PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen met Continental Airlines



Pagina's : [1] 2

petra
25-01-05, 08:09
He Lisa,

Afgelopen September heb ik met Continental gevlogen. Helemaal prima, je hebt je eigen remote control in je armrest zitten en een eigen schermpje in de rugleuning van je voorburen. Je kunt naar verschillende films kijken, videospelletjes doen of radio luisteren. Het eten was redelijk, vliegtuigvoedsel is nooit zo....... drankjes, behalve koffie en thee moest je zelf betalen. 'k hoop dat je hier wat aan hebt. :lol:
Groet Petra

jet
02-03-05, 18:35
Hallo,
Ik heb goedkope tickets gevonden via de site van Continental Airlines. Nu geven ze je daar een totaalbedrag incl. luchthavenbelasting maar ik vraag me af of je dan ook nog naderhand security tax, US tax en airport security charges moet gaan betalen, zoals bij Nederlandse reisbureaus. Of is dit bij Continental airlines inbegrepen?

knaapje
02-03-05, 19:00
Hallo,
Ik denk, dat je dat met deze gegevens het beste zelf kan uitzoeken. Wat is DE site van CA?? Als ik zoek op www.continentalairlines.com (http://www.continentalairlines.com) kom ik uit op vliegwinkel of vliegtarieven. Bij beide staat precies vermeld wat er bij komt.
Waar ga je naar toe? en staat het er echt niet bij? Anders even een mailtje sturen. Als je nornaliter van een airline tarieven doorkrijgt komt "alles" er nog bij.

Groeten
Knaapje

jet
02-03-05, 19:15
ik kijk altijd op www.continental.com.

knaapje
02-03-05, 19:32
Hallo,
Daar krijg ik dit te zien:
Review Ticket Details
Round Trip
Amsterdam, Netherlands (AMS) to Orlando, FL (MCO)
Depart: Wed., Mar. 9, 2005, 1:30 p.m.
Return: Wed., Mar. 16, 2005, 9:10 a.m.

Price Details
Base Fare $429.00
Taxes $91.45
Total Price $520.45

Dus deze prijs is blijkbaar "inclusief"

Groeten
Knaapje

jet
02-03-05, 19:39
klopt, dat krijg ik dus ook. Maar ik denk dat dit alleen de airport taxes zijn. Bij Nederlandse reisbureaus staat er ook altijd een prijs incl. luchthaven belasting maar ook nog andere taxes zoals de security tax, US Tax en airport security charge. Ik weet dus niet of dit er nog bij komt. Ik heb geen zin om straks bij de balie te komen en dan nog van alles te moeten betalen.

knaapje
02-03-05, 20:38
Als je aangeeft, dat je vanuit Ned. wil reserveren, staat er ook een waarschuwing "additional taxes and fees may apply".
Je kunt het even bij hen navragen.
Misschien is het toch aan te bevelen eens verder op het net te zoeken of bij Ned. reisbureau's na te vragen of je dit tarief niet gewoon hier kunt boeken. Je hebt dan misschien toch wat meer duidelijkheid en zekerheid.
Als je ook nog hotel en/of auto boekt kan dat ook voor het tarief nog uitmaken.

Groeten
Knaapje

jet
03-03-05, 14:49
Nou ik heb m'n reis toch maar geboekt bij Continental.com. Ze garanderen de goedkoopste prijs. Ik weet niet of er nog iets bijkomt maar dat zien we dan wel. Ik heb nu voor ons viertjes (2 volwassenen, 2 kids) 1515,- betaald (including taxes, dus!).
Het leuke van die site is dat je ook meteen je personal preferences in kunt vullen (maaltijd enz.) en je plaatsen in het vliegtuig uit kunt zoeken.
Dus ik heb seatguru.com erbij gehaald en ervoor gezorgd dat we alle 4 goede plaatsen bij elkaar hebben!!!
Wij gaan trouwens van 28-4 t/m 13-5 naar Tampa en we vliegen via Newark. I can't wait!!!

knaapje
03-03-05, 15:12
Ik kon het toch niet laten: even gezocht op het net bij:
http://www.travelstreet.com/transport/BookXpress_Hitchhiker/tarieven.cfm
Deze vluchten zijn beschikbaar en kosten inclusief alle kosten: € 1522 zijn direct in Nederland te boeken en daar zit zeker alles in.
United is met €405 voor volwassenen nog goedkoper, maar kent volgens de site geen kindertarief en komt daardoor in totaal duurder uit.

Groeten
Knaapje.

jet
03-03-05, 16:21
Ik had die prijs ook al gevonden bij een nederlands reisbureau, alleen de terugreis die zij steeds gaven wilde ik niet (overstaptijd in Newark was maar 45 minuten en dat leek mij gewoon te kort.) De terugreis die ik via Continental kon boeken voor die prijs gaf ons een veel betere verbinding.

Waar zag je trouwens "additional taxes and fees may apply"? Ik ben dat volgens mij tijdens het boekingproces niet tegengekomen. Misschien stond het ergens in hele kleine lettertjes? :?

knaapje
03-03-05, 16:42
Op www.continental.com (http://www.continental.com)

Hier: Select Billing Address Country

If you plan on paying for your flights with a debit, charge or credit card online, please select the country where you receive your billing statement.

If you plan on paying in person at a Continental ticketing facility or Western Union, please select the country where you will complete this purchase.

By selecting a country other than the United States, Canada or the United Kingdom, you will be asked to sign in to complete the booking process. Not a OnePass member? Enroll now in our frequent flyer program.

Billing Address Country:
United States Canada United Kingdom Antigua Aruba Australia Bahamas Barbados Belgium Belize Bermuda Brazil Canada Cayman Islands Colombia Costa Rica Dominican Republic Ecuador El Salvador France Germany Guam Guatemala Honduras Hong Kong Indonesia Ireland Israel Italy Jamaica Japan Marshall Islands Mexico Micronesia, Federated States of Netherlands Antilles Netherlands Nicaragua Northern Mariana Islands Norway Palau Panama= Peru Philippines Portugal Spain Sweden Switzerland Taiwan Trinidad and Tobago United Kingdom United States Venezuela

Note: Any fares displayed previously will be converted to the currency of the country selected. Additional taxes and fees may apply.

Groeten
Knaapje

Eric
03-03-05, 16:52
Gefeliciteerd met je vakantie.
Ik heb een goede tip voor je: op de terugweg heb je vaak een lange wachttijd op Newark. Er vlak bij zit een zeer grote shoppingmall, Jersey Gardens. http://www.jerseygardens.com Er rijd elk half uur een shuttlebus, kosten $ 1,00 pp.

jet
03-03-05, 17:02
Bedankt voor de tip Eric! Op de heenweg hebben we maar 1 uur en 10 minuten overstaptijd in Newark, maar als ik de ervaringen van anderen hoor is dit niet genoeg tijd en duurt het minimaal 2 uur voordat je door de douane heen bent....dus ik ga er al een beetje vanuit dat we onze connection niet halen. Dan is het leuk om te weten dat er een shopping mall vlakbij is!!!

Knaapje, ik heb het nu ook gevonden. Maar dit berichtje zie je pas nadat je beschikbare vluchten hebt geselecteerd.
Als je gelijk al aan het begin (bij advanced search) je billing address invult krijg je alle prijzen in Euro's en staat dit extra regeltje er niet bij.
Maar ik laat het je wel weten. :D

Eric
03-03-05, 20:36
1 uur 10 is inderdaad meestal niet genoeg, maar ik heb een speciale tip om sneller door de immigration te komen.
Als je in de immigrationhal (zo zal ik het maar noemen) aankomt, zie je twee soorten rijen, een (of meer) rij voor US citizens, en een of meer) rij voor non US citizens.
Neem nu van de non US rijen, die rij, die het dichtst bij de US citizen is.
Als er namelijk geen US citizens meer staan, gaat die eerste van de US kant meestal open voor de non US kant, en kun je vlug van rij switchen.
Snap je het nog een beetje? Het is mij al een paar x gelukt om op deze manier snel door de immigtation te komen. Het helpt ook om snel het vliegtuig uit te zijn !! Het is alleen te hopen, dat je van de zelfde terminal vertrekt, Continental gebruikt meerdere terminals op Newark, anders moet je met een treintje, en dat kost veel tijd.
Prettige vakantie,
Eric

jet
04-03-05, 12:42
Thanx for the tip! Ik zal er aan denken als we naar de immigrationhal gaan!
Vaak geven ze mensen met connecting flights toch ook voorrang? Ik heb al gezien dat de volgende vlucht naar Tampa 2 uur later vertrekt dus zo'n ramp is het niet als we de vlucht niet halen.

jet
31-03-05, 09:01
Nog even een vraagje over die e-tickets...
Wij vliegen ook met Continental airlines. Is er op Schiphol een e-ticket apparaat? Of moet je met je e-ticket naar de balie van CA?
Ik las ook op de site van Continental dat ze Continental currency hebben (tokens om dingen aan boord te kopen...bijv. head sets.) Verkopen ze deze tokens op Schiphol?
Moet je trouwens altijd headsets kopen of krijg je ze gratis op Internationale vluchten?

Nog vier weekjes........! St. Pete here we come!

Njit
31-03-05, 09:19
Moet je trouwens altijd headsets kopen of krijg je ze gratis op Internationale vluchten?

ik heb nog nooit meegemaakt dat ze gratis waren.. Maar het gaat eigenlijk om het verloopstukje (die met twee plugjes). Als je deze nog van een vorige vlucht hebt kun je deze gewoon weer meenemen met je eigen oordopjes..

Ta2 Gerrit
31-03-05, 09:23
Njit, volgens mij zijn ze bij de US maatschappijen altijd gratis en bij de onze (zeker Martinair) niet. Kwestie van service.

Nog veel plezier straks in de west, en kijk niet te veel mooiigheid van Hearst Castle af, dan blijft er nog wat voor ons over in Augustus :wink: .

Eric
31-03-05, 10:38
Continental vertrekt op Schiphol vanaf hal 3 / 4 en de NVLS is druk bezig om daar ook incheckapparaten neer te zetten.
Dus als je komt, loop niet meteen naar de Conti balie, maar kijk eerst of er al incheckmachines staan die werken. Het is de bedoeling dat a.s. zomer overal elektronisch ingecheckt kan worden.
In hal 3 / 4 worden het machines voor algemeen gebruik, dus niet maatschappij gebonden.
MVG, Eric

Marjol
03-02-07, 18:34
Ik zat zojuist te kijken op de site van Continental Airlines (waar ik in mei mee naar Orlando vlieg) en zag dat er daar de mogelijkheid tot online inchecken bestaat.

De voorwaarden zijn:

Your domestic or international reservation is eligible for check-in on continental.com provided you have an eTicket that meets the following requirements:
Departs from a U.S. airport or an eligible airport outside of the U.S.
The first flight in your itinerary is operated by Continental.
Your itinerary contains a total of four flight segments or less.
You are traveling with less than 11 persons in your party.Nou, het lijkt me dat onze e-tickets aan deze voorwaarden voldoen. (Schiphol staat niet bij het lijstje van vliegvelden waarbij dit niet mogelijk is).

Nu heb ik nog nooit online ingecheckt en ik kom er niet erg goed uit hoe dat precies gaat. Op de site van Continental staat wel een uitleg, maar ik zou toch graag eens van iemand die het al eens gedaan heeft horen hoe dit precies werkt. Kun je bijvoorbeeld dan je eigen stoelen uitkiezen voor beide vluchten (we hebben een overstap in Houston). En hoe zit het met je bagage? Hoef je dan ook niet meer zo vroeg op Schiphol te zijn?

Wie kan me helpen? Alvast bedankt!

mattrob
03-02-07, 20:57
Hoi,

Ik heb al vaak met Continental via internet ingechecked. Twee weken terug moest ik naar New York, en toen heb ik ook via internet ingechecked. Is erg handig, je moet de boekingscode intikken. Vervolgens krijg je dan de site waar je alle gegevens moet invullen. Zoals paspoort gegevens e.d. Vervolgens waar je je adres in Florida moet invullen (hotel of iets dergelijks).

Tenslotte kan je dan stoelnummer uitkiezen inderdaad. Als je een Frequent Flyer bent, zal die dat herkennen en kan je stoelen vlak achter business class inchecken, anders moet je wat verder naar achteren. In principe had je ook bij het boeken al een stoelnummer kunnen vastleggen, maar dat kan je ook nu nog wijzigen. Kijk op seatguru.com even wat de beste stoelen zijn.

Tenslotte krijg je je boardingpass, die je moet uitprinten. En daarmee kan je dus gewoon het vliegtuig inkomen. Ik zou voor de zekerheid ook je e-ticket uitprinten en meenemen. Bij ons vroegen ze er om bij het inchecken, om zeker te weten dat we ook weer terugvlogen :| ! Hadden ze nog nooit gevraagd, en was ook niet een heel groot probleem, alleen nu moesten ze vanalles weer in de computer uitzoeken.

Op Schiphol moet je nu alleen je koffer nog inchecken, bij de speciale koffer afgifte balies van Continental. Dit moet je minimaal een uur van te voren doen, dus als je tussen 2 en 1,5 uur van te voren op Schiphol bent, is dat wat mij betreft ruim voldoende !

MattRob :p !

calypso
04-02-07, 08:55
Ik heb dit wel al gedaan maar niet bij Continental, was toen met Britisch Airways en dat was erg makkelijk je kunt thuis al inchecken en op Schiphol hoef je maar je koffers af te geven bij een speciale balie en je bent klaar.

Ta2 Gerrirt >> Volgens mij heeft Delta dit nog niet heb ik tenminste nog niet gezien op hun site. (misschien heb ik erover heen gekeken, zal ook een gaan zoeken)

Ta2 Gerrit
05-02-07, 10:31
Is ook eigenlijk alleen maar interessant als je geen ruimbagage hebt. E-check-in en curbside check-in is voor ons toeristen ook al geen optie. We hebben beide geprobeerd, maar je moet altijd in de rij met je koffers omdat je een internationale aansluiting hebt.
De stoelen reserveer ik zelf altijd via de website van de airlines, dus online is alleen maar makkelijk als je je koffers kunt "afgooien" bij een depot of aan de curb en je de boardingpassen al hebt. Zal dus niet gaan.
Maar ik was gewoon nieuwsgierig of we hier al zo ver waren met de US airlines.

calypso
05-02-07, 16:48
Ehh dat klopt niet helemaal, je kunt zo je koffers afgeven bij een speciale balie die er alleen voor de koffers is, dus wachttijden heb je echt niet.
Je moet alleen even je stickers afdrukken aan de automaat en klaar ben je.

calypso
05-02-07, 16:58
Je hebt gelijk, ik kreeg wel de optie om het te doen als ik ingelogd was maar het kan inderdaad niet voor internationale vluchten.

Heb het nog even voor de zekerheid na gevraagd bij Delta zelf en dit is wat ik terug kreeg;

Here are some reasons which may not allow you to check-in on delta.com.:

- No seats assigned
- Schedule changes (voluntary or involuntary)
- Upgraded itineraries (which have not been reissued)
- Passenger's SkyMiles account not added to the itinerary
- Not applicable to international travel

:-( :-(

Och dan maar effe in de rij staan!

Marjol
05-02-07, 18:26
Hoe kun je dan van tevoren stoelen reserveren? Want dat hebben wij in ieder geval niet? Moet ik dan bellen met Continental?

Eric
05-02-07, 23:41
Hoe kun je dan van tevoren stoelen reserveren? Want dat hebben wij in ieder geval niet? Moet ik dan bellen met Continental?
Stoelen kun je gewoon uitzoeken en vastleggen op de site van Continental zelf.
Kijk in de blauwe balk bij reservations, en ga dan naar change/view reservations. Hier moet je de reserveringscode intypen, dan krijg je de reservering te zien, en kun je je plaatsen aanpassen.

Ook ik kon helaas bij United geen stoelen vastleggen. Ik baalde hier wel van, uiteindelijk zat het toestel minder dan halfvol, en kon ik lekker na het opstijgen een goede stoel uitzoeken.
Geef mij dan maar het Continental systeem, waar je lekker online met je plaats kan schuiven. Een leuke tussenoplossing heeft Allegiant Air (low budgest maatschappij vanuit las Vegas) daar kon ik door $ 11 bij te betalen ook mijn stoelen uitkiezen, anders delen hun bij het inchecken in.

Eric

LHK
06-02-07, 20:14
Het online inchecken gaat echt heel makkelijk en scheelt enorm veel tijd. Ik heb het een maand geleden gedaan met Continental en zo wie zo is deze maatschappij een enorme aanrader. Veel beenruimte. Wisten jullie trouwens al dat je tegenwoordig bij vertrek uit USA ook een vingerafdruk en een oogscan moet laten maken?

Wij hadden de vlucht Orlando-Newark-Amsterdam en bij het boarden richting Amsterdam werd er omgeroepen dat de mensen die een groen visumformulier hebben eerst bij een computer zich moeten afmelden. Paspoort er doorheen halen en vingerafdruk en oogscan gaat ook gelijk via die computer. Dit gaat heel snel alleen heel jammer dat het op het laatste moment nog even snel moest. Het personeel van Continental wist het zelf ook niet in eerste instantie maar US Visit personeel kwam daarvoor en die helpen met het bedienen van de machine.
PS ik heb toch echt in Orlando online ingecheckt en de boarding passen uitgeprint. Niets aan de hand. Was zelf advies van personeel Continental op Orlando om het online te doen!

