PDA

Bekijk Volledige Versie : Shoppen in/rond Orlando: nieuwste tips en suggesties



Michael66
03-04-05, 20:10
Het klinkt misschien raar, maar ik ben een vent van 38 die heel erg kan genieten van het shoppen als ik in Orlando ben. Het hele jaar door koop ik eigenlijk bijna geen kleding en andere zaken die in Florida een stukk voordeliger zijn. Met die "koopstop" financier ik mij trip naar Florida voor ee behoorlijk deel. Ben vooral op zoek naar goede merkkleding tgen lage orijzen en sportschoenen (Nike).

Maar nu dus de belangrijke vraag: Wat zijn de recentste tipsen en trucsen om komende zomer de meeste dollars te besparen op mijn aankopen?

Bekend zijn al de factorystores van Belz, Lake Buena Vista en zo. Pointe Orlando: te laat, ben ik al geweest. Flea markets: alles wat van de 192 verwijderd is, laat me het weten! Walmart heeft ook geen geheimen voor me.

Verras me, en ik zal jpuw plezier herbeleven!

cleverred
08-04-05, 18:40
Hallo daar,

Nou 1 factory outlet staat niet in je lijstje, maar ik weet ook ff zo snel niet hoe die heet. Lekker slim is dat he, komt waarschijnlijk nog door mijn Jetlag. Heb ik deze keer wel heel erg last van maar goed.

Er zit ook nog een Outlet langs de interstate 4 (geen Belz), ligt naast de snelweg, daar is oa. nike, Tommy Hilfiger, calvin Klein, Armani etc vertegenwoordigd. Volgens mij nog niet zo oud, de vorige keer was het me namelijk nog niet op gevallen.

Je komt er door dezelfde afslag te nemen van Seaworld en vervolgens weer de eerste rechts te nemen. Je komt er dan vanzelf langs de afslag van deze outlet.

Misschien weet iemand anders de naam van deze outlet?
Als ik op de naam kom laat ik het je nog wel even weten!

Ook heb je nog Factory bay, ligt op de weg naar Belz, mooi opgezet, maar er staan wel wat pandjes leeg. Leuk is wel dat er een skate winkel zit met daarin een volwaardig skatepark. Zie je mensen weer de leukste truckjes uithalen. Gewoon leuk om even te zien.

GREETZ

Michael66
08-04-05, 18:57
Er zit ook nog een Outlet langs de interstate 4 (geen Belz), ligt naast de snelweg, daar is oa. nike, Tommy Hilfiger, calvin Klein, Armani etc vertegenwoordigd. Volgens mij nog niet zo oud, de vorige keer was het me namelijk nog niet op gevallen.

The Millennium Mall? Of The mall at the Millennia? Heb ik nog niet veel van gehoord. Reacties graag!! Wat zit daar? Hetzelfde als in de andere malls?Wat is daar bijzonder? Goede foodcourt?


Ook heb je nog Factory bay, ligt op de weg naar Belz, mooi opgezet, maar er staan wel wat pandjes leeg.

Bedoel je Festival Bay? Stond vorig jaar zomer nog voor meer dan de helft leeg. Daar hebben we wel heel leuk midgetgolf gespeeld: glow-in-the-dark!!! Daar wil m'n zoon dit jaar weer naartoe! En een leuke indoor skatebaan voor de iets oudere kids.

Eric
08-04-05, 19:07
Er zit ook nog een Outlet langs de interstate 4 (geen Belz), ligt naast de snelweg, daar is oa. nike, Tommy Hilfiger, calvin Klein, Armani etc vertegenwoordigd. Volgens mij nog niet zo oud, de vorige keer was het me namelijk nog niet op gevallen.

The Millennium Mall? Of The mall at the Millennia? Heb ik nog niet veel van gehoord. Reacties graag!! Wat zit daar? Hetzelfde als in de andere malls?Wat is daar bijzonder? Goede foodcourt?


Ook heb je nog Factory bay, ligt op de weg naar Belz, mooi opgezet, maar er staan wel wat pandjes leeg.

