PDA

Bekijk Volledige Versie : Bagage: Hoeveel stuks mogen mee?



beppie
04-02-07, 16:34
Dit bericht zag ik via seatguru.com op de site van United Airlines:

Checked Baggage Allowance: 2 Pieces

Each passenger is allowed 2 checked bags as long as each bag adheres to the below requirements:


Maximum Dimensions: 62 linear inches/157 cm (length + width + height)
Maximum Weight: 50 lb/23 kg



Lees ik het nu goed dat je per persoon 2 koffers van 23 kilo mag meenemen????

corrus
04-02-07, 16:38
Maar dan ook geen gram per koffer meer... anders kun je overhevelen
en let goed op dat je de om de omtrek niet overschrijdt.

pyca
04-02-07, 18:02
Ongeacht maatschappij geldt voor de VS 2 stuks ruimbagage à 23 kg per koffer p.p.

VinMor
04-02-07, 18:58
Als ik dit lees: http://www.delta.com/traveling_checkin/baggage/baggage_allowance/index.jsp#checked

Mag je maar 1 koffer meenemen met Delta, naar Miami!

Mickey99
04-02-07, 19:07
Als ik dit lees: http://www.delta.com/traveling_checkin/baggage/baggage_allowance/index.jsp#checked

Mag je maar 1 koffer meenemen met Delta, naar Miami!

Checked Baggage

You can check two bags per passenger free of charge.
Each bag must:

Weigh 50 pounds (22.5 kg) or less.
Not exceed 62 inches when you total length plus width plus height.
Passengers traveling to or from Key West, Florida are limited to only one checked bag.---------------------------------------------------------------------

Vincent, even "goed" lezen wat er staat ;-)
Bovenstaande is dus alleen van toepassing van en naar Key West.

Groet,
Sonja

Eric
04-02-07, 23:42
Zelfs bij Martinair mag je naar Amerika 2 stuks van 22,9 (dus niet 23) kg meenemen. Bij de Amerikaanse mijen + 1 stuks handbagage + 1 personal item !!
Dus het valt best wel mee.
Eric

VinMor
04-02-07, 23:44
Checked Baggage

You can check two bags per passenger free of charge.
Each bag must:
Weigh 50 pounds (22.5 kg) or less.
Not exceed 62 inches when you total length plus width plus height.
Passengers traveling to or from Key West, Florida are limited to only one checked bag.---------------------------------------------------------------------

Vincent, even "goed" lezen wat er staat ;-)
Bovenstaande is dus alleen van toepassing van en naar Key West.

Groet,
Sonja


Ja Sorry, ik had Key West EN Florida gelezen :-\"

Njit
04-02-07, 23:57
Zelfs bij Martinair mag je naar Amerika 2 stuks van 22,9 (dus niet 23) kg meenemen.

Hoe kom jij bij die 22.9? Er staat bij Martinair het volgende:


Er is sprake van overbagage wanneer: - Het totaal aantal stuks meer bedraagt dan twee
- Één stuk bagage de maximale afmetingen van 158 cm (62 inch) en of gewicht van 23 kg (50 lbs) cq. 32 kg (70 lbs) overschrijdt.Dat betekent dus dat je boven de 23 kg (dus 23.1 kg) moet gaan bijbetalen..

Nu is het wel verwarrend dat ze hier het volgende schrijven:


Overbagage kosten voor reizen van/naar USA, Canada & Mexico

- Economy Class (http://www.martinair.nl/prod/web/index.nsf/87bdeb1b30a30222c125677f004e787a/f81dd0100b37801dc1256fd4002ca853?OpenDocument): Voor ieder stuk bagage met een gewicht van 23 kg (50 lbs) t/m 32 kg (70 lbs) dient een bedrag EUR 25.00 (of equivalent) te worden betaald.Want dat zou dus betekenen dat het vanaf 23.0 t/m 32.0 loopt..

Dit zou een leuke zijn om de klantenservice van Martinair mee lastig te vallen....

calypso
05-02-07, 07:53
Dit bericht zag ik via seatguru.com op de site van United Airlines:
Checked Baggage Allowance: 2 Pieces
Each passenger is allowed 2 checked bags as long as each bag adheres to the below requirements:Maximum Dimensions: 62 linear inches/157 cm (length + width + height)
Maximum Weight: 50 lb/23 kgLees ik het nu goed dat je per persoon 2 koffers van 23 kilo mag meenemen????

Volgens mij is deze regel toch al meer dan 1 jaar nu!!
En niet alleen bij United Airlines.

Eric
06-02-07, 01:03
Het toegestane gewicht is 50 LBS, dat is 50:2,2 = 22,7 kilogram exact !!!
(Dus mijn 22,9 was ook fout)
Eric

SpaceAce
06-02-07, 08:30
Het toegestane gewicht is 50 LBS, dat is 50:2,2 = 22,7 kilogram exact !!!
(Dus mijn 22,9 was ook fout)
Eric

Met 23 kg hoef je ook niet bij te betalen hoor...

Het is 23 kg of minder OF 50LBS of minder...

Njit
06-02-07, 09:32
Maar om veilig te zitten is het verstandig om nooit thuis exact op 23.0 kg af te wegen. Zo nauwkeurig is een personenweegschaal niet dus het kan ook best 23.1 of 23.2 kg zijn. En als ze daar wel een goede weegschaal hebben dan heb je misschien een probleem...

senna
06-02-07, 09:59
Als ik kijk bij Delta mag je inderdaad gewoon 2 stuks mee De twee stuks mogen elk maximaal 157.5 cm meten (l+h+b). Het maximum toegestane gewicht is 22.5 kg per bagagestuk in Economy klasse en 32 kg per bagagestuk in BusinessElite™.

heb gegoogled op "toegestane bagage"

Ta2 Gerrit
06-02-07, 09:59
Not for the one or the other :razz: , maar 23 kilo is nog al wat.
Hoeveel kilo aardappelen moet je dan mee nemen om daar aan te komen :|
Ik heb in mijn megatas (één) zelfs mijn Caterpillars Alaska (kisten) zitten en die wegen nog al wat, maar kom nog niet aan de 20 kilo....

Mickey99
06-02-07, 10:08
Not for the one or the other :razz: , maar 23 kilo is nog al wat.
Hoeveel kilo aardappelen moet je dan mee nemen om daar aan te komen :|
Ik heb in mijn megatas (één) zelfs mijn Caterpillars Alaska (kisten) zitten en die wegen nog al wat, maar kom nog niet aan de 20 kilo....

De heenreis is nooit een probleem dan zitten wij ook altijd veel lager dan 23 kilo, alleen die terugreis... dat is altijd lastig :oops: :oops: .
Vorige keer een soort weegschaal (zo'n haak wat ook gebruikt wordt door vissers) bij de Wall*Mart gehaald voor +/- $ 5,00 en deze gaat tot 50 lbs dus kun je meteen zien of je goed zit qua gewicht. Erg handig!

Ta2 Gerrit
06-02-07, 10:15
Ja, de terugweg..... Altijd een probleem. Wij hebben al een keer van een aardige Delta dame op twee stukken bagage een rode Heavy Weight waarschuwingssticker gehad, zonder bijbetaling overigens.
Om rugproblemen bij het grondpersoneel te voorkomen :oops::oops:

Marcella87
10-02-07, 16:24
Ik heb ook even op de site gekeken, en je mag indd 2 bagage meenemen van 23 kilo. Maar mag je daarnaast ook nog een tas als handbagage meenemen? Ik neem namelijk aan dat de andere 2 koffers in het bagageruim gaan..

Mickey99
10-02-07, 16:32
Ik heb ook even op de site gekeken, en je mag indd 2 bagage meenemen van 23 kilo. Maar mag je daarnaast ook nog een tas als handbagage meenemen? Ik neem namelijk aan dat de andere 2 koffers in het bagageruim gaan..

Ja, zie hiervoor het 1e berichtje van Eric in dit topic geplaatst op 4 februari!

Michael66
10-02-07, 16:46
Not for the one or the other :razz: , maar 23 kilo is nog al wat. Hoeveel kilo aardappelen moet je dan mee nemen om daar aan te komen
Nou, dat van die aardappelen ... helaas gaat er geen caravan achter zo'n vliegtuig, dus de aardappelen zulln wel thuis blijven. Die hebben ze in de VS trouwens ook wel, heten daar French Fries ..:-P

All craziness on a stickie ... het halen van de maximale gewichten is voor scrapbookers vaak wel een probleem. En Beppie is net als mijn eegaatje een Scrappert. Die slepen vooral veel 12x12"-papier mee, maar ook allerlei tijdschriften, alle foldertjes maal 3 stuks, en wat nog allemaal meer. En da's allemaal best wel zwaar. Ons record staat op een grote Carlton-koffer van 43 kilo. Die mocht echt niet mee, er moest 3 kilo uit en dan kneep de grondstewardess nog een oogje dicht.

Mickey99
10-02-07, 16:51
Het is ook jammer dat het teruggebracht is van 32 naar 23 kilo.... :sad:
Dat waren nog eens tijden, meestal hoefde je dan niet na te denken over wat je mee terug zou nemen en wat niet 8-[

bono
10-02-07, 18:55
Maar pp is het wel 46 kilo wat je mee mag nemen en nog eens handbagage wat ze volgens mij niet echt wegen, sommige nemen zelfs een kleine koffer mee!
Dus dat is nogal wat hoor, als je met z'n drieeën gaat dan mag je dus gewoon 6koffers mee nemen, noem dat maar niets!!

gr. monique

Nicole
10-02-07, 23:40
Inderdaad lijkt het allemaal lekker dat je per persoon 2 koffers mag meenemen. Maar vorig jaar toen ik terug kwam en inderdaad veel te veel spullen hadden gekocht daar. Dacht ik ik ga alvast door de douane heen met mijn dochter en dan komt mijn man wel later. Ik had op mijn karretje staan 2 koffers en een grote weekend tas en 1 handbagage, nou valt mee toch........ werd ik me toch aangehouden door een man van de douane of ik niet veel bij me had zo met z'n 2en. Het zweet breekt je aan alle kanten uit, je weet niet waar je het zoeken moet.
Ik heb nu ook besloten(ga dit jaar alleen met mijn dochter) om 2 koffers mee te nemen met op de heen weg gewoon heel weinig kleren erin en de rest kopen we daar wel en dan misschien een overvolle handbagage maar dit jaar even geen extra koffer meer. Schrik zit er nog in. Je moet er toch niet aan denken dat je alles moet laten zien en misschien nog kan afrekenen

Nicole

Corrine
17-02-07, 04:55
Dit hebben wij ook aleens mee gemaakt toen we de eerste keer naar Orlando vertrokken! Voor de eerste keer lang (3 weken) op vakantie met z'n tweeen en drie koffers bij. Op het vliegveld eerst alles laten zien en dan verder, als je de eerste douane door bent, wordt je voor je gevoel steeds aangekeken door bewaking met van die hondjes!! 8-[ Ik was blij dat we onze koffers weer hadden en naar het hotel konden!
De afgelopen jaren met twee grote koffers en inderdaad ook een weeghaak, van mijn vissende man, mee op reis en dan kunnen we het net redden.
Ik heb als hobby patchwork en quilten en kan het niet weerstaan om steeds met bergen stofjes thuis te komen!!! En dat is soms best even "passen en wegen":wink:

bono
17-02-07, 12:23
Toen wij vorig jaar voor de eerste keer gingen hadden wij 2 koffers(groot formaat(denk ik)) en 2 rugtassen.
Bij terugkomst hadden we behoorlijk veel auto onderdelen meegenomen en auto gereedschap dus dat weegt wel het een en ander.
De koffers wogen ieder bijna 20 kilo en we hadden 1 tas bijgekocht en die woog dacht ik iets van 16/17 kilo.
Dus viel het allemaal wel mee, alleen inderdaad bij aankomst Schiphol brak bij mij ook het zweet uit, een beetje teveel ingevoerd.........................
Ze hadden alleen mijn Dennis aangehouden en ik was er al door met 1 koffer en de pas gekochte tas.
Gelukkig viel het allemaal wel mee dus..........kleren kan je genoeg meenemen qau zwaarte vergeleken met auto onderdelen!

gr. Monique

moki
20-05-07, 11:24
Ik heb nog een vraag met betrekking tot de omvang van het koffer.
Mijn vriend en ik hebben beiden een carlton koffer met een omvang van 65.7 inch. Nu las ik op de delta site dat je koffer maar een omvang van 62 inch mag hebben. Controleren ze hier streng op?
We vliegen van Amsterdam na New York en 5 dagen later na Orlando.
De terugreis is van orlando via Cincinnati na amsterdam.

