PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Carmen1988: Orlando 2008



carmen1988
13-05-08, 22:04
Hey iedereen.

Ik en mijn vriend Remy vertrekken 7 juni t/m 23 juni na Florida! Voor mij is dit de 8 ste keer ( Laaste keer was wel 6 jaar geleden ) en voor mijn vriend de 1 ste keer dus voor hem nog helemaal nieuw. Hier beneden ons reisschema.

We vliegen met Delta Airways, eerste keer met deze vliegtuigmaatschappij dus ben benieuwt. Zag op forum over het algemeen wel positieve reactie's dus dat scheelt. \\:D/

07-06-08 Amsterdam 12.10 - Cincinnati 15.25
07-06-08 Cincinnati 16.35 - Orlando 18.36
23-06-08 Orlando 14.40 - Atlanta 16.15
23-06-08 Atlanta 17.15 - Amsterdam 8,10 (aankomst 24ste)

Voor ons is het de eerste keer dat we in Cincinnati moeten overstappen heeft iemand hier ervaring mee? Gates moeilijk te vinden etc?

Op de planning staan in iedergeval deze parken.

Discovery cove (gereserveerd voor 9 juni )
Seaworld
Universal
Magic Kingdom
Kennedy space center.

We zitten nog aan te denken misschien na Epcot te gaan maar dat weten we nog niet zeker.

Weet iemand trouwens of downtown Disney gratis is? Ik kan nergens terug vinden.. Of ik lees niet goed :oops:

Een 3 daagse roadtrip.

Dag 1:

Vertrek 's morgens vroeg van Orlando na Miami, daar overnachten. Ik zat zelf te denken om in het hotel Dezerland te overnachten. Vondt het hotel een leuke charme hebben vooral het ontbijten is de oldtimers. Ben er zelf al 6 jaar niet meer geweest en weet niet in welke staat het hotel nu is. Iemand hier nog geweest?

Dag 2: Oversteken door de Everglades. Tussen stop in Billy Swamp. Airboat toer en daar lekker wat rondhangen. Dit park is voor mij ook een hele tijd gelden maar heb er altijd met veel plezier aan terug gedacht. Nog mensen met tips met misschien andere parken in de Everglades of nog leuke nieuwtjes over Billi Swamp? In de namiddag willen we in iedergeval doorijden tot Fort Myers. Daar in een leuk hoteltje overnachten.

Dag 3: Rijden we door na Sanibal Island. Men zegt dat veel weg heeft van Key West? 'S avonds terug na Orlando.

Verder gaan we nog 2 dagen na Clearwater.

De rest van de tijd besteden we aan lekker luieren, shoppen, eten, sightceeing en natuurlijk zwemmen.

Als iemand nog tips heeft, hoor ik ze graag!

Greetzz Carmen :razz: :)

tomenvalesca
14-05-08, 08:45
Weet iemand trouwens of downtown Disney gratis is? Ik kan nergens terug vinden.. Of ik lees niet goed :oops:


Disney downtown is gratis. Je kan het vergelijken met disney village in Parijs , daar heb je ook geen ticket voor nodig , alleen dat het in Amerika dan zoveel keer groter zou zijn... ben ook benieuwd!

rrrick
14-05-08, 16:47
Hey iedereen.


07-07-08 Amsterdam 12.10 - Cincinnati 15.25
07-07-08 Cincinnati 16.35 - Orlando 18.36
23-06-08 Orlando 14.40 - Atlanta 16.15
23-06-08 Atlanta 17.15 - Amsterdam 8,10



Klopt dat schema wel? Je aankomst is na je vertrek.




Dag 3: Rijden we door na Sanibal Island. Men zegt dat veel weg heeft van Key West? 'S avonds terug na Orlando.



Ik vond Sanibel Island nogal verschillen van Key West. Allebei prachtig en zeer de moeite waard, maar niet echt te vergelijken.



De rest van de tijd besteden we aan lekker luieren, shoppen, eten, sightceeing en natuurlijk zwemmen.


Ongeveer 20 minuten onder Ft Myers zijn de Miromar outlets (http://www.miromaroutlets.com/index.php?page=directions). Wij hebben daar aardig gescoord met shoppen.

Veel plezier!

