PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: ezzie25



ezzie25
28-04-08, 23:22
hoi ik ben esther, vlieg op 19 augustus naar orlando met mijn 2 kinderen van 14 en 13. Geweldig wat je allemaal kunt vinden op dit forum. Ik heb 2 vraagjes (misschien staan ze al ergens, sorry dan heb ik nog niet goed gezocht).

1) ik huur geen auto. wat is de beste manier om van orlando airport naar het hotel op International drive te kome?
2) ik heb gereserveerde plaatsen united airlines. op de heenweg echter 3 raamplaatsen achter elkaar. voor mij belangrijk om naast mijn kinderen te ziiten. vooral mijn dochter kan nl weleens luchtziek worden. reisburo gaf aan vroeg in te checken en dat er altijd wel mensen willen ruilen om aan het raam te zitten. iemand ervaring hiermee (dochter zit al in zak en as:cry:)?

groetjes
esther

Njit
28-04-08, 23:40
1. Shuttle van te voren of ter plaatse boeken of een taxi nemen. Bijvoorbeeld deze: http://www.mearstransportation.com/ShuttleServices.htm

Wat is overigens de reden dat je geen auto huurt?

ezzie25
28-04-08, 23:45
bedankt voor je snelle reactie. is misschien wel slim om vooraf de shuttle te boeken.
ik heb net mijn rijbewijs, ik heb gehoord dat je pas na een jaar in het buitenland mag rijden.

Njit
29-04-08, 00:00
Je mag met een geldig rijbewijs gewoon rijden. Onder de 25 betaal je extra, daarboven niks. Maar gezien je nickname ben je al 25 :) (en waarschijnlijk nog wel ouder met twee kinderen van 14 en 14 8-[)
Ik heb dit een keer bij Alamo USA nagevraagd (er was een ander forumlid die hetzelfde dacht). Hieronder het antwoord:


To rent a vehicle from Alamo Rent A Car, a valid driver's license in the
renters name must be presented at the time of rental. The amount of time
that you have the drivers license does not matter just as long as it meets
the above requirements.
If we can be of further assistance, please feel free to email us or contact

our reservations department at 1-800-GO-ALAMO (1-800-462-5266). For
customers outside the U.S. and Canada, please dial +1-801-533-4441.

Regards,
Felicia
Internet Response
Alamo Rent A Car

HenkR
29-04-08, 00:34
Je hebt 2 vragen
1 over hoe kom ik bij het hotel. Daar is al op gereageerd en is het niet per ongeluk een hotel dat je hebt geboekt met eigen airportservice?
2 over de stoelen in het vliegtuig. Heb je geen e-ticket gekregen, waarmee je op de UA site kunt en zelf met de stoelen kunt "schuiven"?

Teleton
29-04-08, 09:08
united airlines. op de heenweg echter 3 raamplaatsen achter elkaar. voor mij belangrijk om naast mijn kinderen te ziiten. vooral mijn dochter kan nl weleens luchtziek worden. reisburo gaf aan vroeg in te checken en dat er altijd wel mensen willen ruilen om aan het raam te zitten.

Beetje mager advies van het reisbureau. Zo populair zijn de "single" raamstoelen nu ook weer niet. Men kiest over het algemeen bewust voor een stoel aan het gangpad als men alleen reist. Zoals bekend staan lang niet alle stoelen op de site, het zou dus best eens zo kunnen zijn dat het lijkt alsof alle stoelen vergeven zijn, maar er in werkelijkheid nog ruimte is.

Waarom bel je niet even naar UA om te overleggen? :-\"
Men is daar meer dan bereid om je te helpen!

Ta2 Gerrit
29-04-08, 09:24
Wij hebben voor onze oktober terugvlucht (Wash./Ams.)hetzelfde (3 raamplaatsen op rij) en op de United site staan ook geen andere stoelen beschikbaar.
Even met United gebelt en daar bleek dat ze weer eens (gebeurt vaker) alle stoelen in economy afgeblokt hadden zodat je dit bij de checkin kunt regelen/schuiven.

Dat je de stoelen hebt, betekent i.i.g. dat je op die vlucht zit en desnoods in de cabine nog wat met de flightattendant kunt regelen. Dat moest volgens de dame aan de telefoon geen probleem zijn (en dat denk ik ook niet)

Wel werd geadviseerd de site regelmatig te checken, omdat er nog wel eens wat veranderd en dat de stoelen toch vrijkomen voor online seat assignment.
Dan kun je het vanachter de PC zelf doen.

ezzie25
29-04-08, 09:57
Waar checken je dat precies? Ik heb een confirmationcode gekregen maar als ik die via de link die ik hier op het forum heb gevonden invoer (met de vertrek dag) dan herkent hij deze niet. Betekent dit dat de vlucht nog niet zichtbaar is?

Teleton
29-04-08, 10:00
Probeer deze link eens.
Zoek je vlucht op en kijk op het seatplan.

http://www.unitedairlines.nl/core/english/index.html

ezzie25
29-04-08, 10:02
Je mag met een geldig rijbewijs gewoon rijden. Onder de 25 betaal je extra, daarboven niks. Maar gezien je nickname ben je al 25 :) (en waarschijnlijk nog wel ouder met twee kinderen van 14 en 14 8-[)
Ik heb dit een keer bij Alamo USA nagevraagd (er was een ander forumlid die hetzelfde dacht). Hieronder het antwoord:
bedankt voor de tip!! Ben trouwens idd al 40. Is het te doen om in Florida te rijden (ivm rij-ervaring).