Monique

Michael66
20-05-07, 12:44
De bekende merken koffers zoals Carlton, Samsonite en zo leveren nooit een probleem op. Wat wel lastig kan zijn is om dat formaat koffers binnen de 23kg/50pound te houden, er past nl. zoveel in ....:roll: ik spreek uit ervaring ...

Eric
20-05-07, 13:34
Precies zoals Michael al zegt, de maat zal geen probleem zijn, zolang je maar op het gewicht let. Je mag per persoon overigens 2 koffers meenemen, maar elke koffer mag niet meer dan 50 lbs wegen.
Eric

Arie
20-05-07, 18:50
Ook wij hadden vorig jaar, overgewicht bij vertrek uit Miami.
Much to heavy, zei ze nog.
Nou daar hurk je dan bij neer, koffers open een beetje zware (schoolboeken) overhevelen.
Nog wat in de rugtassen proppen.
Ja die ene koffer was nog 2 lbs te zwaar, maar het mocht.
We hadden ons best gedaan en hoefde niet bij te betalen.
Ja toen zag ik waarom ze (de incheck-balie) zo moeilijk zijn, die lieve mevrouw moest de koffers van de weegschaal optillen en achter haar op de lopende band zetten:roll: .

moki
20-05-07, 19:49
Bedankt voor jullie reactie
Ik maakte me al zorgen dat we misschien bij moesten betalen.
Maar dat zal het geval dus niet zijn.


Monique

Pluisje
03-08-07, 22:50
:-P Wij gaan met Continental airlines. Klopt het dat je daar ook 2 koffers van 23 kg per persoon mag meenemen. Van Continental airlines lees ik trouwens vrij weinig op het forum dus ik weet niet hoe streng of comfortabel zij zijn. Wij gaan voor de eerste keer naar Amerika dus voor ons is het allemaal erg nieuw. Wij hebben wel een visweegschaal gekocht voor 6 euro in een hengelsportzaak. Dit vooral met het oogpunt vanuit de terugreis.. Als je met Continental airlines ook 2 koffers mee mag nemen per persoon is dat al een hele geruststelling. Wie kan ons daar verder over inlichten. Wijken zij niet af van de andere maatschappijen.
:| Pluisje

Eric
03-08-07, 22:57
Dit jaar al 3 keer met Continental naar de USA geweest, dus ik kan je er alles over vertellen.
Het is een prima mij, met moderne toestellen met allemaal een eigen tv scherm.
Per passagier mag je meenemen:
2 stuks ruimbagage a 50 lbs = 22,7 k pp
1 stuks handbagage (wordt nooit gekeken hoe zwaar)
1 personel item, zoals handtas of laptop.
Continental is erg soepel, alleen op het gewicht van de ruimbagage wordt goed gelet.
Je kunt vooraf je eigen stoelen op het internet reserveren, als je de reserveringscode (6 letters/cijfers) hebt.
Vlieg trouwens volgende week ook weer met Continetal via Newark naar Miami.
Eric

Pluisje
04-08-07, 20:49
:o Zo dat is niet mis. 2 koffers van 22,7 kg. 1 stuks handbagage en nog een handtas. Dat gaat gegarandeerd goedkomen.

\\:D/ Pluisje

Ta2 Gerrit
06-08-07, 10:32
:o Zo dat is niet mis. 2 koffers van 22,7 kg. 1 stuks handbagage en nog een handtas. Dat gaat gegarandeerd goedkomen.

\\:D/ Pluisje

Vergis je niet :-\" De meeste Floridagangers hebben op de heenweg meer dan genoeg aan die 50 lbs per koffer en meestal maar één koffer bij zich die dat gewicht nauwelijks benadert.

Maar dan die terugweg.......... Op één of andere duistere manier vermenigvuldigd die bagage zich automatisch in de Sunshine State en moeten er koffers cq weekendtassen aangesleept worden om alles te kunnen bergen :lol:.

En zelfs dan (is bij kennissen, die met ons op pad waren zelfs 2 keer voorgekomen, onafhankelijk van elkaar) maak je nog kans op een rode "heavy weight" sticker op je koffer, die dan met bijbetaling ($25,- 1 x gebeurd ) mee mag reizen naar Nederland #-o.
Dus wees gewaarschuwd :wink: :mrgreen:.

corrus
06-08-07, 23:32
Maar dan die terugweg.......... Op één of andere duistere manier vermenigvuldigd die bagage zich automatisch in de Sunshine State en moeten er koffers cq weekendtassen aangesleept worden om alles te kunnen bergen :lol:.


:mrgreen: Die jij dan weer kwijtraakt... :mrgreen:

Ta2 Gerrit
07-08-07, 10:09
Maar wel netjes nabezorgd worden :-)
Scheelt een hoop gesjauw en NUL douanecontrole, die houden we erin ;-)

rijntjes
08-08-07, 22:30
Ok forummers

Dan nu het volgende wij hebben een Samsonite American Tourister
afmetingen 82 x 56 x 33 cm is dus bij elkaar opgeteld 171 cm
Heeft iemand toevallig meegemaakt dat een te grote koffer werd
geweigerd (wij vligen a.s. maandag met Martinair naar Orlando !!)

Hoor graag

Bert van Rijn

bono
08-08-07, 22:54
Ok forummers

Dan nu het volgende wij hebben een Samsonite American Tourister
afmetingen 82 x 56 x 33 cm is dus bij elkaar opgeteld 171 cm
Heeft iemand toevallig meegemaakt dat een te grote koffer werd
geweigerd (wij vligen a.s. maandag met Martinair naar Orlando !!)

Hoor graag

Bert van Rijn

Wij hebben ook best redelijk grote koffers ( ongeveer net als die van jullie of misschien zelfs groter?), maar hebben er geen problemen mee gehad bij Martinair.

In ieder geval een goede vakantie en véél plezier daar.

Gr. Monique

rijntjes
08-08-07, 23:01
Bedankt snelle respons...

En ja we zijn er helemaal klaar voor !!!!

de groeten

Bert van Rijn

Pietc
16-08-07, 20:34
Via cheaptickets kan ik aan een ticket komen naar Orlando met op de heenweg met United en terug met Lufthansa. Geldt dit allemaal ook voor Lufthansa? (2x23kilo?)

Ta2 Gerrit
17-08-07, 10:34
Dit was verreweg de kortste weg om dat aan de weet te komen > www.lufthansa.de (http://www.lufthansa.de)

http://img150.imageshack.us/img150/464/freigepackti9.jpg (http://imageshack.us)
Shot at 2007-08-17

Pietc
17-08-07, 11:09
Bedankt voor je hulp. Orlando, here we come! :D

calypso
22-04-08, 15:26
Las dit net op de telegraaf;

AMSTERDAM - Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen laten passagiers zo'n 20 euro betalen voor elke koffer extra betalen.


Vijf van de zes grote luchtvaartbedrijven in Amerika voeren de nieuwe heffing komende maand al in.
Volgens de New York Times is de kofferboete vooral bedoeld om stijgende brandstofkosten te compenseren.
Het wordt dus zaak al je spullen in het grootst mogelijke valies te proppen.
Veel maatschappijen brachten pas vanaf de derde koffer iets in rekening. Northwest, Continental, Delta, United en US Airways voeren de nieuwe aanslag in.

Dr. Phlox
22-04-08, 15:45
Dus de 2e koffer van dezelfde persoon heeft een toeslag van 20 Euro?
Gr
Ton

Nijntje
22-04-08, 15:48
Wel vreemd dan dat onderstaande nog op hun pagina vermeld staat...

International destinations
(excluding travel to/from Brazil and The Philippines):

Customershttp://www.united.com/page/article/whiteSpacer.gifEconomy Class2 bags, maximum 50 pounds/23kg each

Ben nu dan ook erg benieuwd of je idd niet meer 2 koffers mag meenemen. Dacht echt dat dat alleen voor domestic flights was.

Yvet
22-04-08, 15:55
De krant is lekker op de hoogte.... Not (tja Telegraaf hé).

Ja Amerikaanse vliegtuigmaatschappijen voeren de $25 in voor een extra koffer (1 koffer is toegestaan).
Maar.....
Dat geldt voor domestic flights only.

Dus als jij van Nederland naar Orlando vliegt in 1x door dan mag je 2 koffers meenemen ook van Washington naar Orlando.
Want het wordt gezien als 1 vlucht.

Neem je een stop-over, dan geldt het wel, dan moet je betalen.
Dus vlieg je op dag 1 van Amsterdam naar Washington, blijf je daar 2 dagen en ga je op dag 4 van Washington naar Orlando betaal je voor de extra koffer $25.

Guus
22-04-08, 18:13
@Yvet;
Ik vraag me af of dit klopt. De binnenlandse vlucht maakt namelijk deel uit van een internationale reservering. In dat geval zou de toeslag niet mogen gelden. Daarnaast geldt de toeslag alleen voor passagiers die met een non-refundable ticket een vlucht maken binnen de US, US territory en Canada. De aller goedkoopste tickets dus.

Yvet
22-04-08, 18:29
Dit is hoe ik het heb begrepen.
Bij een internationale vlucht met of zonder overstap gelden de oude regels: 2 koffers toegestaan.
Doe je een stop-over dan wordt het binnenlandse gedeelte los gezien dus de toeslag.

Maar als het zo is dat dit niet het geval is, is dat alleen maar mooi.

Ik heb een udate, ff de site van United bekeken.
Guus had volkomen gelijk (in ieder geval als je met United vliegt voor iedere andere vliegmaatschappij moet je zelf ff checken).

Wij hoeven dus nooit een extra koffer te betalen, ook niet met een stop-over zoals eerder gezegd want dit heb ik van de United site vandaan:


Do all customers have to pay to check a second bag?
No, the following customers will not be charged a service fee to check a second bag:

Customers whose itinerary includes a city outside the U.S., Canada, Puerto Rico and U.S. Virgin Islands (either as the origin or destination)

Sabine_1979
23-04-08, 21:31
Delta zegt het volgende:

Checked Baggage

Currently, you can check two bags per passenger free of charge. Starting May 5, 2008 this will be reduced to one free bag per passenger traveling in the U. S., the U.S. Virgin Islands, and Puerto Rico.
Each bag must:

Weigh 50 pounds (22.5 kg) or less.
Not exceed 62 inches when you total length plus width plus height.Ze hebben het wel over uitzonderingen maar daar wordt niet gesproken over international travellers. Toch maar even de tickets goed nakijken wat daar op staat ;-) Zou wel balen zeg :(

groetjes
sabine

Mickey99
23-04-08, 22:16
Starting May 5, 2008 this will be reduced to one free bag per passenger traveling in the U. S., the U.S. Virgin Islands, and Puerto Rico.

