PDA

Bekijk Volledige Versie : IJshockey in Florida: Nieuws, tips, vragen en suggesties



Michael66
28-03-05, 08:33
National Hockey League (NHL)

Tampa Bay Lightning
Stadion: St. Pete Times Forum
Adres: 401 Channelside Drive, Tampa, FL 33602
Website: http://www.tampabaylightning.com (http://www.tampabaylightning.com/index.cfm?category=2)

Florida Panthers
Stadion: Office Depot Centre
Adres: 1 Panther Parkway, Sunrise, FL 33323
Website: http://www.floridapanthers.com/

Michael66
02-04-05, 07:47
Het seizoen 2004-2005 is geheel vervallen vanwege het uitblijven van een arbeidsovereenkomst tussen de clubeigenaren en de spelers (CAO). Hoe gaat het nu verder?

Prangende vraag is nu of de Tampa Bay Lightning dit jaat hun kampioenschap zullen kunnen verdedigen. En kunnen de Florida Panthers een serieuze bedreiging gaa vormen?

In dit topic: nieuws en nieuwtjes over de voortgang van de onderhandelingen.

Michael66
02-04-05, 07:57
CNN bericht dat de NHLPA (National Hockey League Players Association) blijkbaar weer bereid is om te onderhandelen met de eigenaren.

Volgens de website van Rogers Sportsnet zouden de spelersbond en de NHL aanstaande maandag bijeenkomen voor een volgende ronde van gesprekken, voor het eerst sinds de vorige bijeenkomst op 17 maart.

In de vorige bijeenkomst heeft de NHL twee nieuwe voorstellen gedaan m.b.t. de CAO, waaronder een "salary-cap" van $ 37,5 mln.

Het ijs is nog niet gebroken ......... wordt vervolgd! :arrow:

**Aanvulling 03-04-2005: Klik hier voor het bericht over het cancellen van de entry-draft in Ottawa op de website van de NHL (http://www.nhl.com/onthefly/news/2005/03/227470.html)**

Michael66
02-04-05, 07:59
Plaats hier je nieuws, tips, vragen en suggesties over (het bezoeken van) ijshockey in Florida.

Het blijft toch een beetje raar: een wintersport als ijshockey spelen in een tropische omgeving.

Ik heb zelf nog nooit een ijshockeywedstrijd bezocht, want mijn bezoeken aan Florida zijn altijd buiten het NHL-seizoen geweest. Maar wie weet zijn er andere bezoekers van dit Forum die hun ervaringen graag met anderen willen delen.

Michael66
02-04-05, 08:09
Nieuws: Lightning-coach is assistent van Team USA

CNN bericht dat de John Tortorella, de coach van de Tampa Bay Lightning, dienst zal doen als "associate coach" van het USA team dat van 30 april tot 12 mei deelneemt aan de wereldkampioenschappen ijshockey in Innsbruck en Wenen (Oostenrijk).

RDGR
28-02-06, 12:13
Weet iemand of de wedstrijden van de Tampa Bay Lightning over het algemeen uitverkocht zijn, of dat je aan de kassa op de dag zelf nog gewoon kaartjes kan kopen...? Ik wil graag in maart/april naar een wedstrijd gaan.

Michael66
05-03-06, 22:13
Geen idee. Waar je mogelijk een goed antwoord kunt krijgen is op de website van de Lightnin', daar is een chat waar je vast geholpen kunt wordne. Wel eerst even aanmelden: http://www.tampabaylightning.com/tbl/register.cfm

pvroovert
06-04-07, 18:23
wij gaan over een maand naar florida en zitten 10 dagen in orlando

zou graag als ze het redden naar een play off wedstrijd ijshockey gaan kijken
weet iemand hoe ik het beste aan kaarten zou kunnen komen ?