Ik heb het inchecken gedaan via internet in mijn hotel. Was een aantal dagen voor vertrek op het vliegveld om daar mijn vlucht te wijzigen en daar gaf het personeel dat aan. Maar gewoon via computer in hotel gedaan. De controle die we moesten doen qua vingerafdruk enz was net voor het boarden dus na het inchecken controle enz.

corrus
06-02-07, 20:40
Dat is géén online check-in... dat is Self Check-in
Je kunt in de US altijd gebruik maken van die Kioskjes.. alleen weet het UA grondpersoneel op OIA dat vaak niet... Er wordt daar altijd gevraagd naar de bestemming...
En wanneer je dan zegt naar Amsterdam, dan mag :D je in de rij blijven staan, dus zeg ik altijd Washington... dan mag het wél en dan check je vanzelf ook alle andere vluchten in...
Delta is nog mooier dan is het alleen maar nodig om de harde kaart van je paspoort door het masjien te zappen... en dan hier en daar op ja of op nee te drukken.

Marjol
06-02-07, 21:58
Bedankt, Eric!

We hadden al prima plaatsen toegewezen gekregen (op seatguru allemaal "gewone stoelen"), op de lange vluchten telkens twee stoelen naast elkaar bij het raam en op de korte vluchten eenmaal het gangpad en middenstoel en eenmaal de raam en middenstoel. Ik heb er dus niets aan veranderd.

calypso
06-02-07, 22:11
Sorry om het te zeggen maar je leest het verkeerd, dit is niet de Self check in maar de security check die nu ook verplicht is als jet het land verlaat!!

Zie deze pagina voor meer details ; Security check out (http://www.atlanta-airport.com/sublevels/security/us_visit.htm) als je het land verlaat


Dus niet alleen bij aankomst in de USA maar nu ook bij vertrek?
Yep nu moet je ook een check out doen als je het land verlaat

Check Out (http://www.atlanta-airport.com/sublevels/security/us_visit.htm)

S-VISIT procedures apply to all visitors (with limited exemptions) entering the United States, regardless of country of origin or whether they are traveling on a visa.

Foreign visitors are required to go through one of the following processes.

Alternative 1: Exit Station


Visitors departing the United States will check out of the country at exit stations located within the airport terminal. As with the process the visitors encounter upon entry at airports, their travel documents are read, their two index fingers are scanned at the exit station, their digital picture is taken, and they will receive a printed receipt that verifies that they have checked out. A workstation attendant will be available to assist with visitors’ checkout.
Procedure at the Exit Station
Insert your Visa
Place Index Finger on Button
Hold for a Photo
Take Receipt
(Be prepared to present receipt for confirmation before boarding the plane)

Alternative 2:Exit Station and Confirmation at Departure Gate with US-VISIT Workstation Attendant
Visitors will be required to present the receipt at their departure gate to confirm that they checked out at the exit station. The exit attendant will scan the receipt and then ask the visitor to place an index finger on the scanning device. Once the person’s identity is matched to the receipt, the exit attendant will hand the visitor his or her receipt back and the visitor will board the airplane.
Alternative 3: At Departure Gate with US-VISIT Workstation Attendant
Visitors will checkout with a US-VISIT workstation attendant at visitors’ departure gates.

US-VISIT is a top priority for the U.S. Department of Homeland Security because it enhances security for our citizens and visitors while facilitating legitimate travel and trade across our borders. The goals of US-VISIT are to enhance the security of our citizens and visitors; facilitate legitimate travel and trade; ensure the integrity of our immigration system; and protect the privacy of our visitors.

Audrius
08-02-07, 19:47
kwam vorige week achter dat je stoelen kon reserveren bij continental.
Toen ik mijn vliegtickets kocht ( + van mijn moeder) had ik nog extra gevraagd dat we nasst elkaar wilden zitten en naast 1 raam.
Toen ik bij continental inlogte vorige week was geen enkel stoel gereserveerd.
Dus ik reserveren van mij en mijn moeder , blijkt dat ik de stoelen niet kan reserveren ( wel die van mijn moeder). Dus ik contact opgenomen met bedrijf waar ik vliegtickets heb gekocht, zij gingen regelen.
Kijk ik nu bij continental website heb ik nu 2 van de 4 plaatsen gereserveerd gekregen. De stoelen waren aangevraagt, volgens de bedrijf van de vliegtickets, maar dat continental niet accoord ging.

Best jammerm , nu kan ik alleen op schiphol reserveren.:-|

Dit bericht staat er als ik op de website stoelen wil reserveren

! We were unable to assign some or all of your seats. An agent will assist you at check-in.

ow....ik heb tot nu toe alleen via de check-in balie mijn stoelen gereserveerd.
Nu wil ik eens wat en lukt het niet.
Ik ga toch maar is naar continental bellen op schiphol....vrage hoe het zit.

Ik hoop nog steeds dat we een goede vliegmaatschappij hebben gekozen, voor zover heb ik nog volop vertrouwen.

PS Dit mailtje heb ik van de touroperator gekregen:

Geachte heer Janavicius,

Wij hebben alle dor u opgegeven stoelen voor u aangevraagd bij Continental. Helaas heeft Continental niet alle stoelreserveringen akkoord gegeven. Als u wilt dat wij andere stoelen voor u aanvragen kunt u ons dit laten weten.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Marjol
25-02-07, 18:24
Hmm... ik probeerde net nog een keer in te loggen bij Continental om mijn stoelen nog een keer te bekijken, maar de site blijft nu aangeven dat deze reserveringscode niet bestaat.

Iemand anders die daar ook last van heeft? Of moet ik echt gaan bellen met Continental?

stijn
12-03-07, 15:45
hoi streekgenoot, had hetzelfde probleem, heb een mailtje gestuurd naar de helpdesk voor online reserveringen, na een paar dagen kreeg ik een mail terug en was het geregeld, dit kwam doordat men op de route van brussel naar EWR een ander vliegtuig heeft ingezet (777 ipv 767) waardoor het reserveringssysteem in de war raakte. Na een reset door de medewerker werkt nu alles weer zoals het hoort

Marjol
12-03-07, 19:34
Oh, bij mij was het ook allang opgelost :)

Ik heb met Continental gebeld, in hun computer stond een ander reserveringsnummer dan op mijn papiertje. Met het goede reserveringsnummer kon ik gewoon inloggen.

BimaM6
19-06-07, 13:04
hoe lang van te voren kan je online inchecken? ik heb mijn tickets bij een reisburo geboekt maar nog geen tickets gekregen. Ik ga 26 july vertrekken. ik vlieg eerst naar New W'ark waar ik moet overstappen en vandaar naar orlando MCO. Kan ik dan ook inchecken voor de vlucht naar MCO ? Sorry is al 10 jaar geleden dat ik met vliegtuig ga..

Njit
19-06-07, 13:17
http://checkin.continental.com/travel/checkin/start.aspx


General Eligibility Requirements:
http://checkin.continental.com/travel/checkin/img/bluedot2.gif Check-in is permitted between 60 minutes and 24 hours before scheduled departure.

Marjol
19-06-07, 18:21
En ja, je checkt ook meteen in voor je tweede vlucht, al moet je in Newark wel weer even je koffer ophalen en opnieuw inleveren en opnieuw door de douane.

BimaM6
20-06-07, 00:39
wij nemen allebei handbagages mee. we zijn van plan alles daar te kopen
(kleren). we hoeven dan niet te wachten bij de bagageband....ik heb net gekeken..we hebben maar 1 uur en 25 min om over te stappen in Newark, hopelijk krijgen we geen vertraging anders wordt het krapjes aan.

BimaM6
20-06-07, 12:07
Bij continental hanteren ze de volgende regels voor handbagage:

Bagsize :51 linear in (L+W+H) or 130 cm
Weight : 40 lbs or 18 kg

calypso
21-06-07, 06:47
Hopelijk heb je een betere vlucht als deze passagiers dan ;-)

Bron Telegraaf (http://www.telegraaf.nl/buitenland/66030671/Zeven_uur_in_rioollucht_in_vliegtuig.html?p=6,1)

Zeven uur in rioollucht in vliegtuig door onze correspondent
AMSTERDAM - Passagiers op een vlucht van Amsterdam naar Newark hebben uren hun neus dicht moeten knijpen vanwege een alles doordringende rioollucht.
De toiletten van het toestel van Continental Airlines dat vloog van Amsterdam naar Newark waren overgelopen. De inhoud stroomde al kort na vertrek van de vlucht over de Atlantische oceaan over.
Vlucht 1970 werd een drama, vertelt Collin Brock aan de internetsite King5.com. "Ik was gedwongen zeven uur in de stank te zitten", zegt Brock die nog moet overgeven als hij aan de horrorvlucht denkt.
Ruim een uur na vertrek kregen de passagiers te horen dat de toiletten niet meer gebruikt mochten worden. Een tussenlanding in het Ierse Shannon moest het probleem oplossen. De pauze werd een nacht oponthoud waarbij de passagiers in hotels werden ondergebracht. Maar de volgende dag na vertrek begon de stankgolf meteen weer. En dit keer kon het vliegtuig geen nieuwe tussenlanding maken.
Voor de 200 passagiers was slechts één toilet deels bruikbaar. Het personeel riep de mensen op zo min mogelijk te drinken en eten. Toch kwamen er maaltijden, maar de passagiers waren zo misselijk dat ze daar niet veel van namen, vertelt één van hen.
Continental gaf de passagiers een tegoedbon van 500 dollar voor een toekomstige vlucht. Tegen de website zegt hij die cheque zeker nooit te zullen gebruiken.
Klik hier (http://www.king5.com/perl/common/slideshow/sspop.pl?recid=4086&location=www.king5.com) voor de foto's van het overstroomde toilet.
Klik hier (http://www.king5.com/topstories/stories/NW_061907WAB_continental_sewage_flight_TP.1cc511cf .html) voor een filmpje waarin Brock zijn belevenissen tijdens de vlucht vertelt.

Marjol
21-06-07, 19:30
Tja, heel vervelend hoor, van die stank, maar of dat nou echt de schuld van Continental is?

Wij hebben in ieder geval vier perfecte vluchten met Continental gehad, allemaal op tijd vertrokken met goed eten en prima entertainment en aardige stewardessen/stewards.

bjorntje
03-09-07, 13:52
Hoi heeft er iemand ervaring in het vliegen met continental ? wij vliegen volgende maand naar New wark and dan via New wark naar Florida.

Marjol
03-09-07, 18:17
New wark? Je bedoelt neem ik aan gewoon Newark?

Ik heb afgelopen mei met Continental gevlogen, via Houston. Verliep allemaal prima.

Eric
03-09-07, 23:28
Ik heb afgelopen jaar vele malen met Continental naar Florida (en andere bestemmingen) gevlogen, en ben zeer over ze te spreken.
Zeer punctueel, en transatlantisch heb je je eigen entertainmentsysteem.
Newark NJ ligt vlak bij New York, en is een drukke, maar redelijk efficiente luchthaven. Wel moet je bij de overstap op de heenweg een beetje slepen met je bagage, omdat je naar een andere verdieping (lift) moet.
Als je nog specifieke vragen hebt, zal ik ze met plezier beantwoorden.
Eric

margrietdiana
04-09-07, 16:31
Heb eenmaal met Continental gevlogen naar LA en terug. Ik vond het prima. Iedereen had oa een eigen tv-scherm, dat was wel erg relaxed. Je kunt dus uit meerder films kiezen, gamen, etc. Gaat de reis lekker snel! Tsja verder was ook alles prima!

Pluisje
29-09-07, 16:57
Wie heeft er ervaring met vliegen met continental airlines
Wij vliegen met een boeing 757 200. Zijn dit oude toestellen ?
Hebben deze geen video schermen ? Of alleen algemene schermen.
Hier moeten we overstappen in Newark. Weer in een 757-200

Terug gaan we met een boeing 737-500 en overstappen in Houston naar een Boeing 767-400

Hoe is de service aan boord.

Wie o wie kan me hier iets meer over vertellen.

We vliegen over 2 weken voor de eerste maal. De zenuwen vliegen door mijn keel.

](*,)Pluisje

Syl71
29-09-07, 17:05
Hoi Pluisje, hieronder heb je alvast een link die je een eind op weg kan helpen. :idea: Over de service kan ik je niet al teveel vertellen, heb jaren geleden wel een paar keer met Continental gevlogen maar ach... vind over het algemeen alle maatschappijen buiten de Nederlandse om, wel goed. Al zijn er uiteraard onderling weer grote verschillen. In ieder geval niets te klagen gehad toendertijd. Heel veel plezier in Florida, het is verslavend! \\:D/

http://www.seatguru.com/airlines/Continental_Airlines/Continental_Airlines_Boeing_757-200_I.php

mafo
29-09-07, 18:26
Continental is mijn favoriete luchtvaartmaatschappij, zeker de intercontinentale vlucht is comfortabel. De stoelen hebben een hoofdsteun die je kan "vouwen" zodat je ook steun aan de zijkant hebt. Verder heb je een persoonlijk videoscherm waarop je zowel films kan kijken als videospelletjes kan spelen.

De binnenlandse vluchten in de VS kunnen wat oudere vliegtuigen zijn maar dat is meestal maar voor een "klein" stukje.

http://farm1.static.flickr.com/26/37404961_c87225490c_m.jpg (http://www.flickr.com/photos/mafo/37404961/) http://farm1.static.flickr.com/30/48541895_63117fe6b0_m.jpg (http://www.flickr.com/photos/mafo/48541895/)
Cabine_________________________Bediening videoscherm/games
Klik voor groter

Syl71
29-09-07, 18:57
Verder heb je een persoonlijk videoscherm waarop je zowel films kan kijken als videospelletjes kan spelen.

Ik weet het natuurlijk zelf ook niet maar als je naar mijn link hierboven bij seatguru kijkt dan wordt er bij dit type toch aangegeven bij de schermen dat er in de economy class enkel een algemeen tv scherm aan boord is en niet een persoonlijke.

mafo
29-09-07, 19:13
Ja je hebt gelijk, in dat type vliegtuig (https://www.continental.com/web/en-us/content/travel/inflight/aircraft/752.aspx?SID=03BD1296194D42C6B85B4EDBD15B9FA9) zitten inderdaad geen schermpjes in de stoelen van Economy. Vervelend is dat, misschien dat je dan iets van een DS lite oid kan meenemen. Ach zolang de prijs maar goed is dan kun je dit soort luxe missen denk ik. Mijn ervaring is wel dat je bij Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen beter wordt verzorgd wat betreft het drinken. Afgelopen voorjaar een combi vlucht met United en Lufthansa. Bij Lufthansa kreeg je een bekertje drinken en bij United gewoon het hele blikje, ze kwamen ook vaker langs bij United.

Eric
29-09-07, 23:59
Conti is een prima maatschappij, inderdaad één van de twee dagelijkse vluchten op Newark is soms een ouder toestel.
Je kunt bij het drinken altijd om het hele blikje vragen, anders krijg je soms alleen een bekertje.
Wat trouwens niet iedereen weet, is dat je rustig naar de pantry (helemaal achterin) kunt lopen en een (gratis) blikje kan krijgen.
Eric

deh78
30-09-07, 14:15
Ik heb dit jaar ook met continental gevlogen,prima maatschappij service is goed ze komen op lange vluchten met veel water langs om te drinken.
Ik heb voor hun gekozen om dat de benenruimten meer dan voldoende is en je hebt een eigen videosetje in de hoofdsteun.

Dennis

Fabian
04-10-07, 14:23
Hoi,

vorige week zat ik nog in het vleigtuig, ook Continental.

6 vluchten gehad in onze vakantie , allemaal met Continental.
Vind het een prima maatschappij, alleen personeel qua leeftijd en uiterlijk wat minder, hahaha, maar verder prima service hoor !!

We vlogen van Amsterdam 1st naar Newark, klote toestel en weinig ruimte
en vanuit Newark naar Tampa, was oke, 2 uur 30 min vliegen

Terug via Houston naar Amsterdam en was top, zie de foto,s inderdaad, kan je lekker spelletje spelen, is wel leuk dat schermpje, dood toch een beetje je tijd, vooral van houston terug, is 9 uur , 30 min.

famdr
06-02-08, 15:15
Hallo,

Wij vliegen ook met continental en als ik zo lees de een zegt geweldig en de ander zucht . Ik ga in iedergeval proberen on-line in te checken als dat lukt dan is het wachten op schiphol minder.Of zo te zeggen dan hoef ik niet om 5 uur de deur uit maar om 6 uur de deur uit. Als die logica klopt wat ik er van begrijp.

Gr Astrid

Ebelix
06-02-08, 17:58
Online inchecken bij Continental werkt altijd uitstekend. 24 uur van te voren kan je inchecken. Start het vakantiegevoel toch 24 uur eerder.

petrajessy
13-02-08, 10:10
In principe had je ook bij het boeken al een stoelnummer kunnen vastleggen, maar dat kan je ook nu nog wijzigen. Kijk op seatguru.com even wat de beste stoelen zijn.


Kan dat ook als je bij e-bookers of bijv. vliegwinkel reserveert en zo ja waar kun je dat dan aangeven????? In de boekingsprocedure (die ik weer heb afgesloten) kom ik dat namelijk nergens tegen. We reizen met 5 maar ik wil graag 2 om 3 zitten en niet 3 en dan 2 verspreid over het vliegtuig....ik noem maar wat.

theovg
13-02-08, 10:21
Met het nummer van je e ticket kan je op de continentalsite onder change or view reservation je stoelen vastzetten.

theo
Change or View Reservations

Ta2 Gerrit
13-02-08, 12:02
Kan dat ook als je bij e-bookers of bijv. vliegwinkel reserveert en zo ja waar kun je dat dan aangeven????? In de boekingsprocedure (die ik weer heb afgesloten) kom ik dat namelijk nergens tegen. We reizen met 5 maar ik wil graag 2 om 3 zitten en niet 3 en dan 2 verspreid over het vliegtuig....ik noem maar wat.

Als je van hun (EB of VW) het boekingsnummer van de airline krijgt kun je op de website van die airline je stoelen zelf indelen of omzetten.

