PDA

Bekijk Volledige Versie : Zwembad bij hotels gebruiken



reneefrankrijk
14-05-08, 19:43
Ik heb een vreemde vraag.
Als je een villa met privé pool hebt gehuurd en je zou eens willen zwemmen in een zwembad bij een hotel, b.v. omdat het voor de kinderen leuker is, kan/mag dat dan?
Mogen denk ik misschien niet, maar zijn er hotels waar het wel zou kunnen?
Onze poolguy vertelde ons dat we gewoon bij de Disney Hotels moesten gaan zwemmen want die verdienen genoeg aan de vakantieganger. Niet dat ik dat nou een reden vind hoor, maar hij dacht er zo over. En blijkbaar zou het wel kunnen.
Groeten, Renée

cindy74
14-05-08, 20:20
Ik denk niet dat ze het controleren bij een disneyhotel .Maar als je een leuke dag wil hebben in een ander zwembad ga je toch gewoon naar tyfoon lagoon .Als je bij een disneyhotel wil zwemmen zou ik eerst epcot bezoeken dan de zijuitgang nemen bij canada en naar het yacht en beach resort gaan die hebben een pracht van een zwembad

Harm
14-05-08, 20:22
Hallo Renee
De zwembaden bij de hotels zijn eigenlijk alleen bedoeld voor de mensen die in het hotel verblijven. Sommige hotel zwembaden zijn dan ook alleen met een hotel keycard toegankelijk. Als je bij een van de hotelzwembaden kan aanschuiven is er niemand die je vraagt of je hotelgast bent.
Harm

Tinkerbell
14-05-08, 20:32
Je moet jezelf eerst al indentificeren als je de parkeerplaats op wil.
Verder vind ik het wel een erg onbeschofte opmerking van die poolguy.

Ze verdienen toch genoeg aan de gasten? Wat heeft hij daar mee te maken ?
De gasten van de Disneyhotels betalen een smak geld om daar te logeren en te zwemmen.
Dat is net hetzelfde als dat wildvreemden in het zwembad komen zwemmen van de villa die jij gehuurd hebt.

reneefrankrijk
14-05-08, 20:45
Klopt Tinkerbell, ik vind dat ook. En een dag Typhoon lagoon gaan we zeker doen.
Wij hebben trouwens eens in een Holiday Inn bij Disney in de buurt gezeten (weet niet meer welke) en daar werd niks gecontroleerd.
Het zou normaal ook niet in mijn hoofd opkomen, maar omdat die vent dat zei, wil ik deze vraag gewoon stellen.
groeten, Renée

Mickey99
14-05-08, 21:29
Inderdaad erg vreemd van de poolboy dat hij je dit advies geeft! Hij zal het zelf ook niet prettig vinden als gasten zo maar gebruik gaan maken van zijn zwembad.

Het is net wat al is aangegeven je moet je legitimeren met een pasje en je ID om alleen het terrein van de Disney-resorts al op te komen. Dus als je persee eens bij een Disney resort wilt zwemmen zou ik je aanraden er ook voor 1 nachtje een hotelkamer bijboeken, dan heb je een hele dag de magie ;)

corrus
14-05-08, 21:39
Inderdaad erg vreemd van de poolboy dat hij je dit advies geeft! Hij zal het zelf ook niet prettig vinden als gasten zo maar gebruik gaan maken van zijn zwembad.

Bovendien vind ik het een beetje a-sociaal om zoiets te doen...
Ik denk dat ik deze zomer ook maar eens gewoon op de camping van Reneefranktijk een nachtje ga slapen zonder te betalen... misschien kan ik daar dan ook wel gratis zwemmen.

Want mijn kinderen vinden het ook leuker dan thuis te zwemmen :roll:

reneefrankrijk
14-05-08, 22:30
Vreemde reactie Corrus, wij vonden het ook uitermate a-sociaal dat hij zoiets zei. Maar was toch ook benieuwd naar jullie reacties.
En onder kampeerders heb je ook erg a-sociale hoor, dus zonder betalen op een camping staan, je zou de eerste niet zijn.

corrus
14-05-08, 22:58
Vreemde reactie Corrus, wij vonden het ook uitermate a-sociaal dat hij zoiets zei. Maar was toch ook benieuwd naar jullie reacties.
En onder kampeerders heb je ook erg a-sociale hoor, dus zonder betalen op een camping staan, je zou de eerste niet zijn.