Dr. Phlox
14-05-08, 20:40
Hoi Carmen,
Ziet er goed uit. Voor Dicovery Cove zou ik wel van te voren resereven. Het zou zonden zijn dat het vol zit. Ben zelf in 2004 nog bij Billie Swamp geweest. Vond het ook heel leuk. Er waren toen (november) voldoende Alligators om te bezichtigen.
Grz
Ton

carmen1988
15-05-08, 10:45
Dankjewel voor al jullie reacties en tips!

@TomenValesca: gaan jullie ook nog binnenkort?

@rrick: ik denk dat je bedoelt dat stuk van Atlanta naar Amsterdam de 23ste, ik kom om 8.10 de 24ste in Amsterdam daar aan. Inderdaad beetje verwarrend. En bedankt voor de tip van de Mall.

@Dr. Phlox: ja ik heb gereserveerd bij Discovery Cove heb het al een keer jaar of 7 terug gedaan, was echt super, hoop dat de kwaliteit zo is gebleven

Heb jij misschien een idee hoelang dat ongeveer rijden is van Miami naar Billy Swamp, omdat ik heb gehoord dat dat een stuk het binnenland van de everglades in rijden is en dat je dan zeg maar van de hoofdweg af is?

Alvast bedankt :D

Dr. Phlox
15-05-08, 11:31
Heb jij misschien een idee hoelang dat ongeveer rijden is van Miami naar Billy Swamp, omdat ik heb gehoord dat dat een stuk het binnenland van de everglades in rijden is en dat je dan zeg maar van de hoofdweg af is?
Alvast bedankt :D

De exacte tijd kan ik niet zo zeggen, maar dacht aan een uur of 2. Zeker het laatste stuk is op een binnendoorweg waar bijna geen einde aan komt. Je zou het met googlemaps (http://maps.google.nl/maps?utm_campaign=nl&utm_source=nl-ha-emea-nl-google-gm&utm_medium=ha&utm_term=googlemaps) kunnen uitrekenen. Net uitgerekend vanaf Collins Ave. in Miami Beach en het volgende wordt aangegeven :
110 mijl – ca. 2 uur 6 min
Ik hoop dat het wat duidelijker is nu.
Grz
Ton

Michael66
15-05-08, 11:43
Het is danwel niet aan mij gevraagd, maar ik kan wel wat antwoorden:

Wie wanneer naar Florida gaat kun je zien in dit onderwerp (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=1584). Tomenvalesca gaan 1-9.

Van het Dezerland hotel naar Billy Swamp is zo'n 100 mijl en 2 uur rijden.

Dr. Phlox
15-05-08, 12:02
Van het Dezerland hotel naar Billy Swamp is zo'n 100 mijl en 2 uur rijden.

Was me even ontgaan. Maar 6 minuten verschil. vanaf de verschillende locaties.

Michael66
15-05-08, 12:23
Was me even ontgaan. Maar 6 minuten verschil. vanaf de verschillende locaties.Ach, we waren tegelijkertijd aan het zoeken en antwoorden en komen allebei op ongeveer hetzelfde uit. Mooi toch. En uiteindelijk hangt de reistijd ook nog af van de drukte in het verkeer, je rijsnelheid, de stops die je eventueel onderweg maakt, etc.

Mickey99
15-05-08, 17:35
@rrick: ik denk dat je bedoelt dat stuk van Atlanta naar Amsterdam de 23ste, ik kom om 8.10 de 24ste in Amsterdam daar aan. Inderdaad beetje verwarrend.

rrrick bedoelde dat je in je schema hebt staan dat je op 07-07 naar Florida reist en dat de terugreis op 23-06 is ;)

carmen1988
15-05-08, 17:40
Thanks voor de info Dr. Phlox en Micheal66!

@ Mickey haha ja nu zie ik het wat een domme typ fout :D

tomenvalesca
16-05-08, 22:02
Het is danwel niet aan mij gevraagd, maar ik kan wel wat antwoorden:
Wie wanneer naar Florida gaat kun je zien in dit onderwerp (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=1584). Tomenvalesca gaan 1-9.

Dankjewel Michael voor het antwoord (we blijven tot 10 maar die dag vertrekken we ook weer dus zoveel zullen we die dag niet meer kunnen doen... jammer), dus het is helemaal juist haha
nog enkele maandjes... dat die maar heel snel voorbij gaan!
kan al bijna niet meer wachten!