Wij vragen (als we niet direct bij de airline geboekt hebben) altijd om dit boekingsnummer en bij bijv. cheaptickets.nl krijg je dit er gelijk al bij.

petrajessy
10-04-08, 15:01
Wij vliegen met Continental airlines rond 1 uur 's middags op 30 april. Nog meer forum leden op deze vlucht?
Wie heeft er ervaring met Continental? De kinderen vragen bijv. wat ze te eten krijgen aan boord en wat is precies een entertainment player? Wat voor soort spelletjes kun je er op doen vraagt mijn zoon van 12.

Ebelix
10-04-08, 15:50
Continental is een goede maatschappij. Het eten aan boord bestaat meestal uit een keuze van kip of pasta.

Op de entertainment player kan je films en series kijken en spelletjes doen. Welke spelletjes dat weet ik niet. Wellicht vind je hierover meer informatie op www.continental.com

Veel plezier.

Veronique maastricht
11-04-08, 09:59
Ik heb met Continental gevlogen naar NY en moet zeggen dat het tot nu toe de "beste" was wat ik heb gehad. Wij hadden toen een eigen schempje en konden dus zelf kiezen welke films / comedy series etc. Ik heb geen kinderen dus daar kan ik niet mee helpen helaas. Wij hadden de keus uit kip of pasta met eten en was best te pruimen voor vliegtuigvoedsel. ;-)

Groetjes,
Veronique

famdr
11-04-08, 12:20
Wij gaan 28 april met deze maatschappij en vanmiddag halen we de tickets en alle reispapieren op bij het reisburo.
Ik benzelf erg nieuwschierig er naar, heb nog nooit gevlogen ds alles is nieuw voor ons.
Maar als ik de reactie's lees komt het wel goed.

GR Astrid de Ridder

raygwencaith
15-04-08, 18:36
via deze link kun je de diverse maaltijden van bijna elke maatschappij bekijken.

http://www.airlinemeals.net/indexMeals.html

stephanie84
05-02-09, 21:02
hoi,

ik heb een vraagje heeft er iemand al met een boeing 757-200 gevlogen Zo ja weet u dan of er in de stoel voor u een tvschermpje zit, kom er op internet zelf niet echt uit.

alvast bedankt

Njit
05-02-09, 21:08
Vaak is de site van de luchtvaartmaatschappij het handigste om eerst te kijken.
Zie hier: https://www.continental.com/web/en-US/content/travel/inflight/aircraft/752.aspx?SID=DBA01612093D46608E255C753B48435F

Staat dat er in Economy Overhead monitors zijn.

jurgen&stefan
05-02-09, 22:09
Op de vluchten van Continental heb je een eigen scherm. Een headset voor geluid ligt op je stoel klaar op Schiphol. Neem deze mee in Newark want je volgende vlucht krijg je hem niet, dat is een continentale vlucht en daar kun je hem ook gebruiken maar als je hem niet meeneemt kun je 1 kopen voor $1,00

mattrob
05-02-09, 22:35
Niet op alle vluchten van Continental volgens mij #-o? De meeste wel, maar in een beperkt aantal toestellen, die met name op New York worden ingezet, heb je geen eigen scherm volgens mij. Zoals die Stephanie aangeeft. Een 757-200 is een wat ouder toestel, en Njit geeft ook al aan, dat er alleen Overhead Monitors zijn, dus de 'ouderwetse' monitors aan het plafond ....

Ebelix
06-02-09, 13:29
Het is geen plezier om met een 757 de plas over te steken. Beenruimte is minder en de stoel is ook smaller als wanneer je met de 767 of 777 van Continental vliegt.

stephanie84
08-02-09, 22:55
ik heb ff gekeken en de boeing 757-200 is tegenwoordig voorzien van tv schermpjes in iedere stoel ze zijn geup-date de vliegtuigen.
heb ik nog een vraagje zijn der meer mensen die 15 mei naar orlando vliegen met continental airlines?

groetjes

jurgen&stefan
20-02-09, 22:53
of bij continental... ik meende al dat wij namelijk vorige keer met de 757-200 zijn gevlogen en wel degelijk schermen hadden touchscreens...
Currently, all 757 aircraft are equipped with Audio Video On Demand entertainment systems in BusinessFirst and Economy. You can start, stop, pause, rewind or fast forward any time. The system features up to 25 feature films, 25 television shows, over 500 tracks of music, and the Berlitz Word Traveller Program, which allows you to learn languages in more than 20 languages. BusinessFirst features a 7in screen with touch-screen controls. The screen in Economy measures 9in. and also features touch-screen or handset controls.

Ferno
22-02-09, 12:11
Hoi,

Ik zit dit keer ook aan continental te denken (vorige keer United).
Hoe zit het met evt. extra fees als je via de continental site boekt?
Ik heb ergens gelezen dat als je vie een reisbureau boekt all in is maar via de website van de airline er extra fees bij kunnen komen (er staat wel duidelijk bij inc. tax en airport tax.).

Just making sure. ;)

Hopelijk kan ik dan volgende week boeken als de prijzen niet inees weer gaan klimmen.

jurgen&stefan
22-02-09, 13:32
Wij hebben vorig jaar rechtstreeks geboekt bij continental.com en de prijs is de prijs kwamen geen extra kosten bij. Ook boekingskosten rekenen ze niet.

Ferno
22-02-09, 18:08
Beter! Thanks!

Nu nog effe de ESTA regelen (moet je op antwoord daarvan wachten voordat je boekt?) en kijken of ik voor een redelijk bedrag kan boeken.

Is het wel bevallen met Continental? Vorig jaar met United vod ik het prima, eten goed, veel ruimte etc.

jurgen&stefan
22-02-09, 18:13
Het bevalt prima. goede service onderweg vriendelijk baliepersoneel. Vooraf online inchecken scheelt de wachtrij op schiphol. Iets overgewicht gehad op de terugreis maar omdat we niet aan de 2 koffers pp zaten deden ze er niet moeilijk over. Ook dit keer gaan we weer met coninental airlines in juni. Prijs is goed €468 pp

Ferno
22-02-09, 23:07
Hoeveel gewicht mag je dan meenemen? Bij United was dat iets van 42 k pp dat is best veel.

Zij de vliegtuigen een beetje ok en heb je voldoende beenruimte? Wij hadden vorig jaar met United economy plus op de terug weg en dat was top maar op de heenweg gewone plaatsen en dat was ook OK. 15 jaar terug een keertje met Martinair geweest en dat was echt een drama, bijna geen beenruimte etc. Een keer met Icelandair naar NY geweest en dat was ook erg goed.

jurgen&stefan
23-02-09, 19:39
De beenruimte kun je zien op de site van continental, hangt van het toestel af. zo rond de 31" pitch en 17,9" width meende ik. Toegstaan is 2x23kg pp plus handbagage 18kg en 1 personal item

Ferno
25-02-09, 20:02
De beenruimte kun je zien op de site van continental, hangt van het toestel af. zo rond de 31" pitch en 17,9" width meende ik. Toegstaan is 2x23kg pp plus handbagage 18kg en 1 personal item

Hij Thanx!

Gisteren geboekt,

Mooie prijs, 1771,- met zijn 4en (2 kids).
Vliegen van A'dam (boeing 777-200ER) naar Huston en dan Huston Orlando (boeing 737-900).

Iemand ervaring met Huston TX airport?

Terug:

Orlando naar NY, Newark (ook nog nooit geweest, wel JFK, boeing 757-300).
NY, Newark naar A'dam (boeing-757-200).

Hotels (zelfde als vorig jaar genomen :) ) en Auto en ESTA ook al geregeld.

Alleen waren we vorig jaar de I-94W vergeten in te leveren, een maand terug opgestuurd naar Customs and Border protection in KY maar omdat ik nog niets vernomen had heb ik even gebeld.
Volgens de aardige mvr. is het geen probleem, gewoon kopieen van wat je hebt opgestuurd meenemen en dan is het OK, ook omdat we het land per vliegtuig hebben verlaten (we hebben nog de boarding cards) is het voor hun vrij simpel om te zien dat we op tijd zijn vertrokken.

jurgen&stefan
25-02-09, 20:19
goh jij ook? Heb gisteren ook geboekt voor 938,60 voor 2 personen. Heen via Newark, terug via Houston

Ferno
25-02-09, 21:14
Geinig,

Bij mij precies andersom, ben jij wel eens op Huston en newark airports geweest? Welke kisten heb jij?

Ik heb nu de volgende airports gehad:

Miami ( 16 jaar terug kan ik mij niet veel meer van herinneren)
NY, JFK ( wel OK, is wel 10jaar geleden)
Boston (aardig)
Orlando MCO (wel OK)
Chicago (leuke vliegveld)
Washington Dulles (niet veel van gemerk, in grote haast naar de gate moeten rennen maar leek mij niet zo'n leuke vliegveld)

jurgen&stefan
25-02-09, 21:23
Heen gaan we via Newark met een 767-200, Newark naar Orlando 757-200. Terug Orlando naar Houston 737-800, van Houston naar Amsterdam een 777-200. Normaal vliegen wij terug via Newark maar wilde niet met een 757-200 de plas over. Vorig jaar ging een groter toestel terug met aankomst 8.20 maar dit keer niet. Nu komen we ook om 8.20 aan en zelfde vertrektijd als via Newark toen. Houston ken ik niet maar moet groot zijn. Newark zit in ieder geval bij de uitgang voor een peuk de Starbucks. Verder vind ik het op zich geen bijzondere luchthaven. Maar dat vind ik van Orlando int. ook niet.

Vorig jaar in juni was mijn eerste verre vakantie dus ook eerste vlucht. Ken geen andere luchthavens. Mijn mannetje wilde op vakantie vliegen naar Griekenland of Spanje of wat ook als het maar vliegen was. Als ik iets doe doe ik het goed dus maar meteen naar Florida. In augustus weer meteen nog een keer geweest.

Wanneer vliegen jullie, komen we elkaar wellicht ook nog tegen in Florida? :D

Ferno
26-02-09, 16:45
Wij gaan 26 April tot 7 Mei. Hmm, wij moeten wel met de 757-200 is dat zo'n drama dan? Waar gaan Jullie naartoe? Alleen Orlando?

Wij zitten 2 dagen in Orlando 5 dagen aan de golf van Mexico, 2 dagen in Miami en 2 in Cocoa beach. Dit Jaar geen Parken (vorig jaar al gedaan) alleen Bush Gardens in Tampa proberen.

jurgen&stefan
26-02-09, 17:35
Nee hoor geen drama maar vind persoonlijk een groter toestel prettiger voor een langere vlucht...

Wij zitten van 30-05 tot 07-06 in Orlando, dan tot 09-06 in Naples, tot 12-06 in Fort Lauderdale en tot 19-06 in Orlando.

Ebelix
26-02-09, 17:37
De 757-200 zijn niet ontworpen om de plas over te steken. Het toestel was bedoeld om op drukke korte en middellange routes meer mensen te vervoeren. Gaanderweg is men dit toestel gaan gebruiken voor transatlantische overtochten. Een nadeel is dat er maar 1 gangpad is, de stoelen smaller zijn dan in een 767 of 777 en dat de ruimte tussen de stoelen ook krapper is. Op www.seatguru.com en op de site van Continental kan je meer informatie vinden.

MichelAngelo66
03-03-09, 19:49
Wij hebben zojuist de bevestiging binnen van Continental Airlines.

Vetrek 30 juni vanaf Amsterdam (met 777-200) via Houston naar Orlando (met 737-800).
Terug op 21 juli vanaf Miami (met 737-300) via Newark naar Amsterdam (met een 767-200).

Ik heb juist deze vluchten genomen om niet in een 757 te zitten en toch de voordeligste prijs te hebben van 465,- p.p..

Ik heb via de site alle stoelen al gereserveerd. Nu nog via internet inchecken als de tijd daar is en Florida Here We Come!!

Al met al heel tevreden vooralsnog.

goerik
04-03-09, 04:11
Is je totaalbedrag van 1800 en een beetje inclusief alle belastingen of komen daar nog vliegbelastingen bovenop ?
Ach, zag net via vliegtarieven idd inclusief alles dus inderdaad mooie prijs hoor. Je snoept paar dagen van school zo te zien

MichelAngelo66
04-03-09, 10:17
Ja, inderdaad, maar het scheelt nogal wat €'s. Ik zag bijvoorbeeld iemand op het forum hier vragen naar tarieven eind juli. Ik schrok me rot. Zo'n €900+ p.p.! Dan wordt het toch wel wat kostbaar met z'n vieren.

In zo'n laatste schoolweek wordt er alleen maar opgeruimd en spelletjes gespeeld (mijn oudste zit in het laatste jaar van de basisschool en mijn jongste heeft volgende week net haar eerste schooldag in groep 1). Netjes aanvragen en dan moeten die paar daagjes geen probleem zijn.

petrajessy
11-04-09, 10:33
Ik wou de stoelen reserveren voor onze vlucht vrijdag maar nu blijkt dat er 5 plaatsen over zijn totaal verspreid over het vliegtuig. Wij reizen met drie kids en ik wil toch in ieder geval het liefst 2 om 3 zitten. Er zijn wel elite seats vrij (toegwezen aan elite members). Weet iemand of je dan die stoelen toegewezen krijgt of dat ze in het vliegtuig ter plekke nog iets kunnen doen. Heb ik namelijk wel eens meegemaakt ......dat ze vragen of je elders wil zitten zodat anderen naast elkaar kunnen.

Michael66
11-04-09, 10:51
Met welke maatschappij vlieg je?

Misschien is het handig om die maatschappij alvast even te bellen en te vragen hoe ze dit voor jou gaan oplossen.
Telefoonnummers in NL van de verschillende maatschappijen kun je gemakkelijk vinden via de website van Schiphol: http://www.schiphol.nl/Vluchtinfo/Luchtvaartmaatschappijen.htm

petrajessy
11-04-09, 13:37
Bedankt Michael, heb het meteen gedaan en ze adviseren mij om 24 uur van te voren nogmaals online te reserveren. De elite member stoelen worden dan vrijgegeven.

Continental airlines

stephanie84
10-05-09, 18:08
ik heb een vraagje ik ga aankomende vrijdag samen met mijn zus voor het eerst naar florida. nou heb ik mijn tickets via de email gehad, en mijn vraag is hoe moet ik dat doen me a4tje in tweeen knippen want zowel me heen al me terug reis staan op 1 a4tje.en kan ook maar 1 ticket nummer vinden? misschien heel dom dat ik het vraag maar weet niet wat ik moet doen.

alvast bedankt

Teleton
10-05-09, 18:15
nou heb ik mijn tickets via de email gehad, en mijn vraag is hoe moet ik dat doen me a4tje in tweeen knippen want zowel me heen al me terug reis staan op 1 a4tje.

Om eerlijk te zijn, denk ik niet dat je je tickets per mail ontvangen hebt. Waarschijnlijk bedoel je je iternary waarop je vluchtnummer en de vluchttijden en misschien je stoelnummers staan.

Over het inchecken geeft Continental overigens hier (http://checkin.continental.com/travel/checkin/)prima informatie. Ik zou dat even doorlezen, dan weet je wat je kunt verwachten als je 24 uur van te voren via internet incheckt.

Wanneer je niet vooraf via internet incheckt, kan je dat natuurlijk ook voor vertrek op Schiphol doen. Je gegevens zijn aan je paspoort gekoppeld, dus als je je paspoort toont, krijg je je boardingpas.

petrajessy
10-05-09, 20:00
Ja, eerst lever je je bagage in en check je in (als je dat niet via internet al gedaan hebt). Daar laat je je paspoorten zien. dan krijg je je boardingpasses. Daarmee ga je door de douane. Bij de gate laat je boardingpasses en paspoorten weer zien.
Het is wel handig om die uitdraai met tijden en vluchtnummers te hebben om evt te zien of je vetraging hebt of zo.

stephanie84
12-05-09, 18:01
hey petrajessy heb ik nog een vraagje als ik van te voren via ineternet incheck print ik dan thuis me boardingpassen uit of krijg ik die als ik bij bag drop kom?
misschien heel dom dat ik dit vraag maar ik wil wel een beetje voorbereid zijn.

alvast bedankt

jurgen&stefan
12-05-09, 18:56
Je print die uit, vervolgens bij de drop off in Amsterdam verscheuren ze hem en krijg je kartonnen boardingpasses (tenminste vorig jaar september ging het zo).

aagem
27-02-10, 22:29
Wij vliegen 1 mei vanaf dusseldorf met continental; lezen dat er geen maaltijden worden geserveerd (reis was ook wel erg voordelig) maar weten nu niet of we food en beverage mee mogen nemen aan boord ?

shockblade
27-02-10, 23:50
Wij vliegen 1 mei vanaf dusseldorf met continental; lezen dat er geen maaltijden worden geserveerd (reis was ook wel erg voordelig) maar weten nu niet of we food en beverage mee mogen nemen aan boord ?

Ongeacht waar je de info gelezen hebt, dit klopt niet. Zelfs op korte binnenlandse vluchten serveert CO standaard in alle klasses eten en drinken. Op intercontinentale vluchten zoals Dusseldorf naar de US zullen er standaard 2 maaltijden geserveerd worden. Afhankelijk van de lokale tijd zal bepaald worden wat voor type maaltijd dit is. Vooral de vluchten vertrekkend vanuit de US bieden voor airlinefood aardige maaltijden in economy. CO heeft een van de betere reputaties op het gebied van eten en drinken service voor wat betreft de US carriers.


