PDA

Bekijk Volledige Versie : Parkeren bij Schiphol



ietie
20-04-08, 21:45
Tijdens ons verblijf in florida parkeren wij onze auto op het smart parking parkeer terrein.
Ons plan is dat mijn man mij met de kids en baggage erbij de vertrek hal ''uitgooid'' en hij zelf terug rijd naar de parkeer plek terwijl wij vast in de rij bij de balie gaan staan.
Is dit echter handig? Is het makkelijk terug rijden van de vertrek hal naar het parkeer terrein of moet je dan heel ver omrijden?
Moet je eigenlijk zelf een plekje zoeken voor de auto of krijg je een plek toegewezen omdat je al voor die tijd gereserveerd hebt?

Susie One
20-04-08, 21:56
Hoi,

wij hebben 2 jaar geleden gebruik gemaakt van Smartparking op School (neem aan dat dit bedoelt). Dit systeem is ons goed bevallen.

zoals je zelf zegt kan je er voor kiezen om je partner en de kids bij de vertrekhal af te zetten.

Het is ongeveer 5 tot 10 minuten rijden naar de parkeer terrein. Je hebt gereserveerd maar je moet zelf een parkeer plaats zoeken. Regelmatig rijden de parkeerbussen naar de aankomst hal. Mijn gobale schatting dat jullie op deze manier ongeveer 30 minuten nodig heb (afhankelijk het tijdstip van dag).

Kijk ook deze link. http://www.schiphol.nl/LuchthavenSchiphol/ParkerenOpSchiphol/SchipholSmartParking/SchipholSmartParking.htm

Alvast heel veel plezier op vakantie.
Groetjes,
Susie One:lol:

reneefrankrijk
20-04-08, 22:57
Hoi,
Wij hebben afgelopen februari 3 weken smartparking gehad. Is ons super goed bevallen. Gewoon de auto geparkeerd (we hadden zelfs een plek vlakbij de ingang) en ieder liep met zijn handbagage en koffer op wieltjes naar de ingang waar de bussen klaar staan. We waren ongeveer in 10 minuten bij de terminal (vanaf de auto). Terug hetzelfde, de bus staat klaar, en je bent zo weer bij de parking.
Mooi systeem!

Dr. Phlox
21-04-08, 11:25
Heb voor dit jaar ook smart parking genomen. Zet voor het parkeren wel eerst iedereen af. Hoeven we niet met de koffers te leuren, bus in bus uit. En het inchecken kan al gebeuren.
Grz
Ton

pyca
21-04-08, 13:16
Je kunt inderdaad gemakkelijk uitstappen voor de vertrekhal en een persoon naar P3 laten rijden. Hiervoor rijd je vanaf de vertrekhal naar beneden en houd je de borden P3 Lang parkeren (Schiphol Oost) aan. Je rijdt dan op de loevensteinse randwegen hier is parkeerterrein P3. De bus rijdt elke 10 min. 24/7
Hier is de route (http://maps.google.nl/maps?f=d&hl=nl&geocode=&saddr=vertrekpassage,+schiphol&daddr=holiday+avenue,+haarlemmermeer&sll=52.322029,4.767122&sspn=0.002872,0.007296&ie=UTF8&t=h&z=14)

Teleton
21-04-08, 13:41
En het inchecken kan al gebeuren.


Dat zal helaas niet lukken ben ik bang. De familie kan hooguit in de rij gaan staan, zij kunnen, als je dat wilt, zelf ook al inchecken. Maar bij het inchecken moet jij toch echt zelf aanwezig zijn, dus voor de tijdwinst hoef je dit niet te doen.

Dr. Phlox
21-04-08, 14:08
Dn blijft het NIET leuren met koffers over als voordeel :cry:

Michael66
21-04-08, 16:08
Ik heb zojuist ook maar de Smartparking gedaan, 23 dagen voor € 115.50. Hotel of zo is voor mij geen optie (lees: ik slaap liever in mijn eigen bed), aangezien ik binnen 45 minuten rijden vanaf Schiphol woon. Jammer van de vele eurootjes, dat waren nog veel meer "spendable" dollartjes geweest. Niet dat we er in Florida ook maar één dollartje minder voor zulllen uitgeven ... \\:D/:oops:

rreedijk
21-04-08, 17:57
Je man zou ook een belletje kunnen geven als hij met de shuttlebus vertrekt vanaf de parking, dan kan jij misschien vast in de rij gaan staan en kan hij bij je aansluiten als hij bij de vertrekhal arriveert. Scheelt je weer een klein kwartiertje. :)

ietie
21-04-08, 18:05
Bedankt voor de reacties ik gok er op dat de rij zo lang is bij de in check balie dat hij weer terug is voordat wij aan de beurt zijn.Waarom moet hij erbij zijn, je geeft toch de koffers af en er worden toch nog geen paspoorten gecontroleerd?

reneefrankrijk
21-04-08, 20:38
Bij inchecken moet je altijd je paspoort laten zien. In Orlando moesten zelfs de kinderen hun gezicht aan de balie laten zien terwijl ze 15 meter verderop op een stoel zaten.

Teleton
22-04-08, 09:58
Bedankt voor de reacties ik gok er op dat de rij zo lang is bij de in check balie dat hij weer terug is voordat wij aan de beurt zijn.Waarom moet hij erbij zijn, je geeft toch de koffers af en er worden toch nog geen paspoorten gecontroleerd?

Tikje naief misschien? :-&
Wij hebben al een paar keer (grote) gezinnen of groepen voor ons gehad die dezelfde denkfout maakten. Zij laten dan eerst alle koffers wegen en de papieren controleren tot de medewerker er achter komt dat er een passagier ontbreekt. Gevolg: Alle koffers weer mee terug, fijn tegen de stroom in achter in de rij aansluiten, kortom veel stress om maar zo snel mogelijk in te checken. En dan nog mopperen ook natuurlijk want het is toch allemaal wel erg kinderachtig8-[

Zo ontstaat ergernis voor andere wachtenden. Opvallend is dat dezelfde clubs bij Immigration problemen hebben omdat ze net iets te laconiek met de formuliertjes waren omgegaan](*,)

Tipje: vertrek op tijd, neem de tijd om alle noodzakelijke dingen te regelen (waaronder nu eenmaal voor sommigen parkeren en voor ons allemaal inchecken) zodat je lekker relaxt reist.

ietie
22-04-08, 10:39
Op tijd vertrekken we zo wie zo, als ik ergens een hekel aan heb is het stress tijdens mijn vakantie,en haast hebben we niet om in te checken want al die uren rondzwerven met 3 kinderen op schiphol is nu niet echt mijn hobby, het liefst check ik in en ga regelrecht het vliegtuig in maar ja dat gaat helaas niet.
Wij vliegen om 12.30 hoe laat krijg ik dan voor het eerst een echte maaltijd aan boord?

Mickey99
22-04-08, 13:48
Wij vliegen om 12.30 hoe laat krijg ik dan voor het eerst een echte maaltijd aan boord?

Meestal 1 á 1 1/2 uur na het opstijgen.

Moderator Mickey99:
S.v.p. nu weer on-topic.
Dit topic gaat over Smart Parking op Schiphol.

Ta2 Gerrit
08-08-08, 18:39
Een verloren moment, uitgelezen om even alvast wat te regelen voor volgend jaar :-s
Aangezien ik nog al laks met sommige dingen ben (niet belangrijk) besloot ik nu maar eens van de vlotte te zijn en Smartparking voor Februari vast te reserveren. Die voor Oktober had ik 3 weken geleden "al" gedaan:oops:.

Tot mijn grote verbazing was dat niet meer mogelijk, alles was al vol.
Zowel 8, 15 als 22 dagen gaven dezelfde boodschap, dus als iemand voor de Krokusvakantie (onze datum is 22 Feb.) nog parkeerplek met Shuttle moet hebben lijkt het mij nu een moment om dat te gaan regelen.
De diverse andere aanbieders rond Schiphol hadden nog wel plaats, maar Schiphol zelf niet.

Wat me dan weer dubbel verbaasde is dat je via het Smartparking menu doorgelinkt wordt naar de reguliere reservering van P3, waar je wel, tegen normaal tarief, kunt bespreken. Op dezelfde parkeerplaats dus.
Kan iemand mij dit uitleggen ??

meisje
08-08-08, 19:03
Wauw das wel erg snel he dat alles al vol is!!!

Misschien een andere tip voor de mensen die wat verder van Schiphol wonen: Een sleep park fly arrangement nemen. Dus de nacht voor vertrek slaap je in een hotel vlak bij Schiphol de volgende ochtend heerlijk ontbijtje een shuttelbus brengt je naar Schiphol en je auto laat je bij het hotel staan.
Als je ongeveer 2 weken weg blijft komt dit bijna net zo duur als dat je de auto op lang parkeren laat staan.

...tis maar een tip...:p

meisje

BroWorld
08-08-08, 20:07
2. Wat kan ik doen als Schiphol Smart Parking vol is?


Voor Schiphol Smart Parking geldt een voordelig tarief. Hiervoor zijn een beperkt aantal parkeerplaatsen beschikbaar en geldt vol = vol.
Voor elk van de parkeerperiodes van 8, 15 of 22 dagen geldt een vastgestelde capaciteit. Zo stellen wij ook mensen die langer dan 8 dagen willen parkeren in de gelegenheid Schiphol Smart Parking te reserveren.
Het kan dus voorkomen dat alle Schiphol Smart Parkingplaatsen voor de duur van 8 parkeerdagen vol zijn, maar nog wel boekingen kunnen worden gemaakt voor 15 of 22 dagen. Andersom is ook mogelijk.
Voor alle gevallen geldt: boek zo vroeg mogelijk om voordelig te kunnen parkeren met Schiphol Smart Parking.
U kunt wel een parkeerplaats voor het reguliere P3 tarief reserveren via www.schiphol.nl/smartparking reserveer nu

Smartparking is slechts een beperkt gedeelte van de beschikbare plaatsen, daarna kun je nog wel tegen idd het normale tarief reserveren helaas.

Ta2 Gerrit
08-08-08, 20:09
Doen wij normaal ook, overnachten, maar we vliegen nu 2x op Zondag om 12.24 uur, dus leek ons Smartparking een oplossing. Ach, we lossen het wel weer op.

