PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Cetje: Miami - Tampa



cetje
19-04-08, 22:35
Hallo allen!

Ik zal me eerst even kort voorstellen: Mijn naam is Cetje, 24 jaar en ik reis momenteel 2x per jaar af naar Amerika omdat mijn ouders daar wonen (New Jersey). Om van de zomer weer drie weken in NJ te zitten, lijkt me eigenlijk niets. Om die reden voor de gein eens op internet gekeken, blijk je voor heeel weinig heen en weer naar Florida te kunnen! Reden genoeg dus om de mogelijkheden daarvoor eens te bekijken. We willen vliegen vanaf Newark naar Miami en circa 9 dagen later terug van Tampa naar Newark ...
Mijn globale reisschema (eerste schets) is als volgt:
8 juli: Vertrek Newark, aankomst Miami
9 juli: Miami
10 juli: Vertrek naar Everglades, overnachten aldaar
11 juli: Everglades en 's middags vertrek naar Ft. Myers
12 juli: Ft. Myers
13 juli: richting St Petersburg/Clearwater
14 juli: St Petersburg/Clearwater
15 juli: St Petersburg/Clearwater
16 juli: Tampa, 's avonds concert
17 juli: Vanaf Tampa terug naar Newark

Dit is voor mij nog even een voorlopige richtlijn... Er is zó veel te zien en te doen, dat 9 dagen veel te kort is (maar ook 4 weken zal te kort zijn :-)). Daarom de pretparken vast maar geschrapt. Gaan we lekker in Jersey naar Six Flags 8-)
Eigenlijk had ik the Keys er ook nog in willen proppen, maar om nou alleen maar in de auto te zitten lijkt me ook geen succes.
Wat ik me afvroeg is of jullie suggesties hebben voor alternatieve 'stops' onderweg?
Verder willen we misschien gaan kamperen (met tent), is dat een beetje te doen 's zomers? Wellicht een domme vraag, want met de mogelijke harde buien lijkt een tentje me niet écht lekker. Desondanks... Vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft. Nog andere tips voor relatief goedkope overnachtingen?

Verder zijn allerhande tips natuurlijk welkom!

Groetjes, Cetje

cetje
20-04-08, 01:23
Pfff... Een reisje Florida plannen is verslavend! Ben niet achter m'n pc weg te slaan... ;)
Nog even een vraagje. Bij nader inzien wil ik liever naar de Keys dan naar Miami. Wat is dan wijsheid qua vliegen? Welke luchthaven? Ik denk Key West, maar zoek eigenlijk iets wat 'ook in de buurt ligt' en waar we non stop heen kunnen vliegen vanaf Newark.

Vast bedankt voor het meedenken!

esther-disney
20-04-08, 09:06
Helaas kan ik je niet helpen met het kamperen, maar verder ziet het eruit als een leuk schemaatje!
Have fun!