Let goed op het woordje "in". Het gaat hier dus om binnenlandse vluchten.

calypso
23-04-08, 23:15
In het Delta Contract wat met het ticket komt staat duidelijk;

Free Baggage Allowance
1. Two Checked Bags and One Carry-On Item
For most flights, Delta accepts a maximum of two checked baggage items and one carry-on item free of
charge for each ticketed passenger. Lower limits may apply on some flights in Delta’s sole discretion. All
baggage must meet the size and weight limits set forth in this rule to qualify for the free baggage allowance.
Delta may accept additional, larger, or heavier items as checked baggage when space is available, but will
require the payment of an excess baggage fee, as set forth in this rule.

Dus je mag gewoon 2 bags meenemen!

calypso
23-04-08, 23:18
En ik vond dit ook nog net in de FAQ van Delta:

Will this fee be charged to International passengers?

No, the $25 bag fee for the second checked piece of luggage will not apply to international flights.

Dus we hoeven ons geen zorgen te maken! ;-)

Sabine_1979
23-04-08, 23:44
*pfehw* Dat is goed nieuws zeg!!! Ben er helemaal blij mee. Had al allemaal oplossingen zitten te bedenken (voor zover die er zijn) als in het uitkienen van een supertas als handbagage enzo. :D

Nu alleen hopen dat het nog steeds zo is in September en... dat het stukje New York (tussenstop van 2 nachten op heenreis)- Orlando dus ook onder het internationale ticket valt. ;-)

groetjes
sabine

Natasja L.
24-04-08, 10:58
Vijf van de zes grote luchtvaartbedrijven in Amerika voeren deze nieuwe regel komende maand al in. Eén troost.....voor $25 mag je een tweede koffer meenemen. Northwest, Continental, Delta, United en US Airways voeren de nieuwe aanslag in. Komt het dit jaar toch wel goed uit dat wij business class vliegen, want daar geldt deze nieuwe regelgeving niet voor! ;)

Ach, die $25 valt toch ook best mee.


Bericht:


Customers purchasing any domestic Economy ticket and who do not have premium status in Mileage Plus or Star Alliance may check one bag for free and a second bag for $25.00. Customers who have attained Premier Associate status or higher in Mileage Plus or Silver status and above with a Star Alliance partner are exempt from this policy change. This new policy applies to tickets purchased on or after February 4, 2008 for travel on or after May 5, 2008.

The number of free bags allowed per customer will vary according to your Mileage Plus status and/or the type of ticket purchased.

UPDATE – On April 4, 2008, United revised its domestic checked baggage fees to include customers traveling on refundable fares, government fares and Standard Award tickets in Economy class in the policy charging a service fee for checking a second bag. Customers who purchased these types of fares on or after February 4, 2008 and prior to April 4, 2008 for travel on or after May 5, 2008 may request a waiver of the second bag service fee upon check-in with a Customer Service Representative at the airport. Alternatively, those customers may request reimbursement from United’s refund department.

http://www.united.com/page/article/0,6722,52481,00.html

Njit
24-04-08, 11:50
Nu alleen hopen dat het nog steeds zo is in September en... dat het stukje New York (tussenstop van 2 nachten op heenreis)- Orlando dus ook onder het internationale ticket valt. ;-)

Volgens dit stukje hoef je nooit te betalen als er een plaats buiten de USA in je reis zit: http://www.floridaforum.nl/showpost.php?p=65672&postcount=9

Zou ook raar zijn - je vliegt dat hele stuk met die koffers en omdat je een stop-over hebt moet je opeens bijbetalen. Dan verliezen ze echt klanten!

calypso
24-04-08, 12:31
Alleen was dat met United en niet met Delta, zal vanavond eens thuis zoeken maar denk dat dit ook wel geld voor Delta.
Ik ga er in ieder geval vanuit, want ga echt niet betalen omdat ik een stopover heb in Atlanta. Dan heeft het hele doel van een gratis stopover geen nut!

Njit
24-04-08, 12:42
Delta heeft iets vergelijkbaars op zijn site staan:



Checked Baggage

Currently, you can check two bags per passenger free of charge. Starting May 5, 2008 this will be reduced to one free bag per passenger traveling in the U. S., the U.S. Virgin Islands, and Puerto Rico.Zij hebben niet de tekst staan over Internationale vluchten maar ik neem aan dat zij dat hetzelfde doen.

Edit - het staat wel op hun site:


Will this fee be charged to International passengers?

No, the $25 bag fee for the second checked piece of luggage will not apply to international flights.

Will this fee be charged to International passengers that have connections/stopovers within the U.S.?

No, if an International passenger makes a connection/stopover on their originating flight to or from the US or at a later date during their travel within the U.S., the $25 2nd bag fee will not apply.

http://www.delta.com/help/faqs/baggage/index.jsp#intl

Guus
25-04-08, 10:20
Wellicht niet voor iedereen even interessant, maar bij United geldt deze regel niet voor passagiers die binnen het Mileage Plus programma de Premier Associate status of hoger hebben.

Njit
25-04-08, 10:30
Ik denk dat dit voor niemand nodig zal zijn omdat je als Europeaan altijd al vrijstelling hebt. Dus een normale passagier heeft net zoveel rechten wbt koffers als een Platinum Diamond Ultra Deluxe Member.

http://www.unitedairlines.nl/core/english/SI/baggage/checked.html


The provisions above do not apply to customers originating travel from outside the U.S.

Guus
25-04-08, 12:24
De aangehaalde quote heeft helemaal niets te maken met de eventuele extra kosten voor een tweede koffers. Het verwijst naar richtlijnen voor mee te nemen bagage die niet gelden voor internationale reizigers. Dan hebben we het over zaken als afwijkende bagagematen, extra bagage en het aanwijzen van secondary bag voor het geval er prioriteiten gesteld moeten worden indien er meer vracht mee moet dan het vliegtuig aankan. Te veel bagage of bagage met afwijkende maten is vaak een probleem op binnenlandse vluchten die met veelal kleine vliegtuigen worden uitgevoerd (b.v. de EMB 170). Op de trans-Atlantische vluchten, die voornamelijk met een 767 en 777 worden uitgevoerd, is dit probleem verwaarloosbaar klein. Vandaar dat die niet geldt voor internationale passagiers. En in dit geval geldt dat wat op een deel van de vlucht mag, voor de hele reservering geldt. Anders zouden er rare situaties ontstaan. Bijvoorbeeld dat op het eerste deel (b.v. Amsterdam - Washington) wel twee koffers worden toegestaan terwijl dat op het tweede deel (Washington - Orlando) dit niet mag c.q. dat je hiervoor moet betalen. Er is één uitzondering. Deze regel geldt namelijk niet indien je vanuit de VS via Londen naar Nederland vliegt. In de VS staan ze namelijk toe dat je twee stuks bagage mee het vliegtuig in neemt (b.v. koffertje plus laptoptas). Bij de overstap in Londen dien je hiervan echter één stuks bagage te maken (laptoptas in koffer c.q. koffer inchecken).
Overigens heeft een Premier Executive member (United) en hoger wel degelijk meer rechten v.w.b. de mee te nemen bagage dan een normale passagier. Probeer jij maar eens drie koffers van 32 kg per stuk mee te nemen zonder daarvoor extra te betalen. Wellicht dat jij daar overigens helemaal geen behoefte aan hebt, maar dat staat even los van de discussie.

witte30
15-05-08, 19:29
Ik lees dat er veel mensen een extra koffer meenemen voor de spullen die daar worden gekocht. moet je daar dan voor bij betalen,en zo ja gaat dat per kilo of per koffer? b.v.d. groetjes wesley

Michael66
15-05-08, 19:41
Je mag twee koffers per persoon meenemen. Die "extra koffer" gaat dan meestal om het meenemen van één koffer op de heenreis en twee op de terugreis. En dat kost niet extra.

Vaak is het ook zo dat je met meerdere mensen (gezin, familie) reist en samen gebruik maakt van de beschikbare koffers. Zo reizen wij met drie personen en hebben op de heenweg nooit meer dan drie koffers. Op de terugweg heeft de bagage zich vaak op onverklaarbare wijze \\:D/ vermenigvuldigd en hebben we ineens vijf koffers/reistassen nodig .... Goh, hoe zou dat nou komen.
In ieder geval blijven we met die drie koffers nog binnen ons max. aantal van zes koffers. Hmmm, volgende keer nog meer spullen kopen .... :oops:\\:D/

knaapje
15-05-08, 19:43
Kort gezegd, mag je bij vrijwel alle intercontinentale vluchten per persoon 2 koffers meenemen. Als je dus met 2 personen 3 volle en 1 lege koffer heen meeneemt hoef je niets bij te betalen. Je kunt ook als de koffers in elkaar passen 1 volle in een grotere lege doen.
Ook kan je met bijv. 3 koffers of minder heen gaan en in de USA een koffer of grote tas erbij kopen.
Als je maar nooit over de 2 koffers p.p. komt geen probleem, mits ze niet te zwaar zijn.

Knaapje

Seca
16-05-08, 00:13
Wij zijn net terug (2 koffers 1/2 op de heenweg) 6 koffers terug, mochten er nog 2 meenemen Let wel op het gewicht. Het makelijkste is om ongeveer 40-50LBs aan tehouden per koffer ( je kan wegen bij Publix of Wal* mart).

PENPE
16-05-08, 08:53
:roll: ..of je haalt bij de Wal*Mart voor +/- $ 4,00 zo'n "vissersweegschaal" :

http://photos1.blogger.com/blogger/528/3400/1600/DSC_1326.jpg

gaat precies tot 22 kilo, en je kunt dan tijdens het pakken van je koffers het gewicht al meteen goed verdelen.

Groetjes,
Pieter

Weblog Florida April 2008 : http://penpeintheusa-april2008.blogspot.com/

elchma
18-05-08, 23:18
Let goed op dat de koffer echt niet zwaarder is dan 23 kilo. Onlangs waren we op Orlando airport en zeker 75 procent van de daar aanwezige Nederlanders, waaronder wij, hadden te zware koffers. Gevolg: ter plekke overpakken. En er zijn daar geen (goedkope) koffers of tassen te krijgen. Dus: voor vertrek goed controleren en eventueel bij Walmart een extra tas kopen.

PENPE
18-05-08, 23:56
...en eventueel bij Walmart een extra tas kopen.

dat weegschaaltje is echt handig, dus als je dan toch bij de Wal*Mart bent :wink:

Groetjes,
Petra & Pieter

mauricem1974
19-05-08, 09:22
Ook wij hebben te maken gehad met een te zware koffer op Miami Airport. Hij was 30,5 kg!! Wij dachten als het totaal gewicht maar goed is. Je mag immers 23 kg per persoon meenemen. Maar de balie mederwerker kneep een oogje dicht anders hadden we moeten bijbetalen!!