Susie One
08-08-08, 22:08
Ik heb nergens last van. Heb bij RTL Viert de Zomer een smart parking kaart voor 3 weken parkeren gewonnen. :-)


Deze prijs houd ook in dat ik helemaal niet hoef te reserveren. Als wij op vakantie gaan dan hoeven wij de brief met legitimatie te laten zien. Wij krijgen gegarandeerd een plaats op het parkeerterein.

Groetjes,
Susie One

nicole-onno
09-08-08, 15:04
toch raar ik wilde vorige week reservering voor maart 2009 en die smartparking ging maar tot december 2008...en nu al vol???
Ging ik net kijken dacht a 2009 is vrij gegeven maar nee hoor weer geen maart 2009:?

ietie
02-12-08, 16:05
voor degene die met eigen vervoer gaan naar schiphol: smart parking is nu al te reserveren voor de mei vakantie 2009.

Njit
02-12-08, 16:44
En meestal na de Vakantiebeurs met korting (14-18 januari). Maar ja, kans dat het dan al vol zit :)
Hopelijk zijn ze dan weer net zo 'slim' als vorig jaar.. Zie http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=5275

Njit
10-12-08, 15:22
Kreeg een mailtje van ze als 'trouwe klant' (we hebben er 1x gebruik van gemaakt :) )


Geachte heer ,

Als trouwe klant van Schiphol Smart Parking willen wij u informeren over een bijzondere aanbieding.

Gaat u binnenkort op reis? Dat pakt nu verrassend voordelig uit door een
forse korting op de toch al lage Schiphol Smart Parking tarieven:


Voor 8 dagen parkeren bedraagt de
extra korting € 7,50
Voor 15 dagen parkeren bedraagt de
extra korting € 10,00
Voor 22 dagen parkeren bedraagt de
extra korting € 12,50

U parkeert dus al vanaf € 4,45 per
dag! De enige voorwaarde hiervoor is
dat u moet boeken vòòr 1 maart 2009 en dat u terugkomst is vòòr 20
april 2009.

Voor boeken en meer informatie: www.schiphol.nl/smartparking (http://otm.e-fulfilment.nl/e-messenger/clicked.php?2060536.5225.31140.029fbd1d.0)

cloggie68
17-12-08, 15:52
Ik kreeg vandaag een BlueLinq nieuwsbrief waarbij ik voor de meivakantie op P3 kan parkeren voor 5 euro (totaal, niet per dag)... misschien hebben jullie ook die nieuwsbrief gekregen?? Is toch een groot groot prijsverschil!!

cloggie68
17-12-08, 18:47
Ik heb het geboekt en het is geldig tot en met eind juni, ik hoop dat ik de link hier (http://www.klm.com/travel/nl_nl/business/BluelinQ/bluelinqactieindex.htm)mag plaatsen (in de advertentie staat parkeren voor 20 april maar de kalender loopt door tot eind juni, is te boeken!).

nicole-onno
17-12-08, 19:19
Ik heb de brief niet gekregen is het alleen voor bedrijven? Ik heb wel kunnen boeken wat een koopje zeg. Kan de familie lekker in bed blijven liggen! Bedankt voor de tip

cloggie68
17-12-08, 19:30
Volgens mij is het niet voor bedrijven hoor, ik kreeg gewoon de Schiphol nieuwsbrief. Fijn dat ik iemand blij heb kunnen maken, was er zelf ook helemaal happy mee :)

Marjol
17-12-08, 21:26
dat is inderdaad een koopje....

ietie
17-12-08, 21:29
Zit er bijna aan te denken om mijn eigen reservering te annuleren en opnieuw te boeken.

Marjol
17-12-08, 21:39
Leuke tip, ik heb zojuist ook geboekt voor de meivakantie :)

cloggie68
17-12-08, 23:06
Zit er bijna aan te denken om mijn eigen reservering te annuleren en opnieuw te boeken.

Ja, annuleren is volgens mij zelfs goedkoper?

Het enige addertje onder het gras is dat er officieel op de site staat dat het maar tot 20 april is... maar verkocht is verkocht toch ;)

Michael
18-12-08, 00:02
Ik heb ook net geboekt voor volgende week. Heb de bevestiging inmiddels binnen, €5,- voor bijna 3 weken hahaha.
Ben blij dat ik niet een paar dagen geleden geboekt heb, wat ik eerder van plan was. Voldeed nog net aan de criteria, want wij vertrekken over 8 dagen. Weer meer te shoppen :razz:

paula
18-12-08, 21:15
Wij hebben ook geboekt voor als we in maart 10 dagen naar Florida gaan, is echt een koopje.
Normaal gesproken zouden we met de trein naar Schiphol gaan maar dit konden we toch niet laten lopen.:lol:

cloggie68
18-12-08, 21:27
Oooh leuk zeg.... toch een paar mensen blij gemaakt deze week :)

floriaantjes
18-12-08, 23:07
Ook ik wilde gelukkig gemaakt worden, maar helaas lukt het me niet om met mijn credit card te betalen. Hij is echt nog zo'n 3 jaar geldig !!!!
Moet ik spaties er tussen open houden, of achter elkaar doortikken?
Help me a.u.b. want ik wilde ook voor de meivakantie boeken.
Of moeten het echt precies 15 of 22 dgn zijn. Wij gaan nl. 17 dgn. totaal gebruik maken van de parkeerplaats.
Help!!!

floriaantjes
18-12-08, 23:32
Nogmaals geprobeerd, en het is gelukt !!!!!!!!
Hartelijk bedankt dat ook wij op deze manier van die mooie aanbieding kunnen profiteren. Niet alleen veel infovoordeel op het Forum, maar ook letterlijk voordeel in klinkende munten. Nogmaals dank !

Ta2 Gerrit
19-12-08, 00:08
Ook wij hadden de mail ontvangen, maar ook reeds (een paar weken terug) de Schiphol smartparking geboekt voor Februari.
Die kon voor €10,- (één druk op de knop heet daar administratiekosten) geannuleerd worden, dus parkeren we nu 15 dagen voor één euro per dag :-).

ietie
20-12-08, 20:48
Heb de gok ook genomen onze oude reservering geannuleerd en een nieuwe reservering gemaakt hopen dat het lukt!

Ta2 Gerrit
18-07-09, 22:46
Vorige week nog geen plaatsen beschikbaar, maar nu met extra winterkorting;

http://img190.imageshack.us/img190/6986/smartparking.jpg (http://img190.imageshack.us/i/smartparking.jpg/)

Bron: Schiphol (http://www.schiphol.nl/VanNaarSchiphol/ParkerenOpSchiphol/SchipholSmartParking.htm)

knaapje
15-09-09, 15:12
Heeft er nog iemand een kortingsaanbieding voor Smart Parking in oktober a.s.?

Evt. per PM

Knaapje

Simone en Ton
15-09-09, 22:08
Ik heb helaas geen kortingsaktie voor Smart Parking op Schiphol, maar wel een goed alternatief.
Wij hebben in Mei een reis naar Turkije gehad en de auto bij Quick parking neergezet. Dus ook voor lang parkeren, maar lang niet zo duur als bij Schiphol Lang parkeren. Het scheelde per 8 dagen bijna 25 euro. De busrit naar het vliegveld was een kleine 2-3 minuten... Vonden wij de moeite waard om ze eens te testen.
Het is ons heel erg goed bevallen. De auto staat op een terrein waar andere gasten niet op kunnen. De auto word door hun weggezet. De auto staat bij terugkomst klaar bij de poort, dus geen ellenlange voettochten (naar Rome) om bij je auto te komen.
Nee... ik heb geen aandelen.. :sun:

mrloes
15-09-09, 22:18
Heb gisteren gereserveerd bij Easypark2fly: ging heel makkelijk, betaling vindt plaats op de dag van aankomst dmv pin of creditcard. Het ligt 8 min. vanaf de vertrekhal en je wordt daar met een shuttlebus heen gebracht, bij terugkomst even bellen en je wordt weer opgehaald en naar de auto gebracht. Zelfde opzet als Quick Parking denk ik.
Wij betalen voor 30 april t/m 15 mei € 95

knaapje
15-09-09, 22:28
@ Simone en Ton
Is er inmiddels zeker wat veranderd.
Voor 16 dagen kom ik nu zo'n EUR 30 duurder uit dan wanneer ik Smartparking op Schiphol reserveer. ( EUR 120 t.o.v. EUR 91)

Knaapje

Simone en Ton
15-09-09, 22:51
Oeps,
ik ben echt aan vakantie toe...#-o (nog een 2,5 week..)
Ik heb voor onze vakanties regelmatig geprobeerd om Smart Parking te regelen, maar het zat altijd vol.
Mijn vergelijking was ook met de 'gewone' Lang parkeren...
Snorrie...

parrot
16-09-09, 22:34
Ik kwam deze zomer voor 3 weken bij Schiphol Smart Parking ook behoorlijk goedkoper uit dan bij de "alternatieven"! Betaalde voor 22 dagen 105 euro op Schiphol

cloggie68
17-09-09, 10:00
Als ik nu zou willen reserveren bij SmartParking van 1-15 mei 2010, krijg ik geen beschikbaarheid. Heeft iemand al voor de meivakantie een parkeerplaats gereserveerd?

Ta2 Gerrit
17-09-09, 10:06
Zo ver van te voren reserveren kan meestal niet. Dan geven ze aan dat er geen plek meer is.
Kijk je een week of wat later, is er ineens volop plek. Ik denk dat ze, net als de airlines en hotels, een bepaalde marge aanhouden van zoveel dagen te voren.

Dat hebben wij ook al vaker ervaren, dus gewoon blijven proberen.

cloggie68
17-09-09, 10:23
We zullen wel niet meer de 5 euro aanbieding krijgen van vorig jaar dus wilden we er op tijd bij zijn... maar we hebben nog alle tijd!

Ta2 Gerrit
17-09-09, 11:41
Die 5 euro aanbieding kregen wij (en anderen) via een KLM mailing.
Als die er weer komt wordt dat snel genoeg op het forum geplaatst, maar ik ben bang dat dat er niet zo snel meer in zit.

cloggie68
17-09-09, 14:07
Ik heb 'm destijds inderdaad hier neergezet en er zelf ook gebruik van gemaakt... verwacht inderdaad niet dat het nog een keer zal gebeuren.