Vreemd??
Jouw vraag was

Als je een villa met privé pool hebt gehuurd en je zou eens willen zwemmen in een zwembad bij een hotel, b.v. omdat het voor de kinderen leuker is, kan/mag dat dan?
Ik mag er toch wel vanuit gaan dat je dit antwoord zélf ook wel had kunnen bedenken, zeker daar je zelf ook in die business zit...

Marcelg
15-05-08, 07:00
Vreemd??
Jouw vraag was
Ik mag er toch wel vanuit gaan dat je dit antwoord zélf ook wel had kunnen bedenken, zeker daar je zelf ook in die business zit...

Dan heb ik nieuws voor je betreffende diverse hotels in Key West, bij sommige hotels is iedereen welkom om te komen zwemmen, het maakt niet uit waar je verblijft.
En ja dat is voor business redenen.

cindy74
15-05-08, 14:36
Vreemd??
Jouw vraag was
Ik mag er toch wel vanuit gaan dat je dit antwoord zélf ook wel had kunnen bedenken, zeker daar je zelf ook in die business zit...

Was gewoon een vraag van hem daar gaat dit forum toch om , om vragen te stellen ook al zijn ze in sommige mensen hun ogen dom

Tinkerbell
15-05-08, 15:30
Was gewoon een vraag van hem daar gaat dit forum toch om , om vragen te stellen ook al zijn ze in sommige mensen hun ogen dom

Dit was duidelijk een vraag of je kon profiteren van iets waar je niet voor betaald hebt en ik ga er van uit dat Rene als kenner dan ook bedoelde dat dit niet kan.
Je moet gewoon in een Disney hotel logeren om gebruik te mogen maken van de faciliteiten anders zit half de toerischtische sector daar misbruik te maken en blijft er voor de betalende gasten geen plekje over om te zwemmen.
In Disney Parijs is deze maatregel al jaren geleden ingevoerd en mogen alleen gasten die in het hotel zelf verblijven er zwemmen.

Het is toch een algemeen bekend fenomeen dat mensen in een of andere dump logeren proberen om foto's te maken van zichzelf in een of ander duur hotel alleen om thuis de indruk te wekken dat ze daar logeerden.

Overingens vraag ik me af als je ergens illegaal gaat zwemmen hoe het met je verzekering zit als het verkeerd zou lopen.

mickmak
15-05-08, 16:17
Ik vind het helemaal niet zo'n rare vraag.
Wij waren in januari 3 weken in Orlando en na een paar dagen hing er een bordje op ons zwembad dat deze minstens 2 weken dicht zou zijn ivm de jaarlijkse schoonmaak.
Toen ik het appartement huurde heb ik nog gevraagd of het zwembad verwarmd zou zijn en toen hebben ze ja geantwoord maar niks gezegd over sluiting.
Toen stonden we dus in onze zwemkleren met een kind van 5 die heel graag wilde zwemmen.
Met ons was een nichtje op vakantie en zij is reisleidster in Thailand en omgeving. Ze vertelde dat het daar heel normaal is om bij grote hotels te gaan zwemmen. Je moet er dan wel voor betalen en dus zijn we naar diverse hotels gegaan en gevraagd. O.a. boardwalk van Disney. Het bleek niet te kunnen dus zijn we weer weg gegaan.

Jackie

Michael66
15-05-08, 17:43
En het mooie van Orlando e.o. is dat je daar een aantal grote zwemparken hebt, waar je absoluut wel tegen betaling gebruik van mag maken.

Maar wel lastig, als je erop vertrouwde dat je eigen hotel een zwembad heeft en dan ineens de boel dichtgooit.

hannie
15-05-08, 19:17
Renee,
Je gaat toch naar Solana?
Daar hebben ze een hele groot zwembad bij het clubhuis.
Iedereen die in een huis op Solana zit kan daar gebruik van maken.