Voor diegenen die daar niet mee uit komen; je mag zelf voedsel meenemen. Bedenk hierbij wel dat er altijd een (kleine) kans is dat er iemand aan boord is met een pinda-allergie. In geval dit een pittigere allergie betreft, zullen er aan boord geen pinda's geserveerd worden en verzocht worden om zelf meegebracht voedsel waar pinda (of sporen) inzitten niet te nuttigen. Drinken; gaat hem niet worden gezien de strikte vloeistofregels. Je zult pas aan de gate door de laatste securitycheck gaan -waar je aan desbetreffende regels moet voldoen- en het is niet te verwachten dat in de clean area rondom de gate een vending machine met drinken aanwezig is. Maar zoals gezegd; geen enkel probleem, CO heeft meer dan genoeg te drinken aan boord en verstrekt dit gewoon.

jurgen&stefan
28-02-10, 18:14
Wij vliegen 1 mei vanaf dusseldorf met continental; lezen dat er geen maaltijden worden geserveerd (reis was ook wel erg voordelig) maar weten nu niet of we food en beverage mee mogen nemen aan boord ?Vanaf Dusseldorf vlieg je geen Continental, die komt daar niet. Vanaf Newark (in je andere post had je het over Newark) vlieg je Continental, en die serveert NIET op alle vluchten een snack. Het is afhankelijk van de tijd dat je vliegt. Wel krijg je frisdrank en koffie/thee aangeboden tijdens de vlucht.

Minnie
02-03-10, 19:14
Hoi Jurgen en Stefan,

Wij hebben 12 feb. met CO vanaf Brussel naar Orlando gevlogen en kregen op de eerste vlucht een maaltijd en later nog een soort hotdog. Op de 2e vlucht van Newark naar Orlando kregen we een zakje chips met een chocolaatje.

Groetjes,
Minnie

cloggie68
02-03-10, 20:14
Je boekt Continental wel degelijk van/naar Dusseldorf maar je VLIEGT met Lufthansa... hadden wij vorige week ook vanaf Newark (alleen gingen we niet omdat de piloten aan het staken waren en werden we door Continental keurig weer op Schiphol afgeleverd).

jurgen&stefan
02-03-10, 23:47
Op de lange vlucht serveren ze inderdaad 2x een "maaltijd". Op de kortere vlucht niet altijd. Dat zie je ook in het schema van Continental, de ene vlucht heeft als meal "none" en een vlucht later bijvoorbeeld als meal "snack" (meestal een broodje, chocolade en chips).

Daarom zei ik ook dat je niet Continental VLIEGT, maar Lufthansa dus. Op hun site kun je misschien zien of en wat ze serveren.

Teleton
05-03-10, 11:03
Gelezen op luchtvaartnieuws.nl:


Continental Airlines gaat in navolging van andere luchtvaartmaatschappijen een toeslag in rekening brengen voor reizigers die in economy class een stoel met extra beenruimte wensen. Per 17 maart kunnen reizigers die de benen willen strekken deze stoelen vanaf 24 uur voor vertrek bij het inchecken reserveren, zo meldt de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij.

De hoogte van de toeslag is afhankelijk van de te vliegen route. Op een enkele reis van Houston naar Newark moet zo’n 59 dollar extra worden neergeteld voor een stoel bij een nooduitgang. Leden van het frequent flyer programma OnePass met een Elite-status en hun reisgenoten kunnen ook na 17 maart zonder bijbetaling de beste plaatsen reserveren.

“Stoelen met meer beenruimte zijn waardevollere stoelen, en we willen ze aanbieden aan klanten die deze waarde erkennen”, meldt marketingdirecteur Jim Compton in een toelichting.

marjoleinenrick
03-05-10, 20:53
http://www.unitedcontinentalmerger.com/

Ben benieuwd wat dit voor de reiziger gaat betekenen
United en Continental samenvoegen

corrus
03-05-10, 20:58
http://www.unitedcontinentalmerger.com/

Ben benieuwd wat dit voor de reiziger gaat betekenen
United en Continental samenvoegen

In de prijzen NIETS...In beschikbaarheid naar de US... een heleboel meer...

Michael66
06-05-10, 06:13
Uit de nieuwsbrief:
Dear Mr. Michael J xxxxxxxx.

Today we announced that United Airlines and Continental Airlines will combine to create the world's leading airline, offering unmatched benefits and opportunities for business and leisure travelers and frequent flyers.

More Access to More Destinations
The new airline will be called United Airlines and will offer exceptional international gateways to Asia, Europe, Latin America and the Middle East from anywhere in the United States. Among other things, Continental's fuel-efficient fleet, New York hub and extensive Latin American routes, will combine with United's excellent domestic hub structure, Pacific routes and leading global brand.

The airline will have ten hubs, including hubs in the four largest U.S. cities. The new airline will serve 144 million customers per year as it flies to 370 destinations in 59 countries. We will also continue to provide service to all of the communities that United or Continental currently serve, including more than 140 small metropolitan areas and communities.

Shared Commitment to Performance and Service
Our new airline will combine our shared commitment to customer service with industry-leading on-time performance. We will be positioned to invest in globally competitive products, upgrade technology, refurbish and replace older aircraft, and implement best-in-class practices of both airlines. Our combined airline will have the most modern, fuel-efficient fleet (adjusted for cabin mix) and 75 new technology planes on order.

Enhanced Redemption Options
After the merger closes, which is expected to occur near the end of the year, you will participate in the industry's leading loyalty program. Your miles in both programs continue to be valid and can be used according to existing program rules. After the merger closes, we plan to combine our loyalty programs and when that happens, your miles in both programs will be combined into one account. And you will continue to experience the benefits of Star Alliance, including service to more than 1,000 destinations, more connecting opportunities, additional scheduling flexibility and access to reciprocal frequent flyer and airport lounge benefits with Star Alliance's 24 other member airlines around the world.

Based on our ongoing codeshare and joint venture partnerships and collaboration in Star Alliance, we are confident that we can successfully and seamlessly integrate our companies. Until the merger closes, United and Continental will operate independently as competitors and remain focused on improving your flying experience.

As for now, enjoy all the benefits of Mileage Plus, which was named the "Best Frequent Flyer Program" by the readers of Global Traveler Magazine. Recently, we've made the program even better by introducing One Way Awards, our Miles and Money Awards program and Hotel and Car Rental redemption options.

What's Next
Although announced today, the merger is subject to the approval of United and Continental shareholders, as well as regulatory clearance and certain other closing conditions. We are committed to obtaining the necessary approvals and clearances in a timely manner and hope to close the merger by the end of the year.

This announcement does not affect any travel today or in the near future that you may be planning on United or Continental. You can continue to make reservations for your travel and redeem miles with your airline of choice, as well as continue to earn miles with your Mileage Plus credit card. You will not have to redeem your miles before the merger is closed.

This is an exciting development for all United and Continental customers, but especially for members of our loyalty programs. We will keep you updated on the status of the merger and Mileage Plus developments, and you can also see the latest information on www.UnitedContinentalmerger.com (http://www.mymileageplus.com/600sape/116439/247847/16037ade80b5e6dd01b840dd02bf5336) or on www.mileageplus.com (http://www.mymileageplus.com/600sape/116440/247847/16037ade80b5e6dd01b840dd02bf5336).

We look forward to continuing to serve you on United Airlines.

http://www.united.com/ual/asset/sig_GrahamAtkinson_166x41.gif
Graham Atkinson
President
Mileage Plus http://www.united.com/ual/asset/sig_TomOToole_158x46.gif
Thomas O'Toole
SVP and Chief Marketing Officer
United Airlines

Mindcrash
08-05-10, 13:06
Wij vliegen morgen met Continental naar Newark en daarna wederom met continental naar Miami. Weet soms iemand of de koffers dat automatisch gaan bij de overstap of dat je die zelf moet gaan halen en weer droppen?

Ta2 Gerrit
08-05-10, 13:11
Die gaan, net als bij alle overstapvluchten in de US, niet automatisch door.
Van de band halen, door de douane, en dan weer droppen. As usual :-)

mrloes
08-05-10, 14:22
Wij zijn met Continental naar Orlando gevlogen, vorige week, via Houston. T gaat zoals TA 2 Gerrit omschrijft en t wijst zich v zelf. Er staan ook overal medewerkers op t vliegveld dus als iets niet duidelijk is gewoon ff vragen.
Goede reis! Wij vonden Continental verder prima!

shockblade
08-05-10, 19:00
dankjewel, het wordt de eerste keer dat we een overstap in amerika maken vandaar. Normaal gaan de koffers automatisch.

Amerika werkt iets anders dan menig ander land. Je moet in de US op het zogenaamde 'point of entry' met bagage en al door de immigratie en douane. 'Point of entry' is de lokatie waar je voor het eerst voet op Amerikaanse bodem zet. Bij een overstap in de US zul je dus met koffers door de checks moeten. Is overigens erg simpel. Je pikt de koffers op, gaat in de rij staan, gaat door de controle en vlak na de controlepunten zijn bagagebanden waarop je de koffers alweer kunt droppen. De koffers worden op AMS al wel doorgelabeld voor de eindbestemming, je hoeft de koffers dus niet opnieuw in te checken tijdens de overstap.

van der Steen
17-05-10, 16:07
wij vliegen met

Toestel:Boeing 757-200/300

kan je daar een laptop in opladen?

Ik heb gezocht op www.seatguru.com (http://www.seatguru.com) en zag wel wat informatie erover, maar was niet zeker. Misschien hebben jullie ervaringen ermee?

Gegroet,
Ed

mrloes
17-05-10, 16:12
Mhh, ik weet zo 1-2-3 niet wat voor toestel we hadden van Orlando naar Houston maar daar zat ik toevallig in een rij waar t wel bij kon. Later, van Houston naar Amsterdam, niet. Het verschilt wrschlk per toestel en per rij(en).
Op de site van Continental kun je dit soort info ook opzoeken, zeker als je inlogt met je boekings-nr en achternaam.
Succes!

Phillostar
17-05-10, 22:27
Amerika werkt iets anders dan menig ander land. Je moet in de US op het zogenaamde 'point of entry' met bagage en al door de immigratie en douane. 'Point of entry' is de lokatie waar je voor het eerst voet op Amerikaanse bodem zet. Bij een overstap in de US zul je dus met koffers door de checks moeten. Is overigens erg simpel. Je pikt de koffers op, gaat in de rij staan, gaat door de controle en vlak na de controlepunten zijn bagagebanden waarop je de koffers alweer kunt droppen. De koffers worden op AMS al wel doorgelabeld voor de eindbestemming, je hoeft de koffers dus niet opnieuw in te checken tijdens de overstap.

Uhmm..8-[... hoeveel tijd heb je daarvoor nodig?
Voor mijn mijn connecting flight vanaf Chicago heb ik volgens het schema ongeveer 1,5 uur[-o< overstaptijd.

Ta2 Gerrit
17-05-10, 22:38
Het is te doen, maar wel erg krap in tijd.
Ligt ook een beetje aan dag en tijdstip van aankomst.
http://apps.cbp.gov/awt/index.asp

mrloes
17-05-10, 22:49
" En of er mensen voor je zijn die in het vliegtuig niet één formulier in hebben gevuld en dit dus nog aan het loket moeten doen ... er vervolgens niets van snappen (want dat is waarschijnlijk ook de reden waarom ze nog niets in gevuld hebben!) en dus iedereen laten wachten.
Denk dat wij hier een dik half uur mee hebben verspeeld, leuk is anders! "

shockblade
19-05-10, 18:02
Mhh, ik weet zo 1-2-3 niet wat voor toestel we hadden van Orlando naar Houston maar daar zat ik toevallig in een rij waar t wel bij kon. Later, van Houston naar Amsterdam, niet. Het verschilt wrschlk per toestel en per rij(en).
Op de site van Continental kun je dit soort info ook opzoeken, zeker als je inlogt met je boekings-nr en achternaam.
Succes!

Op IAH vliegt CO met 762 en 764. Bij die toestellen hangt het er inderdaad vanaf waar je zit. De voorste rijen hebben wel een aansluiting, achterste gedeelte niet.

De 752 (EWR zijn allemaal 752's) waar Ed mee vliegt heeft op elke rij 2 aansluitpunten. Om precies te zijn; 110V AC aansluiting. Kun je bij seatguru heel simpel zien; men geeft met de stipjes aan waar aansluitingen zitten. En ja, ze zitten er echt kan ik uit ervaring zeggen.


Chicago; is mij onbekend dus kan over die specifieke airport niets zeggen. Het kan per airport nog wel eens verschillen. In zijn algemeenheid is anderhalf uur krap, maar als alles een beetje vlot verloopt is het te doen. Zal er ook vanaf hangen hoe welwillend of niet UA staff is om je te helpen de vlucht te halen indien nodig. Mocht je het niet redden, dan boeken ze je gewoon over naar de volgende vlucht met beschikbaarheid. Bij die binnenlandse vluchten lukt dat vaak nog wel op dezelfde dag of als je een late overstap hebt de volgende ochtend. Er gaan genoeg vluchten waar ze je op kunnen overboeken. Die verbinding is niet zo 'erg' om te missen wat dat betreft.

marjoleinenrick
18-07-10, 16:28
Op de heenreis hebben we een over stap van 1 uur en 50 min en terugreis 1 uur en 23 min. Is dit een beetje te doen, of moeten we onze hardloopschoenen aantrekken?

En hoe gaat het op de terug reis? worden dan je koffers ook al doorgelabeld naar nederland of moet je ze dan weer op nieuw inchecken?

en is het ver lopen op de heenreis van het 1e naar het 2e vliegtuig. En wordt alles wel duidelijk aangegeven waar je je koffers moet halen en op welke band ze moeten voor het volgende vliegtuig?

Michael66
18-07-10, 16:42
Of de overstap op de heenweg in die tijd haalbaar is hangt mede af van de airport waar je overstapt. Onder normale omstandigheden* is het voldoende.
Op de terugweg is het (eveneens onder normale omstandigheden) zeker genoeg. Dan heb je nl. niet te maken met de tijdvretende zaken als Immigrations en Customs.

Op de heenweg worden de koffers doorgelabeld tot aan de eindbestemming, maar op de eerste luchthaven waar je in de VS landt (Point of Entry, POE) haal je ze van de band en "klaar je ze in" (ga je ermee door customs) en zet je ze daarna weer op een band voor het verdere deel van je luchtreis.

Op de terugweg worden je koffers ook doorgelabeld, en zie je ze pas weer op de eindbestemming terug.

*=Zonder grote vertragingen of uitgebreide check van je bagage, redelijk snelle doorloop bij Immigrations, etc etc.

seinfeld1982
26-07-10, 23:46
Wij vliegen morgen met Continental naar Newark en daarna wederom met continental naar Miami. Weet soms iemand of de koffers dat automatisch gaan bij de overstap of dat je die zelf moet gaan halen en weer droppen?

Wij vliegen over 3 weken met Continental naar Newark en dan door naar Miami.
Hoe vonden jullie Continental? Ik begrijp uit dit forum dat je dus wel je bagage van de band moet halen.... altijd goed om te weten!

laredo
27-07-10, 03:26
goede ervaringen gehad met Continental tijdens een bezoek aan New York. In Newark zit echt naast het vliegveld de grote outlet Jersey Gardens. Mocht je tijd hebben....imho een betere outlet dan ik tot nu toe in Orlando ben tegen gekomen!

shockblade
27-07-10, 14:00
Wij vliegen over 3 weken met Continental naar Newark en dan door naar Miami.
Hoe vonden jullie Continental? Ik begrijp uit dit forum dat je dus wel je bagage van de band moet halen.... altijd goed om te weten!

Sja, het is in eerste instantie natuurlijk ook maar net wat iemand van een airline en vlucht verwacht. Dat zal ervaringen al kleuren. Tel er bij op dat sommige mensen op 1 ervaring een totaal oordeel baseren, ook als die ervaring niet altijd 'de schuld/ ter ere van' de airline hoeft te zijn.

Uit recente cijfers van de DOT (Department of Transportation) komt CO uit in de betere regionen, boven bijv. Delta en UA. De een hecht daar belang aan, de ander niet.


Zelf zweer ik bij CO en hun service, vind het nu al jammer dat we in 2011 op een bestemming vliegen waardoor ik geen gebruik van CO kan maken. Ze bieden mij keer op keer service die above and beyond is. Genoeg mensen zweren bij andere airlines. Het is maar net waar je aan hecht.


Voor wat betreft koffers van de band; dat staat los van CO. Dat is gelinkt aan het feit dat je in Amerika voet op de grond zet. Zodra je in Amerika aankomt (ook als je doorvliegt naar een bestemming buiten de USA) moet je samen met de bagage door de TSA-controle op de airport waar je voor het eerst voet op Amerikaanse bodem hebt gezet. Dit is overigens een zeer simpele procedure. Bagagebanden zijn vaak vlakbij het controlepunt en direct na dat punt kun je de koffers zo weer op een volgende band zetten. Je hoeft ze niet opnieuw in te checken of wat dan ook. Voordeel van een indirecte vlucht is dat je bij aankomst op Miami vervolgens zo door kunt lopen.

Mindcrash
28-07-10, 16:11
Wij vliegen over 3 weken met Continental naar Newark en dan door naar Miami.
Hoe vonden jullie Continental? Ik begrijp uit dit forum dat je dus wel je bagage van de band moet halen.... altijd goed om te weten!

Continental is in dat opzicht wel goed! ze vliegen met " kleine" toestellen dus het in en uitstappen gaat vlug. Verder hebben ze ook tv schermen in de stoel voor je, dat hebben de meeste " goedkope" maatschappijen niet.
Het eten is te doen laat ik zo zeggen. En Newark heeft het voordeel dat het daar veel minder druk is dan op JFK. Zodoende ben je zo door de doune etc. nog meer vragen dan hoor ik het graag.

cindy74
07-09-10, 20:03
Wij willen bij continental boeken maar je kan geen zetels kiezen en we gaan toch met mijn zoon van 11 die toch naast 1 van ons wil zitten is er geen enkele manier dat dit toch kan ?
En kan ik me aanmelden voor het access elite ding weet iemand wat de voorwaarden zijn

ietie
08-09-10, 11:40
Als je een boekings nummer hebt kun je samen met je achternaam inloggen en een plaats vast leggen als je de site van continanatal opent zie je een klein vlakje met de tekst my reservations op het lege plekje vul je reserverings nummer in bij de andere je achternaam en dan inloggen.

shockblade
08-09-10, 17:06
Wij willen bij continental boeken maar je kan geen zetels kiezen en we gaan toch met mijn zoon van 11 die toch naast 1 van ons wil zitten is er geen enkele manier dat dit toch kan ?
En kan ik me aanmelden voor het access elite ding weet iemand wat de voorwaarden zijn

Je kunt gewoon zitplaatsen kiezen hoor. Je boekt en wordt dan meteen al gevraagd naar die keuze. Wat je NIET kunt is kiezen voor zitplaatsen gereserveerd voor mensen met Elite status (eerste zoveel rijen in een toestel) en de ELR-stoelen (plaatsen met meer beenruimte). Die kun je in geval van elite-seats vanaf online inloggen selecteren en in geval van ELR; na bijbetaling, ook pas vlak voor vertrek.