Vincent Klaren
18-09-09, 19:15
Ik heb hem destijds ook gebruikt, alleen ben er wel achter gekomen dat er veel goedkopere aanbieders zijn. Quickparking bijvoorbeel, zulke goedkope partijen kun je vinden op www.smartparkingschiphol.com (http://www.smartparkingschiphol.com), een erg gemakkelijke en eenvoudige site. Zo hoef je de kortingsacties niet meer af te wachten en altijd de goedkoopste partij vinden. Grtn, Vincent

knaapje
18-09-09, 19:43
Ik wou uiteindelijk dan maar reserveren, meer dan 14 dgn tevoren, maar helaas was het goedkope tarief op P3 al volgeboekt.
Even op diverse sites gezocht voor alternatieven.
Gevonden op:
http://www.parkeren-nabij-schiphol.nl/?gclid=CJDG49Xy9pwCFQ-A3godjVVqbA

Toen ik ging reserveren bleek een van de bedrijven een veel lager tarief te hanteren, dan op de site genoemd plus nog een extra korting in oktober.

Ik word met de shuttle gebracht en gehaald, mijn auto staat binnen in een bewaakte loods, je hoeft de sleutels niet achter te laten en als aanbieding in oktober voor EUR 76 voor 15 dagen!!
Buitenstalling kan ook, dan is het nog EUR 7,50 goedkoper.

Resultaat is dus, dat ik zo'n EUR 20 goedkoper ben dan het goedkope tarief op P3, de afstand vrijwel hetzelfde is, de auto binnen staat en, denk ik, ook nog wat veiliger.

Knaapje

martijnz
06-10-09, 14:40
Op deze site kan je zien wat de goedkoopste lang parkeren services zijn bij Schiphol.
Je kan zien wat kosten zijn als je 1 dag of bijv 1 week parkeert.
http://www.lang-parkeren-schiphol.nl/

Teleton
17-10-09, 11:44
't Is helaas geen 5 euro aanbieding, maar alle kleine beetjes helpen. (zei oma, en ze pieste in de zee....:-&) Van de Schiphol Smart Parking (http://www.schiphol.nl/VanNaarSchiphol/ParkerenOpSchiphol/SchipholSmartParking.htm?gclid=CLz9h6vVw50CFVYt3go d6U8ssA) site over vroegboekkorting:

Parkeren voor 8, 15 of 22 dagen blijft voordelig, en kan al vanaf EUR 5,- per dag.

Extra vroegboekkorting
Gedurende de winterperiode (1 november 2009 tot 31 maart 2010) krijgt u nog meer korting krijgen hoe vroeger u boekt. Boekt u bijv. min. 6 weken van te voren, betaalt u voor 22 dagen maar EUR 95,- (4,32 per dag)

shockblade
17-10-09, 20:19
Een vraagje m.b.t. Smart Parking; (schiphol website linkt voor info hierover helaas terug naar eigen homepage i.p.v. info) op welke wijze werkt dit m.b.t. aantonen dat er betaald is c.q. uitrijden aan eind van parkeerperiode?

Binnenkort vertrekken zowel 2 gezinnen in de familie voor vakantie. De bedoeling is dat gezin1 de auto op Schiphol parkeert als zij weg gaan en gezin2 diezelfde auto mee terug nemen als zij een paar dagen later terug komen. Beide vakanties overlappen elkaar dus. Ze regelen uiteraard dat beiden een sleutel hebben. Wordt het uitrijden geactiveerd door een uitrij-kaart of door de creditcard waarmee betaald wordt? Indien dit op creditcard gaat, dient dezelfde cc aanwezig te zijn bij het inrijden?

mrloes
17-10-09, 20:26
hi

Geen idee maar is er geen tel-nr dat je kunt bellen?
Ik heb 1x gebruik gemaakt van Smart Parking en inderdaad, credit card invoeren als je arriveert voor je vakantie en weer invoeren als je vertrekt na je vakantie. Het lijkt me
ergens logisch dat dit dezelfde cc moet zijn maar of t ook echt zo is ... ?

Michael
17-10-09, 21:51
Ja dezelfde credit card dient gebruikt te worden voor zowel het in als uitrijden.

knaapje
17-10-09, 22:11
Aanvulling op mijn posting van 18 sept. j.l.:
Ik heb inmiddels de vakantie achter de rug en mijn auto was dus hier geparkeerd:
http://www.airportparking.nl/
Wegbrengen verliep zeer vlot.
Het ophalen duurde even langer, omdat ik op erg lang mijn bagage moest wachten was het busje inmiddels met anderen weg en moest ik wachten tot het weer terug was. Samenloop van omstandigheden.
Echt aan te bevelen, zeker om hem bewaakt binnen te zetten vind ik al een pluspunt en dan ook nog een goed tarief.

Knaapje
P.S. Heb geen belangen bij het bedrijf.

Ta2 Gerrit
19-01-11, 18:50
Voor wie er wat aan heeft:
Wij hebben als trouwe klant een kortingscode van Smartparking ontvangen.
30% korting op P3 Smartparkeren geldig tot retourdatum 1 Juli 2011.

Zelf hebben we voor de komende vakantie al wat geregeld, dus wij kunnen hem niet meer gebruiken. Misschien iets voor één van de forummers.

Stuur me maar een PB met je e-mailadres en ik stuur de mail door.
First come, first served. Hij is maar geldig voor 1 reservering.

<<Ta2Gerrit; de aanbieding is vergeven.>>

acanewyork
19-01-11, 19:36
je hebt een pb

<<Mod.Ta2Gerrit; ontvangen en verstuurd - de aanbieding is vergeven.>>

alberdinamud
22-01-11, 22:07
Wij deden ook jaren lang smart parking vorig jaar geboekt bij central parking je geeft je auto af voor de deur zij zetten hem weg en bij terug komst brengen ze hem weer voor de deur van de aankomsthal en nog voordeliger ook kijk maar eens op hun site

Michael
23-01-11, 00:29
Of men gaat er tijdens jouw afwezigheid 1000km mee rijden(scheuren). En kom je hier na de vakantie achter omdat je auto geflitst is tijdens het door rood licht rijden ( Is gebeurd met een forumlid). Nee dank u. Ik parkeer hem zelf wel, en houd de autosleutels in mijn zak. \\:D/

Lees en huiver zelf;
http://smitfamilyopreis.blogspot.com/

[verwijderd]
23-01-11, 00:58
Dat is iets wat mij ook tegen houdt van Valet Parking en dan nog het risico dat je de sleutels aan iemand geeft die niet van het bedrijf zelf is maar zich er voor uitgeeft. Kom je 2 of 3 weken later terug en dan is je auto al compleet gestript.

Ik hou het wel bij P3

cloggie68
23-01-11, 11:42
Na het verhaal van vorig jaar hier op het forum (en P3 bevalt ons goed) gaan wij ook niet over op dat 'soort' bedrijven, vindt het risico wel groot.

knaapje
23-01-11, 11:51
Er zijn bedrijven waar je je sleutels kan meenemen.
Heb zelf goede ervaring met :
https://airportparking.nl/nl/veel-gestelde-vragen/

Hoewel ik mijn sleutels er heb achtergelaten.
Nadat de bagage gelost was, werd de auto naar binnen gereden en werden de sleutels van een label voorzien en in een speciale kluis geborgen. De km stand werd genoteerd op het contract wat ik meekreeg.
Toen ik terugkwam werden de sleutels uit de kluis gehaald en mijn auto voorgereden.
Je mocht zelf niet in de hallen komen, op verzoek mocht ik even om de hoek kijken.
Alles stond er netjes bij. De auto stond op dezelfde plaats.

Als ik zelf weer naar Schiphol zou rijden, stonden ze bij mij boven aan om weer te parkeren.

Als je auto op bijv. P3 buiten staat loop je ook de nodige risico's.

Knaapje

Michael
23-01-11, 13:00
Er zijn bedrijven waar je je sleutels kan meenemen.
Heb zelf goede ervaring met :
https://airportparking.nl/nl/veel-gestelde-vragen/

Hoewel ik mijn sleutels er heb achtergelaten.
Nadat de bagage gelost was, werd de auto naar binnen gereden en werden de sleutels van een label voorzien en in een speciale kluis geborgen. De km stand werd genoteerd op het contract wat ik meekreeg.
Toen ik terugkwam werden de sleutels uit de kluis gehaald en mijn auto voorgereden.
Je mocht zelf niet in de hallen komen, op verzoek mocht ik even om de hoek kijken.
Alles stond er netjes bij. De auto stond op dezelfde plaats.

Als ik zelf weer naar Schiphol zou rijden, stonden ze bij mij boven aan om weer te parkeren.

Als je auto op bijv. P3 buiten staat loop je ook de nodige risico's.

Knaapje
Maar dit is dan ook geen valet parking:arrow:. Verder heb ik ook wel eens naar dit bedrijf gegeken, maar zie geen voordelen t.o.v. P3. Eerder nadelen. Natuurlijk kun je het wel zien als alternatief voor een vol P3. Enne die sleutels in de kluis? Die kunnen 5 minuten na jouw vertrek er kennelijk ook weer uit :-o

knaapje
23-01-11, 13:45
.........Die kunnen 5 minuten na jouw vertrek er kennelijk ook weer uit :eek: ...........

...dan neem je ze mee!

Overigens waren ze toen voor 14 dagen ongeveer EUR 35 goedkoper dan P3 en de auto stond binnen.

Op P3 zal het ook niet de eerste auto zijn, die gestript is of helemaal verdwenen.

Knaapje

knaapje
23-01-11, 13:50
http://smitfamilyopreis.blogspot.com/[/URL]

Helaas laat het "wordt vervolgd" nu al een half jaar op zich wachten....

Knaapje

corrus
23-01-11, 13:53
Ik heb gelukkig altijd vervoer van en naar schiphol... \\:D/
Zonder gebruik te hoeven maken van de parkeerfacilliteiten op Schiphol. :-\"

Michael
23-01-11, 14:01
Dat scheelt geld. Ik betaal meestal zo'n € 85,- voor 2 weken en € 35,- daar vanaf is natuurlijk wel lekker. Dan heb je trouwens wel een superaanbieding gehad. Overdekt is normaal zelfs € 10,- duurder dan regulier. Goed geregeld.
Wat moest je betalen als ik vragen mag?
Bovenstaande parkeer methoden heb ik minder problemen mee dan valet parking

Maar goed, valet parking? Dat zal voor mij nooit een optie worden.