Michael66
19-05-08, 13:24
Je mag immers 23 kg per persoon meenemen.Bij de meeste maatschappijen zelfs 46 kilo = 2 koffers van elk max. 23 kilo.

Had je hierover niets in je reisbescheiden gelezen? Volgens mij is dit toch iets wat altijd duidelijk wordt aangegeven.

ilssse
19-05-08, 19:17
Maar is het dan zo dat je per persoon 2 koffers van max 23 kilo per koffer mee mag nemen?
Offff 23 kilo verdeeld over 2 koffers?
Dus je betaald extra als 1 koffer meer dan 23 kilo weegt. maar niet als je 2 koffers hebt die samen meer dan 23 kilo wegen?

Ik vlieg met United airlines en Lufthansa

Michael66
19-05-08, 19:22
Dus je betaald extra als 1 koffer meer dan 23 kilo weegt. maar niet als je 2 koffers hebt die samen meer dan 23 kilo wegen?Samen mogen ze dus 46 kilo wegen, zolang ze ieder maar niet meer dan 23 kilo wegen. Maar dat had ik toch al in mijn vorige berichtje geschreven? Maakt niet uit, als het nu maar duidelijk is voor je.

ilssse
19-05-08, 19:55
haha ja sorry ik snapte het niet helemaal...
Maar nu nog even voor de duidelijkheid: per persoon 2 koffers zonder extra kosten?

PENPE
19-05-08, 21:44
Je snapt het helemaal \\:D/ !!

Wij hebben samen altijd 4 koffers, 1 laptoptas, 1 fotorugtas + 1 rolkoffertje , nooit problemen over gehad :
http://photos1.blogger.com/blogger/528/3400/1600/DSCN0505.jpg

Groetjes,
Petra & Pieter

ilssse
25-05-08, 14:39
International destinations
(excluding travel to/from Brazil, El Salvador, The Philippines):

Customers
Economy Class
2 bags, maximum 50 pounds/23kg each

First or Business Class
2 bags, maximum 70 pounds/32kg each

Global Services,
1K, Premier Executive and Star Alliance

Gold Members
3 bags, maximum 70 pounds/32kg each

Military customers on tour
2 duffel bags, sea bags or B-4 bags up to 70 pounds/32kg and 115 linear

Dit geldt voor United Airlines!

Rachelxxx
28-05-08, 14:51
Hoi,

Als ik jou was zo ik het even navragen. Ik ga in september en dan vlieg ik met Delta en eerst mochten we ook 2koffers per persoon meenemen. Maar laatst kreeg ik een brief en daar stond in dat het veranderd is. Voortaan mag je nog maar 1 koffer per persoon meenemen. Een 2de koffer mag wel maar daar moet je dan extra voor betalen.

Njit
28-05-08, 14:56
Van wie kreeg je die brief? Van Delta zelf? Want volgens hun eigen site mag je er gewoon 2 meenemen:


Checked Baggage

You can check one bag per passenger free of charge when traveling in the U. S., the U.S. Virgin Islands, and Puerto Rico. If traveling outside the U.S. you can check two bags free of charge.

en



Will this fee be charged to International passengers?

No, the $25 bag fee for the second checked piece of luggage will not apply to international flights.

(http://www.delta.com/help/faqs/baggage/index.jsp#top)
Will this fee be charged to International passengers that have connections/stopovers within the U.S.?

No, if an International passenger makes a connection/stopover on their originating flight to or from the US or at a later date during their travel within the U.S., the $25 2nd bag fee will not apply.

(http://www.delta.com/help/faqs/baggage/index.jsp#top)

Rachelxxx
03-06-08, 20:13
Ik heb via d-reizen geboekt. En d-reizen had ons gebelt dat delta hun had laten weten dat het veranderd is. En dat we dus nog maar 1 koffer per persoon mogen meenemen.

Njit
03-06-08, 21:21
Ik zou D-reizen terug bellen en hun laten weten dat ze uit hun spreekwoordelijke nek aan het kletsen zijn :)

hannekevanvaalen
03-06-08, 21:42
weet iemand hoe dat zit wanneer je een stop-over van een paar dagen hebt? feitelijk maak je dan een binnenlandse vlucht en mag je dus maar 1 koffer pp meenemen?

calypso
03-06-08, 23:21
Maakt niks uit ik heb op de terug weg vanaf Orlando een stop-over van 3 weken aangezien ik bij een vriendin in Atlanta op bezoek ga en mag dan gewoon 2 koffers meenemen de tijdsduur maakt niet uit bij een stop-over

JansFlorida
04-06-08, 21:03
Hoi hoi,

ook wij zijn net terug, nou ja 11 mei, onze koffers waren te zwaar, inderdaad max. 50lbs. We hebben alles gelukkig over kunnen pakken, in Miami, anders moesten we $ 100 bijbetalen per koffer, per overgewicht.....duzzz belangrijk om te wegen! En je koffers NIET op slot men maakt de koffer echt open en je slot is kapot.

Groetjes en goede reis.....

beekenka
05-06-08, 22:43
Het gewicht van de koffers verschilt per vliegmaatschappij. Wij zijn dit jaar met British Airways geweest (heen ams-londen heathrow-MIA en terug Orlando-Londen Gatwick-AMS) Die hadden op hun site de vermelding: tot 1 okt. 2008 hoef je niet bij te betalen als je koffer meer dan 23 kilo (en niet meer dan 32 kilo)weegt.
Heen hadden we exact 2 koffers van elk 23 kilo, autostoeltje en 1 praktisch lege koelbox, terug waren de koffers 27 en 29 kilo, extra tas met gekochte kleding, koelbox a 7,5 kilo gevuld. Geen commentaar van BA, de koffers kregen weer hun "heavy"-label en we waren weer ingecheckt.:-\"
Dus kijk ook op de site van de vliegmij.

Teleton
06-06-08, 12:59
Er is zoiezo een weegschaal op het vliegveld toch??

Maar dan sta je daar, met je "overgewicht". Voor de wachtenden is het wel een leuk gezicht als anderen hun koffers opnieuw moeten inpakken, paniek, paniek. ](*,)Het is toch handiger om het van te voren in orde te hebben. Reken niet teveel op de medewerking van de baliemedewerker, vaak knijpen ze een oogje toe, maar ze kunnen ook moeilijk doen over een kilootje te veel. Je weet het nooit......

knaapje
09-06-08, 16:41
Toch schijnen er nu ook vliegmijen. te zijn die ook intercontinentaal voor een 2de koffer berekenen.
Ik ben aan het rondkijken voor een oktobervakantie en kreeg op Orbitz voor een vlucht naar Pensacola en terug van Orlando met NWA en kreeg te zien:

Please note: At least one airline in this trip charges an additional fee for checked baggage. This fee is not included in your total trip cost. See details (https://faq.orbitz.com/cgi-bin/orbitz_faq.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=7041)

hoewel er als je details aanklikt verschijnt:

Northwest Airlines charges an additional $25 fee each time a second bag is checked (also applies to Northwest Airlink customers flying on Mesaba, Pinnacle or Compass Airlines.) The fee applies to economy tickets for travel within North America

Al met al wordt het er niet duidelijker op:
Orbitz waarschuwt voor extra kosten en NWA speekt alleen over ..within..

Knaapje

Njit
09-06-08, 16:50
Zie ook hier: http://www.nwa.com/travel/luggage/checked.html


International Travel - between North America and Africa / Asia / Europe / India / Middle East)

Coach Class: Each ticketed passenger is allowed two (2) pieces of checked luggage.

Exception for Coach Class International travel with a connection time of eight (8) hours or more that requires luggage to be re-checked for a flight within the US, Canada, Mexico and Caribbean: Each ticketed passenger is allowed one (1) piece of checked luggage (see below for details)*
Each piece: 50 pounds (23 kg) with linear dimensions not to exceed 62 inches (158 cm).

Exceptions for trans-Pacific travel wholly between U.S./Canada and the Philippines, China and Hong Kong, checked pieces may weigh up to 70 pounds (32 kg) each.


Checked luggage within the free 2 bag allowance that weigh more than 50 pounds and up to 70 pounds will be assessed a $50.00 heavy bag fee.
Checked luggage within the free 2 bag allowance whose linear dimensions exceed 62 inches will be assessed 2 excess baggage charges. See rate table (http://www.nwa.com/travel/luggage/checked.html#international_excess_fees).
(Applicable to Trans-Pacific travel between North America and Asia) Checked luggage within the free 2 bag allowance whose weight exceeds 70 pounds will be assessed 3 excess baggage charges.
See rate table (http://www.nwa.com/travel/luggage/checked.html#international_excess_fees).


*Coach Class International travel with connection times of eight (8) hours or more in the US, Canada, Mexico and Caribbean: Each ticketed passenger is allowed one (1) piece of checked luggage.

Each piece: 50 pounds (23 kg) with linear dimensions not to exceed 62 inches (158 cm). Or, for trans-Pacific travel exception noted above, each piece may weigh 70 pounds (32 kg) with linear dimensions not to exceed 62 inches (158 cm).
Northwest Airlines' Silver, Gold and Platinum WorldPerks® Elite customers, SkyTeam Elite customers and passengers booked in full fare classes (Y or B) may check two bags free of charge. Customers booked in First Class may check up to three bags free of charge. Luggage in excess of these special free allowances will be charged a fee of $100 per piece each-way.
Get answers to frequently asked questions (http://www.nwa.com/features/luggagefaqs/index.html) about Northwest Airlines' Free Luggage Allowance



Wordt er niet duidelijker op. Het lijkt erop alsof ze bij een Stopover van meer dan 8 uur wel extra kosten in rekening brengen.

Veronique maastricht
20-06-08, 15:01
Ik heb weer een hoop geleerd van dit topic. Ik ga eens kijken bij de maatschappij waar wij mee gaan in juli. Iberia. Al zal ik eerst maar even onze papieren afwachten want er was grote kans dat Iberia het zou overdragen aan een US maatschappij.
Maar even snel aan jullie de vraag. Als we terug komen hebben we overstap in Madrid. Telt die regel van 2 koffers p.p. (niet meer dan 23 kilo per stuk) ook nog? Daar kwam ik niet goed wijs uit hier.

Thanks!
Veronique

Flight connections
If you have purchased an Iberia ticket (origin-final destination) with a transfer connection, the baggage allowance most favourable to the client is applicable.
If you have purchased separate tickets, the different luggage allowances will be applied to each separate ticket.
If your trip includes flights with Iberia and that of another airline, the regulations of the first company you fly with will be applicable. However, if Iberia operates the first connection and the luggage allowance of the following airline is more advantageous, the conditions of the latter shall apply.


Oke, dit vond ik op de site van Iberia.
Dus als ik het goed begrijp geld gewoon de 2 koffer regel ook met de overstap in Madrid...
Fijn!! (alleen nooit echt van geprofiteerd de voorgaande keren in USA... stom, stom, stom!) Alweer iets geleerd.

Groetjes!

annette
23-06-08, 16:24
Heb net nog even bij Delta nagevraagd maar als je je tickets voor april 2008 gekocht hebt maar na mei 2008 vliegt, zou je de 2e koffer niet hoeven te betalen of kun je het later terug vragen bij Delta (zo staat het ook op de site).

Groet Annette...

calypso
23-06-08, 16:51
Sorry maar volgens mij klopt je uitspraak niet omdat dit alleen geldt voor mensen uit de USA, voor international passengers geldt nog steeds het volgende;

Hier de link naar deze pagina ; Delta (http://www.delta.com/help/faqs/baggage/index.jsp#intl)
Will this fee be charged to International passengers?