Let wel; reserved for elites seats heb je pas toegang toe tot je een daadwerkelijke status hebt, dat is iets anders dan ingeschreven staan in het programma. Status is bijv. Silver, Gold, Platinum etc. Je moet dus minimaal 25.000 qualifying miles binnen 12 mndn op de naam hebben staan om vervolgens tot eind van dat jaar én hele volgende kalenderjaar gebruik te kunnen maken van alle bij de status behorende elite perks incl. de reserved seats en gratis ELR voor Gold en Platinum.

Geen enkel probleem dus om kind naast je te hebben, tenzij je zeer lastminute boekt, het een zeer vol toestel is en dan ook nog eens laat op de airport verschijnt. Zie dat je van België bent en ken daar de incheck crew niet, maar die op Schiphol zijn zeker op de uitkijk voor dit soort dingen en waar mogelijk zeer welwillend om te helpen hierbij waar mogelijk.

Kom je er echt niet uit? Bel continental NL of BE of als je meer openingsuren wenst; USA. USA schakelt op bepaalde tijden wel door naar India, kan soms lastiger verstaan zijn. Weet zo die tijden niet meer op te dreunen, bel zelf standaard de elitelijn (altijd US callcenter) of concierge zelf.


Voor wat betreft Onepass; Klik op de tab Onepass op de CO homepage, en vervolgens op de "enroll in Onepass" in het menu dat zich ontvouwt. Invullen en de lidnummers die je per gezinslid krijgt vervolgens vermelden op de reservering. Kun je op moment van boeking doen, maar ook daarna. Kan bij CO heel makkelijk online, hoeft dus niet per se tot inchecken te wachten.

Iedereen kan aan Onepass meedoen. Elke mile die je vliegt levert een mile op in het Onepass account. In tegenstelling tot sommige andere airlines "verlopen" deze miles niet. Men kijkt per jaar hoeveel qualifying miles je gevlogen hebt om status te bepalen. Miles kunnen gebruikt worden voor upgrades (al dan niet met bijbetaling), reward tickets maar ook voor bijv. veilingen die verlopen via continental.com (momenteel bijv. een unieke veiling waarbij winnaars naar Boeing gaan, rondleiding etc. krijgen, en nieuwste toestellen van continental naar de hub vliegen incl. alles verzorgd) etc. Kinderen kun je hiervoor ook registreren. Je kunt overigens alleen persoonsgebonden miles sparen, dus niet de miles van het hele gezin automatisch op 1 account laten zetten.

Don Fernando
12-09-10, 16:20
De vorige keer vloog ik met Delta, en dat vond ik 3 keer niets. Nu vlieg ik op de heenweg (Amsterdam -> Houston -> Orlando) met Continental. Iemand die me kan vertellen of Continental betere service, eten en entertainment aan boord heeft dan Delta, of is het vergelijkbaar? Terug vlieg ik Orlando -> Washington -> Amsterdam met Lufthansa.

shockblade
12-09-10, 22:54
Tja, wat noemt iemand beter? Zoveel mensen, zoveel smaken, zoveel meningen. Iets heel simpels als eten zal door een ieder anders gezien worden. De een roept; "blegh, niet te vreten" en de ander roept "best te doen, heb alles schoon gelikt". Idem dito met een sterretje voor wat betreft entertainment. Als er veel naar smaak tussen zit; walhalla. Zo niet; hel.

Overigens voor wat betreft de terugvlucht; eerste vlucht zal door United uitgevoerd worden, tweede pas door LH. LH doet geen binnenlandse vluchten in de US. Washington is een UA-hub -> UA zal dus de 1e vlucht uitvoeren.

Eten en entertainment zijn niet onderwerpen die in mijn shortlist staan voor hoe ik een airline 'rate'. Service staat bij mij ongekend hoog in het vaandel, al is mijn visie daarin en verwachtingen totaal anders dan van de gemiddelde 13-in-dozijn toerist. Ik vlieg met wat beperkingen en 2 rolstoelen en hecht meer belang aan hoe dat afgehandeld wordt dan het humeur van een flight attendant bijv. :wink: Op dat gebied van service ben ik een zeer trouwe continental klant en niet bepaald happy met de komende fusie. CO biedt mij niet alleen service, maar service above and beyond. De praktijk heeft geleerd dat de te verwachten service en het volgen van wetgeving op dit gebied voor menige airline al lastig is. Kortom, het is geen groot mysterie waarom ik CO vlieg.

Algemene service; niets te klagen naar mijn ervaring. Incheck op Schiphol heeft als groot voordeel dat CO maar 2 vluchten per dag heeft vertrekkend vanaf AMS en men wel de eigen incheck en afhandeling doen. Relatief dus alle tijd voor de passagier, een kleine club mensen en dus makkelijker klantgericht kunnen zijn. Houston international is een grote airport, maar simpel te navigeren als onbekende en omdat het dé hub van CO is een handige overstap lokatie mocht je onverhoopt eens een vlucht missen. Je kunt er wat sterke accenten tegen komen, maar dat loopt wel los.

Eten? Tja, wat zal ik zeggen? Ik ben nooit een fan geweest van airline voedsel. In eco red ik me wel met een hap of 2 (en dan toch weer blegh-conclusie trekken) "echt" voedsel, het snackerige er omheen, het andere snackerige verkrijgbare en desnoods iets uit eigen tas. Business is beduidend beter (duhuh), maar ook dat kan per maand verschillen. Er kunnen maanden tussen zitten dat het keuzemenu iemand simpelweg niet ligt, terwijl de maand ervoor bij wijze van spreke 3 keuzes naar de zin hebben. Risico van vliegen, ga nooit blind op airlinevoer zeg ik altijd maar. :wink: Het is geen singapore airlines, maar wat CO zoal voorschotelt scoort bij mij positiever dan Delta en LH.

Drinkkeuze is soms ook weer net anders dan bij anderen. Kun je overigens heel simpel online bekijken wat de meest up to date info is. Alle welbekende opties zoals cola (in allerlei versies), sprite, appelsappen etc. zijn altijd wel verkrijgbaar.

Entertainment? Redelijk beperkte keuze aan films en series, anderzijds meer dan genoeg als het naar mens smaak is. Kun je makkelijk een idee van krijgen door even op continental.com te kijken. Info wordt regelmatig bijgewerkt.

Mocht je ietwat "oudere" postings lezen; dit najaar wordt op binnenlandse kortere vluchten zoals IAH-MCO in economy niet langer een breakfast, lunch en dinner geserveerd rond etenstijd. Reports waarin men dus dat eten bespreekt zijn voor jou niet meer van toepassing. CO was een van de laatsten die dat nog deed, maar dat wordt dus (is al gebeurd sinds paar dagen) geschrapt. Er zijn een aantal opties te koop aan boord, maar m.i. kun je op zo'n korte vlucht heel goed zonder. Gewoon indien honger een hapje doen op de airport of iets in de tas hebben.

hzengerink
13-09-10, 10:50
Vorig jaar oktober hebben wij de heenreis het zelfde traject gevlogen: Amsterdam-Houston-Orlando, met Continental Airlines. Het eerste gedeelte hadden we een vliegtuig met een entertainment systeem, dit was wel redelijk verouderd qua films en series maar ik heb me er prima mee vermaakt aangezien ik "4" films plus series heb gekeken ;).

Het eten, tjah het is vliegtuig eten niks meer niks minder.. We hadden overigens wel de keuze uit pasta, kip of rundvlees.

Service was prima, ik zat naast een ouder echtpaar en die kregen van de stewardessen een wagen aangeboden op het vliegveld in Houston omdat ze anders het vliegtuig naar Costa Rica zouden missen (wij hadden toen 2 uur vertraging door een storing in Londen). En verder heb ik geen chagerijnige stewardessen gezien, maar ja dat zegt natuurlijk niks over andere vluchten:).

Het vliegveld Houston is groot maar overzichtelijk. Maar hier heb ik niet veel van gezien aangezien wij door onze vertraging direct moesten boarden op de vlucht naar Orlando. Op dit traject zaten we in een verouderd vliegtuig met entertainment op de ouderwetse manier (schermpjes boven de stoelen). Hier kregen we wat spritzels en een blikje drinken (wij waren inmiddels wel toe aan een pilsje, maar deze was helaas (pis:-#)lauw). Maar deze vlucht was maar kort, dus waren we verder niks nodig.

de terugweg hebben we via New York gedaan met een tussenstop van 4 dagen. Qua reisduur vond ik de vlucht naar Houston wel erg lang, maar we zouden het zo weer doen als we goedkope tickets zouden vinden op dit traject, dus het is ons goed bevallen.

Don Fernando
15-09-10, 13:31
Blij om te horen dat de service in ieder geval beter is dan bij Delta, ik vond dat echt niets. En geen eten op de vlucht van Houston naar Orlando is ook geen probleem. Eten is niet zo heel belangrijk, als wat ik eet maar eetbaar is. Ik kan door een maagoperatie niet veel eten, dus alles wat de mond in gaat moet wel de moeite waard zijn ;)

De vlucht naar Houston is lang idd, maar goed, met wat entertainment en een dutje tussendoor is het wel vol te houden.

shockblade
15-09-10, 18:29
Ik kan door een maagoperatie niet veel eten, dus alles wat de mond in gaat moet wel de moeite waard zijn ;)

In geval van een dieet kan het verstandig zijn de airline in te lichten. Men kan niet altijd overal in voorzien, maar de bekendere dieten willen nog wel eens mogelijk zijn. Uiteraard mits van te voren aangegeven (en er niets mis gaat met laden van maaltijden, wil heel soms wel eens gebeuren).

[verwijderd]
15-09-10, 18:49
Bij de meeste Airlines kan je vooraf al aangeven via internet of je eventueel gebonden bent aan een dieet of iets dergelijks. Als je inlogt met je reserveringsnummer kan je dat vaak in een apart gedeelte aangeven.

Eigenlijk hetzelfde als met het reserveren van een kindermaaltijd.

FloridaFrankie
25-09-10, 21:30
Wat ons wel opviel bij Continental (we vliegen met hen over twee weken) dat je wel alle religieuze special meals kan kiezen, maar de medische zeer beperkt zijn (in ons geval een diabetisch maaltijd, of liever gezegd: geen). Inmiddels al redelijk wat ervaring over de plas, maar dit is ons nog niet overkomen. Werk zelf in de airline catering en weet dat dit uniek is.

marjoleinenrick
26-09-10, 14:40
Wij hebben nu voor de eerste keer gevlogen met Continental en we vonden het heel goed. Het eten was lekker (lasagne mjam en kip) en allemaal een apart tv schermpje is toch wel heel erg leuk!
We zouden er zeker nog een keer mee vliegen.

ietie
26-09-10, 14:45
Hadden jullie een schermpje met films waar je zelf kon bepalen waneer je de film wou stoppen.?

marjoleinenrick
26-09-10, 15:10
Ja gewoon stopknop, pauze, doorspoelen van alles :)
Iets van 40/50 films (ook nieuwe), een aantal series, muziek.

Syllvia
27-09-10, 11:36
We gaan met 1 koffer op stap en komen terug met 2 koffers (pp).
Hoe gaat dat in zijn werk, je gaat naar de balie met je 2e koffer ,en kan daar de 50$ betalen?

[verwijderd]
27-09-10, 12:46
Precies, en bij veel maatschappijen krijg je korting als je bij het online inchecken al aangeeft dat je een koffer extra hebt. Scheelt meen ik 5,- per extra koffer.

Syllvia
27-09-10, 13:36
Dat is mooi, scheelt alweer 15 dollar in ons geval, had nog even het idee, omdat niet te doen, en dat ze niks zeggen van 2 koffers pp, maar dat is zeker een illusie?

[verwijderd]
27-09-10, 13:40
Ik heb vorig jaar zelf woorden gehad met een Delta manager omtrent het aantal koffers en ik moest dus extra betalen. In Nederland aangekomen meteen werk van dit voorval gemaakt omdat ik tickets had waarmee ik wel 2 koffers pp mocht meenemen en uiteindelijk het geld terug gekregen.

Per ticket kan er nu maar 1 kofferlabel geprint worden en voor de andere verschijnt dan dat je moet betalen.

brutus
14-10-10, 20:36
volgens mij heb ik ergens ooit eens gelezen dat als je met continental vliegt je miles kan laten toevoegen bij je united account.

weet iemand hoe dat zit?

au3
14-10-10, 20:42
CO en UA zijn zo goed als gefuseerd. Je kunt inderdaad je CO-mijlen laten bijschrijven op de Mileage Plus account.
Je kunt inloggen op hun site www.continental.com, en dan je PNR en achternaam invullen en per reiziger de frequent flyer gegevens invullen.

Succes!

Groetjes,
Audrey

ietie
25-10-10, 13:31
Voor het eerst met continental gevlogen , is ons zeer goed bevallen, prima service aan boord, netjes op tijd vertrokken, wij hadden een stewardes van 72 jaar oud, kon het bijna niet geloven, kregen zelfs 2 maaltijden aangeboden op onze vlucht na new york, dat hadden we nog nooit meegemaakt.
Alleen op de terug weg was de stoel van onze zoon kapot, hier door moest hij de hele vlucht recht op zitten terwijl bijna iedereen lag te slapen, dat was wel vervelend.

Syllvia
01-11-10, 08:44
Wij hebben ook met Continental gevlogen, ook goed bevallen.
Het enige nadeel vind ik dat je op de schermpjes kunt patiencen, en 'fruitautomaten'.
De dame achter mij was dat steeds aan het doen, en dan voel je steeds die drukken tegen je stoel / hoofd.
verder alles prima.

hzengerink
09-03-11, 12:48
Zoutjes geschrapt

Passagiers van Continential Airlines zitten in zak en as. De zoutjes zijn van de menukaart gehaald!

De maatregel is een nieuwe stap in de versobering van de dienstverlening onder Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen, meldt Luchtvaartnieuws.
‘Peanuts en pretzels’ staan al decennia lang te boek als snacks die standaard bij een vliegreis in de Verenigde Staten horen. In de laatste jaren is door toenemende concurrentie en bezuinigen de dienstverlening van de bedrijven uitgekleed. Delta Air Lines is nu de laatste grote netwerkmaatschappij die op binnenlandse vluchten nog een gratis snack uitdeelt.
United Airlines, de maatschappij die Continental Airlines in 2010 overnam, biedt al langer geen gratis snacks meer aan op binnenlandse routes. Opmerkelijk genoeg delen de grote prijsvechters Southwest en JetBlue nog wel tussendoortjes uit.
Reizigers die tijdens een vlucht toch wat extra zout tot zich willen nemen, kunnen bij het cabinepersoneel een snackbox kopen. Continental verwacht door de maatregel elk jaar omgerekend twee miljoen euro aan kosten te besparen.

De eerste gevolgen van de overname? :wink:

bron: Telegraaf.nl

fransje
23-03-11, 16:32
Nou, volgens mij is Continental dankzij de fusie met UA de weg kwijt.
Las ik op dit forum een paar weken geleden dat iedereen die met UA vloog, te maken kreeg met veranderde vliegtijden en vliegtuigen, begint Con tinental ook al.
Onze terugtocht is vanuit Miami, vertrek 15.35, aankomst Newark 19.40. Vertrektijd 21.30 en aankomst Schiphol de volgende dag 11.10. Prima tijden, die ik zelf had uitgekozen.
Kijk ik vandaag, is het laatste vliegtuig ineens veranderd: vertrek 18.05 vanuit Newark!!!! Knappe jongens die dat halen :-x.
Heb al een mailtje naar AE gestuurd, ben benieuwd.

ietie
23-03-11, 16:34
Dat ga je inderdaad niet redden, vorig jaar 2,5 uur een tussen stop plus een half uur eerdere aankomst en nog moeten rennen.

fransje
23-03-11, 16:51
Hans van AE mailde net al dat het idd door de samenwerking komt en dat er veel boekingen veranderd zijn.
Gewoon een kwestie van geduld.......

**edit:
Kreeg weer een mailtje: continental heeft al omgeboekt.
Nu zouden we om 12.00 al uit Miami vertrekken en via Houston naar huis vliegen:evil:.
Het vliegtuig van Houston naar Schiphol is wel een 767 geworden, dat is wel beter, met 2-3-2 stoelverdeling, maar zo te zien is het al vrijwel vol ook....
Als ik op de site kijk, zie ik ook geen latere vluchten meer staan, wel heel veel met 2x overstap.

Wat kan ik nu het beste doen? Even afwachten? Continental zelf bellen?

fransje
26-03-11, 15:37
Niemand die een tip heeft over hoe ik dit aan moet gaan pakken? Zag wel grapjes over mijn schrijffout die verwijderd zijn......