Michael
23-01-11, 14:03
Ik heb gelukkig altijd vervoer van en naar schiphol... \\:D/
Zonder gebruik te hoeven maken van de parkeerfacilliteiten op Schiphol. :-\"

Dat vind ik ook het beste. Maar ja, kennissen en bekenden ermee lastig vallen doe ik liever niet. Ik ga tenslotte op vakantie. Maar als je een goede deal met familie/vrienden/kennisen hebt, waarom niet. Zolang het maar geen openbaar vervoer is :-&

corrus
23-01-11, 14:43
Die anderen gaan ook met vakantie, die breng ik dan op mijn beurt weer weg...
Hier is dus geen sprake van lastig vallen, zoals jij dit noemt. :lol:

Michael
23-01-11, 14:54
Goed geregeld. Zou ik ook wel willen.:sun:

knaapje
23-01-11, 15:37
Dat scheelt geld. Ik betaal meestal zo'n € 85,- voor 2 weken en € 35,- daar vanaf is natuurlijk wel lekker. Dan heb je trouwens wel een superaanbieding gehad. Overdekt is normaal zelfs € 10,- duurder dan regulier. Goed geregeld.
Wat moest je betalen als ik vragen mag?

Het volle tarief (lastminute) voor P3 was zo'n EUR 110 voor 16 dagen en bij hen betaalde ik nog geen EUR 75. Ze waren toen net begonnen en nog wat voordeliger dan nu.
Inmiddels zijn ze duurder geworden en als je dan voor P3 een aanbieding hebt zal het verschil kleiner worden.
Zelf vind ik het toch wat safer overkomen dan P3 en voor mij, als ik alleen reis, nog een bijkomend voordeel, dat ik niet met mijn bagage een half of heel parkeerterrein over moet zeulen.
De reistijd van P3 of het busje van hun maakt niet veel uit.

Maar goed, gelukkig denken niet alle tienduizenden Schiphol-parkeerders hetzelfde anders stond er altijd een file voor de parkeerplaats.

Knaapje

knaapje
23-01-11, 15:41
Dat vind ik ook het beste. Maar ja, kennissen en bekenden ermee lastig vallen doe ik liever niet. Ik ga tenslotte op vakantie. Maar als je een goede deal met familie/vrienden/kennisen hebt, waarom niet. Zolang het maar geen openbaar vervoer is :-&

Nu ook een paar keer gedaan met mijn buren.
Een paar weken gelden moesten ze om 05.00 uur op Sh zijn en kwamen om 23.00 uur terug en moesten toen nog 1 uur op de bagage wachten.

Dan ervaar je nog eens hoe fijn autorijden kan zijn ook in Nederland.
Afstand van 100 km 4 keer binnen het uur afgelegd, dwars door de Randstad.

Knaapje

[verwijderd]
23-01-11, 16:25
Met andere zo'n deal maken is makkelijk als je niet met 4 personen reist, enige optie voor ons is dat er iemand mee rijdt en dan de auto weer mee terug neemt en ons weer op komt halen. Echter terug hebben we altijd meer bagage mee en zou diegene niet meer in de auto erbij passen. :mrgreen:

Voorheen vaak met de trein naar Schiphol gereisd maar de auto is toch wel een stuk prettiger en comfortabeler, en dat mag toch ook wel iets meer kosten dan.

knaapje
23-01-11, 16:29
..........Echter terug hebben we altijd meer bagage mee en zou diegene niet meer in de auto erbij passen. :mrgreen:

Boedelbak!!!

Knaapje

pumi1000
23-01-11, 16:43
Vorig jaar hadden we ook smartparking P3 gedaan op schiphol en dit jaar weer gereserveerd. Dit jaar was het zelfs iets goedkoper geworden.

Vorige week kreeg ik echter een code in de mail van schiphol voor 10% extra korting, omdat we vorig jaar dat ook hadden gedaan. We hebben echter al gereserveerd dus telt die niet meer voor ons........

Wil iemand die code? Is 1x geldig met terugkomstdatum voor 1 juli.

Michael
23-01-11, 17:29
Met andere zo'n deal maken is makkelijk als je niet met 4 personen reist, enige optie voor ons is dat er iemand mee rijdt en dan de auto weer mee terug neemt en ons weer op komt halen. Echter terug hebben we altijd meer bagage mee en zou diegene niet meer in de auto erbij passen. :mrgreen:

Voorheen vaak met de trein naar Schiphol gereisd maar de auto is toch wel een stuk prettiger en comfortabeler, en dat mag toch ook wel iets meer kosten dan.

Hier hetzelfde (4 personenen extra bagage). Afgelopen meivakantie was mijn zus zo aardig om ons te brengen en te halen, maar dit moest wel met mijn eigen auto, anders paste het niet.
Ook heb ik mijn buren wel eens gebracht en gehaald, maar die hebben een kleinere auto, zodat dit altijd in mijn auto moest gebeuren. Mijn auto leen ik liever niet uit (behalve directe familie:D), dus was dit ook geen optie meer. Tevens zijn dit fervente Turkije gangers, wat betekent dat de vluchttijden nogal ehhhh, klote zijn.
Anders ben ik met mijn auto altijd de sigaar =P~.


Vorig jaar hadden we ook smartparking P3 gedaan op schiphol en dit jaar weer gereserveerd. Dit jaar was het zelfs iets goedkoper geworden.

Vorige week kreeg ik echter een code in de mail van schiphol voor 10% extra korting, omdat we vorig jaar dat ook hadden gedaan. We hebben echter al gereserveerd dus telt die niet meer voor ons........

Wil iemand die code? Is 1x geldig met terugkomstdatum voor 1 juli.
Zo iets zoek ik momenteel ook. Maar dan voor de periode december. Helaas dus niet voor ons.
Wel aardig dat je die code op het forum aanbied=D>

pumi1000
23-01-11, 18:04
@michael

Weggooien is ook zonde toch? Het is maar 10%, maar ja toch gauw 8 of 9 euro korting.

beccie25
30-01-11, 14:10
jammer, heb helaas 2 weken geleden geboekt, maar thanks voor het aanbod!

hrjhaan
12-02-11, 20:28
Ik kreeg vandaag een kortingscode van http://www.autohotel.nu/
Als je code AHK1210 gebruikt bij reserveringen voor 31 maart 2011 dan krijg je 10% korting. De vakantie mag wel later plaatsvinden als de reservering maar voor 31 maart 2011 gedaan is.

Dr. Phlox
12-02-11, 21:23
Hoi Fam. de Haan,

Ik teste de code, maar kreeg de melding dat hij ongeldig was.
Grz
Ton

hrjhaan
12-02-11, 21:31
Ik kreeg de mail vandaag. Wij maken er geen gebruik van omdat we vanaf Düsseldorf vliegen. Misschien kun je er een telefoontje aan wagen. Dit staat er in de mail:

Aangezien de krokusvakantie snel nadert willen wij u graag nog eens herinneren aan onze lopende winteraanbieding.
Als u nu een reservering maakt om uw auto te komen parkeren ontvangt u een korting van maar liefst 10% op de parkeerprijs.
Vul op het reserveringsformulier de actiecode in en de korting wordt bij aankomst aan de balie verrekend. De actiecode is eenmalig te gebruiken bij reserveringen die voor 31 maart 2011 worden gemaakt.
Uw vakantie mag dus later zijn, als u maar voor 31 maart 2011 de reservering maakt. Reserveringen die gemaakt worden na deze datum gelden helaas niet meer voor de kortingsactie, dus houd de datum goed in de gaten.
De actiecode is : AHK1210

Ta2 Gerrit
12-02-11, 21:34
@ Ton; misschien heeft iemand de code al gebruikt en dit (nog) niet gemeld.

Dr. Phlox
12-02-11, 22:17
@ Ton; misschien heeft iemand de code al gebruikt en dit (nog) niet gemeld.

Als de code eenmalig te gebruiken is dan zou dat de logische verklaring zijn.
Grz
Ton

hrjhaan
12-02-11, 22:21
Boven de e-mail staat dat het een nieuwsbrief is. Ik heb niet het idee dat het een eenmalige persoonlijke code is.

knaapje
12-02-11, 22:49
.............De actiecode is eenmalig te gebruiken bij reserveringen die voor 31 maart 2011 worden gemaakt.
...................

Lezen is ook een vak.:smile:

hrjhaan
12-02-11, 23:00
Ik bedoel dat ik niet het idee heb dat de code persoonlijk voor mij bedoelt is, maar dat iedereen deze code kan gebruiken. En inderdaad maar voor één reservering.

Mij maakt het verder niet uit, maar als je de code wilt gebruiken dan kun je het beste even bellen met autohotel. Kan toch weer een paar euri's schelen. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Michael
13-02-11, 00:19
Als ik een testreservering doe (voor de leuk) is het al enkele tientjes duurder dan Smart parking.

hrjhaan
13-02-11, 11:24
In 2008 hebben wij van het autohotel gebruik gemaakt. Toen was deze een paar euro goedkoper als Smart Parking. Je kunt het ook treffen dat Smart Parking vol zit en dan kun je dit als alternatief doen. Vorig jaar was bij ons Smart Parking met vroegboekkorting ook goedkoper. Het voordeel van Smart Parking vindt ik dat je meteen in de eerst volgende bus kunt stappen naar de parkeerplaats. Bij het autohotel moet je eerst bellen en dan duurt het ongeveer een kwartier tot een half uur totdat het busje er is.

Ebelix
13-02-11, 19:33
Ik vind Central Parking een veel beter alternatief dan Smart parking. De auto voor Schiphol op laten halen en weer terugkrijgen op Schiphol wanneer je terugkomt. 3 weken of langer op vakantie kost het parkeren bij Central Parking eur. 95,00. Boeken via de KLM site. Zie link http://www.klm.com/travel/nl_nl/plan_and_book/hotels_cars_and_more/about_to_and_from_the_airport/parking.htm.

6foot6
01-04-11, 00:22
Mijn kortingscode voor 20% op P3 is éénmalig en gratis voor de liefhebber
Reserveren voor 31 mei, terugkeren voor 1 juli, stuur PB

Edit: al weg

Issabella1986
10-04-11, 12:33
Zou iemand mij een kortingscode van P3 kunnen sturen?