No, the $25 bag fee for the second checked piece of luggage will not apply to international flights.

Will this fee be charged to International passengers that have connections/stopovers within the U.S.?

No, if an International passenger makes a connection/stopover on their originating flight to or from the US or at a later date during their travel within the U.S., the $25 2nd bag fee will not apply.

Toontje
13-07-08, 12:02
Goedendag,

Ik wilde eens rondvragen over het totaal aan bagage wat worden meegenomen.
Wij gaan september naar orlando en vliegen met delta, nu hoor ik verschillende reactie's dat het verandert is qua bagage.
Ik hoor dat er maar 1 koffer per persoon mag worden mee genomen.

Groetjes Ton

raygwencaith
13-07-08, 12:07
Tot op heden mag je per persoon gewoon 2 koffers met een max van 23 kg meenemen. Overschrijd dit gewicht ook niet want dan wordt het fors bijbetalen.

De 1 koffer regel geldt eigenlijk alleen voor de binnenlandse vluchten, welke weer niet geldt voor doorvliegluchthavens (wat jij dus hebt op je tussenstop).

Verder wil je als tip meegeven de zoekfunctie op het forum te gebruiken want er is hier al veel over geschreven.

Succes met alle voorbereidingen.

Syllvia
26-07-08, 10:10
Omdat ik van plan ben om in florida een tapijt te kopen, heb ik een vraag over een pakket mee terug nemen.

Ik weet dat Gerrit wel eens wat mee terug neemt, maar ik kan het nergens meer vinden, hoe dat gaat, en wat de kosten zijn

Wij nemen ieder al 2 koffers mee.....

Iemand enig idee, wat ik dan zou moeten betalen.

het formaat van het kleed is :
160,1x238,8 hollandsche centimeters.

Ben van plan hem op te rollen met tape e.d. er om heen.

Groetjes Sylvia

Ta2 Gerrit
26-07-08, 11:05
Aanbieden als odd-size bagage, maar wat de kosten zijn kan ik je niet vertellen.
Wij hebben nog nooit wat betaald, de paketten gingen gewoon mee als 4e koffer (2 personen)

Harm
26-07-08, 14:25
de kosten van od size bagage kunnen varieren maar als je €30 per KG aanhoud zit je aardig in de richting.
Ondanks het gewicht zal het een aardig pak zijn.
Harm

Syllvia
26-07-08, 14:28
aiii, 30 euri's per kilo.........dat wordt dan best wel een duur tapijtje.....

groetjes Sylvia

Ta2 Gerrit
26-07-08, 14:40
Dan kun je het volgens mij nog beter met USPS versturen, qua kosten dan.

Of er een handvat aanknopen (doe ik altijd) en toch zorgen dat je maar 3 "gewone" koffers hebt.
Zo zij er al diverse tenten, uitlaten e.d. als 4e koffer meegereisd :-)

Syllvia
27-07-08, 09:10
Of er een handvat aanknopen (doe ik altijd) en toch zorgen dat je maar 3 "gewone" koffers hebt.
Zo zij er al diverse tenten, uitlaten e.d. als 4e koffer meegereisd :-)

Ik denk dat dit het gaat worden, toch maar 3 koffers mee :)

thnks

Groetjes syl

Ebelix
31-08-09, 11:38
Het volgende artikel heb ik gevonden op zakenreisnieuws.nl


Toeslag voor tweede koffer op transatlantische vluchten 29-08-2009
NEW YORK - Wie vanaf 15 september met een Amerikaanse luchtvaartmaatschappij tussen de Verenigde Staten en Europa vliegt, moet rekening houden met een toeslag voor een tweede bagagestuk. In navolging van American Airlines hebben de afgelopen dagen ook United Airlines, US Airways en Continental Airlines een bagagetoeslag ingevoerd. De eerste koffer blijft gratis.
http://m1.emea.2mdn.net/viewad/817-grey.gif (http://ad.nl.doubleclick.net/click;h=v8/389a/0/0/%2a/r;44306;0-0;0;26184955;4307-300/250;0/0/0;;%7Esscs=%3f)
Omdat Delta de toeslag voor de tweede koffer of tas al in juli ingevoerd had, geldt de maatregel nu bij de volledige Amerikaanse ‘big five’.

De luchtvaartmaatschappijen brengen vijftig dollar in rekening als een passagier zich bij het inchecken met een tweede bagagestuk meldt.

Continental Airlines, dat woensdag de rijen sloot met de invoering van de toeslag, liet weten dat er vijf dollar korting geldt voor reizigers die het tweede bagagestuk online inchecken en betalen.

De meerkosten gelden alleen voor passagiers met een ticket in de economy class. Passagiers met een hoge status in de loyaliteitsprogramma’s van de maatschappijen kunnen wel twee koffers gratis inchecken.

Ook reizigers die hun ticket al geboekt hadden voordat de maatregel aangekondigde werd, hoeven de toeslag niet te betalen.

Dit is waar we met ze allen al bang voor waren. De toeslag voor de 2e koffer pp valt nu nog mee maar ik vrees dat deze toeslag in de toekomst wel omhoog zal gaan.

patgooss
31-08-09, 11:58
Da's een tegenvaller voor de goedkopere tickets. Tel er maar 35 euro per persoon bij als je lekker wilt gaan shoppen!
Ik vraag me af of het bij de Amerikaanse maatschappijen blijft of dat bijv. een British Airways er ook aan mee gaat doen om extra geld binnen te halen.

JKG
31-08-09, 16:33
Draaien ze vast wel weer terug.. tot die tijd blij dat ik al eerder heb geboekt, want ik vlieg de 18e met United. Ik vraag me alleen af wat de hoge status is, bij hoeveel duizend mileage points van United mag het wel dan?

Ebelix
31-08-09, 18:25
Een hoger niveau wordt bepaalt door het aantal vluchten of een bepaald aantal miles dat je per jaar met United en zijn partners vliegt/verzameld. Om bij KLM een niveau hoger te komen moet je in een jaar tijd 15 betaalde vluchten maken of 25.000 level miles sparen. De termijn is altijd een kalander jaar. Voor United is het 30 vluchten of 25.000 miles. Als van Amsterdam naar Orlando vliegt met United dan heb je vaak een overstap in Washington op heen en terugweg. Deze trip is dan in totaal 4 vluchten. Het totaal aantal miles weet ik niet zo snel voor deze trip.

paula
31-08-09, 20:31
Het blijft een beetje vreemd, we hebben van de week tickets geboekt bij United voor volgend jaar mei en dit stond in de bevestiging.

Bagage limiet USA
U mag op vluchten naar de Verenigde Staten en Canada 2 stuks(koffers) bagage meenemen van maximaal 23 kilo. BELANGRIJK! Vanaf 01 juli 2009 betaald u bij Delta Airlines en Northwest airlines een toeslag van 50 US Dollar voor een 2e koffer.
Voor de overige bestemmingen en luchtvaartmaatschappijen geldt een limiet van 20 kg totaal.


Ik begrijp hier toch echt uit dat ik nog 2 koffers mee mag nemen.

knaapje
31-08-09, 20:49
Ik heb dit weekend ook United geboekt voor oktober.
AMS-IAD (Washington, DC), na 4 dagen verder naar JAX (Jacksonville, FL) en terug van MCO (Orlando,FL) overstap op IAD en door naar AMS.

Ik heb begrepen dat ik op de intercontinentale vluchten dus AMS-IAD en MCO-AMS 2 koffers mag meenemen en op IAD-JAX als domestic, omdat ik hier eerst onderbreek maar 1 zonder bijbetaling.

Knaapje

parrot
31-08-09, 21:28
Bij deze een Delta ervaring:
1e koffer intercontinentaal is gratis 2e of meer is betalen, dus $50 per stuk per "oversteek" (retourtje is dus $100!!!!!!!!!!!) Je mag tot 9 koffers p.p. meenemen maar bent dan dus 8 x 50 = 400 dollars verder! Op de 23 kg zijn ze heel streng. Pondje meer en hup even $90 dollars voor overgewicht aftikken. Tip van de Delta grondcrew, stop het maar in de cabinevakken want die chekken we toch niet. Je staat versteld wat er allemaal past in 2 stuks handbagage! Ik geloof dat mijn Samsonite kleiner is dan de gemiddelde amerikaans carry on lugguage. Groot voordeel: bij binnenlands Amerikaans vliegen zijn je koffers er zo uit want er is bijna geen Amerikaan die met koffers reist alleen de "Intercontinentale" baggage komt er uit (En bij Martinair & Transavia maar streng zijn met cabine bagage terwijl ze dezelfde bakken gebruiken als de Amerikanen)

Zou een valhelm in het vliegtuig binnekort verplicht worden?

Melanie
01-09-09, 10:58
Morguh

heb zojuist met United gebeld want ik kneep em toch wel! Maar die dame van United zei dat er niet bijbetaald hoeft te worden voor een tweede koffer. Wel is het veranderd voor binnenlandse vluchten maar dit geld niet voor internationale vluchten.\\:D/

JKG
01-09-09, 11:30
Dus de titel van zakenreisnieuws.nl klopt totaal niet? Als het alleen domestic flights zijn, is het dus onzin om 'transatlantische vluchten' in de titel te zetten. Snappen zeker het verschil niet tussen domestic en transatlantic, waarmee ze mensen weer bang gaan lopen maken om niets...

Veronique maastricht
08-09-09, 12:40
Dus... als ik het goed begrijp...
Als ik terug vlieg van Orlando en even een dagje in Premium Outlet ben geweest... en dus een 2de koffer/reistas nodig heb (duh!) wil dat zeggen dat ik tot Washington $ 50 betaal voor dat 2de koffer/reistas en mijn volgende vlucht van Washington naar Brussel niks hoef bij te betalen voor mijn 2de bagage.

En visa versa vanuit Brussel naar Washington niks en dan de vlucht van Washington naar Orlando weer wel.

Wat een gedoe...

Ta2 Gerrit
08-09-09, 12:46
Nee, dat heb je niet helemaal goed begrepen
Jouw intercontinentale vlucht begint namelijk al in Orlando, dus de dollars blijven op zak.

Dick
30-09-09, 23:25
Effective 1 November, policy on the amount of baggage allowed free of charge in economy class on KLM and Air France flights between Europe and the US will change. From then on, passengers may only travel with one item of baggage weighing no more than 23 kilograms.

If paid at the airport, a €50 surcharge will be charged in Europe (US$50 in America) for a second item of baggage. If baggage is checked in online, passengers will be offered a discount of 20% and will therefore pay €40 or US$40 respectively.

Introducing the new measure brings KLM and Air France’s baggage policy in line with that of Delta Air Lines and other major US carriers such as American, Continental and United, and European airlines such as British Airlines and Virgin

Njit
30-09-09, 23:38
En gewoon in het Hollandsch:


KLM introduceert toeslag voor tweede koffer op VS-vluchten 30-09-2009
AMSTELVEEN - KLM en Air France veranderen in navolging van andere maatschappijen het bagagebeleid op vluchten naar de Verenigde Staten. Vanaf 1 november mag maximaal één stuks bagage kosteloos worden meegenomen; voor een tweede koffer of tas brengen KLM en Air France maximaal vijftig euro (in Europa) of vijftig dollar (in de VS) in rekening.