Als we idd via Houston moeten, dan scheelt ons dat een halve laatste vakantiedag, het is ruim 2 uur langer vliegen en 1200 miles meer:-( Liever niet dus.
Heb Continental al gebeld, en die vertelden dat de laatste vlucht van Newark naar Schiphol afgevallen is, vandaar de verandering, en er zijn geen andere mogelijkheden volgens hen. Ik had zelf Lufthansa als optie gevonden (16.10 vertrek, aankomst Frankfurt 7.10) maar die zou al volgeboekt zijn:---).
Verder moest ik zelf de vliegtijden maar in de gaten houden, misschien veranderde er toch weer wat.
Maar wie weet hier hoe groot die kans is?

ietie
26-03-11, 16:51
Ik denk dat je gewoon pech hebt en moet nemen wat je aangeboden word.

1250
27-03-11, 16:32
Of voorstellen om via IAD te vliegen.
De vlucht vanaf IAD vertrekt om 18:00.

corrus
27-03-11, 16:44
Tja... het zijn nu éénmaal geen treinkaartjes...
En je kunt niet "even zomaar" opstappen op een ander station.

Bovendien ben je de enige niet die met dit probleem zit...

1250
27-03-11, 17:56
Het zijn inderdaad geen treinkaartjes, maar meestal als een vlucht bij Continental gewijzigd is qua tijden kan je wel redelijk flexibel je vlucht wijzigen.

fransje
27-03-11, 21:33
En je kunt niet "even zomaar" opstappen op een ander station.Weet ik wel, maar Continental verwacht toch ook van z'n reizigers dat die "even zomaar" op een ander tijdstip en via een andere weg 1200 mijlen meer vliegen. Bovendien ben je de enige niet die met dit probleem zit...Ook dat weet ik, en daarom hoopte ik juist op wat tips of ideeen. Ten slotte zullen er nog wel meer vliegtijden gaan veranderen (ging jijzelf ook niet met Continental?) . Mijn post was dan ook mede bedoeld als waarschuwing, en absoluut niet als gejammer.

1250: naar Washington gaat die om 17.25, met vertrek uit Miami om 12.12u. Maar het is idd een optie, en staat ook genoteerd als eventuele optie.

christophe
28-03-11, 12:39
Ik heb speciaal bij continental geboekt omdat ik las over goede uren, service en comfort. Blijkt dat de vlucht nu gedaan wordt door UA...

[verwijderd]
28-03-11, 13:24
UA en Continental zijn tegenwoordig 1 maatschappij, alleen moeten de vluchten en systemen nu met elkaar gelinkt gaan worden en dat vergt nog de nodige tijd. Hierdoor ontstaan nu ook dus de problemen met de vliegtijden aangezien sommige vluchten "opeens" geschrapt worden uit de dienstregeling en samen gevoegd worden met een andere vlucht.

Ze halen feitelijk de overcapaciteit uit het vluchtschema van beide maatschappijen om zo tot een hogere bezettingsgraad te komen, echter leidt dat op dit moment tot veel ergernis bij toekomstige passagiers.

cindy74
28-03-11, 19:38
Snap het best hoor uren zoeken voor een goede vlucht goede overstap en een goed vliegtuig en dan hoppa zomaar geschrapt en vervangen door de restjes

Daan
06-06-11, 21:00
Is er iemand die ervaring heeft met de stoelen met meer beenruimte op een continental vlucht (mn in een Boeing 757-200). Ik ben nl benieuwd of het echt veel scheelt. Ik ben met mn 1.95 niet al te klein, en ik zit er toch zwaar aan te denken om die beenruimte aan te schaffen. Maar 139 dollar is toch wel een smak geld. Ik weet dat de stoelen iets smaller zijn (geen probleem) en dat de leuningen niet veel naar achteren kunnen (ook geen probleem). Het gaat mij echt om de meer beenruimte die je er voor krijgt. Iemand ervaring?

corrus
06-06-11, 21:13
en ik zit er toch zwaar aan te denken om die beenruimte aan te schaffen. Maar 139 dollar is toch wel een smak geld. Ik weet dat de stoelen iets smaller zijn (geen probleem) en dat de leuningen niet veel naar achteren kunnen (ook geen probleem). Ik kan me vergissen maar volgens mij heeft de B757-200 geen Economy Plus... :???: (nog niet, dit wordt pas eind 2012)

Wat moet je nu nog doen om knap te zitten?


Op dag van vertrek:

Heel vroeg aanwezig zijn, zodat je eigenlijk vooraan in de rij staat.
Ga (als je voor de Check-In balie staat) op je tenen staan (Dit werkt écht)
Vraag om een Exit Row
En vooral... LACH tegen die schat achter de balie, die veel te vroeg voor jou is opgestaan.

mattrob
06-06-11, 21:28
Die stoelen met extra beenruimt zijn de exit rows waar je voor moet betalen. Ik zou eerst met 'de' 777 terugvliegen vanaf Washington, maar is nu de 757 van Continental geworden. Ik heb dus de exit rows gekregen die volgens United beter/vergelijkbaar zijn met de Econ Plus stoelen. Maar dat scheelt echt wel aanzienlijk met de reguliere stoelen. Of het het waard is .... :-k

Als Elite mag je die stoelen gratis, dus ik vraag me af of je die nog kan krijgen als je vroeg bij de balie staat, ik vermoed van niet eerlijk gezegd ...

laredo
06-06-11, 21:45
Ik vlieg op 8 augustus met Continental van Adam naar NY en dan door naar Miami. Terug vliegen we omgekeerd maar dan stappen we uit in NY voor een citytrip van 5 dagen. Mensen ervaringen op Newark met overstappen verblijf op het vliegveld?

Daan
07-06-11, 06:33
@corrus;
Ik vraag altijd om een exit row, maar meestal zijn die vergeven. Maar ik kan echt op de site van continental meer betalen voor die plekken. Er staat bij een enkele plaats (rij 7) dat het voor OnePass Elite members is. Maar de andere rijen (rij 8, 20 en 21) kunnen gewoon gekocht worden voor 109/129/139 dollar.

Jouw tips neem ik altijd al van harte. Vooral dat lachen :grin: Net zoals dat ook helpt bij de douane in Amerika.

@mattrob;
Heb je ook enig idee hoeveel het scheelt? Normaal gesproken kan ik recht zitten, maar dan zitten mijn knieën in de rug van mijn voorganger. Overdag is dat meestal niet zo'n probleem (ik loop toch vaak genoeg door het vliegtuig heen) maar op de nachtvlucht terug kan dat wel eens problemen opleveren. Vooral als je voorganger nog de leuning naar achteren wil doen.

Wachten tot de dag van vertrek wil ik ook niet doen. Iets extra betalen voor wat ruimte is geen probleem, maar het moet niet zijn dat je maar 5 cm extra ruimte hebt, waardoor ik nog steeds vast zit met mn benen.

laredo
08-06-11, 13:01
Zojuist online op continental.com de stoelen uitgekozen voor onze 4 vluchten naar en door de VS. Moet zeggen dat het allemaal erg makkelijk ging. Ook lid geworden van het onepass spaarsysteem. Waarschijnlijk heb ik er niks aan maar baat het niet dan schaad het ook niet :-)

PENPE
25-06-11, 16:55
Wie o wie heeft er al ervaring met de EconomyPlus indeling van de 757-200 van Continental ?

Ik kom niet helemaal wijs uit de stoelindeling en is het zo dat er maar 9 EconomyPlus seatings aan boord zijn ?

Groetjes,
Pieter

knaapje
25-06-11, 18:41
Even op Seatguru gekeken:
http://www.seatguru.com/airlines/Continental_Airlines/Continental_Airlines_Boeing_757-200_I.php

Het lijkt alsof alleen rij 7,20 en 21 met extra beenruimte is.
Ik neem tenminste aan dat je dat met Economy plus bedoelt.

Knaapje

corrus
25-06-11, 23:09
Wie o wie heeft er al ervaring met de EconomyPlus indeling van de 757-200 van Continental ?

Voorlopig heeft de Continental 757-200 helemaal nog geen Economy Plus...

Wél hebben ze de zogezegde "Prefferred Seating" (ook deze dien je apart te reserveren) maar geven niet meer beenruimte dan de gewone economy stoelen.

chariska
18-09-11, 16:49
hallo allemaal,

wij vliegen 12/10 2011 met continental(geboekt bij united airline maar vanwege de fusie krijgen we nu continental) via new ark/ new york naar orlando florida.

nu hebben wij op de site van continental via onze vluchtnummers gegevens opgezocht over het vliegtuig( stoel indeling enz. en nu staat er op de site dat het 2 rijen van 3 stoelen is een boeing 757-200. op mijn andere vluchten vanuit amsterdam naar de vs hebben wij alrijd of 2-4-2 of 2-5-2 gevlogen dus ik vindt het een raar iets om nu 3-3 te vliegen...kan dit kloppen of moet ik maar gewoon kijken als ik instap hahahahah.

alvast bedankt

theovg
18-09-11, 16:57
Als je met Continental vliegt vanaf Amsterdam vlieg je waarschijnlijk[bijna wel zeker] met een 757.

chariska
18-09-11, 17:02
ahhh das jammer hahaha
we vliegen met 7 mensen waaronder mijn 2 kinderen had gehoopt of met zijn 4e (man ik en kids) in de misselste 4 rijen te kunnen zitten
of 2 aan 2 achter elkaar bij het raam en gangpad.
kleine verandering van de plannen dus.
ik wist niet eens dat dat kon trouwens 3-3 transatlantisch. is het geen klein vliegtuig dan ?

corrus
18-09-11, 17:05
hallo allemaal,

wij vliegen 12/10 2011 met continental(geboekt bij united airline maar vanwege de fusie krijgen we nu continental) via new ark/ new york naar orlando florida.


Continental Airlines/United Airlines
Amsterdam -> Newark (géén new ark) Boeing 757-200... Deze toestellen hebben inderdaad een 3 - 3 stoelverdeling...




----------------------------
New York heeft 3 vliegvelden.
JFK
Newark
La Guardia...
----------------------------

mattrob
18-09-11, 17:17
Zijn inderdaad wel wat kleinere vliegtuigen, en met 7 personen is het inderdaad net wel onhandig ... Ik zou in jullie geval twee rijen van 3 achter elkaar doen, en dan 1 persoon aan de andere kant van het gangpad :-k

De toestellen van Continental vind ik overigens wel prettiger dan de United toestellen met hun oude inflight entertainment. (Het oude/voorheen) Continental is echt prima ;)

chariska
18-09-11, 17:22
ja we hebben de 4 stoelen op rij 24 en 3 stoelen op 25 . ik zit dan gelijk in de rads over de kinderen hoe dat dan gaat maar ja 1 voordeel ze kunnen ons er niet boven zee uit gooien als ze gaan klieren hahahaah

iemand ervaring met kindvriendelijkheid op vluchten van continental?

wehave
18-09-11, 17:27
Hoe ver van te voren kan je de stoelen reserveren bij United eigenlijk ?

chariska
18-09-11, 17:35
wij hebben april de tickets gekocht en deze stoelnummers hebben wij gewoon gekregen verder weet ik er niets van.wij gaan samen met mijn ouders(die gaan al 10 jaar elk jaar naar florida)en die hebben alles geboekt

corrus
18-09-11, 18:05
Hoe ver van te voren kan je de stoelen reserveren bij United eigenlijk ?
Vanaf het moment dat je de tickets boekt... (dus onmiddelijk)

trails
18-09-11, 18:41
Wij hebben vorig jaar gevlogen van Newark naar Parijs en zouden in een 767 vliegen (daar hadden we ook op gelet). Helaas door annuleringen (sneeuwstormen) moesten we later naar huis vliegen (dat was niet zo erg \\:D/) en werden we in een 757 gezet. We vonden het inderdaad nogal klein. Over Continental verder kan ik niks slechts zeggen. Goede entertainment, prima service. De stoelen hebben we meteen vastgelegd bij boeking 10 maanden voor vertrek.
Newark vonden we ook een prettig vliegveld.

Ebelix
19-09-11, 10:19
Nee, het is korrect. Je vliegt met een 757 van Amsterdam naar Newark.

Guus
20-09-11, 18:41
Afgelopen week voor het eerst met de Continental 757 op de route IAD-AMS gevlogen. De cabin lay-out (3-3) blijft een crime als je alleen of met twee personen reist. De catering vond ik in vergelijking met United iets minder (eten net zo slecht, drankvoorziening erg karig). Het in-flight entertainment system is echter weer beter. Al met al viel het me niet tegen (had erger verwacht). Is dus voor herhaling vatbaar.

wehave
21-09-11, 01:59
Vanaf het moment dat je de tickets boekt... (dus onmiddelijk)

Ok ik vlieg in mei 2012 en ik heb nog nagevraagd bij Exit reizen wanneer ik de stoelen kan reserveren en zij geven aan dat ik pas bij het inchecken de definitieve stoelen toegewezen.

Ik heb trouwens wel al stoel nummers gekregen maar die heb ik zelf niet gekozen ofzo.
Die zag ik staan in mijn vluchtgegevens van virtuallythere site/programma.

Ik zie ook niet op de site de optie om de stoelen te reserveren?

trails
21-09-11, 07:20
www.continental.com
Bij "change/view existing reservations" kun je de stoelnummers wijzigen.

Wij hadden onze stoelen gelijk bij boeking kunnen vastleggen. We hadden wel rechtstreeks bij Continental geboekt.

Daan
21-09-11, 07:46
Wij hebben geboekt via expedia, en met ons reserveringsnummer (en achternaam) kan je dan inloggen op continental. Daar kan je dan je stoelnummer veranderen. Het moet wel een vlucht zijn die je geboekt hebt bij continental. Er zit bij ons ook 1 vlucht tussen die we vliegen met Continental maar geboekt is bij United. Daar kunnen we geen stoelen reserveren.

wehave
21-09-11, 16:51
Ok ik heb het gevonden bedankt.
De stoelen die ik al had zijn wel goed zo te zien.
Hoeveel betaal je meestal extra voor de stoelen met extra beenruimte en betaal je dat dan op schiphol ofzo?

corrus
21-09-11, 17:27
Ongeveer 80 euro per enkele reis en geldt uitsluitend voor de intercontinentale vlucht.
Echter, Continental heeft nog geen Economy plus stoelen.

Ebelix
21-09-11, 17:29
Als je deze optie bij het inchecken of nu dan dan moet je met je cc betalen. Je kan ook wachten tot bij het inchecken op schiphol en dan moet je daar afrekenen.

Wil je zeker weten hoe het werkt dan kan je het beste ze even bellen.

Daan
22-09-11, 06:51
Toen wij extra beenruimte wilde hebben, moesten we tussen de 109 en 139 dollar per stoel betalen. Op de vlucht van New York naar Orlando konden we ook extra beenruimte krijgen. We vliegen dan met een Boeing 757-200 (zie plaatje beneden).

http://i55.tinypic.com/14lixw6.png

Op de reis van Orlando terug naar New York kon dat dus weer niet. Hier vliegen we met een Airbus 320

mattrob
22-09-11, 12:05
Er zit bij ons ook 1 vlucht tussen die we vliegen met Continental maar geboekt is bij United. Daar kunnen we geen stoelen reserveren.

Dat moet overigens wel kunnen, ik heb dat al meerdere keren gehad. Je moet wel op de United website inloggen; soms met zelfde reserveringsnummer, soms met speciaal United reserveringsnummer. Maar het moet lukken :wink:

Syllvia
22-09-11, 12:42
Ok ik vlieg in mei 2012 en ik heb nog nagevraagd bij Exit reizen wanneer ik de stoelen kan reserveren en zij geven aan dat ik pas bij het inchecken de definitieve stoelen toegewezen.

Ik heb trouwens wel al stoel nummers gekregen maar die heb ik zelf niet gekozen ofzo.
Die zag ik staan in mijn vluchtgegevens van virtuallythere site/programma.

Ik zie ook niet op de site de optie om de stoelen te reserveren?

Wij hebben hetzelfde, bij inchecken krijg je je stoelnummer.
Je moet je er ook niet op verkijken hoor, hoorde pas van iemand die al wel stoelnummers had, maar bij het inchecken waren die al vergeven.
m.a.w. je hebt er geen recht op.
Gewoon ruim op tijd zijn bij het inchecken en dan komt het wel goed

Sanibel
22-09-11, 13:01
Als je bij je reisorganisatie je United/Continental confirmation nummer opvraagd kun je hiermee op united.com voor alle vluchten je stoelen controleren en reserveren.
Als wij een vlucht boeken bij United boeken geven wij altijd meteen aan welke stoelen wij willen hebben. Wij hebben nog nooit meegemaakt dat dit niet gehonoreerd werd.
Wat je daarna wel moet doen is regelmatig deze seating controleren, want door een plane change(wat regelmatig gebeurt) kun je ineens ergens anders zitten. Voordeel is dat je dit meteen weer kunt wijzigen naar een stoel naar jouw keuze.

Sjon, Bianca en Romy

Daan
22-09-11, 13:36
Dat moet overigens wel kunnen, ik heb dat al meerdere keren gehad. Je moet wel op de United website inloggen; soms met zelfde reserveringsnummer, soms met speciaal United reserveringsnummer. Maar het moet lukken :wink:

Dat dacht ik ook. Toch lukte het niet met en de Continental reserveringsnummer en ook niet met de United reserveringsnummer.

Totdat ik laatst ineens inlogde op continental, en ik ineens 2 vluchten terug zag. Bij de ene kon ik weer niet een stoel uitzoeken en bij de 2e ineens wel. We hebben toch extra beenruimte gekocht voor de terugreis. Extra ruimte als je wilt slapen is altijd wel een pre. Zeker met 2 gasten van 1.95m.

mattrob
22-09-11, 13:44
Toevallig net in mijn vlucht gekeken voor over 5 weken, daar is het heen Continental en terug United, beide met eigen nummer. En bij mij lukt het dus wel. Als het bij jou niet lukt, zou ik Continental in de USA bellen, supergoede klantenservice ;)

mattrob
22-09-11, 13:46
Je moet je er ook niet op verkijken hoor, hoorde pas van iemand die al wel stoelnummers had, maar bij het inchecken waren die al vergeven.
m.a.w. je hebt er geen recht op.