X Issabella

Njit
10-04-11, 13:03
Ben je hier alleen gekomen om een kortingscode te verkrijgen? Of ga je ook daadwerkelijk naar Florida?

Ta2 Gerrit
10-04-11, 23:24
Zou iemand mij een kortingscode van P3 kunnen sturen?

X Issabella


Ben je hier alleen gekomen om een kortingscode te verkrijgen? Of ga je ook daadwerkelijk naar Florida?

En dan nog. Beetje kort door de bocht, zo'n eerste posting. Nog meer wensen ?? [-(

Issabella1986
11-04-11, 09:30
Hey hallo!

We gaan met een groep meiden een rondtour door florida maken. We bezoeken allereerst Orlando en aan het einde van de reis bezoeken we de everglades op aanraden van me broer die daar vorig jaar is geweest.

Het is allemaal een beetje snel geregeld vandaar die snelle aanvraag van de parkeercode.

Excuses hiervoor

richard.bosch
14-04-11, 13:52
Wij gaan op 4 juli 2011 met het gezin 4 weken naar florida. We willen graag nu al een parkeerplaats reserveren op schiphol via smartparking. Heeft er iemand hiervoor een aktiecode. Dat scheelt weer een paar euro's. De vakantie is al duur genoeg.

corrus
14-04-11, 18:32
Wij gaan op 4 juli 2011

Enz. enz...

Welkom bij het FSKSF (Florida Snel Kortingscodes Scoren Forum)... :roll:

[verwijderd]
14-04-11, 19:53
En volgens mij zijn de verstrekte codes inmiddels verlopen.

Port
11-07-11, 13:28
Toen ik een parkeerplek voor mijn auto moest reserveren ben ik een goeie vergelijkingssite tegengekomen van je de prijzen van de parkeerbedrijven met elkaar kunt vergelijken: www.parkerenluchthavenschiphol.nl Ik moet alleen wel zeggen dat ik zelf nog wel op zoek ben gegaan naar ervaringen over de bepaalde bedrijven. Ik houd er namelijk niet van om zomaar een parkeerplek te boeken zonder dat ik van andere mensen ervaringen heb gehoord over de service bijvoorbeeld, maar verder een prima site om extra bij je keuze te gebruiken!

Ebelix
11-07-11, 16:09
Ik gebruik heel veel Central parking op Schiphol. Dit is een valet service. Je geeft je auto af in de bocht tussen vertrekhal 2 en 3. Als je terugkomt geef je een belletje als je het vliegtuig uitstapt en je auto staat klaar onder het grote scherm op het plein voor Schiphol. Zeker periodes langer dan 2 weken zijn ze prijstechnisch erg interessant. Helemaal als je het via de KLM website boekt en betaald.

Joop
28-07-11, 17:23
Hallo allemaal,

Ik ben Joop en zoals je kunt zien nieuw op dit forum. Ik zou bij jullie graag wat informatie inwinnen over het parkeren rondom Schiphol.

Ik heb eerst lange tijd in mijn hoofd gehad om met de trein naar Schiphol te komen (Woon in de buurt van Leeuwarden) maar nadat wij te horen kregen dat wij al vroeg in de ochtend vliegen was dit geen optie meer! Nu heb ik hier (http://parkerenluchthavenschiphol.nl/parkeren-schiphol/prijs-vergelijken-parkeren-schiphol/?days=8&covered=on&sort=1&page=1) gezien dat je voor 8 dagen genoeg parkeermogelijkheden hebt en het niet eens zo duur hoeft te zijn. Maar zijn er mensen die dit vaker hebben gedaan en een bedrijf hun auto durven toevertrouwen.. Het wordt voor mij namelijk mijn eerste keer dat ik mijn auto bij zo'n parkeerbedrijf ga parkeren..

Alvast bedankt!

knaapje
28-07-11, 17:37
Ik heb een goede ervaring met:
https://airportparking.nl/nl/veel-gestelde-vragen/ (https://airportparking.nl/nl/veel-gestelde-vragen/)

Je kunt daar je sleutels achterlaten of ze meenemen. evt. noteren ze de km-stand van je auto op het contract, en je kunt kiezen binnen of buiten parkeren.
Ze zitten iets verder van Schiphol, maar ik werd er vlot gebracht en opgehaald.

Ik heb er toen voor gekozen de sleutel achter te laten en die werd na parkeren direct in een kluis opgeborgen. Ik mocht even in de hal kijken en zag er netjes schoon en droog uit. Verder heeft alleen personeel toegang tot de hallen.

Maar met wat zoeken vind je meerdere, ook die dichter bij Schiphol zitten en aan valet parking doen. De prijzen zijn er dan ook naar.

Knaapje

B@rb
28-07-11, 18:44
Wij hebben tijdens de vakantie de nacht ervoor bij V/d Valk Schiphol geslapen. Gratis parkeren, een shuttle bus die iedere 30 minuten dag en nacht vertrekt naar Schiphol, heerlijke bedden en 's morgens geen gehaast en dat voor 100 euro! Ideaal!

Njit
28-07-11, 19:34
Die 100 euro is wel in het laagseizoen en excl 6% toeristenbelasting: http://www.valk.com/pages/?ID=3396&propertycode=SCH&i=14#44775

knaapje
28-07-11, 19:38
... en de shuttle rijdt ook geen 24 uur per dag.
Wellicht toch iets om rekening mee te houden i.v.m. incheck- en aankomsttijden.

...........De hotelshuttle brengt u tussen 06.00 en 23.40 uur van en naar de luchthaven........

Knaapje

Ebelix
28-07-11, 23:08
Ik gebruik zeer regelmatig central parking en tot volle tevredenheid. Valet parking zonder de hoge schipholprijzen.

Njit
29-07-11, 11:44
Ze hebben ook een duidelijk filmpje:

b8S1dPFqW0I

[verwijderd]
29-07-11, 11:52
Ik ben toch echt goedkoper uit met parkeren op P3 voor 14 dagen betaal ik daar Euro 82,50 tegen Euro 102,- (inclusief de 15,- korting) bij central parking.

En ik hou er al helemaal niet van om mijn sleutels af te geven aan iemand gezien eerdere verhalen van een forumlid waarmee met de auto was gereden tijdens zijn vakantie.

knaapje
29-07-11, 12:02
Het blijft wikken en wegen.
De verhalen over P3 zijn af en toe ook niet mis.
Van schade door onbekende wegrijders tot kompleet gestripte auto's.
Je auto staat weken buiten.
Ieder moet zijn afweging maken. De keuze kan mede afhankelijk zijn van het feit hoe je met je auto omgaat. Is het een "leasebak" of een vrij nieuwe zuur verdiende prive-auto.
Met het laten noteren van de km-stand op je contract kan je (teveel) rijden ermee controleren.

Knaapje

[verwijderd]
29-07-11, 13:08
Nog nooit problemen gehad op P3, ik kijk echter altijd wel waar ik hem parkeer en naast wat voor auto's. Maar die kunnen in de tussentijd ook weggehaald worden en dan heb je andere parkeerders naast je.

Maar die schades vallen, mocht het gebeuren, bij mij onder de verzekering van de auto. En dat zijn dingen die ook voor de deur of waar dan ook kunnen gebeuren.

[FBI]HOOCH
29-07-11, 13:09
ben net terug uit florida en heb mijn auto voor het eerst op schiphol p3 gezet
ik betaalde 97,50 voor 23 dagen dus doe ik dat volgend jaar weer is me wel bevallen

Corrine
29-07-11, 13:56
Ik heb vorig weekend ook geboekt voor parkeren op P3...zal laten weten hoe het is bevallen. We gaan in september.

[FBI]HOOCH
29-07-11, 14:54
enige nadeel vond ik ze parkeren wel errug dicht naast je maarja zo zijn mensen he?
btw kijk uit na 3 weken het een en ander zit nog al vastgeroest met name je remmen

Ebelix
29-07-11, 15:45
Het voordeel van Central Parking is dat je niet hoeft te slepen met je bagage wat je op P3 wel moet doen. Als je pech hebt sta je op P3 dichter bij de terminal dan bij het busstation. In weer en wind over de open parkeerplaats lopen.

Bij Central parking kan je ook nog kiezen dat je auto binnen staat en dat je hem gewassen en gestofzuigd terug krijgt. Dat is me de paar extra euro's wel waard.

Overal loop je kans dat je iets gebeurt met je auto maar in mijn ogen is de kans op P3 groter dan bij central parking.

Voor mij een ander voordeel is dat ik tijdens de vakantie de sleutel niet kwijt kan raken.

[verwijderd]
29-07-11, 16:51
Bij P3 parkeer je je auto meteen links na de slagbomen om je bagage uit te laden en dan sta je nagenoeg op de plek waar de bussen ook stoppen. Of je parkeert als de bus net weg is even op de plek waar de bus stopt en laad alles uit. Terug idem dito.

Dus dat slepen ligt compleet aan jezelf, je moet af en toe even een stukje lopen van de auto naar de busstop maar dat is toch gezond.

Ta2 Gerrit
29-07-11, 21:20
Ik ben de laatste paar keren helemaal rond gereden op P3 en heb de automobiel met succes op nog geen 25 meter van de terminal kunnen parkeren. Lui van aard, hè :lol:

Dat lukt trouwens niet altijd, en dan moet je weer helemaal naar achteren, maar zoals gezegd, soms heb je geluk en is er een verdwaald plekje voor aan.
Verder heeft Jeroen gelijk; bagage droppen en inladen doe je bij de terminal.

Joop
01-08-11, 12:56
Ik snap niet dat iedereen zo bezig is met het parkeren OP schiphol! Er zijn zoveel andere mogelijkheden rond Schiphol die in veel gevallen goedkoper zijn en soms nog beter ook!! Als je bijvoorbeeld kijkt naar Valet Parkeren (http://parkerenluchthavenschiphol.nl/parkeren-schiphol/prijs-vergelijken-parkeren-schiphol/?days=1&valet=on), rijd je gewoon door tot aan de vertrekhal en verder heb je geen omkijken meer naar je auto, ik moet toevallig ook gaan boeken. Ga volgende week opvakantie dus moet nu echt een beslissing gaan vinden. Maar dat Valet Parkeren lijkt me wel wat!