Saskiac1977
15-05-08, 20:12
Eeeh wij hebben 7 dagen in All stars movie gezeten van Disney, ook hebben wij een keer het sports en het music resort bezocht, gewoon om even te spieken en omdat we geen zin hadden om nog verder in de bus te staan, het ligt allemaal op loopafstand van elkaar, maar er is ons nooit naar enige vorm van legitimatie gevraagd...uberhaupt niet zeg maar.
Maar ik zou het ook niet doen hoor bij een ander hotel gaan zwemmen, dat vind ik echt niet kunnen, en dan buiten het feit of het mag/kan of niet......

Mickey99
15-05-08, 20:19
Eeeh wij hebben 7 dagen in All stars movie gezeten van Disney, ook hebben wij een keer het sports en het music resort bezocht, gewoon om even te spieken en omdat we geen zin hadden om nog verder in de bus te staan, het ligt allemaal op loopafstand van elkaar, maar er is ons nooit naar enige vorm van legitimatie gevraagd...uberhaupt niet zeg maar.

Dat is heel wat anders, de 3 All Star resorts horen bij elkaar en je komt daar binnen door 1 poort met security.

Saskiac1977
16-05-08, 06:57
Dat is heel wat anders, de 3 All Star resorts horen bij elkaar en je komt daar binnen door 1 poort met security.

Ja dat klopt, maar kijk ik logeer in Movies en gevoelsmatig had ik dus niks te zoeken in Sports en music, maar er is niemand die zeg maar in de hotels vraagt of wij daar wel horen.
Dus ff strikt gezien, je stapt bij Animal kingdom op een Disneybus, naar een resort en je bent de slagboom door, terwijl je daar misschien niets te zoeken hebt, in de bus controleren ze ook niet of je wel in een hotel verblijft.
Ik begrijp dus dat zij blind varen op de security die bij de slagboom staat.
Ik heb in Spanje meegemaakt dat er bij het welkomstpakket een soort armbandje zat van het hotel, die je bij het zwembad bij je moest hebben.

JKG
16-05-08, 16:46
Die bandjes in spanje is voor all-in pakketten. Of misschien nu wel dat je echt bij het zwembad hoort, jaren terug in Salou nog wel eens naar andere zwembaden van hotels geweest, toen kon het prima en toen was het all-in ook nog niet zo populair. Ik ging even terug naar het hotel van een jaar ervoor, dat was een veel beter zwembad ;)

ekkie50
18-05-08, 16:28
Ach jongens, om stress te vermijden gewoon met je gezin naar Wet 'n Wild gaan of iets vergelijkbaars. Tons of fun, en no worries.

Saskiac1977
19-05-08, 11:37
Die bandjes in spanje is voor all-in pakketten. Of misschien nu wel dat je echt bij het zwembad hoort

Nee deze was echt voor bij het zwembad...wij zaten niet all in.....

JKG
19-05-08, 19:59
Nee deze was echt voor bij het zwembad...wij zaten niet all in.....


Hmm dan is dat dus aangepast omdat er teveel onuitgenodigde gasten ook bij het zwembad kwamen zitten ;) Ik moest wel wennen aan zo'n bandje, vond het bloedirritant en was blij dat ik 'm lekker af kon knippen voor ik het vliegtuig weer in ging.

beekenka
20-05-08, 23:44
Rene, ik vind het geen rare vraag. Wel een raar antwoord van de "poolguy". Zomaar een ander hotel binnenlopen, zonder iets te vragen en dan gebruik maken van het zwembad vind ik "not done" op z'n zachtst gezegd. Maar er zijn genoeg hotels - ook in NL - die hun zwembad verhuren. Het zou dus best kunnen zijn dat je er tegen betaling kan zwemmen.
Overigens, wij hadden ons ingecheckt bij de "comfort inn", in Pensacola (2e week mei), zeiden tegen de receptioniste nog dat we de "pool" ingingen omdat onze zoon daar heel erg zin in had. Komen we bij de "pool" bleek die gesloten voor onderhoud. :cry: Geclaimd bij de receptie, daar konden we onze kamer annuleren en zijn we op zoek gegaan naar een hotel waar we wel konden zwemmen. De receptioniste zei nog: "It's winter-time, I don't think that many hotels will have their pool open" :-s