Michael66
06-04-07, 18:36
Da's een mooie vraag voor een 1-2-3-tje:

1. Het is iniddels zeker dat ze de playoffs hebben gehaald (zie standings (http://www.nhl.com/nhl/app?service=page&page=StandingsPage&type=CON)).
2. Tickets nu nog te krijgen via de website van de Lightning (http://www.ticketmaster.com/artist/806028).
3. Het team heet de Tampa Bay Lightning (zonder s). Zie onderstaand logo.

http://img483.imageshack.us/img483/8521/10534ayj2.jpg

pvroovert
19-08-07, 12:28
Hallo wij zijn van 19 oct tot 27 oct in orlando en ik zou graag weten waar ik ijshockey kan gaan kijken op lagere nivea's dan de nhl
wij gaan nl al een keer naar de lightnings maar weet iemand welke teams er nog meer in de buurt van orlando/tampa zijn ?

Michael66
22-08-07, 23:02
In Kissimmee: http://www.theotherorlando.com/contents/chapters/19/icehockey.html

RDGR
04-09-07, 11:30
In Kissimmee: http://www.theotherorlando.com/contents/chapters/19/icehockey.html

Helaas bestaat dit team niet meer:

The Florida Seals was a minor league ice hockey franchise, a member of the Southern Professional Hockey League (SPHL). Originally based in Orlando, Florida, they later moved to Kissimmee, Florida, a suburb thirty miles south of Orlando in Osceola County. The Seals were one of eight minor league hockey teams purchased or founded by online real estate salesman David Waronker starting in 2003. By January 2007 all but one of those teams had ceased operations.

En:

KISSIMMEE, Fla. - On January 5, 2007, the Florida Seals professional hockey team was forced to close its doors, leaving season ticket holders, corporate sponsors and other fans with no hockey in Central Florida.

mickey
04-09-07, 12:27
Bij Ellinton zit ook een grote ijsbaan(naast de prime uitlet).
Ben daar zelf even binnengelopen vorig jaar zomer,toen waren er wat kinderen aan het trainen.Ik ben alleen vergeten welk team daar speelt.

MichelAngelo66
15-01-09, 13:22
Michael, weet je toevallig waar hun stadion ligt in Tampa? Misschien kijk ik niet goed, maar ik kan het niet vinden op hun site. Ook de naam van het stadion kan ik niet vinden.
Deze zomer van plan om baseball in Tampa te gaan bekijken, maar ik wil ook het ijshockey stadion bezoeken om ijshockeyschaatsen aan te schaffen, want die zijn daar 1/3 van de prijs hier zo ongeveer.

Michael66
15-01-09, 17:21
Ja, dat weet ik:

St Pete Times Forum Tampa Bay Lightning

401 Channelside Drive, Tampa, FL 33602

S@skia
10-04-09, 21:40
De volgende teams zijn mij bekend:
F


Florida Everblades (http://en.wikipedia.org/wiki/Florida_Everblades)
Florida Panthers (http://en.wikipedia.org/wiki/Florida_Panthers)
P


Pensacola Ice Pilots (http://en.wikipedia.org/wiki/Pensacola_Ice_Pilots)
T


Tampa Bay Lightning (http://en.wikipedia.org/wiki/Tampa_Bay_Lightning)

Verder zijn er nog university teams (volgens mij U of South Florida) maar dat is alles dat ik weet. Hopelijk helpt dit

S@skia
10-04-09, 21:43
Weet iemand waar ik goedkoop hockey/shirts kan kopen rondom Orlando. Dit mag ook outlet zijn en hoeft niet bedrukt te zijn met de naam van een speler.

disney-golf
10-04-09, 21:55
Nike outlet in prime outlet heeft alle shirts die door hun gesponserd worden, Football, hockey, base- en basketball...
Verder heb je nog reebok, zie hierboven.
En in old town heb je een speciaalzaak maar deze is wel duurder

Michael66
11-04-09, 10:35
Bij Sears (Florida Mall) hadden ze op de begane grond altijd een aardige sortering shirts van sportclubs tegen aardig lage prijzen. "Hadden" want ik weet niet zeker of dit er nog is, heb er de afgelopen zomer toen we er waren ook niet zo op gelet. En als je dan toch in die mall bent, loop dan ook even door de Macy's, wie weet hebben ze wat.

Je kunt in ieder geval eens bij Ross dress for less binnenlopen (zit op vele locaties in/om Orlando) of bij Steve & Barry's. Beide ketens verkopen merkkleding die ze opkopen en heel goedkoop verkopen, en daar heb ik nog wel eens wat shirtjes van sportclubs tussen zien hangen.