Bedoel je Festival Bay? Stond vorig jaar zomer nog voor meer dan de helft leeg. Daar hebben we wel heel leuk midgetgolf gespeeld: glow-in-the-dark!!! Daar wil m'n zoon dit jaar weer naartoe! En een leuke indoor skatebaan voor de iets oudere kids.

De millenium mall is wat je noemt een premium mall, met veel merkwinkels van de duurdere merken, en hij stond afgelopen zomer, in tegenstelling tot sommige andere malls, tenminste niet voor de helft leeg.
Dus veel mooie winkels, zoals Gucci, etc.
Eric

petra
08-04-05, 19:32
Eric heeft gelijk, de millenium mall is gewoon geen reet aan,het enige leuke is EB games, aan de overkant heb je supertarget zitten......onze favo

Michael66
08-04-05, 20:45
Heeft Eric gelijk dat er geen bal aan is? Volgens mij gaf hij alleen maar aan wat voor soort winkels er zijn, zonder waarde oordeel. En laat ik dat soort winkels nou best leuk vinden. Dit winkelcentrum staat zeker op mijn "verlanglijstje"van dit jaar.

En een Target laat ik uiteraard ook niet schieten. Vorig jaar heb ik de gloedjenieuwe Target naast de Florida Mall ontdekt, net als de gloedjenieuwe Michael's aan de overkant van Orange Blossom Trail. Daar gaat mijn lieffie lekker scrap-shoppen, zodat ik weer lekker naar een paar of wat nieuwe Nike's kan gaan kijken. En naar Dress fo Less en zo.

Nog 91 nachtjes slapen ....

petra
08-04-05, 21:20
91 nachtjes nog?? Dan voor ons 98, yesssssss

Toen ik het nalas, zag ik idd dat Eric het waarschijnlijk wel een aardige mall vond.....enniewee, wij waren er in 2003 (2004 was om te sparen voor dit jaar) en toen was er dus niets aan, het was erg stil en waar we binnen kwamen, waren de mensen niet aardig (vonden we), behalve EB games. Ja, wat hebben we het toch moeilijk.......(ander draadje) :lol:

Eric
08-04-05, 22:42
Ik gaf eigenlijk niet zozeer aan of ik het wel of niet een aardige mall vond, meer wat voor soort het is.
Afgelopen zomer, was het er vrij druk, maar ik moet er wel bij zeggen, dat het slecht weer was op dat moment, en het dus een beetje vertekend beeld was. Het is niet echt een Mall voor superkoopjes, meer om te kwijlen, maar ergens anders te kopen !!
Overigens houd ik persoonlijk wel van die dure shoppingmalls, meer dan fleemarkets, maar dat is natuurlijk een persoonlijke opvatting.
Ik ben nou eenmaal meer Bijenkorf dan de Wibra. !!
Eric

Michael66
09-04-05, 09:53
Overigens houd ik persoonlijk wel van die dure shoppingmalls, meer dan fleemarkets, maar dat is natuurlijk een persoonlijke opvatting.
Ik ben nou eenmaal meer Bijenkorf dan de Wibra. !!
Eric

Dat is toch het mooie van Florida, dat je er altijd dat vindt wat jou het meeste aantrekt. Of je nou wibra bent of bijenkorf of ergens iets daar tussenin. Uiteindelijk komen we allemaal bij de Walmart terecht (en die is nou eenmaal in Florida).

Eric
09-04-05, 23:51
Echt niet alleen Florida hoor.... de WalMarkt vind je coast to coast, de eigenars zijn niet voor niets de 1 na rijkste familie van de VS.
Eric

Michael66
10-04-05, 03:52
Echt niet alleen Florida hoor.... de WalMarkt vind je coast to coast, de eigenars zijn niet voor niets de 1 na rijkste familie van de VS.
Eric

We zijn hier op het Florida-forum, dus zijn ze in Florida. Dat de eigenaars zo rijk zijn maakt mij niets uit, zolang ik er maar kan shoppen. Wat mij betreft heb ik aan 2 walmarts genoeg, die op de 192 in Kissimmee en aan John Young in Orlando (daar staat een Startrek spelletje waar je Borg moet neerschieten, vinden mijn zoon en ik erg leuk. Staat die er nog steeds?). Uiteraard zijn er meer walmarts, maar waarvoor heb je er meer nodig als je je "thuiswinkel" al gevonden hebt.