Ebelix
01-08-11, 15:31
Central parking en bij schiphol parkeren is dezelfde toko.

knaapje
01-08-11, 15:48
Ik snap niet dat iedereen zo bezig is met het parkeren OP schiphol! Er zijn zoveel andere mogelijkheden rond Schiphol die in veel gevallen goedkoper zijn en soms nog beter ook!! Als je bijvoorbeeld kijkt naar Valet Parkeren (http://parkerenluchthavenschiphol.nl/parkeren-schiphol/prijs-vergelijken-parkeren-schiphol/?days=1&valet=on), rijd je gewoon door tot aan de vertrekhal en verder heb je geen omkijken meer naar je auto, ik moet toevallig ook gaan boeken. Ga volgende week opvakantie dus moet nu echt een beslissing gaan vinden. Maar dat Valet Parkeren lijkt me wel wat!


Zoals je hierboven uitgebreid kunt lezen is niet iedereen er van gecharmeerd zijn autosleutels af te geven tijdens de vakantie.
Laat staan dat zo iemand een ander, kompleet onbekend iemand, zijn sleutels en zijn auto meegeeft.

Maar ieder zijn meug en gelukkig zijn er tal van mogelijkheden.
Knaapje

ietie
04-09-11, 17:21
Voor de mei vakantie 2012 wil ik graag smart parking reserveren maar nu is mijn credit kaart per 1/2012 verlopen en ik heb nog geen nieuwe kan ik toch met deze cc reserveren of levert dit straks problemen op met het openen van de slagboom?

nikie1968
04-09-11, 17:39
maakt niets uit want je nr blijft toch hetzelfde....

Michael66
04-09-11, 20:12
Maakt wel wat uit, want je krijgt een nieuwe vervaldatum op je nieuwe kaart, en die maakt samen met het kaartnummer een unieke combinatie.

Je kunt alleen in- en uitrijden met dezelfde CC als waarmee je gereserveerd hebt. Krijg je tussen reservering en vertrek een nieuwe CC? Bewaar de oude CC dan en gebruik die voor het in- en uitrijden bij P3.

Bij het reserveren kun je ook kiezen voor inrijden met een 6-cijferige code. Dan heb je je CC helemaal niet meer nodig bij in- en uitrijden.

In alle gevallen: neem een printje va je Smart Parking reservering mee. Als je er met je CC of code niet in komt, druk op de assistentie-knop en geef je reserveringsnummer door.
Bij het maken van de reservering kunt u een inrijmethode kiezen: inrijden met uw creditcard of met een 6-cijferige inrijcode:

Inrijden met Creditcard
Heeft u als inrijmethode “Creditcard” gekozen? Volg dan de volgende stappen:
1. Bij het inrijden steekt u uw creditcard in de kaartlezer bij de slagboom.
NB: gebruik a.u.b. DEZELFDE creditcard waarmee u gereserveerd heeft om in te rijden.
2. Werkt uw creditcard niet, neem dan geen parkeerkaartje uit, maar vraag assistentie via de intercom. Zorg er voor dat u de reserveringsbevestiging bij u heeft.
3. Bij terugkomst hoeft u niet naar de betaalautomaat te gaan, u kunt direct uitrijden met uw creditcard. Staat u langer dan de gereserveerde periode, dan zullen de extra kosten automatisch verrekend worden bij het uitrijden.

Inrijden met 6-cijferige inrijcode
Heeft u als inrijmethode “Inrijcode” gekozen? Volg dan de volgende stappen:
1. Toets op de zuil bij de slagboom uw 6-cijferige inrijcode in. Druk op ‘OK’.
2. U ontvangt een speciaal parkeerkaartje uit de kaartgever (uw reservering is herkend). Neem uw kaartje en de slagboom gaat binnen enkele seconden open. Komt er geen parkeerkaartje uit de kaartgever, vraag dan assistentie via de intercom (druk niet op de kaartknop). Zorg er voor dat u de reserveringsbevestiging bij u heeft.
3. Bij terugkomst hoeft u niet naar de betaalautomaat te gaan, u kunt direct uitrijden na het invoeren van uw parkeerkaartje, mits u binnen de gereserveerde periode uitrijdt. Staat u langer dan de gereserveerde periode, dient u de kosten voor de extra geparkeerde dagen eerst bij een betaalautomaat of aan de kassa te voldoen.Van de site van Smart Parking Schiphol (http://www.schiphol.nl/Reizigers/VanNaarSchiphol/Parkeren/OverigeInformatieParkeren/FAQsOverzicht/FAQsSchipholSmartParking.htm).

[verwijderd]
04-09-11, 22:09
Ik kon vanmorgen ook kiezen voor een automatisch nummerbord herkenning bij Schiphol smart parking. MAar dat was voor het eerst dat ik dat zag.


Maar je kan voortijdig bij de bank al een nieuwe creditcard aanvragen, geen probleem hoor. Meestal heb je dan met een week je nieuwe kaart en kan je reserveren.

ietie
04-09-11, 23:11
Dat ga ik morgen maar even proberen.

knaapje
29-10-11, 22:05
Hierbij een kopie van het mailtje wat ik vandaag aan de Vereniging van bedrijven voor parkeren bij Schiphol gestuurd heb. Genoemde vereniging werpt zich op als kwaliteitskeurmerk voor deze bedrijven.
..............

L.S.,
Als U als organisatie voor een echt kwaliteitskeurmerk wilt doorgaan moet U Quick parking ( Budget parking is volgens mij hetzelfde) zo gauw mogelijk als lid royeren.

Na reservering en betaling er op de vertrekdag naar toe gereden.
Het bleek dat er in de omgeving van de parkeerplaatsen een langdurige wegopbreking en omlegging was.
Hiervan was door QP niets op hun site of op de reservering vermeld, daar door zijn we diverse keren in de omgeving gaan dwalen . De navigatie wist het ook niet meer. Bij het z.g.n. hoofdkantoor aangekomen, werd ons duidelijk gemaakt dat we naar een andere lokatie mosten, stond zeer duidelijk bij de reservering.
Daar zagen we bij lokatie L een busje van BP/QP staan we vroegen waar K was . Op grove wijze werd ons duidelijk gemaakt, dat er toch duidelijke borden stonden en dat K aan de overkant was.
De slagboom van K ging niet open, maar eens op de knop gedrukt, niets, na enige tijd kwam er een busje aanrijden en ging de boom open.
Onderweg naar Schiphol moesten er, tegen hun toezegging op de site in, nog mensen instappen (er wordt voor iedereen apart gereden). De chauffeur parkeerde op het fietspad en we moesten zeker 5 a 10 minuten wachten op de medepassagiers, ze waren nog naar een parkeerplaats aan het zoeken toen wij aankwamen.
De chauffeur was diverse keren niet-handsfree aan het bellen.

Ophalen ook een crime. We moesten een 0900 nummer bellen, waarom niet een gewoon 06 of vast nummer?
Erger was dat het ophaalbericht ook nog eens niet doorkwam en we door een toevallig passerend BP/QP busje, wat zijn passagiers niet kon vinden werden meegenomen.

De klap op dat vuurpijl kwam echter nog.
Alles was vooruit betaald zoals gevraagd.
Nu komt er een e-mailtje dat er sprake zou zijn van een no-show en of we helft de parkeerkosten maar even willen betalen, anders over 3 weken een deurwaarder.
Nota bene in de door hunzelf in bijlage bij deze e-mail meegestuurde kopie reservering staat dat het volledige bedrag vooruitbetaald is.

Knoeiers met slechte service, een kwaliteitskeurmerk onwaardig.

..........................

Niet genoemd maar ook een feit. Uiteindelijk bleek de auto op een overdekte plaats in een soort van semi openbare parkeergarage bij een kantoren complex te staan. De auto was dus voor vrijwel iedereen te benaderen , wat beveiliging??

Knaapje

[verwijderd]
29-10-11, 22:35
Toch eigenlijk wel frappant voor een actieve poster in dit subforum dat het jou ook overkomt. Gelukkig is het goed afgelopen anders had je dat vast ook wel vermeldt.

knaapje
30-10-11, 09:46
Iemand anders in het gezelschap reed en had voor zijn auto gereserveerd.
Knaapje

Ritchie
30-10-11, 12:51
De laatste keer (september 2011) reden we naar P3, en konden daar niet parkeren (vol ? , geen idee) we moesten toen naar P4 rijden, en daar konden we wel parkeren.
Echter op de terug weg, moesten we eerst met de bus naar P3, daar uitstappen, en weer de bus in naar P4. Vond het wel een gedoe, maarja... is ook niet heel duur.

Hanz
06-11-11, 15:44
Ik heb voor mijn Florida trip een parkeerplaats geboekt bij Sky Park in Roelofarendsveen, Veenderveld 10. Auto staat overdekt en ik hoef geen sleutel af te geven. Zij rijden ons met een busje naar de vertrekhal op Schiphol. Iemand ervaring mee? Leek me iets veiliger dan op P3...

knaapje
06-11-11, 15:59
Zie:
http://ervaringen.langparkerenschiphol.net/sky-park-ervaringen/

moonlight91
10-04-12, 16:45
normaal worden we altijd weg gebracht,omdat onze auto tijdens de vakantie echt thuis moet blijven staan.
maar omdat KLM zijn vluchten nogal omgegooit heeft
zitten we met het probleem,dat de persoon die ons altijd brengt nog aan het werk is in de nachtdienst
normaal gezien hadden we om half 10 weg moeten rijden thuis
maar nu al om 5 uur
hij probeerd nog een dienst te ruilen
maar ondertussen ben ik nu natuurlijk opzoek naar alternatieven,waar we toch genoodzaakt zijn omde auto in amsterdam te zetten
ik kom nu op de smart parking of een overnachting bij vd valk (sleep en parking arragement)
over de smart parking vind ik wel wat op het forum
maar heeft iemand ervaringen met vd valk en http://www.valk.com/pages/?id=3396&propertyCode=SCH&i=14#44775

rolandino
10-04-12, 17:10
Ik heb nu tweemaal ervaring bij Van der Valk, werkt erg fijn. Hoewel Zwolle / Schiphol prima te doen, is, is het toch erg lekker om dat uurtje extra te slapen. De kosten verschillen niet heel veel met smartparking (85 voor 2 weken parkeren bij smartparking tegenover 130 voor een 4-persoonskamer bij v/d valk, inclusief ontbijt). Tevens begint je vakantie gewoon al iets eerder ;-)

charly
10-04-12, 17:11
Wij hebben in het verleden, meer dan 10 jaar geleden, wel eens overnacht bij golden tulip in amsterdam. Dat is ons toen heel goed bevallen. Groot voordeel vind ik dat je nog redelijk wat slaap krijgt.

