PDA

Bekijk Volledige Versie : Boulevards in Florida



alain179
29-04-08, 17:13
Hoi,

DIt jaar ga ik, mn vrouw en mn vader voor 2 weken naar Florida. Bedoeling is dat we enkele hoogtepunten gaan meepikken, zowel Kennedy Space Center, Key West en de Everglades.

Nu mn pa, is helemaal niet goed te been (hersenbloeding 10 jaar terug), de rolstoel gaat zelfs mee, maar hij kan wel enkele km's wandelen met een wandelstok, voor zover het terrein mooi effen is, bvb. een wandeldijk zoals je bvb. in Benidorm hebt, waar hij dan ook al 20 x geweest is.

Nu in het najaar dus Florida, kan iemand me zeggen waar het goed is voor hem ? We dachten aan Hollywood, Miami ?

Groetjes uit Belgie
Alain

ekkie50
29-04-08, 19:37
In Miami is het in de zomer erg heet. Kan je vader daar tegen? Ik meen me te herinneren dat Fort Lauderdale een fraaie verharde boulevard heeft waar je vader goed zou kunnen wandelen. Van Miami kan ik me alleen de boardwalks (verhoogde houten wandelpaden) langs het strand herinneren. Ik ben er al een tijd niet meer geweest, dus South Beach is vast erg veranderd.

Njit
29-04-08, 19:52
Wandeldijk is dat hetzelfde als boulevard? Want dan weet ik het wat beter te plaatsen :)

JKG
29-04-08, 20:04
Wandeldijk is dat hetzelfde als boulevard? Want dan weet ik het wat beter te plaatsen :)

Denk het wel ja, want ik kan me in Benidorm geen dijk plaatsen, wel een boulevard zoals in bijna elke populaire spaanse badplaats ;)

Michael66
29-04-08, 20:19
Eerst de wandeldijk, en daarna gaan we op kruisvaart! ;)

(lang geleden op de hoge hotelschool had ik daar een Belgische docent Toerisme)

alain179
29-04-08, 21:41
Ja hoor; wandeldijk is hetzelfde als boulevard (voor mij toch:D). Ik had het beter zeedijk genoemd, zoals in Scheveningen of de Belgische kust. Een plek waar enkel wandelaars komen, of mensen met rollerblades .. e.d., en die kilometers doorloopt, liefst afgewisseld met terrasjes, zodat hij vaak een keertje kan gaan zitten.


In Miami is het in de zomer erg heet. Kan je vader daar tegen?

Voor zover ik weet kan hij behoorlijk tegen de warmte. De zee zal allessinds een beetje 'verkoeling' bieden, zij het wellicht warme wind.

JKG
30-04-08, 12:41
Wat dat betreft is Ocean Drive (Miami Beach) wel lang genoeg ja, erg gave boulevard, maar er rijden dus wel (hele mooie) auto's... maarja, dat kon geloof ik ook in Benidorm tot op bepaalde hoogtes. Het feit alleen al dat er exotische auto's rijden maakt het denk ik extra gaaf. Ook terrasjes zat.

Overigens kennen we 'zeedijk' hier ook niet, we zouden dan eerder denken aan de duinen :)

Michael66
30-04-08, 15:44
Ik ken wel een Zeedijk, maar dat is in Amsterdam, de rosse buurt. En ik neem maar eventjes aan dat je die niet bedoelt.

Boulevards aan zee zoals we die hier kennen (bijv. Scheveningen) heb ik in Florida nog niet gezien. Ja, in Miami Beach, maar dan is er de drukke straat nog tussen en de zee 500 meter verderop. Wat misschien een beetje in de buurt komt is The Pier in St. Petersburg.

O ja, en Clearwater Beach ook enigzins, maar dat schijnt momenteel in de verbouwing te zijn.