Dat is waar, maar volgens mij is die kans wel heel klein hoor ! Ik heb het in al die jaren (en ik zit redelijk wat in het vliegtuig) nog nooit meegemaakt. Overigens maakt het dan niet uit om vroeg op het vliegveld te zijn, ze kunnen altijd je stoel nog aanpassen 8-[

Ik leg ze dus altijd zo ver mogelijk van te voren vast, kans op wijzigingen is volgens mij extreem klein.

rolandino
22-09-11, 21:09
Ook hier gewoon met United/Continental combinatie gewoon alles aan kunnen passen via United.com. Wel geboekt bij United (via american vacations omdat die nog weer iets goedkoper waren dan direct).

Tevens zie ik bij de reservering gegevens op de site ook het Continental nummer staan. Dus misschien is dit ook zo bij Continental?

pumi1000
23-09-11, 08:58
Wij hebben ook de stoelen aan kunnen passen bij Continental voor de heenvlucht. De andere vluchten zijn van United. Als ik inlog bij United.com en ik klik op de continental vlucht dan opent hij automatisch het scherm van Continental om stoelen te kiezen/wijzigen. Ook kan ik inloggen bij continental met reserveringsnummer.

Daan
23-09-11, 10:09
Uiteindelijk hier ook gelukt. Nou ja, ik had al stoelen gekocht voor de terugvlucht. Maar ik kan nu als ik wil ook die stoelen veranderen. Ik moet zeggen dat ik de continental site wel overzichtelijker vind dat de united site.

Rick76
04-10-11, 14:07
Hallo

Ik heb een vraag, heb bij expedia reis geboekt met continental.
Vroeger kreeg ik formulieren thuis om mee te nemen naar luchthaven, nu heb ik niks.
Wat moet ik nu eigenlijk meenemen bij vertrek op schiphol? alleen paspoort of ook reserveringsnummers?


bedankt

Ta2 Gerrit
04-10-11, 14:12
Paspoort alleen is al voldoende. Res. nummers voor je eigen gemoedsrust ;-)

Rick76
04-10-11, 14:55
bedankt voor de info:D

Flo-Ridah
06-10-11, 17:53
Je hebt tegenwoordig inderdaad helemaal niks meer nodig...

maurice.m
06-10-11, 19:41
Bij mij werd op schiphol gevraagd om de ticketgegevens, de geboekte reisgegevens van de hotels en zelfs mijn creditcard moest ik laten zien. ik weet niet of je verplicht bent om het te laten zien maar bij mij werd er wel om gevraagd.

Maurice

rolandino
06-10-11, 19:46
Het hotel komt doordat je, je 1e verblijfsplaats op moet geven aan de vliegmaatschappij. Ze geven dit vervolgens weer door aan de amerikaanse douane. Creditcard zal een verificatie zijn dat jij ook degene bent die heeft betaald. Boek je echter niet zelf, maar via een reisbureau dan gaat die vlieger natuurlijk niet op.

maurice.m
06-10-11, 22:39
nou die creditcard is meer om aan te tonen dat je daarmee kunt/gaat betalen. Als je die niet bij je hebt zul je cash bij je moeten heben die een beetje overeen komt met de verblijfsduur. Anders denken ze misschien dat je gaat werken daar,

Maurice

Hanz
06-10-11, 22:58
Wij vliegen in december met Continental in hun 757-200 via Newark naar Orlando. ik ben zelf 190 cm lang. Is dat een beetje te doen in economy?
Bij United had men economy-plus maar dat kom ik bij Continental nergens tegen....:-s

rolandino
06-10-11, 23:36
Tja, het is en blijft een klein vliegtuig, met beperkte ruimte. Je kunt proberen de stoelen bij de nooduitgang te krijgen, ik weet echter niet of je daar extra voor moet betalen. Je hebt dan namelijk geen stoelen direct voor je.

Ta2 Gerrit
07-10-11, 02:50
Het hotel komt doordat je, je 1e verblijfsplaats op moet geven aan de vliegmaatschappij. Ze geven dit vervolgens weer door aan de amerikaanse douane. Creditcard zal een verificatie zijn dat jij ook degene bent die heeft betaald. Boek je echter niet zelf, maar via een reisbureau dan gaat die vlieger natuurlijk niet op.

Als het goed is, heeft tegenwoordig de airline al die gegevens al, want die moet je via APIS opgeven, als je zelf geboekt hebt, of anders aan je reisbureau, als die de tickets voor je boekt. ESTA zorgt ervoor dat de Amerikaans overheid die gegevens ook al heeft.

Creditcard heb ik nog nooit hoeven tonen in die paar keer dat wij overgevlogen zijn, maar misschien ligt dat aan de persoon achter de balie, net zo als met het vragen van je gegevens. Die kent dan de klok en de klepel nog niet :-)

rolandino
07-10-11, 09:00
Bij ESTA vullen de meeste mensen geen gegevens in van de 1e verblijfsplaats, dat is ook niet verplicht. Bij APIS wel, maar als je niet online incheckt, geef je die gegevens neem ik aan pas op bij het inchecken aan de balie. Handigste is uiteraard dat wel lekker online te doen, maar dat is aan een ieder.

Flo-Ridah
10-10-11, 16:28
Ze hebben mij ook nog nooit naar m´n credit card gevraagd. Zou het een probleem zijn als je die nie bij je hebt (als je bijvoorbeeld alleen een andere bij je hebt, dan die waarvan de gegevens bij hen bekend zijn)?

[verwijderd]
10-10-11, 16:31
Ik heb mijn creditcard nog nooit hoeven te tonen bij de incheck balie. Ik zou ook niet weten waarom dat nodig is. :?

corrus
10-10-11, 23:45
Bij mij werd op schiphol gevraagd om de ticketgegevens, de geboekte reisgegevens van de hotels en zelfs mijn creditcard moest ik laten zien. ik weet niet of je verplicht bent om het te laten zien maar bij mij werd er wel om gevraagd.Wáár op Schiphol... In ieder geval niet bij het inchecken...

De enoge plek waar dit nog weleens gevraagd word is bij de onze wannebe security.
Laat je niets wijsmaken, ze hebben niet eens het recht om dit te vragen...
Ik laat helemaal niets zien behalve m'n paspoort.

christophe
29-10-11, 14:13
Wij vliegen in december met Continental in hun 757-200 via Newark naar Orlando. ik ben zelf 190 cm lang. Is dat een beetje te doen in economy?
Bij United had men economy-plus maar dat kom ik bij Continental nergens tegen....:-s

In economy gaat dat krap worden, maar je kan voor 90 dollar upgraden naar economy plus. Wij kregen gratis zo'n upgrade in het terugkomen en dat was toch wel een merkelijk verschil.

Sanibel
29-10-11, 15:44
Hanz
Zelf ben ik 1.92 en heb gevlogen met Continental vanaf IAD in Economy.
Ik moet zeggen dat ik uitstekend heb gezeten.
Ook is het volgens mij op dit moment nog niet mogelijk om Economy plus te bestellen bij Continental omdat ze dat nog niet hebben.

Sjon, Bianca en Romy

mattrob
29-10-11, 16:49
Inderdaad, ze hebben nog geen Economy Plus, maar ze hebben wel meerdere exit row seats. Wij vliegen volgende week zondag terug vanaf IAD met dit toestel (nog niet aan denken trouwens ... :-#) en wij hebben ook exit row stoelen ipv Economy Plus.

Njit
29-10-11, 18:44
Ik ben 1m97. Het is niet heel ruim maar zolang de persoon voor je zijn stoel niet achterover gooit zit je prima.

Guus
05-11-11, 01:03
Het inzetten van een 757 op de route AMS-IAD blijkt toch niet zo'n heel groot succes. De hoeveelheid brandstof lijkt voor deze vlucht toch wat aan de krappe kant. Er hoeft maar iets tegen te zitten (bijvoorbeeld wat meer tegenwind) en men moet uitwijken om bij te tanken. Inmiddels is dit al vier collega's overkomen. Voor deze mensen geen al te groot probleem omdat hun eindbestemming DC was. Het wordt natuurlijk een ander verhaal indien je op IAD je aansluiting naar Florida moet halen. Wat mij betreft mogen de 757’s van de trans-Atlantische routes worden gehaald.

Ta2 Gerrit
05-11-11, 09:56
Wij hebben het ook meegemaakt, met US Aiways. Bij take-off werd er al gezegd dat we het niet zouden halen, en moesten bijtanken in Bangor, Maine.
Daardoor ook de aansluiting gemist.

Wel keurig opgelost trouwens, maar je komt wel 4 uur later aan dan gepland. No more 757 :-)

Njit
05-11-11, 10:07
Hebben ze die problemen alleen naar Washington of ook naar Newark?

AMD - IAD = 6202 km
AMS - EWR = 5864 km

Scheelt 400 km

Guus
05-11-11, 14:25
Hebben ze die problemen alleen naar Washington of ook naar Newark? Scheelt 400 km
Geen idee, maar in een situatie waarbij je net wel/net niet voldoende brandstof hebt om je eindbestemming te halen (plus de nodige brandstof in het geval je naar de holding moet) maakt 400km natuurlijk veel uit. Kun je toch weer de nodige minuten in een holding pattern vliegen.
Het ziet er in ieder geval niet goed uit. Ik tel zo al 4 tot 5 diversions in de afgelopen twee maanden. En dan moet het winterseizoen nog beginnen!
Aangezien het een bedrijfsmatige beslissing is geweest om met 757s vanaf IAD te gaan vliegen verwacht ik niet dat dit snel zal worden teruggedraaid. Tenzij de passagiers massaal wegblijven,maar aan de bezetting van de verschillende vluchten te zien gaat dat wel meevallen. We zullen er dus mee moeten leren leven tot de 787’s worden afgeleverd (2012?) en de refurbishment programma’s voor de 767 zijn afgerond. Tot die tijd kunnen Nederlanders die naar Florida gaan beter via ORD vliegen.

Teleton
05-11-11, 15:56
Tot die tijd kunnen Nederlanders die naar Florida gaan beter via ORD vliegen. Als je vanf Schiphol vertrekt, want vanf Brussel vliegt United met de 777 (begin 2012 nieuwe configuratie) nog naar Washington en Newark. Vanaf daar neemt Continental het over.

Als je daarbij bedenkt dat slapen en parkeren met een beetje puzzelen vaak ook nog veel voordeliger is (59 euro bij Ibis; parkeren voor een euro per nacht) en dat de vliegtickets dikwijls aantrekkelijk geprijsd zijn, is Brussel zo gek nog niet.

Ebelix
05-11-11, 19:39
Brussel is een Star alliance hub en Amsterdam een Sky team hub. De policy is om van Star alliance hubs met grotere vliegtuigen te vliegen. Ik ben wel van mening dat United nu inkomsten laat liggen op de nederlandse markt. Vaak wordt er getracht om je via Frankfurt te laten vliegen. Dit is ook een Star hub.

mattrob
06-11-11, 15:43
Ik hoorde vandaag datzelfde verhaal ook weer, dat er in de laatste 2 maanden zeker 5 keer getanked moest worden onderweg, omdat er windje tegen was of zo :-k ... Met die 757's van United, AMS - IAD. En dat er ook wel eens op Newark geland en bijgetanked wordt, maar dat je op dat vliegveld, itt Bangor, vaak gewoon overgeboekt wordt op een andere vlucht ...

Gelukkig vlogen wij alleen terug met deze 757 (vannacht) en dan is er qua brandstof geen probleem. Ook vind ik de toestellen prettiger dan United wat betreft het inflight entertainment (mooie nieuwe systemen), power outlet onder je stoel en je hebt recht op de plekken bij de nooduitgang als Elite vlieger (itt Economy Plus), wat prima is (maar minder beschikbaar). Het is alleen wel een klein, ouder vliegtuig, met ook maar 1 gangpad dus. Als je moet 4 personen vliegt, ook niet ideaal. Ik heb overigens vanaf start tot landing geslapen, dus maakte sowieso niet uit :mrgreen:

Hanz
31-12-11, 17:57
In december 2011 naar Orlando gevlogen met Continental. Wisselende ervaringen v.w.b. eten en vriendelijkheid personeel. Heen redelijk goed maar terug onvriendelijk en slordig:(. Alle vluchten AMS-EWR en EWR-MCO gevlogen met 757-200. AVOD systeem is prima en zeer uitgebreid. Ik blijf van mening dat die 757 gewoon te klein is voor zo'n lange vlucht (8,5 uur naar Newark) Zeker omdat je dan zo'n 3-3 stoelopstelling hebt. Wij waren met 4 personen). Niks aan te doen totdat zij de 787 in dienst nemen of een ander toestel gaan gebruiken (767) Newark is prima en overzichtelijk, daar is niks mis mee. Vlotte paspoort- en douane afhandeling en een gratis ritje per electrokar nadat de gate opeens was gewijzigd en we toch weinig tijd hadden voor de overstap naar Orlando.
Voor een volgende keer overweeg ik toch via Brussel te gaan zodat we met een 777 kunnen vliegen.

Guus
31-12-11, 18:09
Ik hoorde vandaag datzelfde verhaal ook weer, dat er in de laatste 2 maanden zeker 5 keer getanked moest worden onderweg, omdat er windje tegen was of zo :-k ... Met die 757's van United, AMS - IAD. En dat er ook wel eens op Newark geland en bijgetanked wordt, maar dat je op dat vliegveld, itt Bangor, vaak gewoon overgeboekt wordt op een andere vlucht ...
In de afgelopen 14 dagen was het, zoals voorzien, ook weer een paar keer raak. Ik zag dat op 23 december is uitgeweken naar Goose Bay. Grappig, kom ik misschien ooit weer eens op mijn oude werkplek.

Teleton
31-12-11, 20:14
InVoor een volgende keer overweeg ik toch via Brussel te gaan zodat we met een 777 kunnen vliegen. Wij weten niet beter! Nadeel van de nieuwe configuratie is dat je toch grote kans hebt om met drie mensen op een rijtje te zitten....

Daffelina
02-01-12, 15:25
Als ik van Orlando naar Amsterdam via Newark vlieg, mag ik dan (ticket technisch gratis) een paar dagen in New York vertoeven? ik kan namelijk nergens de optie "stop over" in het scherm van Coninental vinden? Wie helpt mij hiermee verder?

Teleton
02-01-12, 15:30
Wie helpt mij hiermee verder? Kies <advanced search>. Kies daarna voor <multiple destinations> en vul de gegevens secuur in.

Gaat vast lukken! Succes.

Njit
02-01-12, 15:44
Kan al direct op het eerste scherm bij Optie (1). Optie (2) is degene die Teleton vermeld

http://img824.imageshack.us/img824/3718/20120102154218.png (http://imageshack.us/photo/my-images/824/20120102154218.png/)

Teleton
02-01-12, 16:04
Vele wegen leiden naar Florida.......:-D.

Njit
02-01-12, 16:06
Klikje hier, klikje daar, met het Forum bij de hand is het zo voor elkaar ;)

wehave
03-01-12, 10:48
In december 2011 naar Orlando gevlogen met Continental. Wisselende ervaringen v.w.b. eten en vriendelijkheid personeel. Heen redelijk goed maar terug onvriendelijk en slordig:(. Alle vluchten AMS-EWR en EWR-MCO gevlogen met 757-200. AVOD systeem is prima en zeer uitgebreid.

Maar met de 757-200 heeft dus iedereen een eigen scherm?
Als ik kijk op seatguru staat daar shared tv..?

Njit
03-01-12, 11:07
Ja hoor, zie hier: http://www.continental.com/web/en-US/content/travel/inflight/entertainment/avod/default.aspx

B757-200

Our 757 aircraft are equipped with Audio Video On Demand entertainment systems in BusinessFirst and Economy. You can start, stop, pause, rewind or fast forward any time. The system features up to 40 feature films, 60 television shows, over 2,000 tracks of music, 20 interactive video games, and the Berlitz Word Traveller Program, which allows you to learn languages in more than 20 languages. BusinessFirst features a 15.4in screen with touch-screen or handset controls. The screen in Economy measures 9in. and also features touch-screen controls.
http://www.continental.com/web/en-US/img/travel/bf_entertain_sys.gif

Sunny isles girl
26-01-12, 01:05
Brussel is een Star alliance hub en Amsterdam een Sky team hub. De policy is om van Star alliance hubs met grotere vliegtuigen te vliegen. Ik ben wel van mening dat United nu inkomsten laat liggen op de nederlandse markt. Vaak wordt er getracht om je via Frankfurt te laten vliegen. Dit is ook een Star hub.

Ben ik helemaal met je eens! Ik ben nu mezelf een beetje aan het orienteren voor een vakantie voor mezelf en mijn moeder, maar ik heb jaren lang met veel plezier met United gevlogen, maar ik vind het een flinke tegenvaller dat ze nu met een B757 vanaf Schiphol naar Washington vliegen. Wij boekten jarenlang economy plus en daar waren wij uiterst tevreden over. Als ik nu zo'n beetje de websites afga, dan is het Amsterdam, Washington of Newark met een B 757 continental of via Houston. Ik vind dit echt slecht! Via Brussel vliegen ze nog wel met de B777 naar Washington, maar goed wij wonen 5 min vanaf Amsterdam centraal station, dus in 15 min kunnen wij op Schiphol zijn. Nu denk ik toch niet dat ik met continental vanaf schiphol ga vliegen, want ik vind dit echt 3x niks. Als ik United bel, kunnen ze mij ook niet zeggen wanneer Continental Economy plus gaat krijgen. Ja ik krijg antwoorden van; in de toekomst gaat dat gebeuren. Maar goed dat kan ook over 10 jaar zijn. De enige optie wat voor ons is, is via Brussel met UA or Arke fly (dan de duurdere classe)

Guus
26-01-12, 02:06
heb jaren lang met veel plezier met United gevlogen, maar ik vind het een flinke tegenvaller dat ze nu met een B757 vanaf Schiphol naar Washington vliegen. Wij boekten jarenlang economy plus en daar waren wij uiterst tevreden over....Als ik United bel, kunnen ze mij ook niet zeggen wanneer Continental Economy plus gaat krijgen. Ja ik krijg antwoorden van; in de toekomst gaat dat gebeuren.
Mijn collega wist me vorige week te vertellen dat de Continental 757 die voor die vlucht op de route IAD-AMS werd gebruikt voorzien was van economy plus zone. Garantie tot aan de deur maar er lijkt dus schot in te zitten.