Als wij een smartparking zouden nemen zou ik de nacht voor vertrek al bijna niet slapen. Gezien de lange dag die volgt niet echt ideaal. Als je op tijd in je hotel bent, ga ik wel naar bed. (Thuis is er altijd nog wel wat te doen, plus je moet midden in de nacht aanrijden.)

Wij hebben nu dit jaar een overnachting geboekt bij van der valk. We willen rond 5 uur 's morgens op Schiphol zijn. Nu kan de auto drie weken bij van der valk blijven staan. Geloof dat we €170 kwijt zijn, inclusief de shuttle die we extra moeten betalen omdat we voor 6uur op schiphol willen zijn. Vanaf 6 uur rijdt hij gratis. Kan me voorstellen dat als je in de buurt van schiphol woont je eerder voor de smartparking kiest. Maar wij komen uit limburg, voor ons is dit fijner. Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.

fransje
10-04-12, 17:21
Of je boekt een hotelkamer en laat je de avond ervoor afzetten. Dat doen wij ook, zodat onze auto thuis gewoon gebruikt kan worden. CitizenM heeft bv een kamer voor ongeveer 105 euro, en zit op kruip afstand van Schiphol.

Teleton
10-04-12, 17:58
Ik zou nog wat prijzen vergelijken. Er zijn immers veel meer aanbieders en van der Valk is misschien wel de bekendste, maar niet de beste of de voordeligste. Google eens op Park, Sleep, Fly Schiphol en de aanbiedingen rollen je tegemoet.

Wij ontdekten Park Plaza (http://www.hotels.nl/lijnden/hotelschiphol/?gclid=CN7Mw63Fqq8CFc5H3godRREyXw). Een ster meer dan Tante Toos, drie tientjes goedkoper dan vd Valk in onze periode, annuleren tot 24 uur voor aankomst en ook nog eens een onbeperkt aantal dagen parkeren. En dat is voor sommigen heel belangrijk...........#-o.

hrjhaan
10-04-12, 18:43
Hotel Zwanenburg is ons goed bevallen.

Dr. Phlox
10-04-12, 20:10
Hou rekening met het feit dat als je voor 06:00 uur weg moet bij van der Valk er een taxibus a € 20,-- gebeld wordt. Deze kosten komen er ook nog bij. En de prijzen op de site zijn excl 6% touristen belasting

Wij zijn namelijk ook aan het kijken met de vlucht om 06:05 uur.
Grz
Ton

Teleton
10-04-12, 20:16
Hou rekening met het feit dat als je voor 06:00 uur weg moet bij van der Valk er een taxibus a € 20,-- gebeld wordt.

De shuttlebus van Park Plaza rijdt vanaf 5:15 uur. Dat zal jou niet helpen, als je om 6:05 vertrekt, maar voor anderen kan het handig zijn om te weten.

Njit
10-04-12, 20:28
CitizenM heeft bv een kamer voor ongeveer 105 euro, en zit op kruip afstand van Schiphol.

Wat zijn die duur geworden :roll: Wij hebben er meestal voor 79 geslapen (83 incl. tax).

Ritchie
10-04-12, 21:46
Die Park Plaza kende ik nog niet. Ga er eens naar kijken.
Bedankt Ton.

Ebelix
10-04-12, 22:17
Park Plaza was tot voor kort Holiday Inn in Lijnden.

moonlight91
11-04-12, 11:19
dank je wel voor de reacties..
ga vandaag er uitgebreid mee aan de slag
hopend natuurlijk dat het niet nodig zou zijn ;)
kwam er eigenlijk achter dat we al om half 5 smorgens de zeeuwse kust moeten verlaten,om op tijd op schiphol te zijn

dus een hotelletje zou zoiezo lekker zijn ,dan moeten we het hotel pas om 7 uur verlaten..
maar met een erf vol paarden,honden en katten is een dag eerder vertrekken een planning opzich
dus even afwachten wat onze `chauffeur`nog geregeld krijgt op zijn werk
maar ga iniedergeval wel al een van de hotels boeken
als back-up

Dennan
11-04-12, 13:47
Probeer bij Park Plaza een tarief te krijgen voor 2 volwassenen en 2 kids.. Krijg ik de volgende melding.

"De aangevraagde hoeveelheid gasten is helaas meer dan de brandcode van het hotel. Pas het aantal voor de kamerbezetting aan en probeer het opnieuw."

Als er 2 kamers geboekt moeten worden wordt het toch een behoorlijk bedrag.

Ta2 Gerrit
11-04-12, 14:55
Dan zou je toch even bij vd Valk moeten neuzen. Daar hebben ze ook 4 persoons kamers, die maar iets duurder zijn dan een 2 persoons.

Joop
23-04-12, 21:27
Van der Valk is inderdaad ook goed, doen mijn schoonouders altijd en opzich helemaal zo duur niet!!

tinkerbel60
24-04-12, 11:52
Wij staan ook altijd op smartparking,en mijn man zet mij dan af bij de vertrekhal,en rijd verder naar de parkeerplaats.En meestal is hij binnen een half uurtje wel weer terug.Dus wij vinden het superhandig,wel een tip hoe eerder je boekt des te goedkoper kan het zijn.

gr mar

Tamara1973
01-06-12, 14:23
Wij parkeren onze auto altijd bij orangeparkingschiphol.nl super goedkoop en ze hebben een top service zoals auto wassen, ik ben laatst 7 dagen naar Londen geweest voor mijn werk en had 57,50 betaald, terwijl ik hiervoor altijd bij Smartparking parkeerde betaalde ik 38 euro per dag!!! Dus volgende keer gewoon weer orangeparkingschiphol.nl \\:D/

6foot6
01-06-12, 14:37
Het is niet helemaal duidelijk welke je bedoelt maar
Schiphol SmartParking (http://www.schiphol.nl/Reizigers/VanNaarSchiphol/Parkeren/SchipholSmartParking.htm)
rekent voor 8 dagen €49,50

orangeparkingschiphol.nl rekent voor onze (15d.) vakantie € 112,50 terwijl ik € 85,00 heb betaald

Er zijn hier al diverse alternatieven voorbijgekomen maar ik heb er nog geen gezien die echt goedkoper was dan schiphol, wel hebben ze ervoor gezorgt dat schiphol goedkoper werd/blijft

elstars
01-06-12, 18:29
De laatste maal dat wij smartparking op schiphol gebruikten was in dec/jan 2011/12; 15 dagen, 89 euro.
Op P3 heeeelemaal achteraan!! Dat was wel jammer, maar goed, je kan niet alles hebben. Het is dan een drukke tijd, de bussen zaten echt propvol!!

Ta2 Gerrit
01-06-12, 18:48
terwijl ik hiervoor altijd bij Smartparking parkeerde betaalde ik 38 euro per dag!!!

Dan heb je waarschijnlijk Excellence Parking (parkeren IN Schiphol) geboekt en betaald, en de auto gewoon verkeerd neergezet, op P3 [-X

Hans uit Koekelare
02-06-12, 20:08
Wij betalen 90€ voor 17 dagen bij TRAVEL parkingservice volgende zomer.

moonlight91
02-06-12, 20:36
wij hebben nog gebruik gemaakt van vd valk
en dat enorm goed bevallen
en zeker dus voor herhaling vatbaar

Nellas
05-06-12, 23:30
Wij hebben meerdere malen gebruik gemaakt van Smart-parking en het is ons iedere keer prima bevallen. Vooraf reserveren met de creditcard en je kan zo in-en uit rijden.

We hebben eenmaal in het Ibis-hotel schiphol geslapen (Park-sleep-fly-arrangement, was goedkoper dan Smart-parking), dit beviel ook prima. vervoer is goed geregeld naar Schiphol. Houdt wel rekening met de verschillende stops van de shuttle-bus, vervoer van hotel naar Schiphol duurt vrij lang, afhankelijk van welk hotel je verblijft en hoe het op de route ligt.

Beide opties waren goed te doen, we wonen 200 km van Schiphol dus het is zowiezo altijd een gedoe om daar te komen en de vlucht op tijd te halen ivm mogelijke files.

Orangedevil
02-01-13, 17:25
Op vakantieveiling kan je bieden op een overnachting op Schiphol met 3 weken parkeren! Je kan er flink op bezuinigen want net "won" iemand het voor 40 Euro!

Helaas vliegen we via Dusseldorf.

Om de 2 minuten een nieuwe kans.

Michael66
02-01-13, 18:46
heb je een linkje?

Njit
02-01-13, 19:05
http://www.vakantieveilingen.nl/hotels/steden-hotels/mystery_hotel.html
http://www.vakantieveilingen.nl/hotels/steden-hotels/radisson_amsterdam.html

Ritchie
02-01-13, 19:09
Is toch een mooie aanbieding, echter in mijn planning kan ik geen gebruik maken van de overnachting.

Orangedevil
02-01-13, 19:24
Sorry voor het ontbreken van de link maar ik weet nog niet goed hoe het kopieeren werkt op mijn telefoon.
Als je geen gebruik maakt van de overnachting is het nog rendabel. Stel dat je hem voor 40 a 50 Euro wint. Dat is veel goedkoper dan 3 weken los parkeren;)

Cara
02-01-13, 19:28
Ik heb hem inmiddels gewonnen voor een zeer aantrekkelijk bedrag.:DMoet alleen nog even uitzoeken hoe dat zit met die shutlebus. Wij vliegen nl om 6.00 al.

Cindy1969
02-01-13, 20:44
Interessant! Zou met Schiphol taxi gaan, kost EUR 57 voor een retourtje. En mijn auto zou dan tijdens mijn vakantie bij mijn automonteur staan, en APK gekeurd worden. Maar dit is ook aantrekkelijk. APK kan altijd later nog ;-)
Met je eigen auto is het toch even fijner, vooral terug. Niet hoeven wachten op de taxi, en met een beetje pech nog andere mensen eerst thuis moeten brengen.

