PDA

Bekijk Volledige Versie : [Reisverslag] Ienelien: Miami-Key West-Naples en Orlando 2007/2008



ienelien
10-05-07, 02:26
Hallo,

We zijn weer thuis. Het zit erop. En ja, jullie hebben gelijk ..... we zijn thuisgekomen met een ziekte. Het Florida virus !!! We zijn écht om, we wilden geen van allen terug naar huis. We hebben het super gehad. Het weer was goed, de kinderen hebben ook volop genoten en ja we gaan op zeker nog een keer terug.
Leuk om de verslagen te lezen van diegenen die er nu zijn. Het is zo herkenbaar. Je krijgt nu het gevoel dat je er over mee kan praten.

Ik zal een beginnetje maken en zal dan komende dagen elke keer weer wat schrijven.

Zondag 22 april.

Om 7.00 uur stond onze vriend voor de deur om ons naar Schiphol te brengen. Koffers stonden klaar, dus hup instappen en gaan.
Aangekomen bij de vertrekhal op zoek naar de incheckbalie. Bij US Airways de koffers afgegeven en daarna op zoek naar een ontbijtje. Goed begin van de vakantie toch ??
Om 11.10 uur gingen we de lucht in. We zaten naast elkaar in het vliegtuig (3 pers. en 2 pers). Dit zou de eerste en enige keer zijn dat we bij elkaar zitten in een vliegtuig.
We komen aan in Philedelphia. De douane was niet bepaald vriendelijk maar daar waren we al voor gewaarschuwd. En toen moesten we zo'n beetje 4 uur zien door te brengen voordat we de volgende aansluiting hadden naar Miami.
Ook deze vlucht verliep goed. Nadat het vliegtuig geland was en de koffers opgehaald liepen we naar buiten op zoek naar het Alamo busje. Die warmte toen we buiten kwamen !!! Heerlijk.
De chauffeur bracht ons naar het kantoortje. En ja hoor, waar ik al bang voor was overkwam ons dus ook .... de verkooppraatjes. Het leek zo'n leuke (hij was ook niet bepaald lelijk) aardige neger. Maar of het nou kwam door de base-ball westrijd die hij probeerde te volgen (volgens mij stond zijn favoriete club op verlies, ik hoorde nogal eens "damn") of dat hij doorkreeg dat er aan ons niet te verdienen viel, hij was opeens niet zo leuk meer.
We gingen er vandoor met een Chrevolet Uplander. Wat een bak !! Hij rijdt heerlijk. Een comfort, een hoop (bagage)ruimte. Met het navigatiesysteem aan de ruit op weg naar het Ramada hotel.
Die hadden we zo'n beetje na een half uur gevonden. Gauw inchecken en dan heerlijk het bed induiken. Ik was écht aan mijn eindje. We hadden er immers zo'n 24 uur reizen opzitten.
Dat was dag 1.
Nu moet ik nog even zien uit te dokteren hoe ik een foto erbij kan voegen.
Misschien dat-ie er dan in het tweede berichtje komt te staan. Even opzoeken.

Het wachten duurde Jim té lang. Die slaapt toch overal.
http://img149.imageshack.us/img149/4546/dsc03774jo7.jpg

Verslag tweede dag (23 april in Miami)