Ook kun je de diverse sportzaken binnenlopen en eens rondkijken of ze iets van je gading hebben. Bijvoorbeeld de Sports Dominator op International Drive, of Sports Authority, o.a. in The Loop aan John Young Parkway (daar zit trouwens ook een Ross dress for less).

pvroovert
13-04-09, 10:15
Ik ben ook bijna altijd op zoek naar ijshockeyshirts maar die zijn helaas bijna niet verkrijgbaar in florida
het enige waar ik ze heb gezien is op de geloof ik international drive daar zit een hele grote sportwinkel er staat zon mega groot beeld van een american footballer voor de deur.
En natuurlijk bij het stadion van de Tampabay lightnings in tampa bay maar ik weet niet of die open is na het seizoen en dat is nu over in tampa
als iemand nog ergens meer heeft gezien dan hoor ik dat graag
heb er wel eens aan gedacht om ze bij shop.nhl.com te bestellen en ze dan dan je vakantieverblijf te laten op sturen (heeft iemand hier ervaring mee)
Als ik ze rechtdtreeks naar huis laat sturen komt er erg veel invoer belasting bij nl.

Michael66
13-04-09, 10:25
het enige waar ik ze heb gezien is op de geloof ik international drive daar zit een hele grote sportwinkel er staat zon mega groot beeld van een american footballer voor de deur.Da's de Sports Dominator, die ik hiervooor al noemde. Zie www.sportsdominator.com (http://www.sportsdominator.com)

http://img19.imageshack.us/img19/9244/pd183462621b1e070.jpg (http://img19.imageshack.us/my.php?image=pd183462621b1e070.jpg)

Simone en Ton
14-06-09, 20:03
Hallo,

wij gaan in oktober naar Florida en willen graag een wedstrijd bezoeken van een ijshockey club. Welke? eeh.. als ze maar een beetje goed spelen, voor de rest zijn we (nog) niet zo goed op de hoogte van de Amerikaanse Teams.. Maar aangezien we geen vast reisplan hebben, het volgende..
We rijden van Miami naar Orlando en weer terug. We bepalen per dag eigenlijk waar we slapen en hoe lang we ergens ongeveer gaan blijven. Daardoor weten we dus niet precies op welke dagen we waar zijn. Nu lees ik volop over het kopen van kaartjes voor wedstrijden vanuit NL, maar is het ook mogelijk om op de dag zelf aan de kassa kaartjes te kopen (of hoogstens een dag eerder) ? Ik heb al wel ontdekt dat de prijzen goed te doen zijn en het speelschema is natuurlijk ook nog niet bekend. Maar daar komen we tegen die tijd wel uit.
Alvast bedankt !

S@skia
14-06-09, 20:56
Nou, dat is nu juist mijn grote hobby.
Er zijn 2 teams in de NHL (hoogste niveau, je hebt ook nog de lagere niveaus IHL en AHL) in Florida.
Hoewel beide teams dit jaar de playoffs gemist hebben zit er nogal wat verschil tussen de teams.
De Florida Panthers spelen vanuit Miami. Dit team heeft na een aantal zeer succesvolle jaren de laatste jaren een mindere prestatie neergezet. Ze spelen vooral goed verzorgd technisch ijshockey. Ze hebben de playoffs NET gemist.
De Tampa Bay Lightning (inderdaad spelend vanuit Tampa) spelen een heel ander spel. Zij waren dit jaar het mindere van de 2 teams met sterspeler Martin St Louis. Het spel van Tampa is veel harder en is meer een vorm van 'werkhockey'. Het ligt er dus vooral aan wat je wilt. Mooi verzorgd spel (Miami) of werkhockey (in Tampa.)
Voor tickets kun je ook online terecht. Kijk sowieso eens op www.nhl.com (http://www.nhl.com) en vandaar naar de respectievelijke sites van Tampa en Miami.
Meestal krijg je aan het begin van het seizoen kaartjes ook aan de kassa, hoewel ringside (de beste plaasten direct achter het plexiglas) dan wel uitverkocht zal zijn. Het allermooiste is natuurlijk indien je de onderlinge wedstrijd kunt zien (afhankelijk van het schema) aangezien er natuurlijk een behoorlijke onderlinge rivaliteit tussen beide teams heerst.
Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen als het lukt en zie het graag op het forum terug.