Eric
10-04-05, 10:08
Omdat dit forum ook wordt gelezen door mensen die niet naar Orlando gaan, maar naar andere steden en plaatsen in Florida (en de rest van de Verenigde Staten !!
Eric

cleverred
11-04-05, 13:13
Hoi Micheal66,

Je hebt gelijk, het is Festival Bay, toch weer die Jet lag he......
Inmiddels wel weer vanaf, eindelijk!

Nog even over die outlet langs de I4, dat was NIET de millenia mall, die trouwens wel leuk is om even te bekijken, vind ik tenminste!

Ik heb de naam van die factory outlet al wel voorbij zien komen.
Premium Factory Outlet.
Als je van Kissimmee naar Orlando rijdt kom je er langs, ligt dan aan de rechterkant van de snelweg. Kan haast niet missen.
En idd. zijn daar de wat duurdere merken vertegenwoordigd. Gewoon kijken, is het niets, dan is het niets. Je hebt immers vakantie toch?

GREETZ! :D

Saschav
17-04-05, 23:37
Ik heb de marshall nog niet voorbij zien komen. Als je het over goedkope kleding hebt dan kan je de marshall niet laten schieten. Je hebt er echt van alles. Als je een tassen tik hebt, kan je daar je lol op. Alle merktassen voor 10 tot 20 dollar. Ja het is wel een oude collectie voor amerika, maar hier in nederland merken ze daar niks van. Kleren kan je daar ook veel kopen ook al is het effe tussen de rekken door zoeken. De marshalls vind je vaak bij de wallmarkt of targets.....

glenn
18-04-05, 22:58
Hoi Micheal66,

Je hebt gelijk, het is Festival Bay, toch weer die Jet lag he......
Inmiddels wel weer vanaf, eindelijk!

Nog even over die outlet langs de I4, dat was NIET de millenia mall, die trouwens wel leuk is om even te bekijken, vind ik tenminste!

Ik heb de naam van die factory outlet al wel voorbij zien komen.
Premium Factory Outlet.
Als je van Kissimmee naar Orlando rijdt kom je er langs, ligt dan aan de rechterkant van de snelweg. Kan haast niet missen.
En idd. zijn daar de wat duurdere merken vertegenwoordigd. Gewoon kijken, is het niets, dan is het niets. Je hebt immers vakantie toch?

GREETZ! :D


de PREMIUM FACTORY is idd zeeeeeeeer gezellig , heb hem vorige week 2 a 3 maal bezocht.

ben net terug van gisteren, en heb nu nog wat last van jet-lag :D
k zal vd week nog een paar bevindingen neerpennen, maar ik heb 3 of 4 verschillende "shoppingcentra" bezicht, en ik vond de premium veruit de beste.

Michael66
18-04-05, 23:13
De Premium is inderdaad erg goed. Veel mooie winkels, weinig leegstand, goede Nike-store, ruim gesorteerde Levi's-store, redelijke foodcourt. Parkeren vond ik daar in het hoogseizoen soms wat lastiger dan bij andere outlets.

Eric
18-04-05, 23:41
Dat komt, omdat wij Hollanders altijd 10 meter van de ingang willen zetten, en dan 10 kilometer door de mall lopen te slenteren.
Eric

Michael66
19-04-05, 19:11
Dat komt, omdat wij Hollanders altijd 10 meter van de ingang willen zetten, en dan 10 kilometer door de mall lopen te slenteren.
Eric

Precies. Waarom al je energie al buiten de mall verspillen?

En vergeet de warmte niet, die vooral op parkeerterreinen met al dat asfalt behoorlijk op kan lopen. Je zult de eerste niet zijn die ik op een parkeerterrein uit 'zijn of haar koele auto zie stappen en onderuit gaat van de hitte.