Onze hotelkamer had een tussendeur. Dat hebben we geweten !! Naast ons lag een stel met een baby. Die kleine had het niet echt naar zijn/haar zin. Bij elke huilbui werd er aan zo’n tingel-tangel muziekdoosje getrokken. Maar goed, op een gegeven moment ben je toch zo moe dat je wel in slaap viel.
Beneden in het restaurant van het hotel ontbeten. Sinds dat ontbijt is Jim verslingerd geraakt aan de Fruit Loops.
Na het eten vertrokken we naar Fort Lauderdale, naar Bayside Market Place (we zijn er dus geweest, Mickey). Het was kleiner dan ik had verwacht. Mandy heeft daar haar eerste aankoop gedaan (“nee mam, ze hebben echt geen lage roze All stars in Nederland, mag ik ze hier kopen ?”).
In een kraampje ook nog verschillende ijzeren naamplaatborden gekocht (route 66, Florida, Miami).
In het Hardrock Café hebben we wat gedronken. Echt gaaf gedaan die bar in de vorm van een gitaar. De muziek was trouwens ook wel om aan te horen. Mandy kocht daar ook een naamplaat armband met daarop Hardrock cafe. Nou is ze deze armband van de week verloren op school. Tijdens de vakantie was er ook al een schakeltje los gegaan. Ben ik heel brutaal als ik vraag of er binnenkort nog forummers de kant van Bayside Market Place opgaan en er voor haar één mee kunnen/willen nemen ?? (het kostte ongev. 6 dollar;je krijgt het uiteraard terug)
Want het Hardrock Café in Amsterdam verkoopt geen sieraden.
Op de terugweg naar Ocean Drive gereden. Nou, daar had je Tom en Jim moeten zien lopen. Klik, klik de ene na de andere mooie auto werd op de foto gezet. Ze vonden het geweldig !!
Bij een cheese-burger restaurant aan de boulevard gegeten. Smaakte best. Na ook nog wat door het Art Deco district gelopen te hebben zijn we in de loop van de middag teruggegaan naar het hotel. Daar zouden we nog een poosje gaan zwemmen. ’s Avonds zouden we dan met de bus (hebben we het openbaar vervoer ook een keer meegemaakt en Jan kon dan een Bud nemen) weer terug gaan naar Ocean Drive om het nu met al die lichtjes te kunnen zien.
Was inderdaad een heel gaaf gezicht, al die neon-verlichting. Tegen middernacht gingen we terug. Ik zat te vechten tegen de slaap in de bus.
Het monotone geluid van de busmotor ……. Ineens riep ik naar de familie dat we er uit moesten want we waren het hotel al voorbij gereden. Een ruk aan het gele koord en we stapten uit. Buitengekomen stonden we bij halte 17; we hadden er bij 23 uitgemoeten. Zou ik dan toch in slaap zijn gevallen ?? Maar het leek zó echt !!! Oei, ze waren niet blij met me … Omdat Jim en Mandy ontzettend nodig moesten plassen belde ik aan bij een motel. De eigenaar bleek een Zweed te zijn en had wel wat met Nederlanders op. Hij stond erop dat hij een taxi voor ons belde en wilde niet dat we lopend naar het hotel zouden gaan (zou nog een behoorlijke tippel zijn). Binnen 5 minuten stond de taxi er en waren we binnen een kwartier weer in het hotel. Maar wat een vriendelijke man !!
Aangekomen in de hotelkamer bleek dat niet alleen geluiden door die tussendeur komen, maar ook geuren !! Jakkie bah, ik weet niet wat die lui hadden gegeten maar het was een lucht !!
Morgen staat Key West op het program.

http://img526.imageshack.us/img526/4475/dsc03790et3.jpg (http://imageshack.us)


Ik kan niet anders zeggen dat we keurig geholpen zijn in het vliegtuig. Bij onze terugreis zouden we weer een eind uit elkaar zitten. We vroegen toen of er écht niks mogelijk. Na nog eens gekeken te hebben zaten we 3 rijen van elkaar verwijderd. Vond ik toch netjes dat ze de moeite namen om het ons zo veel mogelijk naar de zin te maken.
Succes met de vliegreis.
Ien

ienelien
15-05-08, 01:52
Het heeft even geduurd, (dat komt er van als je gelijk hurriehup aan de slag moet) maar hier is dan het begin van de reis

Maandag 28-4

Onze vriend Geert stond om 8 uur met z'n bus voor de deur om ons naar Schiphol te brengen.
Bij vertrekhal 3 stond al een aardige rij bij UA. De stoelen waren al gereserveerd dus zaten we gelukkig bij elkaar. Bij de douane konden we zo doorlopen ! Vorig jaar stonden we zowat buiten.
Nadat we nog even een bakkie hadden gedaan liepen we rond half 12 naar gate 9. Om half 1 was het vetrek gepland. De vliegreis verliep gladjes. De inwendige mens kwam niets tekort. Film van National Treasure:Book of Treasure met Nicolas Cage zitten kijken. Na een lange zit kwam het vliegveld van Washington in zicht. Hè, regen … ?? Daar zitten we niet op te wachten. Als het in Florida maar ander weer is. We troffen zo waar een aardige douane-beambte die alle formaliteiten afhandelde.
Al gauw lazen we op het mededelingenbord dat ons vliegtuig een uur later zou vertrekken. Dus kwamen we ’s avonds rond 10 uur aan in Miami. Bij Alamo gelukkig geen gezemel over extra ditjes en datjes. We reden de parkeerplaats af in een rode Dodge Grand Caravan. Een superbak !!
De Tom Tom was al ingesteld op Collins Avenue. Hotel Marseilles was snel gevonden. Waar ik bang voor was, werd al snel bevestigd. Op het forum was al het één en ander beschreven maar de airco maakte een oorverdovend lawaai, de kamer was knap gehorig en niet groot, een bed dat enorm kraakte en alles maakte een best wel oude indruk. Maar de kinderen waren zo moe dat ze maar aan een ding dachten ...... slapen en wel heel snel. De airco maar uitgegooid. Dus hebben we het maar zo gelaten . Een voordeel, we zaten vlakbij Ocean Drive. Daar hebben we heel wat voetstappen liggen. De jongens bleven foto's maken van allerlei "coole cars".
http://img155.imageshack.us/img155/3781/img0446oj2.jpg (http://imageshack.us)