Als passagiers de bagage online inchecken geldt een korting van twintig procent en betalen zij respectievelijk 40 euro of 40 dollar, aldus KLM. Volgens de maatschappij krijgt ongeveer 14 procent van de transatlantische passagiers in de economy class van KLM en Air France met deze nieuwe maatregel te maken.

Overigens mogen Platinum-, Gold- en Silver-leden van Flying Blue wel twee stuks bagage meenemen in de economy class op deze trajecten. Ook voor kinderen onder de twee jaar en minder validen gelden uitzonderingen.

Met deze maatregel stellen KLM en Air France hun bagagebeleid gelijk aan dat van de Amerikaanse partnermaatschappij Delta. Ook andere grote luchtvaartmaatschappijen, zoals American, Continental, United, US Airways, British Airways en Virgin Atlantic hebben vergelijkbare bagagetoeslagen ingevoerd.

Njit
30-09-09, 23:39
Kan alleen nergens vinden of ze dit ook voor bestaande boekingen doorvoeren of enkel voor nieuwe boekingen.
Wij vliegen volgend jaar met KLM/Air France.

mattrob
01-10-09, 10:58
Als het goed is staat op je (e-) ticket hoeveel stuks bagage je mag meenemen. In jullie geval kan dat haast niet anders dan 2 stuks zijn. Dus zal ongetwijfeld gelden voor nieuwe boekingen.

Njit
01-10-09, 11:09
Dat staat er ook op hoor :) 2PC.. Maar vind het raar dat ze dat ook niet op die manier communiceren. De andere maatschappijen deden dat wel.

Maar ik heb op de KLM site ook nog geen informatie gezien dus wellicht komt dat nog..

Maarten-Annique
22-10-09, 22:55
Air France-KLM vraagt geld voor extra bagage

AMSTERDAM (AFN) - Passagiers die Economy Class reizen met Air France-KLM moeten vanaf 1 november extra betalen voor een tweede stuk bagage op de routes tussen Europa en Noord-Amerika. Dat heeft een woordvoerder donderdag gezegd.

Het inchecken van een tweede stuk bagage op routes vanuit Europa naar de Verenigde Staten en Canada gaat 50 euro kosten. Bij vluchten in omgekeerde richting geldt een heffing van 50 dollar. ,,De maatregel is in lijn met wat andere maatschappijen al doen op Noord-Atlantische routes'', aldus de woordvoerster.

bron: de Telegraaf (http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/5140715/__Air_France-KLM_vraagt_geld_voor_extra_bagage__.html?cid=rss)

Dit zal het begin zijn voor de Nederlandse maatschappijen. Ik verwacht dat de rest snel zal volgen!

Agnes
23-10-09, 21:13
Ik heb het ook maar even gecheckt op de KLM site vanwege ons komend tripje en inderdaad........

Speciaal tarief

Economy Class passagiers kunnen een tweede stuk bagage inchecken voor een vast tarief van EUR 50. Bij vertrek vanuit de Verenigde Staten geldt een tarief van USD 50. Het tarief voor een tweede bagagestuk geldt voor tickets gekocht vanaf 1 november

Gelukkig hadden we al KLM tickets gekocht voor NY in dec., kunnen we nog een keertje goed inslaan, straks in juli 2010 naar Orlando zullen we ons in moeten houden, of toch maar niet...........

JKG
23-10-09, 21:17
Ik vraag me af of ze ook nog kunnen onderbouwen waarom het op de heenweg 50 euro moet kosten en de terugweg 50 dollar. Zeker de wind tegen op de heenweg...

Njit
23-10-09, 21:20
Vind ik ook een beetje raar ja.. 50 euro heen en 34 euro terug..

knaapje
24-10-09, 01:09
Gewoon.
Politieke prijsjes ofwel "marketing"

Knaapje

Maarten-Annique
24-10-09, 05:33
Wel fijn als je al voor die datum geboekt hebt!
Dan gaat je extra bagage dus nog gewoon mee!

koenkamphuys
26-10-09, 08:12
Ook de Europese maatschappijen gaan wat bezuinigen... nog altijd is het servicepakket aanzienlijk groter dan bij de grote Amerikaanse maatschappijen. Met als klapstuk - wij vlogen in oktober met Air France naar Miami - champagne in de economy class... in een oenig bekertje, OK, maar wel champagne (en tijdens het eten keuze uit vier Franse wijnen). 't Is natuurlijk wel een Franse maatschappij.

Njit
26-10-09, 08:24
Wij vliegen volgend jaar ook met Air France (naar Chicago). Wijn bij het eten klinkt goed :)

A.Hofman
29-10-09, 00:33
Als je met kinderen reist, geef je ze gewoon een hele grote koffer mee :)

hzengerink
31-10-09, 14:14
Wij hebben dit jaar met continental gevlogen (ik weet het geen klm..). Maar wij hebben gevlogen met de code van een KLM flymile pas van een kennis van ons. hierdoor konden wij kostenloos extra bagage inchecken, door de elite bagagecontrole en elite inchecken waardoor dit allemaal net iets sneller gaat. Ik heb nog niet uitgezocht wat zo'n pas kost, maar wellicht is dit voor mensen die jaarlijks naar de States reizen een interessante optie?

Ta2 Gerrit
31-10-09, 14:23
Zo'n pas kost (in principe) niets, maar "spaar" je bij elkaar met je gevlogen miles.

Bij de meeste maatschappijen kun je ook wel miles bijkopen om de elite-status te verkrijgen, maar dan ben je net zo ver als dat je bijbetaald voor je extra koffer.

mattrob
31-10-09, 14:30
Bij de meeste maatschappijen kun je ook wel miles bijkopen om de elite-status te verkrijgen, maar dan ben je net zo ver als dat je bijbetaald voor je extra koffer.

Is dat echt zo ? Volgens mij kan je geen 'qualifying' miles kopen (de miles die je status bepalen). Dus het wordt toch echt veel vliegen, wil je hier gebruik van kunnen maken :-\" ...

hzengerink
31-10-09, 14:34
oké dat wist ik niet, deze kennis vliegt inderdaad enkele keren per jaar naar de States dus vandaar dat we die status kunnen krijgen. Was de moeite waard;)

Ta2 Gerrit
31-10-09, 15:04
United slingert je met zo veel aanbiedingen om de oren, dat ik er eigenlijk nooit op gelet heb of het ook QM's waren. Ik heb i.i.g. wel eens van die upgrade aanbiedingen gehad.
Maar dit boekjaar gaan we het vanzelf wel redden :-). Gewoon vaker gaan.

Maar nu weer on topic; KLM bagage.

Ophelia
03-11-09, 21:26
Vandaag een brief van het reisbureau gekregen dat Martinair de regels voor bagage heeft aangepast.

Orlando: 1 stuk van 23 kilo en max. 158 cm. (L+B+H) kosteloos + 1 stuk van 23 kilo en max. 158 cm. (L+B+H) voor € 50

Note: voor boekingen voor 1 november 2009 gelden gewoon de oude regels

Njit
03-11-09, 21:31
Goh, verrassend als dochter van KLM :)

Maar stond er ook bij dat het voor jullie ook zou gelden? Want als je al geboekt hebt dan kunnen ze dat niet zomaar aanpassen lijkt me. Bij KLM staat er dat het alleen voor tickets geldt die na 1 november geboekt zijn.

Ophelia
03-11-09, 21:35
ja wat ik zo begrijp geldt dit ook voor ons.
Baal er wel een beetje van, heen is niet zo erg met 1 koffer maar terug.....

Njit
03-11-09, 21:41
Op de MartinAir site staat een dergelijke regel inderdaad niet. Maar ze zijn wel vaker onzorgvuldig of onvolledig op hun website. Zou ze even bellen als ze het zelf al niet duidelijker op hun website plaatsen binnen de komende dagen.

knaapje
03-11-09, 22:25
De onduidelijkheid hoeft niet de schuld te zijn van Martinair.
TS schrijft n.l. dat er een brief van het reisbureau is gekomen en daar wordt helaas deskundigheid en zorgvuldigheid nou ook niet altijd in hoofdletters geschreven.

Knaapje

rreedijk
03-11-09, 23:25
Lekker dan weer. Ik vlieg in april 2010 op Orlando met Martinair. Heb nog niets gehoord of gezien over deze verandering. Op de site van Martinair zag ik ook niks, wacht dus wel even af. Maar neem toch aan dat dit niet zomaar kan, vooral voor mensen die reeds geboekt hebben en uitgegaan zijn van de regels die op dat moment van kracht waren.

Njit
03-11-09, 23:28
Kan ook niet zomaar. Want op je e-ticket staat gewoon 2PC.

corrus
03-11-09, 23:32
Maar neem toch aan dat dit niet zomaar kan.Ja hoor!
Dit kan iedere airline zomaar doen... 't is misschien niet zo netjes maar ze kunnen dit inderdaad zomaar doen...

disney fan
04-11-09, 08:55
Het is jammer maar ik betaal die $50 dollar wel die extra koffer is me dat meer dan waard!
Het is toch zo dat het terug $50 dollar is en heen 50 euro?

Patrick
04-11-09, 09:23
Volgens mij is dat correct Disneyfan. Misschien het handigst om daar een goedkope koffer te kopen. Ben je denk ik nog goedkoper uit.

disney fan
04-11-09, 09:44
Misschien het handigst om daar een goedkope koffer te kopen. Ben je denk ik nog goedkoper uit.

Die goedkope koffer heb ik jaren geleden al gekocht en hij gaat iedere vakantie in een van de koffers mee heen (dus 2 koffers met nog 1 erin) en goed gevuld weer mee terug!

Het voordeel was altijd dat je dan heen niet met 3 koffers liep te slepen nu is het voordeel dus ook dat je die 50 euro niet betaald!O:)

NicoleHappy
04-11-09, 10:07
Het staat nu ook op de site van Martinair vermeld, 2e koffer €50. We hebben in onze E-tickets PC staan, ben benieuwd of het dan ook van toepassing is.

Njit
04-11-09, 10:13
heb je 1PC of 2PC staan?

Iris02
04-11-09, 10:21
Dat is dan weer het voordeel van met 3 kinderen reizen; iedereen een eigen koffer mee met ruimte genoeg om te vullen voor de terugreis ;-)

En ik zie op mijn e-tickets ook nog 2 pc staan :-))

NicoleHappy
04-11-09, 11:06
We hebben ook 2PC staan maar ik heb geen idee of dan de €50 voor het 2e stuk alsnog van toepassing zal zijn..
Inderdaad ons kleine menneke mag ook een eigen koffer mee dat scheelt maar we nemen zowiezo ook een golftas mee dus we komen wel aan onze max bagage (zeker na "some major shopping" ;-))
We hebben in oktober geboekt maar zag dat dezelfde tickets nu al ruim €50 per stuk duurder zijn..gaat snel..

Njit
04-11-09, 11:09
Als je het zeker wilt weten dat het ook voor eerder geboekte tickets geldt (wat ik betwijfel) dan moet je even bellen:


Customer Contact Center

Heeft u vragen over tarieven, over uw reservering of uw vlucht, neem dan contact op met ons Customer Contact Center op telefoonnummer 020 60 11 767 waar wij al uw vragen telefonisch kunnen beantwoorden.

nancy1
09-11-09, 10:00
Ik heb vandaag Martinair gebeld. Ze hebben aangegeven dat de nieuwe regel niet van toepassing is op al eerder geboekt en betaalde tickets. Ik dacht dat ze het termijn van 1 november 2009 aanhouden.