VinMor
02-01-13, 21:29
Ik heb deze aanbieding voor 50€ gekocht(inclusief kosten vakantieveilingen.nl).
Logeer in het Mercure hotel de dag voor ik vertrek, mag mijn auto max. 3 weken laten staan, dus ik ben zeer tevreden :)

Fleurida
02-01-13, 23:19
€ 50.00 inclusief kosten vakantieveilingen.nl. Mercure hotel.

VinMor
03-01-13, 00:03
Vakantieverblijven.nl??

maar 50€ vind ik een leuke prijs voor 2 personen, met heen en terug shuttle :)

Fleurida
03-01-13, 16:12
vakantieveilingen.nl moet het zijn, *&^%# Ipad met spellingscontrole.;)

gudu
03-01-13, 16:45
Ik heb hem inmiddels gewonnen voor een zeer aantrekkelijk bedrag.:DMoet alleen nog even uitzoeken hoe dat zit met die shutlebus. Wij vliegen nl om 6.00 al.

oei onder het kopje meer informatie had je kunnen lezen dat de eerste shuttle pas om 6 uur sochtends rijd :(

moonlight91
03-01-13, 16:49
had hem gisteren ook al gezien en aangezien we graag weer overnachten in A`dam voor onze vlucht...maar jammer helaas, precies op `onze` dag zegt de kalender NIET beschikbaar :(

Cara
03-01-13, 17:32
oei onder het kopje meer informatie had je kunnen lezen dat de eerste shuttle pas om 6 uur sochtends rijd :(

Ja dat had ik gelezen,ben er inmiddels achter dat tegen betaling je met de nachtshuttle mee kunt.Dan nog is het veel voordeliger.:D

Orangedevil
03-01-13, 18:06
had hem gisteren ook al gezien en aangezien we graag weer overnachten in A`dam voor onze vlucht...maar jammer helaas, precies op `onze` dag zegt de kalender NIET beschikbaar

Aan het begin van de dag waren alle data nog vrij. Maar op een gegeven moment raken sommige dagen vol, voornamelijk rond de Meivakantie en in de zomer.

moonlight91
03-01-13, 21:00
Ja, de zaterdag vd meivakantie
Zag de aanbieding in de loop vd dag..
Iniedergeval voor de gene die hem gewonnen hebben
Gefeliciteerd!

timytee
04-01-13, 00:37
Bedankt voor de tip Orangedevil! Heb gisteren geboekt voor EUR 50,00 inclusief kosten.

colindavdkaaij
23-08-13, 15:02
Misschien valt dit net buiten het FloridaForum....ik vind het een grensgeval. 13-28 sept gaan wij naar Florida.
Ik wil graag mijn auto parkeren op Schiphol. Dit kan natuurlijk op "lang parkeren".
Nu zag ik ook allerlei parkkeerinitiatieven op basis van "valetparking" buiten Schiphol.
Dit zou met ons reisgezelschap(2 volwassenen en 1 baby) best wel een prettige oplossing zijn.
Daarbij zijn de prijzen niet hoger dan "lang parkeren" op Schiphol.
Heeft iemand hier ervaring mee of een gouden tip? Ik vind het namelijk nog best wel spannend om mijn autosleutel bij een "complete stranger" in te leveren.

Palmcoast
23-08-13, 15:21
Bekijk deze link even van kassa (http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/malafide-werkwijze-valet-parking-onthuld-met-lokauto/speel/1/) en je gaat gewoon op lang parkeren staan.
Ik zet altijd iedereen af met alle bagage, zij gaan dan in de rij staan en ondertussen parkeer ik de auto op langparkeren.
Op de terugweg loop ik direct door de douane (zonder bagage) en haal ze dan boven weer op

Njit
23-08-13, 15:27
Misschien valt dit net buiten het FloridaForum....ik vind het een grensgeval.

er is (bijna) geen onderwerp te gek voor het Florida Forum ;) Heb je vraag samengevoegd bij een bestaand onderwerp.

Michael66
23-08-13, 15:39
Ik heb goede ervaring met King Parking.
Eerst eens geprobeerd met een Groupon toen ik voor een paar dagen naar Barcelona ging. Dat beviel uitermate goed! Daarom dus herhaald in de afgelopen zomervakantie.

Via de website van King Parking reserveren. Dan een kwartier voor aankomst op Schiphol even bellen ("ik kom er aan!") en dan je auto tussen vertrekhal 2 en 3 zetten. Daar staat iemand met een karretje klaar en helpt je bagage uitladen. Kilometerstand en staat van de carrosserie wordt genoteerd en klaar!
Op de terugweg even bellen als je je bagage van de band hebt gehaald ("we zijn weer terug!"), met je bagage naar dezelfde plek als bij het vertrek tussen vertrekhal 2 en 3 en .... daar staat je auto weer. Hulp bij het inladen van je bagage als je dat wilt, even de km-stand en carrosserie checken en je kunt alweer vertrekken.

Aardige mensen en alles prima, snel en op tijd.

Ik vind het echt ideaal!

Ebelix
23-08-13, 15:59
Ik gebruik meestal Central Parking. Goede en slechte ervaringen met ze maar over het algemeen gaat het wel. Er zijn vele aanbieders en je moet maar net de juiste treffen.

marjolijne
23-08-13, 21:11
Wij hebben afgelopen Mei bij europarking geboekt.
En vrij vaag bedrijf met dito website.

Maar ja de prijs was erg aantrekkelijk nog geen 60 euro voor 18 dagen en valet.
Er waren geen echte slechte ervaringen op internet.

Maar wij zijn een beetje gek dus een gps tracker in de auto gezet.
En idd werd de auto keurig naar het opgegeven adres in Aalmeer gereden.
En niet eens te hard;).

De service was keurig, niks op aan te merken. Maar omdat 1 bedrijf er een puinhoop van heeft gemaakt, heeft het hele valet parking een slecht imago.

De volgende keer wordt het waarschijnlijk weer Valet, geen gedoe met P3 (lees ver) of een hotel overnachting met parkeren. Wij wonen 25 minuten van schiphol af.

Hanz
06-10-13, 12:59
Ik heb twee keer gebruik gemaakt van een parkeerbedrijf rond Schiphol. De eerste keer perfect. Auto geparkeerd op oost in een bewaakte en overdekte parkeergarage. VIP-busje haalde ons binnen 10 min op en we werden netjes voor de vertrekhal gedropt met onze bagage. Autosleutel zelf bij me gehouden. 06 nummer op een kaartje meegekregen waarna we bij thuiskomst alleen dat hoefde te bellen. Weer snel een busje en retour naar onze auto. Goedkoper als een parkeerplek van Schiphol zelf en beviel ons dus prima.
De tweede keer was het eerste bedrijf niet meer aanwezig (failliet?) dus bij en andere aanbieder on line geboekt waarna we bericht kregen dat de geboekte lokatie niet beschikbaar was maar dat we bij een andere lokatie van hun ook overdekt konden parkeren. Auto daar voor hun kantoor geparkeerd want men zou deze later binnen zetten. Sleutel moeten afgegeven en me het busje bij Vertrek afgezet. Bij terugkomst stond onze auto buiten op een andere plek en met een lege accu!?!? Je vraagt je dan toch af of de auto twee weken binnen heeft gestaan.......Ze hielpen ons netjes met een booster op gang maar na een paar dagen merkte ik een trilling in mijn remschrijven. Ik had er nu een vreemd gevoel bij en doe dit daar dus niet meer. O, ja ik heb een moderne auto die door de dealer wordt onderhouden.
De laatste keer in februari 2013 heb ik park&fly van v.d. Valk in Brussel gedaan en da's zeker voor herhaling vatbaar.

b767-300er
07-10-13, 21:36
Trilling in remschijven is vrij normaal als je auto 2 weken op de handrem ergens in een vochtige omgeving staat. (althans dat is mijn ervaring met verschillende auto's)
Ik doe altijd schiphol smart parking. 15 dagen voor zon 85 euro.

Cindy1969
08-10-13, 21:20
Het is wel geen parkeren op Schiphol, maar met de taxi naar Schiphol, maar wil jullie toch deze tip niet onthouden: ik zocht afgelopen vakantie naar Griekenland naar een taxibedrijf omdat Schiphol Travel taxi ineens zo duur was geworden, en stuitte op Tinker Travel. Een nieuwe speler op de markt. Hoe eerder je boekt hoe goedkoper. Reviews gezocht op internet en die waren allemaal erg goed. Ik heb gereserveerd voor gecombineerd vervoer (dus er zouden andere mensen mee kunnen rijden) maar zowel op de heen- als op de terugweg had ik de taxi voor mij alleen en ging het rechtstreeks. Bij aankomst op Schiphol niet melden bij de STA balie, maar bij een hostess op het plein bij de treinen. Daar vandaan loopt er iemand met je mee naar de parkeergarage aan de overkant. Zij hebben in de tussentijd dat jij bij de koffers staat te wachten de taxi gebeld, deze komt dan ook direct aanrijden, je hoeft niet te wachten en bent direct weg. Prima bevallen! Heb inmiddels weer geboekt voor februari.
Woon zo'n 40 km van Schiphol en betaal voor een retourtje EUR 38.=
Dit is denk ik alleen aantrekkelijk als je redelijk dichtbij Schiphol woont maar voor mij was dit ideaal, geen zin om te rijden na aankomst op Schiphol, en ik hoef niemand te vragen om mij weg te brengen. Ideaal!

Its
18-10-13, 16:43
Parkeren op P3 smart parking bevalt ons iedere keer heel goed. Maximaal 10 minuten wachten op busje maar ja het is vakantie dus alle tijd.

Bij valet parking heb ik een verhaal gehoord van krassen op de auto omdat de auto's te dicht op elkaar worden geparkeerd. Nee dan parkeren we hem liever zelf.

pascalbrouwers
28-09-14, 11:11
Deze link zat net in mijn mailbox..
http://www.socialdeal.nl/steden/maastricht/Makkelijk-en-veilig-jouw-auto-parkeren-bij-Schiphol-met-valet-parking-bij-Central-Parking-Schiphol-tilburg-maastricht&c=mail/
Het betreft een 51% korting op het parkeren bij schiphol.
Te gebruiken tot 28 september 2015
Je moet wel even aanmelden bij socialdeal.

Gr,
Pascal