Veel plezier!!

A.Hofman
14-06-09, 20:57
Er zijn 2 NHL teams in Florida : Tampa Bay Lightning (Tampa) en de Florida Panthers (Sunrise/Miami),dus daar zal je je op moeten richten. Het seizoen begint in oktober.

Ik weet niet of de wedstrijden uitverkocht zullen zijn, en of je aan de kassa een kaartje kan kopen. Via Ticketmaster.com is het wel mogelijk.

Simone en Ton
14-06-09, 21:22
Alvast bedankt ! We gaan zeker wat met deze info doen. Blijven hopen dat het seizoen al begonnen is als we er zijn. Maar aanvullende info is natuurlijk altijd welkom ! Gaat dat een beetje makkelijk trouwens, via Ticketmaster, als je al in Florida bent?

Groeten

A.Hofman
15-06-09, 06:50
Via Ticketmaster gaat heel makkelijk,

"Willcall" aanvinken bij het bestellen, dan haal je de kaartjes op bij de willcall balie in het stadion.

Simone en Ton
21-07-09, 12:30
Hallo,

op de site van de NHL staan gelukkig al wat data van wedstrijden... En jawel, er staat ook een wedstrijd bij van Tampa tegen Miami tijdens ons verblijf daar... !!
Hoe lang van te voren kunnen er kaarten worden gekocht? De data staan al vast, dus daar kan het niet aan liggen.. Maar zodra je op 'tickets' klikt, kun je je aanmelden voor emails..
We hebben alleen de eerste dagen vastgelegd van onze reis (misschien maar goed ook..;))
Weet iemand hoe de andere teams zijn die rond die tijd tegen Miami of Tampa spelen ?
Kan iemand me ook vertellen hoe het zicht is vanuit de andere plaatsen in het stadion? Ik zag dat die plaatsen, net achter de boarding, best prijzig zijn, dus iets verder weg van het ijs is ook niet erg... :smile:.
En als laatste vraag (voorlopig dan...), mag je je spiegelreflexcamera mee naar binnen nemen?

Zucht... het duurt nog zo lang...
Maar alvast bedankt voor de adviezen en tips.

S@skia
21-07-09, 21:28
Tja de keuze is groot, elk team heeft zijn stijl en sterspelers. Ik weet niet precies wanneer jullie gaan maar als je in Tampa gaat, probeer dan zaterdag 17 oktober te gaan. Dan komen de Pittsburg Penguins naar Tampa, de winnaars van de Stanley cup 2008-2009 (de huidige kampioen).
Ga je in Miami kies dan absoluut voor de plaatstelijke derby tegen Tampa op 12 oktober of tegen eerdergenoemde Penguins op 23 oktober.
Kun je al deze data niet kies dan een wedstrijd tegen 1 van de conference tegenstanders (zie www.nhl.com (http://www.nhl.com) (standings conference). IN de NHL gaan de beste 8 van elke conference door naar de playoffs. Hierdoor is elke conference wedstrijd (veel) belangrijker dan elke niet conference wedstrijd.
Laat eens weten waar jullie heengaan en vooral hoe het was!!

Simone en Ton
21-07-09, 21:44
Hallo Egadet,

bedankt voor je info.
Wij zijn van 4 oktober tm 18 okt in Florida. (we vliegen de 19e terug..)
In NL zijn we gewend om het thuisspelende team als eerste te noemen, maar na wat uitpluiswerk is dat op de site van de NHL niet zo..
Eerst dacht ik ook te balen, omdat we beginnen in Miami en dan naar Orlando rijden. Maar ik zag dus later dat we rond de 12e in de buurt van Tampa zitten, dus goed..
En anders rijden we maar wat langzamer.;)
De voorlopige planning is dus om op de 12e de wedstrijd te bezoeken.
Weet je toevallig iets van de plaatsen in het stadion, of waar ik dat kan vinden ? hockeyseat.guru misschien? :smile:

Alvast bedankt !