Njit
09-11-09, 10:37
Dat is wat KLM ook doet. Leek mij ook wel zo logisch :)

cloggie68
09-11-09, 11:23
Ik heb vandaag Martinair gebeld. Ze hebben aangegeven dat de nieuwe regel niet van toepassing is op al eerder geboekt en betaalde tickets. Ik dacht dat ze het termijn van 1 november 2009 aanhouden.

Dat lijkt goed nieuws! Gelukkig reizen we al met zes personen (w.o. 2 kinderen) dus 6x23 kilo zou toch genoeg moeten zijn. Maar als we een extra koffertje moeten vullen op de terugreis kan het in ieder geval nog zonder bijbetalen.

Wernie
09-11-09, 14:05
Wij nemen altijd een 'flight bag' mee. Die kan je vouwen tot een heel klein pakje en in je koffer meenemen. Als je hem ontvouwt heb je meteen een heel grote kitzak. Heb je meer bij als je terugkomt, dan gebruiken we deze. Je kan deze vinden bij de betere adventure shops. Heel handig.

Maarten-Annique
09-11-09, 14:30
Wij hebben ook bericht gehad van ons reisbureau.
Voor ons gelden nog de oude regels omdat we voor 1 november geboekt hebben.
Dat is wel een opluchting...

Njit
09-11-09, 14:42
Altijd fijn die reisbureaus. Dat ze dat soort berichten niet in 1x duidelijk de deur uit doen.
Scheelt een hoop paniek...

Maarten-Annique
09-11-09, 14:44
Tja, dat zou wel makkelijk zijn.
Maar goed...goed werk heeft tijd nodig zeg ik dan maar...

Njit
09-11-09, 14:51
Gelukkig is er ook nog het Florida Forum waar mensen wel goed geïnformeerd worden ;)

Maarten-Annique
09-11-09, 14:57
Wat dat betreft zijn die fora ideaal!
Informatie van ervaringsdeskundigen blijken vaak beter dan via reisbureaus etcetera!

Ophelia
09-11-09, 20:56
dan ben ik erg benieuwd of wij nog een nieuw bericht krijgen dat het voor ons ook niet geldt?!

Njit
09-11-09, 21:08
Je weet toch zelf wel wanneer je geboekt hebt?

Ophelia
10-11-09, 21:16
ja zo bedoel ik het niet...
ik bedoel wij zijn nu in de veronderstelling dat we maar 1 koffer mee mogen nemen, maar blijkbaar is dat niet zo.
ik bedoelde dus of wij dan nog een brief gaan krijgen van het reisbureau dat het toch niet voor ons geldt omdat wij al geboekt hadden.

irmaatje123
13-11-09, 12:06
Wij hebben gisteren contact gehad met martinair.Indien je voor 1 november een ticket hebt geboekt,mag je 2 koffers a 23 kilo kosteloos meenemen.Na 1 november is dit 1 koffer a 23 kilo en inderdaad de tweede kost je dan 50 euro.

Njit
13-11-09, 12:50
Dat was op 9 november ook al geschreven:


Ik heb vandaag Martinair gebeld. Ze hebben aangegeven dat de nieuwe regel niet van toepassing is op al eerder geboekt en betaalde tickets. Ik dacht dat ze het termijn van 1 november 2009 aanhouden.

PENPE
23-11-09, 23:05
Wij hebben onze tickets ( United ) op 25/8 op naam gezet en op de e-tickets
staat aangegeven dat er 2 stuks bagage toegestaan zijn.

Ook onze USA specialist geeft aan dat wij hierdoor niet bij hoeven te betalen.

Of dit daadwerkelijk ook zo is, gaan wij a.s. vrijdag ervaren...

Groetjes,
Petra & Pieter

Maarten-Annique
23-11-09, 23:40
Dat gaat vast helemaal goed komen!

Njit
23-11-09, 23:46
Wij hebben onze tickets ( United ) op 25/8 op naam gezet en op de e-tickets
staat aangegeven dat er 2 stuks bagage toegestaan zijn.

Leuk maar het topic gaat over MartinAir :)

Syllvia
26-11-09, 16:32
Hoe gaat het nu als je tickets boekt, kun je dan gelijk aangeven dat je 2 koffers mee wilt nemen?
Of gaat dat bij het inchecken pas gebeuren, en betaal je dan?

disney fan
26-11-09, 22:13
Wij hadden 2 maanden geleden een extra koffer (bij Delta) mee en moesten bij het inchecken 50 dollar betalen.
Ik neem aan dat dit bij Martinair net zo werkt.

Bostonlover
16-01-10, 19:26
Tweede koffer betalen bij American Airlines


maandag 24 augustus 2009
Bron: Belga
Auteur: wdp
Tweede koffer betalen bij American Airlines


BRUSSEL - De Amerikaanse luchtvaartmaatschappij American Airlines verlaagt haar bagagelimieten voor internationale vluchten, ook naar België.
Passagiers die in economy class vliegen op internationale vluchten van en naar de Verenigde Staten, verschillende Europese landen (België, Engeland, Frankrijk, Duitsland, Ierland, Italië, Spanje en Zwitserland) en India zullen nog slechts een koffer kosteloos kunnen meenemen, in plaats van de momenteel toegestane twee koffers. Een tweede koffer meenemen zal 50 dollar extra kosten.

De maatregel geldt voor tickets gekocht op of na 14 september.

Regina1977
17-01-10, 20:20
Wij vliegen in mei dit jaar via Philidelphia naar Orlando, en dezelfde route weer terug.
Betekend dit dan dat ik eerst van Orlando naar Philidelphia $50,- moet betalen en dan van Phil naar AMS weer $50?

Ik snap t nog niet helemaal ;-(

We vliegen met US Airways dit keer...

knaapje
17-01-10, 20:25
Als je gelijk doorvliegt is dit 1 trip. Als je bijv. een paar dagen je reis onderbreekt worden het 2 trips.
Normaliter dus 1 keer betalenvoor de heenreis en 1 keer voor de terugreis.
Knaapje

derrobbie
25-01-10, 13:00
Ik kwam net via een ander forum twee handige sites tegen:

1) een overzicht van het nieuw bagagebeleid van de meeste luchtvaartmaatschappijen
https://faq.orbitz.com/app/answers/detail/a_id/7041

2) een (korter) overzicht van wifi aan boord van voornamelijk amerikaanse maatschappijen
http://gizmodo.com/5429860/the-complete-inflight-wi+fi-cheat-sheet

beccie25
25-01-10, 15:32
volgens mij klopt dit niet helemaal
want martinair mag je volgens de site gewoon nog 2 koffers kosteloos meenemen en volgens het tabel moet je 50 dollar betalen
maar overigens wel bedankt voor het tabel, maakt het een stuk makkelijker
groetjes rebecca

derrobbie
25-01-10, 15:44
net even gechecked maar op de site van martinair staat de tweede koffer toch echt voor €50,-

1 stuk van 23 kilo en max. 158 cm. (L+B+H) kosteloos + 1 stuk van 23 kilo en max. 158 cm. (L+B+H) voor € 50

A.Hofman
28-01-10, 11:27
Een kind mag toch ook een koffer tot 23 kilo meenemen?
Dan gaan we op de heenreis met 2 lege koffers naar Orlando, en komen we met 3 volle koffers terug.
En heb ik nou goed begrepen dat de warme 'maaltijden' ook zijn afgeschaft?

derrobbie
28-01-10, 11:42
Mits het kind ouder is dan 2 jaar en een eigen zitplaats heeft.

Teleton
29-01-10, 17:04
Voor de juiste informatie over bagage, maaltijden en andere services kijk ik zelf altijd maar het liefst op de site van de betreffende maatschappij. Doe je dat bij Martinair dan vind je bijvoorbeeld:



Op al onze vluchten kunt u van ons een uitstekende maaltijdservice verwachten. Afhankelijk van het tijdstip van uw vlucht betekent dit dat u eerst een luxe sandwichservice of een heerlijke, compleet verzorgde warme maaltijd krijgt aangeboden, inclusief gratis frisdrank, fruitsap, koffie en thee! Heeft u Comfort Class geboekt? Dan krijgt u ook gratis een biertje of wijntje aangeboden.

nickro
18-02-10, 14:32
Vorig jaar september hebben wij al onze Floridareis geboekt. We vliegen met Swiss op 22 juli heen en 19 augustus terug. Ja ja het leven is zwaar.

Over 3 weken vlieg ik met KLM naar Toronto voor 12 dagen. Ook in spt. 2009 geboekt.

Verleden maand heb ik bij Lufthansa met mijn airmiles weer een reis naar Toronto geboekt. Vertrek 10 november 2010.

Voor alle geboekte reizen wordt het zogenaamde piece concept gehanteerd. Er is bij bagage op het E-ticket PC ingevuld.
Dat wil zeggen voor economy 2 stuks bagage van max. 23kg ieder/pp.
Deze info komt van hun websites.
Nu kom ik hier op het forum andere berichten tegen.
Worden er nu andere begrippen voor het piece concept door sommige airlines gehanteerd?

Ta2 Gerrit
18-02-10, 14:36
Dan zal er toch echt 2PC moeten staan, dan kunnen er twee koffers mee.
En zo is het overal, voor zover ik weet.

nickro
18-02-10, 14:52
Dan zal er toch echt 2PC moeten staan, dan kunnen er twee koffers mee.
En zo is het overal, voor zover ik weet.

Bij KLM staat inderdaad 2PC en hetzelfde geldt voor Lufthansa maar bij Swiss krijg ik alleen PC terwijl ik toch echt 2 koffers/pp. mag meenemen.

hrjhaan
18-02-10, 16:57
Wij vliegen met British Airways en mogen maar 1PC per persoon meenemen.

pumi1000
18-02-10, 20:14
Op ons eticket staat heen 2 koffers en terug 1...........hahaha had net andersom moeten zijn ;-)

mrloes
03-04-10, 13:46
hallO

Op de website van Continental staat een mooi schema over t wel/niet extra betalen voor je bagage, zo ja hoeveel enz.
Alleen staan er dan weer sterretjes bij met 'extra teksten' en die maken t even verwarrend. Zoals ik t lees is vliegen van Europa naar Amerika gratis (voor t 1e koffer p/p) maar binnen Amerika betaal je 23 Dollar p/p p/koffer.
Als je tussen bepaalde periodes geboekt hebt komen er nog extra kosten bij, volgens de sterretjes.
Wil iemand zijn/haar licht hier eens op schijnen en melden hoe hij/zij t leest ... ??

http://www.continental.com/web/en-US/content/travel/baggage/checkbag.aspx#q07

Lannie
21-01-12, 18:02
Wij hebben een paar weken geleden tickets geboekt naar vanuit Brussel naar New York in augustus 2012. We hebben alle opties voor een rondreis Noordoost Amerika bekeken, maar dit past niet bij ons en onze gezinssituatie en nadat we alles hebben overwogen zouden we na een paar dagen New York toch graag doorvliegen voor een strandvakantie naar Florida.

Nu hebben we tickets gezien bij Tix.nl voor een vlucht met Continental Airlines naar Florida. Kan iemand ons vertellen hoe dit dan zit met de bagage. Moet je hiervoor apart betalen? En wanneer betaal je dit dan?

