PDA

Bekijk Volledige Versie : Luchthaven procedures?



Ralph99
16-04-08, 10:31
Hallo,

Ik vertrek binnenkort voor de eerste keer naar Florida. De heenvlucht is via Chicago, en de terugvlucht via JFK. Nu heb ik nog nooit gevlogen met tussenstops. En ik heb ook nog nooit naar de VS gevlogen.
Kan iemand me daarom eens uitleggen wat er juist gebeurt als ik aankom in Chicago? Hoe zit het met douane? Moet ik zelf voor mijn bagage kijken? Opnieuw inchecken? Heb ik dan een nieuwe boarding pass nodig? En hoe zit het dan met de terugvlucht?

Veel vragen, ik weet het. Maar als ik al die zaken op voorhand weet dan zal ik toch wat rustiger zijn tijdens de reis :-)

Alvast bedankt!

Teleton
16-04-08, 10:59
Hoe zit het met douane? GOED, lees de topics
Moet ik zelf voor mijn bagage kijken? JA
Opnieuw inchecken? NEE
Heb ik dan een nieuwe boarding pass nodig? JA
En hoe zit het dan met de terugvlucht? GOED, lees de topics

Veel vragen, ik weet het. Maar als ik al die zaken op voorhand weet dan zal ik toch wat rustiger zijn tijdens de reis :-)

Hi Ralph,

Welkom op het forum. Zo te zien ben je nog niet zo goed voorbereid op je eerste reis naar de VS. Moet je toch echt doen, niet alleen voor wat de vlucht denk ik, maar denk bijvoorbeeld ook aan de verkeersregels als je zelf gaat rijden. Als je de zoekfunctie gebruikt kan je de onderwerpen waar je naar vraagt rustig doorlezen. Alle onderwerpen zijn uitvoerig behandeld en geven volgens mij voldoende antwoord op je vragen. Als er na het bestuderen van deze onderwerpen dan nog vragen zijn, dan wil ik je graag helpen.

Veel plezier met de voorbereidingen!

Ralph99
16-04-08, 11:41
Geloof me, ik ben al een tijdje dit forum aan het volgen, en ik heb al veel hulp gehad aan de verschillende onderwerpen die besproken worden. Maar hier vond ik niet echt een éénduidig antwoord voor. Vandaar ;-)

Nog even over die boarding pass. Waar krijg je die dan als je niet opnieuw moet inchecken?

Ta2 Gerrit
16-04-08, 11:51
Kort: in Chicago door Immigrations (groene I94 formulier inleveren), koffers van de band halen, door de Douane (witte formulier inleveren), koffers weer afgeven en dan waarschijnlijk (indien je met United vliegt zeker) met een trein naar een andere terminal om (nadat je door de security bent gegaan) te boarden voor je volgende vlucht.
Boardingpass hiervoor krijg je al op Schiphol.

In Florida kun je zo het vliegveld aflopen, nadat je je koffers gepakt hebt natuurlijk :-)

Ralph99
16-04-08, 11:58
Super, bedankt!

Dus als ik het goed begrijp krijg ik dan ook voor de terugvlucht twee boarding passes in Orlando?

Michael66
16-04-08, 12:03
Dat heb je goed begrepen. 2x boarden = 2 boarding passen.

Guus
16-04-08, 13:31
Op zich is de procedure op Chicago niet anders dan op elke andere Amerikaanse luchthaven (door immigrations, koffer ophalen, door customs, koffer weer afgeven en tot slot naar de gate vanwaar je aansluitende vlucht vertrekt). In Chicago kom je aan op terminal 5 (International Terminal). Afhankelijk met welke maatschappij je vliegt dien je daarna met een treintje naar terminal 1, 2 of 3 te gaan. Persoonlijk vind ik Chicago geen fijne luchthaven. De voorziening zijn niet echt ruim te noemen, hoewel dat voor bijna alle Amerikaanse luchthavens geldt, en je bent redelijk wat tijd kwijt om je te verplaatsen van de ene naar de ander terminal. Eén tot anderhalf uur overstaptijd is op zich denk ik het absolute minimum. Over de boardingpas voor de aansluitende vlucht hoef je je niet druk te maken. Als het goed is heb je die al bij het inchecken gekregen.
De terugvlucht zal geen al te grote problemen opleveren. Bij het inchecken wordt je bagage doorgelabeld naar Amsterdam. Bij het overstappen kun je dan zonder tussenkomst van immigrations, customs en security doorlopen naar je aansluitende vlucht. Let er wel even op dat je bij het overstappen niet per ongeluk het gebouw uitloopt. Als je dat doet dien je alsnog door securtiy te gaan. De koffers zie je, als het goed is, pas weer terug op Schiphol.

Faith1
16-04-08, 13:32
Wij vliegen ook met United via Chicago.

Mijn vraag gaat over de opmerking "trein naar een andere terminal".
Wordt dat duidelijk aangegeven of anders wijst dat voor zich? Ik bedoel uiteraard de plaats waar je de trein moet nemen. Is dat een korte rit ivm tijd voor de volgende boarding.
Ik heb plattegrond van vliegveld bekeken en de terminal vanwaar wij vertrekken naar Orlando is idd helemaal aan de andere kant.

Bvd

Erik_R
16-04-08, 13:39
Wordt keurig aangegeven, ritje van 5min maximaal. Zover ik mij kan heugen zelfs korter. Het is tevens een rookmomentje, dus mocht je de weg kwijt raken (onmogelijk), volg dan alle zenuwachtige mensen met een sigaret in de mond of pakje in de hand !;)

Guus
16-04-08, 13:41
Wij vliegen ook met United via Chicago.

Mijn vraag gaat over de opmerking "trein naar een andere terminal".
Wordt dat duidelijk aangegeven of anders wijst dat voor zich? Ik bedoel uiteraard de plaats waar je de trein moet nemen. Is dat een korte rit ivm tijd voor de volgende boarding.
Ik heb plattegrond van vliegveld bekeken en de terminal vanwaar wij vertrekken naar Orlando is idd helemaal aan de andere kant.

BvdAls je met United vliegt moet je van terminal 5 naar terminal 1 of 2. Dat kost redelijk wat tijd. Zeker als je de snelheid van de shuttle op Atlanta gewend bent. Zoals ik al eerder aangaf heb je minimaal 1 tot 1½ uur overstap tijd nodig. Op zich staat alles goed aangegeven, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.

Guus
16-04-08, 13:48
Wordt keurig aangegeven, ritje van 5min maximaal. Zover ik mij kan heugen zelfs korter. Dan heb je het waarschijnlijk alleen over de treinrit zelf. Binnen 5 minuten van terminal 5 naar 1 of 2 gaat je zeker niet lukken. Mij is dat in al die jaren in ieder geval nog nooit gelukt. Ik denk dat je alles bij elkaar, dus inclusief wachten en het lopen van terminal naar trein en van trein naar terminal, al gauw zo'n 15 tot 20 minuten kwijt bent. Maar dan moet alles wel meezitten.

Erik_R
16-04-08, 14:09
Yep, alleen ritje zelf natuurlijk. Al met al valt het allemaal wel mee. Ikzelf heb dit jaar ipv 2.5 zelfs 3 uur overstaptijd, dus alle tijd !

Guus
16-04-08, 14:52
Yep, alleen ritje zelf natuurlijk. Al met al valt het allemaal wel mee. Ikzelf heb dit jaar ipv 2.5 zelfs 3 uur overstaptijd, dus alle tijd !Dat is inderdaad heel ruim. Zul je zien dat je nu binnen het uur bij de gate bent.