minervi
16-05-08, 20:53
Op de ksc website staat er:

$38 adult/$28 child (ages 3-11) plus tax
Tour Kennedy Space Center, see IMAX® space movies and all exhibits and shows. Visit includes the Astronaut Hall of Fame and interactive space-flight simulators. Ticket valid for two days of admission (must be used within 7 days of first use). Admission not valid for shuttle launch days or on December 25th.

Dus dat wordt wachten tot de launch day tickets zullen verkocht worden, da's nu nog niet denk ik? Of ik kan het niet vinden.

Minervi
16-05-08, 21:00
@Dr Phlox:
Nee, nog niet echt een goed idee wat ik ga doen in de Everglades. Ik zou 's ochtends in Naples willen vertrekken en 's avonds in Key West willen aankomen. Maar wat er precies leuk is in de Everglades, dat moet ik nog onderzoeken. Bootje of tram en dan alligator kijken vermoed ik? Is het nodig iets op voorhand te reserveren?