Ta2 Gerrit
29-04-08, 10:04
bedankt voor de tip!! Ben trouwens idd al 40. Is het te doen om in Florida te rijden (ivm rij-ervaring).

In Florida (en de rest van de US, behoudens de grote steden) is het 10 x relaxter rijden dan in het haastige Nederland. Gewoon doen :-)

Teleton
29-04-08, 10:07
Tuurlijk is het te doen.

Wel even de verkeersregels goed bestuderen, zeker als je nog niet zoveel rijervaring hebt. 4 way stop, (no) turn on right, schoolbussen, keep your lane, dat moet je wel ff weten. Verder wordt er over het algemeen heel rustig gereden.

Ben je bekend met een automaat? Let op: alleen rechterbeen gebruiken svp!

enne, mocht je eens verkeerd rijden? Rijd rustig door en neem een volgende afslag. De meeste ongelukken worden m.i.veroorzaakt door paniekreacties, plotseling remmen of van rijbaan wisselen.

ezzie25
29-04-08, 10:08
Probeer deze link eens.
Zoek je vlucht op en kijk op het seatplan.

http://www.unitedairlines.nl/core/english/index.html
Het lukt me niet om mjin vlucht op te roepen met de confirmation code. Ik kijk onder my itinerary's, voer de code en achternaam in en krijg dan deze melding
We are unable to retrieve your itinerary information at this time. Please try again later.

Njit
29-04-08, 10:10
Hier kun je de verkeersregels nalezen: link (http://www.allesamerika.com/autorijden-amerika.html) / link (http://www.hm-usa.nl/autorijden01.html) / link (http://www.verenigdestaten.info/rsinfo/autorijden.html)
En hier wat uitleg over een automaat: http://nl.wikipedia.org/wiki/Automatische_versnellingsbak

Teleton
29-04-08, 10:12
Het lukt me niet om mjin vlucht op te roepen met de confirmation code.

Probeer het eerst eens zonde de code. Je doet net alsof je de vlucht weer wil boeken en bekijkt dan het seatplan van deze vlucht.

Misschien weet Gerrit wat er misgaat met de confirmatiecode?

Ta2 Gerrit
29-04-08, 10:16
Het lukt me niet om mjin vlucht op te roepen met de confirmation code. Ik kijk onder my itinerary's, voer de code en achternaam in en krijg dan deze melding
We are unable to retrieve your itinerary information at this time. Please try again later.

Heb je wel de goede code. Bestaat uit een combinatie van letters en cijfers, in totaal 6 karakters bijv VD13Z8 of 12AB34.

Een andere weg is je aanmelden voor het Milageplus programma. Kost niets en je kunt dan ook in je itinerarys komen.

Ta2 Gerrit
29-04-08, 10:21
Ik heb net nog even gekeken voor de voornoemde Oktobervlucht en dan geeft hij aan "Currently there are no seats available, they will be available at the airport"
Dus gaan we maar iets eerder van "huis" ;-)

ezzie25
29-04-08, 10:32
Ga ik zeker doen. Heb me ook al aangemeld bij het mileage programm. Ik hou jullie op de hoogte. Bedankt voor alle antwoorden :razz::razz: Geweldig dit Forum!

ezzie25
29-04-08, 16:39
gelukt. via de link van united heb mijn reservering gevonden en het seatplan bekeken. Op de heenreis zitten we inderdaad achter elkaar(mijn dochter is al helemaal in paniek:cry::cry:). Ik kan hier dus checken of er toevallig stoelen beschikbaar komen en dan eea aanpassen in het seatplan? Zo niet, heel vroeg op Schiphol bij de balie staan heb ik begrepen (balie om 08:00) open. Ik zag dat iemand schreef dat je de stoelen wel moet "saven" als je ze kunt wijzigen. Nu heb ik net goed gekeken op het seatplan maar "save of confirm"ben ik niet tegengekomen. hebben jullie dit al eens gedaan?
gr
esther

Ta2 Gerrit
29-04-08, 19:33
Aan het eind van je 4 vluchten krijg je in de seating chart de optie om te saven.
Dus je past je seats aan, gaat naar Next Flight, past die aan (of niet), gaat weer door naar Next Flight tot dat je bij de laatste vlucht bent, kan dan saven.

HenkR
29-04-08, 19:40
Ik kom bij mij onderstaand plaatje tegen. En nu kun je per pasagier schuiven over de lege plekken.
http://home.planet.nl/~rink0002/plaatjes/seatmap.bmp

corrus
29-04-08, 21:41
Ik kom bij mij onderstaand plaatje tegen. En nu kun je per pasagier schuiven over de lege plekken.


Dit zijn dus de bewuste 30% stoelen die te reserveren zijn, de rest wordt door United zelf uitgedeeld bij Check-in... :mrgreen:

ezzie25
30-04-08, 20:00
Dat Kreeg Ik Inderdaad Ook Te Zien. Begrijp Nu Hoe Je Moet Schuiven Met De Stoelen. Helaas Valt Er Op Onze Vlucht Niet Te Schuiven. Ik Blijf Het Checken En Anders Hoop Ik Op Andere Stoelen Bij Het Inchecken Op Schiphol. Dank Jullie Wel Voor De Hulp.

calypso
30-04-08, 20:03
Zelfs als je ze daar reserveert is dat toch geen garantie dat je ze krijgt.
Heb al diverse keren meegemaakt dat ze toch ander stoelen geven als dat nodig is.
Beste is gewoon aan de balie dan weet je zeker wat voor een stoel je krijgt, wnat dat is meestal definitief.