Ebelix
26-01-12, 06:07
Je kan vanaf Schiphol met United naar Chicago. Op dee vlucht gebruiken ze de 767 met Economy Plus.

Sunny isles girl
28-01-12, 02:14
Mijn collega wist me vorige week te vertellen dat de Continental 757 die voor die vlucht op de route IAD-AMS werd gebruikt voorzien was van economy plus zone. Garantie tot aan de deur maar er lijkt dus schot in te zitten.Ik zit net ff te neuzen op united website en zie tot mijn verbazing dat B757 ook economy plus stoelen heeft. Nou dat vind ik echt een pluspunt. Nu raakte ik ff door de war IAD- AMS. Ik dacht dat IAD Houston was, maar IAD = Dulles Washington. Nou ik vind het fijn en nu jij dit zegt ben ik helemaal blij\\:D/

ps ik zie ook dat het op de vluchten van IAD naar MCO ook is.
Je kan vanaf Schiphol met United naar Chicago. Op dee vlucht gebruiken ze de 767 met Economy Plus.Ik heb deze route in 2006 eens gehad. Mijn god, want een lange rit. Wij hadden ene overstap tijd van bijna 5 uur. Mijn moeder ging al gestrekt in de launch slapen. Dit wil ik haar niet meer aan doen. De reis organisatie waar wij geboekt hadden, beweerde dat 2 uur overstap tijd niet haalbaar was, vanwege de strenge veiligheid. Nou omdat mijn moeder in een rolstoel vervoert werd, kregen wij overal voorrang, ook bij de douane, dus we hadden makkelijk 2 uur overtapt tijd kunnen hebben.

Maar goed, ik verheug me al op november om via Washington te gaan.
Lang leve Florida :)

mattrob
28-01-12, 02:34
De vlucht van Amsterdam naar Washington (IAD) met die 757 vliegtuigen heeft wel vaak tegenwind (zeker in de wintermaanden) en haalt daardoor geregeld Washington niet (een 'aantal' keer per maand). Het heeft ook een paar keer het nieuws gehaald. Ze moeten dan nog een tussenstop doen om bij te tanken. Het zijn wat kleinere vliegtuigen, wat ouder ook, en kennen een 3 - 3 indeling (als je samen vliegt dus grote kans dat er iemand 'bij' je zit), met 1 gangpad dus. Dat zijn dus niet mijn favoriete vliegtuigen ...

Ik heb deze recent op de terugvlucht gehad (dan hebben ze windje mee en zijn er dus geen problemen). Entertainment is prima, service is prima en ik begreep toen ook al dat er vanaf januari Economy Plus is op deze vlucht. Dus veel positieve dingen, maar houdt ook rekening met bovenstaande (al kan je daar verder zelf weinig aan doen natuurlijk). Dit is de reden dat veel mensen toch voor Chicago overstap kiezen (vliegtuig is dan een 767).

Sunny isles girl
28-01-12, 02:40
De vlucht van Amsterdam naar Washington (IAD) met die 757 vliegtuigen heeft wel vaak tegenwind (zeker in de wintermaanden) en haalt daardoor geregeld Washington niet (een 'aantal' keer per maand). Het heeft ook een paar keer het nieuws gehaald. Ze moeten dan nog een tussenstop doen om bij te tanken. Het zijn wat kleinere vliegtuigen, wat ouder ook, en kennen een 3 - 3 indeling (als je samen vliegt dus grote kans dat er iemand 'bij' je zit), met 1 gangpad dus. Dat zijn dus niet mijn favoriete vliegtuigen ...B757 is mijn favoriet ook niet. Omdat ik vind dat het toestel voor een transatlantische vlucht gewoon te klein is. het verbaasd mij niets dat ze af en toe bij moeten tanken, maar goed, dat maakt het allemaal wel weer langer. Ik vlieg liever B777
Ik heb deze recent op de terugvlucht gehad (dan hebben ze windje mee en zijn er dus geen problemen). Entertainment is prima, service is prima en ik begreep toen ook al dat er vanaf januari Economy Plus is op deze vlucht. Dus veel positieve dingen, maar houdt ook rekening met bovenstaande (al kan je daar verder zelf weinig aan doen natuurlijk). Dit is de reden dat veel mensen toch voor Chicago overstap kiezen (vliegtuig is dan een 767).terug vlucht heb je altijd wind mee en is daardoor ook korter. Ik vind het echt een plus punt dat economy plus aan boord is. Ook zit ik online bij diverse reisbureau's te kijken voor vluchten via Chicago. Maar wat mij zoal opvalt is dat je heen wel via Chicago kan vliegen, maar terug willen ze je met continental via Houston or met Lufthansa naar frankfurt laten vliegen. Dat vind ik ook geen goede oplossing. Waarom kan je niet heen en terug via de zelfde airport vliegen? Die fusies heeft het er niet makkelijker opgemaakt.

[verwijderd]
28-01-12, 13:13
Wij boeken de vluchten vaak via USAfunvacations en daar kun je gewoon aangeven via welke luchthaven je wilt vliegen. En dan kun je gewoon heen en terug via Chicago vliegen, het zal alleen niet in alle gevallen de goedkoopste tickets opleveren omdat je afhankelijk bent van welke boekingklasses al vol geboekt zijn.

senkermens
29-01-12, 12:33
Wij hebben in december onze vakantie geboekt bij AE. (vliegtickets en villa)
We vliegen met united. Onze atlantische vlucht wordt uitgevoerd door continental. Via de website van United hebben we economy plus stoelen geboekt, voor de continental vlucht word je automatisch doorgelinkt naar de site van continental en daar kun je dan ook economy plus stoelen boeken. (dit kan pas sinds kort begin januari)
Ik heb alle bevestigingen per mail gehad en alles staat vast.

Jfn
29-01-12, 16:33
Over twee weken weer voor een paar dagen naar Orlando.

Heb weer gekozen voor vliegen via Washington DC met United/Continental, met name omdat ik dan meer overstaptijd heb. September vorig jaar duurde het bijna 2 uur bij elkaar voor ik door de security check en immigrations heen was op Dulles (druk!). Dan is bijna 3 uur overstaptijd toch wel prettig. Via Chicago zou ik maar 1,5 uur overstaptijd hebben en dat is me toch iets tekort.

De weg terug gaat heel wat vlotter. Ik kwam vanuit Orlando aan op ik meen gate C23 (met een half uur vertraging) en kon zo doorlopen naar gate C4 om daar nog een uur te moeten wachten totdat het boarden begon voor de vlucht naar Amsterdam.

Overigens, met het inflight entertainment systeem op de 757-200 vermaak ik me prima. Naast de vluchtstatus:

http://www.fotosuploaden.nl/afbeeldingen/1327850712.jpg

kun je via dit scherm ook film kijken en spelletjes spelen. Heb me prima vermaakt met het kaartspel patience.

De 200 is een wat ouder toestel, maar goed genoeg om te komen waar ik wil zijn. Als de brandstof op de heenweg opraakt dan maar hopen dat we al boven land vliegen ;-)

Jfn
09-02-12, 09:13
Inmiddels op Schiphol aangeland.

Heb voor de heenvlucht een upgrade gekocht naar EconomyPlus. Voor $99 wilde ik de gok wel een keer wagen. Zal mij benieuwen hoe dat straks zit. E+ stoelen waren nog ruimschoots voorhanden (vlucht CO0125 naar Washington DC).

't Is op mijn eindbestemming (Orlando MCO) in ieder geval prima kwa temperatuur, beter dan hier in Nederland. 't Was koud vanochtend op het station!

Ta2 Gerrit
09-02-12, 09:16
Mooi dan, ruime stoelen. Fijne vlucht en veel plezier.

rolandino
09-02-12, 10:40
In maart heb ik diezelfde vlucht (CO124 terug), maar zag gister bij het wisselen van de stoelen geen optie voor Economy+ voor deze vluchten. Wel voor de United vluchten van washington naar orlando.. Heb jij dit geregeld op het vliegveld of online?

PENPE
09-02-12, 14:14
@rolandino;
Omdat ik via internet niet gratis kon upgraden naar Economy Plus op de C0125, heb ik het op Schiphol geregeld, was geen probleem en zo voor elkaar :-D
En de gratis complimentary upgrade naar First op Washington > Tampa was natuurlijk helemaal top :mrgreen:

Ta2 Gerrit
09-02-12, 14:58
En de gratis complimentary upgrade naar First op Washington > Tampa was natuurlijk helemaal top :mrgreen:

Is de tijdelijke verlenging van Premier toch nog ergens goed voor =D>
Wij hadden dat in Oktober 2x in Domestic. Kun je goed aan wennen :lol:

Jfn
10-02-12, 11:00
Inmiddels gearriveerd in Kissimmee (na enig oponthoud ivm een defect vliegtuig op de vlucht van IAD naar MCO) . Paar uurtjes geslapen en nu alweer klaarwakker (4:45 lokale tijd).

Ik heb de upgrade voor het traject AMS -> IAD op Schiphol geregeld. Vliegtuig zat niet vol, kreeg tijdens de vlucht zelfs het aanbod om op een lege rij economy+ stoelen te gaan liggen als ik dat wilde.

Was het die $99 waard? Mwoa.

- De stoelen hebben meer beenruimte.
Als je lang bent kan dat best prettig zijn. Ik pas met mijn lengte echter ook prima in een gewone economy stoel.

- Je mag eerder instappen.
Bij een volle vlucht dus altijd plek voor je handbagage.

- Als een van de eersten uitstappen
Schiet je weinig mee op, want je moet bij bagageclaim langer wachten op je bagage dan de mensen die als laatste uitstappen. Je bent daarnaast misschien iets eerder bij Immigrations. Ik trof overigens een lege hal aan, dus was ik als laatste van mijn vlucht de hal ingelopen dan had ik misschien iets langer moeten wachten. Nu kon ik na de formaliteiten zo doorlopen.

- Je bent eerder aan de beurt als ze eten / drinken komen langsbrengen.
Als iedereen voor jou kip neemt en jij wilt dat ook is de kans aanwezig dat het op is voor ze bij jouw stoel zijn.

Afgezien van de extra beenruimte zie ik voor mijzelf verder geen voordeel van economy+

Op de terugweg vlieg ik weer gewoon economy. De $99 die ik uitspaar ga ik de komende dagen lekker uitgeven. Kun je overigens een hoop M&Ms van kopen in de Florida Mall :lol:

Daan
01-03-12, 07:10
Zo, gisteren een tijdje aan de telefoon gezeten met continental en united airlines.

Dit is t geval: Ik heb vorig jaar juli mijn reis geboekt naar Orlando. Nu ben ik aardig lang (1.95) dus extra beenruimte is wel een pre. Oftewel ik heb voor de intercontinental vluchten extra beenruimte geboekt. Heen vliegen we met continental, terug met united die geregeld wordt door continental. Op de site van continental heb ik voor die 2 vluchten extra beenruimte geboekt. Tot gisteren leek alles goed. Totdat ik even inlogde op de continental site, om te zien hoe vol het vliegtuig al zat. En toen zag ik ineens op de vlucht van Washington naar Amsterdam geen stoelen meer staan.

Dus ik zoeken en zoeken. Op de continental site niets, op de united site niets. Oftewel ik bellen. Eerst met United. Een aardige dame die redelijk goed nederlands sprak kreeg ik aan de lijn. Na een minuut of 10 was de conclusie dat ze niets kon vinden, en ik toch met continental moest bellen. Want ik had op hun site geboekt. Dus ik thuis eerst even al mn betalingsbewijzen gezocht (want stel dat ik wat over het hoofd had gezien). Continental gebeld en ook daar kreeg ik een aardige dame die half Nederlands sprak aan de lijn. Aangezien het over een vlucht van united ging moest ik toch echt hun spreken. Dus ik werd doorgeschakeld naar united. Ook na herhaaldelijk vertellen dat ik die al aan de telefoon had gehad en zij mij juist naar continental stuurde. Bij United kreeg ik nu een engels sprekende dame (met indisch accent) aan de telefoon. Nu is mijn engels toch behoorlijk, maar veel snapte ze niet van mijn vraag. Na 10 minuten snapte ze pas dat ik beenruimte had gereserveerd via continental voor een vlucht van united. Dus zij met continental bellen. Na 10 minuten werd ik weer uit de wacht gehaald met de mededeling dat ik toch op de juiste stoelen zat van mijn vlucht van Amsterdam naar Newark. Dus ik met een heel beleefde stem vertellen dat het niet om die vlucht ging, maar toch echt om Washington naar Amsterdam. Dus ik ging weer in de wacht. Na 15 minuten niets te horen gekregen hebben werd de verbinding verbroken. Oftewel ik had nog geen informatie.

Ik ben toen maar weer met Continental gaan bellen. Een andere aardige Nederlands sprekende dame kreeg ik toen aan de telefoon. Binnen een minuut wist ze me te vertellen dat Continental en United aan het mergen zijn en ze binnen 1 week 1 bedrijf zullen zijn. Oftewel het is nu een zooitje binnen beide bedrijven en niets is terug te vinden. Ik kon beter over een week terug bellen want dan zou alles wel weer in orde zijn.

Oftewel, ik weet nog niets :( Behalve dan dat continental en united dus 1 bedrijf gaan worden. Hopelijk weet ik volgende week wat meer over mijn stoel.

En toch gaat dit de pret niet drukken. Ik heb er zin an :)

trails
01-03-12, 08:20
En toch gaat dit de pret niet drukken. Ik heb er zin an :)

En zo is het maar net!
Positief blijven en het komt vast wel goed!

Daan
01-03-12, 09:50
En zo is het maar net!
Positief blijven en het komt vast wel goed!


Echt, ik ben ook de laatste tijd in een chill-en-relax modus. En dat werpt zijn vruchten af. Ik heb vandaag gedaan of ik van niets wist, en nogmaals gebeld naar Continental. Ditmaal wel gekozen voor een engelssprekende dame. En deze heeft me heel goed geholpen. Stoelen werden gewijzigd. Er werden controlevragen gesteld omdat het stoelen bij een nooduitgang zijn (vond ik ook heel netjes). En toen ik de vraag stelde hoe het komt dat ik ineens een andere stoel had kon ze me ook gewoon netjes een antwoord geven. Er is een storing geweest, waardoor de stoelen voor de vlucht verdwenen waren. Daarom kon ik gisteren ook de vlucht niet zien. Nou ja, de vlucht wel maar het vliegtuig met stoelnummers niet. Ze kon me ook netjes vertellen dat ze kon zien dat ik betaald had. Dus al met al is het wel weer goed gekomen. Als ze dat nou gisteren ook hadden verteld, had ik geen uur aan de telefoon hoeven hangen. Aan de andere kant heb ik wel weer even op m'n Engels kunnen oefenen :-\"

Dennan
01-03-12, 10:29
Ook wij waren opeens omgeboekt naar een andere vlucht waardoor onze overstap op Washington 8 1/2 uur was.

Gelijk met Continental gebeld Vlaams sprekende dame aan de lijn dat dit echt niet kon met 2 kinderen. Gelukkig konden we snel worden omgezet worden op een andere vlucht en nu maar 3 1/2 uur overstap tijd.

Nu maar hopen dat deze vluchten zo blijven. [-o<

trails
01-03-12, 10:29
Zo zie je maar weer... alles is weer zoals het hoort!

Hanz
29-07-12, 13:49
Wij zijn van plan in februari 2013 weer naar Orlando te gaan. De laatste keer (2011) hebben we vanaf Schiphol met Continental gevlogen in zo'n oude B757-200, weliswaar met modern IES en net voledoende brandstof maar ik zat met m'n 190 cm toch niet echt fijn. Zeker omdat er maar 1 gangpad is (3-3 stoelindeling)
Vraag: gebruikt United deze kisten nog steeds in 2013 vanaf Amsterdam of gaan ze weer een 767 gebruiken? Die zit toch wat ruimer en da's ook makkelijker met vier personen gezien de stoelconfiguratie van 2-3-2.

PENPE
29-07-12, 14:28
Wij zijn van plan in februari 2013 weer naar Orlando te gaan. De laatste keer (2011) hebben we vanaf Schiphol met Continental gevlogen in zo'n oude B757-200, weliswaar met modern IES en net voledoende brandstof maar ik zat met m'n 190 cm toch niet echt fijn. Zeker omdat er maar 1 gangpad is (3-3 stoelindeling)
Vraag: gebruikt United deze kisten nog steeds in 2013 vanaf Amsterdam of gaan ze weer een 767 gebruiken? Die zit toch wat ruimer en da's ook makkelijker met vier personen gezien de stoelconfiguratie van 2-3-2.

Zat je toen 'gewoon' Economy of EconomyPlus ? Ik boek altijd EconomyPlus en kan daar met mn 1.86m prima zitten. Op de vlucht van Chicago naar Amsterdam in oktober a.s. heb ik overigens een 767 dus er zit toch wat verandering in de lucht...

corrus
29-07-12, 16:12
AMS - ORD v.v. vliegt UA al heel lang met een Boeing 767-300
Dus watvoor verandering bedoel je dan?? :confused:

Wij vliegen 4 x per jaar deze route en nog nooit iets anders gehad... :D