Teleton
21-01-12, 18:22
Kan iemand ons vertellen hoe dit dan zit met de bagage. Moet je hiervoor apart betalen? En wanneer betaal je dit dan? Waarom kijk je niet op de site van Continental (http://www.continental.com/web/en-US/content/travel/baggage/default.aspx?SID=D8D8EB8146614F8DA2E8BC80F76731D5) ? Daar vind je alle info over de bagage.

[verwijderd]
21-01-12, 18:26
Op de binnenlandse vluchten is alleen handbagage nog vrij mee te nemen, voor ruimbagage moet je betalen.

zie ook Bagage fees continental (https://www.continental.com/CMS/en-US/travel/Pages/CheckedBaggage.aspx)

Daaruit haal ik dat het je dus $25 per koffer zou kosten voor de heen en ook $25 voor de terug reis.

Ik weet niet of het mogelijk is maar misschien kan je je andere boeking laten aanpassen waardoor je wel gratis je koffers mee kan nemen, maar dat zou je dan na moeten vragen bij het reisbureau of de internet firma waar je je andere tickets hebt gekocht.

Laat wel even weten of dat mogelijk is dan weten we dat ook meteen weer. :smile:

Edit: zie net dat Teleton je ook al door verwijst naar de Continental pagina.

Lannie
21-01-12, 18:51
Laat wel even weten of dat mogelijk is dan weten we dat ook meteen weer. :smile:



Ik hoopte dat iemand het al wist te vertellen O:)

In ieder geval dank jullie wel! We hadden al even op de site van continental gekeken en deze geven inderdaad 'bagage fees' aan. Maar als we de boeking doen bij Tix.nl, zie je daar niets over 'bagage fees'. (Wel staat hierover een opmerking over op de site). Ik heb meteen een e-mail gestuurd naar Tix.nl voor duidelijkheid..... wordt vervolgd!

trails
21-01-12, 19:33
Vlieg je wel met dezelfde maatschappij?

Lannie
21-01-12, 20:06
Vlieg je wel met dezelfde maatschappij?

Nee, we vliegen met Lufthansa naar New York!

trails
21-01-12, 21:41
Dan zul je inderdaad moeten betalen. Binnenlandse maatschappijen rekenen (op een enkeling na, zoals Jetblue) allemaal een tarief.

Teleton
22-01-12, 16:26
. Maar als we de boeking doen bij Tix.nl, zie je daar niets over 'bagage fees'. (Wel staat hierover een opmerking over op de site). Ik heb meteen een e-mail gestuurd naar Tix.nl voor duidelijkheid.....

Ben benieuwd wat die zeggen. Het maakt niets uit bij wie je de tickets boekt, de regels m.b.t. de bagage worden door de verkopende vliegtuigmaatschappij vastgesteld. Als dit Continental is, is de tabel er duidelijk over:

http://img856.imageshack.us/img856/8984/kostenkoffercontinental.png (http://imageshack.us/photo/my-images/856/kostenkoffercontinental.png/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Vlucht tussen Europa en een bestemming in de VS of VV: De eerste koffer is gratis op een doorgaande vlucht.

Maak je op je eigen verzoek een onderbreking, dan gelden de regels voor een interne vlucht als je van New York naar Orlando vliegt. De eerste koffer kost $25 volgens de tabel.

Op de terugreis stop je niet op eigen verzoek,(toch???) wordt je koffer dus doorgelabeld en hoef je geen kosten te betalen.

Lannie
22-01-12, 16:50
Op de terugreis stop je niet op eigen verzoek,(toch???) wordt je koffer dus doorgelabeld en hoef je geen kosten te betalen.

Hmmm :oops:, jawel ook eigen verzoek. We hebben alleen retour tickets geboekt naar NY!!

Inmiddels heb ik tickets geboekt op 6 aug van Newark naar Key West en op 18 aug van Tampa weer terug naar Newark via tix.nl. We vertrekken op 20 aug weer naar huis op JFK....

Maar in ieder geval is er tijdens het boeken op tix.nl nog niets gemeld/vermeld over het betalen van bagage fee. Heb ze gisteren wel een e-mail gestuurd, waar we morgen wel een antwoord op verwachten.
We gaan er vanuit dat we tijdens het inchecken aan de balie de bagagefee moeten gaan betalen.

Teleton
22-01-12, 17:06
Hmmm :oops:, jawel ook eigen verzoek. We hebben alleen retour tickets geboekt naar NY!! O, jee....dat had ik even gemist. Dan is het niet anders, ben ik bang.

trails
22-01-12, 17:10
Wij hebben ook deze keer gekozen voor retour naar JFK en 2 losse binnenlandse vluchten. We hadden kunnen wachten op de tarieven van Jet Blue (koffer gratis) maar die kun je pas een paar maanden van te voren boeken. Van JFK vliegen we met American Airlines naar MCO en terug met Delta. Op de heenreis zorgen we dat we maar 3 koffers hebben en terug zullen we er vast en zeker 5 hebben, of misschien doen we nog een 6e :-\" afhankelijk van hoeveel we gaan shoppen....](*,) En jawel, we moeten dus voor de koffers betalen, maar dat is onze keuze. Zo werkt het nou eenmaal. Het is nog altijd goedkoper dan de trein moet je maar denken :-D (en sneller ook :wink:)

Teleton
22-01-12, 21:18
We gaan er vanuit dat we tijdens het inchecken aan de balie de bagagefee moeten gaan betalen. Waarschijnlijk betaal je per cc als je digitaal incheckt.

ennne....toch een mooie totaalprijs! Dan kan die bagfee d'r ook wel van af......

Lannie
23-01-12, 18:56
ennne....toch een mooie totaalprijs! Dan kan die bagfee d'r ook wel van af......

Jaa, een superprijs, ons hoor je niet klagen hoor!! :lol:


En hierbij zoals beloofd het antwoord van Tix.nl:

"Het is niet mogelijk de boeking aan elkaar te koppelen.
Wij kunnen wel de reserveringen naar elkaar verwijzen nadat u de boeking heeft gemaakt maar dat heeft verder geen invloed op het tarief en de luchtvaartmaatschappij zal hier ook geen rekening mee houden bij een schemawijziging.
Voor binnenlandse vluchten binnen Amerika of vluchten van Amerika naar Canada dient er betaald te worden voor de bagage. U mag de bagage niet kosteloos inchecken. Deze kosten kunt u voldoen wanneer u incheckt op de luchthaven of wanneer u online incheckt bij de luchtvaartmaatschappij."

[verwijderd]
23-01-12, 19:30
Tja, dat zat er dik in natuurlijk.

Maar je bent tevreden met de prijs en neemt dit op de koop toe.

Ga lekker genieten van je vakantie straks.

Njit
24-01-12, 10:38
Vaak is online inchecken en dan betalen goedkoper dan ter plaatse betalen.

Michaelcabrio
23-10-13, 12:04
Iemand nog recent vanuit Florida terug komen vliegen met extra bagage? De laatste keer dat wij in Florida waren, gingen we met 2x23 kg heen en kwamen terug met 4x23 kg en moesten we 2x 50 dollar betalen voor de extra koffer retour naar Amsterdam. Volgens een kennis is dit verandert en zou dit niet meer kunnen en kost het je dus 200 dollar voor een extra koffer... Nu las ik op de america travel guide site, dat het nog wel mogelijk is om voor 50 dollar een extra koffer mee retour te nemen vanuit Florida... Wie kan ons hier duidelijkheid in verschaffen? Alvast bedankt voor de reacties.

Mvg Michael

Ta2 Gerrit
23-10-13, 12:07
Het ligt er maar net aan met wie en in welke klasse je vliegt.
Op de sites van de airlines staan tabellen met een overzicht van bagagekosten. Daar zou je eens kunnen kijken.

Ebelix
23-10-13, 12:17
Global liggen de kosten voor een tweede koffer per persoon tussen de usd 100 en usd 200 bij de Amerikaanse maatschappijen die intercontinentaal vliegen. Bij de europeese maatschappijen is de prijs over het algemeen hetzelfde.

Michaelcabrio
23-10-13, 12:47
Bedankt voor de reactie's tot nu toe:-) Ik hoop dat er nog iemand reageert die recent is geweest en deze situatie heeft meegemaakt.

Mattie
23-10-13, 12:57
Hangt er vanaf met welke Airline je vliegt. Bij Arke mocht ik 35kg mee nemen en het was geen probleem om zowel een koffer van een kilo of 20 en een tas van zo'n 10 kilo in te checken, ik zou zeggen kijk in de algemene voorwaarden daar moet het wel in staan.

Ebelix
23-10-13, 13:04
Bedankt voor de reactie's tot nu toe:-) Ik hoop dat er nog iemand reageert die recent is geweest en deze situatie heeft meegemaakt.

Bij Delta had ik usd 100 moeten betalen waar ik niet dat ik een hoge status heb bij KLM en daardoor de 2e koffer gratis mee mocht nemen. Dit was begin oktober. Het kan bijna niet recenter. Verder kan je op de website van de maatschappijen ook alle informatie vinden over het meenemen vna een tweede koffer en wat de kosten zijn die daarbij horen.

PENPE
23-10-13, 14:09
Wij zijn vorig weekend teruggekomen uit Orlando, uiteraard (weer) met een extra koffer, inchecken kostte $100 ( United Premier )

Bullyleo
23-10-13, 14:53
Wij zijn pas terug gekomen met Delta Airlines en hadden een kofferweger mee gelukkig. Beide koffers op de kop af gevuld tot het maximaal toegestane gewicht van 23 kilo. We hadden ieder ook een trolley mee als handbagage en die werd op de heenreis niet gewogen. Ook viel ons op dat men niet keek naar de afmetingen van de trolleys want andere passagiers hadden duidelijk grotere trolleys bij zich dan toegestaan en die werden zo doorgelaten. Voor de terugreis hadden we dus beide trolleys helemaal volgestouwd met (outlet) kleding en die werden ook op de terugweg niet gewogen. Op Youtube staan overigens heel handige filmpjes over hoe je je koffers het beste vol kunt stouwen. We zijn dus "vol" teruggekomen zonder bijbetaling. Prijzen voor een extra koffer zijn overigens 100 dollar/70 euro.

knaapje
23-10-13, 16:34
Delta hanteert geen max. gewicht voor handbagage, alleen afmetingen.
Op de vlucht MCO-DTW werden grote (max. afm.) trolley's alleen als gecheckte bagage meegenomen. Kleinere mochten mee in de cabine.
Traject DTW-AMS kon alles mee in de cabine en ik heb me ook verbaasd over wat nog naast een max. trolley mee mocht.

Ta2 Gerrit
23-10-13, 23:23
Wij zijn vorig weekend teruggekomen uit Orlando, uiteraard (weer) met een extra koffer, inchecken kostte $100 ( United Premier )

Dan heb je de verkeerde baliekluiver gevonden, want wij konden meenemen wat we bij ons hadden, zonder kosten. Ik had een behoorlijk groot schilderij (1x1,2 mtr), repro-Dali, bij me, en ook nog een extra koffer (toen nog $50,-) en stond al klaar met de poeplap.

Maar omdat we een upgrade naar First (domestic heeft i.h.a. geen business) op status (net als jullie, zoals ik begrepen heb) werden we door de United dame ook als zodanig behandeld (tot mijn verbazing) en mocht de knip weer in de zak. Zij blij, wij nog blijer, want voor het schilderij had ik al $200,- (tarief toen voor oversized bagage) ingecalculeerd. Iets om in de gaten te houden voor een volgende keer, lijkt me :o