S@skia
21-07-09, 23:19
Single tickets zij nog niet verkrijgbaar voor oktober. Meld je aan via mail om bericht te krijgen hierover. Kijk ondertussen eens op de volgende site (seating plan St. pete times forum; het stadion).
http://www.seatdata.com/html/nhl_lightning/pick_section_nhl_lightning.htm
Wellicht overbodig maar voor een eerste keer zou ik zelf kiezen voor vakken rond de middenlijn of offsite lines (de lijnen die het speelveld in drie stukken delen). Achter de goal is ook leuk maar je mist de actie aan de overzijde vrijwel volledig.
De blauwe ring/zitplaatsen zijn alleen leuk voor de sfeer. Het hockey zelf kun je wel volgen maar de puck zie je nauwelijks, heb ik van een vriend begrepen. Denk overigens ook aan het bestellen van je parkeerkaart anders moet je zelf voor parkeerplek zorgen en een stuk lopen.

PS: Je mag gewoon fotograferen in het stadion voor eigen gebruik, filmen niet (vergeet niet dat zowat overal copyright op rust met de vele miljoenen die in de sport omgaan).

Wat de tickets zelf betreft kan ik je helaas niet verder helpen dan dit. Succes!

Simone en Ton
31-07-09, 01:19
Hallo,

Ben ik weer met wat vraagjes...
Op de site van de NHL is ondertussen al wat meer info komen te staan. Nog steeds geen kaartverkoop, maar al wel dat de prijzen tussen de 8 en 346 dollar zijn.. Hahaha...
Ik zag op de plattegrond de blauwe ring, en die ziet er inderdaad uit alsof er mensen tijdens het kletsen ook soms een potje ijshockey zien...

Zoals ik al eerder vertelde, zitten we met een vrije planning.. Maar daardoor word de maandagavondwedstrijd van Tampa tegen de Panters misschien toch niet haalbaar.. (wat nu vrije planning.. :-?)
Weet je toevallig ook iets van de andere teams, waar ze eerder die week tegen spelen? Dit zijn teams uit New Jersey en Carolina.

Alvast bedankt weer !

S@skia
31-07-09, 08:20
Er zit weinig verschil tussen. 2008-2009 NJ 3e en Carolina 6e.
In de playoffs won Carolina de 7e wedstrijd van NJ.
Ivm de beste goalie (ter wereld??) Martin Brodeur zou ik kiezen voor NJ. Carolina heeft echter wel nog in 2006 de stanley cup gewonnen.
Kijk gewoon wat het beste in je reisschema past en kies die wedstrjd gewoon. In beide gevallen ga je een geweldige avond tegemoet.
En ja we zijn inderdaad vrijwel de enigen die icehockey een geweldige sport vinden.

Simone en Ton
01-08-09, 00:31
Hahahaha,

Zullen we dan maar eens een beetje aan de opvoeding gaan werken van de overige Forum lezers.. :lol:

Gewoon veel over schrijven, dan komt ook dat virus vanzelf wel los..:-\"

Ik zet binnenkort ons reisschema online...
Ja, ik weet het.. "wij maken geen schema"...
Maar willen we naar een van deze wedstrijden, moesten we er toch aan geloven.. En voor een mooi potje ijshockey hebben we er dat wel voor over !!

ps, ik zie dat jullie over elf dagen naar Florida gaan...
Alvast veel plezier, maareh... gaan jullie niet te vroeg ? Het seizoen is nog niet begonnen !!

S@skia
03-08-09, 00:59
Jawel beste Ton en Simone, we gaan te vroeg (zelfs de preseason wedstrijden zijn dan nog niet begonnen. Maar de Nederlandse betutteling (lees verplichte schooldagen) laten ons op dit moment weinig keus met twee kleine kinderen die we toch maar mee willen nemen ](*,).
Ik ben echter wel nog van plan dit (of volgend jaar) naar New York te gaan voor Xmass shopping en dan hebben we keuze zat (Rangers, Islanders, Devils).

