PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Pim en Natalie



mip
05-05-08, 10:44
Hallo allemaal,

1 september vliegen we naar Orlando om vervolgens 4 weken rond te trekken in Florida. Vlucht is reeds geboekt. Vliegen via Philadelphia naar Orlanda. Vanuit daar gaan we naar miami en dan weer terug naar boven.
De Disneyparken staan op ons programma, en Fort Myers, Key West, Naples, Florida Keys en Cape Canaveral. Dit programma staat uiteraard nog niet vast, want ze zitten nog in een oriëntatiefase. We hebben een auto gehuurd en gaan met ons tentje beschikbare campings af.
Vorig jaar zijn we in Vancouver geland en via Noord-Amerika naar Toronto gereden. Dat was onze eerste vakantie in Amerika-Canada. Toen gingen we ook met de tent de campings af en dat beviel ons eigenlijk wel. Hopelijk is het ook goed camperen in FLorida, ik kan daar namelijk niet zo veel over vinden. Wel dat er overal die KOA campings zijn voor voornamelijk campers. Mijn voorkeur gaat op dit moment wel uit naar de state parks. Orkaanseizoen is in september een beetje op zn eind. Maar kunnen ook altijd een B&B of Hotel opzoeken als het nodig is. Als er mensen zijn met tips over campings: ALTIJD WELKOM! :D
Any ways: Ik hoop op dit forum nog veel tips e.d. te vinden over Florida!:-D

Mickey99
05-05-08, 12:57
Welkom dit leuke forum http://img172.imageshack.us/img172/6637/wave2yh2.gif (http://imageshack.us)

Teleton
05-05-08, 14:53
Orkaanseizoen is in september een beetje op zn eind. Maar kunnen ook altijd een B&B of Hotel opzoeken als het nodig is.

Met de eerste stelling zou ik voorzichtig zijn. Met de tweede overigens ook want je kunt er op rekenen dat de hotels vol zullen zitten als er werkelijk iets aan de knikker is. Bovendien betaal je bij calamiteiten de hoofdprijs.

Vergeet bovendien niet dat er naast orkanen ook de nodige tropische stormen passeren. In september valt er gemiddeld 146 mm regen, bij ons 66.

Nice to know:

When is Hurricane Season?
June 1 - November 30

The hurricane season in Florida runs from the beginning of June to the end of November with mid August to mid October being the height of the season

Zo maar een schema uit 2005:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/timeline/63ddfb4d40f4eb921400f87e81de8bfd.png

Michael66
05-05-08, 17:16
Op 1 september aankomen en dan gaan kamperen, reken dan maar op een "warme" vakantie. Rond die tijd is het nog steeds erg warm (30+ graden) en de luchtvochtigheid is nog hoog. Ik ben zelf helemaal geen kampeerder, dus kan niet inschatten of dat dan prettig is.

Ach, one way or the other ... je vakantie daar gaat fantastisch zijn! Veel plezier!

HenkR
05-05-08, 19:01
Ik zou nog eens nadenken over kamperen met een tent. Het kan nogal warm en vochtig zijn. De muggen zijn er ook en mogelijke hele natte uren door een langstrekkende orkaan.
De prijzen voor kamperen met eerder genoemde hindernissen zijn niet echt goedkoper dan een hotel met airco, lekker bedden, eigen badkamer enz.

mip
07-05-08, 08:22
Bedankt voor de reacties,
Ik vreesde al wel een beetje dat de orkanen en stormwinden problemen kunnen gaan opleveren. En als de prijzen van de campings nagenoeg hetzelfde zijn als die van hotels en B&B`s, ga ik zeker nu even het forum mbt hotels e.d. doorspitten!!!
In ieder geval erg bedankt voor de tips en het delen van eigen ervaringen!:-D

Teleton
07-05-08, 09:10
Orkaanseizoen is in september een beetje op zn eind.

#-o#-o??

Ik hoop niet dat we met onze tips over het seizoen jullie budget in de war hebben geschopt. Zelf heb ik geen idee wat een nacht met een tent op een camping kost. Voor wat betreft de hotelprijzen; rond Orlando kan je voor 25 euro bij de eenvoudige hotelketens prima terecht. De prijzen aan de kust liggen wel wat hoger, zeker aan de golf van Mexico en Miami.

Maak goed gebruik van de kennis die hier op het Forum zit, Priceline, couponboekjes etc. en gooi het bij twijfel je vragen maar in de groep.

Veel succes met de verdere voorbereidingen en have fun in Florida.

Michael66
07-05-08, 09:50
Als je toch een beetje het gevoel van kamperen wilt hebben zou je ook eens kunnen kijken naar de lodges die Eurocamp sinds kort in Florida verhuurt. Midden in de natuur en erg eenvoudig: 1 slaapkamer, airco, kabel-TV (...) en geen keuken. Kijk maar eens op hun website: http://www.eurocamp.nl/index.cfm?fuseaction=campsites.regionmap&ver=4&regionid=106&mapID=402&regionname=Campings-Florida