PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Hannekevanvaalen: Orlando - Orlando



hannekevanvaalen
18-04-08, 10:33
Lieve forumbezoekers!

Na mezelf voorgesteld te hebben bij het voorstelonderwerp vind ik het nu tijd (2 minuten later) om ons concept reisschema aan de experts voor te leggen... Ik wil de hotels vooraf boeken (ik reis niet op mijn gemak als ik weet dat ik nog een hotel moet vinden), maar we zijn nog niet zeker over onze planning. We landen op 18 juni vroeg in de middag op Orlando en vertrekken 27 juni weer in de ochtend naar huis.

dag 1: landen in Orlando, huurauto van Alamo ophalen. we twijfelen dan tussen direct een middag/ avond in Magic Kingdom doorbrengen (we komen uit NY, dus we hebben geen jetlag) of naar een hotel en de omgeving een beetje verkennen (Celebration wil ik graag zien)
dag 2: vroeg in de ochtend naar Cape Canaveral voor bezoek aan KSC. Doorrijden naar Fort Lauderdale voor de nacht
dag 3: dagje Fort Lauderdale (incl bezoek Sawgrass mall)
dag 4: in de ochtend vertrek naar Key West
dag 5: dagje Key West
dag 6: naar Miami, middag + avond doorbrengen in Miami
dag 7: naar Naples (via Everglades? afhankelijk van muggen)
dag 8: naar Orlando (Magic Kingdom of Seaworld)
dag 9: Orlando (park, of cabriotje huren voor dagtochtje)
dag 10: weer naar huis :(

van een vrienden kreeg ik het advies niet helemaal naar Key west te rijden, maar gewoon een stukje op en neer om wat tijd te sparen om aan de golf van mexico door te brengen (naples of clearwater).
we zijn dus nog niet eerder in florida geweest. we willen wel een of twee parken meepikken, maar dat is voor ons niet het belangrijkste. Ik wil ook graag plenty tijd hebben om te shoppen (hoewel we dat vooraf in NY natuurlijk ook al doen). Kilometers maken vinden we niet erg . Wat is jullie advies??

Njit
18-04-08, 10:46
van een vrienden kreeg ik het advies niet helemaal naar Key west te rijden, maar gewoon een stukje op en neer om wat tijd te sparen om aan de golf van mexico door te brengen (naples of clearwater).

Stukje heen-en-weer rijden? In de stukken er tussenin is niet veel te doen.
Key West heeft een hele eigen sfeer. Zeker de moeite waard om een keer gezien te hebben.

hannekevanvaalen
19-04-08, 19:13
dat dachten we zelf ook al, dus die 3 dagen key west laten we denk ik wel in ons schema zitten. vraag ik me nog wel af of het leuk is om voor een middag/ avond naar magic kingdom te gaan? ik verwacht er om 4 uur te kunnen zijn, is dat de moeite? (ik kan niks vinden over een gereduceerd tarief voor als je alleen 's avonds wilt gaan, zoals ze bijvoorbeeld bij de efteling hebben).

esther-disney
20-04-08, 09:07
Lijkt me vrij zonde om alleen voor een avond te gaan. Maar aan de andere kant, als je dan zorgt dat je op een dag gaat waar het vuurwerk en de lichtjesparade is, en de sluitingstijd wat later, dan is het misschien wel te doen.

Esther