Veel plezier bij de game.

PS Gaan jullie in Nederland ook wel een snaar ijshockey en zo ja waar?

Simone en Ton
03-08-09, 11:21
hallo Egadet,

Tja, die schoolverplichtingen... Je kunt er maar beter aan meewerken..
Misschien de volgende keer op school aangeven dat je voor een project over rollercoasters en sport toch echt gedurende het ijshockey-seizoen, ik bedoel.. het schooljaar, die kant op moet. Je leert de kids tenslotte alles over andere culturen !! :-\"

In Nederland gaan we natuurlijk ook naar ijshockeywedstrijden...
Ik zag al dat jullie uit Limburg kwamen, dus zullen jullie wel eens naar Eaters Geleen gaan... Daar kunnen jullie ook niets aan doen.. Geeft niet.:oops:

Als dat zo is, krijgen jullie er het komende seizoen, een paar van onze jongens bij. Jeffrey van Iersel en Dennis ten Bokkel. Ja, inderdaad. Wij zijn dus Tilburg Trapper-fan...
Wij zijn niet van die fanatiekelingen die alles en iedereen wat niet voor Tilburg is, niet mogen of gaan afkraken..
Als het spel maar goed is, vinden we belangrijker.
Aangezien dit forum over Florida gaat en al het moois wat er bij komt kijken (oa ijshockey), is het des te leuker dat je dus als supporters elkaar toch wel wat gunt !

Dus vandaar ook; Bedankt voor je hulp en info !

ps. hoe gaan we de rest van deze Forum-bezoekers gek maken voor het potje ? :D

stefimke
08-10-09, 22:49
NHL experts.... als jullie konden kiezen tussen het bijwonen van een van de volgende Florida Panthers thuiswedstrijden in Miami, wat zou dan jullie top 3 zijn? (ik ben een complete ijshockey-noob, maar wil zoveel mogelijk sportbezoekjes in m'n vakantie proppen om het eens meegemaakt te hebben):

Mon, Nov 16th, 2009 Los_Angeles 07:30 PM BankAtlantic Center
Mon, Nov 23rd, 2009 Pittsburgh 07:30 PM BankAtlantic Center
Wed, Nov 25th, 2009 NY_Rangers 07:30 PM BankAtlantic Center

Spijker
15-12-09, 11:41
Hey,

We gaan in feb. naar Florida, heb net online tickets gekocht voor Boston Bruins at Tampa Bay Lightning!! wel blauwe ring maarja hoop op goede sfeer.

ps in NL gaan we regelmatig naar Eindhoven Kemphanen. Afgelopen weekend nog mooie winst tegen HIJS Den Haag!

Simone en Ton
15-12-09, 12:40
Hallo Spyker,

onze wedstrijd in Tampa zit al even in het geheugen opgeslagen... Mocht dit je eerste wedstrijd zijn in USA, dan bereid je maar vast voor. Soms vergaten we bijna naar het spel te kijken, door de hele entourage eromheen. Een enorme ervaring en sfeer waar ze in NL nog heel wat van kunnen leren. Maar dat wachten tijdens de wedstrijd in verband met de reclame boodschappen...Mwaah, mis je niet zo hier...

Complimenten voor het verslaan van Den Haag.. Dat is altijd goed..:-$ :oops:..
Is de laatste tijd wat makkelijker, maar toch.

Het grappige was dat er tijdens de wedstrijd van Tampa tegen Carolina (die wij hadden) de supporters van Carolina schuin voor ons zaten. Toen Carolina scoorde zag je wel 6 mensen omhoog springen... Hahaha. Gezien de afstanden hadden we ook niet meer supporters verwacht.
Maar zoals ( tot een paar wedstrijden terug dan) in Eindhoven, vind ik dat je best met beide supportersgroepen lekker door elkaar kunt zitten. Vaak des te gezelliger. Dat bleek ook in Tampa. De Tampa supporters feliciteerde Carolina ook met de goal. Gelukkig won Tampa.. Hahaha.

