PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Munchkin: Miami - Key West - Fort Myers - Orlando - Miami



Munchkin
16-04-08, 11:53
Hier mijn reisschema:

Ik heb het idee dat het behoorlijk krap is, maar ik ga georganiseerd via Kras, leek me voor de eerste keer wel handig en was goed betaalbaar. We hebben een huurauto via Alamo. En de hotels (en dus de locaties) staan vast. Verder zijn alle tips tot optimalisering, stops onderweg, hulp op onderstaande vragen en uiteraard comments op de krapte welkom!

Dag 1: We vliegen op Miami met Martinair (aankomst 18 uur local time, vraag me af of ik moet upgraden naar Comfort Class. Mn vriend ziet erg op tegen 10 uur vliegen en is ongeveer 1.85)
Dag 2: De hele dag Miami verkennen
Dag 3: Rijden naar Key West via Everglades (met stop?). Beetje rondkijken in Key West
Dag 4: Met de auto (en stops?) de overige Keys verkennen op weg naar Fort Myers. Uitrusten in Fort Myers.
Dag 5: 's Ochtends naar Edison Winter home, 's middags naar Orlando
Dag 6: Hele dag Universal Studios en Islands of Adventure (Verjaardag van mijn vriend, iemand nog tips om hem te verrassen?)
Dag 7: Twijfel, of nog een dag Universal parken (Disney vind ik te duur, zijn in Parijs geweest vorig jaar) of Orlando bekijken (iemand tips?)
Dag 8: Terugrijden naar Miami en aansluitend de vlucht terug.
Dag 9: 's Ochtends aankomst in Amsterdam.

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

bluedolph1n
16-04-08, 13:00
Dat is inderdaad veel reizen in korte tijd. Ik ga dezelfde route doen, alleen doen wij er 2 weken over.
1e dag aankomst Miami, overnachten in Miami.
2e dag van Miami naar Key West, dan 3 nachten Key West. ( Miami hoeft voor onszelf niet zo nodig, Key West vinden wij leuker). Key West zou ik in ieder geval in de avond Mallory Square doen. Ik weet niet of het handig is om de Everglades overigens te doen als je naar de Keys gaat, zelf doen wij dat op de weg van Key West naar Fort Myers.
Na 3 nachten van Key West naar Fort Myers, zoals gezegd doen wij dan de Everglades. Uitrusten daarna zal niet zo erg veel zijn denk ik, want dat is nogal een behoorlijk stuk rijden. Wij blijven in Fort Myers ook 3 nachten.
Daarna gaan wij nog een week naar Disneyworld Orlando.

Zelfs in 2 weken tijd hebben wij al te weinig tijd om alles te zien,dus dat gaat je in ieder geval niet lukken. Weet wel dat Disneyland Parijs echt totaal niet te vergelijken is met Disneyworld. Parken als Animal Kingdom en Epcot kennen wij hier totaal niet, en ook de Hollywood Studios en Magic Kingdom is toch echt anders dan in Parijs vind ik. Ook heb je dan nog de waterpretparken van Disney en de Disneymarketplace.
Wat betreft indeling Orlando is het sowieso moeilijk, dat is toch voor iedereen persoonlijk. Shoppen is erg leuk, 2 dagen Universal parken kan erg leuk zijn, Seaworld en Aquatica zijn ook erg leuk. Daarvoor is het misschien handig om eens wat verslagen en berichten hier op het forum te lezen.

Groetjes, Sandra

Munchkin
20-04-08, 10:43
Bedankt voor je reactie Sandra, goede tip van de everglades. Voor de overige dagen hoor ik graag nog wat tips van mensen inderdaad. Ik bedoelde meer of er nog dingen in Orlando te doen zijn die erg leuk zijn, maar die niet in de standaard reisgidsen staan. Jullie als ervaringsdeskundigen weten dat soort plekjes vast te vinden.

Groetjes,
Danielle

robbertos
22-04-08, 13:31
Wij doen precies dezelfde reis en vertrekken morgen. Wij gaan ook nog vanuit Key West over de US41 naar Fort Myers zodat we het Everglades Safari Park kunnen bezoeken. Verder is het veel doen in kort tijd maar ja wel heel erg gaaf!!

Munchkin
22-04-08, 13:47
Hoi Robertos,

Hoor graag hoe het was als je terug bent en of je nog tips hebt!
Veel plezier!!

Groetjes,

Danielle

robbertos
22-04-08, 13:55
Hoi Danielle,

zal ik doen! Ik meld mij weer als ik terug ben. Wij hebben ook met Kras geboekt.

Robbert

Teleton
23-04-08, 16:27
Ik bedoelde meer of er nog dingen in Orlando te doen zijn die erg leuk zijn, maar die niet in de standaard reisgidsen staan. Jullie als ervaringsdeskundigen weten dat soort plekjes vast te vinden.

Groetjes,
Danielle

Hi Danielle,

Jullie programma is veel te vol, je hebt nauwelijks tijd om onderweg eens even ergens rustig rond te kijken. Maar, je hebt geboekt dus moet je er het beste van zien te maken. Dat lukt ook best nog wel maar alleen als je vanaf nu goed gaat plannen en vooral als je je beperkt.

Tip: Jullie zijn 2 dagen in Orlando en dan zou je ook nog dingen willen doen die niet in de standaard reisgidsen staan. Misschien is het verstandig om de tijd die je daar bent goed te gebruiken. Ik zou in dit geval 1 dag Universal en 1 dag Islands of Adventure doen. 2 parken op 1 dag levert je echt geen leuke verjaardag op. Koop een 2-day ticket en geniet....

Jullie reis is al zo krap gepland, dus de mogelijkheid om even "alles" te gaan zien en doen zit er echt niet in.

Remember: Florida's too much.
Kan je een olifant opeten?
Lukt best als je hem maar wel in mootjes hakt......\\:D/\\:D/

Wanneer gaan jullie eigenlijk?