De volgende ochtend ontbeten bij Jerry’s Famous Delli, zag er typisch Amerikaans uit. Ook het Holocaust memorial bezocht. Toen ik in dat gangetje liep kreeg ík het voor mijn kiezen. Die vermoeidheid van de reis, de indrukwekkende beelden en dan die muziek .....
http://img155.imageshack.us/img155/7550/p1000034wq0.jpg (http://imageshack.us)

De Ducktours vonden we ook heel leuk om gedaan te hebben. Je komt inderdaad aardige optrekjes tegen. De rest van de middag hebben we bij het zwembad van het hotel gelegen. Tegen half 6 brak er even een enorme regenbui los. Kort maar hevig. Het zat er de hele middag al aan te komen, want het was zó drukkend warm. Voor het avondeten waren we op zoek naar Cheeseburgers op Ocean Drive. Daar hadden we vorig jaar best gegeten, leuke bediening op skates. Maar die tent bleek verdwenen. Doorgelopen en toen kwamen we een TGI Friday tegen. Niet verkeerd !!
Na een laatste rit over Ocean Drive gingen we richting Key West. Na 42 bruggen te zijn overgereden kwamen we aan bij Doubletree Grand Key Resort. Wat 'n luxe. Wat een verschil met het vorige hotel ! Een probleem... maximaal 4 personen op een kamer. Terwijl Teo het voor alle zekerheid nog had nagevraagd toen we de tickets bij hen gingen ophalen.
Gelukkig had Teo de naam van de manager op de achterkant van de voucher geschreven, waar hij mee had gesproken. Toen we dat lieten zien wilden ze dan wel, bij hoge uitzondering, een matras brengen.
Toen we naar Mallory Square liepen zag onze dochter onderweg een winkeltje waar ze David en Goliath shirts verkochten. Ze stak haar broers ook aan met haar enthousiaste reacties, want ze kwam elke keer een nog leukere tegen. Drie kwartier later .... a mess in the store, een record-omzet op één avond en de zon was inmiddels onder. Moeders heeft de rest van de avond met 'n bokkenpruik opgelopen. Ga je naar Key West voor de zonsondergang ...... schijnen die dollars wel héél erg in hun portemonnees te branden.
Tijdens het eten bij Cheeseburgers (bij toeval liepen we hier langs;hadden we toch nog ons zin) de boel uitgepraat. Uiteindelijk hadden ze wel begrip voor mijn reactie (het voordeel als ze al wat ouder zijn). Gelukkig zijn we hier 2 nachten dus kunnen we morgen in de herhaling. Teruggekomen op de hotelkamer bleek dat hele matras niet te zijn gebracht ! Gloeiende gloeiende ... Wij weer naar de receptie. Daar was nu een andere manager. Die deed nergens moeilijk over en de roll-away zou zo snel mogelijk worden gebracht.
De volgende ochtend bij Denny's gaan ontbijten. We kregen dezelfde tafel als vorig jaar en dezelfde waitress liep er ook nog.. Hierna een poos bij het zwembad gelegen. Om 2 uur hadden we met Lloyd afgesproken voor een tropical bike tour. Heeft iemand dit al eens eerder gedaan ?? Een aanrader. Echt, een geinige vent, die Lloyd. Het had meer weg van een natuur-fietstocht. Hij plukte vruchten van bomen, liet ze ons proeven en noemde tijdens het fietsen veel namen van bomen.

http://img80.imageshack.us/img80/9770/p1000128ec9uh6.jpg

Onderweg gestopt bij Nancy, die een hele mooie tuin had , waar ook papagaaien stonden. Daarna een rondleiding bji een dierenopvang. Ook nog op een pier geweest waar het meest zuidelijke punt was. Je kon Cuba zo zien liggen. De laatste stop was bij een meditatie tuin. Lloyd was blij dat-ie nu eens een groep had die zo vlot fietsten. " All those fat American who has never seen a bike for 20 years" .
's Avonds hadden we een licht bewolkte zonsondergang . Na wat straatartiesten bekeken hebben gingen we op zoek naar een eetegelegenheid. Bij Jack Seafood een heerlijke kipwrap naar binnen gewerkt.
Tegen half 11 waren we weer in de hotelkamer.

Tot zo ver de eerste paar dagen van de vakantie. De rest volgt zo snel mogelijk.
Ien
p.s. heb het geloof ik nog niet helemaal door ... want waarom die derde foto nou zo klein is ??