Spijker
15-12-09, 14:37
Hoi

Het is inderdaad ons eerste bezoek aan een wedstrijd in de NHL :smile:

Hadden jullie ook tickets die je in Tampa bij Will Call op moet halen? zoja ging dat allemaal goed. Heb ook meteen een parkingticket besteld dus hoop dat dat allemaal goed gaat :roll:

Heb ook het liefst dat beide supporters zonder problemen door elkaar zitten, schijnt alleen in NL een probleem te zijn. (komen altijd weer figuren op af die niet (alleen) voor de sport komen, zodra de sport een beetje populair wordt)

Kan niet wachten op feb. Haha :-\"=D>

Simone en Ton
15-12-09, 23:48
Hallo,

kan me vorstellen dat je niet kunt wachten tot februari. We wensen je ook een te gekke wedstrijd. (en reis natuurlijk)
In een andere topic over een ijshockeywedstrijd (volgens mij in combi met basketbal) had ik onze belevenissen van die avond een beetje omschreven.
Wat betreft die Will Call; dat gaat goed. Je moet met een ding goed rekening houden, maar dat geld voor veel dingen in de USA. Ze kennen daar geen losse achternamen, zoals Van de of Van der. Die worden aan elkaar geschreven. Mocht je achternaam hier mee beginnen, moet je dus bij de V gaan staan, je heet dan nl 'vander....' Maar ach, als dat het enigste is... Voor de rest ziet het er uit als een rijtje loketten op het station. In Tampa is het gesponsord door McDonalds, maar bestellen kon je er niet, al leek het er wel op...;)
Met parkeren hebben wij dus geen ervaring.

Veel plezier en misschien een keer tot ziens in Tilburg of Eindhoven !

marcel&mirella
22-03-11, 00:09
Beste NHL liefhebbers,

wij zijn net terug uit Florida en hebben 9 Maart Tampa Bay Lighting - Chicago Blackhawks bezocht. Door het enthousiasme van de mensen aldaar wordt je er vanzelf in meegenomen, wat een geweldig feest. Wat me meteen opviel is het grote aantal "uitsupporters"...Ik schat dat er in St.Pete Forum toch een slordige 4000 Blackhawks aanwezig waren.

Ik vond het in 1 woord GEWELDIG....Ik kan dus ook iedereen aanraden om een ijshockey wedstrijd te bezoeken. Spelen ook aardig wat kanjers bij Tampa (broertjes Stamkos, Lecavalier), ondanks dat wij alleen nog maar 3e rind konden zitten (helemaal vooraan, dat dan weer wel) waren we slechts $ 80 kwijt voor 2 tickets...

Niet twijfelen, gewoon via Ticketmaster kaarten bestellen. LET'S GO LIGHTNING !!!!

annekebbb
22-03-11, 17:15
Wij gaan 31 maart naar Tampa Bay Lightning vs. Pittsburgh Penguins! Door je verhaal heb ik er alleen maar meer zin in! Wij zitten ook 3e ring, heb geen idee hoe groot het is.. (We gaan wel vaak naar de Flyers Hveen, dat valt vast in het niet bij St.Pete!)

LET"S GO LIGHTNING!

r.teeuwsen
02-04-11, 15:38
Als ik je een advies mag geven, ga gewoon heen en koop daar tickets.... genoeg aanbod, meestal goede plaatsen tegen een relatief goedkope prijs.
Zeker een kwartier voor de wedstrijd begint kun je goedkoop scoren!
Wij doen dit regelmatig zowel in USA als in Canada, lukt altijd ;-)

DLP
18-10-11, 15:22
Gisteren de home opener van de Lightning verknald zien worden door de Florida Panthers die met 7-4 te sterk waren. De Panthers waren verrassend goed, terwijl de Bolts wat tegen vielen.

Sfeer in het St. Pete's Forum was geweldig met een aantal nieuwigheden......nu de prestaties van de heren op het ijs nog !

In ieder geval blijft dit een aanrader voor iedere sportliefhebber.

jena1953
23-10-11, 19:28
Wij gaan 14 novermber weer naar Florida (joepie) en we willen heel graag op 3 december een wedstrijd meemaken in het st pete's forum. Manlief is nogal een ijshockey fan ook hier in NL. Hys the Hague is zijn ploegie, maar dat even terzijde. Ik had wat vragen omtrent dit onderwerp. Hoe staat het met parkeren rondom het stadion of kun je beter en makkelijker een taxi nemen als je een hotel in Tampa hebt voor die nacht. En, wat voor kleding heb je nodig voor het stadion, lijkt me nogal koud, en in principe neem ik natuurlijk enkel zomerkleding mee.

DLP
24-10-11, 22:55
Parkeren bij het stadion is geen enkel probleem; er zijn allerlei parkeerterreinen beschikbaar. Voor $ 10 (wat verder af) of $ 15 ben je klaar.

In het stadion is het redelijk fris; de meeste fans lopen in een replica-ijshockey shirt. Goede gelegenheid om er 1 aan te schaffen dus !

Maar een lange broek en een sweater zijn zeker niet te warm !

Veel plezier alvast in het sfeervolle St. Pete's Forum en.....BE THE THUNDER !!!

groeten,

DLP

Lauya
25-10-11, 10:08
Wij zitten begin mei in St. Pete's Beach. Ik heb de website van de Tampa Bay Lightning gekeken, maar daar staat maar een agenda op tot ergens begin april. Zijn er uberhaupt wel sportwedstrijden in mei wat IJshockey betreft??

jena1953
25-10-11, 12:59
Bedankt DLP, met deze info komen we een stuk verder, nu snel naar kaarten op zoek voor deze wedstrijd.
We hebben inmiddels tickets gekocht via Toponline, wel hebben we plaatsen helemaal bovenin in het midden. Maar dat mag de pret niet drukken. Een hotel er vlak bij geboekt met free shuttle, dus we zitten goed :smile: Zelfs ik als niet ijshockey fan, verheug me er enorm op.

jena1953
05-12-11, 02:07
Gisteravond een geweldige avond meegemaakt in het St Pete Times forum, Tampa Bay Lightnings tegen New York Rangers, ondanks het feit dat ik geen echte hockey fan ben, heb ik enorm genoten. Helaas hebben de Lightnings verloren maar desondanks was de sfeer geweldig. Wat een enorm spektakel, je wordt er vanzelf in mee getrokken. Ik had me wat kleding betreft, goed voorbereid, maar dat bleek helemaal niet nodig, velen zaten gewoon met Tshirt en korte broek en mijn vest was te warm. Ik kan het iedereen aanbevelen.

S@skia
08-12-11, 18:54
Super om te horen. Mijn man is een echte hockey fanaat en baalt ervan dat we in de zomer in Florida zijn en er dan uiteraard geen wedstrijden zijn :(.

Misschien moeten we ook maar eens rond de kerst gaan.

Gr. Saskia

jena1953
09-12-11, 10:19
De voorgaande twee jaren misten wij ook het seizoen, dus dit jaar een beetje uitgekiend, en ik had de tickets voor zijn verjaardag beloofd.

groet
jena

Hanz
16-12-12, 19:58
Hallo, ik heb totaal geen verstand van ijshockey maar aangezien we (gezin 2 kids, 13/17) in februari 2013 nabij Orlando zitten willen we wel erg graag van daaruit naar een hocket game.
Moet ik daarvoor naar Tampa rijden of zit er in de nabije omgeving ook een club? Hoe gaat dat in z'n werk met de ticketverkoop? Graag jullie advies.

Sinan&Sam
18-03-13, 16:14
Wij hebben kaartjes weten te scoren voor de wedstrijd Tampa Bay Lightning vs Florida Panthers, op de laatste speeldag van de competitie. Erg leuk dat het een game is tussen 2 rivalen, dat zal wel wat extra sfeer geven in het stadion :D

Michael66
18-03-13, 21:38
Gaaf hoor! Lijkt mij ook erg leuk. En Amerikanen zijn dol op derby's, de rivaliteit geeft inderdaad meer sfeer.

Heel veel plezier!

Sinan&Sam
20-03-13, 14:45
Thanks Michael, gaat helemaal goed komen :). Nu nog proberen tickets voor de NBA Play Offs te krijgen, dat zal wel wat lastiger worden vrees ik